BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 17, 2009
Cerpen : Cinta Untukmu
Nama Pena : bunga chengkeh


Hariz mempercepatkan langkahnya. Dia sudah terlambat untuk ke sekolah. Malam semalam dia keluar bersama rakan-rakannya menonton wayang kemudian melepak di kedai makan hingga pukul tiga pagi.

" Mati la aku hari ni… Mesti kena dengan pengawas kerek tu punya la…" Hariz menggumam di dalam hatinya.

" Selamat pagi Tuan Hariz… Semalam ada mesyuarat hingga tengah malam ke? Tuan Hariz ada apa-apa lagi nak cakap?" Sabrina tersengih selepas melihat wajah Hariz yang kian merah. Marah? Padan muka kau! Ingat kau anak orang kaya aku takut ke?

" Boleh aku masuk kelas sekarang? Hah jangan lupa pulak tulis nama aku besar-besar dalam buku kau tu. Hariz Faizal Bin Dato’ Hashim. Kau ingat aku heran sangat ke dengan pengawas macam kau ni? Ini Hariz la… Siapa tak kenal aku…" balas Hariz bangga dan terus berlalu. Tiba-tiba dia terpandang seorang pengawas perempuan yang sedang berjalan menuju ke tapak perhimpunan. Pengawas tersebut hanya tersenyum sepanjang jalan. Gila ke? Tapi comel.

Emyliana sedang membuat laporan mingguan pengawas di mejanya. Tiba-tiba seorang pelajar lelaki duduk berhadapan dengannya.

" Hai… sibuk sampai tak nampak saya datang" Imran segera menghadiahkan senyuman buat Emyliana.

" Saya tengah siapkan laporan minggu ni" Emyliana hanya memandang sekilas Imran yang masih tersenyum.

" Emy… petang ni awak free tak? Jom tengok wayang. Dah lama kita tak keluar sama" Imran cuba memancing. Sudah dua bulan dia berpasangan dengan Emyliana tetapi gadis itu jarang mahu keluar bersamanya. Kalau keluar pun mesti bawa kawan. Siapa lagi kalau bukan Hani si mulut becok itu. Takde privacy langsung. Emyliana pula mengatakan itu untuk keselamatan dirinya juga. Huh! Mengada!

" Boleh la ye? Kita keluar petang ni" Imran memujuk lagi selepas melihat Emyliana hanya berdiam diri. Aku cakap dengan kau la bukan dengan meja.

" Nanti la saya tanya Hani dulu. Petang ni kalau dia free boleh la kita keluar" Emyliana menjawab beralas. Bukan dia tidak suka akan Imran tetapi dia masih tahu batas pergaulan yang harus dijaga.

" Kenapa pula nak tanya Hani? Saya bukan nak keluar dengan dia. Saya nak keluar dengan awak. Petang ni saya datang jemput awak ye?" Imran mula muak. Hani lagi!

" Takkan saya nak bonceng motor awak? Taknak la… Pasal Hani awak tak payah risau. Dia bukan duduk sebelah kita pun. Dia duduk jauh kan. Bagi privacy kat kita juga kan" Emyliana membela rakan baiknya itu.

" Yela-yela petang ni pukul 5 tau. Saya tunggu awak kat Parade" Imran tersenyum kepada buah hatinya itu. Dia terpaksa mengalah sekiranya mahu keluar dengan Emyliana petang ini.

" Ok. Nanti saya datang" Emyliana tersenyum melihat Imran berlalu pergi.

" Oi cik kak! Berangan apa lagi? Pakwe kau dah balik kelas dia pun. Kau pulak yang berangan tak habis lagi" Hani menyiku Emyliana perlahan. Rakan baiknya itu kalau berangan memang nombor satu.

" Imran ajak keluar petang ni. Tengok wayang. Kau ikut ye?" Emyliana segera memaklumkan kepada Hani. Bukan apa… Hani merupakan pemandu setia yang akan menghantar dia ke mana sahaja. Mereka sering keluar bersama kerana hobi mereka sama. Meronda sambil bergambar.

" Owh… cik abang ajak keluar rupanya. Boleh takde hal… tapi cik abang kau tak marah ke aku asyik ikut korang?" Hani menyoal perlahan.

" Ala kau ikut la… Kau kan ‘ubat nyamuk’ aku. Lagipun tak selesa la kalau keluar berdua je. Takkan la aku nak naik motor dengan dia. Kau ikut la ek?" pujuk Emyliana lagi.

