BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 17, 2009
Cerpen : Cinta, I need you
Nama Pena : jessie lee suan cui

Nadia Nur Kasih!! Seorang gadis yang berperwatakan lemah-lembut, yang taat pada penjaganya, yang tidak tahu asal-usulnya, yang susah untuk jatuh cinta, namun dia akan menyerahkan seluruh jiwanya jika dia jatuh cinta. Rindu! Perkataan itu selalu meniti di bibir mongel Nadia ini. Dia rindu akan kasih sayang ibu bapa. Sejak kecil, dia tinggal bersama-sama dengan uminya, seorang perempuan tua berusia 50 tahun. Umi berkata, dia ditinggalkan di tepi jalan oleh ibu bapanya. Ketika itu, dia masih kecil. Namun, dia memahaminya kini. Ibu bapanya pasti tidak menyukainya dan tidak memerlukannya lagi. Entah-entah dia merupakan anak luar nikah!!

"Astafirullahazim!!!’ Nadia Nur Kasih mengutuk dirinya yang berfikiran negatif itu.

Kini, dia bekerja di sebuah syarikat pembangunan yang terkenal, Rahim & Co. Dia merupakan pembantu khas kepada CEO syarikat tersebut, Encik Ibrahim. Ke mana Encik Ibrahim pergi, dia pasti menemani di sisi. Setaraf dengan kelulusan SPMnya yang cemerlang itu, mudah sahaja Encik Ibrahim percaya padanya. Dia juga pernah mendapatkan beberapa kontrak berjuta-juta ringgit untuk syarikat tersebut. Lagilah percaya Encik Ibrahim terhadapnya.

Gosip hangat di syarikat Rahim & Co – Encik Ibrahim dan Nadia Nur Kasih.

Masakan tidaknya, seorang bos dan seorang pekerja wanita selalu berkepit ke sana, sini. Waktu pejabat pulak tu. Namun, dia sumpah, dia tidak pernah menyukai Encik Ibrahim, apatah lagi mencintainya. Bukannya dia membenci Encik Ibrahim, tapi dia dan Encik Ibrahim – tak ada perasaan yang terbit langsung.

Nadia Nur Kasih tidak pernah merasai CINTA! Sehinggalah munculnya seseorang..

Xxxxxxx

Lunch time!!!

"Nadia.. jom teman saya makan.." ujar Encik Ibrahim lembut dengan mengukir senyuman memikat.

"Oh.. okay.!!!" Memang tidak menjadi masalah untuk Nadia jika Encik Ibrahim mengajaknya makan lunch. Bahkan, boleh dikatakan hampir setiap hari Encik Ibrahim mengajaknya makan.

Xxxxxxx

Kafe Secret Recipe!! Destinasi kegemaran Nadia Nur Kasih. Apa yang digemarinya, marble cheese cake di kafe tersebut. Seperti tahu apa yang bersarang di minda Nadia, Encik Ibrahim menuju ke kafe tersebut.

Hari ini, hari Khamis. Jadi, tak sarat sangat kafe tersebut. Alunan muzik sentimental mengiringi suasana kafe yang berhawa dingin itu.

"Nadia.. sebenarnya, saya nak cakap sesuatu ngan awak.." Teragak-agak Encik Ibrahim bemadah bicara.

"Oh.. Cakaplah.." Acuh tak acuh sahaja balasan Nadia.

"Sejak bila bos aku mintak izin pulak nak cakap??’ Nadia berteka-teki.

"Er.. saya.. awak…" Tutur bicara Encik Ibrahim terhenti tatkala matanya terarah ke pintu utama kafe tersebut. Terbeliak matanya. Nadia yang duduk membelakangkan pintu utama lantas berpaling.

Seorang lelaki kacak yang berkot hitam diiringi dengan empat orang lelaki di belakangnya melangkah masuk ke dalam kafe tersebut. Kehadiran lelaki yang berkot hitam itu mengundang jelingan manja beberapa gadis yang turut berada di dalam kafe tersebut. Bahkan, pengurus kafe tersebut sendiri yang menghulurkan menu kepada lelaki kacak itu.

