BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 10, 2009
Cerpen : Aku, dulu, kini, dan selamanya
Nama Pena : butterflystarz

Woit,..opocot mami aku…aku melatah. "Engkau ni kan,kalau tak melatah tak sah."aku tersengih.. "Asal nie jauh termenung,aku panggil pun tak dengar." "Eh,bila masa pulak kau panggil aku….Aku tak dengar pun.."
"Macam mana nak dengar kalau dari tadi asyik termenung je.."Bella menempelak.Aku tersengih apabila menyedari yang aku tersilap cakap..Padan muka aku..Tu la,nak lawan sangat dengan si poyo ni..Sekarang kan dah terkena…aku bermonolog di dalam hati.… "Dah la..Malas aku nak bertekak dengan kau.Jom pi makan.
Aku belanja,tapi….kau bayar."seusai saja perkataan terakhir keluar dari mulutku,Bella terus membaling kusyen kecil yang berada di tangannya sambil membuntangkan matanya….

*********************

Kelas yang tadinya riuh kini kembali senyap apabila ternampak akan kelibat Miss Sherry.Semua pelajar kembali ke tempat duduk masing-masing. "Morning class..Sila hantarkan assignment kamu diatas meja saya sekarang.."
miss Sherry memberi arahan.Setelah itu beliau keluar dari kelas dengan membawa sekali assignment yang telah kami hantarkan.Aku kasihan melihat Iqa termanggu-manggu keseorangan lalu aku mengajak rakan-rakanku menghampirinya. "Hai Iqa,kenapa duduk sorang-sorang??Tak sunyi ke??" "Sunyi la jugak…nak pergi jalan-jalan tapi tak tahu nak pergi ke mana.Saya kan pelajar baru kat kolej ni…"Iqa menjawab.. "La,asal tak cakap.Kami kan ada..Kami boleh temankan..Anyway,saya Yuz.sebelah kanan saya ni Bella bestfriend merangkap roommate saya.Di sebelah kiri saya pulak,bestfriend saya juga tapi lain bilik..Bilik awak no.berapa??Syira bertanya."706 Iqa menjawab.. "Woit,kita sebilik la"…Syira menjerit membuatkan kawan-kawannya tersentak…

*******************

Apabila dah mesra,dari bersaya,awak terus bertukar kepada berkau,aku.Terima kasih la korang kerana sudi jadi kawan aku dan sudi jadi roommate aku.Iqa memulakan bicara.."no hal la kawan…lagipun si syira ni dah lama cari roommate yang sekepala dengan dia.."aku cuba untuk berlawak.."ha’ah betul tu..selama nie roommate yang dia dapat,langsung tak sekepala dengan dia.."sambung bella membuatkan mereka yang berada di situ ketawa..aku berfikir sejenak lalu berkata urmm,walaupun kita tak sama bilik,tapi kita still boleh pergi kelas sama-sama..lagipun bilik kita sebelah menyebelah sahaja kan?? betul jugak tu..Iqa berkata dalam hati..

************************

"Bella,kau tak boring ke duduk dalam bilik nie..jom keluar.."ha’ah.."jom pi lepak..ajak la si Syira dan Iqa tu sekali.."Bella memberi cadangan.."aku tengah hantar sms kat diorang la nie.."aku menekan-nekan telefonku
sambil berkata-kata..lima minit kemudian telefon ku berbunyi menandakan satu sms diterima."Nak shopping kat mana"??iqa bertanya."Kat mid valley.."aku membalas.."Ok..set..tunggu kitaorang kat bawah.."Iqa memberi sms terakhir dengan menyatakan persetujuannya..Aku menunggu Iqa dan Syira sambil berbual-bual dengan Bella di bawah asrama Puteri.Aku ternampak seperti kelibat Iqa dan Syira lalu melambai-lambaikan tanganku kepada mereka..aku merasa lega apabila mereka membalasnya.Kami pergi dengan menaiki teksi.
Sampai sahaja di Mid Valley,kami terus menuju ke tingkat atas untuk pergi membeli-belah.Tiba-tiba aku merasa perutku berkeroncong minta diisi..aku melihat jam.Patut la aku merasa lapar kerana dari pagi lagi aku belum makan.Sekarang jam sudah menginjak ke angka tiga petang.Aku mengajak mereka singgah di sebuah restoran yang berada di situ dan mereka bersetuju..

