BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Oktober 11, 2009
Cerpen : Romantic
Nama Pena : Veazt Neza

ANYTHING FOR LOVE

Aku merasakan tubuhku melayang. Begitu ringan bagai kapas. Rambutku terurai tertiup angin. Aku melihat Mama. Ya, itu Mama. Dia sangat cantik. Dengan balutan busana putih dan penutup kepala berwarna senada. Dia tersenyum padaku. Membentangkan lengannya untukku. Aku akan berlari kepelukan Mama, tapi …..
"Airin ……..!!! sebuah suara menyetakku
"Itu Nando ! Ya Allah Nando ! Mengapa dia disini ?
Bukankah dia sakit? Apa dia sudah sadar dari koma? Kalau iya, syukurlah ! Aku hanya tersenyum padanya dan segera berlari menghampiri Mama.
Dan semakin lama …. Aku semakin jauh dari Nando. Dari kejauhan masih sempat kulihat dia. Dia duduk sambil menatapi lantai. Aku juga masih sempat melihatnya berteriak, tapi akau tak bias mendengar apa yang diteriakkannya.
* * * * *
Ada satu harapan tertambat di jiwa
Mengalun dalam dawai yang rapuh
Menggelayut dalam tiang yang tak tegak
Aku meraih mimpi dan bayangan
Namun terjatuh …….
Aku baru saja menulis sajak di diary bear kesanyanganku. Tiba-tiba sebuah message membuyarkan lamunanku.
Sender : Rach
Rin, buruan ! Gw dah nunggu lo mpe kering nih!
Aku menepuk jidatku yang tak ada nyamuknya.
" Ya Allah, aku kan ada janji untuk pergi ama anak-anak!" monologku.
Buru-buru aku mereply message dari Rachel.
To : Rachel
Ok! Tar dulu! Aku gi otw!
Aku bergegas mengguyur tubuhku. Dan memakai baju seadanya. Menaburkan bedak dan mengoleskan lip gloss. Lalu aku mengambil kunci mataku dan segera melesat.
" Guys, sory banget ya! Gue ...!" ucapkan ketika sama di depan mereka. Aku tak meneruskan ucapkanku karena mereka melotot padaku. Seakan-akan hendak menelanku bulat-bulat aku nyengir.
"Gu….gu….e…itu…anu…! "krena dingin meluncur
Mereka masih menatapku dengan bengisnya.
"Ah! Kalian! Gak lucu bercanda! Oya, yukz kita cap-cus! Ntar gak dapat tempat paling …!"
"AIRIN ………!!! "teriak mereka serentak
Jeduar !!! Matilah aku!
"Iya! Iya! Sory, tadi gue baru nulis diary! Truz lupa! Yeah, lo tau kan siapa subject di diary gue! Nando dong!"
" Makan itu Nando! " Rachel yang super tomboy menoyor kepalaku sembari berlalu menuju Satrianya.
" Isi otak lo Cuma Nando, ya? " Verin yang culuners ikut menimpali.
" Heluw! Nyonya stress! Nando itu penting ya?! " Mona yang centil gak kalah memojokkanku. Aku memonyongkan bibirku. Mengikuti mmereka. Menuju festival band di Amplas.
Ramai …..
Hanya kaya itu yang tepat untuk menggambarkan keadaan di Amplas sore itu. Mudha-mudhi tumplek-blek di tempat itu. Aku memperhatikan keadaan disekitarnya. Kebanyakan dari mereka pergi bersama kekasih mereka. Karena kebetulan hari ini adalah hari sabtu alias malam minggu.
Aku seperti mengenal salah satu dari mereka. Seorang cowok berperawakan tinggi gedhe bersama seorang cewek tampak sedang bercanda mesra.
Nando! Ya, cowok itu Nando! My Prince, My honey bunny sweaty, My Soulmate, My Love and everything! Dan cewek itu! Jangan-jangan ceweknya! Hu……hu…. Hancur hatiku bagai gelas yang tersepak angin.
Yeah, alhasil acara nantonya gagal total. Karena aku tak terlalu menikmati musik yang mengalun dari musisi-musisi local itu. Aku terus saja memelototi pasangan kekasih yang "sok" mesra itu. Hingga acara dinyatakan bubar!
