BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 31, 2009
Cerpen : Misteri Tengah Malam
Nama Pena : Aaliyah Imran

Shafik baru sahaja mula bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah syarikat percetakan akhbar yang terkenal di Kuala Lumpur. Gaji yang ditawarkan cukup lumayan menyebabkan dia tidak teragak-agak untuk menerimanya. Shafik tidak mempunyai pilihan lain. Dia terpaksa menerima tawaran kerja tersebut. Gara-gara asyik memikat anak ketua kampung si Liza, pelajaran terabai sehingga gagal Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Pemuda berusia pertengahan 20-an dari Perak mengeluh dalam diam. Dia tahu tempat kerja sering dijadikan topik perbualan. Konon terdapat makhluk halus, puaka dan jin di situ.

Hatinya berbisik, "Kalaulah aku dengar cakap arwah ibuku dulu, sudah tentu aku tak seperti sekarang."

Sambil membawa motorsikal dia termenung jauh.

"Fik, dengar cakap ibu, jangan dikejarkan si Liza tu... Belajar baik-baik." Kata-kata ibunya masih segar dalam ingatannya.

Shafik terkejut dari lamunan apabila mendengar bunyi hon di belakangnya. Kelam kabut Shafik dibuatnya. Lampu isyarat telah pun bertukar warna. Shafik segera memecut motor kapcainya.

"Itu pun tak reti sabar," dengus hati Shafik.

Sejak dua bulan lalu, Shafik mula masak dengan perangai warga kota yang biadap. Shafik melaporkan diri di bilik kawalan utama.

"Assalamualaikum," Shafik memberi salam. Kedengaran suara berusia membalas.

"Waalaikumusalam, masuk," kata suara tadi.

Kelihatan seorang lelaki berusia lingkungan 40-an sedang duduk di kerusi. "Kamu Shafik, pekerja barukan?" Shafik hanya mengangguk.Lelaki berusia itu dikenali sebagai Pak Osman. Pak Osman merupakan orang Kelantan. Dia telah lama berhijrah ke Kuala Lumpur.

Disitu dia berkenalan dengan dua pemuda yang kemudian menjadi rakannya. Mereka ialah Daniel dan Firdaus. Daniel dan Firdaus ialah anak kelahiran Kuala Lumpur. Shafik ditugaskan pada shif siang. Tiada sebarang masalah dihadapinya. Shafik mula lupa cerita-cerita yang pernah didengar sebelum ini. Shafil mula selesa bekerja di syarikat percetakan tersebut.

Kata-kata rakan-rakan yang berkerja shif malam diketawakannya. Shafik mula bersikap angkuh selepas sebulan bekerja disitu.

"Itu semua karut la. Mana ada hantu," bentak Shafik. Dia mula menyampah mendengar cerita Saiful. Saiful dirasakan hanya memalukan kaum lelaki sahaja dengan sikap pengecutnya.

Saiful berasa marah dimarahi Shafik. "Kau jangan nak berlagak Fik," kata Saiful. Mereka hampir bertumbuk kalau bukan ditahan Pak Osman. Saiful sempat memberi amaran pada Shafik sebelum keluar dari kantin.

"Kau jaga Fik. Dah kena baru tau," kata Saiful. Shafik hanya mencebik melihat telatah Saiful yang marah padanya.

Ditakdir Allah yang mahu memberi kesedaran kepada Shafik, Shafik ditukarkan ke shif malam. Malam pertama Shafik tidak menghadapi sebarang gangguan. Ini menambah keangkuhan Shafik. Shafik berbisik dengan diri sendiri. "Tak ada apa pun. Memang sah Saiful tu penakut. Dasar badan je besar tapi pengecut." Shafik tersengih-sengih sendiri.

Dia masih terbayang-bayang muka Saiful yang merah padam kerana marah. Pada malam itu, Shafik terpaksa meronda seorang diri. Malam itu cukup indah sekali. Bulan mengambang dan bintang berseri-seri menjadi teman Shafik. Shafik seperti biasa melakukan rondaan. Dia akan meronda sekitar kilang dan gudang syarikat tersebut. Malam itu terasa sunyi sekali. Lambat sekali waktu berlalu. Sesekali terdengar bunyi lolongan anjing liar.

