BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 10, 2009
Cerpen : Aku terperasan le!
Nama Pena : amza

Dia suka aku? Ye ker? Ish, betul ke? Tapi dari gaya dia macam... ah, tak mungkinlah! Tapi...

"Woit! Apa yang kau membebel sesorang tu hah?" Sergahan Min membuatkan aku terkezut badak.

"Eh, kau ni tak boleh ke ayu sikit ah! Kau kenan ingat kau tu pompuan!" Min tersengih macam beruk.

"Alah... dengan kau tak payahlah nak ayu... lagipun sejak bila yang kau tahu nak ayu ni? Selama ni nukan kau tu metal ke?" sindir Min. Maklumlah, sejak aku kenal dia memang kami tak mengikut jalan ‘gadis ayu’.

"Eh pleaze ye, aku sememangnya ayu sejak dari azali lagi tau!" Min buat gaya muntah, meluat dengan kata-kata aku. Aku hanya tersengih.

"Rina, dari tadi aku tengok kau sesorang macam pompuan tak betul ni apsal? Ni mesti pikir pasal pakwe... siapa ah? Cubalah citer siket, aku kan best fren kau!" aku tergelak. Memang kawan baik aku, paham je perasaan aku tapi takkan aku nak mengaku kan? Aku ni dah memang terkenal dengan gaya brutal, tetiba je nak layan jiwang plak, mampus pompuan ni gelakkan aku.

"Takdelah! Pleaze ah, aku tak mainlah jiwang-jiwang ni..." ceh, konon! Padahal terperuk kat rumah dok dengar lagu Ziana Zain lah, Erra Fazira lah...

"Yelah tu... tapi kan Rina, kau perasan tak, baru-baru ni mamat karat tu layan kita baik je..." alamak, minah ni pun dah perasan ke? Habislah aku!

"Eh, ye ke? Aku tak perasan pun. Ada ke? Kenapa eh?" cis, kurak-kurak dalam perahu. Pandai betul aku berlakon.

"Tulah yang aku pelik tuh! Dulu, pantang je jumpa mesti ada benda yang tak kena. Sekarang ni siap nak bagi pinjam nota plak... dah buang tebiat agaknya!" aku terdiam. Betul juga, memang besar perubahan sikap si Syahrul tu pada kitorang. Kalau terus macam ni, lambat laun mesti heboh satu kampus! Dahlah sebelum ni heboh yang kitorang ni macam anjing dengan kucing, tiba-tiba berlaku perubahan mendadak macam ni, mesti diorang akan jadikan peristiwa ni satu misteri alam yang mana ramai akan beriya-iya benar nak bongkarkan. Ceh, perasan! Ingat Artis?

"Aku ingat nak siasatlah. Misteri sungguh perkara ni!" bersungguh je nampak budak Min ni.

"Kau nak join aku tak?" aku terkedu... perlukah aku menyiasatnya?

"Alah... kau ingat aku ni takde keje lain ke? Lagipun, baguslah dia nak buat baik itu pun salah ke?" aku cuba berdalih.

"Masalahnya, takut ada udang sebalik mi." Betul juga cakap Min tapi...

"Ish kau ni, tak baik tau buruk sangka ngan orang. Kot dia memang dah bertaubat ke... atau mungkin dah insaf ke, sebab tu dia buat baik dengan kiter!" iyolah tu! Aku pun tak percaya cakap aku sendiri, bolehkah si Min ni percaya?

"Eh, yang kau backing sangat mamat karat tu naper ah? Kau ader apa-apa ke dengan dia?" Alamak, Min dah curiga nampaknya!

"Takdelah... aku ni pahala kurang, dosa dah banyak, so saja nak kurang dosa dan tambah pahala. Tak baik bermusuh-musuhan! Dahlah, malas nak layan kau lagi!" ceh, pandai betul aku ni bermadah. Sebelum pompuan ni banyak tanya baik aku blah dulu. Lalu dengan selmaba Min aku tinggalkan terkebil-kebil sendirian.

* * * *

"Hello..." mak aih, lembutnya suara! Tapi jangan ingat aku tak kenal suara ini! Suara musuh ketat aku!

"Assalamualaikum!" kena gertak sikit.

"Waalaikumsalam! Beri salam pun garang!" perli suara di hujung talian.

"Hah, ni sape? Nak cakap dengan sape?" dah terang masih bersuluh.

"Boleh saya bercakap dengan Cik Masyarina binti Sulaiman?" alamak aih, siap nama penuh lagi.

"Ye saya, ni siapa ni?" kontrol ayu beb...

"Akulah... Syahrul! Kau tak kenal ke? Kau busy ke?" Apesal tetiba call aku ni, tak penah pun!

"Takde, naper?"

"Saja je... nak tanya kabor..." ceh, nak bermanja plak!

"Aku masih hidup dan masih sihat. Tu je kau nak tanya?" kenalah jual mahal.

"Alah kau ni, cubalah kalau dengan aku ni kau cakap sopan sikit tak boleh ke? Kalau dengan Izwan tu, boleh plak kau cakap bebaik. Kalau dengan aku, memanjang je nak marah-marah." Haik, jeles ke?

"Suka ati akulah nak cakap macam mana, mulut aku! Kau ni apehal plak call aku memalam buta ni? Nak start perang dalam telefon pulak ke? Tak cukup perang kat sekolah?"

"Ish, takdelah. Kau ni asyik marah jelah. Kau ada keje lain ke?"

"Apa kau ingat aku takde keje lain? Aku bukan macam kau, ramai ‘pembantu’ tolong buat keje kau!" macam aku tak tahu, konon study bagus, padehal main ‘hantu’!

"Alah kau ni, aku nak buat baik kau tak nak terima, sekarang nak menyindir aku plak! Kalau kau nak, aku sanggup lakukan apa sajalah, kau cakap je!" Ceh, konon! Buang tebiat apa agaknya mamat ni malam ni!

"Dah, tak payah! Anyway, kau belum bagitau lagi, kau call aku ni apehal?"

"Alah, nak cakap dengan kau sekejap pun tak boleh ke? Kau sibuk sangat ke? Kau tunggu panggilan pakwe eh?" berapa banyak soalan da...

