BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, November 15, 2009
Cerpen : Terima kasih cinta
Nama Pena : einda sofea

Hari semakin kelam lamunanku padanya seakan membawa aku ke dunia lain.terbang ke langit biru mengapai-gapai awan yang membeku.
"su nak pergi mana tu? Lantang suara kimi menjerit memanggil aku yang tergesa-gesa ke bilik mesyuarat.
Kimi berlari-lari kearahku. Nafasnya turun naik kerana kepenatan.
"hey..apasal ni? ko lari macam nampak hantu je? Sapaku padanya
"ye la memang nampak hantu pun.kat toilet pompuan tadi tu
"eh aku dari toilet tadi tak nampak apa yang pelik pun?ko biar betul jangan main-mainkan aku kimi.ujarku padanya.
"betul la aku nampak hantu tu keluar dari pintu toilet tu"siap pakai lipstik pink lagi.
"cis...satu cubitan hinggap di tangan kimi.ambik kau,sakat aku ye"aku dengan geramnya mencubit-cubit tangan kimi.kulitnya yang putih menampakkan kemerahan.
"aduh...sakit la.kimi mengaduh sakit akibat tindakanku yang spontan.
"sapa suruh kau sakat aku . dah tu apasal ko nak jumpa aku ni?
"aku nak ajak ko minum. Jom aku belanja"kimi mempelawa aku sambil cuba mengambil buku yang ada di tanganku.
"eh sorry la aku dah janji dengan en fuad.hari ni.kat bilik mesyuarat tu."aku menunding jari kearah bilik mensyuarat.
"su tunggu apa lagi jom masuk.saya dah tak sabar nak dengar perbentangan projek u tu"kedengan suara en fuad yang kebetulan berada di belakang aku dan kimi.muka kimi seakan hampa namun aku tahu ada benda yang ingin disampaikannya kepadaku.
"su malam ni aku jemput ko kat umah k.Aku datang ambik ko lepas isyak.jangan lupa"kimi berkata sambil berlalu.
"eh..belum sempat aku menolak kimi menggeleng sambil tersenyum. Aku berfikir-fikir apa agaknya yang ingin dibeitahu oleh kimi padaku"
"su kamu nak tercegak kat situ lagi ka?kedengan suara en fuad membuatkan aku tersedar lantas ku berlalu memasuki bilik mesyuarat. disuatu sudut ku lihat teman baikku ada disana.


"cantik kau malam ni su"sapa kimi padaku.mama yang menghantarku ke pintu tersenyum simpul.
"untie kami pergi dulu ye"ucap kimi sambil mencium tangan mama.bersopan pula kimi malam ni.sepanjang mengenali kimi rasanya dia seorang yang lawak n periang.aku semakin pelik dengannya.
"eh su ko tak mahu turun ke?suara kimi mengejutkan aku sekali lagi.
"ko nak aku bukakan pintu ke?soal kimi padaku
dengan wajah yang terpingga-pingga aku cepat-cepat membuka tali pinggan dan segera turun


suasana yang tenang dan damai membuatkan aku begitu selesa.inilah pertama kali aku merasa begitu tenang. Ku hayati suasana itu agar menjadi memori yang indah buatku.kami duduk di meja yang paling hujung dan menghadap tasik.
"eh kimi kenapa ko bawa aku sampai sini?apa halnya sampai kesini kau membawa aku?soalanku pada kimi. Tiba-tiba merubah airmukanya. lama kelaman kimi kembali tersenyum.
"saja aku nak bawa ko?tak boleh ka?tiba-tiba kimi memegang tanganku.aku terkesima namun aku seakan terbuai dek perasaan yang aku sendiri tidak sedar bilakah ia hadir.



"su sudikah ko menjadi kekasihku untuk seminggu"terketar-ketar suaranya menyatakan maksud sebenar.aku terkejut lalu merentap tanganku yang dipenggang lembut oleh kimi. Kimi tertunduk malu.mungkin dia fikir aku menolak cintanya. perlahan-lahan aku bersuara.
"kimi kenapa seminggu?pelik la patutnya ko cakap la seumur hidup ke?ok la juga aku dengar, ini tak seminggu je. Apa kena dengan ko ni?
"ko biar betul su?ko nak ke orang seperti aku ni?
"kenapa plak dengan ko?belambak perempuan yang nak dekat ko. ko je yang jual mahal.liza,fika,tasya,nana,elly, emm minah mat saleh celup tu?budak yang aku benggang sangat tu?"
"kyra.eh baik la budak tu.ko cian dia, sal plak ko benggang sangat ni dengan kyra tu?
"minah tu ritu langgar aku kat cafe.habis basah baju aku.aku rasa la minah ni sakit hati kat aku la. Aku pun tak tau pa sebab dia.dah mereng agaknya minah tu.hangin aku kat dia. Tanpa aku perasan kimi sedang tersenyum.
"pesal plak ko tersenyum cam kambing ni" Gomel aku pada kimi. marahku pada kyra belum habis kini ditambah dengan senyuman kimi plak.
"sebenarnya ko nampak lagi comel la bila cam ni.tak sampai hati aku nak stopkan ko yang berceramah seperti mat sabu. Kata-kata kimi sebentar tadi membuat aku tersipu malu.entah kenapa bila berhadapan dengan kimi aku rasakan suatu yang amat indah.perasaan yang asing kini singgah didasar lubuk hatiku.perlahan-lahan aku akui aku sememangnya jatuh hati pada kimi sejak mula kami mendaftarkan diri di uthm.
"so sekarang ko dah jadi my steady girlfriend,sweetheart.aku tersipu malu. Kimi menghantar aku pulang kira-kira 11malam.malam itu kimi melayan aku seperti seorang puteri kayangan . Layanan dia padaku membuatkan aku terbuai oleh perasaanku sendiri. Aku tersenyum sendiri mengingatkan kembali malam yang indah itu.ucapan sayang dan kata-kata manis sentiasa menjadi halwa telingaku. Namun apa yang aku peliknya kenapa hanya seminggu kau melamarku menjadi kekasih hatimu kimi? Aku sanggup walau seumur hidupku. Hingga ke hujung nyawa kimi.