Mendengar tangisan anjing liar yang semakin kuat, Shafik mempercepatkan langkahnya. Dia mahu segera habis meronda dan kembali ke bilik kawalan utama. Sambil memegang lampu suluh, Shafik mempercepatkan langkahnya. Sesekali dia menoleh ke belakang. Peluh mula membasahi bajunya. Shafik teringat kata-kata Pak Osman.

"Jangan cakap besar Fik. Allah tak suka orang cakap besar," nasihat Pak Osman tempoh hari.

Dia mula berlari-lari anak. Shafik hampir sahaja melanggar Pak Osman yang muncul tiba-tiba. "Apa kena dengan kau Fik, macam kena kejar hantu je," kata Pak Osman. Terasa sakit di kepala kerana terhantuk dengan Shafik. Shafik bangun dengan malu. Dia cuba menahan perasaan ketakutannya.

"Tak ada apa-apa," kata Shafik. Pak Osman hanya mengeleng kepala melihat tingka laku pemuda itu. "Mari pergi kata Pak Osman. Sekali Shafik ditugaskan shif malam. Walaupun tak sanggup, Shafik tetap meneruskan tugasnya meronda kawasan syarikat percetakan akhbar tersebut. Peristiwa semalam masih lagi segar dalam ingatannya Diharap sangat perkara semalam tidak berulang lagi.

Dengan perlahan-lahan dia terjenguk ke mesin yang berbunyi semalam. Kelihatan tenang sahaja. Tiada apa yang mencurigakan. Seperti malam semalam keadaan syarikat akhbar itu tetap sunyi. Shafik memberanikan dirinya meronda seorang diri. Dia tidak mahu dilabel sebagai seorang pengecut seperti dia selalu melabel Saiful.

Kedengaran suara sayup-sayup anjing liar melolong lagi. Shafik mula dilanda perasaan gelisah. "Lagi sekali. Harap-harap aku tak bertembung lagi. Shafik berharap dia tidak akan bertembung makhluk halus atau hantu.

Tiba-tiba cuping telinganya menangkap bunyi bising dari arah mesin pencetakan akhbar. Shafik berasa hairan. Ini kerana mesin tersebut sudah ditutup dan dikunci. Kuncinya disimpan Mr. Smith. Manakala Mr.Smith sudah mengambil cuti.

Shafik keberatan untuk pergi melihat. Namun disebabkan tugasnya, Shafik memberanikan diri. Terjengket-jengket dia melihat ke dalam. Keningnya terangkat kehairanan. Bunyi bising tadi hilang disebalik kesunyian malam. Selepas merasakan tiada apa-apa yang pelik, Shafik mengatur langkah meninggalkan tempat tersebut. "Syukur Allamudillah," kata hati Shafik.

Baru sahaja Shafik melangkah beberapa langkah, bunyi bising mesin berfungsi kedengaran semula. Lutut Shafik mula mengeletar. Namun ditabahkan juga. Kali ini dia memberanikan diri memasuki tempat mesin tersebut. Sambil berucap, Shafik mendekati mesin tersebut. "Astaghfirullah al-azim, lindungi hambamu ni Allah dari segala kejahatan. Amin." Shafik menutup mukanya dengan kedua belah tangan.

Sekali lagi mesin-mesin tersebut berhenti bergerak. Dengan berhati-hati Shafik melangkah ke arah kunci mesin automatik tersebut. Dilihat mesin itu masih berkunci. Shafik tertanya-tanya pada diri.

"Habis bunyi apa aku dengar tadi?" Shafik berasa ganjil dengan fenomena tersebut.

Tiba-tiba bulu romanya menegang, seperti ada orang berdiri di belakangnya. Shafik tidak berani melihat belakang. Terasa seperti ada sesuatu semakin menghampirinya. Tanpa menoleh belakang Shafik mengangkat kaki seribu. Dia berlari dengan laju sekali. Shafik dapat mendengar suara ketawa mengilai.

