BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Oktober 08, 2007
inspirasi hati
Suriyana Azwani

Sekiranya ku mendapat pengganti
Ku harapkan insan sepertimu oh kasih
Banyak menbantu dan mendorongku
Menjadi hamba yang taat kepadaNYA

Gemersik alunan lagu ‘Inspirasi hati‘ nyanyian nasyid ‘DeHearty‘ yang berkumandang sayup di corong radio mencoretkan satu bingkisan memori lalu. Faizal berpaling dari meja komputer dan menghampiri sudut rak buku berhampiran. ‘Rahmat Disebalik Dugaan‘ Spontan, satu naskhah buku motivasi agama ditarik dan diselak satu-persatu muka halaman. Membaca seimbas. Dia tersenyum hambar dan merenung syiling dengan pandangan kosong.
"Julia.." Bibirnya bergerak perlahan melafazkan kalimah nama itu lantas mengutus ingatan padanya. Faizal redha!

"Dia tak mahu makan ubat. Dah puas kami nasihatkan.."Julia meletakkan rekod kesihatan yang ditanda lalu mengalihkan pandangan pada lelaki dihadapannya.
"Biarlah Lili, tinggalkan saja bekas tu atas meja.."arah Julia. Selepas pemeriksaan darah dan nadi dilakukan, jururawat itu beredar meninggalkan bilik wad itu.
"Mana doktor Azim?" Julia sedikit tersentak.Buku laporan yang memuatkan lampiran pengesahan pakar dan dialisis perubatan ditutup kemas.
"Saya akan gantikan tempatnya sementara waktu.."
"Kenapa?"
"Dia ke Kanada hadiri kursus perubatan selama dua bulan.."
Faizal memberikan reaksi bersahaja sambil membuang pandang ke arah jendela.Langsung tidak menghiraukan sesiapa biarpun doktor atau jururawat yang memeriksa. Lawatan keluarga juga diendahkan sekadar tidak acuh.
"Doktor..?" Kata-katanya terhenti disitu.
"Panggil saja saya Julia. Lagipun semua nurse kat sini panggil saya dengan nama biasa saja. Oklah, awak rehat dulu.." Pintu wad dikuak perlahan dan pandangan Faizal menyusuli langkah doktor muda itu berlalu.

