BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, November 01, 2009
Cerpen : Private Investigator Put Put
Nama Pena : Qaiszar Fazzamy

"Jadi puan Cici nak saya siasat tentang perkara nilah ye?"

"Betul, saya nak awak ekori suami saya serta perempuan tu dan kalau boleh ambil gambarnya sekali," ujar puan Cici.

Putput pantas menyalin perkara-perkara yang harus dilakukan olehnya ke dalam sebuah buku nota. Jejari tangan kidalnya itu begitu pantas menari-nari di atas kertas sambil diperhatikan oleh puan Cici yang ternganga mulut.

"Laju betul awak menulis. Awak pernah ambil kursus trengkas ke sebelum ni?," soal puan Cici.

"Tak adalah puan. Memang kerja saya ni memerlukan saya untuk menulis laju-laju macam ni!," Putput menjawab bersahaja.

"Puan ada tak gambar suami puan dan wanita simpanan suami puan tu? Bukan apa, senang sikit saya nak cam mereka nanti." Pinta Putput setelah habis menyalin semua maklumat-maklumat yang diperlukan olehnya.

Puan Cici mengangguk perlahan sambil menyelongkar tas tangan berjenama Louis Vuitton miliknya. Seketika kemudian, dia mengeluarkan tiga keping gambar dan menghulurkannya pada Putput.

"Emm.. padanlah suami puan boleh lupa anak bini. Cantik betul perempuan simpanan suami puan ni! Macam Nisya Ajis!" Putput berkata sambil menyeka air kumbahan yang mengalir keluar dari mulutnya.

Puan Cici mengerling sambil mendengus nafas pada Putput yang masih leka menatap gambar pemberiannya sebentar tadi. Sengaja dia berdehem untuk menyedarkan lelaki muda itu dari terus terliur dalam sengih.

Putput yang sedar akan isyarat dari puan Cici itu cepat-cepat meletakkan kembali gambar yang dipegang olehnya ke atas meja. Sambil menggaru-garukan kepala, Putput sesekali menjeling pada puan Cici yang masih merenung tajam akan dirinya.

"Ini wang pendahuluan untuk awak. Selebihnya nanti saya akan bayar secara berperingkat-peringkat mengikut maklumat yang akan awak berikan pada saya." puan Cici memberikan sepucuk sampul tebal berwarna coklat ke tangan Putput.

Putput membuka sampul yang diberikan dengan senyum melebar. Setelah dicongak secara kasar, ada lebih kurang tujuh ribu ringgit di dalam sampul itu. Lebih dari mencukupi jika dibandingkan dengan hasil yang diperolehinya selama ini.

"Puan rasa dimana tempat mereka berdua selalu berjumpa? Maksud saya, kalau puan boleh berikan nama tempat dan masa, kerja saya akan menjadi lebih mudah lagi." Putput bertanya setelah memasukkan kesemua wang pendahuluan kembali ke dalam sampul.

"Saya kira bila saya bayar awak mahal, awak boleh siasat sendiri tanpa perlu banyak tanya. Tapi tak apalah.. lebih cepat kerja awak, lebih bagus buat saya. Mereka selalu berjumpa di kedai Dome di dalam bangunan Pavillion. Biasanya mereka berjumpa pada waktu makan tengahari di situ.", terang puan Cici.

Putput segera menyalin butiran penting yang diperlukan. Baginya, segala butiran itu akan memudahkan dirinya untuk merancang sebelum bertindak. Itulah yang dipegang olehnya sejak mula berjinak-jinak dalam perniagaan seperti ini. Sebelum melakukan sesuatu, kita harus merancang terlebih dahulu. Dia tidak mahu gopoh dalam kerja yang dilakukannya.

Jika tersilap perhitungan, kerjayanya akan terjejas malah dirinya juga akan turut terancam. Pernah sekali Putput menerima tugas menyiasat yang diberikan oleh seorang wanita separuh umur untuk menyiasat latar belakang madunya. Akibat tidak meneliti betul-betul maklumat sebelum memulakan tugas, Putput dibelasah sehingga dia terpaksa berjalan dengan menggunakan tongkat selama 2 bulan.

