BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 17, 2009
Cerpen : Maafkan Aku, Lutfan Hafiy
Nama Pena : Aynn Shaq

Aku duduk termenung sendirian di atas katil dalam bilikku. Panggilan teman-teman serumah yang mengajak aku makan tak aku endahkan. Hatiku terasa sayu. Aku merasa sesal. Namun, benarkah penyesalan adalah jalan terbaik untuk menginsafi kesilapan yang telah aku lakukan. Tidakkah terlalu lambat untuk berasa menyesal sekiranya masa yang diberikan telah pun tamat.

Aku menyembamkan mukaku ke atas katil. Empangan air mataku pecah. Saat ini aku banar-banar terasa malu. Malu dengan diriku sendiri. Aku tahu yang bersalah. Lantaran itu, rasa sesal memenuhi segenap ruang hati. Malahan, rasa sesal itu turut menjalar di segenap urat nadiku dan mengalir bersama darahku. Aku harap aku masih punya peluang kedua untuk menebus segala dosaku. Ya! Aku berdosa! Berdosa pada seorang insan yang amat menyintai aku. Ya Allah! Berikan aku kesempatan untuk aku menebusnya!

\'Lutfan Hafiy kemana awak menghilang? Kenapa awak pergi? Saya tahu saya salah.\' Hatiku berkata-kata.

Aku bangun dari pembaringan. Aku ke meja belajarku yang hanya dua kaki jaraknya dari katilku. Aku terpandang sebuah kotak berisi semua hadiah pemberian Lutfan padaku. Lantas rasa bersalah semakin memenuhi jiwaku. Kutarik laci meja lalu kukeluarkan diariku. Aku melemparkan pandanganku ke luar tingkap. Hujan turun mencurah-curah membasahi bumi. Selebat itulah air mataku mengalir.

Lutfan maafkan saya! Sambil menahan sendu aku mencoretkan sesuatu dalam diari yang juga pemberian Lutfan. Lutfan kurintihkanbicara rinduku ini pada dirimu...di dalam kerinduan yang tercipta akibat daripada kesilapanku nan lalu yang kurasa tidak pasti...dapatkah melembutkan hatimu...untuk kembali kepada diriku ini...Lutfan...aku tahu tahu kasihmu padaku terlalu tulus dan suci...

Aku mengimbau kembali kenangan lama. Kau hadir saat itu untuk menjadi penawar bagi kelukaan yang kualami. Tapi tatkala itu api kemarahanku begitu membara kerana dikecewakan insan sejenismu.

"Dianza, awak tak apa-apa ke? Awak okey?"tanyamu.

Membelakangi kewarasan fikiran dirimu kujadikan sandaran...untuk setiap pembalasan...perbuatan yang tak seharusnya aku lakukan...

"Apasal pulak kau sibuk?!" Tanpa sedar aku mengherdik dirimu. "Boleh tak jangan suka jaga tepi kain orang!!! Ini antara aku ngan balak akulah!!! Kau tu siapa hah nak masuk campur hal aku?!" Herdikku lagi.

"Maaf saya mintak maaf!" Kau tertunduk. Menahan rasa.

Lutfan...kuhancurkan hatimu yang ikhlas mencintaiku...Kululuhkan perasaanmu yang tulus menyayangiku...Tiap pemberianmu tak pernah kuhargai...demi menurut egoku yang menggunung tinggi.

"Dianza...saya nak minta maaf pasal semalam. Ambillah hadiah sebagai tanda permohonan maaf saya pada awak." Sambil berkata kau menghulurkan hadiah yang berbalut kemas dan comel. Terdetik jua dihatiku untuk membuka hadiah itu tapi egoku pantas menidakkan kata hati.

Kuletakkan hadiahmu itu di dalam kotak bersama hadiah-hadiahmu yang lain tanpa melihat isinya. Kau kujadikan tak ubah seperti pengemis...yang mengemis cinta hati ini...Namun, walau sehina mana dirimu kuperlakukan...kau tetap disisi...tidak pernah jemu dengan kerenahku...

"Biarpun saya baru clash dengan seseorang...sorryla...saya tak boleh nak terima awak Lutfan." ujarku.

"Ta..tapi kenapa? Berilah saya satu peluang. Saya janji akan cuba sedaya upaya membahagiakan awak. Saya tak akan menyakiti awak. Saya akan melindungi awak." rayumu.

