BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 17, 2009
Cerpen : Aku dan Kimi = Cinta atau tidak?
Nama Pena : deya amanda

Exam MUET baru je habis…Lega gila rasa nya..Hmmm..ye la tu..Legalah sangat,padahal final exam belum pun habis lagi..huhu..
Tengah asyik mengelamun,tiba-tiba telefon bimbit canggihku berbunyi…Satu mesej diterima…Lah minah ni rupanya,apa la yang kau nak ni..

"Weh, Ita…datang kafe pentadbiran sekarang,balak aku nak belanja ko dengan Opie..sempena meraikan kita baru habis muet..hehe"

Aku tersengih..Ni yang best ni..Bagus-bagus..baik sungguh hati ko ye Arif..nak belanja aku ngan Opie..
Dengan perasaan yang gembira,aku pun melangkah menuju ke kafe..Hampir sampai di kafe,aku sudah Nampak kelibat si Arif..Tengah berbual dengan kawan nya..hmmm,ape ye nama nye..haa,baru teringat…Hakimi nama nya..tapi orang panggil Kimi je..Aku memandang sekilas wajah nya..Alah,macam lah tak pernah tengok sebelum ni..Orang nya comel,memang kiut-miut (taste aku la ni,kiut-miut ni..hehe)..Tapi sayang,dia pendek dan bertelinga capang..haha..sempat lagi kutuk tu..

"Ko nak belanja aku?Apa mimpi ko ni??,"tegur aku pada Arif..elok elok je lepas si Kimi tu blah.
"Sengal ko,salam tak bagi terus serbu,"
"Alah..sori laa.."aku tersenyum kambing.

"Cane paper tadi.."tanya Rin,buah hati pengarang jantung Arif pada aku dan Opie.
"Ok je.."jawab Opie sambil menjungkitkan bahunya.
"Aku pon ok,dah la..jangan tanya,yang penting aku nak makan sekarang…
"Hmm..makan je yang ko tau..Harap badan je kecik,tapi perut besar!"

Haha..alah,lantak lah..Yang penting ada orang belanja…
-------------------------------

Di bilik bacaan blok aku..

"Mentang-mentang lah baru habis MUET,korang ajak aku lepak sini ye…Ni mesti kes malas wat study group ni"bebel Opie.
"Mana plak aku yang ajak,ni Rin yang ajak kan,"

Rin tersengih..
"Alah korang ni,mentang-mentang la aku duduk blok lain.Takkan nak lepak sini pon tak boleh,"
"Lah,ape kene ngan ko ni Rin,ape kene mengene nye blok lain ngan lepak kat sini,tak paham aku"

Haha..itulah kawan-kawan aku yang sengal..Ape kejadah nye la diorang ni..

"Eh,nak tau satu cite tak?,"Rin bersuara.
"Tak nak aku..simpan jelah citer ko dalam peti besi,"
"Cis,main main la korang ni..Aku nak cite ni.."
"La..cite je la..Aku nak dengar.Ko Opie kalau tak nak dengar tutup telinga..Mendenya?"
"Kenal tak si Kimi,kawan Arif tu?,"
"Laa..apa pulak tak kenal nye..kan diorang tu selalu berkepit sama-sama"
"Ngapa ngan dia??,"Opie pulak beria nak tau.
"Ni Arif la yang cite kat aku..Adalah satu hari ni,diorang lepak ramai-ramai kat bilik study..Macam kite sekarang ni laa..Sembang punye sembang..pastu tibe tibe sorang-sorang handset masing-masing berbunyi..Awek call la tu..Pastu masing-masing pun sebuk la bergayut ngan awek masing-masing..Sorang sorang kuar dari bilik study sebab nak jawab call..Yang tinggal kat dalam tu cuma si Kimi ni sorang je.."
"Ooo..jadi ko nak kata yang Kimi tu takde awek la ye??,"celah Opie.
"Haah la,memang takde pon..Nak tau tak apa jadi lepas tu??"
"Mende???,"ujar aku dan Opie serentak..tak sabar!
"Elok je lepas sume orang masuk,tibe-tibe Kimi tu menjerit..Weh,pehal korang je ade awek..aku takde pon!,"

Hahaahha…terburai ketawa kami..Isyh,lawak sangat ke??Kesian dia tau takde awek…

"Gile desperate mamat tu..Haha,dah tu??,"
"Dia suruh si Arif carikan awek untuk dia.."
"Dah jumpa ke?,"Tanya Opie.
"Belum laa..Ni yang Arif mesej aku,suruh tolong cari kot kot kita ada kawan yang masih single..Hmmm,sape ye yang sesuai??"

Masing-masing berfikir sejenak..Hadoi mak!Macam masalah besar sangat sangat je..haha..Yang mamat tu pon gile pemalu sampai nak ngorat awek pon tak reti..Memang kena belajar ilmu mengorat dari Arif ni.

"Oh ya,bercakap pasal single…,"tiba-tiba Rin bersuara dan mata nya melirik ke arah aku.

Aku dan Opie spontan mengangkat kening..mahu jawapan..

"Apa kata ko je la yang couple ngan dia Ita..ko kan tengah single de mingle sekarang…"

Uppsss!!Aku terkedu seketika..

"YAAA!!Aku setuju..,"jerit Opie..
"Ok apa,ko kecik..dia pon kecik..Lagi pun dia tu comel gile la..takkan ko tak nak…"
"ISYHH!!!Tak mau la aku..,"aku jual mahal..Alah sebenarnye nak..hihi..Ni sume pasal muka mamat tu kiut miut ah!
"Ah,tak kira..kalau ko tak nak pon aku nak bagi nak jugak..Nanti aku bagi tau Arif,"
"Weh,tapi aku malu lah!,"
"Alah..rilek laa..ko kacau je dulu..kalau on baru mulakan langkah..