Kedengaran lagu katy perry-hot n cool di talefon bimbitku.sapa la yang menganggu awal pagi ni.ngomelku seorang diri. Lalu dengan perasaan malas aku mengangkat handpone.
"hello, sapa ni?soalku dengan suara separuh sedar
"assalamualaikum. Sayang tak bangun lagi ke?suara kimi lembut sahaja menyapa aku
"bangunla dah subuh ni.lepas tu boleh tido semula.
Aku bergegar bangun, malu aku pada kimi kerana kejutkan aku. Selalunya jam locengku yang berbunyi membangunkan aku bersembahyang subuh.aku dengan rasa malu menjawap "ye bangun da ni"
dengan suara yang romantik kimi mengucap salam. Sempat juga kimi membisikkan kata rindu.aduh mamat ni lama -kelamaan aku pun cair habis.

Kuliah hari ni terasa cepat sangat berlalu bila melihat kimi disebelahku. Dunia ku terasa lain sekali. Inilah nikmatnya cinta yang selama ini ku nantikan. Sepanjang seminggu tersebut masa banyak ku luangkan bersama kimi. Bahasa kami menjadi bahasa cinta yang tak dapat digambarkan.alangkah indahnya hidup ini. Bisikan cinta daripada kimi serta ucapan sayang sering menjadi halwa telinga ku. Seperti romeo n juliet sedang berkasihan.

Namun selepas seminggu berlalu kimi mula menjauhkan diri.ku mula binggung dengan sikapnya yang berubah secara mendadak. Adakah ini yang di maksudkannya.tempoh seminggu sudah berakhir maka berakhirla juga cintanya padaku. Kimi adakah aku yang bodoh? Dipermainkan oleh lelaki sepertimu? Mungkinkah ini yang kau lakukan pada mereka juga. Liza.fika,tasya,nana,elly dan juga minah mat saleh celup tu kyra? Ko kejam kimi. Airmataku jatuh berlinangan.


Tiba- tiba kedengaran lagu katy perry ditalefonku. Rasa malas aku untuk mengangkat talefon namun kugagahi jua.kelihatan nama en fuad yang tertera. Eh apa yang membuatkan en fuad menghubungiku?getusku dalam hati.
"hello,assalamualaikum su saya ni en fuad, boleh tak awak datang ke rumah saya sekarang juga. Kimi adik saya baru sahaja kembali kerahmatullah sebentar tadi."kedengaran suara en fuad sedikit sayu dari biasa.airmataku jatuh berlinangan kepipi.sederas air yang mengalir. Kuseka air mataku laluaku menuruni anaka tangga ke kereta. Di tangga aku bertembung dengan mama, mama memandangku dengan wajah yang sayu. Aku berlari menuju ke kereta.kupantu keretaku sederas yang mungkin, dalam sekejap saja aku sudah berada di hadapan rumah bangglo 2tingkat.besarnya rumah kimi. Tak pernah diceritakan kepadaku.


"su masuk ikut sini."ucap en fuad yang berada di sebelahku kini.
" kenapa dengan kimi en fuad? Apa dah jadi padanya?ujarku berkali-kali.
"sabar su, pergilah tengok kimi kat sana nanti sesudah jenazah kimi dikebumikan akan saya ceritakan lebih lanjut kepada awak. Tapi pernah tak kimi menceritakan yang dia menghidapi barah otak? Ujar en fuad.tangisku semakin kuat kedengaran . Sampai hati kau kimi.

Kutatap wajah kimi semahu mahunya.inilah detik terakhir aku dapat menatap wajah buah hatiku yang kucintai.hanya kenangan yang bakal menjelma dalam ingatanku nanti. Dengan perlahan aku bersuara. "kimi kenapa kau tak ceritakan pasal sakit ko? Apakah seminggu kita bercinta merupakan permintaan terakhir ko? Bangun kimi aku sanggup tunaikan sejuta permintaan dari ko.aku rela kimi. Kenapa ko tinggalkan aku terkapai-kapai begini? Bahuku terhenjut kuat menahan sebak didada.tiba- tiba satu terasa bahuku dipegang. Aku menoleh melihat siapa yang menyentuh bahuku.terkedu aku melihat kyra berada disini.dengan lembut kyra memeluk aku. Aku menangis semahunya walaupun aku sedari yang memelukku minah yang paling aku benggang.perasaan hibaku ku kongsi dengan kyra.

"su sabar la kita hantarkan jenazah kimi dengan selamat.jangan kau menangis begini pasti kimi sangat sedih melihat kau berduka diatas pemergiaan dia. Ikhlaskan la agar kimi tenang disana."kata kyra kepadaku membuatkan aku berasa sedikit kuat.kugagahi menahan lara dihati.sesudah jenazah dikebumikan aku dan kyra berjalan pulang.