"Eh, yang kau sibuk sangat ni apsal? Sukati akulah! Yang kau banyak soal ni apehal?"

"Alah, aku cuma nak ambil berat je tapi takpelah... orang tak sudi, takkan aku nak paksa kan? Aku sedar siapa diriku ini, aku hanya gagak di rimba sedangkan kau merak di kayangan. Masakan enggang hendak melayan si pipit." bermadah le pulak!

"Saudara Syahrul Irman bin Syahrul Ilham, kalau ada apa-apa sila cakap dengan segera sebab kalau tak ada apa-apa yang penting saya akan meletakkan gagang telefon ini dengan segera agar tidak membazirkan masa saya!" cun plak suara aku ni.... perasan!

"Alah Rina... come onlah, jangan memarah. Cuba berlembut sikit..." ish, meremang bulu roma aku.

"Gila!" Tut! Tut! Tut! Apsallah mamat ni. Jangan-jangan betul tekaan aku tapi... macam mana boleh jadi macam ni? Ah, tak mungkinlah!

"Akak ni, kalau cakap dalam telefon tu tak bolehlah cakap bebaik, asyik nak marah je!" bila pulaklah minah ni tercegat kat belakang aku ni.

"Eh Tina, akak nak marah ke, nak tengking ke nak apa ke, sukatilah! Yang kau sibuk dengar perbualan akak ni apesal?"

"Tina cakap je. Akak tu cakap kuat sangat, satu rumah boleh dengar."

"Ish, tolonglah. Nak suruh akak cakap lemah lembut dengan mamat karat tu? Please lah!" tanpa menunggu lama aku terus naik ke tingkat atas menuju ke bilik dan meninggalkan Tina sendirian. Nak bergayut lagi le tu! Sejak akhir-akhir ni selalu nampak dia bergayut, jangan-jangan dah ade pakwe! Wah, baru 15 tahun dah pandia nak bercintan-cintun! At least, dia ader juga pakwe... yang aku ni 2 tahun lebih tua dari dia tapi... sampai laaa ni pun masih single mingle lagi!

Betul ke dia suka aku? Takkanlah... sebelum ni kitorang ni memang tak boleh jumpa langsung.... kenapa tetiba je pulak dia suka kat aku? Dia ni kira ok gaklah, walau tak masuk kategori tampan giler tapi kira boleh tahan jugalah sebenarnya. Kenapa ye aku mula berperang dengan dia dulu? Masa Form 3 ke? Hah, pasal kami rebutkan jawatan dalam persatuan! Mulanya aku presiden Persatuan Bahasa dan Sastera, tapi bila datang je sesedap hati merebut jawatan aku. Bukan itu aje, jawatan aku sebagai Setiausaha dalam Kelab Olahraga dilucutkan pasal dia gak! Dah tu, asyik nak ban cadangan aku! Mujur dengan bantuan Min, aku sapu jawatan sebagai Presiden Seni dan Budaya yang hampir disandang oleh mamat karat tu. Sejak tu, memang pantang jumpa, masing-masing muncung sedepa!

Yang buat aku terkejut, tetiba saja sejak kebelakangan ni dia baik dengan aku. Bila jumpa aku siap senyum pulak. Dah tu, bila dia tahu nota atau kerja sekolah aku tak siap, baik pulak dia nak pinjamkan nota dia. Walaupun aku tahu nota dan kerja sekolah dia bukan hasil kerja tangan dia sendiri. Yang lebih pelik tu, ada sekali tu siap offer nak hantar aku balik naik kereta BMW dia, walaupun tu kereta bapa dia sebenarnya dan yang penat pun bukan dia sebab driver dia yang drive! Malah, siap baik hati bagi aku buah tangan yang parents dia bawak balik dari luar negara. Sebenarnya, dia bukanlah jahat sangat pun, cuma suka berlagak je. Walaupun dia tu tak hensem sangat dan dia saja yang perasan tapi tak le buruk pulak! Bila difikir balik, it’s quite sweet memikirkan saat-saat itu semua... Eh, apa aku buat ni? Aku dah gila bayang ke? Alamak, tak boleh jadi ni, mata tak nak lelap sebab memikrikan pasal mamat karat tu, habislah aku!

"Rina.... ni untuk awak." terbelalak mata aku, terketar juga tangan aku nak terima jambangan bunga ros merah tu... ada dekat sedozen ni.

"Kau ni kenapa Syah? Tetiba je baik ngan aku, lepas tu tetiba je bagi aku bunga. Kau buang tebiat ke apa?"

"Hish, kau ni Rina, tak baik cakap macam tu tau. Aku tahulah aku ni hanya pacal yang hina tapi janganlah kau menghina aku!" mak aih!

"Dah, jangan nak madah berhelah pulak kat sini... tak lakunya! Baik kau citer betul-betul, apa sebenarnya yang kau nak kat aku?"

"Rina... tidak ke kau perasan yang segalanya aku lakukan kerana kau! Tidak ke kau faham perasaan aku pada kau?" aih mamat ni.

"Rina..." alamak, tetiba je jantung aku berdegup kencang. Macam kena letrik je bila si Syahrul ni pegang tangan aku.

"Rina... actually..." ish mana pula datangnya bunyi latar ni?

"Rina... have you listen to me?"

"Hah apa dia?" alamak, apsal makin kuat pulak bunyi ni. Eh, macam penah dengar je lagu ni.

"Rina... I..."

"Apa kau cakap? Bisinglah!" Ya Allah makin kuat bunyi ni, macam nak pekak telinga aku. Apa pulalah yang mamat ni bebelkan. Ya Allah! Bisingnya!

"Aah!" Aku memandang sekeliling... gelap! Astagfirullah, aku mimpi rupanya! Tapi... bunyi tadi tu masih ada lagi. Laaa, handphone aku rupanya... dah pukul 2 pagi, saper pula yang call aku ni? Syahrul? Memang dah buang tebiatlah budak ni!

"Hello... kau nak apa Syah? Giler ke apa, telefon aku sebelum subuh ni? Tak reti ke orang nak tido ke apa ke? Kau tak reti nak tido ke?" geram betullah, ngacau je aku nak mimpi.