* * * * *
Dan bayangan terus memenuhi ruang pikiranku
Menggerogoti satu persatu kebahagiaanku
Merampas satu jiwa yang tegak
Kini merapuh .. jatuh …dan …mati
Anganku melayang di nirwananya
Mengetuk gerbang cintanya
Namun tetap tertutup
Aku memandang sebuh pigura bermotif teddy-bear. Ada sesosok malaikat terbingkai dalam kayu berwarna merah marun itu. Malaikat hati. Dia tersenyum sambil memeluk bola Chicagonya. Dia terlihat tampan dengan seragam basket kebanggaannya .
Tadi malam, aku melihatnya dengan seorang cewek. Entah pacarnya yang keberapa. Sejak aku memutuskan untuk menambatkjan hatinya padanya, 4 tahun lalu, aku tak tau pasti berapa kali ia berganti pacar.
Dilihat dari wajahnya yang indo, perawakan tinggi gedhe motor sport yang senantiasa berada disampingnya dan statusnya sebagai atlet basket. Tak mengherankan kalu dia adalah most wonted di SMA ku. Jadi, banyak banget cewek yang antri jadi pacarnya. Termasuk aku! He…. Tapi sayangnya, diantara jutaan cewek itu. Hanya aku yang tak dihiraukannya. Entah karena dia tak tau perasaanku yang sudah terlalu lama terpendam ini atau karena dia tak akan pernah sudi dekat denganku. Aku yang tak cantik, tak menarik dan tak popular sepertinya.
Meskipun begitu, aku belum juga lelah untuk menantinya. Entah karena apa dan untuk apa aku mencintai dan menantinya. Padahal aku sadar, bahwa aku hanya bisa bermimpi untuk bersamanya. Namun, mencintainya adalah hal terindah dalam hidupku.
Semua sahabatku sudah muak dengan ceritaku tentang Nando. Mereka gak pernah mau untuk mendengarkan ceritaku tentang Nando. Jadi, aku mencurahkan perasaanku tentang Nando pada diary bear kesayanganku.
Dering handphoneku membuyarkan semua lamunanku. Aku menilik LCD. Tertera sebuah nama yang sangat ku kenal. Mona, dengan malas aku meraih handphoneku yang tergeletak di meja riasku dan mengangkatnya.
" Halo !"
" Rin, anter gue yukz !! "
" Kemana ?"
" Salon !"
" Gue males ah! Ajak yang laen aja deh!"
"Aduh! Rachel itu mau latihan taekwondo! Verin lagi les matematika! Lo gak mau ngapa-ngapain kan?"
" Gue…..mau……itu…..emm….! " aku tak memiliki ide untuk menolak.
" Gue gak mau tau! Pokoknya. Lo gue tunggu di taman komplek!"
Tut ….Tut….Tut….
Aku beranjak dengan malas. Mengganti baju rumahku dengan blus bunga-bunga hijau tosca dan rok lipit putih tulang. Lalu aku bergerak menuju taman komplek.
Mona sudah sampai di sana ketika datang. Dia segera menghampiriku. Dan kita menuju salon langganannya.
Aku memarkirkan mio putih kesayanganku didepan salon. Lalu mengikuti langkah sahabatku yang amat centil itu.
Aku tercengang ketika mendapati seseorang tengah duduk diruang tunggu. Aku menghampirinya. Lalu duduk disampingnya. Dia menoleh padaku dan tersenyum. Jantungku berdetak semakin kencang aliran darahku berdesir cepat.
" Rin! Ama siapa? "sapanya.
" Itu ama Mona! "jawabanku rada gugup.
" Ouw! "
" Kamu …eh, lo ama siapa?
" Cewek gue!
Jedduar !!!!!!
" O …..! "hanya itu kata yang keluar dari mulutku
Tak beberapa lama seorang cewek innocent menghampiri kami.
" Beibz, yuk!"
" Udah? " ucap Nando sembari berdiri.
" He-em! "ia mengapit lengan Nando. Nando melirikku
" Rin! Duluan ya!"
" Oh! Iya…iya !"