***********************

"Jom la balik..aku dah letih la.."aku memberi cadangan setelah kami selesai makan.."takkan dah nak balik??tunggu la dulu.."Bella membatah.."kau ni tidak merasa erti penat ke??seharian berjalan terasa kendur anggota badan aku ni..Tau tak??kalau kau tak nak balik,tak apa lah.aku balik Sorang-sorang."Aku menggugut.Hanya dengan cara ini sahaja aku dapat memujuk dia untuk balik."Okey.okey kita balik.."Bella mengalah.."thanks..kau la sahabat aku dunia akhirat.."aku berkata sambil tersenyum.Ini lah yang membuatkan aku lebih rapat dengan dia berbanding Iqa dan Syira.Perangainya yang mudah mengalah dan bertolak ansur.

********************
Aku terlewat lagi.Masuk hari ini dah beberapa kali aku terlambat untuk memasuki kelas En.Saiful.Pasti dia mengamuk.Kenapa kau tak kejutkan aku??Aku memarahi Bella yang tidak bersalah.Bella menjawab dengan hati yang sebal."Ikutkan hati aku nak sahaja aku simbah kau"….…dan aku sudah tidak mendengar apa-apa lagi.Sampai sahaja di dewan kuliah,aku terus mengucapkan syukur kerana sesi kuliah belum lagi bermula.Aku mengambil tempat seperti biasa di tepi Bella.Aku sampai di café agak awal daripada mereka kerana mereka ke library sebentar tadi.Mereka sampai di meja aku ketika aku sedang enak menjamu selera".Fuh..penatnya.Iqa,macam biasa..nasi putih berlaukkan ayam masak merah dan ikan goreng serta sedikit sayur campur..jangan lupa my favourite juice orange.Nanti aku bayarkan.."Bella berkata dengan tersekat-sekat kerana penat yang tadinya masih belum hilang."Kau pula"?Iqa menyoal Syira.".Sama..""Ok.."Iqa mengatur langkah laju untuk membuat pesanan.

*******************

Suatu hari ketika aku sedang tidur,aku dikejutkan oleh satu suara seseorang yang sedang menjerit."Yuz…kau kejam..kenapa kau buat aku macam ni..kau ni langsung tak berhati perut..langsung tak berperikemanusiaan..aku tak sangka kau sekejam ini…sanggup kau khianati aku kawan baik kau sendiri.."Aku yang terdengar jeritan itu terus terbangun.."Kau ni apsal??Dah la masuk tak bagi salam..Pastu terus sahaja tuduh aku macam-macam..
kalau iya pun.Slow talk la dengan aku..Ni tak..terus terjah macam Nas Ahmad.."Aku terus mengomel.
"Hei kau jangan buat-buat tak tahu pulak..Dah sah,memang kau yang salah..Kau nak berselindung lagi??
Tengok tu..Baru sikit dah menggelabah..Apsal??Takut rahsia kau terbongkar??Betul la desas-desus yang mengatakan kau sudah berubah..Kau memang dah berubah..Orang berubah dari kejahatan kepada kebaikan tapi kau,sebaliknya.Hipokrit…"Bella terus-terusan menuduh..Selesai sahaja berkata demikian,Bella terus keluar dari bilik tanpa mendengar penjelasan yang ingin diberikan.Aku termanggu-manggu keseorangan tanpa ditemani sesiapa..