Pantas tangan si Rin mencapai handset aku dan me’missed call’ mamat itu..Hadoi hai..kemaruk lebih dari aku nampak nya kawan-kawan aku ni…

----------------------------------------
1 message received
From:
Kimi

Hampir melompat aku bila nampak nama tu..Gile ah!Ada respond beb!Tetibe je rasa berdebar-debar..apa nak balas ni??Hadoi..

"Ni sape ye..maaf,tak kenal nombor"

"Saya Ita..budak KMPP jugak.." balas aku.

"Oh,ye ke..mana dapat nombor phone saya ni??"

Hmmm..aku mengherotkan bibir.. Arif ada kata kat aku jangan bagi tahu kat mana aku dapat nombor dia..Dan Arif pon dah warning aku supaya jangan bagi tahu dia yang aku ni kenal ngan Arif..Hadoi..Arif..Arif..ni dah kes tipu ni..Apalah aku nak tipu dia,aku ni bukan nye pandai sangat menipu..

"Adalah..tak nak bagi tahu lah..Biarlah rahsiaaa…."

"Biar saya teka..dari Arif kan??"

"Hmmm..siapa Arif?saya tak kenal laa..Alah,nanti nanti la saya bagi tahu awak dari mana saya dapat nombor awak"

Isyh..satu pembohongan telah berlaku..Lepas ni mesti ada pembohongan lagi..huhu

----------------------------------------------
Satu minggu telah berlalu…

Dalam seminggu ni handset la teman setia aku..Pergi mana mana je mesti ada menatang tuh…Sebok sangat dok mentelaah mesej..Tapi satu je masalah nye..Aku masih belum lagi berjumpa dengan dia..Dia nak sangat tengok muka aku macam mana..Yelah,mesti la dia tak puas hati..aku kenal dia tapi dia tak kenal aku..

"Besok boleh tak kita jumpa kat kafe pentadbiran?"

"Boleh je..awak nak datang sorang je ke?"

"Hmmm..saya bawak kawan saya lah..Macam mana?"

"Ok,kalau awak nak bawak kawan..saya pon bawak kawan jugak lah..Macam segan la pulak kalau awak berdua,tapi saya sorang je.."

"Okeh..saya tak kisah..jumpe esok ye..pukul 1"

Siapa yang ajak siapa?Dia yang ajak aku…Tapi yang aku tau peneman nya pasti si Arif dan Si Rin lah!


Keesokkan hari nya,

Aku tiba di kafe lewat sedikit..Kelas tutorial matematik habis lambat..Sampai je kat kafe..

"Weh,si Kimi tu dah lari la pulak,"ujar si Rin.
"Lari??Gile pemalu…,"hahahaa..aku ketawa
"Hampeh mamat ni,mungkir janji betul…Memang nak kene ah ni!,"marah Rin.

Alamak Rin ni pulak yang lebih-lebih emo..Aku pon tak kisah sangat kalau tak dapat jumpe dengan dia..Yelah,sebab aku dah kenal muka dia kan…

"Sori laa..saya ada hal sikit..lain kali lah kita jumpe ye…"
---------------------------------
Dewan kuliah 2, jam 4 petang…

Kuliah kimia..ngantuk giler..dah tersengguk-sengguk ni..Tapi aku terbangun kerana vibrato dari handset ku..Isyh,buat terkezut jee…

1 message received
From:
Kimi

"Awak free tak pukul 5 ni..jom jumpe kat library..Tolong ajar kimia..Awak kan terror kimia.."

Pergh!!Segar terus mata aku..Ajar kimia??Ceh,bukan aku reti pon..Tapi tak pe laa..hehe

"Ok..saya free..Jumpe karang ye…"

Depan library, jam 5 petang…

Sampai-sampai je dah nampak mamat tu..Haha..memang dia tak kenal aku..Lalu sebelah dia wat derk je..Aku pon ikut la dia..nak tau dia duduk mana…Bila dah jumpe..

Peeerrghh!!!Ramai gile geng..siap bawak satu meja tuh..gile pemalu mamat ni…nak dating ngan aku pon sampai bawak kawan-kawan..aku lak yang malu..dah la sorang-sorang ni..Apa lagi..mesej la si Rin..Kalau ko leh bawak geng,aku pon nak bawak gak..huhu

Rin pon sampai…Hadoi,ingat nak datang sorang..dia bawak kawan pulak..kalau si Opie tak pe la aku kenal…Ni budak praktikum dia..mana la aku rapat sangat..

"Dia dok kat mana??,"
"Kat area belah kiri..kat tempat novel tu.."
"Dia dah nampak ko ke belom.."
"Belom lagi..ramai gila kawan-kawan dia.."
"Cube ko lambai je kat dia…Bagi dia nampak ko.."

Aku pon melambaikan tangan pada dia…Dia nampak..dan buat isyarat..Kalau ditranslate kan isyarat itu..bunyi nye begini ye..

"Awak ke Ita?"
"Ya,saya la tu"

Dan dia pon menuju ke arah aku..Sorang-sorang..Aik?Ingat kan nak datang ngan kawan-kawan..Tiba-tiba..
Aku terfikir kebodohanku sendiri…Mana ada orang dating bawak geng…Hadui hai..bodoh gile la ko ni Ita..Isyh!Rasa nak ketuk je kepala time tu..

"Ooo..awak lah Ita ye.."

Aku hanya tersenyum..Menganggukkan kepala..Hadoi!!Apa aku nak buat ngan minah dua orang ni???

"Sori la tadi ada hal sikit,"ujar nya sambil memandang Rin.

Aku mengerutkan dahi..Apa kes??

"Alah,ada hal ke tidur?"perli Rin.