Lalu mereka menjauhiku. Nando masih sempet menoleh. Memandangiku beberapa saat lalu hilang di balik pintu.
* * * * *
Malam yang dingin. Sudah pukul 11 lewat namun aku belum juga memejamkan mata. Padahal biasanya jam segini aku sudah bermain-main di alam mimpi.
Aku mengambil handycameku. Melihat-lihat video yang kuambil saat Nando bertanding basket. Dia terlihat begitu sempurna. Aku tersenyum-senyum memandanginya. Aku tak terlalu ingat kapan tepatnya video-video itu ku ambil.
Paginya, setelah aku siap dengan seragam pramukaku, aku segera mengambil kunci matorku. Lalu segera terbang ke sekolah.
Aku melirik tempat di sebelahku. Ketika aku sampai di parkiran kosong. Aku melihat jam di tangan kiriku. Pukul 06.35. Jam segini biasanya Nando sudah datang. Tapi kali ini aku tak melihat motornya. Ah mungkin motornya lagi di bengkel.
Aku segera menuju kelasku. Sudah ramai. Kebanyakan dari mereka sibuk menyalin PR. Kebetulan aku sudah mengerjakannya di rumah, karena tadi malam aku sulit tidur.
Aku menyandarkan tubuhku di kursi yang kosong. Tadi aku melewati kelas Nando. Tapi aku tak menemukan sosoknya.
" Duer!" Mona mengagetku.
" Hey! Kaget tau!
" Abis lo bengong aja sih! Eh ya. Lo dah tau tentang Nando belum?
" Nando? Kenapa dia? "aku membenarkan posisi dudukku.
" Kemarin pas tanding basket! Dia pingsan! Trua gak sadar-sadar gitu! Sekarang lagi di RS! "ucap Mona yang emang biang gosip.
" Ya Allah! Trus keadaanya gimana?"
" Mana gue tau!"
* * * * *
Sesosok cowok tergeletak tak berdaya diruang ICU. Wajahnya pucat pasi. Aku tak kuat menahan airmataku. Aku keluar dari ruang itu. Mencopot baju luarku. Lalu mengampiri mama Nando yang terisak di kursi tunggu.
" Tante! Maaf, Nando sakit apa?" aku menjajari Mama Nando
" Dia…..gagal ginjal!"
" Gagal ginjal? Astaghfirullahal’adzim!" aku menutup mulut ku dengan kedua tanganku, tak percaya.
" Ya! Saat ini kami sedang menunggu pendonor ginjal untuknya! Ginjal kami tak ada yang cocok dengan ginjalnya!" Mama Nando semakin tersiak dipelukan papa Nando.
Terbesit sebuah pikiran konyol dalam benakku. Bagaimana kalau akau ikut periksa? Kalau ginjal coock maka aku akan menyelamatkan Nando. Aku ingin Nando sembuh. Agar SMA Bhayangkara tak hilang kapten basket terbaiknya. Agar cewek tak kehilangan idola mereka. Dan agar aku tak kehilangan malaikat hatiku.
Aku menatapkan hatiku. Aku harus mengikuti kata hatiku. Karena kata hatiku yang paling benar.
Aku bergegas menyampaikan niatku setelah aku duduk di depan dokter muda itu. Ia mengangguk-angguk. Lalu memanggil seorang perawat yang kemudian menggiringku menuju ruang serba putih. Aku berbaring disebuh tempat tidur mini bersepray putih.
Jantungku dag….dig….dug…
Dan selang beberapa menit. Aku disuruhnya ke ruang dokter muda itu lagi.
" Ok! Airin! Besok kami akan menguhungi anda untuk meberitahukan hasilnya!"
" Terima kasih, Dok!" aku menyalami dikter itu. Aku masih sempat memandang Nando dari balik pintu.
" Nando! Doain ya…semoga ginjal aku cocok ama ginjal kamu!"
* * * * *
Sebuah nada terdengar pilu
Merampas sinar-sinar itu
Kini mulai menghitam
Anganku terbang…..
Adakah jiwanya disana?
Ketika raganya semu
Saat matanya terpejam
Kumohon kembalilah…..