"su ni ada surat dari kimi untuk kau.aku simpanya semenjak korang dah mula renggang."kyra menyerahkan surat yang bersampul hijau kepadaku.
"kenapa ada pada ko? Solaku padanya
"sebenarnya aku sepupu kimi. Apa yang terjadi selama ini aku tahu. Aku amat menyayangi dia namun cintaku ditolak kerana rasa cintanya yang mendalam pada kau.kes terlanggar kau dicafe tempoh hari tu aku sengaja je. Rasa sakit hatiku padamu kerana dapat memiliki kimi walaupun tanpa kau sedari yang kimi dah lama jatuh hati pada kau. Kimi meminta aku berbaik dengan kau. Katanya dia amat menyayangi kau jadi dia tak nak aku sakiti hati kau. Maafkan aku su.
"aku faham perasaan ko kyra.aku tak salahkan ko."


malam yang sayu aku menatap bangunan pencakar langit dari arah balkony bilikku..dalam kesamaran malam kuteringgatkan surat yang diserahkan padaku oleh kyra.segera ku koyakkan sampul surat tersebut.



Buat yang tersayang


disaat kau membaca warkah ini aku sudah kembali kerahmatullah.
Kesakitan yang tak tertanggung selama ini lenyap dalam sekelip mata pabila kau sudi menjadi kekasih ku.buat pengetahuanmu su aku menghidap penyakit barah otak sejak tiga tahun yang lepas. sewaktu itu kita baru sahaja mendaftar masuk ke uthm. Perlangaran kita di meja urusetia membibitkan rasa cinta dihati ini. Setiap hari wajahmu ku curi pandang. Dalam diam aku mencintaimu.itulah yang selami ini terbuku dihatiku.perhatianku padamu lebih kuutamakan dari pelajaranku sendiri. Ku perhatikan setiap tindakanmu.apa sahaja yang kau tidak tahu aku akan segera mencarinya buatmu.sebab tu la bila kau bertanya ku sumuanya aku tahu.. hehehe. Aku dah stand by la.semuanya buatmu sayangku.


Walaupun kini aku tak lagi berada disisimu tapi ketahuilah yang aku masih memiliki hati yang bernyawa. Ya... hati tersebut kini dimiliki oleh fuad abang ku. Kini aku sudah menjalani pembedahan dan aku redho andai aku pergi dengan cara begini kerana tempoh hidupku juga semakin dekat. Jadi apa salahnya andai aku melakukan semua ini. Keputusan ku menderma hati ini ku lakukan semata- mata kerana ingin melihat kau dan fuad bahagia kerana pada hakikatnya fuad mencintai mu sayangku. Kini hanya tinggal satu permintaanku padamu su. Sudikah kau mengahwini abg fuad?terima la cintanya kerana dia begitu ikhlas menyayangimu. jaga la abg fuad untuk ku kerana kalian insan yang amat ku sayangi .Sayanglah dia seperti mana kau menyayangi ku su.

Buat terakhir kalinya inginku mengucapkan ribuan terima kasih atas kehadiranmu sayang dalam hidupku. Derita ini mati bila bersamamu kerana kau la wanita yang telah mengetuk pintu hatiku. Ku redho kerana takdir tidak memihak kepadaku untuk memilikimu sayang namun takdir juga telah menemukan ku denganmu. Cukuplah dengan melihat dari jauh.

Yang ikhlas mencintaimu,
Muhammad Daniel Hakimi


Aku teresak menahan sedu yang semakin kuat. Kimi akan aku lakukan apa sahaja untukmu. Pengorbananmu begiu mulia. Aku akan menerima lamaran abangmu demi kau. Akan ku penuhi cintaku padamu melalui hati yang kau dermakan. Terima kasih kimi atas segalanya.
posted by Penulisan2u @ 5:35 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
166 Comments:
  • At 15/11/09 11:44 PG, Anonymous nurul said…

    sedihnyer....
    best sgt citer nie...
    teruskan berkarya....

     

  • At 15/11/09 2:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    musim sad story ke skag???
    wonder gak

    ..^v^..

     

  • At 15/11/09 2:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    musim sad story ke skang???
    wonder gak!!!

    ..^v^..

     

  • At 15/11/09 3:19 PTG, Blogger ♥ QaseH ♥ said…

    herm ok gak sedey...gud writer

     

  • At 15/11/09 9:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm..
    not bad lah..

     

  • At 16/11/09 12:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best betul...Jalan citer bowing...xda klimax...lagi satu, permintaan terakhir ni untuk kahwin dengan abg fuad hanya kerana hati kimi ada pada abg fuad macam x masuk akal langsung...dan adakah patut su trima macam tu je wasiat tu...macam ada something wrong je...try lagi..:-)

     

  • At 16/11/09 2:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hope ada sambungan. i like it. xsemua orang akan sanggup buat apa yang kimi buat. continue this story. i waiting for you. all the best. best giler la.

     

  • At 17/11/09 1:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    iyalah,hope ada smbungan ceta ini.sedihlh.

     

  • At 17/11/09 3:52 PTG, Blogger SyUhAdA said…

    cdey....
    not bad la...
    truskn brkarya....

     

  • At 17/11/09 4:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mane ley...x aci3...

     

  • At 18/11/09 11:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sad...
    cinta yg sbnrnye...
    hmm...
    c0ngratz 2 da writer...

     

  • At 19/11/09 4:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    knp mnggu nie bnyk citer sedih...
    pe-pe pn not bad r citer nie...
    sedihnye citer nie...
    smpai m'nitis air mata aku...huhuhuhu

     

  • At 19/11/09 5:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bowink..jln cter pndek sgt

     

  • At 19/11/09 8:03 PTG, Anonymous aini said…

    asslmmualaikum.....hmmm....sedihnya crt.apapun tahniah buat pnulis.bagus.truskn berkarya.semarakkn lagi dunia pnulisan tanah air kt dgn pelbagai karya yg mampu memberikan seribu satu teladan buat para pembaca.tahniah yer.

