BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 17, 2009
Cerpen : Ketuk pintu hati
Nama Pena : saya jiwa 0

Ishh...menyirap betul aku dengan Si Nik tu.Memang dasar cipan betul.Dah pinjam tak reti nak pulangkan.Hampagas punya budak.
"aku betul-betul minta maaf Ann.Aku tak perasan Nik amik report kau tadi.Habis aje aku copy paste kau punya report,aku tinggalkan sekejap sebab nak cari staple.Aku datang balik,report kau dah tak ada.Wan kata Nik amik sekejap tengok tadi.Tup-tup sampai sekarang lubang hidung dia langsung aku tak nampak"cerita Dila panjang lebar.
Aku perasan muka Dila macam orang bersalah aje bila bertentang mata dengan aku.Aku pula macam layan tak layan aje minah tu.Panas betul hati aku.
Gap 2jam itu aku hanya habiskan masa untuk cari Nik atau lebih dikenali sebagai Nik Muhammad Yusri bin sape ntah nama bapak die.Ada aku kisah?Yang penting aku nak report aku balik.Kalau selalunya time gap ni aku akan habiskan masa lunch dan lepak dengan budak-budak praktikum aku.Tapi disebabkan badigol sorang tu tak pasal-pasal aku dapat penat free.Semata-mata nak cari mamat sekor tu.Waaaaaa.....tension aku.

Pencarian aku berakhir apabila ternampak mamat sengal tu dengan Giha.Amboi sedap-sedap je dia borak-borak.Siap minum ais kacang lagi.Memang menyirap betullah aku tengok dia time ni.Dengan sepantas kilat aku berjalan menghampiri Nik.