Patut lah…rupe-rupe nye Rin dah brainwash mamat ni..haha..brainwash??patut la tibe-tibe je nak jumpe dengan aku…

Aku malu,tak tau nak cakap apa..Tambah-tambah bila ada Rin..Kacau nye..Asal aku nak bukak mulut bercakap dengan Kimi,Rin dah mula pandang-pandang dan senyum-senyum kambing kat aku..Malu la aku siot!!Sudah nye aku tak dapat nak bercakap banyak dengan dia..Lagi pun inilah first date aku..Sebelum ni manalah aku pernah berdating..Tak biasa beb!huhu…Akhir nya satu jam berlalu dan aku terpaksa blah kerana ada meeting kelab drama..hampeh nye first date aku…huwaaaa

"Sori la..tadi saya bawak kawan.Ingat kan awak nak datang ngan kawan jugak,"aku menghantar mesej,meminta maaf.

"Hmm..tu la..tak dapat nak sembang sangat ngan awak tadi…"

Aku terkedu…Alamak bersalah nye…

"Sori sangat-sangat…Tak pe lah..nanti kita jumpe lagi ye…"

Senyap tak berbalas.Marah agak nya..tak apa lah…Tiba-tiba aku terfikir lagi satu kebodohan aku..Kenapa lah masa kat library tadi aku tak mesej si Rin…"Rin,ko balik laa..biar aku dating ngan Kimi berdua je…"

Boleh je kan nak buat macam tu,tapi ngapa la aku bodoh sangat…huaarrgghhh!!
------------------------------------
Kisah di library dah semakin dilupakan..Hubungan aku dengan Kimi berjalan lancar..Suatu malam,time buat study group dengan sahabat-sahabat ku yang sengal itu..

"Ko ngan Kimi cane?,"Tanya Arif.
"Ok je laa…mesej mesej ngan dia..macam biase.."haha..aku bajet kool..Segan pulak bila Arif ni tanya macam tu..
"Ko nak tau tak..Kimi tu tak habis-habis cite pasal ko kat aku..Penat aku nak dengar..Macam la aku tak kenal ko…layan je laa…Lagi satu!Beria-ia sangat dia nak tunjuk kat aku ko ni yang mana satu"

Aku terkedu.Baru teringat yang Kimi tak tahu aku kenal dengan Arif.
"Hmm…aku rasa la kan Ita.dia tu memang suke lah kat ko..Asal cakap pasal ko je mesti sengih-sengih..Happy gile aku tengok budak tu.."ujar Arif lagi..

Tiba-tiba aku terasa hatiku berbunga-bunga kembang semangkuk!
-----------------------------------------
Satu petang yang agak sibuk…

Memang la sibuk,masing-masing nak pergi kokurikulum.Termasuk la aku yang nak pergi meeting kelab drama..Apahal la aku duk masuk kelab drama?Bukan aku pandai berlakon pon..Ni sume sebab lambat daftar la..Kelab lain sume dah penuh,tinggal kelab drama je..

Sementara sedang menunggu kawan aku yang lambat betul bersiap,terserempak pulak dengan Arif dan Kimi yang sedang dalam perjalanan menuju ke kolam renang…yelah,sebab diorang masuk kelab renang..Seperti biasa,Kimi menegur aku..

"Hai Ita…"
"Hai,nak pergi renang ke??"aku bertanya soalan bodoh.Dah tau kan,tanya lagi..haha
"Oooo…ni ke Ita yang ko nak kenal kan kat aku tu??,"tiba-tiba Arif mencelah,dengan senyuman sinis.

Cisss!!!Tak guna ko Arif.Buat lawak apa..Nasib baik aku tahan gelak..Kalau tak bongkar rahsia aku kenal ko..

Malam nye..seperti biasa,study group bersama sahabat-sahabat yang sengal…

"Ita,ko nak tau tak??"Rin memulakan perbualan.
"Mende??Cakap lah.."
"Tadi time aku ngan Arif sembang kat depan kedai siswa..tibe-tibe je si Kimi lalu.."
"Pastu.."aku bertanya penuh minat.
"Seb baik kitorang sempat lari..Buat-buat tak kenal..Kalau tak pecah lah rahsia ko memang kenal dengan aku..,"ujar Arif pula.

Aku mendiamkan diri..
Sampai bila aku patut rahsiakan semua ni daripada Kimi?Kesian dia..mesti dia rasa ditipu..Tak boleh jadi..Aku mesti bagi tahu dia..Lagi pun aku tak nampak sebab musabab kenapa Arif nak rahsiakan persahabatan kami dari dia..
----------------------------------------
Dewan kuliah 1, jam 8.30 malam..

Kuliah fizik..tapi tak boleh nak tumpu…Aku terfikirkan Kimi..Nak bagi tahu dia perkara yang sebenar..Aku mengambil handset,dan mula menaip…

"Nak bagi tahu satu perkara…"

"Apa dia???"

"Sebenarnye,saya dapat nombor awak dari Arif..dia yang bagi saya..tapi,saya tak tau kenapa dia tak nak saya tahu dia yang bagi nombor awak pada saya..saya mintak maaf banyak-banyak.."aku berterus terang.

"?????"

"Awak marah??Saya minta maaf sangat-sangat..Tak berniat nak tipu awak.."

"Saya tak marah.."

Hanya itu yang dibalas..dan aku tahu dia marah..sangat marah…

"Rin,aku bagitahu Kimi perkara sebenar..Aku rasa dia marah…"

Keesokan hari nya,

"Arif,Kimi macam mana.."tanya Rin.
"Hmmm…ntah,tak jumpe pun dia hari ini.."jawab Arif.
"Korang gaduh ke??,"celah Opie.Aku hanya diam…
"Mana ada.."
"Habis tu..tak kan tak jumpe dia hari ni..Korang kan satu praktikum.."
"Takde laa..hari ni dia ada hal dengan Iqbal..tu yang tak jumpe dia.."