************************

Boring la duduk sorang-sorang dalam bilik ni..Kalau Bella ada tak lah aku sunyi sangat....Hmm..Baik aku
buat assigment yang En.Shahidi berikan lagi bagus..Tidak sampai setengah jam,aku kembali menutup
buku lalu meniarap di atas katil sambil memeluk bantal tidurku.Tiba-tiba aku teringat akan peristiwa pagi tadi..
"Iqa,jom pergi café..""Erk…tak apa la.aku ada kerja sikit.Nak pergi library" Iqa mengelak.Kalau macam tu tak apa lah.aku pergi dulu.. "Syira te.."belum pun sempat aku menghabiskan ayatku Syira sudah menolak dengan mengatakan bahawa dia sibuk.

*************************

Sudah sebulan aku begini.Keseorangan.Dipulaukan oleh mereka semua tanpa mengetahui apa sebabnya..Aku cuba cekalkan hati walaupun kadang-kadang akan basah jua kelopak mataku dek kerana terlalu sedih akan sikap mereka semua.Selepas kejadian tempoh hari,Bella terus menghilangkan diri.Aku tidak mengetahui kemana dia pergi.Puas aku menelefonnya tapi tak pernah berangkat.Yang lain juga begitu.Mereka semua mengelak daripada aku.Mereka menghukum aku tanpa aku ketahui akan sebab-musababnya.Puas aku bertanya akan kesalahanku terhadap mereka tetapi tidak pernah aku mendapat jawapan yang sebetulnya.

*************************

Apabila yakin bahawa tiada sesiapa di situ, Bella terus masuk tanpa menunggu dengan lebih lama lagi.Bella terbongkok-bongkok mencari sesuatu.Selepas itu beralih pula ke meja sebelah apabila barang yang dicari
tidak dijumpai. Tiba-tiba dia ternampak akan sebuah buku kecil yang comel berbalut kemas lalu diambilnya buku itu.Dihadapannya tertulis perkataan My Diary.Bella merasa berdebar-debar dan ingin membukanya..Tetapi akalnya melarang keras akan niatnya..Dia tahu bahawa berdosa membaca tanpa kebenaran.Dia tiada hak.Tetapi hatinya benar-benar ingin mengetahui akan isinya..Lalu dibukanya Diari itu dan tercatatlah di situ rahsia seseorang.

**********************




4 julai 2008

Aku baru sahaja selesai urusan pendaftaran di kolej ini.Sekarang aku berada di dalam bilik asrama Puteri.
Di sinilah aku akan menghabiskan masa dua tahun bersama roommate aku.Aku merasa tidak sabar untuk berkenalan dengan roommate baru aku.Macam mana rupanya ya??Ntah kan baik ntah kan tidak..tapi aku dapat merasakan yang aku bakal mendapat roommate yang baik.

5 julai 2008

Aku baru sahaja berkenalan dengan roommate aku.Tidakku sangka peramah orangnya.Sekepala dengan aku..
Hehe…Namanya Bella.sorang lagi namanya Syira.Aku bersyukur sangat kerana mendapat kawan seperti mereka berdua.Tidaklah aku keseorangan di sini.



25 mei 2009

Cuti semester datang lagi.Aku bercadang ingin pulang ke kampung.Sudah lama aku tidak pulang ke kampung.Aku rindu akan ibu,ayah,along,angah dan achik.Aku juga rindu akan Q kucing kesayanganku.Tetapi Bella membantah.Bella mengajak aku dan Syira bercuti ke Pulau Redang di Terengganu.Mulanya aku tidak mahu pergi..Setelah dipujuk habis-habisan oleh Bella dan Syira,akhirnya cair juga hati aku.Kami bercadang untuk pergi pada keesokan harinya.