Aku harap-harap cemas menunggu kabar dari dokter. Sungguh diluar dugaan ginjal kami cocok, tanpa babibu lagi akupun meminta ijin Papa. Mulanya aku menceritakan tentang keadaan Nando pada Papa.
" Kasihan ya! Teman kamu itu!"
" Iya , pa! Makanya Airin mau bantu dia!"
" Bantu apa?"
" Airin mau ngasih satu ginjal Airin buat dia! Kebetulan ginjal Airin cocok sama ginjal Nando!"
" Jangan gila kamu!" Papa memelototiku.
" Kamu kira nyambung ginjal itu sama dengan nyumbang beras. Bahaya Airin!"
" Pa! Airin gak akan kenapa-napa!"
" Tidak Airin! Papa gak ngijinin!"
Papa besikeras tak mau mengijinkan. Aku semakin bingung.
Dua hari sudah berlalu, tapi papa tetap pada pendiriannya. Tapi aku tak berhenti menyakinkannya.
" Pa! Ijinkan Airin ya!"
" Tidak! Airin!"
" Pa, Airin gak akan kenapa-napa!"
" Airin, Papa Cuma punya kamu dan kakakmu! Mama kamu udah ninggalin kita! Papa gak mau kamu juga ninggalin Papa!"
" Pa, kalo Kak Ririn ada disini! Dia pasti setuju ama keputusan Airin! Percaya deh Pa, Airin akan baik-baik aja!"
Papa hanya mebisu. Dia menatapku lekat-lekat, seperti sedang memikirkan sesuatu. Lalu ia memelukku.
" Lakukan, Nak! Kalau itu memang keputusanmu!"
" Benar, Pa! Papa ijinin Airin?" Papa hanya mengangguk
" Makasih Pa!"
* * * * *
Aku berbaring di tempat tidur panjang. Disampingku sudah ada Papa, Kak Ririn dan ketiga best friendku.
" Rin. Lo tu jahat ya! Kok lo gak bilang ama kita kalau lo mau nglakuin hal senekat ini!" Rachel memelototiku.
" Sory! Teman-teman! Gue cuma gak pangen ngrepotin kalian aja!"
" Hey! Kita itu sahabat! Gak ada tuh repot0repotankan!" Mona menimpali. Mereka memelukku
" Kak Ririn! Lo udah balik dari Jakarta?"
" Ya, gue balik khusus buat lo!"
" Kak, jagain Papa ya!"
" Lo ngomong apa sih! Kita bakal jagain papa sama-sama!"
Aku hanya tersenyum. Aku juga masih sempat merasakan pelukan Papa dan kak Ririn. Lalu aku didorong ke ruang operasi. Disamping tergeletak tak berdaya seseorang yang amat kusayangi Nando. Aku menatapnya.
" Airin! Sudah siap!"
" Hitung Sampai 10 ya!"
Pada hutungan ke -8 aku sudah melayang-layang. Entah apa yang kerasakan. Tubuhku ringan. Semua yang kulihat berwarna hitam…..
Papa gelisah menunggu. Begitu juga kak Ririn, Rachel, Mona dan Verin.
Lampu dimatikan. Operasi dinyatakan selesai. Dokter muda itu keluar.
"Dok, bagaimana?" Papa langsung menyerbunya dengan pertanyaan. Dokter itu menghela napas.
" Pak, operasi berjalan lancar! Namun, kedua pasien masih kritis!"
" Ya Allah!" Papa terlihat begitu kalut.
Kedua pasien digiring keluar. Memasuki ruang ICU. Si cewek tersenyum. Wajahnya begitu pucat. Sang cowok pun pucat.
Papa menunggui putri bungsunya di ICU tanpa lelah. Mulutnya berkomat-kamit memejamkan doa.
Tiba-tiba detektor jantung diruang itu berbunyi datar. Papa begitu gelisah. Lalu ia memanggil dokter
" Sebaiknya Bapak tunggu di luar!"
Dokter segera menjalankan tugasnya. Sementara Papa dan yang lainnya menunggu dengan gelisah.
Selang beberapa saat, dokterpun keluar. Papa tak bisa menahan diri.
" Dokter, bagaimana Airin?"
Dokter muda itu hanya membisu. Ia menepuk bahu papa sambil menggeleng.
" AIRIN! Kenapa kamu ingkar janji! Kamu bilang kamu gak akan kenapa-napa kan?" Papa terduduk dilantai.
" Rin, lo tega ya! Biarin gue jagain papa sendiri!" Kak Ririn tersiak. Mona, Rachel, dan Verin berpelukan
" Airin!"
* * * * *






