BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, November 15, 2009
Cerpen : Memang Berbaloi!!!
Nama Pena : dya adriza

"Ju.. kenapa ni?" tegur Linda kepada sahabat baiknya, Juwita.

Juwita hanya menoleh sekilas terhadap Linda, lalu menggeleng perlahan. Wajahnya menggambarkan ketidakgembiraan. Linda tertanya- tanya. Mengapa sahabatnya jadi begini?

"Lynn..", Juwita bersuara lirih memanggil sahabatnya.

"Hmm..", Linda menjawab. Bersedia menanti bait- bait perkataan yang akan diucapkan oleh Juwita.

"Aku rindu..", Juwita berkata setelah suasana hening beberapa ketika tadi.

Linda tersenyum. Kerinduan rupanya sahabat aku ni.. "Rindu siapa?"

Juwita menoleh sekilas kepada Linda. Terdengar keluhan kecil dari mulutnya. "Rindu dia.."

Rindu dia? Siapa dia? Mama dia? Papa dia? Abang dia? Ke rindu aku? Linda tersenyum menahan tawa geli hati. "Siapa dia Ju?"

Juwita tunduk. Pipinya yang putih melepak mula memerah.

Linda menjadi hairan. Apa kena sahabatnya yang seorang ini?

"Aidil..", kata Juwita perlahan.

Linda mengerutkan dahinya. Siapa Aidil? Hai.. sahabatnya yang seorang ini memang sangat perahsia. Sejak pulang dari kampung pada cuti semester lau. Perangainya semakin pelik dan membimbangkan!

*******************************

Aidil tiba di rumah sewanya setelah pulang dari Lapangan Terbang Jakarta. Selama sebulan dia di Malaysia lantaran menemani sahabatnya, Hazman yang berasal dari Malaysia membuat tesis. Pada mulanya, dia memang tidak mahu mengikut temannya pulang ke kampung halaman, namun kini dia seperti tidak mahu pulang ke Jakarta semula.

Juwita.. namanya Juwita. Seorang gadis Malaysia yang ayu dan lemah lembut tingkah lakunya. Tidak seperti Krisya, gadis Jakarta yang agak sosial kehidupannya tanpa mempedulikan perasaannya sebagai seorang kekasih. Hubungan mereka juga semakin hambar.

Aidil mengeluh. Tidak tahu apa yang patut dilakukan sekarang. Lalu dia mengambil keputusan untuk keluar berjalan- jalan ke sekitar taman permainan yang terdapat di hadapan rumahnya.

*********************************

Di taman itu, pelbagai ragam manusia Aidil perhatikan. Kebanyakan kanak- kanak bermain dengan riang sambil diawasi orang tua mereka. Alangkah indahnya jika dapat kembali semula ke zaman kanak- kanak. Tidak perlu bersusah payah memikirkan segala macam masalah.

Di satu sudut pula, terdapat sepasang kekasih yang sedang asyik berpacaran. Mereka kelihatan sangat bahagia. Gelak tawa mereka membuatkan Aidil dipanah api cemburu. Dahulu, semasa sedang berkasih dengan Krisya, begitulah hubungan mereka. Kini, masing- masing melakukan hal sendiri.


Namun, ketika sedang asyik memerhatikan sepasang kekasih itu, Aidil sedikit tersentak. Berkali- kali dia menggosok matanya. Benar, pandangannya tidak menipu. Si perempuan itu adalah Krisya! Sungguh, matanya tidak menipu. Sememangnya itu Krisya!

Hati bagai dihunus sembilu. Sungguh, dia sangat terasa hati. Sampai hati Krisya menduakannya! Aidil mengeluh keras. Telefon bimbit diambil lalu mendail nombor pemilik yang sudah terencana di mindanya. Lama baru talian di sana dijawab.

"Hello sayang..", kedengaran suara yang cukup manja di sana.

Aidil tersenyum sinis. Seketika tadi dia perhatikan Krisya kelam kabut melarikan diri dari kekasihnya dan terkocoh- kocoh menyembunyikan diri di sebalik pokok besar.

"Aku mahu pengakuanmu..", Aidil bersuara keras.

"Lorhh, pengakuan apa sayang.. mengapa sih kamu ini. Ada masalah ya? Cerita sama aku sayang..", Krisya memujuk Aidil dengan suara yang cukup lunak. Dahulu, suara itulah yang slalu menemani Aidil di alam mimpi dan nyata. Kini, suara itu umpama racun, dan dia berazam untuk tidak mahu mendengar suara itu lagi. Cukuplah! Ini yang terakhir kali..

"Krisy..mulai saat ini, kita putus!" Aidil bersuara keras.

