BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 17, 2009
Cerpen : Cincin untuk Aisyah
Nama Pena : sufieteam

Hari ni genap dua tahun pengenalan ku dengan seorang puteri bernama Aisyah. Pengenalan kami bermula dengan tulisan, melalui tulisan aku dan dia bercinta, melalui tulisan aku peroleh semangat darinya. Aisyah ku anggap seperti puteri khayalan dalam hidupku. Tidak pernah ku bersua-muka dengannya walaupun sekali. Namun, kata-kata yang sering ditulisnya membuktikan kepadaku bahawa aisyah adalah seorang wanita yang baik budi perkertinya. Bahasanya yang indah menyebabkan aku tertarik padanya.

"Kawan Wan tu nama apa?, kalau boleh ibu nak berkenalan lah dengan dia".
"Nama dia aisyah".
"Dia orang kelantan jugak bu, keluarga dia tinggal dekat tanah merah".
"Oo..orang kelantan, bila Wan nak bawa Aisyah datang ke rumah kita".

Aku hanya tersenyum setibanya soalan itu ditanya ibu kesayanganku. Aku sendiri tidak pernah bersua muka dengan Aisyah, bagaimana untuk aku ingin mengundangnya ke teratak ibuku ini. Umurku semakin lama semakin meningkat, begitu juga aisyah. Rasa dihati ingin menjadikan Aisyah sebagai teman hidup ku, sehidup semati.

Sejurus pertanyaan yang diwar-warkan ibuku petang tadi, fikiranku mula memikirkan cara lain untuk berhubung dengan puteri khayalanku. Terdetik di hati aku ini untuk meminta number telefonnya.

"Aku mesti beranikan diri untuk meminta number telefon aisyah".suara hatiku mula berbicara.

Melalui yahoo messenger aku mem "buzz" Aisyah.

Wan : Assalamulaikum.
Aisyah: Waalaikum salam.
Wan : Aisyah sehat?.
Aisyah: Alhamdulillah.sehat, wan macam mana?.
Wan : Alhamdulillah wan pun sehat.
Aisyah! wan ada hajat ni,
Aisyah: Apa dia hajat wan hari ini?.
Wan : Wan nak mintak number telefon aisyah boleh tak?.
Aisyah: Hurm, untuk ape?.
Wan : wan berkenalan dengan aisyah dah lebih kurang 2 tahun,
Wan ingat nak lebih kenali aisyah.
Sebelum ni pun wan dah bagi tahu yang wan suka kan aisyah.
Aisyah: ni number aisyah 011-98888888.
Wan : ok terima kasih aisyah, Insyallah, nanti wan call yer.
Aisyah: wan, kita sambung lain kali, aisyah ada kerja sikit sekarang.
Wan : okey, nanti kita sambung lagi yer. Assalamualaikum.
Aisyah: waalaikum salam.

Akhirnya aku berjaya untuk mendapatkan number telefon aisyah, hati ini bagaikan menari-nari keriangan. Selepas 2 tahun pengenalan, hari ini baru ku dapat peluang untuk berbicara dengan aisyah melalui percakapan. Namun bukan niat ku untuk bergayut siang malam bersamanya tetapi hanya sekadar untuk lebih mengenali dirinya.


**************************


Sudah seminggu berlalu, namun number yang diminta masih lagi belum di hubungi, aku merasa segan dan malu untuk menelefon, kerana kami tidak pernah bercakap melalui telefon. Aku berasa bingung dan hairan dengan keadaan ku yang sebegini. Kenapa diri ini menjadi gementar untuk menelefon aisyah.


"kalau aku tak telefon, macam mana aku nak kenal aisyah?". Kata suara hati ku yang merayu-rayu supaya membuat panggilan.

Jari-jari ku mula memetik punat yang berada di telefon bimbit ku, perasaan gemuruh mula mendatangi dan menyelubungi fikiranku.

"tut tut…tut tut..".

"Assalamulaikum. Boleh saya bercakap dengan aisyah".
"waalaikum salam, ya, ni aisyah yang bercakap ni, siapa ni?".
"ni wan". Jawab aku dengan suara sedikit gagap.
"oh wan, kenapa wan baru telefon?.
"hahaha,wan sebenarnya segan nak telefon aisyah, mana la tahu aisyah tak jawab panggilan wan". Gementer ku mula lenyap setibanya aisyah menerima panggilan ku dengan baik.