"Siapa tu??’ Ingin sahaja Nadia melontarkan soalan itu.

"Excuse me for a while.." ujar Encik Ibrahim, disambut dengan anggukan Nadia Nur Kasih. Dilihatnya, Encik Ibrahim menuju ke arah lelaki tadi dan berjabat tangan.

"Hmm.. kalau bos sendiri yang auto, maknanya bukan calang-calang orang.. mungkin orang bisnes kot.. tapi peniaga pun kena ada body guard ke??’ Nadia tertawa lucu sendirian. Empat orang lelaki tersebut barangkali merupakan body guard lelaki kacak itu.
Masakan tidak?? Pakaian dan keterampilan mereka jauh berbeza.

Nadia menjadi kalut seketika apaila matanya bertaut dengan lelaki kacak itu. Aneh. Memang aneh. Itulah yang difikirkan oleh Nadia. Satu perasaan aneh menjalar masuk ke dalam jiwanya, menusuk dalam hatinya.

"Mungkin ke cinta??’

"Argh!! Karut!!!’ Nadia percaya dia tidak mungkin jatuh cinta pada seseorang semudah itu.

Spontan lelaki kacak itu mengukir senyuman. Teragak-agak, Nadia membalasnya. Dia pantas mengalihkan pandangannya ke arah lain. Dia tidak rela, tidak rela hatinya ditikam dengan pandangan tajam si lelaki kacak itu. Dilihatnya, Encik Ibrahim membongkokkan badannya tanda hormat kepada lelaki itu. Nadia tergamam seketika.

"Nape nak bongkok-bongkok pulak??’ Nadia hairan.

"Er.. sorry, tadi saya menjalinkan hubungan diplomatik dengan kerabat diraja.." jelas Encik Ibrahim. Nadia yang kebetulan sedang mengunyah marble cheese cake tersedak seketika. Encik Ibrahim pantas menyuakan segelas air suam kepada pembantu khasnya.

"Lelaki tu.. kerabat diraja.. anak saudara Sultan Pahang tu.." Nadia tergamam.

"Anak saudara Sultan? Patutlah! Hebat sungguh!’

"Well.. malam ni awak free tak??" Tercabut jantung Nadia mendengarnya.

"Buat pe?? Dia nak ajak aku ke?? Ya ALLAH!! Janganlah!!’

"Er… kenapa??" Nadia membalas dengan mengutarakan sebuah soalan.

"Tengku Imran ajak awak ke majlisnya.." Tercabut lagi jantungnya.

"Adoi!! Asyik-asyik tercabut je jantung ni.. Kang tak leh jahit balik.. Sudah-sudah tak dok jantung pulak!’ Nadia bermonolog sendirian.

"Sebenarnya, Tengku ada ajak saya. Cuma malam ni saya ada mesyuarat Lembaga Pengarah dengan cawangan lain.. Jadi.. awak pergilah ya?" Encik Ibrahim memujuk lembut setelah tiada sahutan daripada Nadia Nur Kasih.

"Er.. tapi.. saya tak pernah pergi la, Encik Ibrahim.. macam mana ni??" Nadia mula resah. Dia tahu padahnya jika menolak undangan kerabat diraja.

"Tak pe.. er.. awak kena pakai pakaian yang sesuai la.. Tapi, kena pakai mask tau tak??" Nadia terpinga-pinga sendirian.

"Mask apa?? Untuk H1N1 tu ke??" Soalan bodoh.

"Bukan la.. maksud saya, pakai topeng. Macam majlis yang awak pernah tengok dalam drama ke.. novel ke.. cam tu lah.. lebih kurang.." Ingin sahaja Encik Ibrahim tertawa lucu mendengar soalan bodoh pembantu khasnya itu.

Akhirnya, Nadia akur pada arahan Encik Ibrahim. Sebenarnya, dia pun tidak tahu, mengapa dia harus bersetuju untuk menerima undangan kerabat diraja itu. Cinta ke?

Xxxxxxx

"Wah!!! Mewahnya!!!" Rasa kagum mula terbit di sanubari Nadia Nur Kasih. Banglo tiga tingkat itu tersergam indah di tengah kota metropolitan itu. Segala perabot, tingkap, pintu, dihias dengan ukiran ala istana.