Sesosok cowok terisak disamping pusara. Dia memeluk nisan yang bertuliskan bidadari penolongnya. Hujan yang mengguyur tak ia hiraukan.
" Rin, kenapa lo gak biarin gue yang pergi? Rin, jawab…..Rin! kenapa lo lakuin ini semua buat gue!?"
" Karena Airin saya ama lo!" sambung suara dari belakang, cowok itupun menoleh. " Lo gak perlu ngrasa salah! Jangan buat pengorbanannya sia-sia karena rasa bersalah lo itu!"
Cewek itu lantas mengulurkan sebuah kotak pink.
" Lo yang lebih pantas menyimpan ini!"
Cowok itu membuka kotak pink itu. Ada handycame pink, diary bear, dan semua benda yang berhubungan dengannya.
" Rin, kenapa lo pergi secepat ini?! Kalau lo masih disini kita bisa mulai semuanya dari awal…"
Cewek itu lalu meninggalkannya sendiri! Namun, ia berhenti dan berbalik.
" Oya, ini puisinya yang terakhir!" Kak Ririn meyerahkan secarik kertas pada cowok itu.
Cowok itu bangkit, ia berteriak
"AIRIN!!! KENAPA LO LAKUIN SEMUA INI KE GUE??!! GUE GAK PANTES DAPETIN INI SEMUA!!!" Kak Ririn sempat menoleh pada cowok itu. Dan cowok itu membuka secarik kertas lusuh yang ada digenggamannya. Ia memandang nisan berwarna putih itu. Lalu ia mendekapnya. Erat. Erat sekali.
Ia kembali memandang kertas lusuh di genggamnannya.
Cinta hanyalah sebuah ilusi
Yang terbang bersama satu mimpi yang nyata
Bersandar dalam kesucian jiwa
Namun sebenarnya cinta adalah suatu pengorbanan yang nyata
Yang berakar dalam suatu hati
Dan tercipta untuk satu jiwa
posted by Penulisan2u @ 4:39 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
72 Comments:
  • At 11/10/09 10:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Penulis ni org indon ke?Aku x faham la cerita ni apa....Sorry...