"Apa?? Sayang.. kamu sedar enggak apa yang kamu katakan ini??" Krisya separuh menjerit. Sungguh terkejut dengan keputusan yang tidak diduga itu barangkali.

"Sudah Krisy.. kamu enggak usah berpura- pura lagi sama aku. Aku sudah lihat apa yang kamu lakukan semasa ketiadaan aku", Aidil mula melangkah kea rah tempat persembunyian Krisya. Sekilas, dia memandang pada teman lelaki Krisya yang asyik menatap jam tangannya. Mungkin sudah terlalu lama menunggu Krisya.

"Kamu lihat apa sih sayang.. Aduh! Jangan bikin gawat sayang.. aku hanya cinta kamu seorang.." Krisya bersungguh- sungguh memujuk sambil membuat suara yang sengaja disedihkan. Meluat Aidil mendengarnya.

"Sudahlah Krisy.. aku sudah lihat semuanya. Semuanya!" Akhirnya Aidil memunculkan diri di hadapan Krisya.

Terlopong Krisya dengan kemunculan Aidil yang tiba- tiba. Spontan dia memeluk tubuh Aidil. "Sayang, aku kangen bangat sama kamu.."

Aidil menolak tubuh Krisya. Terkejut sungguh Krisya dengan tindakan Aidil. Selama mereka berpacaran, tidak pernah sekali Aidil berkelakuan sedemikian.

Krisya ingin menjerit marah. Namun, satu suara telah membantutkan hasratnya.

"Krisya!", kedengaran satu suara lelaki tidak jauh dari mereka. Serentak, pandangan mereka dialihkan kepada si jejaka yang berpacaran dengan Krisya sebentar tadi. Spontan wajah Krisya berubah pucat. Lelaki itu datang menghampiri mereka.

"Sayang..ini siapa? Temanmu ya?", lelaki itu bersuara sedikit mengah. Aidil menoleh kea rah Krisya. Wajahnya sedikit menggelabah.

"Err..ini…ini…err…", Krisya mula cuak. Ah! Kantoi sudah..

"Aku Aidil..pacarnya Krisy", Aidil bersuara penuh sinis dengan senyumannya.

Wajah lelaki itu berubah. Dia memandang wajah Krisya dengan pandangan yang sangat tajam. "Apa semua ini Krisya??!!"

"Rio..sayang..aku..aku..", Krisya sudah kehilangan kata. Otaknya menjadi hanged tiba-tiba.

"Sudah..kamu jangan hubungi aku lagi. Paham??!!", lelaki yang bernama Rio itu tadi bersuara keras lalu pergi meninggalkan mereka.

"Rio!! Aduh..", jeritan Krisya tidak dihiraukan. Kemudian, pandangannya dialihkan pada Aidil yang sedang memandangnya sinis. Wajahnya ditundukkan.

"Dil..aku mintak maaf. Tapi percayalah sayang.. hati aku hany untuk kamu. Hanya pada kamu seorang sayang.." kata Krisya bersungguh-sungguh.

Spontan Aidil ketawa. Terasa kelakar dengan kata-kata Krisya itu. "Sudahlah Krisy.. " Aidil berlalu pergi dengan hati yang cukup terluka tetapi puas meninggalkan Krisya dalam keadaan terpinga-pinga.

***************************************

Aidil menatap sekeping gambar yang mencerminkan wajah seorang gadis ayu yang berjaya mencuri hatinya. Sudah beberapa kali wajah itu ditatapnya. Tanpa jemu, malah kadang- kadang dibawa tidur bersama. Setiap kali wajah itu ditatap, setiap kali itu jugalah kerinduannya terhadap pemilik wajah itu sangat dirasai. Aidil mengeluh perlahan. ‘Sayang.. aku kangen bangat sama kamu..’

Aidil mencapai gitar yang disandarkan di hujung katil. Setiap kali kerinduan, gitar itulah yang menjadi pengubatnya. Tali gitar dipetik, lagu dimainkan, suara yang tidak dipedulikan entah lunak atau tidak itu dimainkan.

\'Tak pernah kusangka..
Jauh dari kamu..
Membuat hati menderita..
Sejak pertama bertemu denganmu..
Di negaramu yang indah..\'

Terbayang di benaknya ketika pertama kali mereka bertemu di anak sungai yang menjadi kegemaran penduduk kampung untuk menenangkan fikiran. Ketika itu, Juwita sedang asyik menyanyikan lagu ‘Jangan Bilang Tidak’ nyanyian Rafi Ahmad dan Ayushita. Mungkin kerana tiada sesiapa di situ, Juwita berani mendedangkan suaranya yang boleh diketegorikan tidak berapa merdu itu.

