BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 17, 2009
Cerpen : Hanya itu yang ku mahu
Nama Pena : gHadIs_cHomelL

03 MAY 2009 (Rabu)
"Adanya kawan yang bernama Sitti Nafirah dalam hidup ku buat pertama kali nya aku rasa dia lah satu-satunya insan yang betul-betul memahami aku..tapi aku sedar adanya Sitti Nafirah membuatkan kehidupan yang bahagia aku pergi begitu saja dan aku menjadi lebih matang!!!..aku sayang kat Mohd Amin Hairi tapi aku tak tahu dia benar-benar ikhlas menyayangi aku atau pun tidak tapi bila aku masuk PLKN aku sedar apa erti persahabatan,percintaan dan perkongsian..aku bosan!!! Tapi dengan kuasa Allah s.w.t aku jumpa Mohd Nazri Ikhwan. Aku dekat dengan Allah atas dorongan dia walaupun aku tahu saat itu dia takde kena mengena dalam hidup aku. Mungkinkah aku terjatuh sayang sekali lagi tapi yang pasti kali ini aku dapat rasa kan aku sayang dia kerana Allah s.w.t...itu aku pasti!!. Aku bahagia pada mulanya namun aku tahu takdir dalam hidupku hanya ada sedikit bahagia apabila aku tamat PLKN dan kembalinya Mohd Amin Hairi dalam hidup ku tapi kali ini aku dapat merasai keikhlasan yang dia hulurkan kapada ku..aku sedih..aku ingin mengalirkan airmata tapi aku tahu semua tu takkan membawa sebarang faedah..aku bosan..bosan dan aku tak tahu nak buat apa..aku benci jadi diri aku..benci.....benci semua orang.....tapi aku masih sayangkan dia..bolehkah aku menerima dia dalam hidup aku semula..aku redha..aku pasrah..Ya Allah bantulah hamba mu.........."

"wey Amin jom pergi kelas 4B ada budak baru, cantik.."
"erm yeke, budak dari mana?"
"ntah tapi aku dengar dia kawan baik anak cikgu Burn tu..ala sapa tu emm...ahhh Maizura"
"ooo.. sapa nama budak cun tu, oii Zam ko biar betul dia cun ntah-ntah ko salah tengok ni" duga Amin
"ala ko ni bro tengok orang lah Zamree bin Hassan ni..pakar dalam segala hal dowh" sambil tangan tepuk-tepuk dada sendiri..bangga lah tu..aku kenal sangat dengan kawan baik aku ni. Sebenarnya tak lah pakar sangat cuma dalam bab awek-awek ni dia memang terer sikit lah pantang tengok perempuan cantik. Mungkin pasal tu lah dengan aku sekali orang gelar playboy huh...tapi aku ni setia pada yang satu tau..hehe
"erm yela sangat, ok ok jom ah nanti habis rehat tak sempat aku tengok awek cun tu"
Aku dan Zam pun jalan pergi kelas 4B yang agak jauh ah dari kelas 4A. Tiba kat kelas 4B. Aku dengan Zamree pun cari ah awek cun tu....cari punya cari...pusing punya pusing..akhirnya dapat juga tengok awek tu..
"Assalamualiakum, adik ni nama sapa?" lagak Zam ala-ala macho..alamak dia dah start da haha
"ermm Sitti Nafirah" jawab awek cun tu..erm cun juga awek ni dah lah suara lembut..mesti pandai benyanyi ni..hehe pandai-pandai je aku..
"oo dari sekolah mana?..SMK Merpati erk?" soal Zam lagi
"ahah camna tahu?
"ala awak kawan baik Maizura kan?
"ahah betul, camna awak tahu pasal tu juga? Soal Fira lagi tanda tak puas hati
"hehe adalah..by the way saya Zam nama penuh Zamree bin Hassan..dan ini...
"Amin..panggil Amin je..actually Maizura satu kelas dengan kitaorang" sambung Amin tanpa sempat Zam menghabiskan kata-kata dia.