Argghh..aku tau korang pasti sembunyikan sesuatu..Mesti gaduh punye..tapi tak mau cerita..
Aku rasa bersalah lagi….

Hubungan aku dan Kimi dah tak macam dulu lagi.Bila terserempak,Kimi dah jarang tegur aku…

"Happy birthday to you
you’re born in the zoo
with monkey and kangaroo..
happy birthday to you…
HAPPY BIRTHDAY!!!!"

17 Disember..Hari jadi aku..hanya itu yang diucapkan..itu pun lewat beberapa jam…Rin,Opie dan Arif buat birthday party untuk aku..Thanks guys!Kimi dijemput hadir..tapi dia tak datang..tak tau kenapa..Rin yang ajak dia..guna handset aku..jadi,macam aku lah yang ajak kan??

Takpelah..aku tinggal kan sepotong kek untuk dia..

"Terima kasih sebab bagi kek tu…"

"Oh sama-sama..lambat bagi mesej..baru makan ke kek tu..?"

"Haah..baru je lepas makan.."

Masa tu dah pukul 8 malam..dia baru makan kek tu?
----------------------------------------------------
Kalau dulu,bila terserempak..dia masih lagi mahu menegur aku..Tapi sekarang..langsung tak nak tegur..Malah pandang pun tidak…Dia betul betul marah..Ya,salah aku bukan salah dia..

"Kau lupakan lah dia..banyak lagi lelaki lain,"
"Hmmm..susah la Rin.."
"Banyak lagi lelaki lain untuk ko..Lagi pun dia tu ego sangat..Tak boleh ke dia maafkan ko.."

Arghh..jangan salahkan dia Rin..kita yang salah..kalau aku ada di tempat dia pasti aku juga akan marah..Ko nak suruh aku lupakan dia,sedangkan aku dah sayang gile kat dia…dahulu korang jugak yang sibuk padan kan aku dengan dia,tapi sekarang kenapa korang biarkan saja kami macam ni..Please,faham lah perasaaan aku…

Tapi,kata-kata itu hanya di dalam hati sahaja..tidak terluah di depan Rin…

Setahun sudah berlalu…tibalah akhir nya kami berpisah…Satu tahun di KMPP,terlalu banyak kenangan manis…

"Semalam aku nampak Kimi dengan family dia…comel nye adik-adik dia..macam muka dia jugak lah,"

Aku terkedu..
Kimi dah balik??Tak ucapkan selamat tinggal??Tiadakah kemaafan untuk aku??Bilakah kali terakhir aku melihat dia??Yang pasti,aku tak dapat jumpe dia lagi selepas ni…

Atau..adakah aku akan berjumpa dia lagi??Mungkin lagi 5 tahun,10 tahun,20 tahun…atau sememang nya..hanya kali ini sahaja…aku betul betul ingin tahu..apa perasaan sebenar dia pada aku?

(Maaf,kalau tak best..lagi pun cerita macam tergantung…berdasarkan dari kisah sebenar…tak semestinya happy ending je kan??)
posted by Penulisan2u @ 4:10 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
139 Comments:
  • At 17/10/09 7:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    trasa mcm nk tau je ending dieeee
    tell u wattttt
    i bet kimi mmg syok kt itaaaa laaa
    cme malu je 2222
    A.1

     

  • At 17/10/09 7:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baca part kafe pentadbiran je dh bole agk ni kt KMPP..
    yup,mmg btul..KMPP bg byk memori yg best.sgt2 best.

     

  • At 18/10/09 1:01 PG, Blogger a.s.m.a said…

    kmpp is d best!!!

     

  • At 18/10/09 1:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tggu je..ada jodoh x pi mana..hehe.kmpp tetap d'best!haha

     

  • At 18/10/09 1:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klu korg kmpp is da best...ak lak kmp is da best...hehe...buang 1 p jek

     

  • At 18/10/09 12:18 PTG, Blogger rifanna said…

    waa, rindunya kmpp!! huhu

     

  • At 18/10/09 11:06 PTG, Blogger uu said…

    betul2...aku pun kmp....idup kmp
    hahahahhaha

     

  • At 19/10/09 12:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eleh..kmns ag best tau..hehe..
    sajer nak menyibok..

     

  • At 19/10/09 8:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus......................
    saya senang sekali setelah membaca cerpen ini

     

  • At 19/10/09 9:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yeay...kmpp da best....(f3p2 07/08)

     

  • At 19/10/09 10:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermm..klu ni kisah betul n dikarang menjadi cerpen ke novel..nak gak tau endingnya yang "real".huhu org nama "kimi" mmng sukar nak tafsir....huhu

     

  • At 19/10/09 12:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk nyibuk jgak lar...he3.kmk da BEST among da best!

     

  • At 19/10/09 1:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rndu sgt kmpp..

     

  • At 19/10/09 4:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best,kisah benar biasalah..
    good job
    boleh buat novel...

     

  • At 19/10/09 5:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahh.. tetiba aku rindu gler dgn kmpp..
    dah 2tahun tggal..
    dulu aku pon cmni gak..
    tapi xpernah la smpai suka betol2..
    main2 jeh.. jahat tol aku waktu matrik dulu..
    member aku pggil aku playgirl, padahal aku kwn2 jeh ngn diorg.. hehehhe..
    excited plak mengenang masa lampau~~~
    lalalallalala...

    -zya-

     

  • At 19/10/09 5:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    slh ke couple dgn kwn kpd kwn kite...ape lar pemikiran camtu..kimi ni pon..marah ckp je lar mrh..ntah pape..nak ending..nak ending..nak ending..huhu

     

  • At 19/10/09 7:11 PTG, Anonymous stef said…

    kimi.kimi...nape ko diam jerk..cian ita..btw aku nk mencapak jgk..aku kmp gak tpi tmbah H..kmph..hahaha....sesapa yg nama "kimi" tu mmg plik..ssh nk phm dier!