Rupa-rupanya perempuan yang disangka isteri muda oleh wanita separuh umur itu sebenarnya ialah setiausaha syarikat suami wanita terbabit dan lebih mengeruhkan keadaan, perempuan muda itu adalah isteri seorang ahli sukan bina badan Olimpik. Dia ditangkap ketika sedang asyik mengambil gambar perempuan muda itu oleh suaminya sebelum ditunjal dengan kaki beberapa ratus kali.

"Kalau saya tanya, awak jangan marah ye? Nama awak memang Putput ke?" soal puan Cici tersekat-sekat. Takut kalau soalan itu membuatkan lelaki muda ini merasa tersinggung.

"Tak.. Nama saya Zulkefra. Putput tu nama yang kawan-kawan beri pada saya masa kecil dulu. Sebab saya dulu kuat kentut! Melekat nama tu sampai sekarang. Terus saya guna nama tu untuk tubuhkan syarikat penyiasat persendirian ni." terang Putput panjang lebar.

Puan Cici ketawa terkekek-kekek mendengar penjelasan dari mulut lelaki muda yang sedang duduk di hadapannya itu. Kalau nak diikutkan, wajah pemuda itu agak tampan juga sebenarnya. Tetapi nama timangannya langsung mencacatkan kelebihan rupa yang ada pada pemuda itu.

Puan Cici mengerling lagi. Tubuh Putput dilihatnya agak berisi namun diseimbangi oleh ketulan-ketulan otot yang bagaikan merasuk matanya untuk menguliti setiap inci tubuh Putput. Sebaik sahaja Putput mengalihkan pandangan ke arahnya, puan Cici pantas memandang ke tempat lain dan berpura-pura melihat ke luar tingkap yang separa terbuka.

"Baiklah, semua dokumen-dokumen dan gambar yang puan Cici berikan saya dah lihat. Walaubagaimanapun saya tak boleh mulakan intipan sekarang sebab saya mahu membuat satu jadual kerja supaya tugas ini akan terlaksana dengan sempurna." ujar Putput.

Puan Cici menganggukkan kepala tanda bersetuju. Dia tidak kisah asalkan kebenaran tentang perkara itu akan segera sampai di tangannya sebagai bukti sahih. Menyerang tanpa bukti bukanlah satu tindakan yang bijak. Sebaliknya dia yang akan dipersalahkan nanti.

"Saya berterima kasih dengan wang pendahuluan ni puan. Tapi rasanya berlebih-lebih pulak! Selalunya kes-kes macam ni saya kenakan harga dalam tiga hingga lima ribu sahaja. Nanti marah pulak suami puan bila dia dapat tau puan habiskan duit dia." ujar Putput diikuti dengan senyuman seperti kambing.

"Saya peduli apa dia marah ke tidak!! Malah saya langsung tak kisah pasal dia. Lantak dialah nak buat apa-apa pun." tempik puan Cici tiba-tiba. Wajahnya serta-merta berubah.

"Eh? Habis tu kenapa puan suruh saya siasat kalau dah puan sendiri tak peduli tentang hal suami puan?" Putput kehairanan.

"Saya nak awak cari bukti tentang perempuan dalam gambar tu dan serahkannya pada saya. Bila saya dapat tahu yang dia curang dengan saya, saya jadi marah sangat!! Saya sebenarnya sayang sangat dengan perempuan tu. Tapi tak sangka dia boleh main kayu tiga pada saya. Dengan suami saya sendiri pulak tu!!" ujar puan Cici separuh menjerit.

Putput terlopong tanpa sedar. Tahulah dia kini mengapa puan Cici begitu marah padanya bila dia merenung perempuan cantik seperti Nisya Ajis di dalam gambar itu sebentar tadi. Tanpa dipaksa, Putput terus terkentut-kentut kecil sambil menyeka air kumbahan yang kali ini keluar dari matanya pula.
posted by Penulisan2u @ 6:12 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
125 Comments:
  • At 1/11/09 8:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahhahaha. giler kentang ini cite ma. haiya

     

  • At 1/11/09 9:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer apa nih?

     

  • At 1/11/09 9:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agk x paham citerrr nyerrr...
    enth ape2 tp bleh arr...
    dah ending tue bru leh tgkap...
    ape2 pu trs kan usaha...

     

  • At 1/11/09 11:01 PG, Anonymous bluE_bErrY said…

    citer ape nieh???tjOk cm bes tup2,em..hampeh!!!

