BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 17, 2009
Cerpen : Hikmah perkahwinan
Nama Pena : gadis timur

aku bersendirian lagi malam ini.hanya bertemankan patung beruang hadiah daripada bekas kekasihku .kekasih???di manakah kau sekarang wahai zarul?aku tahu aku bersalah kepada kau.tapi aku terpaksa!sungguh aku terpaksa.terpaksa menikahi seorang lelaki yang tidak pernah wujud dalam diari hidupku.faris hisyam...dialah suamiku....tetapi suami hanya pada kertas sahaja.sudah seminggu aku bernikah dengan dia,tetapi pernikahan ini ibarat tiada noktah akhirnya.siapa yang tidak kenal faris hisyam bin tan sri mokhtar.anak kepada tokoh korporat yang sangat terkenal di malaysia nih.

huh buat apa kaya lau perangai teruk!!!aku masih teringat lagi sehari sebelum perkahwinan aku dijalankan,faris bertemu aku secara rahsia untuk membincangkan masalah ini.aku tahu dia sudah ade kekasih seorang model yang sangat terkenal di malaysia.

***********************************

"aku ade hal nak bincang ngan kau,"kat faris dengan muka yang serius.
aku menjadi takut.pehal pulak mamat ni!macamlah aku beria-ia sangat nak kahwin dengan dia.tak rela aku kahwin dengan mamat ni.harap muka je hensem..ermmmmmmmmmmmm boleh tahan juga paras dia, macam farid kamil..heheehehe

"hello,cik maya.sempat pulak dia mengelamun,"
"err...sorry...sorry...haa ada ape you nak bagitau i nih,"balas aku cepat bagi menutup malu ak..ishhh malunyer...macam mana aku boleh mengelamun jauh ni.kaulah punya pasal!

"pasal perkahwinan kita esok.aku dah buat kontrak bagi perkahwinan kita.ini kontraknye,"kata faris dan terus menyerahkan kontrak itu kepada aku.

*************************************

aku terkesima.KONTRAK?????aduihhhhhhhh...aku pun terus meneliti kandungan kontrak itu.

1. selepas perkahwinan kita,buat hal masing-masing-masing.tidak boleh mencampuri urusan masing-masing.
2. dihadapan keluarga dan kawan sahaja kita berlakon sebagai pasangan suami isteri.
3. bilik tidur berasingan
4. urusan rumahtangga seperti memasak,menggosok baju dijalankan seperti biasa
5. kalau tidak ada persefahaman, kata putus yang sesuai ialah cerai!

aku terkejut dengan syarat yang terakhir itu.aku sangat berharap agar perkahwinan aku akan berkekalan sehingga akhir hayat.tapi dah nasib aku macam ni,aku kena terima dengan hati yang redha.zarul maafkan aku kerana meninggalkanmu tanpa alasan yang kukuh.aku tidak mahu melukai hatimu yang sui murni itu.

"ok,aku bersetuju,"balas aku beserta keluhan.
**************************************

dalam majlis perkahwinan ...

aku hanya mampu tersenyum sahaja sepanjang perkahwinan aku berlangsung.tak tahulah macam mana muka aku dengan senyuman terpaksa itu.kalau aku tengok kat cermin mesti boleh pengsan aku!!
aku tengok faris begitu segak dengan berbaju melayu hijau.sungguh tampan.tiba-tiba aku teringatkan zarul.hatiku berasa sebu tiba-tiba.zarul,maafkan maya!!!!

malam pertama aku tidak ada apa-apa yang menarik.aku dan dia hanya buat hal masing-masing.masuk je bilik,aku terus tidur.malas nak layan dia.

************************************

pangggggggggggggggg!!!!!!!!aku tersedar dari lamunan yang panjang ekoran daripada bunyi guruh yang sangat kuat.aku memang takut dengan bunyi guruh yang sangat kuat.terus aku menyelimuti badan aku dan akhirnya terlena dengan perasaan takut.

keesokkan pagi,

aku sibuk menyiapkan sarapan.hari ini aku ada meeting yang sangat penting.aku harus tiba awal di pejabat untuk memastikan segala persiapan awal berjalan dengan lancar.sebaik sahaja aku berpaling untuk keluar dari dapur,aku terkejut apabila melihat faris merenung aku dengan begitu tajam.aku berasa pelik.aikkk...pehal pulak mamat nih tengok aku semacam jer.aku meneliti pakaian aku hari ini.aku meyarungkan baju kebaya hijau dan rambutku disanggul tinggi..tak ade yang pelik pun!!!

"cantik jugak bini aku nih" faris berkata dalam hati.sudah dua minggu dia tinggal sebumbung dengan isterinya itu.dia mendapati ada satu daya tarikan tentang isterinya itu.rajin,manja dan cantik!!!memang perwatakknya itu lain daripada kekasihnya,nasha.walaupun nasha lebih cantik daripada isterinya,tetapi dia berasa nasha ada kelemahan dari segi perangainya yang mengada-ngada dan tidak bersopan-santun dengan orang lain.

"hello,faris...jauh mengelamun"...faris terkejut daripada lamunanya apabila mendengar suara lunak isterinya itu.
untuk menutup rasa malunya,dia terus beredar dan bergegas ke pejabat.

aku terkesima.pelik dengan perlakuan suaminya itu.buat letih aje aku buatkan sarapan..membazirkan masa aku aje!baik aku kasi kucing makan.dapat pahala sikit!!!

*************************************

faris tidak dapat menumpukan perhatiannya terhadap kerja yang bertimbun di atas meja.dia sendiri berasa pelik dengan sikapnya pada hari ini.pusing kiri terbayang senyuman manis isterinya.pusing kanan muncul wajah isterinya sambil ketawa.sungguh manis!!!dia sendiri tidak tahu kenapa muncul perasaan aneh ini.adakah ini cinta???oh,tidak....

dia terus menuliskan sesuatu didalam diarinya...memang diari itulah yang sentiasa menemani hidupnya...

tiba-tiba....

"sayang..."kedengaran suara manja sebaik sahaja pintu ditolak.faris terkesima dengan kehadiran nasha."you nak apa ni sampai datang ke pejabat i ni.you kan tahu i sangat sibuk ni,"balas faris dengan nada marah..

nasha hanya tersenyum manja sahaja.dia hanya datang untuk melepaskan rindu sahaja terhadap lelaki itu.sudah dua minggu dia tidak berjumpa dengan kekasih hatinya itu.sepanjang dua minggu lalu dia terbang ke london untuk menjayakan pesembahan fesyen disana.