Namun, Juwita tidak perasan bahawa dirinya sedang diperhatikan. Sedang asyik menyanyi, apabila sampai pada ‘part’ nyanyian duet, Aidil lantas menyampuk.

‘Jangan bilang tidak..
Bila kita belum mencoba..
Siapa yang tahu akan sama..
Hatimu dan juga hatiku..’

Sungguh Juwita terperanjat. Namun, keseronokan tetap dirasakan. Akhirnya, mereka menyanyi bersama sehingga hujan lebat tidak berhenti selama tiga hari berturut- turut. Begitulah permulaan perkenalan mereka. Mengenangkan itu semua, Aidil tersenyum sendirian. Tambahan pula bila mengingatkan sahabatnya Hazman tidak habis-habis menyalahkannya kerana menyebabkannya tidak dapat berjumpa kekasih hati lantaran hujan yang cukup lebat tidak berhenti itu.

‘Aku di sini mengenang kamu
Meski aku tak lagi sendiri
Ku mulai fikir untuk tinggalkan
Kekasihku di Jakarta’

Menyebut sahaja perkataan kekasih, Aidil teringatkan Krisya. Sungguh, Krisya adalah cinta pertamanya. Sukar untuk dia melupakan segala kenangan mereka bersama.

Namun, bila memikirkan semula tentang kecurangan Krisya terhadapnya dalam kejadian tempoh hari, hatinya menjadi sayat. Sedih memikirkan semua itu. Sehingga kini, dia masih berat untuk melepaskan Krisya walaupun sudah berkali- kali terfikir untuk meninggalkannya di atas segala apa yang telah dilakukan.

Antara Juwita dan Krisya, kedua-duanya menarik hati. Jika disuruh membuat pilihan, dia menjadi bingung, rungsing, lantas jalan terbaik adalah tidur bagi melupakan segala masalah.

‘Duhai kekasihku
Cintaku tertinggal di Malaysia
Haruskah ku kembali untuk bersamamu

Duhai kekasihku
Haruskah ku tinggalkan semuanya yang ku miliki
Untuk hidup bersamamu

Mungkinkah kamu cinta terakhirku
Mungkinkah kamu cinta matiku
Ku mulai berfikir untuk tinggalkan
Kekasihku di Jakarta’

Juwita..gadis itu benar-benar mengganggu jiwanya. Hatinya cukup merindui Juwita. Walaupun sebelum dia pulang ke Jakarta, mereka telah declare sebagai pasangan kekasih, namun bukan senang untuk hidup berjauhan. Tambahan pula peralatan komunikasi antara dua negara itu memerlukan kos yang agak banyak sehingga boleh dikategorikan sebagai ‘cekik darah’.

Namun, untuk berpisah, sungguh Aidil benar-benar tidak sanggup. Sayang dan kasihnya pada Juwita tidak sama denagn kasih dan sayangnya pada Krisya. Tetapi, apa yang perlu dilakukan untuk berhubungan dengan kekasih hati nun jauh di sana. Oh Tuhan! Berilah aku kekuatan untuk menempuhi segalanya..

‘Berilah aku satu..
Keyakinan untuk..
Kekuatan untuk..
Kesungguhan untuk..
Bisa tinggalkan semua untukmu..’

************************************

"Woi!!"

Tersentak Aidil yang sedang asyik menyanyikan lagu Cintaku Tertinggal Di Malaysia dengan penuh perasaan. Sedikit marah dirasakan apabila ketenteramannya terganggu.

"Kamu ini kenapa? Bikin aku terkejut tau enggak!!" Aidil meninggikan suara ada Hazman yang mengganggu konsentrasinya sebentar tadi. Semakin sakit hatinya apabila Hazman ketawa bagai nak rak. Entah apa yang kelakar sangat. Aidil mendengus kasar.

"Hahahaha…kau ni. Macam orang putus cinta aku tengok!" Hazman berkata dalam tawanya yang masih bersisa. Geli hati melihat wajah sahabatnya yang bagai ayam berak kapur sambil menyanyikan lagu yang cukup membuatkannya ketawa tidak kering gusi.

"Diam kamu!" Aidil membentak keras. Malu dengan kata-kata sahabatnya itu. Hazman masih galak ketawa.

"Nah! Ambik ni!" Hazman menghulurkan sesuatu kepada Aidil. Aidil menyambutnya dengan takut-takut. Apa pula ini?

CELCOM SUKSES???

**************************************

Juwita menceritakan segala-galanya tentang Aidil pada Linda. Setiap kali bercerita, setiap kali itulah Linda akan terlopong. Sungguh tidak disangkanya, sahabatnya itu bercinta dengan jejaka seberang!