     

  • At 11/10/09 10:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memg indon pun!!

     

  • At 11/10/09 11:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sme...
    tak paham jgaks...

     

  • At 12/10/09 3:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku igtkan penulisan2u nih ntuk msian jek...haiyak...awl2 bce ok...pastuh dh merapu2...x phm...hadoiii

     

  • At 12/10/09 4:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    untuk pengetahuan anda penulisan2u untuk rakayat,malaysia,indonesia,singapore...........

     

  • At 12/10/09 4:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dh le kat tv byk cite indon, x kan cni ni pun nak layan citer indon gak.... dah le ayat ssh nak fhm...
    blh x penulisan2u ni tapis dulu sblm siar kat cni.....

     

  • At 13/10/09 6:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ha...stujuk23...
    x paham ape dia ckp dowh...
    xkan smpai dlm ni indon???
    bkn diskriminasi, tp klo nk tulis, biar la org yg bace 2 paham...kt tv pun ada subtitle tau, bru boleh paham...
    to writer-bagus kerna anda berusaha untuk menulis, tp menulis biar semua faham..kesian sama pembaca yang xcited nk baca cerpen ni..

     

  • At 13/10/09 7:30 PTG, Blogger hida said…

    sedihnya! tapi, biasanya kalau derma ginjal x akan affect penderma. unless ginjal penderma yang satu lagi dah rosak. anyway, good try.

    p/s: buat pembaca2 lain, cuba explore laman penulisan2u ni betul2. ada dinyatakan kat bawah ni: "koleksi cepen dan novel online terbaik dari malaysia, indonesia, singapura dan brunei." siap ada bendera negara masing2 lagi. jangan cepat melatah tanpa usul periksa ya.

     

  • At 15/10/09 4:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    OK JE

     

  • At 17/10/09 1:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xfaham la bahasa ape ni?....

     

  • At 18/10/09 5:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerpen yang baik... penulisnya lebih pndang ke hadapan berbanding penulis lain yang lebih kearah cerita yang stereotaip iaitu byk ke arah cinta yang happy ending dan kdg2 merapu... tetapi cerpen ini mempunyai penceritaan yang smooth.... bagus kerana anda berjaya membuat cerpen yang lain dari yang lain.. walaupun dlm bhasa indon tp hya orang y tahu akan memahaminya....

     

  • At 23/10/09 8:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ssh nk paham..
    mmg indo r..
    xbca abis pn..
    hehehe..

     

  • At 1/11/09 7:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak fhm bhsa pe ntah...
    bru bace skit dh bosan..mls nk beratkn kepala...
    buat la cerpen yg santai utk dibace...
    anyway all the best

     

  • At 18/11/09 12:38 PTG, Anonymous blev said…

    awl2 bace xfaham...so stop jekla...sowi erk...

     

  • At 18/11/09 4:10 PTG, Anonymous zaitackey said…

    peningla..x katam bhse indo g.

     

  • At 3/12/09 11:09 PG, Anonymous siti fatimah said…

    Hye.,..mgg nak jemput pembaca setia nOvel jOin my blog and komen my first nOvel k ? :)

     

  • At 7/12/09 12:58 PTG, Blogger nabilah said…

    x abis2 indon2... nyampah plak aq dgr bahasa dia... dlm tv banyak cter indon... nenek aq p0n da bole ckp bhasa indon... haiyah...

     

  • At 15/12/09 1:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    asl kau x minat indon2...asl kau menyamah plak aku tngok kau nie...aku rse kau nie biadap ngan org tua...ske ati dia lah nk letak citer indon tpi klu lgu jngan bnyk2 sngt org malaysia x ske sngt...kau nie bia lah nenek kau ke ATUK kau ke nak ckp indon pun x kisah lah....gile btl lah kau nie ni biadap btl....tpi aku nk pesan ngan kau yg biadap nie TOLONG LAH JAGE PERCAKAPAN KAU NIE AKU PERCYE YG KAU NIE SUSAH NK JGE PERCKPAN OK...AKU HARAP KAU INGAT TU OK...ASSALAMULAIKUM.....

     

  • At 16/12/09 1:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak romantic langsung

     

  • At 3/2/10 12:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ak x phm la wei!!! spoil btl.

     

  • At 8/2/10 11:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam sengal je.. ayt bertrabur..xphm lgsg.. lain kalo nk ltk kt page, bg pmbace pahm.. nk bce pon wat sakit hati jer..sory kasar tp tu kyataan..

     

  • At 21/2/10 4:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hai,, penig ak tgok ayt die,,
    xslere nk bace abez,,
    lagi2 kalo de bkaitn ngn endon!!
    cite endon kat tb3 2 pn xpenah ku adap, nie kn plak nk bace cerpen base die,, xkuase ak..

    -anti endon!!