------

"Faizal.. tak baik ikutkan perasaan. Kalau awak tak mahu makan ubat pun, jamahlah sikit makanan. Kalau berterusan begini, macam mana nak sembuh..." Hampa. Faizal terus diam seribu bahasa. Nasihat doktor Julia dipandang sepi tanpa memberikan respon. Sekejap tubuhnya beralih kekiri, seketika merubah posisi kekanan pula. Pasti tidak selesa terkurung di hospital. Sejak menghidap penyakit Leukemia yang dikesan baru-baru ini, hidup Faizal terpenjara. Tambah derita saat mendapat tahu keadaan kesihatannya kian kritikal dan tiada tanda-tanda positif untuk pulih. Rawatan demi rawatan berjadual seperti kebiasaan di Hospital Kuala Lumpur, tapi jiwanya sudah mati untuk menyambung hayat yang menghampiri penghujung usia. Argh..mengapa begitu mendadak suratan yang menimpa? Faizal meraup mukanya yang semakin cengkung ekoran kesan ubat dan rawatan kemoterapi bersilih-ganti dengan terapi radiasi yang dijalani.
"Dan dari penelitian kami, peluang untuk sembuh mungkin tipis.."Jelas. Pengakuan doktor Azim dua minggu lalu umpama meragut dengupan jantungnya yang hampir terhenti berfungsi.
"Dia cakap kat awak macam tu?"soal Julia suatu hari. Faizal mengangguk lemah dan menghela nafas perlahan. Buat pertama kalinya, dia berterus-terang meluahkan perasaan dan dilema yang terbuku dalam hati. Entah! Mungkin keterbukaan Julia merawat pesakit bukan setakat dari sudut luaran malah berinteraksi secara psikologi membuatkan Faizal makin selesa. Setiap hari, tak putus kata-kata motivasi yang dititipkan dan hanya itulah penawar bagi Faizal untuk memulihkan semangat hidupnya yang menjelang pudar.
"Takpe, nanti kalau saya jumpa doktor Azim, saya akan marahkan dia sebab cakap awak cam tu!" Sekadar mengusik, Julia menuntaskan lalu disambut jelingan tajam dari hujung mata Faizal. Tak lama itu, lelaki itu tergelak kecil.
"Oo..awak ingat saya budak-budak ya?"
"Ha, macam ni kan elok! Ceria saja.. Dahlah tu, jangan difikirkan sangat. Paling penting awak ikut prosedur dan rehat yang cukup. Insya ALLAH, segalanya akan berjalan lancar. Bawa banyak bersabar dan berdoa ya.."nasihat Julia sambil melakukan pemeriksaan. Mak Cik Zainab hanya memerhati gerak-geri doktor yang merawati anak lelakinya. Di kesempatan itu, Faizal tak lepas memandang raut wajah gadis yang begitu tenang menjalankan tugas. Jururawat yang mengiringi sekadar membantu apa yang perlu. Dengan bersarung tangan, Julia menyuntik cecair antibiotik dilengan Faizal dan mengambil sampel darah dengan berhati-hati. Alat Steteskop kemudian ditekap didada Faizal sambil menundukkan perhatian pada jam tangan dilengannya.Sejurus Mak Cik Zainab beredar ke surau menunaikan solat Zohor, doktor Julia masih tak berganjak di wad itu.
"Julia.." Perlahan Faizal bersuara namun nadanya cukup jelas kedengaran ditelinga. Julia terkesima. Buat pertama kali namanya diseru lelaki ini.
"Maafkan saya..."Tergantung disitu kata-kata yang terzahir. Julia mengangkat kening tidak mengerti maksud Faizal. Bangku disebelah dirapatkan menghampiri katil dan Julia melabuhkan pinggul diatasnya. Satu-persatu episod cerita lalu diluahkan.
"Hei, doktor tak nampak ke keadaan saya macam mana.. Dah lah bercucuk wayar sini sana, nak suruh solat pulak?.." Pernah Faizal membentak kasar sewaktu Julia bertanya tentang sembahyang.
"Err..kalau nakkan baju persalinan, nanti saya minta jururawat sediakan.."Dalam kegugupan, Julia menegur sambil memandang baju Faizal yang kelihatan sedikit kotor dicemari tompokan darah.
"Tak payah! Please..kalau dah abis kerja, boleh tak tolong keluar!" Malas ambil peduli, Faizal lantas menghenyak kasar tubuh atas bantal. Sememang, sikap moody dan panas barannya menyebabkan segelintir jururawat tak acuh melayan. Menyedari hal itu, Julia rajin meluangkan kelapangan masa untuk meredakan tegangan emosi yang dihadapi.
"Maaf, kalau dulu saya selalu berkelakuan kasar.." Tersentak Julia dari lamunan dan menoleh Faizal yang sugul disisinya. Dia tersenyum mesra dan bingkas bangun tatkala menyedari terlalu lama menemani.
"Oh ya, pemindahan transplant sum-sum tulang akan dijalankan dalam bulan depan dan doktor Shamsul akan ketuai pembedahan nanti.." Faizal mengangguk dan sedia maklum ibunya bakal menjadi penderma. Sungguh kasih ibu membawa ke syurga. Sepi, Faizal berdialog dalam hati dan mula insaf kerana terlalu cepat berputus harap.
"Awak rasa pembedahan akan berjaya tak?"
"Insya ALLAH.. bertawakal banyak-banyak. Minta supaya ALLAH mudahkan segalanya.."ujar Julia sebelum melangkah keluar. Baru beberapa saat menapak, Julia berpusing kembali. Renungan mereka bersatu.
"Faizal, minggu depan saya ambik cuti sampai hari pembedahan awak nanti. Jadi, jika tak berkesempatan berjumpa, saya minta maaf banyak-banyak kalau ada perkara yang menyinggung perasaan awak sepanjang ini..." Tersenyum manis, Julia menuturkan. Terasa kelainan dari nada suara yang dilafazkan. Faizal terkedu sejenak.
"Kenapa cuti?"
"Aaa..sebab masalah peribadi. Tak apalah, nanti bila awak sembuh akan saya ceritakan.." Sejurus salam Julia dijawab dalam hati, Faizal merebahkan tubuhnya semula. Buku agama pemberian Julia yang terletak atas meja disisinya digapai lalu menyelak satu persatu halaman. Tumpuannya terfokus pada satu baris ayat yang tercetak.
‘...Dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat ALLAH. Sesungguhnya, tiada yang berputus asa dari rahmat ALLAH melainkan kaum yang kafir..‘
-Surah Yusuf ayat 12