"Sorilah Rina, tadi aku lupalah nak cakap ngan engkau! Kalau aku tak cakap malam ni juga, nanti aku tak bleh tido pulak!"
"Oh, kau pikir yang kau jelah tak bleh tido? Habis, aku ni tak payah tidolah!" aku dapat bayangkan yang dia tersengih macam kerang busuk kat sana.

"Sorilah... ni, aku nak cakap yang esok aku nak jumpa kau boleh tak?"

"Eh, kau gila ke? Cakap esok pagi tak boleh ke?"

"Kan aku dah cakap, kalau aku tak cakap sekarang nanti aku tak boleh tido..."

"Gila apa kau ni? Sukati kaulah, malas aku nak layan kau... baik aku tido!" gila betul mamat sekor ni. Kalau Min tahu mesti dia gelak gila. Betullah dia ni dah gila...

* * * *

"Hah, kau nak jumpa aku ni apsal sampai tak nyempat nak tunggu siang nak call aku!" terus aku menyergah Syahrul sebaik saja aku sampai di tempat yang dijanjikan. Tersedak dia bila disergah begitu.

"Apalah kau ni Rina, cubalah ayu sikit, ni brutal semacam je!" ceh macam ayat aku je. Tanpa dijemput aku terus duduk menghadap Syahrul.

"Ni, makan ni dulu. Aku tahu ni feveret kau, awal-awal aku pesan. Makanlah dulu!" nak bodeklah tu.

"Mana kau tahu ni feveret aku hah! Sejak bila kau pasang spy ni?" Syahrul tersengih, memang sebijik macam yang aku bayangkan.

"Biasaklah tu!" ceh! Tapi rezeki tak baik ditolak, lagipun perut aku memang berkeroncong sedari tadi minta diisi, lalu tanpa segan silu aku terus melantak burger big mac yang telah tersedia di depan aku!

"Hah! Kau cari aku ni pehal!" sambil makan sambil borak, takdelah segan aku!

"Kau ni ganas betullah bahasa kau! Ni, aku ada hal nak tanya kau, apa pendapat kau tentang aku!" terus aku berhenti mengunyah burger big mac kegemaran aku.

"Naper plak tetiba kau tanya aku macam tu? Lagipun apa kena mengena dengan aku?"

"Yelah... orang cakap, selalunya orang yang paling mengenali kita ialah musuh kita sendiri, jadi aku rasa mesti kau paham tentang aku kan?" berfalsafah le pulak.

"Ye ke? Tapi aku tak rasa plak yang aku paham tentang kau! Aku pun takde masa nak kenal kau! Kalau kau nak tahu, kau tanya awek kaulah!" Syahrul tertunduk sepi. Laa, takkan sensitif kot!

"Inilah masalahnya... aku... aku... sebenarnyakan Rina, aku..." alamak, kacau betullah telefon ni... Min? Ape plaklah yang dia nak ngan aku ni.

"Hello... hah pompuan, kau nak apa?"

"Woit, kau dating eh!" alamak, mana dia tahu ni? Walaupun aku bukan sebenarnya berdating pun.

"Apa kau mengarutlah... aku tak mainlah!" cover beb!

"Kau jangan nak tipulah, aku tahu kau dating ngan Syahrul... kat McD kan?" mana pulak minah ni tahu ni? Habislah aku!

"Eh, kau kat mana hah! Camner kau tahu..."

"Mestilah aku tahu... aku nampak dengan biji mata aku sendiri tau! Kalau tak caya cuba kau pusing kat belakang!" Ya Allah! Apsallah boleh terserempak dengan minah ni kat sini! Min dengan tersengih-sengih datang kat aku, rasa muka aku ni dah naik merah agaknya... habislah aku!

"Hai..." ceh, dengan gaya ayu dia. Syahrul tersengih selamba... apsal aku rasa macam aku pula yang lebih-lebih ni.

"Boleh kacau daun?" ujar Min sambil menyiku aku.

"Kacau ler... kitorang bukan buat apa-apa pun." aku cuba kontrol malu.

"Haah! Join lah?" pelawa Syahrul.

"Sejak bila pula korang dah jadi baik ni? Setahu aku korang masih belum buat perisytiharan apa-apa pun lagi kan?" tanya Min tak puas hati.

"Nilah yang kitorang buat mesyuarat perdamaian ni... bagus gak kau ada kat sini, boleh jadi saksi kitorang!" terbeliak mata Min dengar kata Syahrul. Aku pun terkezut gak, sejak bila plak aku setuju nak buat perjanjian damai nih.

"So camner Rina, setuju ke dengan syarat-syarat tadi?" terkedu aku... pandai betul mamat ni berlakon. Aku hanya mampu mengangguk perlahan. Min pula pandang aku dengan perasaan was-was, nampak sangat dia tak caya!

* * * *

"Laa... yang kau sibuk ni apsal, aku yang buat penjanjian damai dengan dia, takde kena mengena dengan yang hidup atau yang mati, so apa pun syarat-syarat dia... yang kau ambil kesah sangat apesal!" rimas aku dibuatnya si budak Min ni. Selagi aku tak beritahu dia syarat damai tu, selagi tu dia tak puas hati. Masalahnya, aku pun tak tahu apa syaratnya, macam mana aku nak cakap! Syahrul tu pun satu, lepas hari tu, dia tak call langsung pun! Aku nak call segan plak! Hari ni, bila jumpa dalam kelas, dia cuma senyum kat aku. Yang si Min pula, dok memerhatikan aku. Pantang kalau aku menoleh, mesti dia cakap aku ngan Syahrul main mata! Sakit jiwa aku dibuat budak dua ekor ni!

Rina, nanti jumpa kat belakang cafe kul 3! Syahrul...

Tergamam juga aku bila Syahrul tiba-tiba je campakkan kertas kat aku bila dia nak keluar tadi, ingatkan dia nak start perang balik tapi nasib baik aku bijak dan teliti, tahu nak tengok kertas tu betul-betul. Apsal pulak dia nak jumpa aku ni? Jangan-jangan dia nak cakap pasal hari tu tak? Ya Allah, tetiba je jantung aku ni laju semacam je. Rileks, rileks... alamak, tetiba je aku malu sendirian.