26 mei 2009

Seperti yang dirancang,hari ini kami akan pergi ke Pulau Redang di Terengganu.Tidak sabar aku ingin
menjejakkan kakiku ke sana..Selepas check in,kami mengambil kesempatan untuk berehat di bilik.inilah kali pertama aku datang ke sini.Petang itu buat pertama kalinya aku dibawa menaiki bot untuk ke kawasan laut dalam.Selama ini aku hanya melihat gambar atau menonton di tv sahaja.Tetapi kali ini,aku bakal melihat dengan mata sendiri akan keindahan Pulau Redang.pasti seronok berpeluang menyelami lautan cantik di sekeliling Pulau redang,antara pulau terindah di dunia.keesokannya selepas bersarapan kami bertiga menaiki sebuah van ke jeti.
Setiba di jeti kami terus menaiki sebuah bot laju yang bersaiz sederhana besar.Bila bot itu bergerak aku terasa
gerun.Di tengah perjalanan kami berhenti untuk aktiviti snorkeling.Pengalaman pertama bersnorkeling memang
cukup menarik.Sebelah malamnya pula kami makan di sebuah restoran makanan laut.Di sini semua jenis ikan
adalah segar dari laut.Pagi esoknya kami berjalan dari resort ke pantai.Bagi kami yang suka akan keindahan
flora dan fauna pastinya takkan terlepas dari bergambar di setiap sudut yang menarik.Ada gambar candid aku dan Bella bermain air.Gambar Syira bertenggek di atas batu-batu besar,gambar kami bertiga dan banyak lagi.Aku merasa sangat bahagia kerana mendapat kawan yang happening macam mereka.Aku tidak akan pernah melupakan
kenangan kami bertiga.


2 jun 2009.

Ada berita gembira dan ada berita sedih.berita gembira ialah kami telah mendapat seorang kawan baru.namanya Iqa.Dulu,ke mana sahaja pergi kami mesti bertiga tapi sekarang kami pastinya akan pergi berempat..berita sedih pula ialah Syira terpaksa berpindah ke bilik sebelah kerana sebuah bilik hanya di khas kan untuk dua orang pelajar.Tapi tak mengapa kerana Iqa dan Syira satu bilik.Bilik kami pula hanya bersebelahan.



Bella merasa amat sedih apabila membaca diari ini.Pastinya diari ini milik Yuz kawan baiknya.Air matanya berguguran apabila teringatkan detik-detik mereka bersama dahulu.Dia tidak sanggup lagi membacanya.Dia ingin menutup diari itu tetapi mengubah fikirannya apabila terlihat akan beberapa helaian kertas terjatuh dari celah-celah diari itu.Kelihatan catatan itu masih baru.Dia mengambil keputusan untuk membacanya.



25 Julai 2009

Aku merasa amat terkilan apabila dengan tiba-tiba aku dipulaukan tanpa mengetahui apa sebabnya.
Puas aku bertanya pada diri aku,apa kesalahan yang telah aku buat sampaikan aku dipulau
sebegini rupa.Besar sangat kah kesalahan ku itu??Berhari-hari aku memikirkan akan jawapannya tetapi
aku telah menemui jalan buntu.Kini baru ku tahu kenapa aku dihukum sebegini.Ini hanyalah perselisihan faham
diantara aku dan Bella..Rupa-rupanya Bella ternampak akan pendrivenya yang berada di dalam beg aku..Di dalam
pendrive itu terdapat satu dokumen yang sangat berharga.Dokumen itulah yang akan menentukan masa depannya..Kerana terlalu terburu-buru,Bella telah menuduh aku mengambil dokumennya itu.Tetapi dia silap.aku tidak pernah terfikir untuk berbuat begitu.Aku hanya menyelamatkan dokumennya itu daripada di copy oleh si Nana yang terkenal dengan kelicikannya itu..Tetapi tidak mengapalah.Aku sudah memaafkannya dan mereka semua..Bukan salah mereka kerana mereka tidak mengetahui akan duduk perkara sebenarnya.