     

  • At 19/10/09 8:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waahh..
    best2..
    nak ending2!!

     

  • At 19/10/09 9:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala cinte myet jek tu......syg skg xsmstnye syg btl2,anda msh muda,sb tu rse mcm 2...bla dh lma lupe la tu..mgkin xda jdoh..

     

  • At 20/10/09 1:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dah agak dah bace je cam dak m3x tp skg dh hbslahkan..

     

  • At 20/10/09 4:21 PG, Blogger Angah Tim said…

    huhuhu........kenape writer xnk bagitau hal sebenar awal2. contact2 lh bdk name kimi tu. sy bdk kmj

     

  • At 20/10/09 6:38 PG, Anonymous deya amanda said…

    terima kasih kepada semua komen yg diberi..waah,byk komen pasal keseronokan kat matrik ye..hehe..saya pon teringin gak sebenar nye nak buat novel..kwn2 pon memberi sokongan..insyaallah,kalau ada masa dan idea..hehe..saya akan buat..ramai yg nak tau ending cte ni..tp,hakikat nye begini saja ending nye..huk3..sedih2..

     

  • At 20/10/09 1:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saye pun ske kat org yang name nyer kimi...tp die x taw pn..

     

  • At 20/10/09 11:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku x abeh bce lgi ni..
    tapi bile bc ada dia tulis kafe pentadbiran..trus tingat kat kmpp...
    pas2 rutin aku la..bca komen dlu..hehe
    mmg kmpp ke ni?
    k,la nk bce ni..hehe

     

  • At 20/10/09 11:37 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    mm..citer yg menarik..
    patut disambungkn lagi citer ni..
    maybe x same ngan realiti..
    but setiap story ade endingnya.

     

  • At 21/10/09 1:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku windu kmm..huaaa...

    -miss_purple-

     

  • At 21/10/09 11:07 PG, Anonymous ctpah@live.com.my said…

    cerpen mmg best..
    x d nafikan, bercinte zmn kampus mmg best...
    w/pn penulis berkarya berdasarkan cerite sbnr, sbg pembaca sy terkilan sbb citernye tergantung..

     

  • At 21/10/09 12:50 PTG, Anonymous aienz said…

    msg2 xleh kalah...
    nk ckp mtrik msg2 best...
    pe2 pn ...
    hdup kt mtrik mmg best...
    2 writer....
    keep it up....
    moge bertemu jdoh ngan kimi yerk...:-)

     

  • At 21/10/09 1:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu..ramai gak ye bdk kmpp di sini...
    temasuk aku gak...kmpp 04/05~hu

     

  • At 21/10/09 3:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe..nak wat cmne,idop kt mtrik mmg best walopun penat gler..aku bkan budak kmpp tpi KMK..KOLEJ MATRIKULASI KEDAH..d best in world..tpi skang dah tukar ke IPGMK TEMENGGONG IBRAHIMM..slamat tggal kenangan..

     

  • At 21/10/09 6:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku pn wndu gk kt kmpp...
    bes wo dok kt c2 byk knagan beb..

     

  • At 22/10/09 1:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kmk da best!!!hehee..

     

  • At 22/10/09 4:59 PTG, Blogger Hana Norisa said…

    eh..nk nyibuk gak...kmj pun best jugak pergh....hehehe...
    by da way...nice story...

     

  • At 22/10/09 6:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    :)KML da BEST...

     

  • At 22/10/09 9:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    weh...

    b0d0 r kimi 2...

    x gentle langsung...

     

  • At 23/10/09 4:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kepada writer,
    jdkan kenangan je kimi tuh..
    to me,kimi tuh coward + mangkok..
    keep it up gurl..u'll find someone better..
    p/s: wat novel tp olah2 sikit citer nih,sure gempak!

     

  • At 23/10/09 11:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kmpp tu ape ek?kolej matrikulasi apa yer?cerpen yg ditulis dr kisah sebenar mmg blh lahirkan karya yg baik,like yours..tahniah..apapun,
    hidup poli ungku omar..hehe

     

  • At 23/10/09 11:41 PTG, Anonymous pija kmp 07/08 said…

    pe bnd neh maen lwn km plak... meh cni nk cter...kmp plg lawa n bagus! xrugi sape y msuk kmp... keh5

     

  • At 24/10/09 6:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yeh..best2 citer nih...
    setiap tempat yang berlaku dah bleh bayang situasi dia..
    hehehe..yeh..kmpp(f2p5-07/08)

     

  • At 25/10/09 12:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam.
    asal la pilih kmpp?
    cafe pentadbiran...
    huhu...
    kimi, arif, ita, rin....
    ehem.

     

  • At 25/10/09 4:59 PTG, Blogger najwa said…

    kisah benar...huhu..sedihnyer ending cm ni..klu de mase smbg la..nk sgt tau endingnyer.Ita,kuatkan semangat.Memang hidup tak sentiasa indah.

     

  • At 25/10/09 9:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cayop6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ita,kuatkan semangat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! huhuhuhuhuhuhuhuhu

     

  • At 26/10/09 1:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni bess gak la wlau tergantung.....kimi baca mesti terharu....

     

  • At 26/10/09 12:10 PTG, Anonymous syada said…

    emm..
    xbest ler ending awak..
    lau smbung agi msti best kan..
    kimi syok juga 2 kat ita.. comfirm2...
    pape pun,,berusaha lagi...

     

  • At 26/10/09 9:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedeh la :( :( :( :(

     

  • At 27/10/09 1:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    papehal pon.ita jgn cdih2...kalu ad jdoh x ke mane.....aja!aja!fighting!

    ~~aNa_h5p208/09~~

     

  • At 27/10/09 3:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kmpp jer..aku dr kmpk..haha
    chaiyok penulis..