"woi"sergah aku dari belakang sambil aku tolak bahu Si Nik tu.Apa lagi mamat tu terkejut beruklah dia tengok aku tiba-tiba datang menyerang.
"mana report aku?"direct aku cakap.Malas aku nak berkias dengan orang yang tak reti bahasa ni.
"eh report kau apahal pulak ada dengan aku?"jawap Nik.Tayang muka selamba dia macam tak ada apa-apa berlaku.Bertamabah panaslah hati aku.
"kau jangan nak bohong Nik,aku nak report aku sekarang.Bagi sini!"kali ini suara aku kuat dari biasa, Lantak ar orang sekeliling nak temgok drama kitaorang kat situ.Aku memang dah hilang sabar.
"dengar sini wahai Nurul Dianna bt Yusof.Saya Nik Muhammad Yusri bin Nik Amdan tak amik report awak tu.Faham!"ujar Nik perlahan tapi jelas untuk aku dengar.Aku tahu dia geram tengok perangai aku tapi still buat macam tak ada apa-apa berlaku. Muka selamba dia yang menjengkelkan aku.uwek!!!!!
"habis kalau bukan kau,siapa yang amik?"nada suara sama aku gunakan.Kasar.Hilang terus cirri-ciri keperempuanan yang memang tak ada dalam diri aku.Si Nik ni bukan boleh percaya.Kalau nak percaya pun 0.0001% aje boleh.Yang lain semua auta belaka.
Kerja dia hamper 100% hasil dari meniru orang lain kat matrix ni.Dari report,assignment,tutorial dan lain-lain lagilah.Hasil dari copy paste orang lain punya kerja.Kalau dah dasar pemalas tahap badak tak ada siapalah yang boleh tolong nasihat.Memang tak makan nasihatlah budak ni.Yang aku hairannya,pointer dia maintain aje tiap kali exam.Apa ilmu entah dia pakai.Ada bela jin kot dia ni.Aku pun tak tahu dari planet mana Si Nik ni datang.Yang aku bengangnya,ke mana sahaja aku pergi aku sentiasa nampak muka dia.Macam satu sumpahan yang dia kenakan terhadap aku.Dari sekolah sampailah ke matrikulasi.Tak ada muka lain ke aku boleh tengok?Dahlah satu matrix satu praktikum pula tu.Bukan tu aje masa aku kerja habis aje SPM muka dia lagi yang aku jumpa.Kalau aku tahu yang dia kerja kat situ mati hidup semula aku tak nak.Tapi disebabkan time tu kakitangan tak cukup dan bos aku pula kebetulan kenalan bapak aku so demi menjaga hati kawan bapak aku tu perasaan benci aku dekat cipan tu terpaksalah aku tahan.Tiap-tiap hari mengadap muka dia.Menyirap betullah aku.Tahanlah ajelah tengok muka makhluk Tuhan paling aku benci.Orang yang kita benci itulah yang kita kena mengadap hari-hari.Memang malang betul nasib aku.
"Ann"ujar seseorang dibelakangku.Secara automatik aku menoleh.Mencari gerangan siapakah yang memanggil namaku.Alamak Min ada kat sini ke?Hadoi dia nampak ke apa yang berlaku tadi?Habis jatuh saham aku.
"Min yang amik report Ann tadi"ujar Min teragak-agak.Mungkin terkejut dengan amukan Dracula aku tadi.
"Min nak tengok result experiment Ann sebab result group Min macam bercanggah sikit.Sori ye Ann,Min lupa nak bagitahu"terang Min lagi.
Kali ini aku terdiam.Lidah aku kelu tiba-tiba.Muhammad Muhaimi bin Datuk Tahir.Dia ni dah lama aku minat dalam diam-diam.Aku tahu dia ni ramai peminat kat dalam matrix ni.Tapi aku malas nak bertindak bila dapat tahu yang Min ni satu bilik dengan mamat sengal tu.Karang tak pasal-pasal aku jadi bahan Si Cipan tu.Biarlah aku matikan sahaja hasrat aku nak berkenalan dengan Min.
"aku dah cakap aku tak amik kan?Sekarang dah puas hati?"ujar Nik tiba-tiba.Tak puas hatilah tu.Hahaha aku dapat lihat muka bengang dia time tu.
Wajah Min aku lihat lagi.Entah kenapa perasaan amarah yang tadi bergelegak dalam hati aku ni tiba-tiba reda.Hilang bila tengok muka Si Min ni.Apa pasallah dia ni hensem sangat sampai aku sendiri cair.
"Min minta maaf ye Ann"ucap Min lembut.
Aku pula tak tahu nak cakap apa.Macam mulut aku ni digam dengan gam Gajah.
"Ann marah Min ke?"soal Min.Melihat gadis itu tak terkata dari tadi.
Cepat-cepat aku menggeleng.Dalam hati aku dah berbunga.Manakan tidak inilah peluang untuk aku bercakap dengan Min.Sebelum ni mana pernah dia cakap dengan aku.Nak tengok aku pun macam nak tak nak aje.Yelah aku ni siapa dia tu siapa.Aku sedar diri lagilah buat masa ni.
"nah,Min baru siapkan tadi.Sori ye Ann"
Aku tanpa berlegah terus menyambut helaian kertas iaitu report aku dari tangan Min.Lantas aku menoleh,berkira-kira mahu pergi.Tak mahu aku duduk lama-lama disitu.Malu siot.Bapak punyer malu.
"hmmm,Ann tunggu sekejap"tiba-tiba aku terdengar suara dari belakangku.Pantas aku toleh ke belakang.
"Min ada tulis nombor handphone Min dekat report Ann.Kalau free nanti mesejlah Min"
Aku hanya mengangguk.Tak cakap ya tak cakap tak.Terkejut beruk aku.
"okay Min ada kelas ni.Jangan lupa mesej Min ya!Bye Ann"ujar Min lalu berlalu pergi.Meninggalakan aku keras disitu.Betul aku tak menyangka Min akan bertindak begitu.Mahu tak terkedu aku.