"Macam mana Lynn?" Juwita meminta pendapat sahabatnya tentang apa yang diceritakannya tadi.

"Macam mana apa?" soal Linda kembali kebingungan.

Juwita mula menarik muka masam. "Kau ni…"

Linda ketawa melihat telatah Juwita. Orang yang dilamun cinta pelbagai ragamnya. Tambahan pula percintaan jarak jauh, sedikit sukar untuk berhubungan. Dalam masa yang sama, tidak mustahil kesetian pasangan diragukan. Begitu susah sekali percintaan jarak jauh ini. ‘Aduhai.. dalam banyak-banyak lelaki kat Malaysia ni, lelaki seberang jugalah yang kau pilih Ju..’

Linda segera mengambil laptopnya. Carian internet dilakukan. Juwita hany sekadar memerhati. Apa yang hendak dilakukan oleh sahabatnya itu?

"Tengok ni!!" kata Linda kesukaan lalu menunjukkan laptopnya pada Juwita. Apa ni??

"CELCOM SUKSES???"

**************************************

"Akhirnya.. kita bisa juga berbicara ya sayang..", Aidil berkata dengan penuh kegembiraan. Akhirnya, dia dapat juga berhubungan dengan kekasih hatinya setelah sebulan menjadi orang angau.

"Ya sayang.. Ju rasa seronok sangat dapat berhubung dengan abang", Juwita juga menggambarkan kegembiraannya dalan setiap bicaranya. Mereka ketawa bahagia.

"Kita sepatutnya mengucapkan terima kasih sama sahabat-sahabat kita kan sayang.. jika mereka enggak bagi tau apa itu CELCOM SUKSES, sudah tentu selama-lamanya kita jadi orang angau ya sayang.." Aidil ketawa di hujung bicaranya. Kelakar dengan ayatnya sendiri.

"Betul tu sayang.. kita berhubung pun murah kan.. " Juwita mengiyakan kata-kata kekasihnya itu.

"Iya sayang.. sememangnya.." Aidil pula mengiyakan.

"Memang berbaloi!!!! Hahahahahaha…." Serentak mereka melafazkan perkataan ‘keramat’ Celcom itu sambil ketawa terbahak-bahak.

Akhirnya, mereka sentiasa dapat berhubung tanpa memerlukan kos yang tinggi. Benar kata Celcom, Celcom Ada Segalanya! Memang berbaloi!!

****************************************

Seuntai Kata..

Begitulah percintaan jarak jauh dua insan. Terima kasih kepada Celcom kerana mengilhamkan cerita ini menerusi iklan Celcom Sukses, sekaligus membantu mempromote celcom. Celcom (M) Berhad, telah melancarkan Pek Prabayar terbaru. Prabayar ini di panggil Sukses. Jadi apa tunggu lagi tukar kepada Pek Prabayar Celcom. Dan anda perlu tahu di mana Panggilan ke Khidmat Pelanggan Celcom, akan dijawab oleh Agent Indonesia. Jadi anda di luar sana yang mempunyai teman-teman Indonesia yg menggunakan Operator yang lain, ajak mereka tukar kepada Celcom. Ini adalah cerpen kedua saya selepas Saat Itu. Terima kasih kepada anda yang sudi membaca karya saya. Segala komen amatlah saya hargai.
posted by Penulisan2u @ 5:59 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
130 Comments:
  • At 15/11/09 12:30 PTG, Anonymous Cik Hanyll said…

    hahahaha lawak2!

     

  • At 15/11/09 12:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..promote ke wat cerpen nie??
    klakar sgt3 ^^

     

  • At 15/11/09 4:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    promote ker??
    hekhekhekhek..
    best2

     

  • At 15/11/09 5:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    promote celcomek hu3

     

  • At 15/11/09 10:38 PTG, Anonymous zaitackey said…

    haha..smpt ye bt iklan dkt cni:P
    bgaye la!!

     

  • At 16/11/09 12:39 PG, Anonymous bluE_bErrY said…

    hahahaha..lwak siOt!!nie smbil mnylm mnum air r..smbil wat crpen prOmote ckli..hahahaha..mantap!!!!!!!!!!

     

  • At 16/11/09 11:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha.
    nie mmg buat iklan da nie.
    klakar btul =.=

     

  • At 16/11/09 1:05 PTG, Anonymous sakura said…

    ni iklan celcom la hahahaha...