     

  • At 20/11/09 10:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cte ni sdih sgt....spe la yg sggup ada d tmpt heroin ni kn klo dlm realiti kn.tp wjr ka klo kta trima org yg kta x syg dmi org yg kta syg??...apa2 pn,ko dh brjya mnulis..skurg2nya x la smua cta hppy ending kn??...

     

  • At 21/11/09 11:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Harap penulis wat sambungan....

     

  • At 23/11/09 12:53 PTG, Anonymous blev said…

    tp ok gak lau dia terima..mne tau jatuh cnta kat abg fuad lak..huhu...papepum,sedey lah..asl lah asyk bc cte sedey jek...huhu

     

  • At 25/11/09 2:06 PG, Anonymous qaza said…

    menarik gak cite ni... ada jalan crita..
    tp knp kena kawen ngan fuad lak?
    mencintai org lain, miliki tubuh org lain..
    miliki hati org lain, seolah tipu diri sendiri.
    cite ni mmg seday..ending mcm xleh nk trima.
    kimi... kimi...

     

  • At 27/11/09 9:52 PG, Anonymous Waniey1996 said…

    best laa cite ni!!!!!sedih....

     

  • At 27/11/09 11:03 PG, Anonymous ain cikkimi said…

    ermmmm sedhnye
    watak hakimi dlm ctr nie sm ngan tnng sy
    tunng sy nm hakimi gak
    die pon skt barah otak
    x lm lg die akn pergi austra u wt rwtn
    tlg doakn die selmt pulng ek...

     

  • At 5/12/09 10:02 PG, Anonymous ayus said…

    touching gak cte ni tp kalu dsmbung ksh cinta su dgn fuad yg rmantik k gak

     

  • At 6/12/09 12:48 PG, Anonymous mar said…

    aaaa... ak tlh dpksa olh scandal ak mmbca apa nie org pggil eyh? cerpen ke novel eyh... hahahahahaha... fes time kot ak bc... ksimpulannya... aaa... pnulisan penulis 2 byk eja slh... hahahahahaha... so... ati2 la bila mnulis 2... bc balek b4 publish... hehehehehehe...

     

  • At 11/12/09 4:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ssgt, tp sad...gud luck

     

  • At 11/12/09 7:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best langsung.. jalan cte tergantung semacam.. kpd penulis.. tuleh r betol2.kalau slalu salah eja boring r orang.. overall teruskan berkarya

     

  • At 15/12/09 10:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnya citer nie..tapi memang best giler la...terharu lak bila baca cerpen nie.

     

  • At 16/12/09 2:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ke?? xbest pn..sy pnah bce 10 kali lg best dr ni... ejaan byk slh,crita xlogik,dialog mengelirukn(xtaw sape sbnrnye yg bckp utk dialog 2)..tq.

     

  • At 16/12/09 9:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mremang bulu roma aku bce cerpen ko ni....siyes....

     

  • At 18/12/09 2:24 PG, Anonymous wiah-0302- said…

    sdih....
    titisan air mte keluar...huhhuhuh
    gud story

     

  • At 18/12/09 4:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la jugak...kire ade bakat arr..tp igt..cinta mnusia x bwk ke mane..cinta yg abadi hnyalah cinta kpd yg maha Esa..

     

  • At 5/1/10 11:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln cite yg menarik...cerpen yg menyentuh perasaan..harap dpt diteruskan karya yg lain dgn lebih menarik lg..bg yg x de perasaan n x memahami ttg sastera shj yg x memahami keindahan yg terkandung dlm cerpen ini...cayoook.....

     

  • At 9/1/10 1:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih giler citer nie.. terharu aku...

     

  • At 18/1/10 8:00 PTG, Anonymous khazie said…

    huhuhu...
    sedaynya cte nie...
    tp best story...
    teruskn b'karya ek!!

     

  • At 20/1/10 7:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    selamat berkarya

     

  • At 21/1/10 7:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    berderai air mata....

    fuyoooo best tul cite ni..

    sedih cam cite hindustan...

     

  • At 10/2/10 12:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cinta memerlukan pengorbanan....

     

  • At 11/2/10 3:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xtaw npe..bulan 2 ni btul2 byk cite sdih..so, ble bc sdih ckit mula r brderai air mata...btw, cite ni best gile..cgrate..

     

  • At 22/2/10 10:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cdhnyerrr.......best sngt cter nie......gud job

     

  • At 10/3/10 1:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnya..by the way..congrae crta ne best

     

  • At 16/3/10 9:48 PG, Anonymous mawa said…

    wei...sedeh la..huuwaaaa...da la kapel skjap je.. pape pOwn citer nie..mmg best..

     

  • At 17/3/10 1:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang la best..tapi writer ni tak reti eja ke?? bengang pon x reti eja..hope do better next time..lima bintang:))

     

  • At 18/3/10 1:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih....
    walaupun pnah tgk cter dealova...
    tp ble bce cter ni,still rse sdih laa...
    keep it up...

     

  • At 20/3/10 6:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    berdetak hati ini gak le ...bca cite ni huhu

     

  • At 28/3/10 2:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    uwaa....bodonye aku bace citer ni...nak nangis rase....bad mood teros...pliz cr8 cter gni lg....best...