"Kenapa lari!! Bukan kau sangat berani!!!Marilah!!! Hahaha!!" Shafik terjatuh beberapa kali.

Suara tersebut masih mengejarnya. Shafik sampai dipintu pagar syarikat. Kunci pintu tidak dapat dibukanya. Dia mula cemas. Akhirnya dia berjaya membuka kunci selepas beberapa kali mencuba. Ketika hendak keluar, Shafik terpandang lembaga lelaki hitam sedang memandang parang mengejarnya. Lembaga tersebut tidak mempunyai kepala dan kaki. Hanya ada badan dan tangan sahaja.

Shafik sangat terkejut sehingga terjatuh di tepi jalan. Shafik pengsan dan tidak sedarkan diri. Shafik hanya sedar keesokan harinya. Dia mendapati dirinya berada di wad hospital. Pak Osman dan Saiful berada di sisinya. Terasa kepalanya sakit. Saiful mendapati kepalanya dibaluti dengan kain.

Pak Osman bersuara, "Nasibmu baik Fik. Saiful jumpa kamu pengsan kat luar pagar syarikat." Shafik hanya mendengar sahaja. Dia mula menyesal kerana mengetawakan Saiful yang dianggap pengecut selama ini. Shafik hanya menunduk sahaja.

"Maafkan aku Rul. Aku salah," Shafik meminta maaf kepada Saiful. Saiful hanya mengangguk sahaja. Shafik sejak keluar dari hospital mula berubah sikap. Dia tidak lagi bersikap angkuh. Bunyi yang didengarinya dibiarkan sahaja. Dia pun tidak diganggu lagi.
posted by Penulisan2u @ 2:38 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
99 Comments:
  • At 31/10/09 9:35 PG, Blogger piANum said…

    mula2 nama kwn shafik ni daniel ngn firdaus.
    tp ada plak nama saiful. apa peranan daniel ngn firdaus 2?
    pape pun, w/pun cite camni da selalu dgr n baca tp best la gak.
    pengajarannya, jgn ckap besar k..

     

  • At 31/10/09 12:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter byk yg besh dri besh..tp oke laa..teruskan karya anda dgn isi2 dan teknik penulisan yg lebih baek dan mantap..

     

  • At 31/10/09 12:12 PTG, Blogger syaHmiEy said…

    cter neyh byk yg xbesh dri besh,,tp oke laa..teruskan karya anda dgn isi2 dan teknik penulisan yg lebih baek dan mantap

     

  • At 31/10/09 7:46 PTG, Anonymous ira... said…

    truknyer....ckp jer beso penakut gak rupenyer....huuuu...tapi pe pn best gak cter wt smbungan erk....lbh gempak ckt..misteri....

     

  • At 1/11/09 4:07 PTG, Anonymous budu belacan said…

    kli prtama bce crpen yg unsurnya seram
    okelah
    tapi x rse pon seram
    sori...
    papepon, tngkatkan usaha anda...

     

  • At 1/11/09 8:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm Mr.Midnight tajuk dia..
    hehe

     

  • At 2/11/09 7:01 PG, Anonymous dynas said…

    slu bc kisah seraam tkt gak.......tp yg nie bese je plak x t'angkat bulu romaku huhu...........kire ok le nk cb moga tingkatkn lg usaha anda ekk.........lebih thriller........

     

  • At 3/11/09 4:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok lah..teruskan karya anda..

     

  • At 3/11/09 8:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok jeeee
    A.1

     

  • At 6/11/09 8:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuuu mengharukan la...cerita ni x seram...
    teruskan berkarya....

     

  • At 6/11/09 4:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmm..kot

     

  • At 7/11/09 11:09 PG, Anonymous lavender said…

    jln citer dah bese...
    apepun, wish luck to the writer for ur next cerpen...!

     

  • At 13/11/09 4:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    walaupun pendek tp citer ni not bad...jujurnya jln citer dy bez tp ending dy boring...teruskan usaha anda

     

  • At 15/11/09 7:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan!tk seram langsung!