********************************

faris hanya diam sahaja sepanjang perjalanan pulang dari restoran,begitu juga nasha.nasha berasa pelik dengan tingkah laku kekasihnya itu.
"kenapa ni sayang?i lihat you macam lain semacam aje,"tanya nasha.
"errr...tak adelah sayang.i just tired.very tired."faris tidak tahu macam mana hendak memberitahu perkara sebenar tentang perkahwinanya yang dirancang oleh keluarganya itu.keluarganya dan keluarga maya sudah menjalinkan hubungan akrab sejak bertahun-tahun lamanya.tetapi dia memang tidak pernah mengenali kenalan lama keluarganya itu.
keadaan menjadi sunyi sehingga tiba di appartmen nasha.

************************************

argggggggggggggggggg"jerit nasha dengan kuat sehingga mengejutkan teman serumahnya,ina.
"pehal kau nasha.balik2x je mengamuk..ina bertanya dengan seribu satu soalan.

"faris tulah.aku balik dari london terus sahaja jumpa dia kat pejabat.alih- alih dia marah aku sebab ganggu dia kan pejabat.dia tak tahu ke aku rindu dia separuh mati!!!!sepanjang perjalanan balik tadi kau tau tak..dia senyap jer.tak cakap apa-apa pun kat aku..aku rasa macam dia merahsiakan sesuatu daripada aku la..tapi apa rahsianya..

ina serba salah hendak memberitahu hal sebenar kepada temannya itu.tapi untuk kebaikkannya,baik aku bagitau jelah."errr...actually,he\'s already married,"ina berkata dengan nada yang tersekat-sekat.

nasha membuntangkan matanya.what!!!!married!!!!no..no...he can\'t do this for me..he promised me to marry me..only me...he\'s mine!!!!only mine!!!!nasha menjerit sekuat hati ibarat terkena histeria..
aku takkan lepaskan perempuan tu.kalau aku tak dapat,dia juga takkan dapat..nasha tersenyum sendirian beserta satu dendam yang hanya dia ketahui.ina terpaku....

**********************************

ishhh mane pulak faris nih.dah pukul 8 pagi takkan tak bangun-bangun lagi nih.rasanya dia ada meeting tergempar ari nih.patut ke aku kejutkan dia?kejutkan dia bermakna aku kena masuk bilik dia?ishhhh tak nak aku..tapi kalau dia marah aku nanti sebab tak kejutkan dia macam mana pulak..ish tak boleh jadi nih.kejut jela...

sebaik sahaja aku buka pintu biliknya,aku lihat dia masih lena tidur lagi..aku terpana seketika apabila melihat dia tidur persis anak kecil.aku ketawa sendirian....aku terus mengejutkannya.
tetapi tiada respon.aduih mamat nih tido mampus ker...."awak bangun.dah lewat nih..no respon...

aku terus mencuit lengannya..ishhh susahnya nak kejutkan dia nih....aku kejutkan lagi dia dengan begitu kasar.ni jelah cara yang paling sesuai sekali...akhirnya aku sudah putus-asa.apabila aku berpaling hendak keluar dari bilik dia,tiba-tiba tangan aku ditarik kasar..lalu aku tercampak ke dada bidangnya..

mata aku dan matanya saling bertatapan...begitu lama...tiba-tiba sesuatu perasaan aneh muncul...dup...dup...jantungku berdebar...kenapa dengan aku nih...
dengan sepantas kilat aku terus bangun."kenapa dengan awak nih..bangun la.dah lewat nih.saya pergi kerja dahulu.

"errr....maya...tak nak salam i ker,"aku terkejut beruk apabila mendengar permintaanya itu.lalu aku bersalam dngan dia.sekali lagi aku terpana apabila dia mencium dahiku dengan penuh kasih sayang.

"tengahari ni kita lunch sama-sama ok,bye,"lembut faris menuturkan kata-katanya..aku berlalu dengan perasaan yang sangat aneh.

********************************

di pejabat aku rasakan masa berlalu dengan begitu lambat..aku asyik melihat jam.baru pukul 10 pagi..adakah aku menantikan saat-saat makan tengahari??kenapa dengan diriku ini.adakah aku dah jatuh cinta?perasaan aku sungguh berbeza dengan perasaan aku apabila jatuh cinta dengan zarul.

akhirnya waktu tengahari muncul...aku tiba-tiba berasa bahagia apabila melihat kedatangan faris menjemputku di pejabat.apakah perasaan ini sebenarnya????aku menghabiskan masa dengannya dengan menceritakan kisah-kisah aku semasa kecil.aku dapati perhubungan aku dengannya lebih mesra daripada dahulu.

tanpa disedari,ada dua mata yang melihat adegan romatis pasangan itu.

*********************************

sebaik sahaja keluar dari restoran,aku dan faris berjalan beriringan ke kereta yang terletak seberang jalan.apabila aku hendak melintas,tiba-tiba handphoneku nyaring berbunyi..aku terpaku di tengah jalan apabila melihat sebaris nama yang tentera di handphoneku...ZARUL....
tanpa kusedari sebuah kereta bergerak laju kearahku..aku terpana seketika..tiba-tiba aku ditarik kasar ke tepi jalan..."kenapa dengan awak ni.nak mati ker?"marah faris..\'kalau nak mati jangan mati depan i..i taknak tengok kematian didepan i..never,"kata faris lagi..

aku berasa sakit hati mendengar kata-kata faris itu.."biar la i mati pun..kenapa you selamatkan i?"balas aku lalu beredar meninggalkannya sendirian.faris terpaku...

********************************

sejak kejadian tempoh hari,perhubungan aku dengan faris semakin dingin.sudah lama aku tak bercakap dengan dia.biar dia rasakan!!!!

pada suatu hari,orang tuaku datang kerumah.aduihhh...ini bermakna aku kena duduk sebilik dengan faris...oh no!!!!

"maya.dah nak dekat dua bulan korang berdua kahwin.takde apa-apa lagi ker?bukannya apa,mak nih dah tua..takut tak sempat aje,"keluhnya..aku hanya mampu tersenyum sahaja.aku melihat faris macam tidak ada reaksi tentang soalan cepumas itu..dia bukannya nak anak daripada aku!!!!hanya nasha difikirannya...

***************************************

di dalam bilik....