     

  • At 1/11/09 11:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hakhakhakhakhak!!!! gile kentang!!!! naik tebelit tali pusat aku gelak!!!!

    gile la!!!! x bleh bla btol!!!! ade ke camtu siap bile da tau kebenaran tu die tekentut pulak!!! siap nangis lagi !!!!

    ape2 pun terbaik!! thumbs up!!

     

  • At 1/11/09 12:40 PTG, Anonymous abez hafizza said…

    sengall..
    lawak gle weyh...les rupenye!!!
    wakakakakaka!!!
    penat ak glk...
    thumbs up

     

  • At 1/11/09 1:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    senget gler!
    hahaha....

    but,gler len dri yg len...

     

  • At 1/11/09 1:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam cerita dalam ujang plak rsenye...hahahaha...
    leh wat animasi ni...giler lawak beb...kahkahkahkah
    mmg lain la cite ni...
    congrate!!!!

     

  • At 1/11/09 2:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xlawak langsung...mcm citer dak tadika jer..

     

  • At 1/11/09 8:20 PTG, Anonymous rUhi_iMani said…

    owh..aku paham...cam ciot dowh...puan cici ni...
    kakakh...lawak tahap gaban...nice stOry tahap gaban...
    aku sukew!!!tHumbs UP!!^_^

     

  • At 1/11/09 9:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerite yang menarik. lain dari yang lain. sape yang tak phm nasib la. papepun penulis telah berjaya membuatkan sy release tension. hehe. teruskan menulis cerite yang mcm ni..

     

  • At 1/11/09 10:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahahahaa...thanx penulis da berjaya buat aku gelak...wahahaha

     

  • At 2/11/09 2:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sengal...hahak

     

  • At 2/11/09 2:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pening aku tak paham langsung...

     

  • At 2/11/09 4:48 PTG, Blogger saffiya said…

    xfaham langsung.....

     

  • At 2/11/09 8:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku rasa cita nie ada sambungan lagi nie..

     

  • At 2/11/09 9:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    WAHAHAHAHAHA
    lawak giler
    leh release tension nak final exam hak33x
    truskan usaha anda
    i like it...
    len dari yang len
    k i'm waiting 4 your next writing dear

     

  • At 2/11/09 9:42 PTG, Blogger cerpelai said…

    Salam..

    Kehkehkeh.. Respons yang pelbagai.. Mekasih pada yang paham.. Mekasih jugak pada yang tak paham sebab bersusah-payah membaca cerita pening ni dan tak best langsung ni..

    Pada asalnya cerita ni adalah artikel yang telah saya hantar dan sepatutnya keluar dalam majalah APO? tapi tak begitu menepati kriteria.. Sengaja saya hantar ke sini untuk dinilai oleh pembaca maya..

    Mekasih sekali lagi..

     

  • At 3/11/09 4:45 PTG, Anonymous xy_yx said…

    hahahaah..
    serius lawak..
    gelak besar aku..
    hilang tensen nak exam..
    gud job..

     

  • At 3/11/09 5:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tajuk tu klaka gak..tp citer die cam x bape ok je,..

    -miss_purple-

     

  • At 3/11/09 7:16 PTG, Blogger eitajimmy said…

    mengong nyer pn cici..gelak sorang aku baca..:)

     

  • At 3/11/09 8:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klakorrrr
    wawawawa
    A.1

     

  • At 4/11/09 1:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    giler r puan cici tu...
    ingat soh intip laki dye men kayu...
    rupenye dye suke kat pompuan y ngn laki dye tu...
    kire les r nie ea..
    nasib aku faham...
    hahahh
    klaka siak si putput tu...
    sengal...
    hehehee

     

  • At 4/11/09 8:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang lawak gile citer ni
    bagus betul la penulis citer ni

     

  • At 4/11/09 12:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduh...bijk2 pnulis ni. klakr tol

     

  • At 4/11/09 5:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang giler ahh. .siiiooottt jewww. .klaka siott.. ak skeee. .hahass

     

  • At 5/11/09 3:17 PTG, Anonymous GADIS AYU said…

    LAWAK GILA SIOT..MATI2 AKU INGAT DIA SURUH INTIP LAKI DIA..QUPA2NYA DIA SUH INTIP POMPUAN TU LAA ..HAHAHA

     

  • At 5/11/09 3:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    owh..cerpelai penulis kat APO? rupenye...
    mmg lawak la..best2..
    len kali wat lg yer..bravo!!!!