"Jangan paksa saya Lutfan!" kataku perlahan. "Baiklah! Biar saya berterus terang sahaja...Awak tak layak untuk saya! Faham tak!!" Tapi atas sebab apa aku tak pasti...aku tak pernah sedikit pun cuba untuk peduli...tiap niat suci...betapa kau ikhlas mencintai diri ini.

Masa terus berlalu...hari silih berganti...Dalam diam tanpa disedari...perjalan persahabatan kita tak pernah terhenti. Dan sepanjang tempoh itu kau tidak pernah jemu terhadapku...jua menghadapi setiap ragam sikapku. Temam-teman rapatku tak henti-henti menasihatiku agar mensyukuri keikhlasanmu.

"Tak baik kau buat dia macam tu, Dianza." Ilhami memberi nasihat.

"Betul tu! Kau tak kesian ke kat dia?" tanya Sandra pula.

"Macam-macam dia buat untuk kau. Apa pun kau buat dia tak kisah. Susah tau nak cari lelaki macam tu." kata Alani pula.

"Korang boleh tak jangan masuk campur?" balasku.

Dan semakin hari aku semakin angkuh mempermainkan perasaanmu. Bermacam perngorbananmu terhadapku...Namun, tidak sedikit pun mengubah sikapku padamu.

"Lutfan boleh tolong tak?" tanyaku pada suatu hari selepas kuliah.

"Err...boleh. Tolong apa?"

"Tolong siapkan tugasan yang lecturer bagi tadi and pastu hantarkan sekali tau. Okey thanks! Bye!!" Aku terus pergi selepas itu meninggalkan terpinga-pinga sendirian.

Malah segala pengorbananmu semakin memperkasakan hatiku untuk terus menyakiti jiwa lelakimu.

"Kau dapat lesen kereta ke...lesen motor ke...lesen bawak kapal terbang ke apa aku peduli??!! Aku tengah study nie jangan kacau boleh tak?" marahku apabila kau menelefonku. Sebenarnya waktu itu aku sedang ber\'dating\' dengan Aldy Zafran, pelajar paling \'hot\' kat fakulti kita.

"Siapa tu?" tanya Aldy sambil memegang tanganku.

"Err...orang gila...Dahlah lantak dialah!" jawabku.

Lutfan aku terus tenggelam. Dan mungkin akan lemas dengan keangkuhanku.

"Mulai daripada hari ini, saat ini aku tak nak terima apa-apa hadiah ataupun SMS dari kau lagi. Aku nak kau blah dari dalam hidup aku." Aku meluahkan kata-kata itu pada suatu hari.

"Tapi Dianza...saya betul-betul ikhlas." ujarmu.

"Kau tak layak untuk aku...please...leave me alone...don\'t find me anymore!"

Tapi suatu hari...hatiku tersentap...pabila membaca luahan perasaanmu...dalam warkah yang kau titipkan khas buatku melalui Syaffiq.

"Nah...Lutfan kasi kat awak." ujar Syaffiq sambil memberikan warkah daripadamu.

Dalam warkah itu...katamu "Walau sehina manapun saya dipandangan mata awak,Dianza...Saya tetap akan menganggap awak sebagai insan yang mulia di hati saya. Saya akan tetap menyayangi dan mencintai awak."

"Saya tak akan ganggu awak lagi. Awak takkan lihat saya lagi" katamu di akhir warkahmu yang berbau harum.

Aku termanggu...dengan bait-bait tulisanmu...yang menyentuh hatiku. Tak pernah aku sangka betapa mulianya kasih yang ingin kau hulurkan padaku. Namun, hanya kepedihan yang membuatkan hatimu hancur...bak kaca jatuh ke batu! Ternyata kini segala usahamu berjaya membuatkan egoku lebur.

"Lutfan!!!"

Kala itu, kuberhasrat untuk menebus kesilapanku terhadapmu. Kini...aku mahu kau tahu...di hati ini telah kusediakan singgahsana untuk kau bertakhta sebagai raja di hatiku selepas aku menjadikanmu hamba diri ini. Tapi tepat dengan janjimu dalam suratmu...kau tak pernah muncul lagi di hadapanku. Lutfan kembalilah. Maafkan saya!

Tok! Tok! Tok! Ketukan di pintu bilikku mematikan semua kenangan itu. Ilhami melangkah masuk ke dalam bilikku. Dia memegang bahuku.

"Sudahlah...jom makan! Nanti kau sakit." ajaknya. Aku pantas menggeleng. Seleraku sudah mati bersama kehilangan Lutfan.