     

  • At 27/10/09 9:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2...
    aku pun prng mengalaminye
    kmph is the best
    hihi

     

  • At 28/10/09 1:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sume org suke idup kat mtrk kan?
    sy kmm..sonok sgt jugak..
    erm,patutnyer dr awal xyah la tipu kimi..xde prob pun kan?..mang die suh arif tolong carikan kan?
    tp nak wat cmne,mende da jd pun..
    plik gak kimi tu..
    xpe,insyaAllah idup pnjg lg..
    njoy our student life!
    ~fatin~

     

  • At 31/10/09 5:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nak menyebok gak la
    aq dak kmph

     

  • At 1/11/09 9:49 PTG, Anonymous darkcomel said…

    aik..
    rasenye bukan komen atau ulas psl cerpen..
    tp komen psl kroni setempT..
    cter ok, tp pendek, n tergantung...
    bru bsemangat nak tau seterusnya, da abes..
    mmmm
    perbaiki lg
    smoga trus berkarya

     

  • At 1/11/09 11:40 PTG, Anonymous deya amanda said…

    insyaallah nak sambung lagi..
    tp sekarang tgh dalam mood exam..
    banyak lagi tak study..huhu
    masa cuti saya akan cuba cari idea untuk menulis lagi..
    gud luck untuk semua yg akan mengambil peperiksaan..
    dan terima kasih atas komen yg diberi..
    (^_^)

     

  • At 3/11/09 8:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kmpp mang bez.... dak hyat ke fiz??? batch ble???

     

  • At 6/11/09 8:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ak plak dak kmm gak...
    kmm is da best...
    luv u kmm...
    dak 08/09
    =)

     

  • At 7/11/09 11:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku lak dak k.m.p..zaman d matrik mgg best... nnty da th kesudahan nyer... bgth la... ap2 pn mgg best citer nih...

     

  • At 8/11/09 12:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam

     

  • At 8/11/09 6:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ni batch kmpp yg kebrp erk?
    story bes..
    tp perlu da ending ler..
    keep in writing..

     

  • At 9/11/09 3:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best!!!!
    ble baca cerpen 2, sye rasa enjoy...seolah2 awk berada di tempat kejadian tersebut... sambung lagi k, sampai hbs...sye nk tau sgt ending mcm ner

     

  • At 9/11/09 4:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite de best.....harap korang bahagia......
    [badut menangis]

     

  • At 12/11/09 9:57 PTG, Anonymous der said…

    i hate kimi...............hate him...

     

  • At 13/11/09 2:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mak aaiii...psikonya masing2 hehe
    pepun writer da best
    ~destiny_horrorgurlz@yahoo.com.my~

     

  • At 17/11/09 8:34 PTG, Blogger Unknown said…

    owh...real pnye kisah eh?hmm...kisah pnulis ngn 'dia' eh??hehhe xksah larh pape pn..gud job

     

  • At 20/11/09 2:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cafe pentad...stdy rum...kdai koop...sume tuh mang mgambarkan kmpp...huuu..rindu jge kat kmpp...

     

  • At 20/11/09 10:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape r korang nieh...
    owng suruh komen cite nie...
    bkn suruh komen sal kmpp best or x!!!
    masalah2...

     

  • At 20/11/09 10:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yg kat atas 2 ckp owng...
    tp yer pown x komen cite nie pown..
    just komen aper yg orang komen...
    die sebenarnya yg bermslah..
    ap2 pown...
    hope cite ni ada smbungan...

     

  • At 26/11/09 10:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penulis nie mmg pngalamn penulis ke?
    smpai skarang pn trgntung ke?

     

  • At 27/11/09 12:46 PG, Anonymous ain cikkimi said…

    hehehe true story ke nie
    btw wtk kimi 2 cm tunng sy..
    watak die same je..
    nm pon sm hakimi..
    die pon pemalu ego n telinga capang...
    tp x pendek..
    hahahaa

     

  • At 1/12/09 2:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm..ok la citer ni..
    btw..kmpp dkt ngn umah aku..haha
    tp aku x msuk situ pon..
    pnh mlwt jek..haha

     

  • At 12/12/09 5:51 PTG, Blogger sh. said…

    cerita cinta zaman kampus xD

    kimi tu ego jugak ya?

    plot menarik. semoga cerita ni ada penghujungnya =)

     

  • At 17/12/09 8:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk nyibuk jgk.....
    ak pown bdk kmk...
    kmk lg best!!!....
    maap ek pengarang..
    ak xbc ag cerpen kow..
    saje jer nak famous...hehe

     

  • At 17/12/09 9:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x kesah le kmpp k,kmp k, kmk k,kmns ak pn best k..x kesahla..tp story ni okla..sbb m3x mmg kjap je..hehe..ada jodoh jmpe lg..x pn kat u jmpe lg baek kut..hehe..ap yg penting..matrix mmg best!!!rindu zaman matrix

     

  • At 18/12/09 5:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    laki nie kdg2 ego lbh..
    menyampah btul..
    x yah dgn kimi 2..
    ego tinggi..
    menyamph gile..
    mc dia sorg aje ego..
    org pun leh la..
    benci laki mc 2..

     

  • At 18/12/09 7:25 PTG, Blogger Unknown said…

    mmg ase mrh jgk klu org tpu...
    lg2 klu org kte syg...

     

  • At 21/12/09 4:22 PG, Anonymous ben said…

    x best la ending tgantung.

     

  • At 18/1/10 5:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bla ah korang...sbok sgt na cter sal matrix korang,org suh komen sl cerpen la....
    ak wish sumday kimi n ita terjmpe n mnybung kmbli their rlationship..

     

  • At 20/1/10 2:31 PTG, Anonymous biey said…

    aku kmp gak lu..ade gak kafe pentadbiran...hehehe
    asal time aku duk kmp lu x de pun kisah cam ni..