"woi...woi ratu jerangkung dah datang woi’ujar Nik.
Ya Allah hinakah aku sehingga disamakan dengan makhluk itu.Mood aku yang okay pagi itu terus mati.Disebabkan mamat badigol sekor ni.Sumpah.Kalau aku tahu mamat ni dengan geng-geng dia ada time ni dalam kantin,tak hingin aku jejakkan kaki ke sini.Biarlah perut aku menyanyi lagu heavy metal sekalipun.Aku sanggup tunggu asalkan tak makan dek ejekan Nik dan konco-konconya.
"wuyooo!Banyaknya makan tapi badan macam tu jugak.Kerempeng.Kalah tiang elektrik depan rumah aku."bertambah lagi idea Nik mengenakan aku dikhalayk ramai.Kuat pulak tu suara dia.Sementara kon-konco dia pula menyambung kata-kata itu dengan deraian ketawa.
"tengok-tengok dia nak tambah ayam goreng pulak"tiba-tiba sahaja Nik muncul di depanku.Sakit betul hati aku apabila melihat semua mata menghala ke arahku. Selera aku mati tiba-tiba.Aku cuba menahan sebak didada. Aku cuba menenteramkan diri sendiri tapi tak berjaya.
Tanpa membuat pembayaran aku terus meninggalkan pinggan yang telah ku isi dengan beberapa jenis lauk di situ.Aku berlalu pergi.Meninggalkan kantin dengan linangan airmata.

Mimpi ngeri aku datang lagi.Semakin kerap mimpi tu datang semakin membenci aku terhadap Nik.Pagi-pagi lagi dah kena mengadap muka dia sebab dia lab partner aku time chemistry.Puas aku merayu kepada Encik Anas untuk tukar partner tapi tak dilayan rayuan aku atas alas an dia sudah record setiap group dalam computer.Nak tak nak aku terpaksa terima mamat ni setiap kali experiment chemistry.

Ah pedulikan pasal mamat tu.Muhaimi.Nama itu dah mula muncul dalam hidup aku.Semalam aku mesej ucap selamat malam.Guess what....dia balas.Melonjak gembiralah aku sampai tidur pun aku still boleh senyum.Tetapi yang masalahnya rangkaian telefon kami berbeza.Dia guna celcom aku pula guna maxis.Agak mahal ye kalau nak berbalas mesej untuk jangka masa yang lama.

‘awak ada ym messanger?’mesej aku.
‘ada’mesej dia.
‘boleh saya minta tak?saya tiap malam online.Boleh saya chatting dengan awak kat situ aje,mesej gune handphone mahallah’mesej aku.
‘okay,nanti saya bagi e-mail address saya’mesej dia.

"aku tengok kau dah semakin rapat dengan Ann"ujar Nik.
"tak adalah aku dengan dia macam biasa aje"balas Min pendek.Matanya tak lekang dari skrin handphone.
Nik jalan menghampiri Min.Sejak dari tadi dilihatnya Min tak lekang dengan handphonenya.Sesekali Min tersenyum sendiri apabila membaca mesej yang diterima.
Pada mulanya Min enggan memberitahu dengan siapa dia selalu berbalas mesej sehingga larut malam.Namun rahsia itu terbongkar sendiri apabila Min sendiri yang bercerita tanpa dipinta.
"aku cuma nak bagitahu yang Ann tu budak baik-baik.Aku dari sekolah sampai sekarang kenal dia"beritahu Nik serius.
"jangan kau jadikan dia mangsa kau sudah.Aku tak mahu"tambah Nik lagi Tetap dengan nada seriusnya.
"relaxlah bro,aku tak mainkan perasaan dialah.Lagipun Si Ann tu bukan taste aku.Body pun tak ada.Sekeping je aku tengok"
Nik sendiri tak mengerti mengapa dia sakit hati mendengar kata-kata dari roomatenya itu.Mungkin kata-kata seperti itu pernah dikeluarkan olehnya mengenai Ann satu ketika dulu tapi kali ini ada satu perasaan aneh wujud di dalam hatinya.Dia seperti marah apabila ada orang lain yang mengutuk Ann dihadapannya.
"kau jangan nak mengutuk dia,sekeding-keding dia pun aurat dia terjaga. Tak macam Su.Semua benda nak ditayangnya"Su yang dimaksudkan Nik ialah girlfriend Min.Girlfriend yang special bagi roomatenya itu berbanding girlfriend-girlfriend yang lain.
"aku bagi amaran lagi,kalau kau rasa nak mempermainkan perasaan Ann kau langkah mayat aku dulu.Aku takkan benarkan"ujar Nik lagi.