Walaupun kami mula berhubung melalui telefon namun kami tetap menggunakan yahoo messegger sebagai penghubunng kerana di situlah bermula cinta kami. Hidup ku makin ceria dan sentiasa gembira selalu. Sesekali aku menulis puisi dan menghantarnya kepada aisyah. Begitu juga sebaliknya, aisyah akan membalas dengan bait-bait cinta indah kepada ku.


Cinta yang datang bagaikan bulan
Menjadi teman dimalam hari
Bintang dilangit ku jadikan pedoman
Agar cinta kita tetap bersemi




Cinta kita tidak pernah berkata-kata
serta tidak pula mempunyai suara
hanya pena menjadi tukang kata
penghibur tika duka dan lara

*********************

Makin lama makin sayang, walaupun sudah 4 bulan kami berhubung melalui telefon namun baru hari ini terdetik di hati ku untuk bertemu dengan puteri khayalan ku. Aku membuat permohonan kepada aisyah untuk bertemu dengannya. Aisyah meletakkan beberapa syarat kepada ku jika ingin bertemu dengannya.

"Pertama, kalau wan nak jumpa aisyah boleh, tapi kena la datang rumah aisyah".
"Kedua, wan kena berkenalan dengan ibu dan ayah aisyah".
"Ketiga, Wan kena makan malam dengan keluarga aisyah".

"wan setuju, Insyallah, wan akan jumpa malam jumaat ni".kata ku kepada aisyah.

Aku sememangnya ingin berjumpa dengan keluarga aisyah lebih mengenali aisyah. Sesekali bermain di minda ku menanyakan siapakah aisyah sebenarnya. Bagaimana latar belakang keluarganya, adakah dia orang dari golongan hartawan atau sebaliknya. Jika aisyah berkuturan hartawan mungkin aku dan dia tidak sekupu, namun pemikiran kuno ku tidak tolak mentah-mentah oleh jiwa sanubari ku. Sekarang ini bukan lagi zaman dua darjat, zaman sekarang orang lebih mendahuluikan agama dari segala-galanya.


**********************

Aku tiba di hadapan rumah aisyah berdasarkan alamat yang diberikan kepada ku. Alangkah terkejut nya aku, rumahnya besar bagaikan istana khayalan, di penuhi dengan kereta-kerata mewah dan megah. Terpajak dua orang pengawal keselamtan bagaikan patung hidup.

"Ish, aku silap alamat ke ni". Bisik hati ini sejurus melihat keadaan rumah yang sebegitu rupa.

Tiba-tiba keluar seorang gadis berpakaian serba putih serta mukanya di tutupi dengan purdah yang berkilauan datang menghampiriku. Mata ku terkebil-kebil melihatnya.

"Assalamualaikum".
"walaikum salam. Wan ke ni".tanya gadis itu.
"ya, saya wan, kawan aisyah".
"saya aisyah, jemput masuk".

Kaki aku seperti disimen menjadi kaku, langkah ku berat untuk menjijakkan kaki keadalam rumahnya. Namun tetapku gagahi untuk memasuki kedalamnya. Aku melalui singgah sana yang indah dan dipersilakan duduk di atas sofa mewah yang sungguh empuk.


Aisyah memperkenalkan aku dengan ibu dan ayahnya, kami mula berbicara dan mengenali antara satu sama lain. Kemudian aku dihidangkan dengan makanan yang sungguh lazat. Ketika makan ayahnya bertanya:
"bila nak masuk meminang?".

Aku tersentak mendengar persoalan itu. Aku cuma tersenyum tanpa jawapan. Melihat keadaan keluarga aisyah yang kaya-raya adakah layak bagi ku. Aku cuma anak seorang ibu tunggal yang hidup dengan menorah getah.



**************************

Selesai makan aisyah meminta izin dari ibu dan ayah nya untuk berbual seketika dengan aku. Perbualan kami malam ini di saksikan oleh bulan dan bintang yang menerangi kegelapan di angkasa raya. Angina-angin sepoi bahasa bermula bermain dimuka kami berdua.