     

  • At 5/11/09 8:27 PTG, Anonymous mizandapewter.. said…

    klaka bena mung niyh..

     

  • At 6/11/09 4:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adess...ade jgk manusia cm cici tu ek..hahaha...lain dr yg lain r citer nie...haha...

    ~eszatie~

     

  • At 6/11/09 8:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bongok nyer citer..ahahahaha...

     

  • At 6/11/09 11:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    disgusting kot........agak2 r la wei...klu ye pun da takda idea....hahahahaha

     

  • At 6/11/09 5:06 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    hahaha..
    kelakar la..
    lesbian rupenya..
    ingt intip si suami rupanya
    pompuan simpanan tu..

     

  • At 7/11/09 9:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huh??

    asal laz2 tu dier terkentut n kuar air kumbahan..mcm xder kena mngena je~

    ini je ke ending dier???

    pe2 je la

     

  • At 7/11/09 1:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahah. honestly, klaka gila!
    banyak baca ujang & APO? la ni.
    hahah. layan~

    good job, Qaiszar;)

    -kosong-

     

  • At 7/11/09 11:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lorhhh..patut la canggini cite nyer,,
    asal nye nak anta kat apo? ye
    hhahhhhaaaa
    senget!

     

  • At 8/11/09 1:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Penulis, pandai wat cita klakar. Bahasa pun tinggi. Buatla lg. Awak leh jd penulis cerpen klakar kt blog ni. Xde la asyik cita sedih je. Tahniah.

     

  • At 9/11/09 3:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam leh buat smbungan jer...

     

  • At 9/11/09 7:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    blh lg lah...klu nak layan

     

  • At 9/11/09 8:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    oklah.....tu.

     

  • At 10/11/09 10:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha..aku nk gelak~~ serius! first tgk tajok..giler suspen..last2..adoyaii.. xpenah berhadapan ngan cite gini~ huhuh..apepown penulis dah berjaya wat ak gelak sampai terbalik! thanx!

     

  • At 11/11/09 10:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kahkahkahkah~
    lawak giler seyhhh citer ni....
    mmg xbley blah betul r =D
    senget upenye P.cici 2,da cam tikus je
    bunyik nme.....
    Bagus r!!!!! thumbs up br0!


    ~Rynaz_D_Shadow~

     

  • At 18/11/09 4:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erk! lawak ke? hahaaa.. takpe ar.. tumpang gelak sekaki.. even tak tau part mana yang lawak..

    in the end baru paham.. she is gay... i mean les.. siiioot jek..

     

  • At 24/11/09 3:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aq xpahm lgsung pe cer nih???/
    cm xbetol jek.....

     

  • At 26/11/09 4:14 PTG, Anonymous aka said…

    ingatkan cite ape...rupanya cite lawak
    tpi boleh tahan la cite ni..
    ade patut dia kentut akhir2 tu..
    smbungla lgi cite ni..mcm tergantung je akhir dia tu..

     

  • At 1/12/09 6:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saper yang xpaham tu nasibla..yang kater xbest tu open mind la sket.cube bace majalah lawak sket,baru faham per motif story ni...pending tol la...pe2 pun,thumbs up 4 writer!!bez,release aku punyer stress coz bace cite sedey je dari td...huhuhu

     

  • At 4/12/09 1:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha..
    bole plak les upenye..
    not bad

     

  • At 6/12/09 3:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalo citor nie kite plus info2 sal spy kan best n ade misteri cket d`campeng ade lawak bodo2 2kn bagos.....
    >>fizz@hazliff

     

  • At 9/12/09 2:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam citer katun plak..huhu

     

  • At 11/12/09 11:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bguih..
    ape pn usaha lg

     

  • At 17/12/09 1:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    no komen...:)

    --perSona AlgebRa..--

     

  • At 20/12/09 10:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bengong la cter nie...
    lesbian..

     

  • At 22/12/09 9:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahahaha..
    sengal gler..
    tp lawak lorh..

     

  • At 22/12/09 10:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haiyya.kqlaqar2 harharharharharharharhathathek!uhuk!uhuk!huk!huk!Thumbs up!