     

  • At 21/2/10 9:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ak blum abis pun dh boring,dh tu ngk ngerti dong
    kate romantik tp ngk loh...tajuk mesti sepadn
    dgn citenye ok..
    fro:bdak baek... punya

     

  • At 25/2/10 8:24 PTG, Anonymous SHA said…

    apakebenda c cite macam ni? mcm orang tak betul je buat pening!TAK PAHAM! TAK PAHAM! TAK PAHAM!

     

  • At 27/6/10 2:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    For Veazt Neza,,good sob,,gw suka bgt crpennya,,ntar buat versi malaysia nye za biar korang ngerti,,okayyyy???? :D

     

  • At 27/7/10 4:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dok phm stabuk aku....boring....

     

  • At 26/8/10 6:52 PG, Blogger Cu Mirah said…

    x paham starang..wat cter nk suh org telan panadol ke..pening woo baca...awl2 cter pn da mmbsnkan..

     

  • At 2/9/10 2:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalau tak fhm.. tak pyh baca.. apalah susah2 nak peningkn kepala pula.. duh.. komen pun tak realistic..

     

  • At 8/9/10 11:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    buat png0men2 kt ats, bi0rle 0wg laen nk k0men
    pape p0wn, tu hak dye0wg..jgnla plk nk k0men
    ape yg 0wg laen komenkn..ad0iyaiii...
    2 the writer, laen kaali, bisa nggak
    bikin cerpen yg bisa org laen ngertik..??
    ntar, org laen lbey nj0yy.. gimana pun, tr0skn
    usehe kamoo yaaa.. well done...!!!

     

  • At 14/9/10 2:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cita apa neyyyyy...eh3x.karand tul2x leh x?

     

  • At 19/9/10 8:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best jugak citer nih....tp lari tajuk la pulakss
    anywy...okla citer nih buley je paham...

     

  • At 16/11/10 12:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    2 writr....god job...cme tjuk xkena r...

     

  • At 18/11/10 7:41 PTG, Anonymous faira said…

    crita ny mg btol2 mnyntuh kalbu...mulia btol aty airin 2...

     

  • At 29/11/10 1:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak paham lah woi!!!!!!

     

  • At 2/12/10 7:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok

     

  • At 15/12/10 11:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xok

     

  • At 15/12/10 11:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah pe2...sape yang kata ok 2...mmg xpandai komen....

     

  • At 17/12/10 7:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    blh thn lacte ni.....
    trskn mnlis k :)

     

  • At 4/1/11 4:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku mmg xphm ape2 yg dlm crpen nieh.. mule2 aku bce mmg okela cite diee. pastu dh xtntu arah daa. aku da boring da bce or tgok cite indon.

     

  • At 18/1/11 8:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaaha..... baca 2 ayat jer..... tak paham...

     

  • At 20/1/11 5:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alamk sya x pham lah.... x tau nk kta apa dh klau x phm hahaha

     

  • At 23/1/11 1:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pening aq..baca ayat die...xpaham lngsng

     

  • At 2/2/11 2:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mintak maaf...tapi ceritanya kurang jelasss....harap dapat diimprove lagi.....tapi tak salah kalau mencuba....MENCUBA ITU LAGI BERMAKNA...belum cuba belum tahu........

     

  • At 18/3/11 11:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    surely ,aq ckp yg aq mmg btol2 xfhm .
    sory 2 say .
    ~@~afie

     

  • At 26/3/11 2:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    well..klu susah nak faham tak payah baca la....
    aku rasa aku faham pun walaupun aku orang malaysia...by the way...jgn kutuk aja lo...best of luck to the writer..great story!!!!

     

  • At 11/4/11 10:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bleh kata ..god job lah....but tjuk citer dgn citer dy kureng sikit..lg2 bhasa yg digunakan membuatkan sesetgh pembaca kurang paham

     

  • At 10/5/11 9:08 PTG, Blogger Azmariza Eureka Alfa said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 17/5/11 12:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apelah satu habuk pun x faham!

     

  • At 25/5/11 12:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak pahammm ! -.-

     

  • At 4/6/11 5:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story anyway. keep it up. :)

     

  • At 13/8/11 1:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best

     

  • At 13/8/11 1:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    minat banget seh...