"Ala ko pehal Amin..aku baru je mulakan strategi aku untuk ngorat Fira..huh"
"hehe ko suka sakat dia..kesian dia pasal tu lah aku jawab soalan yang ko tak nak jawab tu hehe..ala bro jangan risau ah aku tak kacau Fira tu..don"t worry be happy lah" dengan gaya-gaya paling comel yang aku boleh buat hehe
"ah memang patut pun ko tak payah kacau dia..dia tu di takdirkan untuk aku je..ko dah janji kan Min..janji?? sambil menunjukkan jari keliking kepada Amin
"weyy aku tak janji erk kalau dia suka kat aku takkan aku nak tolak pulak? Cun tu..sapa tak nak.."
"kau pernah dengar tak orang mati termakan kasut?"
"tak pernah pulak..sapa erk?"
"ko ah..ah ambik kau.."Zam menunjukkan kasut hakmilik dia kepada Amin. Amin apalagi lari lah dan Zam tetap dengan kasut dia kat tangan untuk sumbatkan dalam mulut Amin.
"ok ok aku mengalah..aku takkan kacau dia atau cuba-cuba ngorat dia walaupun dia suka kat aku yang macho ni..Zam kembali mengangkat tangan dia yang mengemgam kasut kesayangan dia..
"yela yela aku takkan kacau dia..puas?"
"janji??" soal Zam tanda tak puas ati..
"ye janji melainkan aku hilang ingatan ok."
"erm ok lah..kalau camtu aku kena ah jaga ko baik-baik takut kau hilang ingatan hehe"
"yela tu.."

Sementara itu kat kelas 4A
"lela..kau nak pindah tak?"
"pindah?" soal lela kebingungan
"ala kau juga yang cakap hari tu kau nak pindah kelas 4B..jadi ke tak ni?" alamak lela ni hari tu dia juga yang ajak aku..kata nak pindah balik kat 4B..sekarang ni pulak dia boleh lupa..huh
"ooo yer aku ingat..jadi lah,aku tak boleh bawa ah subjek kat kelas ni..susah tau..aku tak nak ah spm aku nanti soma 9G..tak nak aku" jawapan selamba Lela yang baru ingat memori dia hehe..sempat lagi aku kutuk orang
"ah ingat pun kau..jadi bila kita nak jumpa cikgu ni?"
"erm ntah ah..nanti habis waktu sekolah lah..nak tak?"
"kalau macam tu ok lah..nanti habis solat zuhur kita pergi bilik cikgu erk..aku pergi rehat ah dulu..bye" aku melambai Lela dan terus jumpa kawan karib aku kat luar..
"erm Ain da masuk kelas A..cam kitaorang ni kelas C je..Sue pun kelas B" dengan nada jealous Ika tu aku tahu kawan-kawan aku layan aku bukan macam dulu lagi..tak tahu lah sebab apa. Mungkin pasal aku masuk kelas A dorang macam tak nak layan aku je.
"ala korang ni aku bukan layak pun masuk kelas tu cuma rezeki aku..ala korang jangan lah camni.."
"yela orang dah masuk kelas A kan hehe” sambung Lia lagi..
"erm yela yela..aku nak masuk kelas aku dah ni..dah habis rehat dah..bye..jumpa kat surau nanti"
hurmm aku malas kawan-kawan aku cakap camtu..aku masuk kelas A aku tak juga lupa dorang..aku tetap Ain yang dulu..aku dah ambik keputusan aku tetap nak pindah kelas walaupun Amin tak pindah..ah lantak lah janji aku happy..