"ehemm...
aku hanya buat tak endah aje...aku terus tidur ...malas nak tatap mukanya itu.
tiba- tiba telefon bimbitku nyaring berbunyi..
"hello,"jawabku malas..zarul...tiba-tiba aku menyebut namanya dengan kuat.faris memandangku dengan pandangan yang tajam.alah biarlah dia bukannya ambil tahu pun.jika dia ada pompuan lain,aku pun ada!!!

hampir setengah jam aku bercakap dengannya..faris tiba-tiba marah denganku.."apa hal dengan awak ni.saya bercakap dengan member lama.kenpa tak boleh ker?kalau awak cakap dengan nasha saya tak marah pun???"bidas aku lagi.kemarahanku sudah sampai kemuncaknya...

faris hanya diam sahaja.aku terus tidur sambil teringat perbualannya dengan zarul tadi.esok aku akan bertemu dengannya di tempat pertama zarul meluahkan perasaan cintannya kepada aku.

faris mnenulis sesuatu dalam diarinya...lalu terlena sendiri..
********************************

di tepi tasik...

aku hanya diam sahaja.aku tak tahu nak cakap apa denga zarul.sudah lama aku tak berjumpa denganya.dia semakin kacak..
"errr...saya minta maaf kat awak.saya tahu saya salah,"kata aku dengan nada tersekat.
zarul hanya tersenyum sahaja.."saya faham..sudah kehendak keluarga awak.tapi saya nak tanya,awak bahagia dengan perkahwinan awak?saya lihat macam ada tak kena aje dengan perkahwinan awak ini,"kata zarul..

aku hanya mampu tersenyum sahaja...

tanpa disedari...sepasang mata memerhati mereka dari jauh dengan perasaan cemburu..siapa lagi kalau faris hisyam!!!!!

*****************************

aku melihat jam sudah menunjukkan pukul 2 pagi tetapi kelibat faris masih tidak muncul-muncul lagi..nasib baiklah mak aku sudah balik.kalau tidak jenuh aku kena menjawab pertanyaan mak aku tu yang mengalahkan wartawan melodi.

tiba-tiba aku mendengar pintu rumahku dibuka.terus aku bergegas ...alangkah terkejutnya aku apabila melihat faris terhuyung-hayang berjalam..mesti dia mabuk!!!!

"kenapa awak meneguk air haram ni,"marahku..aku hendak memapah dia tetapi dihalang olehnya.
"arrggggg..pergi mampus lah kau tu.aku tak nak tengok muka kau lagi.perempuan sundal!!!!marah faris.dia berasa sangat marah apabila melihat adegan pagi tadi..tanpa disedari dia meneguk air haram itu...

aku terkejut.air mataku bercucuran keluar...sedih mendengar dia menuduhku perempuan sundal!!!
saat aku hendak berlari meninggalkanya,tiba- tiba faris menarikku dan mencium bibirku dengan begitu rakus..

aku terus menampar faris dengan sekuat hati...
"kenapa?aku suami kau berhak buat macam tu..owhhh tak ingat..kalau lelaki lain mesti kau suka kan?
aku semakin sakit hati mendengar kata-katanya itu.terus aku beredar ke bilik.

aku menangis sepuas hati...........

*******************************

keesokkanya...

"hello,"aku menjawab panggilan.
"hai...aku nak jupe you malam ini kat gedung lama bukit jaya,"kedengaran suara seorang perempuan yang tidak dikenali.
"errrr...siapa nih"tanyaku..
"aku nasha...kekasih suami kau.aku nak buat perhitungan dengan kau.hanya kau sahaja.faham"terus sahaja dia menamatkan perbualan itu.

aku terpana...pehal pulak minah ni nak jumpa aku..malam pulak tu...kat gedung pulak..isk..pening kepala aku...

***********************************

kat gedung...

aku berasa seram sejuk aje...
"haa bagus kau sudi datang"kedengaran suara perempuan dibelakangku.aku berpaling ke belakang dengan segera.
nasha berdiri betul-betul dihadapanku...
hatiku berdebar-debar apabila melihat dua orang lelaki yang tidak dikenali dibelakang nasha.
pandangan lelaki itu rakus melihat aku dari atas ke bawah.
"ermmm..cantik perempuan kau bawak tuk kami,"salah seorang lelaki bercakap kepada nasha..

aku terkejut....
nasha hanya tertawa berdekah-dekah....
"you know maya...tempoh hari aku nyaris hendak melanggar kau.malangnya suami kau sempat selamatkan kau..tapi malam ini aku takkan lepaskan kau,"
aku berundur setapak ke belakang...malangnya aku ditangkap oleh dua orang lelaki itu.
"marilah,sayang kita bermadu kasih.aku berasa hendak menangis.tetapi siapa hendak menolongku...
YA ALLAH,tolonglah hambaMU ini...

"aku nak kau menderita seumur hidup.setakat ini kau masih dara sunti lagi kan?hahahahaha...biar dua orang nih rasmikan kau dulu daripada suami kau!!!!kahkahkahkahkah....

aku menjerit meminta tolong....
dua orang lelaki itu menangkap aku dan salah seorang memeluk aku dengan rakus!!!!

********************************

tiba-tiba ....

aku melihat seorang lelaki datang menyerang dua orang lelaki itu...FARIS!!!!!....Aku berasa satu perasaan menyelinap di sudut hatiku...

akhirnya dua orang lelaki itu berlari lintang pukang.begitu juga dengan nasha.

aku terus memeluk faris..malangnya dia melepaskan pelukanku dan meninggalkan aku sendirian.

aku terkesima..........FARIS!!!!aku melaung namanya sekuat hati...

**********************************

sudah seminggu faris tak balik rumah...sudah kering air mataku mengenangkan masalah aku ini..
faris cepatlah pulang..aku tahu aku sudah jatuh cinta kepada kau....

perasaan aku membuak-buak untuk masuk ke kamarnya...

aku duduk di atas katilnya...aku sangat merindukanmu sayang.pulanglah.aku tahu aku silap...

tiba-tiba aku terpandang sebuah diari bewarna hitam.lantas aku membukanya..

aku membaca setiap bait-bait kata di dalam diari itu.

"aku pusing kiri,terbayang senyumannya.pusing kanan terbayang ketawanya.so sweet,"arggg apakah perasaanku ini.adakah ini cinta???
aku berfikir sejenak..siapakah gerangan gadis itu???aku meneruskan pembacannku..

"aku tahu perasaan aku terhadap maya sudah berubah menjadi sayang."

eh sekejap..MAYA???akulah maya...dia jatuh cinta kat aku..oh my god...
aku menangis teresak-esak..

aku menyambung lagi pembacaanku...

"aku berasa sangat kecewa apabila melihat wanita yang kucintai bersama dengan seorang lelaki"

aku terpaku sekejap.la..pasal itulah malam itu dia begitu marah dengan aku..YA ALLAH!aku telah membuatkan suamiku makan hati dengan diriku ini.maafkan diriku ini wahai suamiku!!!

macam mana aku hendak mencarinya!!!!
haaa...baru aku teringat..mesti kat tempat first time aku berjumpa dengan dia sebelum perkahwinan aku dengannya..