     

  • At 3/2/10 4:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak tahap cipan.mampus aku gelak soarg2 tang ending dia.wawawa

     

  • At 4/2/10 1:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahaaa...
    lawak giler..!!!
    cm sengal je..
    hahahaha...(golek2 kat katil) (^_^)(")

    -empty soul-

     

  • At 5/2/10 4:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xphm.......

     

  • At 19/2/10 3:16 PTG, Anonymous kakiku said…

    haha...lawak seyhh..

     

  • At 26/2/10 9:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahaha klakar putput tu leh kentut ending die... tp die nages sbb pe ek????

     

  • At 8/3/10 4:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaa.siyes lawak gila cita ni!
    thumbs up!

     

  • At 10/3/10 10:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice stry....ha..ha..put..put...

     

  • At 13/3/10 10:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape nie.. mm cite tergantung je..
    mmg x fhm lgsng..
    nk gelak pun x blh.. makin blur jdnye adalah..

     

  • At 17/3/10 10:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku da bce cter nie lam apo? kan????

    haha les upe nye pn cici 2

     

  • At 28/3/10 12:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hampeh ar. tajuk jer interesting.. however, tahniah ar jgak coz menulis cerpen yg bergenre komedi. xbyk org dare tulis cerpen b'unsur komedi ni coz nak buat org ketawa adalah lebih sukar drpd buat org menangis.

     

  • At 29/3/10 6:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    amende pnye cte...
    ntah pape...

     

  • At 30/3/10 2:52 PTG, Anonymous katak said…

    hahha...mle2 ak blur p ak bce lgy skli bwu ak ckp..."owhhhh..."..heheh.gud job...sbaek adew gak cte lwak2....ni lgy tdi ak bce smua cite sdih2 jewp....thumbs up tinggi2......

     

  • At 3/4/10 6:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha gler rciter ni...wlupn pndek,tp lawk do.

     

  • At 17/4/10 5:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pengotor btollh bwek

     

  • At 20/4/10 1:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mula2 x faham.tapi ble la....ok ckit.

     

  • At 25/4/10 5:26 PTG, Anonymous nes said…

    besttttttttttttttttt:)

     

  • At 11/5/10 12:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahhahahaha..tergelak sorg aku kt opis ni..giler haa lwk dei..hahahahahaha

     

  • At 13/5/10 3:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CTE NI PSAL MNUSIA KE APE????
    ERM...

     

  • At 21/5/10 9:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer yg ign disampaikn x difahami lngsung
    x lawak pun citer nie
    mengarut jerk

     

  • At 26/5/10 4:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    what r u tryin' 2 tell us?

     

  • At 29/5/10 9:33 PG, Anonymous eena said…

    bodoh la cita nie...ada ke cita sal lesbian ..wat ilang mud jer baca..

     

  • At 31/5/10 10:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hak..hak...hak..hak...
    gle siotttttt....gelak tahap gaban ah..
    da rcite dye lawok gler...ble bce sume comment2 kt ats neh pon sumenye lawokkkk...
    uhuk..uhuk...hahahash...adoiiii x than..guling2 ateh katil...yg x paham tu ag r pelik...hahahahhh...korg yg x phm mmg x pena bce mjlh apo,ujang dsb...

    hahahaha...adoyaiiii penat gelak sowang2...
    WELL DONE WRITER!!!!!!!!!!

    _peach_

     

  • At 2/6/10 4:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ???????????????

     

  • At 9/6/10 9:56 PG, Anonymous syasya said…

    wakakakah
    lawak2
    puan cici tu lesbian ape?
    wakakakah......

     

  • At 10/6/10 2:33 PTG, Anonymous niki said…

    hahahah.....bengong punyer citer. tp nice la, igtkn misteri sgt rupenye cici 2 lessss.....kui3..

     

  • At 11/6/10 12:28 PG, Anonymous missy izza said…

    hahahahahahaha...
    gelak....hnya itu yg mampu ku lakukan...ngeee....

     

  • At 12/6/10 5:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lwk giler citer nie wlaupun pndek..ade ke patut..jng ade yg gelak terguling dah la ye..

     

  • At 13/6/10 2:41 PTG, Anonymous sape2 je said…

    nice story laa...spe yg x suke 2 x brjiwe seni..

     

  • At 17/6/10 12:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hoho..gila tekun bace..ingat ada bunuh2..hehe..pandai yer..