Nik nampak muhaimi seperti tergesa-gesa malam itu.Dalam tergesa-gesa itu sempat juga roomatenya itu membalas Ym yang baru diterima.Malas memikirkan hal roomatenya itu ,Nik kembali menyambung membaca komik kegemarannya sambil berbaring malas di atas katil.
"aku nak minta tolong sikit boleh?"Tanya Min tiba-tiba.
"tolong apa?"jawab Nik acuh-acuh tak acuh.
"tolong hantarkan file movie slumdog millionare dekat bob.Akudah lambat sangat ni,aku ada meeting Biro malam ni"jawab Nik pendek.
"okey!"selepas itu kelibat Min terus hilang dari muka pintu biliknya.

Malas-malas Nik bangun dari pembaringan untuk bergerak ke meja belajar milik Min.Belum sempat dia berbuat apa-apa,tiba-tiba ada satu mesej baru masuk.
‘hai Min,ngah wat apa tu? ’mesej dari Ann_90.
Dahi Nik berkerut.Cuba memikirkan siapakah gerangan yang bernama Ann yang menjadi teman maya roomatenya itu.Setahu dia hanya seorang saja Ann yang ada.Ann,Si Ratu keding.
‘tak buat apa-apa’Gatal saja tangan Nik membalas.Dia ingin melihat respon Minah Keding ni kalau dia di tempat Muhaimi.
‘oh,baguslah.Ann pun tak ada kerja malam ni.Min dah makan?’
‘dah,baru tadi’jawab Nik ringkas.

Hari-hari Ann semakin bahagia.Boleh dikatakan setiap malam dia akan berbalas mesej dengan Min di alam maya.Dia dapat merasakan hubungannya dengan Min semakin rapat.Banyak benda dan cerita dikongsi bersama.

Ann_90>hahaha,kalau saya jadi awak saya tak tahu nak letak mana muka ni.
P@ng5 saKt!>tahu taka pa.Nasib baik saya pandai cover malu.Taklah semua orang perasan yang saya jatuh time tu.
Ann_90>hahahaha
P@ng5saKt!>awak ada pengalaman macam saya ke?Pengalaman memalukan macam ni?
Ann_90>hmmmm,ada time sekolah dulu tapi itu semua cerita lama.
P@ng5saKt!>tak nak share ke?
Ann_90>tak naklah,makin diingat.Makin sakit hati saya dekat dia.
P@ng5saKt!>siapa?
Ann_90>adalah malaun ni.
P@ng5saKt!>ceritalah saya nak tahu.Saya janji tak beritahu sesiapa pun.
Ann_90>masa saya sekolah dulu,ada sorang mamat ni selalu ejek saya sebab saya kurus sangat.Satu hari tu,time rehat saya nak beli makanan sebab lapar sangat.Tiba-tiba mamat badigol ni datang dan ejek saya depan semua orang.Masa tu saya malu sangat.Semua orang pandang saya.Ada yang gelakkan saya time tu.Saya sorang waktu tu,mamat tu pulak bawa konco-konco dia,sama-sam bergabung tenaga ejek saya ratu kedinglah,jerangkunglah,mayat hiduplah,cicak kobinglah,kerempinglah macam-macam lagi.
P@ng5saKt!>awak tak marah dia?
Ann_90>tak guna marah dia sebab dia memang tak makan saman.
P@ng5saKt!>lepas tu?
Ann_90>saya tak dapat tahan perasaan saya time tu.Saya nangis keluar dari kantin tu.
P@ng5saKt!>kesian awak.
Ann_90>masa tu jugak gastric saya datang balik.Tak ramai yang tahu saya kena tahan hospital 2 hari termasuk mamat badigol tu.