"Wan, kalau wan rasa nk pinang aisyah, wan cuma kena sediakan sebentuk cincin je untuk aisyah".
"Sebentuk cincin je".hati ku tertanya-tanya.
"Pasal wang urusan perkahwinan keluarga aisyah boleh uruskan, aisyah tahu macam mana keadaan keluarga wan, aisyah sayangkan wan".

Mulianya hati aisyah terhadapku, hanya sebentuk cincin di mintanya sebagai mahar perkahwinan. Aku berjanji dengan aisyah akan meminangnya pada minggu hadapan dengan membawa sebentuk cincin untuknya.

*************************

Hari perkahwinan aku sudah tiba dan segala persiapan sudah pun tersedia. Hati ku gementar untuk berjabat tangan dengan tok kadi untuk mengakad nikahku.

"bila kata tunai kamu jawab yer"

"Okey tok".

"Aku nikahkan di kau syazwan bin hasan dengan aisyah binti abu dengan mas kawin 80ringgit tunai".

"Aku terima nikahnya dengan mas kawin sebanyak tersebut".

Akhirnya menikah juga aku, tibalah masa untuk melihat wajah permaisuri ku. Jantungku berdebar-debar menantikan aisyah. Aku menghampiri aisyah dan meminta izin daripadanya:

"aisyah, boleh wan buka purdah aisyah".

Tiba-tiba aku merasa satu hentakkan di kepala ku. Terasa bagai bumi ini terbelah dua.

"woiii, bangun la, asyik nak membuta je, tak ada kerja lain ke engkau nie". Pekikan ibu ku setelah disikunya kepadaku sehingga benjol.

"ish, kacau la ibu ni, sikit lagi nak habis mimpi ni, rugi la".

"Banyak kau punya rugi, getah tu sapa nak toreh, yang tu lagi rugi, bangun!!!!".

**************************

Begitulah kisah cincin untuk aisyah. Sebenarnya aisyah ni anak tok penghulu kampong aku. Ayahnya tolak pinangan aku sebab aku nak bagi cincin belah rotan je kat anak dia, aisyah no hal, setuju je, ayah dia yang lebih-lebih pulak.

"mana class anak aku dapat cincin belah rotan".kata tok penghulu.

Hurm. Aisyah~aisyah..

Cincin ini tetap untuk aisyah~
posted by Penulisan2u @ 4:08 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
97 Comments:
  • At 17/10/09 4:36 PTG, Blogger puteri_kebayan said…

    uishh...
    ingatkan betol2..mimpi upenye..
    tp tetap menarik...

     

  • At 17/10/09 5:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Lah mimpi rupanya...saya punyalah suspen nak tau cantik tak Aisyah tu...Tapi apa2 pn best gak citenya...

     

  • At 17/10/09 8:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    la, asal last ngan mimpi..best cite tu..but tingkat kan usha lgi ..

     

  • At 17/10/09 8:28 PTG, Blogger HaYisA neeRzA said…

    walamak jalan cerita best la!hahaha kelakarnya.

     

  • At 18/10/09 6:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menarik sgt2
    -sue87-

     

  • At 19/10/09 1:59 PG, Blogger miz ruha said…

    hahaha...
    ingat kn betol...
    mimpi rupenyer...

    ape daaa...

     

  • At 19/10/09 1:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aper niee...
    uat gempk jerrr...
    aperr2 pun best..
    tp kalu real lg bru best..

     

  • At 19/10/09 2:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..
    gempak gak r ending dia..
    sweet sbb xsangka lansung..

     

  • At 19/10/09 3:25 PTG, Anonymous invisible said…

    bes2 cter...suspen.hehe

     

  • At 19/10/09 5:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klakar la awk ny writer....loya buruk lak dier...klakar tol.
    jauh tol brangan......hahahah

     

  • At 19/10/09 8:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    arghhhhh...kene tipu den...huhuhu
    but nice story...ingtkn aisyah 2 puteri bunian td..hehehe
    ~sueanna~

     

  • At 20/10/09 1:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tu la..umpama mimpi dalam mimpi..haha
    nice..sweet..n really make me enjoy..

    ayat ok..plot ok..ntah layg xok..aku nk tau aisyah tu tomey x?huhu..

    well done for u..