"semua berdiri..selamat pagi cikgu" ucap Riman selaku ketua kelas
"se..la..mat pa..gi cik..gu"
"erm selamat pagi..duduk!" arah cikgu Adlin selaku guru kelas 4B
"erm ok ada pelajar baru masuk kelas ni kan..ada lima orang kan dari kelas 4A..sapa dia?"
aku pun angkat tangan lah kawan-kawan aku yang lain dari kelas 4A pun angkat tangan termasuk lah Amin.
"berdiri" arah cikgu lagi. "ok Norain Najwa,Nurlela,Mohd Amin Hairi, Zamree dan Nursheila bangun"
kitaorang pun bangun sebaik sahaja nama kitaorang kena sebut.
"ok selamat datang ke kelas 4B..semoga korang dapat belajar dengan selesa kat kelas ni..ok duduk"
"terima kasih cikgu" ucap aku dengan kawan-kawan lain. Cikgu mengajar seperti biasa dan masing-masing buat kerja yang cikgu berikan.
Semakin hari Ain dengan Fira semakin rapat dan Amin pulak makin rapat dengan Ain, manakala Zamree masih lagi dengan niat dia nak jadikan Fira teman wanita dia.
Ain menghempas badannya ke atas katil milik dia selepas balik dari sekolah. "Erm lega nya..penat hari ni.." Ain ingin menutup matanya sebelum dia membersih kan diri untuk solat maghrib namun belum sempat dia memejamkan matanya telefonnya memainkan lagu kegemarannya lagu ayat-ayat cinta nyanyian Rossa artis dari seberang. "Alamak sapa lah kacau aku petang-petang ni.." tanpa melihat telefonnya dia menjawab..
"ah hello..cari Ain ker..dia takde..bye.."
"weyy Ain.jahatnya ko..aku lah ni..Amin.."jawab Amin sebelum sempat Ain mematikan panggilan
"arghh kau rupanya..apa ko nak ah..aku penatlah baru balik dari sekolah..ah kau pasal tak datang tadi..ni mesti nak tanya apa jadi kat sekolah kan..kan.."
"hehe tahu pun kau..macam kau tak kenal aku nung (sayang) ala tadi aku sakit perut lah..malas nak bangun.."alasan terhebat Amin
"ermm banyak ah kau kejap sakit gigi lah..sakit perut lah..cakap je lah kau lambat bangun dan malas nak bangun..tu lagi aku percaya tau.."
"ermm yela yela nung..pa citer hari ni??"
"takde apa-apa pun..weyy boleh tak jangan panggil aku nung..geli lah..sayang kau kat rumah dia lah..ermm dia cari kau tadi.."
"sapa?? Fira erk?" duga Amin
"ahah lah.."
"jadi kau jawab pa??"
"aku cakap kau dah mati..hahaha"
"weyy agak-agak ah kau sumpah yung(sayang) kau mati..kang aku mati betul-betul camna.."
"hehe ala relax lah Min..aku gurau je lah..aku jawab aku tak tahu.." jawab Ain dengan muka cuak
"erm hahahaha sayang juga kau dengan aku erk hehe" gelak Amin...
"arh diam ah kau..ok lah aku nak rest ni penat..bye"
"ok nung bye.." Amin mematikan panggilan.
Amin menggelamun sendirian."erm Fira cari aku?? Mencurigakan..dia suka aku ker..kalau dia suka aku erm alamat lah Zam melepas hehe..tapi aku dah mulai sayang Ain..rasa-rasanya Ain sayang tak dengan aku..tapi kalau diberi pilihan antara Fira dengan Ain..mesti ah aku pilih Fira sebab dia cantik owhh haha.."
Amin mengambil kameranya dan mencari potret gadis yang bernama Fira tu dan merenung selama yang boleh.
"Amin call aku hehe..happy nyer..dia suka aku ker..Amin aku pun sayang kau..sayang sangat-sangat"sambil mencium telefonnya sendiri.Masing-masing dengan angan-angan masing-masing yang tak pernah wujud tu.