----------

Selepas pembedahan, kesihatan Faizal beransur pulih dari semasa ke semasa.Dua bulan berikutnya, dia mula bekerja semula dan menjalani kehidupan seperti sediakala. Cuma kudratnya tidak segagah dulu dan masih perlu berulang-alik ke hospital setiap dua kali sebulan untuk pemeriksaan lanjut. Di samping itu, Faizal tak putus dari mengambil selingan ubat-ubatan yang dinasihatkan oleh pakar.
"Faizal.." Renungan doktor Shamsul terpalit pada wajah pesakitnya yang sedari tadi leka mengelamun. Lengan baju kembali dilabuhkan setelah selesai diperiksa denyutan nadi.
"Sham..err berapa lama doktor Julia cuti? Tak pernah-pernah aku nampak dia kat hospital sekarang.."soal Faizal. Pernah dia bertanya kepada seorang jururawat selepas hari pembedahan dulu dan diberitahu Julia menyambung cutinya lagi. Kenapa terlalu drastik! Dulu, Julia pernah berjanji untuk bertemu setelah pembedahan selesai namun hampa. Hari-hari yang ditunggu terus menyisih sepi tanpa khabar dari insan itu.
"Sham.. doktor Julia masih kerja kat sini ke?"tanya Faizal lagi masih tidak puas hati. Kerjayanya yang terbengkalai hampir empat bulan menyebabkan Faizal ralit dengan kesibukan tugas lantas tak berkesempatan berhubung dengan pihak hospital.
"Tak.."
"Hah?"
Shamsul menarik nafas dalam-dalam dan melepaskan desah nafasnya perlahan.Seminit kemudian dia bersuara.
"Sepatutnya doktor Julia ada kat UK sekarang. Tapi, memandangkan kesihatannya makin tak stabil kebelakangan ni, terus ibunya bawa pulang ke kampung. Berehat kat sana.." Faizal mengerut dahi.Tidak difahami hujung pangkal cerita.
"Kesihatan apa?"
"Kau tak tahu, doktor Julia ada kanser otak?" Membulat mata Faizal seakan tidak percaya. Shamsul terus menjelaskan hal sebenar.
"Dah dua tahun dia kena kanser. Pertengahan tahun lalu, dah dibedah sekali keluarkan tumor tu tapi awal tahun ni, ketumbuhan otak membiak balik..dan tarikh 12 Julai kemarin sepatutnya dia jalani pembedahan di England tapi tak jadi pergi.."doktor Shamsul menanggalkan cermin matanya dan mengelap guna sehelai sapu tangan. Dia menghela nafas kemudian lalu menunjukkan laporan perubatan doktor Julia pada Faizal. Astaghfirullah.. Faizal meraup muka sambil beristighfar. Tak tahu-menahu langsung Julia menderita sakit barah otak.
"Petang ni, aku ingat nak pergi lawat dia. Kau ikut sekali ya?"pelawaan Shamsul dibalas anggukan lemah.