******************************

aku bergegas ke tempat tersebut...
betul jangkaan aku...
aku melihat dia bersendirian sambil memegang sesuatu...
semakin aku menghampiri dia semakin jelas gambar yang terpapar.alangkah terkejutnya aku apabila melihat gambarku...ya gambar aku semasa perkahwinan aku dengannya.aku menitiskan air mataku.sungguh terharu...

"abang,"aku memulakan langkah..saya minta maaf,"lantas aku memeluknya dengan begitu erat..
"saya tahu saya salah..maafkan saya,"aku menangis teresak-esak dalam pelukannya.

faris membalas pelukanku dengan begitu erat seakan-akan tak nak melepaskanku...
"abang pun nak minta maaf memperlakukan kasar terhadap sayang.maafkan abang jugak,"

akhirnya kisah hidupku berakhir dengan sebuah kebahagian....
terima kasih atas perkahwinan ini.ada hikmah disebaliknya.
**********************

sementara itu...nasha ditangkap polis akibat perbuatan kejamnya itu...
zarul hanya menanti maya dengan penuh harapan...akan tetapi sampai bila????????????????
*********************



p/s:diharap enjoy dengan hasil karya saya...
posted by Penulisan2u @ 5:50 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
186 Comments:
  • At 17/10/09 6:34 PG, Blogger Suraya Mohamed said…

    enjoy..teruskan usaha... a bit cepat plk...cam tak detail sangat...good job!

     

  • At 17/10/09 6:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan citer da best... cuma olahan je macam x brapa sedap la.. anyway, to the writer citer nih best bagi aku.. Good Luck..!! :-)

     

  • At 17/10/09 9:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bs btol..
    i like kit..btol pe org kats olahan xwape bes..

     

  • At 17/10/09 10:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lorhh.......bosan.........cliche.........

     

  • At 17/10/09 11:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm ciplak idea kat novel ker...
    mcm dah pernah baca je....
    sebijik pulak tu...
    satakat tambah dairi....erm..

     

  • At 17/10/09 12:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes gler cter nih...congrats writter...
    good luck!!!!

     

  • At 17/10/09 12:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala...wat la kelainan ckit...citer nie dah ramai orang tulis...pepon ok la...best gak....

     

  • At 17/10/09 1:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baguslah citer ni..cuma kenapa citer ni macam di siapkan secara tergesa-gesa ??? walau cam ne pun tahniah.

     

  • At 17/10/09 3:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tenkiu atas komen anda semua..
    jgn lupa untuk membaca karya saya yang akan datang iaitu badai cinta pertama dan tuhan berikan aku cinta...

    jgn lupa jugak untuk membaca novel bersiri saya bertajuk cinta si teruna dan dara...

    i accept all of ur commnts..
    ur comments will help me to make the story more better!!!

    gadis timur:)

     

  • At 17/10/09 11:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good job writter!!!!keep it up ok !!!

     

  • At 18/10/09 12:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm pernah bc je. cuma ada olahan tuk nmpk kelainan

     

  • At 18/10/09 12:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm dlm novel bicara hati je..hahaha
    kantoi r lak an

     

  • At 18/10/09 2:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btl la..ciplak novel ni..idea ciplak xbest a baca..buat la cte yg lain ckit..hmmm

     

  • At 18/10/09 9:32 PG, Anonymous lizz said…

    cite best..tapi mcm ringkasan dari novel2 yg pernah kubaca...apapun teruskn usaha n bakat anda...

     

  • At 18/10/09 11:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite besh..tp jln citenye cam nvl len la..tp good job la..

     

  • At 18/10/09 8:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tul2.. cam novel.. tp campur cam2 novel.. lg 1 laju siot.. tulis je lah panjang pun.. x salah.. but good job!!

     

  • At 19/10/09 12:26 PTG, Anonymous ctpah said…

    cerite mmg dh best..
    tp ayat sempoi sgt, tu yg x berape nk best..
    jln cerite pn terlalu mudah..
    ape2 pn, teruskan usaha...

     

  • At 19/10/09 2:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    olahannye dah ok... tp jlan cter nie cam dah bese bace kat novel2... x per.. truskan usaha.. enjoy bace cter nie...
    ~nurul~

     

  • At 19/10/09 3:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okeh... menarik..tp...pnjg kn skit !

     

  • At 20/10/09 1:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okey la..jalan crite cmni da bnyk..
    cume awk pndi olah bg best.erm tajuk tu pub biase dgr la..bg gempak sket ea..
    ayat..plot..sume teratur..cume ringkas gak kan cerpen ni..

    pape pun..sweet..n well done to u..

    -miss_purple-

     

  • At 20/10/09 4:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam, mcm dh pnh bce jew..
    erm.. pe pom, well done..
    -najjah-

     

  • At 20/10/09 5:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam novel bicara hati la ..by d way ,ok la...

     

  • At 20/10/09 6:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nie cte kt novel nie...
    x bstla ciplak karya org len..
    npe x buat sndiri... yang asli..
    bru blh nilai personaliti dan gaya penulisan anda

     

  • At 20/10/09 9:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la jgk citer nie.
    mcm dh biasa baca jln citer die.
    cuba buat kelainan ckit.
    teruskan menulis citer best2.
    Good luck :)

     

  • At 21/10/09 12:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam novel 'kau yg satu'.. xksah lah sama x sama..
    bahasa dlm ni agak kaku... tym baca cm x de feeling..
    klu cerita sma tp pgolahan ayat, bahasa cantik.. cerita 2 akan jdi menarik..
    .......tahniah, atas karya anda......

     

  • At 21/10/09 1:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad,tp mcm ader yg kurang jerk..
    tp apa ya???

    -Dzilda-

     

  • At 21/10/09 5:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agak tergesa-gesa..mendadak sgt..xsmpt nk feel..apa-apa pun congrats sb mencuba

     

  • At 22/10/09 10:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    JALAN CERITA MENARIK...CUMA OLAHANNYER SAJA YG RINGKAS SGT...TAHNIAH...MENUNGGU CERPEN AWAK YANG SETERUSNYA WAHAI GADIS TIMUR.

    SAFFIYA

     

  • At 22/10/09 11:00 PTG, Blogger mamashilla said…

    jalan cerita seperti sudah dijangka kesudahannyer..tapi syabas teruskan menulis lagi..

     

  • At 24/10/09 2:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmm tersngt la cliche..n mang sbiji ngan novel kau yang 1..nia azalea...

    da agak bnyak citer yg bermodalkan kawin kontrak ni so klu nk wat kena ader kelainan..