"Hoi, apa yang sengih sesorang ni?" aku hanya tersenyum malu.

"Wei, citerlah sikit..." Min tak puas hati.

"Alah... takde apa-apalah! Kau ni kecohlah!"

"Oh... kau sejak dah baik ngan mamat karat tu, aku pun kau tak layan eh!"

"Alah... merajuklah pulak!"

"Rina, cuba kau cakap betul-betul dengan aku... kau dengan Syahrul ada apa-apa ke!" rasa macam tetiba je muka aku jadi merah padam.

"Apalah kau ni, tanya soalan brutal betul!" aku cuba cover malu.

"Haik, bukan selama ni kau memang brutal ke? Sejak bila pula tukar jiwang ni? Syahrul suka kau eh? Atau... kau suka dia?" cis, macam penyiasat plak.

"Berapa banyak soalan daa... aku nak cepat ni, nantilah aku citer ngan kau, ok! Bye!" terus aku tinggalkan Min terpinga-pinga. Sorilah Min, soalan kau tu susah sangatlah aku nak jawap, sebab aku sendiri pun tak ada jawapan...

Sampai je kat tempat yang dijanjikan, Syahrul dah sedia menunggu. Muka macam serius je, takut gak aku dibuatnya.

"Hah, apa hal kau nak jumpa aku kat sini." Terus aku bertanya dengan gaya brutal aku. Dia hanya tersenyum tawar.

"Sebenarnya aku nak bagitau kau satu hal..." perlahan saja suaranya.

"Hal apa yang rahsia sangat tu!" terus aku potong cakap dia.

"Sebenarnya... aku dah jatuh cinta!" aku terdiam. Jangan-jangan betul sangkaan aku.

"Habis tu... apa... kena-mengena dengan aku?" Bila masa pula aku jadi gagap ni.

"Mestilah ada... kalau tak, takkan aku cakap dengan kau!" aku tertunduk malu. Terasa muka aku panas menahan malu.

"Apesal ada kena dnegan aku plak!" ceh, tetiba je jadi ayu pulak.

"Yelah! Aku takut kau salah anggap dengan aku... aku tak naklah nanti timbul salah paham kan, nanti aku juga yang frust! So, skang ni aku nak berterus teranglah dengan kau..." Ya Allah, jantung aku terasa berdegup kencang, rasa macam nak tercabut dah. Aku menarik nafas panjang cuba bertenang tapi aku masih tak berani lagi nak menatap muka dia. Aku hanya menunduk menatap bumi.

"Sebenarnya... aku dah lama bercouple dengan Tina, adik kau!"

"Hah!" terkejut gorila aku! Sebaik saja dia semburkan ayat itu, terasa bagai bom meletus di tepi telinga aku, berdesing bunyinya!

"Aku pun tak tahu dia tu adik kau... kalau aku tahu awal-awal taklah aku gaduh dengan kau!" terasa satu dunia ni berpusing. Dengar macam satu dunia gelakkan aku! Alamak! Aku terperasan ler!!
posted by Penulisan2u @ 4:09 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
151 Comments:
  • At 10/10/09 10:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahahahahahahaha...............................ala.........nape die kapel ngan tina...wahahahaha...aku pon dh teperasan lerrrr..kui3x

     

  • At 10/10/09 11:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak2.......
    maluuunyerrrrr..
    mesti shahrul perasan gak skit yg rina tersuke kat die..
    yg si shahrul ni pun 1...
    ayt bernbelit, suspen jer..
    klu ak jd rina pon ak terperasan gak kot...
    hahaha

     

  • At 10/10/09 12:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adusss...haha
    bley plak camtu
    mnela si rina tu xprasan..
    mmg ad udang sblik mee pun hehe

     

  • At 10/10/09 4:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hik~
    malu siot~

     

  • At 10/10/09 7:24 PTG, Blogger Lily Angella said…

    klakar lah....
    bt lg...

     

  • At 10/10/09 10:55 PTG, Blogger kiWiE said…

    huhu...
    naseb bek rina x pnh trlps ckp...
    huhu....aku plak yg trlbh segan...
    ekekeke.....

     

  • At 10/10/09 11:40 PTG, Blogger Nura Shikari said…

    lawaknyer...aku pun terperasan ckit2...
    hahahahaha.. :-D

     

  • At 10/10/09 11:50 PTG, Blogger Kak Alula said…

    hahahahahahahahahahahahahahaaahahahahahahahaahahah
    kene gelak je ni..
    x leh berhenti..
    sakit perut

     

  • At 11/10/09 11:18 PG, Anonymous ilaaaa said…

    kelakarnye kenape die x kapel ngan rina
    shahrul saje jewat suspen
    kalo kena kat aku comform bengang giler

     

  • At 11/10/09 10:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    malu siot....terperasan juga aku..nape la si shharul tu kasi hint mcm dia suka kat rina..hehehe

     

  • At 12/10/09 9:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehehe..klaka la..bley plak macamtukan...
    ~putri_sayang86~

     

  • At 12/10/09 11:04 PG, Anonymous ayu said…

    lawak la...
    cian rina klu aku jd rina aku pun terperasan jgk.
    malu malu malu malu!!!!

     

  • At 12/10/09 3:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    great story...

     

  • At 12/10/09 4:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    MALU NYERRRRR....WAHAHAHAHHAHA..
    SIAN RINA SIOT...

     

  • At 13/10/09 1:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    NI NAME NYER..NK ADIK KENE PIKAT KAKAK DLU..HUHU..NASIB KO LA RINA..HAHA.TERGELAK2 AKU BACE CERPEN NIE..AKU XDE R TERPERASAN SGT KOT SBB DAH BACE TAJUK..TP MALU BEB..NASIB BAIK X TERLEPAS CKP JE..HUHU

    nice story..nice ending n plot teratur..ayat power r..syok je bce..

    well done penulis..
    -miss_purple-

     

  • At 13/10/09 3:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha

     

  • At 13/10/09 5:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wakaka
    lawak glerrrrrrr

     

  • At 13/10/09 8:42 PTG, Blogger dieyla_paramore said…

    lawak giler!!!
    huhu..
    besh2

     

  • At 14/10/09 3:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bongok laa..
    hahahaha..
    taleh imagine kalu aku yg jd rina..
    hehehehehe..

    well dear,,
    dis story really gud..
    3.5/5 bintg..
    peace!!