     

  • At 19/6/10 11:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahahaha.... bce 2 kali bru phm 100%... lwk toll

     

  • At 21/6/10 2:28 PG, Blogger MiZ UnG said…

    hahahahahaha...tk ku sangka begini akhirnya citer tu.....lawak2.....

     

  • At 22/7/10 12:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe... first2 aq xphm kot... lpas 2 bru phm... hehe...

     

  • At 24/7/10 4:06 PTG, Anonymous ladyheart said…

    hik3..ingtkn putput ni pompuan...
    pstu si cici tu pon mengong...les rupenye..
    tp syok2 bace tetibe dh smpai ending...
    nywaz nice ending..!mmg merungkai pertanyaan dan memerlukan pemikkiran yg lebey last2 tuh..huk3

     

  • At 27/7/10 1:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehehehee..
    ape pnye crite..
    ending crite bru dpt tgkp..
    les rpenye pn.cici..
    pnyiast lak..ade ke nme put2..
    dahla kuat kntuk...
    lwk abis...
    ape2 pun gud job...

     

  • At 4/8/10 1:15 PTG, Blogger Wawa Zolkepli said…

    ahahah!
    idea baru, lain dr yg lain..
    baguslah tuh..untuk santai2 kan?
    congrats!
    wawa terhibur.
    =)

     

  • At 21/8/10 9:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adeii..wat pnt aku je bce mnde ni..
    ingat kan besh...
    tah pape pnye cite...x lawak lngsung...

     

  • At 8/9/10 10:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha...bgus gak writer ni...xpnah agi ak bce cter yg cmni...

     

  • At 15/9/10 9:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    0wWwWhHh....cm2 kew cter dy.. mule2, mmg x phm, lpz bce
    k0men2 kt ats ney, brula phm.. hehe, tringt plk s0wg
    kwn kt skul, nme dy putera, tp, kte0wg pnggl dy putput..
    huhu.. hmm, papep0wn, cter ney mmg bezz, keep
    it up.. WELL DONE, WRITER...!!!

     

  • At 18/9/10 1:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gilerr lawaklah putput nie...
    harap2 la kalau nak sambung citer nie,
    tlg ubah perwatakn putput sikityerr??

     

  • At 18/9/10 8:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak gila ! lesbo rupenye !

     

  • At 27/9/10 3:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    giler tul...
    criter cam hamper..
    apelah

     

  • At 28/9/10 8:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ha......ha........ha x prnh ak jmpa cite cam ni

     

  • At 28/9/10 8:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni buat org yg baca pn trkntut mngarut pn de ha......9

     

  • At 29/9/10 12:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erk..mmg xfaham kesudahannyer..las2 c Put2 ni tacing plak..then bile bace komen2 dorg..baru Sue faham..upenyer..c Madam Ci2 ni les..haish!!!!
    sungguh Lucu ku rase..ape kebengong diri ku ini..yang lambat tangkap...hihiiiiiii
    bes2..mane kesinambungan criter ni wahai c penulis??? :)

    - sUe -

     

  • At 14/10/10 10:55 PG, Anonymous aki mls nk log in said…

    hahahah...
    seyesly...
    ak on je penulisan2u.b.c ni...
    ak cari list cerpen...
    tajuk ni ak kelik dl...
    n TERBAEK!! skli bce je da phm sgt2~~
    hahaha...
    mmg sumthg new....
    ilg sket sakit jiwa ngn manusia bangang dlm opis ni

     

  • At 18/11/10 5:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    u/p:hati penulis:

    hahahahaha...aku xtahan ni..tgelak besar giler la baca citer nih..

    tp skit sgt ar,,.xpuas den baco..
    tp mmg lawak sempoi la...
    mmg ley ilang stress hahahah~
    ni pun xabis2x gelak lagik nih..
    kelakar2x..

    xkira la citer cam ngarut..jnji puas hati baca~

    n citer dia mmg kreatif gak la..kira lain dr yg lain...
    best2x...sgt best..
    luv it~

    by:dejavu

     

  • At 28/11/10 7:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    thumbs up! gelak guling guling kot bace cerita ni. mule mule macam serius, bile ending cipan gile lawak dye. hahahahaa! siap boleh kentut pulak last sekali. plus menanges nanges pulakk. haadoii! mmg lawak gile gile ahh!
    xDD

     

  • At 30/11/10 6:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahha....gle cite nie...
    klaka btoi....