     

  • At 26/1/10 3:56 PTG, Blogger ~kimie~ said…

    kimi 2 nama aq lar...
    hak3

     

  • At 5/2/10 11:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes..dua2 same suke..same nk,,tp malu n byk halangan..last2 xjd kapel ak asa..ending die msti sdey..ak asa la....hahha

     

  • At 18/3/10 3:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lelaki yg nama kimi ni memg sukr diramal tpi dia jnis cool jew, tu kimi yg aku kenal.. tpi dia jnis yg x suka pamerkan emosi dia, sekali kita mnolak, dia akn berhati2 pasni, so,aku pun x thu ape prasaan aku kat kimi, kwn, shbt atau kekasih,, yg pasti, kimi memahami dri ni, trima aku seadanya n always there 4 me...

     

  • At 31/3/10 2:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku dak KMPh.. hahaha.. sja nak nyibuk.. bla bca cerpen psal matrik rindu lak kt matrik.... bla lma tinggalkan bru nak rsa rindu!!!

     

  • At 1/4/10 8:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best lah...saye x paham ..lngsung ending cerita nie..bosan langsung...

     

  • At 7/4/10 5:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cta ni..rs cm cta ak lak..hehehe
    hope kimi n ita dpt brsama..

     

  • At 22/4/10 8:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best crite ni..cuma ending dia sdh skit.. lau ni crite benar hopefully diaorg berjmp kembali.. :)

     

  • At 25/4/10 9:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaaa...rndu zman mtrik dlu..bnyak pngalaman n knangan yg x dpt dilupakan...

     

  • At 30/4/10 5:57 PTG, Anonymous tka zaid said…

    cerite ni best ! kimi tu same name mcm kawan saya . crite ni ade same sikit dgn crite saya . cuma kami kawan .

     

  • At 30/4/10 6:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tka-ordinarygirl.blogspot.com

     

  • At 3/5/10 11:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    0leh kerana bdk kmpk x ramai yg baca cerpen ni
    ak nk wakil la jugak kn
    hid0p kmpk!
    ahaks...
    erm kimi mmg eg0.kurg2 pn ckp la ske ke x
    isk......

     

  • At 5/5/10 4:50 PTG, Anonymous meimei said…

    wah,cedihnye cite nie.pe2 p0n hrp ending x cedih mcm nie.

     

  • At 28/5/10 12:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nme kimi mmg mstery,,huhu

     

  • At 1/6/10 1:10 PTG, Anonymous yun said…

    sy da bg sign kt org yg sy suka n dia pn positif...tp tak lame sbab pastu dia da buang sy mcm smpah...=)

     

  • At 7/6/10 1:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm xper ita...ade jdoh ade ar...kdg2 kite nk org tu, tp kite xperlukan die sbnrnye...lgpn idop kite msih pnjg...btw...kmns best gak...haha....

     

  • At 13/6/10 3:47 PTG, Anonymous sape2 je said…

    gud job...

     

  • At 19/6/10 11:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku dak kmpp gak
    huhu
    miss kmpp
    2009/2010!!

     

  • At 22/6/10 3:06 PG, Anonymous hani said…

    kmpk!!!! aku dak kmpk..rindunyer...hehehe

    citer ni mmg best..tp, hrap2 ending dye x sdeyh...

     

  • At 25/6/10 9:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow...ble bca cte ni,,trus trbyg kmpp...rndu gler....

     

  • At 7/7/10 7:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huuhuhu...E.N.D.I.N.G???huwaaa!!nak tawu!

    btw,, es r cite ni....gaya bahasa sempoi,

     

  • At 16/7/10 10:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hum kimi 2 apasal jd cm 2 plak???huhuhu...moga awk n kimi jmpe kmbali hehehehe...

     

  • At 24/7/10 11:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cita ni best....heee....tarikh lahir dye sama cam tarikh lahir i...tarikh lahir i 17/12/1996

     

  • At 25/7/10 9:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    caya la kmpp...
    sy dak kmpp 10/11...
    (h6p5) hehehe...

     

  • At 1/8/10 4:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story~~
    nama watak 2 ingtkan sya kt org yg prnh sya syg...
    right, org nama kimi mmg pnuh ngn misteri..
    2 ariff hakimi..
    maaf krn sya prnh syg awk..
    mgkin syg sya 2 adlh satu DOSA....~~

     

  • At 9/8/10 11:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gila ceter nie!!!
    saya bdak KMPP gak H3P5 10/11~~
    tp skarang study kat ipg perlis!!1
    huhuhu...even smpat sbulan je kat KMPP tp banyak giler knangan!!!
    rndu KESIS,PENTAD,KEPOS n org2 KMPP skali!!huhu
    KMPP trus maju!!!

     

  • At 9/8/10 11:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    KMPP da best ever

     

  • At 30/9/10 1:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    love kmpp!!!!!!!!!!
    rndu gler ar....
    thanks! coz wat citer related dgn kmpp...
    tringat kenangan lme~ hahaha... (n_~)
    cter ni cam de kene mngene sket ar dgn aku...
    whatever it is thumb up for da writer!!!

     

  • At 26/10/10 6:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cinta d kmpp....sukenye....wee~~~
    still smpy skg....

     

  • At 5/11/10 8:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alah... cite da best da tp knp tgantung? saya suke jln cite gini

     

  • At 16/11/10 4:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bleh x sesiapa bgi tau..KMPP tu sngktan utk apa??

     

  • At 20/11/10 9:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    guess what ?!!
    cte ni mmg agak sme ngan ape yg jdi kat ak. .
    tp ak kat kmpk. .
    nme die p0n kimi. .
    beday ak 16 dis. .huhu
    bezenye. .
    kami sempat gak c0uple b4 ak sedar yg ak sbnarnye bkan cinta die. .
    huu~~
    there's always a better pers0n 4 us out there..!!