Ain mulakan harinya dengan langkah kanan dengan penuh bersemangat untuk tahun terakhir dia ke sekolah.
"Selamat pagi cikgu.." ucap Ain penuh hormat kepada salah seorang pengajar yang berselisih dengannya
"ermm selamat pagi..amboi dah tingkatan lima..kalau camni dah tua ah ni haha.." perli cikgu tersebut dengan gelaknya yang tersendiri itu.
"hehe tak lah tua sangat masih comellah haha.." jawab Ain yang tak reti malu dengan muka selambanya
"ermm yelah tu Ain..spm ni belajar bagus-bagus erk..jangan kecewakan mak bapa.." nasihat cikgu sambil menepuk bahu Ain
"terima kasih cikgu..Insyaallah saya buat yang terbaik..cikgu doakan lah yer.."
"ok..cikgu doakan..pergilah masuk kelas nanti lambat hari pertama ni..hehe"
"ermm saya jalan dulu yer ckigu"
"Assalamualiakum cikgu..selamat pagi cikgu" ucap Ain lagi apabila berselisih dengan beberapa orang guru lagi sambil tersenyum. Ain teruskan melangkah menuju ke kelas nya 5B untuk berjumpa kawan-kawan nya termasuk lah orang yang amat dia rindui Mohd Amin Hairi yang tak pernah sesaat pun dia melupainya. Sepanjang cuti panjang hari tu dia dengan Amin semakin rapat. Kadang-kadang dia dengan Amin menghabiskan masa lapang sehingga larut malam.Amin juga memberi respon yang positif dan Ain berasa sungguh bahagia pada saat itu.
"Ain..Ain weyy tunggu lah aku.." jerit Fira sambil berlari anak-anak
"hehe..Fira rindu kat kau..kau time cuti langsung tak balas sms aku" rajuk Ain dengan mulutnya muncung
"ala Ain faham-faham je lah aku busy sikit dengan laki aku haha" gelak Fira yang memang sangat bahagia bersama teman lelakinya yang masuk tahun keempat mereka bersama.
"erm aku faham.."
Fira memang seorang kawan yang baik..Ain amat sayang persahabatan yang terjalin ini. Fira dengan Ain juga ibarat adik-beradik sebab semua hal mereka kongsi bersama sehinggalah sampai ke satu hari tu..
"apahal pulak..dalam buku peraturan takde pun tulis anak tudung warna hitam tak di benarkan..yang kau nak tahan aku tu apasal?" marah Ain
"ala kalau orang dah buat salah orang tu takkan mengaku lah Ain.."balas Fira
"oii minah..agak-agak ah aku yang salah..aku tak buta huruf ok..aku reti baca buku peraturan tu.."bentak Ain dengan muka yang dah merah. Maklumlah Ain seorang yang berkulit putih
"kau apahal Ain..kenapa kau nak sangat mempertikaikan pengawas 2009 ni??" Tanya Fira yang mula hilang sabar
"bukan nak mempertikaikan tapi kenyataan..pengawas 2009 ni tak tahu jalankan tugas dengan betul..nak popularity je..dah lah Fira aku malas nak layan kau.." balas Ain dan berlalu pergi
Muali saat itu Ain dengan Fira tak bertegur sapa. Begitu juga persahabatan Ain dengan Amin. Amin melupakan Ain kerana FIra dan yang paling mengejutkan Fira menjadi kekesih Amin dan memutuskan hubungan dengan kekasih lamanya yang empat tahun bersama. Ain tidak tahu mengapa Fira buat macam tu kat dia..mungkin sebab Fira tahu Ain amat menyayangi Amin. Ain seorang diri. Amin pergi begitu saja dan melupakan semua kenangan bersama Ain.