     

  • At 16/11/09 2:07 PTG, Blogger achasishomel said…

    hahaha. thu xpe.
    klakar siot.
    bgus2! :)

     

  • At 16/11/09 2:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha..best2..memang berbaloi aku bacer... even crite pasal indon (ak kurang minat sket=p) tp memg best..

    cintaku tertinggal di jepun daa...
    -miss_purple-

     

  • At 16/11/09 4:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahahaha..
    tber rse cm t'bce iklan yg pangjang...=)
    klakar!!!

     

  • At 16/11/09 4:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha.lawak arr.ingt kn nape lar tetibe jer ade psl celcom.ni kalu ceo celcom bc,mau nyer dia bg hadiah cz tlg promote celcom.

     

  • At 16/11/09 8:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    promosi ye!!!!!
    hahahaha..
    boleh la...
    MEMANG BERBALOI...BERBALOI-BALOI
    kah kah kah
    xsgka aku iklan cara baru siot...
    tapi cm kelakar la iklan ni...
    hehehehe

     

  • At 17/11/09 2:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahaha.......kreatif giler.....hahahahahaa

     

  • At 17/11/09 11:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ha..ha..ha..........
    ikln Celcom rpenye...
    ini dh slh hntr karya nie..spttnye g hntr kt syrikt Celcom bhgian pmsaran.....
    untng2 blh kuar iklan kt TV....
    hi2.......

     

  • At 17/11/09 4:01 PTG, Blogger SyUhAdA said…

    hahahaha...
    lwk tol...
    tp mmg bes...
    klaka gler...
    trgelak sorg2 aku bca crpen nie...
    hehehe...
    k..gud luck...
    truskn brkarya...

     

  • At 18/11/09 12:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ha...ha...

    ~dewi~

     

  • At 18/11/09 2:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apa la nk wt cerpen sempat ag nk promote
    hahahaha

     

  • At 19/11/09 3:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nak komen gak..
    mula2 igt pe la yg berbaloinye..
    alih2..hihihihi
    kelakau nau..
    patut la rse samtin je...
    kuikuikui..

     

  • At 19/11/09 7:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduh cik kak...kalau wat iklan kat tv ni, leh gempak iklan ni tau.hahahahaha

     

  • At 19/11/09 8:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    celcom ptot bterima kasih kt dy.
    cte ney lwk..hahaha

     

  • At 20/11/09 2:24 PG, Blogger Daniera said…

    haha.celcom kena bayar nih. br berbaloi buat penulis. :) congrate writer.

     

  • At 22/11/09 3:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lorrrr...
    xkusangka..
    iklan celcom rupe2nye..
    ahaaa..
    ok laa gak cter ni..
    lawak...
    ahaaa..~

    ~selendangputih~

     

  • At 22/11/09 10:40 PG, Anonymous blev said…

    aduyai...bru nk masuk feel....upe2nya ikln celcom..memg berbaloi...hak3...lwk btl pnulis nei...ceo celcom nei kenelh byr cz tolg pomot dgn cr nei...hahaha

     

  • At 23/11/09 11:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ak wase dya adriza nie promoter celcom..
    kelakar beb..
    gud luq in ur job!!

     

  • At 23/11/09 9:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penulis neyh keje ngan celcom ape ?
    siap pomot celcom nmpk , ecececeh , na gaji lbey neyh.
    hahaha ;p nyway , cite neyh best ! sronok bace !


    me ;D

     

  • At 23/11/09 11:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..klkar giler ut..
    aku bru ngah nk feeling..
    iklan celcom rupenyer..
    anyway,..best..

     

  • At 24/11/09 10:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha..cte ni klaka la..promote celc ek?neway,,good writing!

     

  • At 25/11/09 10:58 PG, Anonymous ishatasya said…

    dear dya,

    memang klasik betul cara pendekatan awk dgn pengguna yerk.. bagus... dua dalam satu... cerita baru nak feeling apa kesudahan mereka dua..tiba2 ada iklan...apa2 pun nice work...

     

  • At 25/11/09 3:23 PTG, Anonymous dya adriza said…

    salam semua pembaca...

    Terima kasih kepada semua komentar. Saya asyik tersenyum sahaja membaca komen2 kalian. Memang berbaloi!!

    Saya adalah seorang pelajar institut perguruan, hanya pengguna Celcom, bukan promoter Celcom. Saya sendiri tidak pernah menggunakan talian Celcom Sukses sebab tiada rakan di Indonesia. Seperti yang saya katakan di atas, saya buat cerpen ini ilham dari iklan itu sendiri. Terima kasih Celcom!

    Akhirul kalam, maaf jika cerpen saya tidak memuaskan hati anda. Apapun, saya masih mengalu-alukan anda membaca cerpen ini dan berikan pendapat. Terima kasih.