"Janganlah macam ni. Kalau Lutfan tahu dia mesti sedih. Insya-Allah nanti kau akan jumpa dia balik. Tapi sebelum tu kau kena makan. Kalau kau sakit macam mana nak jumpa dengan dia?" pujuk Ilhami lagi.

Aku mengalah. Aku mengekori Ilhami keluar dari bilik. Sebelum itu aku padamkan lampu bilik. Kalaulah semudah itu untuk aku padamkan semua rasa bersalah dan sesalku.
posted by Penulisan2u @ 5:20 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
40 Comments:
  • At 17/10/09 7:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lutfan hafiy..cantik namer..
    macam lutfi hafiz..

     

  • At 18/10/09 12:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    2 la perempuan.klu ada org yg nk...buat x endah je...bila dh hilang bru nk cr..good job

     

  • At 19/10/09 1:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm mrh je penkomen kedua..awk lelaki erk?
    apapn penulis..good job..keep it up..
    tp cerita nie tergantung..sampai bila dianza 2 nk tunggu lutfan..klu rajin sambung la cerpen nie..cite psl kemaafan drpd lutfan pulak..lutfan 2 kan baik..tiada ke kemaafan buat dianza..

     

  • At 19/10/09 5:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    god job..best arr..nanti smbung gi...

     

  • At 19/10/09 8:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah nama aku pun ada dlm cerita nie.bagus.good job.buat lagi.pendek sgt

     

  • At 20/10/09 2:10 PTG, Blogger ~terataibungaindah~ said…

    l0l...ini je ke endingnye?

     

  • At 20/10/09 6:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    JALAN CERITA NAMPAK MENARIK CUMA TERLALU RINGKAS...USAHA LAGI UNTUK CERPEN YANG AKAN DATANG EK...

    SAFFIYA

     

  • At 22/10/09 3:32 PG, Blogger ♥mўrA♥ said…

    best..
    *touching*

     

  • At 22/10/09 11:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..mmg best n tp cerpen mcm nie dah biasa...
    wlubgmnpun trs kan usaha...
    menls bukan mudah yg pntg semgat n jgn ptus asa
    dalm cri idea....

     

  • At 25/10/09 2:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nih best..tpi trlalu ringkas..

     

  • At 5/11/09 11:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aslkm..hai penulis...
    jalan cerita nya menarik...
    bila nak sambung...nak juga tau akhirnya hbungn mereka...

    hope penulis dapt smbung cita nie...

    ap2..nice story..

    nOr_1804

     

  • At 9/11/09 3:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aik?????????????????????
    pendek ni je?????
    tak jadi la nak letak good job.

     

  • At 11/11/09 1:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    errmmm....
    bes...
    tp ringks sgt...
    klau bleh nnti pnjgkn lg yer utk crpen setrusnyer...
    gud luck!!

    ~~~syu90~~~

     

  • At 18/12/09 4:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk thu ksudhn dia..
    mc best aje..

     

  • At 9/1/10 3:10 PTG, Anonymous laila majnun said…

    SIOT....NAMA SEBIJIK MCM ABG AKU!!!ANYWAY GOOD JOB!!(n_n)

     

  • At 20/1/10 4:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes...
    cntk nme lutfan hafiy,
    so dpt byng hndsm...huhu

    ...so,good job n good luck...

     

  • At 10/5/10 1:18 PTG, Anonymous annies said…

    best jugak... ada la skit tersentuh hati ni bila baca cerpen ni. ermmm.... lagi satu nama yang terdapat dalam cerpen ni menarik dan unik. lutfan hafiy? gud name. kalau ada kesinambungannya lagi best. adakah pintu hati dianza terbuka untuk menerima lutfan hafiy atau sebaliknya? tahniah kepada penulis....gud luck n gud job.....cayok3!!!!

     

  • At 21/5/10 9:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok jgk..tp klu sye lelaki 2 takkn dah nak dgn gurl yg ego tinggi mggunung,x de budi bhsa...blh porak peranda umah tgga...hu3...

     

  • At 22/5/10 10:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy arap ad smbungn .... bez la crpen ny ...