Dari air muka Ann.Nik boleh agak gadis itu dalam mood yang baik.Senang hatinya melihat wajah comel itu mengukir senyuman.Walaupun dia tahu senyuman itu bukan untuk dirinya.
P@ng5saKt!>tak study malam ni?
Ann_90>kejap lagi.Dalam pukul 11.Saya tengah menghayati lagu ni.
P@ng5saKt!>lagu apa?
Ann_90>sahabat-Aizat
P@ng5saKt!>awak minat dia ke?
Ann_90>sikit-sikit.Baru nak develop minat muzik yang dia bawak.Actually saya suka cara dia deliver setiap lagu dia.
P@ng5saKt!>ok,macam mana?
Ann_90>hmmmm,well cara dia nyanyi sambil petik gitar.Nampak dia cool sangat.
P@ng5saKt!>awak suka dia ke suka lagu dia sebenarnya ni?
Ann_90>hehhehe,dua-dua.Awak nak tahu tak?
P@ng5saKt!>apa dia?
Ann_90>saya suka lelaki yang pandai main gitar sebenarnya.
P@ng5saKt!>saya dah agak!so macam mana dah dapat?
Ann_90>hehehe.Rahsia=p
P@ng5saKt!>takkan tu je ciri-ciri lelaki idaman awak?
Ann_90>hmmm ada lagi kenapa??
P@ng5saKt!>macam mana ek?
Ann_90>kenapa nak tahu?
P@ng5saKt!>saja. Hobi!!!hehhehe
Ann_90>okey,saya suka dengan orang yang tahu hormat orang lain.Dia takkan ejek atau persendakan orang lain atas kelemahan dan kekurangan orang tu.
P@ng5saKt!>awak macam tujukan ini pada seseorang je.
Ann_90>hehhehe.Pengalaman banyak mengajar saya.Oklah Min saya nak study ni.Esok saya ada kuiz math.Wish me luck yea!bye
P@ng5saKt!>bye.

Masa berlalu begitu pantas.Pejam celik-pejam celik peperiksaan akhir semester 2 akan dijalankan tak lama lagi.Sepanjang minggu study tu aku banyak menghabiskan masa dengan menelaah.Tika itu tiada apa yang ku pinta melainkan pointer yang bagus sebagai tiket untuk aku memasuki universiti nanti.

P@ng5saKt!>macam mana dah sedia untuk exam?
Ann_90>bolehlah sikit-sikit.
P@ng5saKt!>kita kena yakin dekat diri sendiri selebihnya biar Tuhan yang tentukan.
Ann_90>baik cikgu!
P@ng5saKt!>good girl



Hari yang mendebarkan bagi aku,kini tiba.Tempat dudukku di dewan peperiksaan betul-betul bersebelahan dengan Nik.Aku tak nak ambil kisah sangat fasal itu,takut pula fokusku menjawab soalan nanti hilang.
Sehabis sahaja paper 2 chemistry,aku terpandang wajah Nik disebelahku .Ada senyuman terukir di wajah itu.Aku tak pasti senyuman itu untuk aku lantas aku menoleh pandangan ke tempata lain.Buat-buat tak perasan.


Hari ini paper terakhir yang harus aku duduki.Paper fizik.Alhamdulillah setakat ini aku masih yakin dengan jawapan yang aku berikan.Bak kata Min,kita kena yakin pada diri sendiri selebihnya biar Tuhan yang tentukan.Kata-kata itu sedikit sebanyak memberi semangat untuk aku.

Untuk terakhir kali,aku nak sangat jumpa dengan Min.Mungkin lepas ni aku takkan dapat lihat muka dia yang hensem tu lagi.