     

  • At 26/11/09 10:05 PG, Anonymous ika said…

    not bad!
    tp kalo wat tjuk cintaku tertinggal di m'sia pun, ok gak...

     

  • At 29/11/09 12:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klakar la..sempat promote lg..

     

  • At 29/11/09 3:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    heheh...
    turut guna celcom..
    mmg berbaloi...
    -nuyui-

     

  • At 30/11/09 1:02 PG, Anonymous tqatqa said…

    iklan celcom upenye:DD

     

  • At 30/11/09 5:04 PTG, Anonymous chokers said…

    ha3 xD
    lawak2 ! siap promote
    bkn berbaloi dah.
    tpi berbaloi-baloi
    ha3 . best meyh cerpen nie :D

     

  • At 3/12/09 2:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hhahhaha...
    wat suspen..
    nnti nak tkr clcm sukses ar..
    nak cri cwok indon gak..
    mmg b'baloi..

     

  • At 6/12/09 4:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xpe2...
    owg malaysia leh guna byak lagi pek celcom...
    klaw under 25 gna la celcom UPAX...
    macm sya...
    hahahakiuu..

     

  • At 11/12/09 9:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha~ klakar nyer.....
    ciap promote celcom ag....
    gud work for writer....
    dpat nek gji ni......

    eclaz,
    sweetz_sassy

     

  • At 11/12/09 9:17 PTG, Anonymous sferalotus said…

    huhu.....
    syok lak tulis pasal celcom.....
    lpas ni tlis lak psal celcom blue.... hehehe
    berbaloi baloi!!

     

  • At 12/12/09 5:40 PTG, Blogger "starlover" said…

    adeh kelakar xD hahaha

    cerita selamba je, tapi seronok baca =)

    part "celcom sukses?" tu yg tak tahan tu. haha. menarik cerpen ni =)

     

  • At 13/12/09 9:10 PTG, Anonymous yani said…

    mmg saspen btui!
    hehehe..
    promote clcome rupanya...
    best2

     

  • At 13/12/09 9:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hype,dya! amboi3...bkn men lgi yea...celcomplak...hehe..for me,ur art is the best..!
    cam nk promote je....duta bru celcom yea...hehe..anyway,good luck!

     

  • At 14/12/09 3:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni lain dari yang lain ni.. hidup celcom...huhuhu

     

  • At 14/12/09 7:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    MEMANG BERBALOI !!! HAHA

     

  • At 16/12/09 9:44 PG, Anonymous hunnyezura said…

    walah....saspen jew citer ni...rerupanya iklan celcom...tp kreatiflah..huhuuu

     

  • At 17/12/09 3:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak tol aa..ada gk y dpt idea ngn cara gni..hehe

     

  • At 25/12/09 10:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wat cerpen smbil promot celcom....
    dasyat3x.. sgt dasyat...
    awt x boh tajuk celcom sukses je
    kn sng....
    hikhik
    ucu peace

     

  • At 22/1/10 10:06 PG, Anonymous froghijau said…

    best giler hahaaaa.... tergelak2 aku depan pc sensorang kikiiii... bagus2 writer... creative giler... caya la.. nanti tulis lgi ek.. ceo celcom ptt bagi adiah neh heee

     

  • At 22/1/10 12:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cait.. senget tok..aduhai..lenguh mulut ak senyum sensorang.. hmm

     

  • At 30/1/10 11:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tbe2 jd cerpen celcom..
    nice story!
    tp cinte2 ngan krisya ape seme tu stereotypekan..
    ckp je

     

  • At 22/2/10 7:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    promote ke nie????? hahahaa...kelakar la tp best

     

  • At 23/2/10 2:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hampeh...
    siot jerk... pek CELCOM SUKSES..
    aku rasa mesti kau nih adakait mengait gakkan ngan celcom???? hahahahhaha

     

  • At 1/3/10 10:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaa..
    klakar gler
    wat ikln celcom upernyer...

     

  • At 17/3/10 6:50 PTG, Anonymous honey_dew said…

    bosan -,-
    promote rupenye

     

  • At 29/3/10 5:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk promote upenye....
    aiii....
    ape2 pn...best cte ni

     

  • At 30/3/10 3:07 PTG, Anonymous putri^sabahan92 said…

    heee gudprommo yaa

     

  • At 18/4/10 3:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu...
    kelakar la...
    apa2 pun mmg kretif...