     

  • At 29/3/10 11:56 PTG, Anonymous anggur_violet said…

    npe bhase antara kekasih terlalu kasar..xromantik lgsung..
    ade ke gne ko aku..
    gne la nme..

     

  • At 30/3/10 11:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu....sedih dok...

     

  • At 7/4/10 11:34 PG, Anonymous anis izara said…

    so touching..best..=)

     

  • At 9/4/10 10:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Salam..ok cter ni...
    All The Best..
    Perbaiki dan hati2 dalam menulis untuk
    perbualan..
    Tanda bacanya..
    n whatever..k..
    Teruskan usaha memartabatkan hasil karya2 Melayu..
    -Bintang-

     

  • At 9/4/10 5:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..huhuh...sedih lar cita ni....good work....syok lah nama dia...muhamad Daniel Hakimi....hihhih...I like that's name...

     

  • At 16/4/10 1:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    teruskan untuk berkarya.oh....berderai air mataku....

     

  • At 17/4/10 1:52 PG, Anonymous dewi cinta said…

    tgkap leleh tol bca pgorbanan cinta dlm cite ni...cinta adlah sgala2nye kurniaan ilahi nmun jgn melebihi cinta kita pd yg MAHA ESA tau...gud job

     

  • At 17/4/10 3:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cdey nyaa cter nie......
    ksian kt su kn,tpi pe2 pon
    its the best story

     

  • At 22/4/10 5:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sdihnye ending cte ni...

     

  • At 30/4/10 8:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cdyh tpi npe bnyk spealing mistake???

     

  • At 12/5/10 1:14 PTG, Anonymous safya said…

    not bad

     

  • At 16/5/10 12:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnya crita ni...anyway,tingkatkan lagi mutu penulisan ni..n god job!

     

  • At 16/5/10 9:18 PTG, Anonymous nara deyla said…

    crte best n ade yg xlogik sdkit,..
    tb2 lak abg fuad yg minat su,..knpa dr awl kimi xbg je dkt abg dye??n tb2 abg dye trma hati kimi,..enth bla sakit xthu,..
    crte ni bt org t`tnya2,..but good story,.

     

  • At 18/5/10 10:55 PG, Anonymous suzana said…

    nice

     

  • At 19/5/10 3:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud job..thniah

     

  • At 21/5/10 9:10 PG, Anonymous syasya said…

    cideh nye cite ni
    nape kimi mesti?nape?
    hehehe.....

     

  • At 25/5/10 11:05 PG, Anonymous Asna said…

    cerite ni sedih..tersangat lah touching..

     

  • At 27/5/10 11:22 PG, Anonymous jizanny said…

    'percintaan itu suatu yang indah untuk di jadikan kenangan yg paling manis namun perpisahan yang terjadi pada hakikatnya 'terpaksa' untuk berpisah suatu yg cukup perit...'sedih sngt..disaat perasaan cnta berputik mengapa harus perpisahan sebegini yg terjadi..huhuhu

     

  • At 27/5/10 11:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adoi...
    besh cite nie..
    sampai ak nagis..huhuuhu..
    good job penulis..
    next time come out with more brilliant idea k..
    good luck k..

     

  • At 28/5/10 4:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pengalaman sama sepertiku,, kekasihku telah pergi ke rahmatullah.. kini pintu hatiku diketuk semula.. aku yakin cinta ku yg dh lame menyepi kini mampu semarak kembali.. ak harus menunggu dan pasti akan menunggu.. ak percaya grak hatiku..

     

  • At 2/6/10 8:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedey.....

     

  • At 5/6/10 11:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BestY... Mau nangisni...
    De Ma

     

  • At 8/6/10 11:27 PG, Anonymous missy izza said…

    typical story...m'nrima seseorg krna wasiat...xbest ar..neway..try lagi k..

     

  • At 11/6/10 8:06 PG, Anonymous Aain said…

    citer nie best laa.. cinta yang tidak berpenghujung.. best!!! teruskan berkarya.. good luck penulis...

     

  • At 14/6/10 4:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    beshnyer cite nie..cuma
    mse tulis surat 2 biarla jiwang ckit..
    apepown ttap mnarik..

     

  • At 16/6/10 11:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sdeynyer... isk..isk...
    tingat seseorang r plak.. wuwuwu..

     

  • At 23/6/10 2:51 PTG, Anonymous emiey9087 said…

    bez citer ni..
    teruskn usaha..

     

  • At 24/6/10 11:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada jalan cerita..agak menarik...tp care penyampaian kurg bagus...boleh dpekemaskan lg..

     

  • At 29/6/10 3:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sad..
    gud job..

     

  • At 7/7/10 12:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih nye crite nie...
    sngt tsentuh bla bce.
    gud job..=)

     

  • At 8/7/10 11:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnya crita niy...

     

  • At 10/7/10 6:43 PTG, Blogger Afeea said…

    separuh drpd citew nie same ngan kisah afie..
    hurmm..tahniah kpd penulis..
    wlaupun bnyk ksalhan dlm ejaan...THUMBS UP!!
    rindu kat arwah tyme bce cerpen nie...=(

     

  • At 15/7/10 3:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnyer...
    rasa tersentuh...

     

  • At 15/7/10 5:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu..macam cter heart la plak..
    sume cter ari neh sy bce sume nk wat sy nangis tau..
    mcm tau2 je sy neh mmg tgh sdeh..
    huhu..
    btw..best..

     

  • At 31/7/10 8:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie sdey sgt..moral citer nie di mana kimi sanggup berkorban tuk abg tercinta..masih adakah lg jiwa & hati semulia kimi di dunia sekarang..anda renungkanlah...