     

  • At 24/10/09 2:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ok je tp pehal ayat tah pape?

     

  • At 25/10/09 7:37 PG, Anonymous ayumi said…

    ha'ah..ayat ntah ape2...
    len kali wat la editing dlu b4 publish...apa raa...
    anyway, pasni leh r wat citer pasal zarul plak =)

     

  • At 25/10/09 1:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nih mcm dlm novel jer...but its a good job...

     

  • At 25/10/09 9:18 PTG, Anonymous kity said…

    cter ok ...tp ending dye cm 2 je wat r romantic sikit ke

     

  • At 27/10/09 7:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam gadis timur..
    nice story..
    tp kish cam ni da bese bc..
    pe2 pn keep writig..
    niya1501@yahoo.com

     

  • At 28/10/09 2:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hiiiii!! mnympah dgn nme Faris..!!!!

     

  • At 28/10/09 5:18 PTG, Blogger Arya Amila said…

    sgt klise.
    dah biasa citer cmnih.

    apa kes mamat brutal tulis diari?

    erm..
    usaha lg, k!
    bakat da ada tu...

     

  • At 28/10/09 10:48 PTG, Anonymous kedahmari said…

    e'eleh..
    xbesh langsng..tension aku bce cite2 cmnie..
    asyik2 kawen pkse..
    pas2 bhgia..
    jgn cite yg xbleh agk
    haha

     

  • At 28/10/09 10:51 PTG, Anonymous kedahmari said…

    *jln cite yg dah bleh agk..*

     

  • At 29/10/09 1:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud lurk...truskan usaha utk mengembangkan bakat anda..

     

  • At 29/10/09 11:06 PG, Blogger syasya said…

    citer ni best la..cme mmg betul ape yg kedahmari tu cakap...jalan citer ni dah boleh agak pastu olahan nya mmg x brapa sedap..sbb ayat bnyk yg tunggang langgang..lain kali baca dulu baru post yer..

     

  • At 29/10/09 4:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    GUD LUCK..DIMANA ADA KEMAHUAN DISITU ADA JLN..
    SO TINGKAT KAN LAGI..

     

  • At 30/10/09 1:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    MACAM DAH BIASA bacer je citer ni..novel sdah bnyak citer mcm ni..cuma y lain nye gabung bnyak citer novel jd 1 cerpen..apepun okey gak..terhibur gak baca..wlpun dah th jalan citer k..

     

  • At 31/10/09 4:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    everything breaks my mood..

    d horrible story, so not cool radio , urgh!!!!

     

  • At 1/11/09 11:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alaa...asl cept sgt ending dye???
    bwu nk feeling da abs..
    tp zarul byek dye x try pown ancurkn umah tangge maya..

     

  • At 2/11/09 1:04 PTG, Blogger Noni said…

    cite oklah...tapi pembaca blh tau pe y akan berlaku...hehehehehehe..

     

  • At 4/11/09 5:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm klakar pon ada...

    maybe penulis leh tukar sikit and wat jln citer lain..better kowt..

     

  • At 4/11/09 12:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalin cte cm lam novel pergilah sepi n kau yang satu je...

     

  • At 4/11/09 12:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cte cm novel pergilah sepi, bicara hati n kau yang satu je...

     

  • At 4/11/09 5:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok...
    cantik...
    tapi, macam budak2 sikit..hope dapat buat yang terbaik di masa akan datang...

    insan yang tak bernama

     

  • At 5/11/09 6:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni dh biase bc dh.. lgipun rs mcm gabungan novel je..ade part yg dlm bicara hati, ada part yg dlm kau yg 1. tp xpe la, at least citer ni m'hiburkan jgk le..cuma olahan x bgus sgt. so, try harder yer miss writer,. i m always b with u

     

  • At 5/11/09 7:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tenkiu semua atas komen daripada anda.

    jangan lupa membaca novel bersiri saya yang bertajuk cinta si teruna dan dara.

    saya mengharapkan komen yang membina daripada anda

    gadis timur:)

     

  • At 6/11/09 3:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kejam crta ni....gila dan gila...

     

  • At 7/11/09 1:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hum..cite mnarik tp rngkas ngat..jd b0ring

     

  • At 8/11/09 1:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermm..bez tp cam nak cpat abis je..
    anyway..gud luck writer..

     

  • At 9/11/09 9:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wlaupn simple....tp jalan cite mudah d fahami....
    cite pn mnarik....
    tp....cite ni cam lam novel lak...cuma olah ckit jew...
    anyway.....thanks n good job!!...teruskan usaha anda!!

     

  • At 9/11/09 2:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okey la. cuma tak detail sgt. mcm penah bace je jalan citer mcm nie. cari idea lain please..

     

  • At 9/11/09 11:51 PTG, Anonymous anaruby said…

    plot- sebab akibat xbape kuat la

     

  • At 10/11/09 11:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan...typical kawen kontrak pny citer..

     

  • At 10/11/09 6:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best langsung,,, ayat tah pape.. sebijik cam budak2. x ,mature lgsg...

     

  • At 10/11/09 6:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite camni dah biasa lah..cuma wat kelainan sket..
    baru bez ble baca..

     

  • At 10/11/09 7:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ah cter...

     

  • At 12/11/09 8:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perasaan membaca cerita ini ialah seperti mendengar orang tengah bercerita kepada saya, bukannya seperti membaca sebuah cerita. seperti diceritakan, bukan menceritakan. :p

     

  • At 14/11/09 4:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seronok,,,,,tp mnape mcm pernah bace ye citer nie.....kat mane???

     

  • At 14/11/09 7:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sory to say..
    tp xde idea len ke?
    btw,gd luck in fture!

     

  • At 16/11/09 11:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best dia punya jalan cerita,tapi dia punya ayat rasa cam formal sangat..

     

  • At 23/11/09 2:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    C+ la aku kasi

     

  • At 25/11/09 8:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok le cita tu..i bagi u A le..

     

  • At 26/11/09 1:16 PTG, Anonymous WANIEY96 said…

    best la jgk.tp jalan cite diye mcm novel bicara hati karya damya hanna jer!!!!!walau mcm manapun gud job

     

  • At 2/12/09 4:18 PTG, Anonymous shahira said…

    erm..
    best ke xbest??
    blh la...

     

  • At 2/12/09 11:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ummmm.....keepup ar kawn nie cam ringkasn dr novel sblum nie je ,pe2 pon.. gud try..:)
    nina

     

  • At 5/12/09 5:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln cite cam agk2 sama ngn novel y penah sy baca je..
    mngkin writer 'terikut'sket...jln cite bole dkmbangkan lagi..gd luck..