Ann_90>balik pukul berapa nanti?
P@ng5saKt!>pukul 5 kot parents dating amik.
Ann_90>boleh jumpa Ann sekejap tak sebelum balik.
P@ng5saKt!>okeh!
Ann_90>Ann tunggu dekat cafe B pukul 3.30
P@ng5saKt!>set!!

"beb,abis paper ni ikut aku gi Cafe B"
"wokeh"


Aku dating awal ke cafe B seperti yang dijanjikan.Tempat duduk pot tepi sekali menjadi pilihan aku.Tempat ni ada privacy sikit berbanding tempat yang lain.

"eh Ann makn sorang-sorang?Nasib baik jumpa Ann dekat sini.Min balik kejap lagi"
Aku jadi hairan.Bukan ke sepatutnya aku dah janji nak jumpa dengan Min dekat cafe ni.Takkan dia buat-buat lupa kot.Arghhh... dia bergurau kot.
"kejap ek Min nak beli something sikit"
Lantas aku mengangguk.Tak sampai beberap minit kemudian Min kembali.Kali ini dia datang bersama dengan mamat badigol tu.Ishh apa pasallah dia bawa mamat ni.Hilang mood aku.Nik mengambil tempat dihadapanku manakali Min pula duduk disebelahku.

"so,Ann lepas matrix ni nak buat apa?"Tanya Min.
"macam Ann cakap dululah.Ann nak tolong kakak Ann"]
Ann kerut dahi.Pernah soalan itu dikeluarkan Min semasa mereka berchatting.Takkan sebegitu cepat Min lupa.
"tolong kakak?Ann pernah cakap ke sebelum ni dekat Min?"Tanya Min lagi.
Belum sempat Ann bersuara,tiba-tiba telefon Min berbunyi.
"sorry Ann, Min tak boleh lama.Parents Min dah dating.Min terpaksa pergi dulu"ujar Min sebaik sahaja panggilan telefon dimatikan.
"bro,aku pergi dulu.Good luck and take care bro"tambah Min lagi sambil mengenyit mata kepada Nik.

Dan sekarang tinggal aku dan mamat badigol ni.Berdua.Masing-masing tak bersuara.Dia pandang aku aku pula pandang dia.Bosan dengan situasi tu,aku bangun.Berkira-kira untuk pergi.
"Ann"aku dengar nama aku dipanggil.
"aku nak cakap sikit dengan kau"
Aku kembali duduk.Antara rela atau tak.
"aku nak minta maaf kalau aku pernah buat kau sakit hati"ujar Nik lambat-lambat.
Aku tunduk.tak pandang pun muka Nik.Tiba-tiba Nik terdiam seketika.Aku pandang sekejap nak tengok reaksi dia.Aku nampak dia menarik nafas panjang seolah-olah ada beban besar yang dia tanggung.
"a...aku menyesal bila dapat tahu yang kau kena gastric disebabkan aku?"
"ma..macam mana kau tahu?"soal aku gagap-gagap.
Soalan itu dibiarkan sepi oleh Nik.
"Ann kau nak tahu tak kenapa aku selalu ejek kau masa kat sekolah dulu?"
Kali ini kau pula tak menjawab soalan.Aku sendiri tak tahu nak jawab apa.
"sebab aku suka tengok muka kau time kau bengang.Muka kau merah padam.Nampak kau comel sangat time tu .Sampai sekarang aku tak dapat lupa"
Aku diam tak terkata.
Nik menghela nafas.Melihat Ann seperti mematungkan diri.Tiada reaksi.
"aku tahu kau ada hati dekat Min"
Aku jadi tak keruan.Aku mula tak sedap duduk.
"sebenarnya bukan Min yang balas mesej An tiap-tipa malam tapi Nik"
Perasaan marah,bengang dan sedih aku bercampur satu.Aku terkejut dengan pengakuan Nik.Aku mula sebak,terasa diriku dipermainkan.Aku bangun.Benci melihat muka Nik.Benci dengan penipuan ini.Aku benci!!!!