     

  • At 1/12/10 1:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    insyaallah...6ti ita akn b'temu kimi...........

     

  • At 7/12/10 12:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala cian nyew owg 2.. pew lar mmat 2.. mybe dye mlu kowt.. btw.. aq dak kmj.. idop kt mtrix mmg bez tp time exm xbez.. huhuhu..

     

  • At 14/12/10 5:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pape pown..hdup kt mtrik mmg sgt bes :) syg kmpp very much :)

     

  • At 31/12/10 10:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lah cita in , tapi tergantung , cube sambung kan sendiri . mesti best ,n i think kimi uyh pun memang suka kat ita . HAHA , best plak ~

     

  • At 13/1/11 11:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kmpp.. best giler!! wah rndu geng2 h5p2 ku.. mizz u guys lots!!

     

  • At 12/2/11 2:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu....besttt iler ceta ni weyh...
    KMPP stand for KOLEJ MATRIKULASI PULAU PINANG...
    huhu....rndu zman matrik...~~
    nak ending cerpen neh...^_^

     

  • At 3/3/11 11:16 PTG, Blogger Erin Ab. Rahaman said…

    best cter niey laaa.. cter sbnar lak tue,
    aish . mudah2an . stu ari nnt .
    akn jmpe kmbali kimi tue...
    nk tau ending die nnt ...

     

  • At 4/3/11 10:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer nih...mule2 ingat kmp coz de kafe pntadbiran....wuaa...rndu sgt kt kmp....
    p/s: mcm ksh sy kt matrik dlu....msg2 berpisah tnpa ucap slmat tggal...

     

  • At 5/3/11 11:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kmpp!!!aku kt kmpk dlu..still ada kafe pentadbiran!!sebut je kafe pentadbiran, mmg dh agak dh ni kisah zaman matrik..lg2 ngan muet dia..rndu glerr zaman matrik..huhu..tp mase matrik cam xde mase je nk brcintan-cintun ni..mb sbb aku dak hayat kot..x pun aku mmg xpndi time management..hihi..pe2 pown its da best story then!!hii..=)

     

  • At 16/3/11 3:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu.ak nak tau sgt endingnye..pepon....nice story.lau citer btl...kecian kat penulis kan...

     

  • At 19/3/11 8:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    org yang nma kimi niey mmg plik la ,huhu..

     

  • At 8/4/11 4:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    HEHEHE...ABGKU DI KMPP

     

  • At 13/4/11 11:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wt la smbungan.. nk tau sgt nape c kimi 2 marah sgt.. gud job penulis

     

  • At 22/4/11 12:58 PG, Blogger Farah Hanim Mohd Alwi said…

    LOL, name ketua klas farah arif hakimi XD
    tp kimi tu x patut aa wt cam tu. -__-"

     

  • At 29/4/11 6:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezt certer nee....
    tpe edingyeee cam tergantung jer....
    x de sambungan ker???
    aper2 pown certer nee bezt...and
    good job ^_^

     

  • At 22/6/11 12:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best time kat matrix dlu..Rindunya~~..ending trgntung jak..smbglah kimi tu...jual mahal~..tp best cta nie..

     

  • At 13/7/11 1:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    da tw tergntung reka lah hepy ending sendiri..,tu pun kene bgte,.mg xlyak jadi penulis

     

  • At 16/7/11 11:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnya..kmpp the best..

     

  • At 21/8/11 2:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku kmk h5t5a 10/11

     

  • At 19/10/11 12:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah kat kmpp kot.. blh tahan ah cter dia.. huhu.. t'tarik nk baca sbb tmpt dia kt kmpp.. haha.. cter da ok..

     

  • At 20/10/11 3:43 PTG, Blogger Aida Nadia said…

    waaahhhh....sy dgn bangganya sbg stdnt kmpp mnyatakan bhw sy suka sgt ctew ni...
    love kmpp...!!!

     

  • At 23/10/11 9:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kmpp da best..hahahah
    bda2 kmpp lg best..huhu

     

  • At 9/12/11 5:15 PTG, Blogger NotaHidup said…

    cian ita tu..
    tringin sgt nk tw ending dy...

     

  • At 2/2/12 3:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST...WAT SY TERINGAT NGAN EX-BF DULU...

     

  • At 2/2/12 3:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm...sy pon gni gak dlu..
    lastly, die kwen ngan org len..
    sediy...=(

     

  • At 9/3/12 1:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    orng nme kimi mmg pelik.x suka b'trs-trng.at least bg thu la suka ke tk kt orng2.tk la kita t'tggu2.pnglmn lbh krng sme n sy tp x prnh b'cintapn cuma ad orng ckp dia suka kt sy..Bestnye kt kmpp..hrp blh smbng lg crpn ni...

     

  • At 13/3/12 10:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    derek nak bohong

     

  • At 13/3/12 10:07 PTG, Anonymous Akmal (Zack) said…

    dah tau cerita buat tnya plak

     

  • At 13/3/12 10:23 PTG, Anonymous Akmal(Zack) said…

    sedihnyer ceriter nieyh teringin nk tau ending dyer

     

  • At 26/4/12 3:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Wah srnok cter nie.. menrik sgt2.. Tpi endingnye jek,, naa tau mcm mne dy ngan Kimie mcm mne? please laa buat lgi.. srnok sgt2.. Huhuhu

     

  • At 17/5/12 7:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez citew ny..sy suke!!=)

     

  • At 7/12/12 5:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nama KIMI wat ak tertarik nak bca..sebab skrg aku dengan KIMI jgk...hope ita tu ngn KIMI bhagia mcm ak ngn KIMi aku,,,hehhe amin,,,

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group