     

  • At 6/12/09 2:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    same je ngn novel2 lain aku baca....tp ok gak la..enjoy!!!
    boleh diperbaiki mase akn dtg..=)

     

  • At 7/12/09 2:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam tergesa-gesa je cite ni..
    lgpun cite ni dh cam biase bca dlm novel.
    try wat yg lain ckit drpd biase yer penulis.
    papepun god job.

     

  • At 13/12/09 9:03 PG, Anonymous put3 said…

    macam terlalu kelam kabut je..
    tapi tak pe. kire okey lah tu. emmm 2/5 bintang!!

     

  • At 14/12/09 1:47 PTG, Blogger nabilah said…

    kalau panjang lagi, lagi bagus..

     

  • At 15/12/09 1:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    MCM TERGESA-GESA JE CITER NIE...LGIPUN CITER NIE MCM PRNH AKU BCE DLM NOVEL....AKU CDNGKAN KLU KITE WAT MCM CITER YG LUAR BIASA....APE2 PUN AKU NK CKP KAN CITER NIE PUN MCM BEST JUGAK APE2 PUN GOOD JOB AND GOOD LUCK....

     

  • At 16/12/09 12:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best betul citer ni.sedih pun ada gak.memang dah pernah baca citer cam ni tp tetap best..kalau buat novel lg best..

     

  • At 19/12/09 11:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku da penah bace lar citer ni ..dalam novel ape ntah luper plak.. try citer len r reke ler sndiri plak.........

     

  • At 23/12/09 9:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biser jerrrr
    x la best sngt.......

     

  • At 6/1/10 11:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kawin kontrak lpas tu jatuh cinta..
    dah biasa tp jaln certiya ok gak...
    truskan usaha anda dalam penulisan yang akan datang
    tq

     

  • At 8/1/10 11:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    asl kawin ja dgn org kaya, bercinta ja dgn org kaya
    2 r novel org melayu
    sama mcm drama dan filem2 melayu..
    hampeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

     

  • At 18/1/10 11:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mule2 rase bes..
    sampai part faris mabuk uu terus down!

    awk buat cerpen untuk bg mesej pd org rtamai.. so bgla yang positif..
    bakat yang awk ade ni boleh digunakan untuk berdakwah atau sebarkan islam..

    tepuk dada tanya iman

     

  • At 4/2/10 12:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x ada feeling langsung nak baca.cite macam dalam novel.x ada idea lain ke....?apa-apapun,teruskan usaha anda.

     

  • At 5/2/10 1:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm dalam novel jew??
    tiru novel ker??
    x bnk info yg ley jdikan iktibar..
    harap2 lepas nie cube terapkan info yg bleh djadikn pengajaran...gud luck

     

  • At 9/2/10 4:20 PTG, Anonymous adlyn said…

    best citer nih...
    tp dh bnyk cter cmni...
    ape p0n,c0ngrate......

     

  • At 12/2/10 11:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    da banyak cite camni...bosan la....bace sekerat jalan je dah malas nk bace...

     

  • At 26/2/10 4:19 PTG, Blogger akuxskema said…

    cite ney mcm cmuran novel bicara hati n kau yang satu.....cite ney x b ew dtail cgt......lompat2 plotnyew....but nice job....

     

  • At 18/3/10 10:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam dalam cerita ombak rindu ngn lagu rindu jew niy..cube la wt ctew hasil sendiri..kot2 dapat hasilkan karya yg bgus cm niy..mne la tw..pape pon all the bes,,wish u luck!!

     

  • At 23/3/10 5:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bleh la..cite ni ciplak beberapa idea novel...
    mula2 baca je aku dah tangkap cite ape ni...
    papepun nice try... :)

     

  • At 25/3/10 4:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite cam ni memang menarik dibace tetapi terlalu similar with certain novels.tapi enjoy jgk bace..best..in future, olahan lebih menarik ok..

     

  • At 29/3/10 4:44 PTG, Anonymous h said…

    perkahwinan dengan restu org tua, pasti akan diakhiri dengan kebahagiaan walaupun tidak dimulai dengan CINTA..
    itulah bezanya perkahwinan dengan restu atau tanpa restu.kahwin dasar cinta pun boleh berantakan jika tidak direstui keluarga :) Peace

     

  • At 3/4/10 5:59 PTG, Anonymous lil'ly said…

    ...mcm penah bace jer...
    ...bosan..sgt..asyik2 kahwin kontrak..
    bosan..bosan..
    anyway gud luck..

     

  • At 9/4/10 12:59 PG, Anonymous kak long said…

    Jalan cerita sama mcm Novel DONIA.
    Nama dlm watak2 yg diberi pon lebih kurang sama... Cuma ade la sikit sebayak yg ditambah dan dikurangkan,,

    Anyway... terima kasih kerana sudi hidangkan pembaca dgn cerpen ni...
    Kalau boelh next story, tak perlu copy dr novel lain, bakat dah ade.. cuma cari idea utk menulis.. tahniah.. & gud luck

     

  • At 9/4/10 3:11 PTG, Anonymous putri^sabahan92 said…

    gud job..love it!

     

  • At 20/4/10 6:40 PTG, Anonymous anum said…

    good job.
    just pendek sgt...
    teruskan bekarya k...

     

  • At 29/4/10 5:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ye lar.. gabungan bicara hati n filem im not single..adam dan maya tur..
    da agak da ending dy cna..
    hurm..papepon.. truskan berkarya..

     

  • At 8/5/10 3:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter nie mcm gabungan nvel bicara hati,pergilah sepi n kau yang satu..n jga penambahan dri segi nma wtak yg d ambil dri cter im not sgle..byk sgt ciplak.. tp nma wtak 2 sy ska...ap pon,buat yg terbaik..

     

  • At 10/5/10 6:22 PTG, Blogger sha :) said…

    terasa gk mcm ciplak dr novel..
    hurrmmm...

     

  • At 12/5/10 11:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam cte adamaya jek..hehe

     

  • At 13/5/10 8:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni dlm ciplak novel "kau yang satu"...huh/...bkn karya sendiri...hampeh..

     

  • At 17/5/10 3:49 PTG, Anonymous tiera ira said…

    sw0n0k2....
    best ar citer nie...
    r0mantik ar...
    thniah kpde penulis....
    i like this st0ry...

     

  • At 28/5/10 10:27 PG, Anonymous dandelion said…

    urm,cite ok...
    cme rsenyer ni mcm sinopsis 1 novel yg sy pnh bce..