"Kerabat diraja.. memang betul pun!’

Rumah banglo Tengku Imran dipadati dengan gadis persis model cantik, usahawan-usahawan ternama, ahli politik dan pelbagai jenis orang kenamaan. Nadia yang berada di situ terasa bertapa kerdilnya dirinya itu.

"Argh! Lantaklah!!.. CABUT!!!!!!!!!!!’ Nadia pantas memulakan langkahnya.

"Nur Kasih!" Langkah Nadia terhenti. Dia lantas berpaling. Melantun jantungnya tatkala itu bagaikan sebuah bola keranjang di tengah gelanggang. Aneh. Perasaan itu kian menerpa dirinya lagi. Sebuah wajah kacak yang tersenyum ke arahnya mampu membuatkan jantungnya tercabut.

"Awak nak cabut ke?" Tengku Imran menduga suri yang bertakhta di hatinya. Nadia tersentak. Alamak, tepat mengena batang hidungnya.

"A..er…" Terkelu pulak Nadia. Tengku Imran tersenyum. Ya! Tersenyum.. Senyuman Tengku Imranlah yang berbisa.. yang mampu menggentarkan jiwa setiap gadis.

"Jom!!" Tengku Imran mencapai tangan Nadia. Nadia terkejut bukan kepalang. Seluruh tubuhnya menggeletar. Darah hangat Tengku Imran bagaikan mengalir ke dalam tubuh badannya. Bagaikan terdapat kuasa elektrik merenjatnya tatkala tangannya digenggam kemas oleh Tengku Imran. Sekejap sahaja, dirinya sudah berada di awing-awangan.

Xxxxxxx

Kelibat Tengku Imran masuk ke dalam banglonya mengundang kesepian. Masing-masing terkejut melihat tangan Tengku Imran menggenggam erat tangan gadis berwajah asli yang tidak mereka kenali itu. Spontan, Nadia menarik-narik tangannya daripada genggaman Tengku Imran. Namun, kudrat Tengku Imran jauh lebih kuat berbandingnya. Genggaman Tengku Imran kian erat.

"Trust me, dear!" Bisikan halus Tengku Imran menampar gegendang Nadia.

Berdebar-debar jantung Nadia. Dia terasa dilindungi daripada jelingan cemburu segelintir di dalam banglo itu. Bisikan para tetamu undangan kerap hinggap di telinga Nadia. Tengku Imran menarik Nadia ke sebuah pentas yang disediakan. Dia pantas mencapai sebatang mikrofon.

"A very good evening to all my guests! Hari ini, saya, Tengku Imran, ingin mengumumkan nama gadis kesayangan yang sudah lama bertakhta di hati saya. She is the girl beside me, Nadia Nur Kasih!!" Berita yang disampaikan oleh Tengku Imran mengundang tepukan gemuruh para tetamu. Nadia yang terpinga-pinga sejak tadi, turut terkejut. Terkejut sehingga tiba-tiba..

Bum! Nadia terkulai di situ. Dunianya menjadi gelap seketika. Suasana banglo Tengku Imran mula menjadi riuh..

XxxxXxxxXxXX

Nadia terpisat-pisat sendirian. Penghawa dingin yang entah berapa celcius itu memang mampu membuatkan bulu romanya tercengang-cengang. Dia berada di atas sebuah katil. Dia terperanjat.

"Mana ni? Argh!!" Nadia memicit-micit kepalanya yang diserang kesakitan bertubi-tubi itu. Tiba-tiba, pintu dibuka. Tengku Imran menatang sebuah mangkuk dan menuju ke arah Nadia. Nadia hanya melongo!

"Dia? Dia buat apa kat sini? Oh my God!!’ Nadia berdetik.

"Makanlah, sayang. Ni bubur ikan.." Perkataan "sayang’ yang terpacul dari bibir Tengku Imran menjadikan Nadia ingat akan segala-galanya.

"Er.. nanti dulu.. er.. Tengku Imran, kenapa saya ada kat sini?" Sebenarnya, agak kekok juga untuk Nadia bercakap dengan Tengku Imran.