     

  • At 26/4/10 11:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh la di layan

     

  • At 9/5/10 9:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah macam wat promotion celcom jer..
    but citer ni kelakar..
    part yang duet lagu kat tepi sungai tu..
    kreatif :)
    ~~green88~~

     

  • At 11/5/10 12:36 PTG, Anonymous nara deyla said…

    2 in 1,..cerpen n promote

     

  • At 11/5/10 3:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm,kat sni pon leh lg advertise kn..tp,kalo dpjng kn sket citer ni mmg berbaloi2..hu2

     

  • At 19/5/10 8:40 PG, Anonymous syasya said…

    memag berbaloi-baloi cite and promote ni
    hehehe

     

  • At 27/5/10 3:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..pandai wat cite pastu plus dgan promote clcom..mmg berbaloi...

     

  • At 29/5/10 5:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurmmm..mmat indon ka???

     

  • At 30/5/10 11:39 PTG, Anonymous kiakikilala said…

    klakar la..... sangat best la....
    tahniah dya adriza....he3..

     

  • At 10/6/10 1:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhuhuhu.....lepas nieh penules nk promote ape plak???

     

  • At 12/6/10 2:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    MEMANG BERBALOI..........:P

     

  • At 12/6/10 2:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CELCOM SUKSESS satu..hahah

     

  • At 14/6/10 12:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ceh,,,aku tertipu...
    nak promote je ke...
    hish,,
    tak best lgsg,,,

     

  • At 16/6/10 5:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha,,mmg best cite nieyh,,lawak antarabangsa!!:D

     

  • At 23/6/10 2:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    =)

     

  • At 5/7/10 12:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lempang nak?

     

  • At 14/7/10 3:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hampeh, buang karen je bace...
    waka waka waka

     

  • At 25/7/10 4:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha lawak bangat bisa juwita bicara bahasa seberang ya romantis bangat

     

  • At 4/8/10 12:47 PTG, Blogger Wawa Zolkepli said…

    ape kate g anta kat celcom
    mne taw die wat iklan bdasarkan cerpen awk..
    satu malaysia nengowk..
    wow!! besh tuh!
    =)
    penulisannya bagus bangat.
    (jadi minah indon jap)

     

  • At 19/8/10 5:22 PTG, Blogger miera said…

    ala wat penat je bace....
    tp xpe.........
    best bangaaaaaaaaaaaat

     

  • At 31/8/10 7:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alahai...pasal celcom...baru jer nak feel sket...

     

  • At 1/9/10 2:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaa...btol 2..bru jer nk fil..skali iklan.celcom..bijak!bijak!..sumpah lawak...=p

     

  • At 6/9/10 3:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ek eleh celcom pny psl smpai leh bt cerpen..best siot..
    hehe... keep up ur work..!!
    congrats

     

  • At 16/9/10 6:01 PTG, Anonymous zyan said…

    ini mcm nk buat scene utk iklan celcom jer.... leh lah ambil sy jd pelakon iklan tu nanti yer....

     

  • At 19/9/10 6:45 PTG, Anonymous damia said…

    hahahahaaa...

     

  • At 5/10/10 12:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..

     

  • At 6/10/10 2:34 PTG, Anonymous pacat amor 11 said…

    wawawawaaaaaa.....
    memang bebaloi....
    otak budak ne memang gile do....

     

  • At 6/10/10 6:56 PTG, Anonymous nadiah jumari said…

    stylo abez
    hahaha
    xpnah tpkir nk wat cerpen cmni
    psni nk wat cerpen psl hotlink simpati kangen la
    huhu

     

  • At 16/10/10 12:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha.....
    cyap pr0mote agy.......

     

  • At 10/11/10 1:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klaka la..
    hahahaha..
    creative..

     

  • At 20/11/10 5:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klo jdi iklan clcm,msti meletup la...haha~

     

  • At 22/11/10 12:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahhaha iklan celcom rupanya..=)

     

  • At 28/11/10 4:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dlm cerpen pun der iklan gak erkk.. haha..
    apew2 idup celcom... ngeeeeeee~

    -risya qistina-

     

  • At 2/12/10 10:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahahahahaha...bongek tol cite nih..haha

     

  • At 8/12/10 10:29 PG, Anonymous Faizura Fadzil said…

    CELCOM ..
    hahaha .
    ngekk toll .. :p

     

  • At 13/12/10 2:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ceh..iklan..tp boley lar...
    heheee...
    -tulip-

     

  • At 27/12/10 3:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawok yer cite nie.....cm bkn cerpen tp mcm nk promote je..........

     

  • At 31/12/10 8:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahhahahhahaha.........
    celcom sukses memang berbaloi-baloi beb...
    kahkahkah

     

  • At 1/1/11 12:49 PG, Blogger qrieya said…

    wah,sempat promote!awak keje kat bahagian promosi syarikat ke?he,he,bestla.citernya 'cute'

     

  • At 10/1/11 1:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    uk aloh... promote celcom ropenye.. hahah
    mmg kreatif..
    cELcOm suksEs!!