     

  • At 18/11/09 12:33 PTG, Anonymous blev said…

    biasa jek...nak kate seram,bulu roma xmengak g..hek2..oklah...gud luck tuk karya seterusnya

     

  • At 20/11/09 9:16 PTG, Anonymous space_x said…

    bosan bosan bosan bosan tau!

     

  • At 21/11/09 5:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x la seram sangat.tp cite ni best la jgk.ok gud larq utk cerpen yg akn dtg

     

  • At 23/11/09 3:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok jg cite ni..tp lbh best lg klu lbh seram n lbh saspen.Apapn not bad..semoga lbh bnyk mhsilkn cerpen lg slps ni.Gud luck!!!.....:)

     

  • At 25/11/09 12:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klu x reti nk wat cite jgn wat!!!!!!!

     

  • At 27/11/09 3:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalau x suka...jangan nak baca... jangan baca..... tak payah lah komen!!!

     

  • At 7/12/09 3:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm..slalu dah dgr citer ni..slalunye kat kilang2..kt skolah..aku dlu pnah keja kilang jap masa tgu result stpm,slalu ngat dgr pkerja2 kt ctu kne ggu..aku pn hampir2 gk la..ade guard nmpak langsuir kt tmpt aku lepak..ptt guard 2 kalut2 sruh aku n mber aku blah..rupanya ade mende 2..

     

  • At 11/12/09 2:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citanya bagus. teruskan usaha

     

  • At 12/12/09 3:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la..

     

  • At 17/12/09 3:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citenye ok la tp tingkatkan usaha untuk berkrya trtma cite mcm ni........... teruskan usaha k

     

  • At 7/1/10 10:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bleh la than
    x de la truk sangat!!
    trskan brkarya k
    jgan lpe tngkat kan usaha k
    gud luck!!

    -sweet lolipop-

     

  • At 16/1/10 8:53 PTG, Anonymous nylzaff said…

    ..cte bley la..cme mybe cre pncrita'nny kne dprtngktkn ag spye jd lbey mnrk..cte da ok,srm r gak lau tjd btol2..whtever pn,ushe yg bek..tr0skn ushe n gud luck!!

     

  • At 23/1/10 4:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer seram tp x tkt pun...oklah....gud luck

     

  • At 30/1/10 10:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seram juga cerita ni.

     

  • At 30/1/10 3:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak seram pun.

     

  • At 1/2/10 12:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bolela...seramla jgk...
    trskn berkarya ea...

     

  • At 1/2/10 3:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wat the donat!!

     

  • At 5/2/10 3:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xbape kena la...

     

  • At 9/2/10 1:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x seram sangat... msti baru dlm bidang ni..

     

  • At 2/3/10 2:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la dari asik kisah cinta je..plot cte pon hampir sama beter cte hantu ni wlaupon x bape seram..

     

  • At 26/3/10 4:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad la...

     

  • At 29/3/10 3:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh la.....

     

  • At 29/3/10 3:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bley la
    anyway, tahniah

     

  • At 9/4/10 9:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Salam..
    Cerita ni biasa2 jer..
    tp..
    Jalan cerita pun ok jer..
    Perbaiki lebih mendalam watak2 dalam setiap cerita yang ingin dilakukan.
    All The Best...
    Tahniah k..
    Good Job..
    Teruskan usaha dalam memartabatkan hasil2 karya Melayu..
    -Bintang-

     

  • At 10/4/10 6:15 PTG, Anonymous jUri said…

    erk..
    boley lAa...
    dr xde lgsm..
    kan?kan?

     

  • At 15/4/10 1:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    shok la gak

     

  • At 2/5/10 4:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    WEY,XBEZ POWN

     

  • At 26/5/10 4:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okay but less horror

     

  • At 30/5/10 4:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    em...ley than gk la..

     

  • At 11/6/10 11:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ceter an2 4 2 thn ke bwh.......

     

  • At 12/6/10 10:57 PTG, Anonymous sape2 je said…

    oke la 2....