    ~nEuRo shEwAzni~

     

  • At 15/10/09 2:08 PTG, Blogger yasmin said…

    nape is the couple with shahrul tina tu tu
    if the Marina then happy ending

     

  • At 16/10/09 10:59 PG, Blogger apLe dE gadiZ said…

    Aku ingt terperasan ape...
    patut la si Tina tuh suruh ckp lembut2 skit dngn si Syarul tuh..
    wakakakkaa....

    aku pun tak pernh nk imagine yg die akan kapel dgn Tina
    mmg suspen la..
    waakakkakkakak ....

    Bagus2...

     

  • At 17/10/09 5:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    malu giler....
    aq pown jadi terperasan..

    ~ita~

     

  • At 19/10/09 12:32 PG, Blogger nurhidayah091 said…

    dah agak dah lawak gak sempoi je cerita hehe

     

  • At 20/10/09 1:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    la cian tul kat rina..
    aku pun dh t'prasan td..
    agak2 la si syahrul ni pn..
    tp pe2 pn cite mmg best giler...
    cayala 4 the writter...
    caiyok2..

     

  • At 20/10/09 11:47 PTG, Anonymous Nurul Fatin said…

    hahha!
    ak ingat syahrul suke kat min
    penat ak gelak
    well done!
    besyy!
    smooth jer

     

  • At 21/10/09 5:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahhahahahahhahahha...memh klakar gler cter ni...
    aku yg xpnh komen ni pn bleh t'grak ati nk komen...
    tp cian kt rina 2 wei...klu aku mau aku terjun lombong sbb t'lampau malu....ape2 pn cngrats 2 de writer...
    2 thumbs up 4 u....lpas ni bt la crpen yb bst n klakar mcm ni lg ye...

     

  • At 22/10/09 1:29 PTG, Anonymous Azura said…

    kuahahahahahaha....

     

  • At 24/10/09 2:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahhaha..aku pun mcm da thu dier xsuker kat rina sbb da tngok tjuk kan tpi xder lak plak bjet yg die suker kat TINA!

    wakakkaka..sngt la unexpected..bgus2//continue lgi wat cerpen2 yg cenggini..yg X cliche n sngt fresh la bgi aku..

     

  • At 3/11/09 9:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahahahahaahahahaha....
    mmg prasan pon..
    lwak2..
    nice story..

     

  • At 3/11/09 11:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm prnh berlaku jer crta nie dlm hdpku....huhuhu

     

  • At 5/11/09 3:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huahuahuaaa
    malu siott. .
    tp ak x bjet y sharul 2 kpel ngn TINA. .
    well gud job writer!!!

     

  • At 6/11/09 2:44 PTG, Blogger norain ishak said…

    aduhaii...
    kalo aku,haih..tak tahu la nak letak muker kat maner..
    hikhik..

     

  • At 6/11/09 9:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam....
    hahahaah, btui3......
    ni aq stuju, pmpuan cpt prasan lau llaki lyan lbh sket..
    knp ek? huhu....
    lelaki ske mlayan, pmpuan ske prasan..............
    heheheeheheh

     

  • At 10/11/09 11:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    heheheehe....sian kat RINA...cite nih mmg best...tpi sthu ak la kn...kal0 0rg yg gd02 nih..slalunye bercinte...x cm 2 ke??

     

  • At 11/11/09 2:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha...
    ak da agk....
    tp xsgka plak dia couple ngn rina...
    ingtkn nk tnya rina psl min ke...
    huhuhu...
    bes la...
    bhsa pon sng fhm...
    ok,pnulis,truskn lg brkarya...
    gud luck!!!

    ~~~syu90~~~

     

  • At 20/11/09 5:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahahahahahahaha...
    aku pn ingt si shahrul tu da jtuh ati kt min...
    rpe2 nyer adik rina sendiri!!!
    hahahahahahahahaha...
    sabow jelar!!!=)
    great story!!!
    chaiyo!!!

     

  • At 21/11/09 9:54 PTG, Blogger Alfa said…

    wakakaka......lawak betoll la....mati2 ak xley teka yg c shahrul tue couple ngn adik die...hohohoho
    bagus2

     

  • At 24/11/09 9:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sda q jangka!!
    kilik bah ceta ne!!
    Tasbir2in najah!!

     

  • At 1/12/09 8:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gilerrrrrrr...
    heheheheh...
    lawak cite nie.
    wish u all d bez.

     

  • At 7/12/09 5:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hah..lawak gile..
    malunyEr jadi rina..

     

  • At 10/12/09 3:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    leh tahan

     

  • At 15/12/09 9:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahah................kecian c rina 2...

     

  • At 15/12/09 12:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha.......................lawak2..
    malu siot..

     

  • At 17/12/09 2:46 PTG, Anonymous tira said…

    heheheheheheheheh...
    lawaknyer... cian kat rina..
    naseb baek rina x menaruh harapan kat mamat karat tu..

     

  • At 19/12/09 3:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm lawak..

     

  • At 19/12/09 4:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad...lawak...wat lagi ek..

     

  • At 19/12/09 11:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku pk die minat kat member dy c min 2.xpepasal minat kat adik...wakakakakakaka malu tahap cipan aku!!!!!hakhakhak........

     

  • At 20/12/09 3:48 PG, Anonymous UnaTecHiXtEnoTz said…

    malu malu malu...
    hahak..kjam tul shah tu!
    ringkas dan pdat!

     

  • At 20/12/09 5:51 PTG, Anonymous fir_qis said…

    memang malu... hahaha.. tapi tak apa lar.. sbb dia tak terlepas cakap dgn Syahrul tu.. tp in real world, kalau lah syahrul tu perasaan yg Rina dah terperasan,dan rina pun tau yg Syahrul dah tau dia perasan sorang2, mesti rina tu malu giler.. kalau aku, aku suh jer Tina tu cari kapel lain.. malu punya pasal.. hahaha...