     

  • At 15/6/10 12:14 PTG, Anonymous pisces lady.. said…

    Dlm KHidupn ktE,ALLAH akN bg 1 je pLuaNg utk ktE bjMpe dGn oRg y Btol2 mNyayanGi Dri ktE,sk!renye ktE Leka,ktE akN Kh!LnGn wt sLame2nye..Tp ktE X pRnh thu Spe oRgnyE,j!kE ktE snDri X pRnh SeDar & X pRnh cBe tok mNiLai kHadirnNye..mGkn sTlh sGaleNye bLalu & ktE da khlngnNye,t!Me 2 bru ktE mLe sdr kHdirnNye cKup bMkNe..Tp mGkn ktE X bpLuanG ag tOk mMiliki dRInye pd saat E2..jD fhmilH Hty sSoRg E2 dGn sDlmNye & curAhkNla kSeh Syg pdNye dGn ikHlas & spnoh hty..^-^

     

  • At 4/8/10 8:37 PG, Anonymous peach gurl said…

    waa..touching cita nih...pleez smbg...dh gla mnnti smbgn dya nih...

     

  • At 5/8/10 7:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citenya best r.nama heronya pun ok.tp apa makna Lutfan Hafiy?(makna tuk nama pun pntg gak ek)
    tersentuh gak la.
    harap dpt smbung ek.mesti best gle.fighting2!!!

     

  • At 30/9/10 4:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    touchingnyer cter ni...
    tp best!
    smbg cter ni cpt2 taw..

     

  • At 16/10/10 8:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    syok2 baca..dah sampai klimaks..tup2, dah abis..adehhh..kalo sumer citer mcm ni, berserabut kepala pikkir ending seniri

     

  • At 1/12/10 6:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak sukalah crite yg tergantung nie. stp crite mesti ade endingnyeeee..... lain kali buat crite fikir ending dulu....

     

  • At 12/12/10 1:33 PG, Anonymous ketot toek said…

    mmmmm
    beszzzz sgt
    tp npa pndek n tgntung??

     

  • At 18/12/10 11:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    itulah lumrah kehidupan manusia.Bila ada depan mta wat dek je.Bla dah tiada baru nk mnyesal.
    pa2 pun crita ni trlalu rngkas

     

  • At 1/1/11 11:38 PG, Blogger qrieya said…

    sy pernah baca cerpen yg lebih kuang sama.ah,lantaklah.
    BEST!!!!!!!!!!!!!!!!!
    TAPI?????????????
    Sampai bila pompuan tu nak tgu Lutfan?
    TERUSKAN USAHA!!!!!!!GANBATTE

     

  • At 4/1/11 9:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..sedihnya......wuwuwu
    unik nma watak hero dy....very nce...




    khazinatulAsrar_17@yahoo.com(fb)

     

  • At 12/1/11 3:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tertarik nk baca cerpen nie, same dgn laki yg sy suke..namnyew hafiy juge..
    suke name tue n orgnyew juge^^

     

  • At 22/2/11 8:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt..klu boleh penulis sambung lg citer ni

     

  • At 16/3/11 1:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smbung la lg plizzzzzzzzzzz......nk tau gak lutfan ke mn huhuhu.......

     

  • At 15/4/11 6:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tacing2.. kejam btol pmpuan 2..

     

  • At 24/4/11 8:26 PTG, Anonymous e-wan said…

    jalan cerita ok...cuma....mcm segala2nya nk dberitahu dlm masa yg serentak....tapi....mmang ok dh.... klu bleh lpas ni bg jln cerita lebih menarik sbb ending nyer mcm dpt diagak...klu bleh, jln ceritanye lpas ni buat pmbaca trkejut dn x sangka.....

     

  • At 10/6/11 3:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ending citer ni memang sedih giler!kesian Luftan..but overall mmg best..

     

  • At 13/6/11 1:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cian lutfan...klaw aq jd lutfan.,mmg t,tonggeng pmpoan 2 aq kjekn....cun cgt kea cmpy dea ley buwt cm 2???tp t,igat plak aq kt x aq...suhaifie . .pew ctew dy ea???gd job laa writer

     

  • At 4/8/11 10:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez gak cter nie....p cm tgantung jer....bt la smbungan....nk jugak tau ending ksah lutfan n dianza....

    -noorWieyl0326-

     

  • At 2/12/11 8:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mna penghabisannya..x syokla cmni

     

  • At 6/2/12 10:48 PTG, Blogger mierayusof said…

    EH TERGANTUNG KE???LORR....ADE IKLAN BRA LAGI...ALAMKK AIII

     

  • At 11/3/12 10:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best dood job ya but ringkas hrb dpt smbumgn i like

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group