     

  • At 14/6/10 2:27 PTG, Blogger uM! uM@!rA said…

    ad x lagenda bdk setan...???

     

  • At 15/6/10 11:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yeekk!!! tak best la cite kau!jangan teruskan karya anda ok....you jugak yang letih nanti......
    sorry....

     

  • At 28/6/10 4:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jgn kurang ajar sngt bleh tak..smua tu kretiviti pnulis.. mcm la korang tu penah menulis.. tau membaca je..

     

  • At 29/6/10 9:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    orang tua salalu berkata setiap perbuatan yang baik akan dibalas dengan baik dan setiap perbuatan yang jahat akan dibalas jahat

     

  • At 30/6/10 9:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni seram
    tapi kalau x best jgnlah menghina penulis
    mcm ko tu kretiv sangat....

     

  • At 27/7/10 11:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni ciplak dr buku misteri...tp xengat per nme bku 2....sbijik smer...len kli wat idea sndri k.......

     

  • At 9/8/10 11:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahah

     

  • At 9/8/10 1:42 PTG, Anonymous chii said…

    ummm...ok gak cte ni..truskan usaha...

     

  • At 16/8/10 9:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Assalamualaikum..umm cerita mmg menarik namun ia da biasa dibaca...unsur seram mampu ditonjolkan..jalan cerita tak meleret,mudah difahami dr intro,klimaks hinggala ending..
    nway congrats to d writer krn berani mencuba..cuba lg :D

     

  • At 8/10/10 6:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cerita yang hebat..
    ada kesalahan ejaan di beberapa tempat..
    moge anda berjaya dalam bidang penulisan

     

  • At 23/10/10 1:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak berapa mengisi citarasa dan terlalu pendek. syabas kerana berani mencuba

     

  • At 7/11/10 11:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaaa . . this is amazing ! best sgt larh ! i like . .

     

  • At 11/11/10 6:31 PTG, Blogger KUMPULAN C35 said…

    jalan cerita yang di garap oleh penulis agak mudah. dalam dunia penulisan , seharusnya penulis perlu mengemukakan idea idea yang segar dan jalan cerita sebegini perlu di elakkan bagi mengelakkan pembaca berasa bosan....penggunaan ayat yang mudah membolehkan pembaca tidak sukar memahami jalan cerita. Syabas, satu percubaan yang sangat baik.

     

  • At 16/11/10 10:16 PG, Anonymous neena said…

    boleh la...utk yg still new,mybe lps ni boleh hasilkan karya yg meremang bulu roma gitu,all the best

     

  • At 18/11/10 3:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    teruskan usaha menghasilkan karya yang leeeeeeeeebih good! tapi yang ni.. secara cincai bolehlah aku faham.. tapi..

     

  • At 20/11/10 12:40 PTG, Anonymous hamba allah said…

    salam.
    citer nie amat m'nakutkn utk bdk2 kecik...tak kurg gak utk org tua ada gak yg pnakut...kpd pnulis jgn hiraukn komen org len, anda mampu mngubahnya...psnn ikhlas dr hamba allah yg prihatin...

     

  • At 5/12/10 9:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mula2 je saspen pastu takde ape2.cuba lagi berkarya moga berjaya.

     

  • At 12/12/10 4:56 PG, Anonymous ieyra said…

    mngkn ini cerpen 2 yg jln cte ringks..
    boleh cuba lg..
    spya mghslkn cerpen/novel yg terbaik..

     

  • At 2/1/11 4:29 PTG, Anonymous uzma_eira98 said…

    nama daniel tu spe ye??
    pe2 pown do the best!!

     

  • At 4/1/11 12:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apasal saiful.. d panggil Rul..?
    citer oklah...pengajaran.. jgn cakap besar
    Tulah padahnya....
    sendiri mau ingatlah

     

  • At 6/1/11 11:20 PG, Anonymous raha said…

    gud luck.... oklah jugak citer ni... layannnn

     

  • At 23/1/11 12:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    TULA PADAN DENGAN MUKA KAU SHAFIK BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA......................