    ~aida~

     

  • At 13/1/11 3:12 PTG, Blogger sss said…

    dah xleh cover ketawa sampai staff office aku heran.
    pecah ketawa aku baca part dia menyanyi 3 hari
    terhibur baca.
    cik penulis ada dpt royalti tak dr celcom?

     

  • At 16/1/11 12:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang berbaloi...hahahahahaha.....................lawak2................. truskan lg usha ok.............. :) ;)

     

  • At 17/1/11 7:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    la...cerpen promot celcom upenye...msti penulis dapt anugerah dari celcom cz tolong promot...

     

  • At 26/1/11 11:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahha:D CELCOM.....zzzzzz

     

  • At 8/2/11 3:09 PTG, Anonymous hanna fathiha said…

    ceeehhhhh
    eklan upenye.....

     

  • At 14/3/11 3:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak la cite ni....iklan clcm sukses ea...

     

  • At 23/3/11 5:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cehhh...aq dah suspen dah..bley plak uat iklan kat cni??hahahah

     

  • At 28/3/11 8:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hihi..aidil kira main kayu tiga gak la sbb sblm dia blik indon dia dh declare sbgai psngn kekasih ngn ju..xgitu?
    ~pa2 pn Good Luck penulis~

     

  • At 3/4/11 5:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...baru je nak feeling iklan celcom rupanya...sumpah best gile punya....celcom kena bagi royalti ni...

     

  • At 13/4/11 11:16 PG, Blogger faridz said…

    hahaha...kelakar....
    mmg bagus penulis ni....

     

  • At 24/4/11 11:24 PTG, Blogger farisya najwa said…

    good idea..best sgat...klakar...ley lak ad iklan cklcm.hahaha

     

  • At 27/4/11 3:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gilak..haha..

     

  • At 7/5/11 6:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ni citer ker, iklan???

     

  • At 2/6/11 3:17 PTG, Blogger cikgu abbam said…

    2 dia..sekali bagi iklan celcom lah pulak...he2...menarik...ada pembaharuan dalam cerpen..he2

     

  • At 14/6/11 4:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    2 diaaaaa.........2 in 1 lg . .hehehe........lwak3...buwt ag k . . .NANA SAYANG ALEP<33

     

  • At 17/6/11 2:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kurang menarik...jalan cerita slow...

     

  • At 24/6/11 4:18 PTG, Anonymous anamija said…

    xpasal pasal celcome dpt name....

     

  • At 19/7/11 5:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best n lawak
    good job...:)

     

  • At 21/7/11 11:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah papew jew,,,,boleh wat iklan celcom plak,,,,mengarut betul......

     

  • At 13/8/11 11:54 PTG, Blogger azuSa Nakan0 said…

    hahahahahaha kreatif hahahaha,...tukar la kepada celcom sukses ahakss..

     

  • At 23/9/11 5:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    frust btl la bca cerpen ni..iklan je..hadoi

     

  • At 26/9/11 5:08 PTG, Anonymous adamia said…

    Hadoi...hampeh.!

     

  • At 30/9/11 10:01 PTG, Blogger An'nisa Anisah said…

    bru je nk feel lbehcket, trtibe je tmbul celcom success, lawak tol laa..congrats la tu the writer

     

  • At 10/11/11 10:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sgdffgddfhgf

     

  • At 10/11/11 10:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bgai ayam kena khawaq
    beqak tait kelawaq

     

  • At 26/12/11 3:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best enjoy je bc

     

  • At 30/12/11 3:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha.. lwak laa.. org yg sdih un ley ktawa.. best...

     

  • At 9/4/12 4:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow!mesti ada apa2 ngan celcom ni.smpt plak promote...hu..hu....

     

  • At 5/6/12 6:39 PTG, Blogger Pencari Marthotillah.. said…

    best gi2..
    tp ,...
    masih sempat dia promote
    CELCOM SUCCESS
    hebat arh

     

  • At 14/7/12 1:21 PTG, Blogger Umat Rasulullah SAW said…

    laaaaa,promote lupe nye!!!!!hermmmm..:)

     

  • At 26/8/12 9:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ha3...promote celcom success upernyep...kahkahkah...

     

  • At 29/8/12 4:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha...lawak la...best..terus kan usaha..

    -akuxtension-

     

  • At 30/11/12 10:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermm...hahaha...

     

  • At 24/11/13 10:37 PG, Anonymous obat penyakit jantung said…

    cerita yg cukup baik sekali...sukses saja..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group