"Noy pergi kau tengok si Ain kat toilet..lama gila dia pergi toilet takkan dia nak ponteng lagi..jangan-jangan dia nangis lagi..isk Fira ni pun dah tahu Ain tu sayang sangat kat Amin tu di ajaknya juga si Amin date dalam kelas..apa yang si Ain tak sakit hati.."bebel Lela salah seorang kawan Ain yang cukup memahami Ain
"ermm kesian kat Ain..dah lah nak dekat spm..Fira buat dia macam ni pulak mentang-mentang lah dia tu cantik..Amin pun satu kenapa lah dia sanggup buat camtu kat Ain..Zam pun tak marah pulak bila gadis pujaan nya di ambil kawan sendiri..huh"sambung Noy pulak
"ermm ntah lah Noy..pergi ah kau tengok Ain kat toilet tu..suru dia masuk kelas" arah Lela
"ok..kesian kat dia..aku pergi cati dia dulu.." Noy berlalu dan sempat menghadiahkan jelingan tajam kearah Amin dan Fira.
"Fira...napa dengan Ain erk..dia macam taknak layan aku je..aku sms dia pun sms tu tak sampai-sampai..dia tukar nombor ker??" Tanya Amin sebaik sahaja Noy keluar dari kelas sebentar tadi
"ermm ntah ah Amin aku pun tak tahu kenapa dia tiba-tiba tak layan aku.." jawab Fira selamba
"aku rindu kan dia..dia sekarang tak riang seperti selalu..dia sekarang banyak ponteng kelas..kadang-kadang dia langsung tak datang kelas..rindu kat dia.." luah Amin lagi
"ntah lah Amin aku pun tak tahu..kau tanya ah dia sendiri..aku nak belajar ni.."balas Fira dengan muka yang sengaja di buat-buat
"Ain..Ain..kau kat mana??" jerit Noy sebaik sahaja dia memasuki tandas itu
"ermm aku kat sini napa??" sahut Ain, Noy cuba melihat mata Ain namun Ain hanya tunduk
"kau nangis lagi erk Ain..??" soal Noy cuba ingin memahami
"x lha.."jawab Ain dengan suara bergetar
"Ain jangan fikir sangatlah dorang tu..fikirkan pasal diri kau..spm dah dekat" nasihat Noy
"ishk..isk..iskk ntah lah Noy..aku tak boleh tahan perasaan sedih aku..aku sakit hati sangat-sangat..aku terlalu sayang kan dia..huhu" esak Ain "aku tak boleh focus dalam kelas.."esak Ain lagi
"Ain semua ujian untuk kau..lupakan lah..dah lah jom naik..nanti cikgu datang.."sambil menarik tangan Ain
"takpe lah aku stay kat sini dulu..kalau aku tak masuk korang faham-faham je lah.."Ain menarik tangannya kembali
"ala Ain jangan ah camtu jom naik.."ajak Noy tak putus asa
"pergilah..jap lagi aku naik..kau naik lah dulu" jawab Ain sedih
"janji kau naik yer..kau naik yer..aku naik dulu.."pujuk Noy lagi
"ermm ok..aku janji.." Ain tekad mulai saat itu dia akan melupakan insan yang bernama Mohd Amin Hairi



Ain sengaja membiarkan rambutnya dihembus angin pada petang itu dan duduk di kerusi santai neneknya itu sambil membaca novel "Dibius Cinta" karya Siti Maziah yang memang menjadi idolanya. Ain cuba memahami novel tersebut sepenuhnya dan kadang-kadang memejamkan matanya apabila penat membacanya.
"Ain..ada surat untuk kau ni..ambik ah kat sini.."jerit Mimi sepupu yang paling rapat dengannya
"ala ko ni Mi kacau daun lah..aku baru je nak focus novel ni kau da kacau..surat apa?? Surat cinta ker??" gurau Ain dengan suara sengau yang dia buat-buatkan
"weakkk..nak muntah aku aku dengar suara kau camtu..oii bukan surat cinta lah tapi surat PLKN hehe.."
"apa?? PLKN?? hehe..harap-harap lah aku dapat jauh dari sini hehe.."doa Ain
"gila!!..semua orang tak suka dapat PLKN..kau ni lain sikit..ermm.."bebel Mimi
Tiga bulan telah berlalu.Ain tamat menjalani PKLN selama tiga bulan itu. Dalam masa tiga bulan itu lah dia jadi dirinya sendiri dan dia berkenalan dengan seorang lelaki yang bernama Mohd Nazri Ikhwan.Pada mulanya dia amat bahagia bersama insan ini dan dia juga yakin bahawa Nazri akan menyayanginya sepenuh hati namun malang tidak berbau Nazri meninggalkan dia tanpa alasan yang kukuh. Ain kembali seperti dahulu lagi..tak seriang dulu..dia menjadi terlalu serius dan terlalu membenci lelaki sehinggalah dia..................