     

  • At 4/8/10 7:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best tapi sedih arr..coz ending dia x bsma...

     

  • At 23/8/10 1:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita nie bez la.. keep it on..=)

     

  • At 1/9/10 3:43 PTG, Anonymous erin said…

    not bad jgak ctew'e....wat ar ctew yg laen plak...all the best

     

  • At 7/9/10 3:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnya..all the best

     

  • At 9/9/10 1:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cdeynye cter ney.. kal0w ley, wt r smbungn dye...
    ejaan hrp dpt dprbaikikn lg ea.. keep it up..
    great j0b.. well d0ne..!!!

     

  • At 16/9/10 1:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..
    klu bleh,tak pyah la longat kl sngt..
    eja tu klu bleh bia la pnuh..
    pape pom,,cite ni best..
    keep it up..ok??
    wassalam..

     

  • At 1/10/10 11:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter ni sdih la..
    pape pn best..
    truskn usaha!

     

  • At 5/10/10 4:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih nyer cite nie...
    watak fuad x byk...
    x menunjukkan yg fuad mencintai su...

     

  • At 6/10/10 6:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice...
    cane nk post karya kt cni ya??

     

  • At 20/10/10 10:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih tp gila unfair at last dia tak dpt gak his love.
    Aisey.. rasa mcm nak cut body fuad into pieces. hah

     

  • At 22/10/10 11:35 PTG, Anonymous idamaya603 said…

    pengarang tidak begitu peka dgn ksalahan ejaan dlm karya dan penggunaan ayat serta dialog tidak dselarikan. perkara ini sgt mengganggu pembacaan pembaca. harap dperbaiki utk sesi penulisan akan dtg. anyway, nice wrk..

     

  • At 28/10/10 7:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    SO SAD:(

     

  • At 29/10/10 12:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sgt sedih..tp disebalik sedihnya ada gembiranya..akhirnya Su bertemu jodh...hehehe..well done writer!!!

     

  • At 30/10/10 1:32 PTG, Anonymous wananisaqilah said…

    ermm tiada climax!
    pendek sgt ceritanye!
    rase sedih mmg ade,,tp x smpai ke dasar haty!
    cuba lagy writer!


    *anis*

     

  • At 4/11/10 9:42 PTG, Blogger fie :p said…

    best story nie .. hurm ..

     

  • At 10/11/10 1:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihyer..............

     

  • At 11/11/10 3:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    satu usaha yg menarik utk penulis..
    tahniah !! =)

    huhu..tp cdey la plak..

     

  • At 13/11/10 9:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak la best sgt,teruskan berkarya k....

     

  • At 20/11/10 2:18 PTG, Blogger siti nur hamidah said…

    pertemuan di uthm???i'm uthm student,hihihihih....btw,cdey..is it true story???

     

  • At 23/11/10 1:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cdey r criter.. tp bst laa...
    lau yer pun couple r lma ckit.. at least 1 month ker.. x r cdey sgt.. ngeee~
    god job to writer..

    -risya qistina-

     

  • At 24/11/10 12:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan giler!!!!!! tak best..biasa sangat..try lagi ok?

     

  • At 28/11/10 10:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story mem..

     

  • At 29/11/10 9:14 PTG, Blogger Azfar Afif said…

    sdey la jgk....

     

  • At 8/12/10 10:53 PG, Anonymous ct hazar said…

    way for the story so far ok , but have typing eror sket.....so kena edit dgn detail la../i like your stail/

     

  • At 10/12/10 4:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu sedihnye...
    good job :-)

     

  • At 12/12/10 8:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bowink ah...
    but stil sad!!!!!!!

     

  • At 17/12/10 10:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kAlAu dPrKmSkN lAgI aPe Yg X'tTkMs Tu McAm EjAaN, dIaLoG, sSuNaN pLoT aPe SuMe, LaGi BeSt nAk BaCe...
    MenArIk JugAk KaLaU aDa SmbUnGnNyA...
    TaPi pApEpUn P'cUbAaN yG bErAnI,
    dO NoT dEsPaIr
    GuD LaK OLwEz!
    (-__+)

    [HaRiey]

     

  • At 22/12/10 12:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2!

     

  • At 28/12/10 10:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud try.. n interesting..;p
    just kene tambah klimax utk jd kn lg menarik...
    klu der smbungan between her n fuad tuh... mst best.. ;p

     

  • At 30/12/10 1:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnye.....nangis dibuatnye..
    kalau buat novel ni mesti best...

     

  • At 31/12/10 10:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tahniah,cerite yang best...
    sedih kot...

     