" Yela-yela… petang ni pukul berapa?" Hani beralah. Lagipun dia hendak membeli barangan sekolah sedikit.

" Pukul 5 kat Parade" Emyliana tersenyum.

" Eleh happy la tu nak dating dengan cik abang. Tapi nanti kau pergi la tengok wayang dengan dia. Aku nak jumpa adik angkat aku sekejap lepas tu kami nak pergi beli barang. Mak angkat aku minta aku tolong sebab dia nak beli barang nak pergi Sabah" Hani hanya buat selamba bila melihat Emyliana sudah mula tersenyum. Nak perli aku la tu. " Adik angkat ok? Kau jangan ngada-ngada nak cakap dia macam pakwe aku pulak" geram betul aku dengan budak ni sorang.

" Ok petang ni" Emyliana tersenyum lagi. Adik angkat lama-lama terangkat. Hehe…

*

Hariz sedang berbual dengan rakan-rakannya di foodcourt selepas menonton wayang. Dia terlihat seorang gadis turut mengambil tempat di meja berhadapannya. Pengawas gila tu rupanya. Dah ada pakwe rupanya. Melepas…

Emyliana hanya tersenyum nipis kepada Hariz yang sedang merenung dirinya. Siapa tak kenal Hariz Faizal anak Dato’ tu. Playboy besar di sekolah dan sangat berbangga dengan harta bapanya. Menyampah!

" Awak tengok siapa? Hariz? Playboy tu? Takkan kat dia pun awak nak?" Imran menyedut milo ais sambil merenung Emyliana. Aku kat depan dia boleh pandang lelaki lain pulak.

" Bukan… Saya teringat dia selalu bergaduh dengan Sabrina. Nama dia dah penuh dalam buku disiplin. Macam-macam kesalahan" Emyliana menghirup sup yang berada di depannya. Dia berharap Imran tidak akan bertanya lagi tentang Hariz. Sebenarnya dia resah sendiri tiap kali matanya bertembunng dengan mata anak Dato’ itu. Hatinya berdetak kencang. Dia sendiri tidak tahu mengapa.

Hani menghampiri pasangan kekasih yang sedang berbual itu. Dia turut terlihat Hariz yang sedang merenung temannya itu. Dasar playboy!

" Emy! Jom!" Hani segera mengajak Emyliana pulang. Bukan apa, dia tidak mahu terlewat sampai ke rumah. Lagipun sudah hampir waktu Maghrib.

Mereka bergerak pulang selepas Imran hanya menghantar hingga ke parking. Katanya dia masih ada urusan dan akan pulang selepas itu.

*

" Hani! Tunggu! Aku ada benda nak cakap dengan kau sikit" Hariz berlari-lari anak menuju ke arah Hani yang sedang membuat regangan untuk latihan hoki. Lah… Apsal pulak mamat ni jerit-jerit kat aku ni?

" Apa? Kau nak cakap apa?" Hani melihat lelaki itu lengkap berpakaian sukan untuk latihan bola sepak. Muka handsome tapi sayang…Buaya…

" Semalam aku nampak kau dengan kawan kau kat Parade. Dia nama apa?"

" Emyliana. Apsal? Kau nak try dia pula ke?" Hani menyoal semula sambil mengerutkan dahinya. Takkan nak try kawan aku pulak?

" Lelaki yang duduk dengan dia tu pakwe dia ke?"

" Yela. Pakwe dia la. Memang tak ada peluang la kau sebab dia memang sayang kat pakwe dia tu" Hani membalas pedas.

" Kalau aku cakap kat kau mesti kau tak percaya"

" Apa?" hah ni dah lain macam dah mamat ni

" Semalam lepas korang balik, aku tengok pakwe dia berkepit dengan perempuan lain pergi karaoke. Sumpah Hani! Aku tak tipu. Kalau kau tak percaya kau tanya Fendy dengan Iqmal. Dorang pun nampak. Mesra semacam aku tengok. Sebab tu aku tanya pakwe dia ke?" Hariz bercerita serius.

" Kau biar betul Hariz? Kau jangan nak main-main dengan aku. Kang kayu hoki ni jadi coki-coki pula dalam mulut kau" Hani mula terbakar mendengar ayat yang terkeluar dari mulut Hariz.