Belum sempat aku melangkah kaki pergi,aku dapat rasakan tanganku ditarik.
"sekejap Ann"kali ini Nik bangun.Bertentang empat mata dengan aku.
"Ann...aku tak nak fikir apa reaksi kau bila dapat tahu yang aki menyamar jadi Min.Yang aku nak kau tahu aku nak minta maaf.Aku nak tebus semua kesalahan yang aku pernah buat dekat kau dulu.Mula-mula aku risau.Takut kau dapat maafkan aku atau mungkin bencikan aku seumur hidup kau.Tapi aku percaya aku kena yakin yang kau maafkan aku selebihnya itu kerja Yang Maha Esa"ujar Nik sambil merenung dalam ke anak mata aku.
"Ann...aku tak ada bakat cipta lagu atau menyanyi sambil petik gitar sehebat Aizat.Tapi apa yang aku boleh janjikan aku akan sayang akau sampai bila-bila.Dari dulu sampai sekarang sayang aku untuk kau tak pernah pudar Ann.Untuk kau sorang"tambah Nik lagi.
Aku kaku disitu.Tanpa disangka air mata aku jatuh ke pipi.Aku dapat rasakan keikhlasan lahir tulus dari hati Nik.Aku benar-benar terharu.


Mesti korang pernah dengar kata orang kalau kita selalu jumpa orang tu kat mana sahaja kita pergi maknanya kita ada jodoh dengan orang tu.Hmmmm untun kes aku dengan Nik ni aku tak pasti lagi.Yang pasti lepas sahaja daripada peristiwa itu,aku dan dia jadi sahabat,Dan bermula sebagai sahabat timbul pula rasa cinta aku dekat dia.Dan sekarang aku dan dia menuntut di Universiti yang sama.Agaknya betullah aku kena sumpahan dari dia.Sumpahan cinta Nik.hehheheh
posted by Penulisan2u @ 3:32 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
35 Comments:
  • At 18/10/09 11:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet sgt...
    'sumpahan cinta nik'..
    hikhik...

     

  • At 18/10/09 7:23 PTG, Anonymous sn0w_princess said…

    simple jew..
    bleh la skadar nk hilangkn kbosanan

     

  • At 19/10/09 10:15 PTG, Blogger @riEs sY@nin@ said…

    huhuk...boley pcaye ke sume 2??
    kalu bnyk kli jmpe org 2, die 2 jd0h kte...
    hmmm....myb...

     

  • At 20/10/09 1:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    peh,hebat giler aku habak kat hang,,
    idop unimap,,
    idop kmm,,
    idop f2t3,,
    idop a1,,
    kikiki

     

  • At 21/10/09 2:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story..smbung laaa..
    ;)

    from:"gelak smpai sepet mata"

     

  • At 21/10/09 12:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    matrik..hm.memg best..sweet je memory kat kmm..ingat aku geng ktrg..6 jejake n sorg ank dara..eh terbalik..nk wat cmne si ank dara sebenar da mcm lelaki..yg si lelaki tu asyik ngajuk je..sensitip btl jiwe die..huhu..
    'kmm--hui londang'

    well um pun best..huhu

    sweet r penulis..cume watak min tu je kurang..pnjgkan sket..citer pasal min..betul ke die nk memainkan aan..lg satu citer r pnjg sket pasal cinte aan n nik..hehehe

    -miss_purple-

     

  • At 22/10/09 3:17 PTG, Anonymous nur..... said…

    balik2 m3x urm....teringat kat m3x tp not for puppy love but bff best friend forever but now we're seperate huhu

     

  • At 23/10/09 8:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emmm sweet gak cter ni...macam kisah hidup aku je kisah ann ni...hehehe emmm tapi kalau tonjolkan lagi watak min (memang dier main2kan ann)...lagi best...hihi apa2 pun good job!!! Teruskan berkarya...insyaAllah mana tau novel anda diterbitkan plak suatu hari nanti...Amin...