    -miss_purple-

     

  • At 20/10/09 10:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    HEHEHE...KALAU BUAT KARANGAN DLM EXAM CITER KISAH MIMPI...SURE PEMERIKSA TK BG MARKAH EK...BY D WAY, CITER AMAT MENARIK...

    SAFFIYA

     

  • At 20/10/09 11:45 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    haha..suspen je citer ni..
    ingat kan aisyah tu tak lawa..
    sekali mimpi daa...
    jauh betul bermimpi..hehe..

     

  • At 21/10/09 12:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ahahhaahaha
    citer lawak rupenye
    jadik la lawak nye
    sies btol aku baca dr awal..las2..
    haha

     

  • At 21/10/09 11:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala sambung la lg cite ni...kali ni wt la btul2 nye...
    bestla

     

  • At 21/10/09 4:44 PTG, Anonymous ctzaleha.liveu2@yahoo.com said…

    hak3 cerita memang best.
    plot tersusun cantik.
    penuh suspens...
    ada unsur humor di akhir penulisan.
    dan ending yang memang tak diduga..
    syabas penulis, anda berjaya buat karya lain dari yg lain..

     

  • At 21/10/09 6:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawaklah..., mimpi je ke, pe2 pn menarik lah...

     

  • At 22/10/09 2:22 PG, Anonymous sufieteam said…

    terima kasih kerana sudi membaca coretan cerpen yang tidak seberapa ini. Mimpi adalah permainan tidur setiap manusia. Jangan bercinta sehingga terbawa-bawa dalam mimpi anda.

    Boleh ke Sufieteam berkarya????

     

  • At 22/10/09 1:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    LA...MIMPI JE KE...INGATKAN REALITI....TAPI CETE NIE MEMAG LUCU & MENARIK....TAHNIAH....

     

  • At 22/10/09 1:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lar bes ugk lar cite tu,,,terkezut jugk time nk kena buka furdah 2 mane lar tau kot2 aisyah tu cacat ker pe ker.

     

  • At 23/10/09 12:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaaaaaaaaaaaaa
    superbbbbbbbbbbbb
    A.1

     

  • At 24/10/09 2:19 PG, Anonymous rezza said…

    hmm.. name watak aishah ni mengingat ak kmbali pd sorg awek ni yg brnme qaseh aishah marrissa.. awek ni mmg cun.. ske sgt jual mahal.. dah bpe kali ak try dpt kn dye.. tp kne reject.. lastly dpt jugak but at the end, aishah ni menyepikan diri.. ak pun xtau die ade kt mane skunk.. hmm ble bce citer ni wt rindu ak dtg blek..

    to the writer,
    cite ko mmg best.. wt ak suspen.. ingatkan pe larh yg jd kt syazwan n awek tu, rupe2nye mimpi je.. hu3.. cite ni mmg mnarik, best.. ending die pun ok coz brakhir dgn lwk.. ok larh.. thniah k..

    -riezkiey shahrezza-

     

  • At 24/10/09 11:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perghh,mpi je ke..ingtkn mau la btol..
    ni msti kes x dpt aisyah ank tok pnghulu 2,haha..
    bab nk bka purdah 2 tringat plak cter ayat-ayat cinta..
    hehe,papepun citer ni mmg best..

    -Dzilda-

     

  • At 24/10/09 12:29 PTG, Anonymous -aiman- said…

    aku kena tipu
    aku kena tipu
    aku kena tipu

     

  • At 24/10/09 9:22 PTG, Anonymous mawa said…

    wei,siOt je en...
    aku egat ye la btOl2..
    yo'o...je hahahahaa..
    best la..
    kelaka...hahahahaaa..

     

  • At 24/10/09 9:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm..menarik..aisyah nama yg lembut dan indah sesuai dgn watak muslimah dlm citer ni..moga sukses slalu..