  • At 5/1/11 5:49 PTG, Anonymous arifa ubaidillah said…

    - Emm.. maaf ye cik/ encik penulis, org Kelatam ke? jarang org tersilap eja 'tercegak' kecuali mmg sebutan lidah pengarang camtu, tahu ttg pengucapan awam Mat Sabu (maap, sensitip ke?) n 'bawa kereta sederas yang boleh'. bahasa menunjukkan jiwa bangsa.
    - Simptom barah otak sepatutnya sudah ketara dlm masa seminggu sebelum akhir hayat. novel popular 90-an Sharifah Abu Saleem "Tangisan Bulan Madu" ada juga minor simptom dinyatakan. ni tup2..end....
    - ok, awal2 cerita Su ke bilik mesyuarat, so ingatkan di pejabat. tambahan de pembentangan. then tengah cerita kimi&su g kuliah? pembentangan proposal buat dalam bilik meting ek? en fuad tu lecturer ke?
    - kimi ambil su di rumah su, then su pun bleh g rumah kimi. kedua2 watak dapat kampus dekat rumah ke?
    - "abg fuad terima hati Kimi". kalau baca je cite tu, faham la.. ikut logik ermm.. 1)en fuad dan abg fuad tu org yg sama ek? 2) kalau org tu de kanser otak, mana boleh buat major operation. mana2 doktor pun tak bagi. tambah2 transplan hati. 3) bila pula dia derma, kenapa?
    - "di tangga aku bertembung dengan mama. dia memandangku dengan sayu" mama dh dpt tahu ke kimi meninggal awal dpd su, ssb su dpt panggilan hp, bukan tepon umah @ mama maklumkan? atau camne? atau mama tahu something su tak tahu?
    - Suuu.. jangan terima cinta tu semata2 kerana wasiat. Cinta kerana simpati...

     

  • At 6/1/11 9:11 PTG, Anonymous aku said…

    aku sokong la komen arifa ubaidillah tu tapi sekurang-kurangnya penulis dah mencuba yg terbaik!

     

  • At 10/1/11 6:17 PTG, Blogger miemiey said…

    sedignya... mcm kisah sy jgk... best la citer ni walaupun ringkas.... tahniah... kerana melakukan sebuah kisah yg blh mmbri erti... kpda sseorg yg sdg brcinta....

     

  • At 15/1/11 2:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt...sedihnyerrrrrr

     

  • At 17/1/11 5:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    itu la yang dikatakan power of love....cter nie best mcm drama tv yang akun pernah aku tengok,aku baca tak berapa feeling sangat la......tapi mmg best citer nie,teruskan berkarya.............................

     

  • At 24/1/11 5:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnya....
    ikhlasnya cinta kimi ke su

     

  • At 25/1/11 9:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Scara jujurnya citer ni agak menarik..tp xdpt FEEL sb kena byk pbaiki tanda baca,perenggan n sbagainya..sb dr ctu lar bru sng nk fhm n lbih mhayati citer yg sedih ni..
    gd luck!!^_^
    -tulip-

     

  • At 25/1/11 3:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad la..
    hehe

     

  • At 7/2/11 3:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurmm...boring ckit la...jalan cerita kurang menarik... so so la...

     

  • At 9/2/11 10:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihhhhhhh . berlinang air mata baca :(

     

  • At 10/2/11 5:06 PTG, Anonymous hanna fathiha said…

    salam......
    best cter ny.....
    tade sedih lg ker?
    hehe
    sy setuju dgn cik arifah ubaidilah tu .....
    tp ta la seratus peratus....
    lg2 tntg kematian...
    kte ta taw ajal orang taw diri kte sndr ble saat nye.....
    kan?
    lg 1,,
    kalaw penulis ny nk terangkan 1 persatu ttg ble kimi sakit,,
    sintomp2 sblm maty ker,,,
    tuw bkn cerpen name nye....
    tuw da dikire novel....
    kne faham ape itu konsep CERPEN .....
    MAAF ANDAI TERSILAP KATE.....
    btw,,,
    cter ny da buat jantung sy terhenti....
    ta la lame,, kejap je...
    good job !!
    salam

     

  • At 15/2/11 4:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerpen pertama buAT sy feeling hehehehe,,,citer dy best tp dier punyer suspen tk bape tajam laa,,btw,citer yg best...

     

  • At 21/2/11 1:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln citer yg mnarik..tp xbpe nk saspen, tlampau byk kebetulan..huhu

    anyway, gud job. cume perlu titik beratkan gaya menaip yg btul.. teruskn bkarya

    ~aida~

     

  • At 6/3/11 5:18 PG, Anonymous Irel Wani Izzat said…

    mcm tlampau laju sgt.
    asal kimi 2 xmintak jd kekasih awal2 coz dye da tau dye ada saket 3taun sblom 2??
    papepon ok larh!!
    tahniah

     

  • At 13/3/11 8:53 PTG, Blogger _siti noraien_ said…

    bez cite neh,,,sye ske...so,,sweet r dieowg..tp syg jodoh xpnjng....

     

  • At 16/3/11 7:20 PTG, Blogger nuoi_ein said…

    em pe ek nk ckp...best cite ni...kpd en.fuad jge su leklok taw..huhu~~

     

  • At 18/3/11 5:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cte ni..best sngat2..sdih btul cte ni..slamt brbhagia su..

     

  • At 20/3/11 12:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnyer:(sobsobsob.. best sgt citer nie..

     

  • At 3/4/11 5:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best

     

  • At 16/4/11 9:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape arinie ak asyik bace citer sdey jeee.......

     

  • At 26/4/11 11:51 PG, Anonymous ejah said…

    best sgt jln citer ne....arap trs berkarya

     

  • At 30/4/11 4:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sememangnya,crita ini mgigatkan aku betapa hidup ini mempunyai pelbagai caraban,tetapi untuk merima org bru bkannya prkara mdah..jsteru itu kimi xspatutnya myerahkan abgnya.pliknya.

     

  • At 10/5/11 12:50 PTG, Anonymous eiza88 said…

    sedih...
    meleleh air mte...
    cinta yg sungguh indah...
    hope trus bkarya k...

     

  • At 11/5/11 4:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sdh la gk..

     

  • At 4/6/11 12:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurm...x berapa nak menarik sebab jalan cerita terlalu singkat..ending x kena...gaya bahasa x best..pape pun..keep it up!!