"yung...yunnnnnggggggggg"
"ah nung panggil yung ker??"sambil memyembunyikan sesuatu
"la mengelamun apa ni??..yung buat apa..bak sini benda tu.."sambil tarik tangan suaminya yang baru sah sebulan itu
"mana ada benda..ah tengok"sambil menunjukkan kedua-dua belah tangannya
"elehh macam lah nung tak nampak..bak sini" Ain menarik lagi tangan suaminya sampailah sekeping kertas keluar dari tempat duduk suaminya
"ermm surat apa ni??" Ain membukanya dan membacanya. Setelah selesai membaca Ain mengalirkan airmata gembiranya kerana telah memiliki suami yang benar-benar ikhlas menyayanginya dan Ain memegang tangan suaminya lalu menciumnya
"yung..nung minta maaf..selama ni nung salah sangka kat yung..yung betul-betul minta maaf" luah Ain kepada suami nya itu "tapi mana yung dapat surat ni..setahu nung..nung tak pernah bagi kat yung kn??..yung dapat kat mana??" soal Ain curiga
"nung..yung dapat dari Daya..sebenarnya selama ni yung selalu d sisi nung..Cuma yung takut nung lari dari yung bila nung tahu yang yung suru Daya buat itu dan ini..yung betul-betul sayangkan nung..yung tahu yung salah buat nung terseksa sebab Fira..tapi yung sumpah waktu tu yung betul-betul rindukan nung..maafkan yung erk..yung saying isteri yung.."sambil mengucup kening isterinya yang sudah teresak-esak. Dalam hati Ain dia mendoakan agar perkahwinannya bersama insan yang bernama Mohd Amin Hairi akan menjadi suaminya buat selamanya dan hingga ke hujung nyawa.

p/s hehe alhamdulilah siap juga hehe..pa2 hal komen erkk..tpi jgn truk sgt ah komen tu..sbb aq masi dak bru dlm karya mengkarya ni...hope ur enjy read my fes cErpen..wawawa..cAmAt beRpuaSA!!
posted by Penulisan2u @ 4:01 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
39 Comments:
  • At 17/10/09 8:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la......... citer pon best... truskan usaha anda... heheheheh!!!!

     

  • At 18/10/09 1:24 PG, Blogger ♥ QaseH ♥ said…

    bahasaaper pakai nyer ek,,,fening yung nung tue,,,

    maner pg watak fira dgnzam...adoiyai.....

    but ok la.....mrnghlgngkn keboringan,,,

     

  • At 18/10/09 4:32 PTG, Anonymous sn0w-princess said…

    sekadar bleh hlangkn boring jew..

     

  • At 19/10/09 3:15 PTG, Anonymous invisible said…

    ok gak...leh gak hilgkan tension.huhu

     

  • At 19/10/09 11:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kenape..kenape dan kenapeeee?
    kenape aku x paham citer nie?

    hmm..

    miss_purple

     

  • At 21/10/09 2:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smelah x paham.....
    tetibe kawin....

     

  • At 21/10/09 9:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yeke..citer ni besa je..
    ok r tu wat fes kalinyer...
    ermmmm..ok r tu..len kali wat ag erk..

     

  • At 22/10/09 9:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menarik jgk citer ni.....cube lg utk story sterusnye..gud luck!!!!

     

  • At 30/10/09 4:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh la.jln cerita boleh difahami..kalau x faham tu,cube2 lah wat faham..hehehe

     

  • At 4/11/09 12:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape nye yang nung yung niey??merepek apew..by the way..oklah..

     

  • At 8/11/09 4:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    why..why n why? why i dont understand??? hehe kan miss purple kan.. =p

    putra86

     

  • At 11/11/09 12:05 PG, Anonymous naza_ku said…

    salam,,nk komen sket,,prolog kelihatan terlalu kabur,,jalan penceritaan pula melOmpat2,,penulis juga menggunakan beberapa perkataan yg xdifahami pembaca,,secara keseluruhan idea ada tp penyusunan idea masih kurang,,harap penulis dpt menghasilkan karya yg lebih baik pd ms akn dtg,,gudluck,,
    p/s:: 2 stars ok!! ^^

     

  • At 18/11/09 12:43 PTG, Anonymous misswaniey said…

    pelik.. watak utama sebenarnya sapa???? sekejap zam ngan fira.. tbe2 amin ngan ain plak..