**************************

Air mata Bella kian lebat mencurah keluar bagai hujan yang tidak mahu berhenti.Habis lencun helaian kertas itu dek tertumpah oleh air matanya.Dia merasa amat kesal dan sangat berdosa akan sikapnya yang terburu-buru.Mudah termakan dengan hasutan orang apalagi hasutan si Nana yang terkenal dengan kelicikannya itu.Dengan kekesalan yang menggunung dia pergi menemui Yuz untuk meminta maaf akan khilafnya.Kebetulan pula Yuz baru sahaja habis kelas dan ingin balik ke biliknya.Mereka terserempak di pintu bilik..
Bella,kau ke mana??dah merata tempat aku cari kau..Aku telefon kau,Sms kau..Tapi… tak pernah berbalas.
Yuz..aku nak minta maaf dengan kau.aku dah banyak buat silap dengan kau…
Bella teresak-esak melahirkan kekesalannya sambil memeluk Yuz..Syira dan Iqa ke bilik sebelah untuk bertemu dengan Bella.Mereka ternampak akan kelakuan bella yang memeluk Yuz.. "Bella,apsal kau ni??menangis tak tentu pasal..berpelukan pula tu..bukan ke dia telah mengkhianati kau??" Iqa bertanya dengan nada yang tidak puas hati.Iqa,Syira selama ni aku dah terselisih faham dengan Yuz..Yuz tak pernah mengkhianati aku dan korang berdua..Ini adalah kerja si Nana yang jahat itu kerana cemburu akan keakraban kita berempat.."Betul ke apa yang aku dengar ni Bella"??Syira bertanya dengan nada yang sangsi..Bella mengangguk..air matanya menitis lagi.."semuanya salah aku..aku terlalu terburu-buru..tidak pernah aku ingin mendengar akan penjelasannya..aku terlalu ikutkan perasaan.."Bella menyambung lagi..kesal dengan sikapnya yang bertindak melulu..
"Usah dituruti reaksi emosi,lantaran implikasi tak serasi dengan apa yang diimaginasi..Aku sekarang adalah aku yang dulu..aku tidak pernah berubah..aku..dulu,kini,selamanya.."Mereka bertiga terdiam sejenak apabila terdengar akan kata-kata yang keluar dari mulutku. "Yuz,aku minta minta maaf.." "aku juga"..Iqa dan Syira memohon ampun akan kesalahannya.. "aku maafkan korang semua.."Aku berkata. "kau memang tak pernah
berubah.Cuma kami sahaja yang salah menilai kau..kau tetap seperti dulu..seorang yang mudah memaafkan kesilapan orang lain..."dan mereka berempat terus berpelukan..
posted by Penulisan2u @ 3:54 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
27 Comments:
  • At 10/10/09 12:56 PTG, Blogger kiWiE said…

    huhu...lain kali jgn gelojoh sgt bagi hukuman.....
    dgr dlu penjelasan org....
    wakaka...aku plak yg ter emo....
    hehe....
    nice....

    yeye....1st time jd org 1st komen...

     

  • At 12/10/09 5:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ALA..MENCI TOL ORG X TDUH X SLIDIK DLU..
    PS2 MRAH2..
    PPE PUN CTE N BES LA GK..
    BOLEY R....

     

  • At 19/10/09 2:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sebijik cam citer yg real..tp in reality yuz x dpt maafkn suma...baik pon sb mls nk wat musuhh tp idup dh x mcm dlu...kwn yg x knl sapa kwn..kekl sbgai kwn..bkn sahabat...
    pER2PON...I LIKEEEEEEEEEE..hmp-ikagenit-

     

  • At 31/10/09 8:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    setuju dengan pendapat di atas..
    walau masih berkawan tp cume sekadar kawan bukan lagi sahabat akrab..
    maaf mudah diucap tp hati yg terluka sukar nak sembuh..
    :)jagalah hati kwn sekali terluka tak sume mcm cerita di atas yang mudah memaafkan.