     

  • At 1/6/10 6:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ending tu cam simple sgt....
    cm xdew sgt kaitan ngan hikmah perkahwinan..
    lebih ok kalo citew siket pasal alam perkwinn diowg pas bebaik2 balik...so far....bez ugak la...

     

  • At 10/6/10 11:03 PG, Anonymous safra said…

    okey aje la... teruskan lg...

     

  • At 10/6/10 4:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok..idea ada, tpi cerite terlalu cept.. dan byk lg penggunaan ayat yg perlu diperbaiki..ape pun Tahniah ye...

     

  • At 10/6/10 10:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    asyik2 cerita mcm ni je..org kaya,org kaya,lelaki handsome..bosan..

     

  • At 14/6/10 8:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cerita cam tiru novel yang dah ade kat pasaran...n the story is told form which side?..sekejap dari view watak perempuan sekejap cam ade narrator len..pelik...leh make up lagi,usaha da ada,kesungguhan je xcukup..
    n setuju ngn komen diatas,watak lelaki sume nk hensem, kaya..asal,yang miskin n hodoh xlayak nk bercinta or bahagia ke?

     

  • At 15/6/10 2:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    peh.. laju...

     

  • At 17/6/10 7:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ayat x mnarik..
    pape pon jln cte bole la...

     

  • At 24/6/10 1:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet...
    but nape pndk sgt??

     

  • At 5/7/10 11:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite menarik tp pendek dan macam ada kekurangan....
    usaha lagi........

     

  • At 8/7/10 12:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    crta memg mnarik tp trlalu pndek,ayt pn cm trgantung jew,story line pn cm xbrape nk kna jew..

     

  • At 17/7/10 2:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emmmm....aku rase dh byk cite mcm ni,tp ok la jugak..

     

  • At 29/7/10 10:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sori nk bgitau..
    crite ni cam ciplak dri novel bicara hati jerk..
    cam novel smbgn yg ombak rndu pun ade gak..
    hehehe..ape2 pun layannnn..
    ok la tu...gud job

     

  • At 2/8/10 9:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bese sngat la citer cam ny..tp u da try yang terbek,congrats!!

     

  • At 6/9/10 9:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i <3 cinte lps kawen :)

     

  • At 20/9/10 4:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CITER NIE BEZ GILER LA....BCA BLIK2 PUN X PNDAI BORINK...

     

  • At 29/9/10 4:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter ni best..
    tp cm dh biase je jln cternyerr..pape pn
    ok je..truskn usaha!

     

  • At 8/10/10 4:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cerita yamg stereotaip.
    pemilihan ayat yang sangat ringkas
    gaya penulisan yang kurang matang.
    walaubagaimanapun,teruskan usaha okay?
    selamat berjaya !!!

     

  • At 29/10/10 3:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan la.. tambah tension baca.. tp pape pun.. gud luck..

     

  • At 29/10/10 9:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite ni..happy ending..tahniah..
    sy suka sgt cite yg mcm ni..

     

  • At 30/10/10 8:03 PTG, Anonymous ieda91.ipp2010 said…

    k gak citer ni..gud job!!teruskan berkarya ye..he3..

     

  • At 15/11/10 1:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala..stereotaip la..

     

  • At 15/11/10 6:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice job.!menarikkkkkk..hehehehe

     

  • At 16/11/10 12:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    syok2 nak lagi....

     

  • At 16/11/10 5:23 PTG, Anonymous nokono said…

    best2...

     

  • At 24/11/10 10:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best. walaupon dah beratus sy jumpa cerita mcm ni.
    1 je sy nk cakap, kalau boleh olah cerita ni sampai faris berjanji taknak sentuh air haram tu.

     

  • At 26/11/10 8:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cte dh best, tpi jlan cte kurang

     

  • At 30/11/10 2:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    iya la mcm cmpur mcm2 novel la...apa pun ok la....tp rngkas sgt....

     

  • At 2/12/10 3:35 PTG, Anonymous shazwani salwa said…

    jalan cite ok..tp ayat lintang pukang la..kejap aku..kejap you...ntah...x semak dulu ke sblm publish...

     

  • At 3/12/10 10:36 PG, Anonymous Faizura Fadzil said…

    da byk cite ni at novel .
    gud luck ! -__-v

     

  • At 14/12/10 12:51 PG, Blogger PiScEs GuRlz said…

    ayat ni mcm dlm novel 'Bicara Hati' je..
    okaylah..cuma trlalu ringkas..

     

  • At 22/12/10 7:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kwin kontrak. kwin pkse. kwin tak rela, kwin ats plihan mk ayah.
    cerita mcm ni klise... cuba something yg fresh and baru..
    kalo ikut scara logik mcm susah je nk terima yg lelaki sggup mnum arak sbab sorg pmpuan... but.. okey then.. its just a story..
    pe pun... goodluck!

     

  • At 24/12/10 5:56 PTG, Anonymous yufa said…

    xd apa y x logik. bkn sje snggup minum arak, membunuh pun ada. cite nyer mmg da biasa ada tp bergantung pd cre penyampaian dan olahan bru lah ssuatu cte tu lain dr y lain...pape pun jz nice n gud luck...

     

  • At 26/12/10 8:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad ar.......by the way good luck k.....

     

  • At 1/1/11 10:37 PG, Blogger qrieya said…

    best tapi
    mcm dah pernah baca kat novel
    jln citer bpleh agak
    cam novel Bicara Hati saja,karya Damya Hanna
    per2 pun citer ni best
    teruskan usaha

     

  • At 6/1/11 7:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cerita ok
    tapi cara olah ayat kurang skt
    boleh tingkatkan lg
    all d best

     

  • At 15/1/11 9:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh la.jalan citer best tp mcm writer lain 2 kata mcm ciplak ja klu nak ciplak pon biar la pandai nak olah jalan citer dia k.kembangkan lagi jalan citer ni ok supaya lebih menarik dan lebih jelas maksud nya.semoga berjaya.

     

  • At 17/1/11 4:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad citer nie,cuma terlalu ringkas tak banyak feeling sangat la,tapi menghiburkan....cter mcm cepat sangat endingnya......................

     

  • At 18/1/11 2:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nmpak sangat awak tiru novel org laen.... skali baca dah tao ending dia..

     

  • At 27/1/11 2:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm novel sweet sour..

     

  • At 25/2/11 8:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nak jadi penulis ni mmg ssah tp itulah nikmatnyer...
    story line bgus, but...
    klu nak gne bahsa inggeris,make sure u really know it..
    ade grammar mistakes dlam cter u...
    but,u have done a good job!