     

  • At 23/1/11 12:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEKE45Y6,S E R 65UT5443Y 5 EKTY6M6D S ERTZD DERCR5T RGDE3E

     

  • At 25/1/11 4:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm ta pe ah.

     

  • At 2/2/11 10:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okla gak~
    heee

     

  • At 10/2/11 5:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tapapahamnamebetukar2...thentaseram...haha..butnyway...goodjob..
    te'an0nche

     

  • At 1/3/11 5:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    confius ckit bce cter neh...

     

  • At 3/3/11 10:05 PTG, Anonymous gadiss blurrr said…

    blurrrr ,.,.,
    cte dak darjah 1 ...
    pe la ...
    na bg dak2 tkot leh larh ...
    hmmm

     

  • At 17/3/11 11:02 PG, Blogger ayuho said…

    cite nih x seram lngsong...
    n jln cite die x t'atur..
    ble time antu tuh kuar pon x rse lngsong tegak bulu roma...
    but good try..keep it up...
    :)

     

  • At 26/3/11 9:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan kud !!

     

  • At 3/6/11 8:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bole tahan . . truskn mnulis cita2 better than yg nieyh .
    thanx .

     

  • At 5/6/11 12:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya sangat suka novel Misteri Tengah Malam.Terbitkanlah banyak lagi novel misteri ini setekat inilah ulasan saya hari ini Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh.

     

  • At 5/6/11 5:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Saya sangat suka novel Gadis Kebaya Putih. itu saja.

     

  • At 8/6/11 4:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pew function daniel n firdaus lam cerpen nie???ppew pown jgn bongkak n ckap besa

     

  • At 8/6/11 10:33 PTG, Blogger Syaz said…

    Teruskan usaha anda.anda ada bakat dalam membuat novel seram markah:8/10

     

  • At 13/7/11 2:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    novelpepling bes erk

     

  • At 13/7/11 2:48 PTG, Anonymous dear eira said…

    best gak novel kenangan terindah...layannnnnnnnnn

     

  • At 19/7/11 5:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la
    try again...:)

     

  • At 13/8/11 3:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok juga...best

     

  • At 21/10/11 9:40 PTG, Anonymous farel said…

    cerita ni agak best...bukan agak,tapi memang...
    tapi,apa penyelesaian nya???

     

  • At 3/12/11 4:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xbest lngsung....

     

  • At 7/12/11 6:53 PTG, Anonymous yayakusayang said…

    hahahaha...lucu la jga..pngajaran jga ne...jgan angkuh..jngan mncbar...hihihi best citanya..

     

  • At 6/1/12 2:18 PTG, Anonymous farah said…

    lucu nye,tp jngn blgak sngt...huhuhu

     

  • At 2/2/12 1:39 PTG, Anonymous blok delta said…

    karya anda tidak kurang hbatnya, klu bleh cuba tkankan ngan tema yng cuba anda sampaikan kpada pambacanya

     

  • At 8/5/12 12:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bley la...
    :)

     

  • At 4/6/12 3:46 PTG, Anonymous ilya(angah) said…

    bagus juga karyqa awk ni teruskan usaha

     

  • At 6/6/12 1:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe..mempunyai nilai kesedaran..

     

  • At 16/8/12 4:19 PTG, Blogger Miftakhul HUDA said…

    bagus

     

  • At 16/8/12 4:21 PTG, Blogger Miftakhul HUDA said…

    bagus

     

  • At 26/8/12 8:17 PTG, Anonymous nur athirah said…

    best sangat...harap ada sambungannya ye...

     

  • At 27/10/12 2:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best jugaklah cerpen niey...papepom tngkatkan usaha anda...oke??

     

  • At 7/12/12 10:43 PTG, Blogger Era Kecik said…

    cerpen seram..heehehe. era suka. minat gak ngan novel seram. cerita ni okey. best! :)

    btw, cuba buat yang lebih seram. okei apa?kan? hehehe :D

     

  • At 28/8/14 3:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hi umiii

     

  • At 22/10/15 1:13 PG, Blogger Adik Ajie said…

    Jeng

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group