     

  • At 13/11/09 5:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sngt cite nie.....
    susah nk cari kwn yang betul2 faham kita nie.hargailah sahabat kita

     

  • At 20/11/09 7:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btol3 skang ni rmai kwn mse snang je mse ssh habuk pun xde

     

  • At 22/11/09 7:26 PTG, Anonymous awekz86 said…

    congrats...sdh lumrah dunia dlm persahabatan ni,xmustahil akan berlaku kesilapan..pe yg penting dlm sesuatu hbgn adalah kepercayaan dan kesetiaan..sekurg2-kurgnye kite leh beljar dr kesilapn..xsetuju ngan pendapat yg mengatakan yg dorg tu sekadar kwn biasa slps berlaku kejadian tu..xsemestinye sb bl perkara ni berlaku scr logik ia mengeratkan lg persahabatan dorg spy lbh berhati2 d ms akan dtg n tidak akan bertindak terburu2 lg..

     

  • At 16/12/09 10:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    LEN KALI TANYE DULU..MAIN TUDUH2 X TENTU PASAL..BENGONGG..

     

  • At 23/12/09 4:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best i like it

     

  • At 9/1/10 3:08 PTG, Anonymous aisha humaira said…

    sdih pn ade gak citer nie..hu3

     

  • At 18/2/10 4:37 PTG, Anonymous sidewinder said…

    ok laaa..bes la gak.

     

  • At 19/3/10 2:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besnyer cite ny...sedey ade n apy pon ade..huhu.. teringgin nk dapat kwn bek mcm Yuz,,,
    p kpde pnulis...
    teruskn usuha anda,,,=)

     

  • At 25/4/10 10:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best laa jgak..

     

  • At 3/7/10 10:05 PG, Anonymous Aku Budak Simple said…

    bez cgt cter nih..
    pasal prshbtn,tp bnci tol la ngn Nana tuh!!!!
    pape pon GOOD LUCK k,truskn mnulis...

     

  • At 30/7/10 8:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice citer nie ia macam memberi pegajaran buat kita agar jika hendah melakukan sesuatu pekara tu biar pikir n selidik dulu baru lah kita akan tahu akan kebenaran nya hehehehhehe ape2 pown citer nie mmg menarik

     

  • At 21/8/10 9:54 PG, Anonymous suriati said…

    jd pengajaran..jgn wt keputusan melulu tanpa ada reason yg kukuh..just dgr ckp org lain n menghukum,x adil lah g2

     

  • At 6/10/10 2:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    asyeq cgat ctew psl cinta. .
    ckang adew ctew psal p`shabatan. .
    ksih syg. .
    go0d job writer . .

    `b`syukur lah nan apew yg ktew adew cuz x sumw dpat mcm apew yg kte adew . .`

     

  • At 27/11/10 8:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btoi3

     

  • At 8/12/10 2:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST2

     

  • At 26/12/10 2:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best!congrate cite ni hmpir sama kisah hidup aku di alam realiti ini..tringat kenangan aku dgn 3 org lg kawn y prnah mnjdi teman baikku..

     

  • At 4/3/11 10:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    crita ni mcm kelam kabutla...cpat sgat...

     

  • At 30/4/11 2:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu...citer ni 0kay..bez cume tmbhkan lbih lgi element2 mnrik......

     

  • At 16/7/11 1:57 PTG, Anonymous idil di-ai said…

    nie cite psl frens ea....bgos3.....best.....

     

  • At 11/10/11 6:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sangat best !!!!

     

  • At 1/11/11 2:54 PTG, Anonymous anamija said…

    suke bace crite mcm nie... teringat kat exroommate dulu.. 2 tahun bersame and then jd housemate..hehhee

     

  • At 20/2/12 2:57 PTG, Blogger iam KIKY said…

    like this

     

  • At 14/10/12 9:44 PTG, Anonymous ctfarhan said…

    hemmm... ssh dh nk cri kwn yg cm 2 skang ni..
    kalau x,xdak la pepatah "kwn gmbra sng dcari, kwn menangis tiada yg tau".
    tp sy ska cta nie..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group