     

  • At 23/11/09 4:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    AYAAKKKK....
    BEB,,NIE PE KES NIE BEB...
    AKU HABUK PON TARAK PAHAM INI CERITA DA....
    PENING AKU DIBUAT MU..AHAKS...
    KO NI GUNA BHSA PE AR????
    CAM ORG ZAMAN PURBA JEW...
    GNA LAR BHSA YG PMBACA PAHAM CKET...
    BARU LAR KTORANG X KOMEN PDAS2 BEB...

     

  • At 30/11/09 4:48 PTG, Blogger ~Siti Fatimah~ said…

    Hye...Join myblOG.. :)

     

  • At 3/2/10 10:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha. aku pown tarak phm ini cte.

     

  • At 2/4/10 1:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la jg cite ne...
    to lg baiq guna bhsa yng snag d phm..
    sory.. :)

     

  • At 18/5/10 12:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okla...
    best...
    nice story...
    tp bhs pe 2...xfhmla...
    nung..yung...
    tp gud job...
    truskn usaha..
    :)

     

  • At 21/5/10 10:38 PG, Anonymous mawar erisya said…

    emm..jln ceritanya melompat2..garapan yg masih rapuh..ada idea yg menarik cm susun aturnya mengelirukan..nung 2 sayang..yung 2 dtg mn plak...pe pun cb lg k...

     

  • At 26/5/10 11:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie oke dah..
    biasaa la kalau org baru nk berkarya,
    tp saya sokong kamu...chaiyok!!

    ~love red~

     

  • At 13/8/10 1:42 PTG, Anonymous mawar said…

    not bad la... nice work... keep it up k..

     

  • At 15/9/10 11:12 PG, Anonymous norira said…

    citela cam ane diorang boleh kawin...

     

  • At 22/10/10 2:28 PTG, Anonymous kemuncup said…

    yerla...xfhm gak...cerita agak berterabur....cm xde fokus...tp satu cubaan yg bgs...

     

  • At 30/10/10 11:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klu blh prtingkatkan lg....
    x brapa best lh ending cte ni...
    apa2 pun teruskan usaha anda....

     

  • At 12/11/10 2:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble ar..
    kte pon bdk noob ape!!

     

  • At 14/3/11 4:01 PTG, Anonymous eika-manja95 said…

    emmm ok la cita nie..jz kurg fhm ckit rrrr...huhu tp ap pon gud luck

     

  • At 19/3/11 9:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pning lar wp yung ngn nung 2 .
    n cter nye kureng dfhami coz
    bnyk yg lompt asenye .
    ~*~afie~*~

     

  • At 22/4/11 1:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pening pale kot bace cerpen ni..jalan cite xmenarik!tak best!

     

  • At 22/4/11 10:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape bnda nung n yung 2??????
    cite niey bley thn ar.
    i give u 2 starz.....



    ~the cutiest girl~

     

  • At 25/4/11 6:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh la.. tp pening sket

     

  • At 4/7/11 12:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best juak arrrrrrrrrrr...................berusaha lg............do ur besr.......

     

  • At 26/8/11 4:45 PTG, Blogger iffa illyana said…

    best~

     

  • At 10/10/11 3:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Amin :) Hihi~

    keep it up writer !

     

  • At 9/12/11 2:54 PTG, Anonymous are2 said…

    ayo adik..akak x fhmla cerpen ni..terlalu singkat..

     

  • At 9/12/11 5:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad laa....

     

  • At 26/1/12 4:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apa benda la cita ni

     

  • At 26/1/12 4:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam fak!

     

  • At 7/9/12 11:58 PTG, Blogger za'yin said…

    ...oker ar cmer xde djlaskn prtemuan smula antra nung (pnggln syg si laki) n yung (pnggln syg si pompuan) shngga dyorng khwin...ada jln crite n oker ler ntok d beginner...cume dalam pnceritaan AKU hnya dgunakn oleh satu watak sahaja...awal crite aq ntok AIN tgh2 ntok AMIN..last ntom AIN semula...thniah ek..truskn mnulis

     

  • At 18/12/12 10:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x paham la cqita ni,,,,huhuhu

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group