" Sumpah Hani! Aku tak tipu. Lagipun buat apa aku nak tipu kau? Aku bukan kenal kawan kau pun. Aku kenal kau je" Hariz mula geram apabila Hani menyoal kejujurannya. Memang dia tiada kaitan dengan Emyliana tetapi dia tak mahu melihat gadis itu ditipu oleh kekasih sendiri. Sejak terpandang Emyliana tempoh hari dia sudah mula mengurangkan sifat playboynya itu. Hatinya seolah-olah sudah terpaut pada gadis berlesung pipit itu.

" Betul ke Hariz? Habis tu macam mana aku nak bagitau kat Emy? Aku tak sampai hati la" Hani mula mengendurkan suaranya.


Cakap-cakap dari rakan-rakan sepasukannya mengenai Imran mula menerpa. Mereka pernah terserempak dengan Imran bersama seoarang perempuan tetapi Imran menafikan bila dia bertanyakan soal itu kepada Imran. Selepas itu dia tidak pernah mengungkit soal itu lagi kerana tidak mahu dikatakan penyibuk. Sudahlah Imran tidak berapa menyukainya kerana selalu jadi ‘ubat nyamuk’ ketika dia dan Emyliana berdating.

" Aku tak tau la Hani tapi satu lagi aku nak bagitau kau" dahi Hariz mula merenik dengan peluh. Serba salah hatinya samada hendak memberitahu atau tidak isi hatinya kepada Hani.

" Apa lagi?" Hani masih bingung memikirkan soal Imran.

" Aku suka kawan kau. Sejak kali pertama aku pandang dia. Aku betul-betul ikhlas dengan perasaan aku kali ni. Aku tau kau mesti cakap aku playboy sebab aku ramai awek tapi sejak aku pandang kawan kau aku dah pencen jadi playboy. Dalam hati aku cuma ada dia saja. Dah lama aku pendam perasaan ni sebab aku rasa aku tak layak dengan dia lagipun aku kan ada bad reputation kalau bab hati ni" perlahan Hariz menuturkan kata-katanya sambil merenung jauh ke tengah padang.

Hani pula ternganga dengan apa yang baru didengarnya. Biar betul mamat ni? Dia nak jadikan kawan aku mangsa dia yang ke berapa pulak? Tapi muka macam serius… Kesian pulak aku tengok. Gawat…

" Er… macam ni la Hariz. Soal Emy dengan Imran nanti aku cari jalan macam mana nak settle. Soal hati kau tu aku rasa baik kau cakap sendiri tapi kalau kau nak mainkan saja perasaan dia baik tak payah. Satu je aku nak pesan. Kau jangan mainkan perasaan orang sebab satu hari nanti mungkin orang akan mainkan perasaan kau pula" Hani turut merenung ke tengah padang. Memang gawat la kali ni…

*

Emyliana melangkah keluar dari lif. Dia hanya menurut apabila Hani merengek ingin makan mihun sup Siam yang terdapat di foodcourt Paradise Parade. Hani memang gemar makan makanan Thai. Mereka berada di tingkat dua kerana Emyliana ingin mencuci gambar. Ketika mereka sedang menaiki escalator Emyliana terpandang seseorang yang amat dikenalinya. Imran! Imran sedang makan dengan seorang perempuan. Mesra bukan main. Hani turut terlopong melihat Imran ada di situ. Maknanya benarlah kata-kata Hariz mengenai Imran.

Emyliana seolah-olah terpaku di depan escalator tersebut. Hani cuba menenangkan perasaan rakan baiknya dengan memegang tangan Emyliana erat. Tiba-tiba Imran turut terpandang ke arah mereka. Pucat lesi muka jejaka itu.

Emyliana berjalan melintasi meja pasangan tersebut sambil memandang ke arah perempuan yang duduk semeja dengan Imran. Hani pula hanya mampu mengikut tanpa kata. Mereka memesan makanan dan kemudian duduk berdekatan dengan meja Imran. Emyliana masih terus memandang pasangan tersebut. Matanya merah tanda dia sedang berperang dengan perasaan sendiri.

" Kau ok ke Emy?" Hani bertanya perlahan.