     

  • At 22/12/09 12:59 PTG, Anonymous aliz said…

    hahaha..kalau aku jadi rina 2 aku p0wn perasan.
    syahrul 2 apesal bengong sgt??
    haha lawak doe, tp malu gile kalau aku la aku da xsanggup nk tg0k muke syahrul 2 dah. hahaha

     

  • At 22/12/09 9:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gila siot..aq perasan dah...hua3...skali nk jdi adik ipaq rina da.....

     

  • At 23/12/09 9:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    malu nyerrrrr jd rina...........
    terperasan la plakkkkkkkkkk.......

     

  • At 9/1/10 3:26 PTG, Anonymous aisya humaira said…

    malu gler..klu ak yang duk tmpt rina xtau r cm ner...
    hahahahaha....
    gud luck penulis teruskan berkarya

     

  • At 18/1/10 4:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu..ak pon terperasan.mmg mlu gler ah lo ak kt tmpt rina.ish..tkleh imagine lor..

     

  • At 19/1/10 5:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha...
    lawak btul cter ni..
    malunyer klu jdi rina...
    nsib baik si shahrul tu x tau yg rina tu perasan...huhu
    nice story

     

  • At 20/1/10 2:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha....macam pe nta..tapi bessss looooo...hak2!!.. kalu ak jadi rina..maunye ak tumbuk je muka si shahrul 2...cakap jela trang2..dushhh!!!.. pape pun.. well done dear..huhu..

     

  • At 25/1/10 10:08 PTG, Anonymous meena said…

    hampeh punya shahrul.ingatkan dia suka kat rina....si rina pon nasib baik terperasan cikit2 je.klu x haru....apa pon citer ni kira ok gak la klu tuk hiburkan hati...

     

  • At 30/1/10 1:18 PG, Anonymous liza said…

    alamak tepasan plak........brutel lah....konon.....hu....huhu....isk...isk...

     

  • At 1/2/10 8:16 PTG, Anonymous deqnamalu said…

    best!!

     

  • At 3/2/10 2:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaaaaa....
    terperasan lak aku ble bc nie...
    klu aku yg kene kompom malu,
    x taw nak ltk muke kat mane...
    heheee.....
    best citer nie,

     

  • At 23/2/10 10:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bess la cete ni.. mmg di luar jangkaan.. sian rina tu..

     

  • At 9/3/10 6:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    beshh cita nii.x stere0type.thumbs up!

     

  • At 28/3/10 2:58 PTG, Anonymous aziera said…

    hehehehe...x t'pk plak psl tina 2.
    owg ingat si sahrul 2 nk usha rina.
    klu owg jd rina,mlu gler siutttt.
    xtau nak ltk mne mke nie..
    ape2 pown...best gler cte nie.

     

  • At 1/4/10 4:58 PTG, Anonymous hilabeetle said…

    haa...haaa...member tu baru nak terperasan org suke dia..
    tup..tup..terkenan kat adik la pulak..
    syahdu beb...!!!

     

  • At 2/4/10 3:22 PTG, Anonymous yusmila said…

    HE...
    ciannya dia...
    mcm 2 ka klu org yg x mcm pompuan
    jtuh cinta he....
    good luck writter.. :)

     

  • At 10/4/10 3:34 PTG, Blogger Hakuna Matata said…

    awal2 ag mcm da bosan

     

  • At 15/4/10 1:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahah..
    skit pwot aq bce,,

    seb ebk akuh tk terprasan..
    ape pnya syahrul..
    suspender btol!

    congratz!
    -kid_clunkz-

     

  • At 29/4/10 7:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gler r!! suspen abes. ku x sgka lak syah kpel ngn tina. jahanam tol. tp,mmg best gler. kena gler r.

     

  • At 7/5/10 3:46 PG, Anonymous Aifi said…

    ak pn slalu gk terperasan.malu siot.tp ak smpt cntrol,klu x jth shm beb!!
    ko mmg pndai wt citer..

     

  • At 10/5/10 11:00 PG, Anonymous annies said…

    hahahahahaha............................... bagus-bagus. memang kelakar citew ni. nasib baik la tak ada timbul perasaan sayang kalau tak aje giler di buatnye. alamat gamat la jawabnye. perang dunia ke-3 meletus.....hehehehe....

     

  • At 21/5/10 2:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tet........! teperasan cuda! hahaha....
    lawak r...
    all d bez yer....

     

  • At 23/5/10 1:27 PTG, Anonymous misa said…

    kah kah kah..wat malu jewr
    nseb bek tkantoi y dia ngat mamat tu syok kat dia
    kalo sure tempah malu x sudh
    hahaha

     

  • At 24/5/10 9:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ingatkn dgn min.panjang gak citer nih.
    70%

     

  • At 25/5/10 2:24 PTG, Anonymous Asna said…

    hahaha kelakar sehh..rasenyer aku plak yg perasan!! best story penat aku ketawe sampai nak tergolek2 tp frust plak bile tau bercinte dgn adik die..tp ukey lah kot si shahrul tu nak bodek kakak nyer lah nak dpt kan adik die..

     

  • At 6/6/10 3:58 PTG, Anonymous reader said…

    apa pnya ending la...
    but, still consider good...

     

  • At 12/6/10 2:07 PG, Anonymous missy izza said…

    best ar cte ni...3 1/2 stars k..

     

  • At 29/6/10 12:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..
    klakar citer ney..
    ak igt dy ska kt rina..
    last2 couple ngn adk dy..

     

  • At 30/6/10 8:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...best laa citer nie..<^_^>

     

  • At 11/7/10 12:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good job...hahaha...best...