     

  • At 7/12/10 7:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klaka la cite ni.. emm.. upe2nyer puan cici tu lesbian.. kah3... putput.. ko sakit perut ape asek nk kentot ajer.. huhuhu... love this story. :D
    by:aisyah

     

  • At 15/12/10 1:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sengal..haha..tp best..;p

     

  • At 25/2/11 12:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    habat p0n ade gk...
    anyway..g0od j0b..

     

  • At 3/3/11 3:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahaha..
    giler lawakkk!! terpakse aku tahan gelak mlm2 nie
    terburai gak weii..
    Pn cici xtahan btol,cm name bini Goku jer..
    terpesong plak tue..
    hahaha good!

     

  • At 3/3/11 9:21 PTG, Anonymous gadis blurrr said…

    first bce ta bpe phm ....
    bce kly kdua bwu pha, ..,,
    pe la ...
    tp leyh tahan ...
    good job ..
    huhu

     

  • At 6/3/11 11:45 PTG, Anonymous Irel Wani Izzat said…

    citer nih unik gler!!laen dr yg laen.
    klakar gler.tajuk dye pon da tunjukkan kelainanya!!
    good job writer..
    troskan usaha anda..
    100% for this story!!

     

  • At 11/3/11 12:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cita best.bleh tulis smpi habis tak...

     

  • At 15/3/11 1:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak paham laa citer nim

     

  • At 23/3/11 1:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Terima kasih yang sudi baca, tak kisah samada yang suka atau tidak.. Cerita ni sengaja direka dengan santai tapi masih diselitkan sedikit moraliti tentang kehidupan seorang yang berharta tapi tak bahagia lalu mengambil jalan salah dengan memiliki minat songsang dalam versi komedi atau genre yang popular digunakan oleh Mamat Khalid kini iaitu 'black comedy'..

    Saya tak memanjangkan cerita ni dengan perkara klise sebab ini cerita santai.. Cuma diletakkan sedikit 'point' di situ sahaja.. Sekali lagi, terima kasih.. (qaiszar fazzamy)

     

  • At 5/4/11 3:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    funny.. tp too short

     

  • At 21/4/11 9:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    teruskan usaha...
    jdkan komen2 sbg pembakar
    semangat............

     

  • At 7/5/11 12:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seyes tak paham..
    baca lg sekali, bwu phm..
    gud job..
    bajet sewel, sebab gelak sensorg..
    again, gud work..

     

  • At 8/6/11 3:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ta pham kowt.....aq twu laa lwak tp part y nme timgan jea...story ta abes...usehe ag k

     

  • At 29/9/11 7:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sory,tpi mcm x brpe nk paham jew cite nih~~~

     

  • At 30/9/11 10:13 PTG, Blogger An'nisa Anisah said…

    cter ni trgntung kt citu je ke? xbez la..huhu..tpi so sweet kt part put puuuttttttt ...hehe

     

  • At 9/10/11 9:04 PTG, Blogger MARNI AININ SYAHIRAH said…

    mak ai gler potato la cter nie...
    kan best klu da sambungan nyer...

     

  • At 1/11/11 5:27 PTG, Blogger granddfatroll said…

    erhh , lambat gila aku pickup . dah paham . lawak2 . XD

     

  • At 18/1/12 3:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEZ GILERRRRRRRRRR

     

  • At 1/3/12 7:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kelakarlah. putput?

     

  • At 14/3/12 11:59 PTG, Blogger nadia said…

    memang kelakar cerita ni
    tapi tak faham la bila ada yg cakap dieorang tak faham jln cerita ni
    walhal bagi nadia jalan cerita sangat la mudah utk difami
    btw, gud job :)

     

  • At 3/4/12 12:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best .. de smbungan x nie ?? xsabo nk bce ..

     

  • At 9/10/12 4:30 PTG, Blogger teito clamp said…

    tak sangka..
    ni dapat inspirasi dari sape ni,,
    adoi..
    better cerita sikit pasal puan cici tu,
    susah nak tangkap benda `TAK NORMAL` gini

     

  • At 20/12/12 9:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Lesbian? Alahaiii. Ingatkan apa. Tak best ah. Satu bintang jee. Kbye.

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group