     

  • At 13/8/11 3:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    benci aku baca ..tak faham!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     

  • At 28/9/11 9:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak paham betul selok-belok citer ni!!!!!!!!!!

     

  • At 21/10/11 3:38 PTG, Anonymous mila said…

    sdih nya cte nie....wlaupn dlm bhsa indon tp aQ blh fham juak mang sdih 0wh....huhuhu

     

  • At 25/10/11 10:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nyer novel nye...

     

  • At 30/10/11 1:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ak x fhm la c'te ni....sowy 2 say....x rmntik lngsng....

     

  • At 15/11/11 9:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apa ni???
    first2 sy bc, x faham...sy teruskn bc jgk...sy ingtkn watak prmpuan tu yg indon...rupa2nya keseluruhan cerita ni pakai b.indonesia...Haiyooo...x faham!

     

  • At 12/1/12 9:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apekehal nye nerhhh.... mmg kat sini arnn openn... owang malay.. indon.. singapore.. lerh antor karya at sinii... lau korunk nak yang malay sangatt... apsal korunk masok sinii? masok arh at penulisan2u.my... trase taw haty dowangg... kite sesamer seagama... x baek bergadoh..

    buat penulis:- citer yang agak sedih lorr bro.. se baek aq x tangkap leleh...

     

  • At 16/3/12 10:12 PG, Anonymous airin nabila said…

    huhu..best2..
    wat arh lgy cter gniey...
    sgt best!best!mudah faham..

     

  • At 16/3/12 10:16 PG, Anonymous suryaty said…

    waduh2,,,romantik bangat deh... bagus amat nihh.. hehe

     

  • At 11/5/12 4:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus bgt.. sungguh menyentuh..
    :)

    tetap semangat berkarya ya..

    :D

     

  • At 24/5/12 3:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lar cite ni..
    sedih stry ni..
    trskn usha k
    bt pngomen yg hnya pndai beri komen
    jgn hnya nak cri kslhan org..
    ntah2 klu korg bt crta lg lar bt org x fhm

     

  • At 5/6/12 12:05 PG, Anonymous world of dream said…

    banyak reader yang tidak mengerti ceritanya karena disampaikan dalam bahasa Indonesia yang 'gaul' atau 'slank'
    padahal pembacanya dari Malaysia. AKu juga heran. Mungkin kalau bahasanya standard tidak masalah

    Boleh tidak aku undang para pembaca ke blog ku di http://www.young-adult-fiction-romance.com
    Semoga di blog ku para pembaca bisa memahami
    thanks

     

  • At 9/7/12 9:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy mmng x pham ...dlm tv sy pham ckp dowg p lau tliz ssah nk pham....crt ni lri dri tjuk ar..soe k

     

  • At 13/10/12 4:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sya x fham la ap dia tlis..sory
    x abes pun sya bca hehehe

     

  • At 31/10/12 11:11 PTG, Blogger nur hafiza said…

    keren!!mantep!!aku ngrasa kalo Airin itu..cintny bner2 tulus buat Nando..smoga aja..cintaku buat Ary stulus cintany Airin..walaupun dia ngga ngebalas cinta aku kayak NAndo ngga ngbalas cintany Airin..aku ttp bakalan cinta ama dia..cewek dr MALAYSIA naksir ama cowok INDONESIA..ngga salah kan??sama2 manusia..sama aja di sisi Tuhan..

     

  • At 15/2/13 10:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    X fham la..sya bca pun x sempat hbis..

     

  • At 15/5/13 2:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Endingya ky gth g seru

     

  • At 13/9/13 11:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lh ne crita, tpi sye tak terlalu minat crta sed ending

     

  • At 9/11/13 8:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    walaupun x fhm namun tq gna nama saya... walaupun mninggal di akhirnya

     

  • At 17/3/14 2:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ini cerita dari mana? Indonesia atau malaysia? Malahan komenya aneh lagi bahasanya

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group