     

  • At 11/6/11 5:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tolongla jngan wat cite sedih agi...aimata aq dah nak kering ni...semu cite sedihh..apupun mmg best cite ni

     

  • At 15/6/11 2:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    towl3 . . .ari nie ari cerpen cdeh s`dnie ea???pew pown the best..NANA SAYANG ALEP<33

     

  • At 17/6/11 3:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnya...
    hampir2 nk menitiskan air mata tapiku tahan..
    malu kantoi menagis la pulak...hehehhehe
    memang best..
    ending cerita lain dari yang lain..
    saya suka..
    teruskan berkarya..
    selamat maju jaya..

     

  • At 18/6/11 6:10 PTG, Blogger Achik Syida said…

    sedih cite ni..

     

  • At 30/6/11 5:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnya...knp semua cerpen yg sy baca ending dia kematian jaaaa...waaaaaaaaa....apapun, tahniah, teruskan berkarya^_^

     

  • At 27/7/11 12:29 PTG, Anonymous orang malaysia said…

    best citer niewwwww...aku suke....hope the writer buat sambungan cite ni balik....best...^_^

     

  • At 9/9/11 3:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sungguh menyentuh jiwa..
    karya yang menarik sangat2....
    bes giler..

     

  • At 25/9/11 9:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt cite ni,,trhru ku mndgar ye,,sdih sgt smpai orng ckp aku xbtl bca cerpin pn blh nangis,,,

     

  • At 2/10/11 10:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler.........
    sedh.... hbis naik bulu roma aq nie.. hehehe
    syabas teruskn berkrya...
    g00d luck..

     

  • At 19/10/11 8:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    congrats pnlis....c'te ni best glerrr.....cdih ny c'te ni...gud luck....

     

  • At 16/11/11 4:54 PTG, Blogger Crush_Andrian said…

    tersentuh hati ku bila membaca cerpen ini.......

     

  • At 3/12/11 8:24 PTG, Blogger yuniey said…

    cdey2...tersentuh n romantis kimi n su ni...cm aqu lak lam nih...

     

  • At 7/12/11 8:51 PTG, Anonymous yayakusayang said…

    thaniah..anda mmbuatkan sy mnangis..sedih citanya...best citanya...truskan usaha anda..

     

  • At 9/12/11 12:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...tpi ni kli kedua bc cerpen dlm 1 hari msti ending ada yg meninggal..erm..tpi ok ..not bad..

     

  • At 20/12/11 2:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biase jer,,

     

  • At 21/12/11 4:07 PTG, Blogger Eryza Hamasaki said…

    menyayat hati....

     

  • At 21/12/11 8:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klu ni permulaan pernulisan bg penulis kre ok la..
    cte best,sdih..tp ending x berape menarik..sbb kat c2 mcm de sesuatu yg kurng, pe2 pon good luck n cube lg....

    ...miz alyn...

     

  • At 28/12/11 11:56 PG, Blogger mysah said…

    @yg psl hti kimi ade dkt abng fuad tu cm tk logik la,,cbe tkr jdik,,,kimi pling syngkn abng fuad,,thenmpndai2lah,,anyway,,citer ni mmg mnyntuh klbu btul~~sedih sngt~~mnngis bce~~smbung lgi..

     

  • At 2/1/12 1:49 PTG, Anonymous annysya ain said…

    hUrMmMmM....sdh ny cete ney...
    best arh....hayya,npa kimi mati...(aaaaa)
    suppppeer like
    keep it up>>lol

     

  • At 15/1/12 1:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmm...cta ney cm xbest jew..
    ending cm 2,cnta ngn owunk len..tb2 kne kwin ngn owunk len coz wasiat jew..
    bkn senang sbnarnya nak tima cnta owunk len skelip mte..
    tapi to writer truskan brkarya k..

     

  • At 16/1/12 10:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih cte nih.. trase cm su lak ble bce.. truskn brkarya..

     

  • At 25/1/12 10:52 PG, Anonymous suzie said…

    sdey nye...tp endg die cdey...2 x bez...hux3...tp gud jobs!!!!!!

     

  • At 16/3/12 11:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la..not bad..tp mang agk bosan la jgak sb tlalu pndek n agak tergntung cite nie..moga pnulis dpt mnmbah baik kan lg karya..bdw, tahniah sb da bjaya jgk jsil an karya nie..=)

     

  • At 17/3/12 1:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnya
    ngs sya bca nie cerpen..
    best..
    truskan brkrya u all ^.^

     

  • At 8/5/12 11:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnye....
    terharu...
    nangis saye bace cerpen nie,,,,
    teruskan berkarya...

     

  • At 14/7/12 5:35 PTG, Blogger sofian hadi said…

    waoooow.... sye trharu btl....

     

  • At 18/7/12 9:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedey sgt...sgguh kuat n tabah writer lalui sume ni..

     

  • At 31/7/12 3:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu sdehh

     

  • At 3/8/12 5:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    romantik teruskan usha berkarya

     

  • At 3/8/12 5:10 PTG, Anonymous etilya said…

    jln cerita best saya suka teruskan usha andaaaaa

     

  • At 27/10/12 8:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mula good lama2 down...tapi not bad

     

  • At 10/5/13 11:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    langsung xbest ... tah lah , cam xde jiwa je nk mengarang ... i think ... jgn mare ye ...
    suspen xde , tetiba suh dtg ruma ... kimi n en fuad adik beradik? xde mention pon .... tahlah , xde mood nk baca ... sorryyy , baca xabis pon .. but keep trying ... ok ? good luck ....

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group