     

  • At 24/10/09 10:08 PTG, Blogger titin said…

    wa kena beb
    lawak toi
    tp best
    trs kan usaha

     

  • At 25/10/09 4:48 PTG, Blogger Alfa said…

    hahaha.....mmg lawak la...
    ak bersemangat nk membc nya...ghupanya semua mimpi...hehe.gud writer

     

  • At 25/10/09 5:10 PTG, Blogger najwa said…

    mimpi la plak..tp lawak gak citer ni..kesian kt wan x dpt puteri impian krn sbntk cincin belah rotan.x pe la wan.x de jodoh..hehe..

     

  • At 25/10/09 5:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni lawak la .
    bagus 2 .lain kali buat lagi

     

  • At 25/10/09 8:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha ..
    bru nk lyan skali bce mmpi rpe nye ..
    wat suspen jer !

     

  • At 25/10/09 8:39 PTG, Anonymous puteri asiyah said…

    hahahaha...smgt bace sbb name sy aisyah,upe2nyer mimpi jer...

     

  • At 26/10/09 12:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    comellll......

     

  • At 26/10/09 8:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    walau pun ianya mimpi tapi ia ttp menyenth hti ini n sgt menarik.........best tp klu real lg besy

     

  • At 27/10/09 2:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam sufieteam..
    mmg leh b'karya la..!!!
    gud story..sumunye ok..
    tros t'ingt cter2 kat tv skrg..
    mmg lawak ending dia...gelak sakan..!!!hahahahaha...
    keep up a gud work..
    niya1501@yahoo.com

     

  • At 27/10/09 6:11 PTG, Blogger piANum said…

    kakaka..kakakakaka....
    aku suke..aku suke..aku sukeee sesangat cite ni..
    kelakau gler arh..
    best,best.best..
    10 per 5 bintang r aku bagi..
    hehehe..

     

  • At 30/10/09 7:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu...rasa macam kenal je sape watak tu,,

     

  • At 30/10/09 3:21 PTG, Anonymous sufieteam said…

    cerita ini tiada kena mengena dengan mana-mana individu. hanya rekaan semata-mata untuk tujuan pembelajaran.

     

  • At 2/11/09 2:31 PG, Blogger ~umai~ said…

    hahaha..
    lawak2...

     

  • At 3/11/09 11:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    laa..igtkan btul dia kawen dgn aishah..
    hak3..lwak laa..

     

  • At 10/11/09 3:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2 teruskan menulis....

     

  • At 12/11/09 5:32 PTG, Blogger SALIM said…

    Assalamu'alaikum wr.wb
    Salam kenal dari Indonesia, name Salim, cakap juga ya cerpennya, terima kasih ya

     

  • At 13/11/09 8:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bengong tol........
    haha

     

  • At 20/11/09 5:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku x bce pn ag..bce komen pn dh tau aku bkal dtipu..

     

  • At 23/11/09 2:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penulis org kelate ker???klu ada dialog bhs kelate pn ok gak rs nyer, cter ni best n simple..

    -aizwa,budok kelate-

     

  • At 25/11/09 10:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha..
    mmg best citer nie...
    teruskan...

     

  • At 14/12/09 11:03 PG, Blogger princess said…

    cheh.. t'tipu..
    best.. buat suspen jer..
    br nak tau rupa dia cmne

     

  • At 18/12/09 5:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wawawawa..wat lawak jerk penulis nieh..giler kreatif idea dye..ish3x...pocah porut den..wawawa..nak sambung tawe jap...wawawawa...

     

  • At 22/12/09 12:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sangat citer ni...penulis ore kelate ko..teruskan berkarya..chayuk chayuk....

     

  • At 23/12/09 11:02 PTG, Anonymous sue said…

    hahaha..first time aku komen,biasa jd silent reader,hampeh,kena tipu..pape pn best

     

  • At 8/1/10 3:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    laaa..igtkan leh tau cmne rupe aisyah 2,skali mimpi daaa..suspen jerrr..pape pon tahniah..cite ni bez,ade sense of humor..gudluck..

     

  • At 9/1/10 4:09 PG, Anonymous esya.. said…

    interesting..cter ni de kne mgene skit dlm idup ak..
    huhu..bkn skit..byk kot..ngee~

     

  • At 21/1/10 1:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kepada penulis,

    anda membuat cerita mengenai seorang wanita yang berpurdah.
    pelik sikit la wanita berpurdah 'melayan' lelaki. walaupun cerita ini mimpi semata, tapi janganlah sampai menjatuhkan maruah wanita berpurdah dengan imej sebegitu sekali..

    anda menyampaikan mesej kepada orang ramai,
    bagila yang logik+ada positifnya.

    walaupun mimpi, tapi tolong hormat golongan wanita yang berpurdah..
    jagalah imej mereka..
    berhati2 dan berfikirlah sebelum menulis cerita.