" Kau rasa apa yang patut aku buat sekarang?" Emyliana menyoal semula

" Kalau kau rasa kau nak biar, kau duduk je dekat sini tapi kalau kau rasa nak buat Imran lagi gabra, kau pergi la tegur dia" apa punya cadangan aku bagi ni? Tapi Imran ni memang dah lebih. Kalau tak suka cakap jela tak payah nak tipu. Hani berasa amat kasihan kepada Emyliana.

Tiba-tiba Emyliana bangun menuju ke arah meja Imran dan pasangannya. Hani yang terpinga-pinga turut bangun mengekor. Nak serang Imran ke? Emyliana bukan orang macam tu. Hani bingung dengan kelakuan rakannya itu.

" Hai Imran. Ingat saya lagi? Tak sangka jumpa awak kat sini" Emyliana tersenyum melihat Imran yang sudah tidak keruan itu. Pasangannya turut memandang ke arah kami.

" Amboi kau Imran… Dah ada awek baru bukan nak bagitau kitorang kan Emy? Diam-diam je kau ek?" Hani sudah mula faham permainan Emyliana.

" Er… kenalkan ni Lily. Lily, ni Hani dan Emyliana. Kawan sekolah saya" Imran terpaksa memperkenalkan kami kepada pasangannya.

Lily bersalam dengan Hani dan Emyliana dengan ragu-ragu.

" Eh Imran! Kami gerak dulu la. Makanan kami dah siap. Maaf la ganggu korang" Emyliana mula ingin melangkah.

" Imran" seru Emyliana sambil tersenyum.

"Ya" Imran terkejut apabila Emyliana memanggil dirinya.

" Semoga bahagia" dan Emyliana terus berlalu. Hani pula hanya mampu tersenyum kepada Lily yang sedang kehairanan. Nasib kau la Lily tiba-tiba jadi pelakon tambahan pulak. Sama macam aku.

*

Emyliana hanya termenung di tepi padang sekolah sambil menunggu Hani selesai menjalani latihan hoki.

" Hai awak…" Hariz mengambil tempat bersebelahan dengan Emyliana. Dari tadi dia melihat gadis berlesung pipit itu termenung seorang diri. Dia sudah tahu yang Emyliana sudah putus dengan Imran. Dirasakan peluangnya kembali cerah.

" Hai…" balas Emyliana pendek

" Kenapa termenung aje ni? Ada masalah ke? Saya boleh jadi pendengar masalah awk" Hariz terus merenung gadis di sebelahnya itu. Sejak mengenali Emyliana dia mula belajar erti sayang dan paling penting erti setia.

" Kenapa pula saya perlu cerita masalah saya pada awak?" Emyliana kehairanan dengan kesudian lelaki itu untuk berkongsi masalahnya.

" Sebab mungkin satu hari nanti awak akan jadi permaisuri hati saya dan saya mahu bersama awak sepanjang hayat saya. Jadi saya kenalah belajar dengar masalah awak dari sekarang" Hariz mengerdipkan matanya. Doanya dalam hati supaya gadis itu mengerti akan maksudnya.

" Apa awak cakap ni?" tanya Emyliana berdebar. Entah mengapa hatinya berdegup kencang setiap kali bersama Hariz.

" Saya cakap saya nak belajar dengar semua masalah awak sebab nanti awak akan jadi menantu kepada mama saya, anak perempuan kepada papa saya, cucu kepada nenek saya dan paling penting jadi teman hidup saya yang akan menemani saya sepanjang hayat saya. Sebab tu saya nak berkongsi segalanya dengan awak termasuk masalah awak" Hariz tersenyum melihat mata gadis itu yang tersenyum kepadanya. Emyliana menunduk selepas dirasakan Hariz sedang merenung matanya. Sedangkan hatinya berbunga girang.

Hariz menari nafas lega. dia hanya berani meluahkan perasaanya apabila Hani memberikan maklumat tentang Emyliana yang turut memujanya dalam diam. Dia mengangkat ibu jari kepada Hani yang melambaikan tangan dari tengah padang. Terima kasih Hani!

Ku dedikasikan karya ini untuk teman
Yang selalu membuat diriku ‘sakit pipi’
~ Emy & chekgu ( Faizal )~
Terima kasih untuk cuti semester yang
Tidak mungkin dilupakan…


*
~TAMAT~

p/s: ni cerpen lama yg sy wat khas utk kwn2 sy
sila kumen2 yer
posted by Penulisan2u @ 5:59 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
67 Comments:

Catat Komen

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group