     

  • At 14/7/10 8:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lah... lepas baca tu gelak habis teruskan idea mcm ni lagi

     

  • At 29/7/10 12:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha ending mmg mantap
    smpai aku pon terperasan sama
    xsngka ader ati gan adek dye upenye haha
    good job writer!!!
    **miss ju3zurh@N!sz@**

     

  • At 4/8/10 9:58 PG, Anonymous peach gurl said…

    ceh..e-ngat apa td...kl0 aq jd rina aq ckp blk kt syahir 2h
    "nape ko ske kt adek aq bkn aq???
    aq pnya la e-ngat ko da bruba,da
    tanak cri psl ngan aq lagi"
    rina 2 kn brutal so dya mst brani punya la
    hakhak~~

     

  • At 13/8/10 2:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahhahahahahahah lawak gile cite ni

     

  • At 16/8/10 12:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu umm citer yg menarik...kalo aku jd rina aku bg perasan syahrul tu balik..bg dia takut plak..nk uji samada dia setia kat Tina ke tak...nasib baik rina tak bg nmpk keperasanannyeerr..."Brutal la konon"...nway good job..
    teruskan usaha tuk buat cerita yg lebih menarik lg..chaiyok2!!! :D

     

  • At 20/8/10 5:26 PTG, Anonymous suriati said…

    kelakar la cte nie..rina perasan sgt, ingat syahrul nk kat dia padahal nk kat tina..kalo sy kat tmpt rina, xtaw la cm ner..malu sgt2 daaaa

     

  • At 21/8/10 1:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha....teruklah syahrul, nak pikat hati bakal kaka ipar macam nak pikat awek sendiri jekkk...hakhak..lawaklah...

     

  • At 24/8/10 11:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mula2 citer tu bosan btul laaa..last citer baru ok..mmg terperasan abis la rina tu..hahaha

     

  • At 31/8/10 8:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kuang...kuang...kuang...
    ak lak yg terperasan

     

  • At 7/9/10 4:52 PTG, Anonymous awex shinichi said…

    wat saspenz jerk cter ney... ingtkn
    si syahrul 2 jtoh cnte kt rina.. aq
    pown da terprsan jgk...
    h0h0h0h0...

     

  • At 8/9/10 8:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku terperasan la plak..ingt kan die fal in lep gan kawan die..upenyer gan adek die..cis!! bikin malu jek...hihii..
    sungguh berperasaan!!!!

     

  • At 8/10/10 2:08 PTG, Blogger ms evilo pon ok kan said…

    hahaha,igtkan die suke min.

     

  • At 10/10/10 2:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tulaa..kaum lelaki suka wat owg pompuan perasan..klu padi kata padi..cewahh..hahahaha..cian rina..klu ak jd rina ak mmg perasan gak..so owg laki2 jngn laa lyn lebih2 sngt, ini membuatkn owg pompuan rsa spesel..

     

  • At 13/10/10 3:19 PTG, Blogger TheChekJah said…

    kalo jah la.. mesti dah ketuk2 kepala kat dinding malu punye pasal... lupe dah tajuk tu ape bile bace cite ni..

     

  • At 19/10/10 6:08 PTG, Anonymous misz_cweetpurple said…

    hahahha..
    klakr r cte ney...

     

  • At 20/10/10 1:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so nice...

     

  • At 20/10/10 4:20 PTG, Anonymous uchiha sasuke said…

    hahahahahahhhhhhhhhh..lawak lar citer nie...aku pun dah trprasan tdi..buat malu jer

     

  • At 21/10/10 3:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    thn ktawa sorg2 bce cerpen ne. . best jua haha

     

  • At 28/10/10 8:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhhuhu..klaka3
    tp dh dpt agak ending die cm2 sbb tajuk die..
    truskn usaha, citer yg sgt baik:-)

     

  • At 29/10/10 9:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    la..kenapa mcm ni citer dye..nape x couple dgn Rina..x best la mcm ni..anyway ending dye klakar jg..

     

  • At 30/10/10 8:26 PTG, Anonymous ieda91.ipp2010 said…

    hahaha..tak leh nk kta ape la..but,its so funny.kesian rina,terlebih perasan..

     

  • At 9/11/10 10:56 PG, Anonymous ana said…

    hahaha.....klakar gle....;p

     

  • At 17/11/10 1:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hahahahaha.... Klkrlh citer nie... Nsb bsek x pch prut...

     

  • At 25/11/10 4:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh2..........eiii cian kt ye msti mluuu sngt2

     

  • At 27/11/10 12:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer nih..good..^_^

     

  • At 6/12/10 12:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahahaha,.
    kelaka giler k0wtt.,!
    sengal la c sharul tuh,.ckp bebelit2,.wat saspen jep,.
    isk3..kapel ngan tina rpe nyer.!
    law la aq jd rina tuh,maybe terperasan gak,.hikhikhik,.
    btw,.bez cerpen nih,.

    >miss.azym<

     

  • At 6/12/10 8:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu...
    prsn giler..!!!
    tpy ape2 0wn..
    ttp best!!!

     

  • At 9/12/10 7:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cmne plak bleh jd cmni..
    mcm2 rr..
    =)

     

  • At 9/12/10 9:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    siot.wakaka aq pon tprasan jgk td.malunyer.lw aq jd rina nak jer aq sorok kat dlm kain.kui3.ape2 pon citer nie best thp gaban

     

  • At 12/12/10 11:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg lawak aa,malu eh ..huhuhuhu

     

  • At 18/12/10 6:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahahahahaha.......
    smpai ak pn jd prsan....
    mlu gler jd rina ni.....
    pape pn keep on writing.....
    :)-H33 Yn6mT-

     

  • At 27/12/10 3:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahah bleh tahan citer ni.tingktkan usaha

     

  • At 3/1/11 2:19 PG, Anonymous ella said…

    bestt gak citer nie...kalo real mesti malu glerr punya!!!

     

  • At 11/1/11 2:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    syabas..
    cite ni mmg best giler..
    ending yg xdjngka...

     

  • At 19/1/11 12:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    laaa,,
    lwk gler,,
    kalu kna kt btg hdung sndiri,,tatau la nk ltk kat mne muka,,
    huhu
    very nice story,,
    gud job writer..
    congrats

     

  • At 2/2/11 1:49 PTG, Anonymous anNysS_nySsa said…

    chian nyer kt rina . . .
    ingt c shahrul ue cpl ngn dye ,,, ue nyer ngn adeq dye . .
    mcm ta cye . . .
    btw , , gud job . .<3

     

  • At 3/3/11 11:03 PTG, Blogger Erin Ab. Rahaman said…

    hahha. siot laa. persan gler..
    sian dia. die tue mcm da syok kat syhrul je.
    :p

     

  • At 4/3/11 5:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mangkuk pnya shahrul.... jgn kta dia.... aku skli terperasaan.... cis.....