     

  • At 24/1/10 2:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aik..ape slh nye citer psl ppn berpurdah..dlm citer nur ksh pun..ayu raudah pakai jgk kan ms kat madinah..lyn jgk lelaki..asal x melampaui batas dah ok..
    pada penulis..tahniah...citer ni menarik..ape pun komen jdkan 1 semangat utk terus menulis..

     

  • At 27/1/10 1:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler.......kikikikiki....kita punya la baca sampai bersungguh2

     

  • At 24/2/10 4:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ish suspen sgtlah ceta nya.. ingatkan dsebalik purdah yg aisyah gunakan ne,muka dia tak cintik,..haha

     

  • At 5/3/10 9:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    LAWAK LA CERPEN NI...FIRST TIME JUMPE NOVEL NI.....HUA HUA....LAWAKNYE..DH SUSPEN DH NI...RUPE2NYE...MIMPI..PELIK DAN BEST...TAHNIAH KEPADE PENULIS...KREATIF DAN INOVATIF...

     

  • At 31/3/10 11:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mimpi rupanya
    ingt nk tau rupa aisyah
    hmmmmmm

     

  • At 25/4/10 8:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila part nak tengok muka aisyah dah terfikir 2 perkara,
    nasib baik mimipi

     

  • At 16/5/10 7:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alaaaa...knp ending dier mcm ni , naktau gakj rupe aisyah dalam mimpi dier tuuu....BTW, memg bes la citer ni ..siaat sampai kemuncak grafnya, tetiba mendadak turun ....2 thumb up for u

     

  • At 21/5/10 12:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gakla...
    klakar...
    wat suspen jer...
    anyway...
    gud job..
    :)

     

  • At 18/6/10 1:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Real je cite ingat dah nak dapat anak bunian alih-alih terlepas anak penghulu.

     

  • At 22/7/10 2:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez2..suspen je..

     

  • At 25/7/10 11:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2!!

     

  • At 1/8/10 1:12 PTG, Anonymous jue said…

    perh...best nye mimpi dia ni..aku ingt btl2 td.. pnye la khusyuk bce.. tut2 mimpi.. adoi.. tergelak sorg2 aku kt opis ni..hahahaha

     

  • At 6/8/10 1:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i'm sorry.. but bongok punye citer
    hahaha

    really interesting to me actually...
    keep it up !!

     

  • At 14/8/10 12:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ceh,, mimpi rupanya,, aku pnya baca dgn penuh perasaan,,, siot btol, wkakakakakka

     

  • At 10/10/10 1:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    like la..mule2 cite sakan2 cite ayt2 cinta...tp sekali mimpi daaaaaaaaaaaaaa....

     

  • At 15/10/10 9:46 PTG, Anonymous Nur Ameerah said…

    best.. ska... nape x jadi real ja.......
    hurmm.... kalau masukkan aspek keislaman lgi bagus.... mungkin tak prlu telefon.. pergi pinang je trus... tp alih2 cerita kyalan mimpi semata-mata..... hhehehheh....

     

  • At 28/10/10 5:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menarik & unik jalan ceriternye...wat org suspen nak tau apa kesudahannye...

     

  • At 8/12/10 11:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST,,,,,karya ni,,, tertarik bace bla trpandang nama aisyah,,,

     

  • At 16/12/10 2:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adoiiii...geli perut lahh...best sgat..wat gempak jew...

     

  • At 28/12/10 4:13 PG, Blogger Ryo-chan Inchiban Kakkoi desu said…

    ya allah!

     

  • At 4/1/11 9:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good..but suspen..haaha

     

  • At 5/1/11 1:38 PG, Anonymous yurola said…

    keh3.. pndai bt cerita.. ingtkn betul.. teruskn berkarya

     

  • At 6/1/11 2:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aahahha.. lawak aa cter nih... tp still best..