     

  • At 2/3/11 9:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sngt cta ni..
    kalu bley olah bg lgi dtail mst lg best...
    anyway gud job

     

  • At 21/3/11 6:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat gilew citew yew,,,,,
    pas 2 mcm ciplak cerita at novel bicara hati jew,,,,
    cume tuka cikit2 jew,,,
    ape-apew pown cipta la idea sendiri,,,
    k gd job,,,chayok3,,

     

  • At 23/3/11 6:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad ar citew nie..tp mcm tiru novel jew...anyway gd job...

     

  • At 25/3/11 2:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple but best....

     

  • At 1/4/11 5:03 PTG, Blogger mungelily said…

    mohon utk share di blog sy blh??
    http://lilyecah.blogspot.com/
    jln cerita yg menarik n sangat layann..

     

  • At 4/4/11 1:48 PTG, Blogger Chenta said…

    ok je!!
    perlu improve lg..
    paperpon,nice story

     

  • At 8/4/11 12:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite cm da ok tp asal cm tesekat tesekat citenyer..cm x abis 1 bab dtg lg 1 bab...durr durr... ==""

     

  • At 9/4/11 10:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rasanye citer ni sama cm satu novel alaf21 la..bezanya diaorg kawin kontrak sbb lelaki tu nk di jodohkn dgn model(pilihan mak dia) yg lelaki tu x suka.citer ni terbalik plak..tapi jln cter yg hmpir sama.mabuk-suami dia lari umh-wife dia jumpa hubby dia kt lua.ending pn sama..tiru ka????

     

  • At 10/4/11 10:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak .
    improv ag lin kli .
    ~*~afiey~*~

     

  • At 15/4/11 4:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad la.. teruskn brkrya

     

  • At 3/5/11 4:53 PG, Anonymous teeya said…

    okay lah, not bad
    keep going writer :D

     

  • At 5/5/11 5:43 PTG, Anonymous Noryanti Zainuddin said…

    so sweet...happy ending..p penulis kena baiki lagi hasil penulisan k..gud luck..

     

  • At 15/5/11 1:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    actually cerpen ni besa jk .. mcm ceta novel yg d gabung2 ..lain kali guna idea sndiri .. bwt kelainan .. bru best ...

     

  • At 24/5/11 1:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih gk cte n...mjur x mnitiskn air mte...he50x..ap pn good luck

     

  • At 4/6/11 12:13 PG, Anonymous nur alisa natasya said…

    citer ni mesti lagi best bila jadikan novel..x jadi buku pom x per..novel on9 jer...apapom,mmg best..tahniah tuk penulis.



    -alisa natasya.

     

  • At 9/6/11 8:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm..bleh laa... usaha lagi

     

  • At 6/7/11 8:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good job
    teruskan berkarya

     

  • At 29/7/11 1:27 PTG, Anonymous yana said…

    fantasi!!!!!!!!!!!

     

  • At 2/8/11 3:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boring..huhu..

     

  • At 11/8/11 6:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nie cerita novel Ombak Rindu kn?
    cume tuka nme je..xcaye cbe try bace novel 2..
    sbijik!

     

  • At 22/8/11 11:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lha jugak. tahniah writer.

     

  • At 12/9/11 12:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gler la cter nie.....tp pjgkan lg la baru best....

     

  • At 25/9/11 10:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good

     

  • At 30/10/11 11:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mantap gile..syes best,,,,

     

  • At 2/11/11 1:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh thn la jgk trskan usaha ....berkarya dgn crite yg lebih baik...good job.............

     

  • At 4/11/11 4:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i'm looking 4 something new,enjoyable and special...but, sorry 2 say,this is not the one.just like novel kemelut kasih,exactly the same.do some research to continue writing.
    wish you good luck for your next story.;)

     

  • At 14/11/11 3:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm cerita bicara hati je????x ada beza pun....

     

  • At 29/11/11 10:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bole laaaa, tp pepe pun i wish gud luck and baiki lg kelemahan u ok.

     

  • At 16/12/11 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    karya dan penulisan biar dtg dari hati dan pengalaman.barulah boleh dhargai........ apa pun good try....jgn putus asa cuba lagi...akak pasti adik mampu. sweet....jgn mare..

     

  • At 28/12/11 4:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice cerpen

     

  • At 2/1/12 7:59 PTG, Anonymous yayakusayang said…

    best citanya....truskn usaha anda...

     

  • At 23/1/12 9:37 PTG, Anonymous azy said…

    macam dah tahu lepas tu nak jadi apa, good luck:)

     

  • At 29/1/12 3:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yang sgt menarik....beeeessssst...

     

  • At 6/2/12 10:54 PTG, Blogger mierayusof said…

    NICE!!!

     

  • At 1/4/12 11:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam menciplak karya org ou klau ni,sangat lah sama macam novel yg pnah saya bca....

     

  • At 1/4/12 11:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    crita ni macam gbungan crita OMBAK RINDU n KEMELUT KASIH....

     

  • At 16/5/12 12:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dh biasa bc jln cite mcm ni.... try bt kelainan sikit la jln cite ni...terlalu rngkas n agak membosankan kit.. :) pe pun teruskan usaha.. ~~practise make perfect~~

     

  • At 11/6/12 1:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ok.btw tahniah sbb dpt hasilkan penulisan sbb bkn mudah nk tulis cerpen or novel ni..memerlukan kesabaran, tahap pemahaman tatabahasa yg tinggi dan idea yg kreatif..sy sgt respect dgn org yg dpt menulis cerpen mahupun novel.meghasilkan karya xsemudah membaca karya.
    -k.nab-

     

  • At 4/10/12 6:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dh dpt agak jalan citer

     

  • At 14/2/13 11:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Assalamualaikum writer.Teruskan usaha ye?Perbaiki lagi ada sedikit kelemahan.Cuba tukar idea lain yang boleh membuatkan pembaca curious.But most of the malay novels,cerita selalu berkisarkan kahwin.Cuba tukar yang lain pulak.Semoga berjaya.Af'wan.THANKS.

     

  • At 11/9/13 5:30 PTG, Anonymous H-H said…

    jalan cerita dah okai.. cuma terlalu rushing sangat.. dan terlalu banyak penggunaan tanda seru.. boleh cuba lagi.. :)

     

  • At 24/10/13 7:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seru, menarik, best banget tapi sayang singkat (hehehehe, namanya juga cerpen) pokoknya the best lah saya suka karyamu from bali indonesia

     

  • At 22/9/15 10:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Mcm ciplak..olahan pun mcm budak budak. Apa2 pun. Dh ok la
    No hard feeling :)
    Peace yo !

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group