     

  • At 6/3/11 3:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    da gak mamat cam ni...sure 2 rina x tw nk sorok muke kt mne..well done writter best giler cite ni....

     

  • At 8/3/11 8:54 PTG, Anonymous lyeza said…

    memang kelakar habis... nasib baik rina x terperasan lebih kalau x???? malu beb..hahahahahhaa

     

  • At 8/3/11 9:40 PTG, Blogger balqish nurani93 said…

    bhahahahahahhaahhahhahhahahahahaahahahahahahahahahahahahah..cter plg klaka pna aq bce..

     

  • At 17/3/11 5:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha .klkr tol .compem mlue gler rina 2 !

     

  • At 27/3/11 10:23 PTG, Blogger Qurratul Ain said…

    hahahaha...lawak giler..
    ingt syhrul tu nak ckp yg dy suka rina..
    x sangka dy yg couple dgn tina..
    if aq kat tmpt rina pun xtw lah nak ltk muka kt mane..
    haha..nyway,gud job writer..
    keep it up!!

     

  • At 2/5/11 5:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahhahaha..kecian kt rina....

     

  • At 14/5/11 12:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wakakakakkakakakkaa......adoiyai geli hati aku bce cerpen nie.....x bajet langsung syahrul akan kapel ngn adek dia...tp da leh agak y syarul x pnh suke kat rina tu....

     

  • At 26/5/11 5:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good joob writerr!!!! so moral of the storyy ...jgn la gado2 ..hakhakhak ..

     

  • At 28/5/11 4:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...
    lwk siot!!!
    law aq pown mzty da t'prasan...
    malu lar...

     

  • At 2/6/11 1:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hahahahaq,,,kelkr'ye, dah xleh benti ktawe nie....kahkahkah

     

  • At 6/6/11 2:59 PTG, Anonymous jee said…

    huhu~klakar nye,,
    gud job writer..
    xD

     

  • At 7/6/11 1:00 PTG, Blogger Izzah Derham said…

    hahaha.......................sunat gelak 3x je. ceritanye menarik

     

  • At 8/6/11 2:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aaaaaaggagagaga...........hahahahahaha.............kne towl ler dgn tjok nyew..t,lbeyh sudaaaaaaaa...kwang3

     

  • At 9/6/11 3:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wkwkwkww...lawak2..aku pn x t'pikir mamat 2 dgn adk dia..wakakaka..unexpected tul! Alamak! T'lebeh suda~ XD

     

  • At 9/6/11 10:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak giler...cte lain dr yg lain....

     

  • At 10/6/11 11:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahaaa....lawak lor cita nei...sakit perut dok gelak..anyway..nice story..wat lg ek

     

  • At 12/6/11 12:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha...kelakarnye cter ni..
    kalo aq jdi rina kompem aq perasan gler..!!!
    egt an nk ckp i luve u rina... but..
    nsk cakp yg dy dh kapel ngan tina,,
    gler r shahrul..
    sweet cerpen..

     

  • At 16/6/11 5:52 PTG, Anonymous aishah abdullah said…

    hahaha..mmg lawak..excited gler na tao kesudahan..
    ble da tao bpak kuatnyer gelok..haha

     

  • At 23/6/11 12:37 PTG, Anonymous bdk nakal said…

    Lucu2x...hahaha..ceh..kapel ma adeq dia lah plak..mmg bleh perasan ooo cm nie..hahahha

     

  • At 9/7/11 2:19 PTG, Blogger faridz said…

    hahaha...alamak...terperasan la plak...
    hahaha..best dow

     

  • At 19/9/11 3:13 PTG, Blogger syud said…

    alamakkkk..kcewa aq~mood rina~hahaha

     

  • At 12/10/11 5:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahaha..... sblm hbis baca aku pon trperasan la, ape daaa kn syok klu minah brutal 2 yg dpt, ni bdk belasan thn jg yg sharul nak..huhu tsengeh2 aku d watny..

     

  • At 19/10/11 4:42 PTG, Blogger Gadis Garfield said…

    happy new yearr rina ...
    hehehe,
    cian dia ...

     

  • At 25/10/11 1:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..
    tiba2 rasa terperasan gak...
    x bleh balh btol..

     

  • At 27/10/11 12:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CERITA YG MENARIK.....GOOD JOB KEPADA PENULIS CERPEN INI......

     

  • At 31/10/11 1:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hadoi...terbaek la!!!wat cuaq je bace...malu giler...dr ngantuk terus segar koz terkejut dgn ending die...lame gak la gelak sorg2..seb baek sume dh tido...terbaek!!!

     

  • At 28/11/11 10:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gila kentang lawak dowh....hahahahah....tp cm kerkilan sbb kesian rina...kikikiki

     

  • At 2/12/11 10:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mengom btoil ending nyerr....ketawe keras aq...hahaha....ciam rina terperasan..q pom terperasan gak nieyh...atoy..hiiii

     

  • At 24/12/11 12:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezz gilerr citerr nie....smpaikan aku terperasan....

     

  • At 5/2/12 10:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha..klakar beb..best

     

  • At 6/2/12 9:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahha..giler best bace citer nih..
    aquh yg bace bole terperasan sendrik..
    hahaha.. terbaik... ngeee~

     

  • At 4/6/12 1:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hampeh betul la si syahrul tu..... ingat dia betul betul suka kat rina tu.... rupa rupanya dah couple dgn adik rina la pulak ....kan rina dah terperasan...... sampai aku yang baca ni pun terperasan sekali.....

     

  • At 26/8/12 12:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bleh thn r gak cite nie...besy r gak..cian die..mleps nk dpt bf yg blh thn mcm syahrul 2 kn....hehehehe....

     

  • At 3/9/12 7:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kesiannya..mesti dia dh ade rasa suka kt mamat karat tu..hmmm..kesian....

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group