     

  • At 25/10/09 12:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pesal la crita byk psl kat mtrik eh?
    hehehe...
    me ade jugak wat crita psl mtrix...
    kua3

     

  • At 28/10/09 5:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezzzzzzz.......kalu terlalu benci perasaan 2 bole jd sayang....

     

  • At 6/11/09 2:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waa..mtrx malaka..rndunyerrr

     

  • At 18/11/09 2:02 PG, Blogger Unknown said…

    huhu....
    bes jgk cter nie...

     

  • At 19/11/09 12:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btol ke,klu slalu jmpe org yg same,,ade jodoh..?? ish,,risau plak klu cm2..xnk..??!!pape2 pn..rindu kt kmm londang..rindu kt suasana kuliah 1 dgn bdk2 dy..esp, f1p4..may ALLAH bless all 0f u..

     

  • At 22/11/09 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehehe, best! best! ;D

     

  • At 4/12/09 6:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best....a' cite ne....
    teruskan usaha....

     

  • At 22/12/09 3:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suke sangat...best...
    kepada penulis....best sangat mengimbau kembali zaman dulu time sekolah hehehehe
    keep it up writer...

    -emy-

     

  • At 22/4/10 11:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kadang 2 org yang paling kita benci tu lah akn kita syng...................

     

  • At 29/4/10 5:22 PTG, Anonymous angel said…

    best juga la sekadar dilayan

     

  • At 13/5/10 2:42 PTG, Anonymous oshin said…

    matrik..sweet in sour:D

    patut la brutal,bdk fizik rupenye:D

    hehe

     

  • At 31/5/10 9:45 PTG, Anonymous sofah said…

    sweet la....smbung la lg...
    aku pn suke laki pndai main gitar..

     

  • At 22/6/10 9:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yg sgt sweet..huhu
    nice n good job!!
    teruskan berkarya yup!! :-)

     

  • At 6/8/10 12:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yeah,,, such a nice work.. keep it up..!!

     

  • At 17/8/10 2:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rndunya nk g mtrx blik

     

  • At 23/8/10 11:39 PTG, Blogger heshw said…

    bapak bosan citer ni

     

  • At 16/9/10 1:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet...kih3

     

  • At 18/10/10 4:56 PTG, Anonymous misz_cweetpurple said…

    bez gler..
    cweer r..

     

  • At 19/10/10 3:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..
    tp rasa mcm lack of something ?
    buat sambungan la since they both dah msuk U tu..

     

  • At 15/1/11 5:36 PG, Blogger nik amirah nik zulkifli said…

    kadang-kadang cinta tuh kita tak boleh nak jangka. orang yang kita benci tuhlah yang akan sentiasa akan dekat dan satu hari nanti akan membahagiakan kita :)

     

  • At 29/3/11 4:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CTER NI BEST..TP PENDEK LARRR....
    BTW TRY DE BEST EK..HHAAHHAHA
    (~_<)

     

  • At 10/4/11 3:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez .juz skit mate kit
    bce coz rpt sgt(kt doirg chattg)

     

  • At 14/4/11 1:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha.. best citer ni.. keep it up

     

  • At 9/5/11 11:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    knape nme pnulis jiwa 0 ?

    zira91

     

  • At 7/7/11 1:57 PG, Blogger  Lily Akalily said…

    cite ni best sgt! tambah2 bila ada part2 sengal.bahasa yg kau guna sgt best.tak skema sgt.gila-gila.

    aku nk kau buat cite bnyk lagi n panjang lagi ok!!

     

  • At 22/1/12 3:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok.....nice story..teringat balik masa sekolah dulu lak....kenangan pahit dan manis...(sweet)

     

  • At 11/5/12 3:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story...sweet sgt2..hi2

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group