----------

Julia membuka mata perlahan. Terasa ubun-ubunnya disentuh lembut.
"Mak.." Mak Som tersenyum tawar dan mengelus tangan Julia penuh kasih. Satu kucupan singgah disitu.
"Tengok siapa datang sayang.."Lambat-lambat seorang lelaki menghampirinya dan duduk disisi katil bertentangan Mak Som. Terkebil-kebil Julia memandang. Sejak akhir-akhir ini penglihatannya seringkali kabur diikuti sakit kepala yang berulang-ulang.
"Julia, Faizal ni..kenal tak?"Faizal merapati. Julia menghela nafas lemah dan mengangguk perlahan. Dengan mata cengkung dan terpelosok sedikit kedalam menzahirkan derita yang ditanggung. Shamsul dan Lili yang duduk disatu sudut bilik menahan sebak.
"Faizal.."Julia mengamati jejaka yang berkemeja biru itu. Faizal tersenyum menyiakan tika namanya disebut. Tanpa menyedari, empangan matanya mula pecah berkaca-kaca.
"Jaga.. diri baik-baik... Jaga..kesihatan.."Dengan tersekat-sekat, Julia melafazkan. Linangan air mata tak henti mengalir dari kelopak matanya melihat Faizal; pesakitnya yang kian pulih. Matanya dipejam rapat dan dibuka sesaat kemudian melahirkan rasa puas dan syukur kerana termakbul doanya yang selama ini disisipkan.
"Boleh tak Faizal bacakan...."Nafas Julia seakan tak mampu meneruskan kata-kata lalu mengerdipkan kelopak matanya memandang Faizal disisi. Bagai menangkap maksud yang tidak terzahir, spontan Faizal bergegas ke bilik air mengambil wuduk. Tak lama beberapa minit berlalu, kedengaran sayup alunan Yasin dihening malam. Julia mengikut kalimah ayat yang terungkap dalam hati. Pautan tangan Mak Som terungkai perlahan-lahan dan sehembus nafas Syahadah, Julia mengakhiri hayatnya dipangkuan ibu dan disisi Faizal.
------------------

‘...Walau kita tiada sebarang ikatan, namun kita masih bersaudara dunia dan akhirat. Muhammad Faizal.., saya amat menyayangimu!‘
ikhlas,
Julia.

Faizal menatap baris-baris ayat terakhir dan melipat kertas kajang itu kembali. Betapa teguhnya hatimu menyisipkan harapan dan kasih itu disaat-saat terakhir berpaut pada kudrat. Doktor Julia..kau inspirasi hatiku!

Bila sendirian fikiranku buntu
Mengingati dirimu
Dikau tiada lagi disisiku
Hatiku sayu bertambah pilu

Kasih kau inspirasiku
Kau mengajarku erti kehidupan ini
Takkan ku lupakan nasihatmu
Kerna ianya berguna untukku

Seringkali aku berdoa padaNYA
Agar tabah menyusuri hidup ini
YA ALLAH berilahku kekuatan
Untuk tempuhi dugaan yang mencabar

Sekiranya ku mendapat penganti
Ku harapkan insan sepertimu oh kasih
Banyak membantu dan mendorongku
Menjadi hamba yang taat kepadaNYA

Walau dirimu tiada lagi
Namun hatiku tetap kepadamu
Kenangan bersamamu subur mewangi
Takkan luput dari ingatanku..

---------------------------------------------------------------------
-SEKIAN: ‘Inspirasi Hati‘ (adaptasi lagu nasyid DeHearty)-

Label:

posted by MUZRI @ 5:45 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
1 Comments:
  • At 20/4/08 3:48 PTG, Anonymous hadiza said…

    saya suak cerita nie...lagu nie...ada makna...saya wat klip video guna lagu nie...sedih..menyayat hati...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group