    SHA_;D

     

  • At 8/1/11 2:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku suke cite ni..aku pon ade t'ingat kat seseorang jgk xdi haha..cite ko lawak tahap gaban kambing tol la aku igt kan serius dh xdi..aku pon ade suka sorang awek ni ayu namany..setelah sekian lama aku tggu n contact dia..tp bru je semalam aku tau ade org masuk pinang dia..perghh dh dekat stahun aku knl dia n contact2.tp dia menyentap aku mcm tu je..xpe la aku relakan dikau pergi ayu..cewah ayt xleh blar..p/s:padahal dlm hti remuk gilerk..tp scra jjr nye ayu sebijik sprti penulis gmbrkan..jd sekarang ni aku dh serik dh nk cri awek ni..
    p/s;pd penulis teruskan uasaha anda,anda ade pontensi ni utk ke peringkat seterusnye dn mngkin lbh tggi..stu hri nnt bile ko dh ade novel..xde hal la cnfirm aku beli..

    by:pengemiscintailahi

     

  • At 22/1/11 11:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mimpi aje? adush..tekeno den.. tp besh!!

     

  • At 5/3/11 7:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha..ak pnye la keep reading...jap lg mmpi..aiyakkk..
    but best la cte nie...

     

  • At 16/3/11 3:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    uih....ingatkan betul...saspen je...punyalah syok baca..terkena rupanya..hahaha....

     

  • At 23/3/11 12:02 PTG, Anonymous jasa custom clearance said…

    saya suka dengan blognya...
    salam :) :)

     

  • At 23/3/11 12:03 PTG, Anonymous kayu jabon said…

    salam blogger..
    kompak selalu

     

  • At 10/4/11 7:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bang .adoii .
    tertipu den .

     

  • At 13/4/11 11:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahhaha.. gile cute cite ni.. best of luck penulis.

     

  • At 16/4/11 3:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite pnyer lah jiwang
    pnye lah panjang
    tapi rupenye di awang awang
    tp ttp best <3

     

  • At 6/6/11 5:49 PTG, Anonymous Aisyah83 said…

    Best gak citer nie...

    Menarik...
    Lucu...
    Penuh puitis & romantis...

    penulis, teruskan menulis... Tahniah! :)

     

  • At 23/8/11 8:54 PTG, Anonymous cahaya252 said…

    la..mimpi ruppernyer.........hahaha.....syang kp kat aisyah...

     

  • At 2/9/11 1:43 PTG, Blogger pyna zainurin said…

    hahaha..sweet jak

     

  • At 26/11/11 3:22 PTG, Anonymous nia said…

    bagus2x..ada bkt wat org suspen..truskan usaha..

     

  • At 21/12/11 1:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hampeh tol la..
    terkena laa

     

  • At 12/1/12 8:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape daa..haha..btw..enjoy ble bc..

     

  • At 22/2/12 9:31 PG, Anonymous ungu_lavender said…

    kelakar-kelakar....menarik jalan ceritanya. enjoy baca. thumbs up writer.. teruskan berkarya ye....

     

  • At 7/3/12 4:11 PTG, Blogger dee mohamad said…

    lu terbaik r der..terbahak2 aku gelak kt opis neh

     

  • At 20/3/12 3:48 PTG, Blogger I MISS U ALL THE TIME,DEAR.. said…

    suke sgt bc cite nih.... best nye,,klakar pun ade.. sedih juga... tapi nampak mcm tabah je... kuat nya semangat... :-)

     

  • At 24/11/12 3:07 PG, Anonymous bdk berumur 12 tahun.... said…

    hahaha...mmg best la..si SYAZWAN ni bermimpi rupenye..
    mule2 bce 2 terkejot gak,rumah tok penghulu,sebesar istana...anyway,i really like this story
    walaupun ia hanye sebuah mimpi seorang laki....
    so,i wish good luck kpd penulis...:)

     

  • At 24/10/13 8:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menari banget n menghibur asalnya serius jadi komedi deh< the best n okey punya tuuh karyamu,moga saja cerita ini bukan pengalaman penulisnya heheheheh < sy ngefans banget dg cerpen melayu, from bali indonesia

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group