"Macam mana nak cakap dengan kerabat diraja ni?’ Nadia mencongak-congak sendirian.

"Just now you fainted.. ni rumah saya.. tapi jangan risau.. saya tak buat apa-apa kat awak pun.." Spontan, bibir Tengku Imran mengukir senyuman nakal.

"Makanlah.." Tengku Imran menyuakan sudu kepada Nadia. Nadia tersipu-sipu malu.

"Er.. saya makan sendiri, Tengku Imran.." Nadia mencapai sudu itu dan menyuakannya ke dalam mulut.

"Ouch! Panasnya!" Tengku Imran lantas mencapai sehelai tisu dan mengesat mulut Nadia. Nadia terperanjat. Jantungnya berdegup sangat-sangat kencang. Yala.. jarak antara mukanya dan muka Tengku Imran hanya tinggal beberapa inci sahaja.

Nadia mengambil kesempatan itu untuk mengamati setiap inci wajah Tengku Imran. Kacak.. memang kacak. Tiba-tiba, perbuatan Tengku Imran terhenti. Pandangannya bertaut dengan pandangan Nadia. Gugup Nadia dibuatnya. Pandangan redup Tengku Imran menusuk ke dalam kalbunya.

"Er.. Tengku.."

"No more Tengku. Just call me Im!" Sebelum Nadia sempat menghabiskan kata-katanya, Tengku Imran bertegas.

"Er..ok.." Nadia masih tidak berani memandang Tengku Imran.

"Kasih.." Nadia memandang Tengku Imran. Kasih? Tidak pernah orang memanggilnya dengan panggilan "Kasih". Tengku Imran ialah orang pertama dan orang terakhir yang menggunakan panggilan tersebut.

"Kasih, I love you.. awak sudi tak jadi teman wanita saya?" Suara romantis Tengku Imran menampar gegendang Nadia. Tersipu-sipu Nadia mengangguk. Tengku Imran tersenyum.

XxxxXxxx

Pihak media kini hangat bergosip tentang hubungan Tengku Imran dan Nadia Nur Kasih.
Hubungan mereka telah berlancar selama tiga bulan. Saban hari, senyuman manis pasti tergantung di bibir Nadia. Saban hari, dia pasti terbuai-buai dengan aksi romantis dan kejutan yang sering dilakukan oleh Tengku Imran. Bersama-sama dengan Tengku Imran memang mampu menggembirakan hatinya setiap hari.

Pon Pon Pon!!

Bunyi hon kereta pemandu Tengku Imran mematikan lamunan Nadia. Dia mengunci pintu pagar rumahnya dan menaiki kereta Tengku Imran.

"Hi, sayang. You are beautiful tonight!" Tengku Imran memuji kekasihnya.

"Terima kasih.."

XxxxXxxx

Kereta Mercedes Tengku Imran menuju ke sebuah restoran eksklusif. Restoran tersebut menyediakan masakan Barat yang mampu menggiurkan air liur setiap pelanggannya. Tempat tersebut memang kerap menjadi destinasi Tengku Imran dan Nadia.

"Kasih.. sebenarnya, selama ni.. where are your parents?" Pucat lesi wajah Nadia setelah mendengar soalan yang diusul oleh Tengku Imran itu.

"Kasih.. anything wrong?" Bimbang juga Tengku Imran melihat air muka Nadia yang pucat itu.

"Er.. tak de papela.. Er.. Im.. erm.. kenapa Im nak tanya??" Nadia tergagap-gagap sendirian. Dia sendiri pun tidak tahu asal-usulnya. Walau bagaimanapun, beberapa hari yang lalu, dia bertanya kepada uminya. Uminya berkata, barangkali dia anak luar nikah kerana jika tidak, masakan ibunya sanggup meninggalkannya di tepi jalan?

"Hmm.. Im cadang nak pinang Kasih.." Nadia tersentak. Pinang? Kahwin? Dia memang gembira. Namun, segala kegembiraannya lesap kerana asal-usulnya memang merupakan masalah utamanya kini.

"Er.. mereka.. dah mati.." Tengku Imran serba-salah.

"Oh.. sorry.." Tengku Imran tidak lagi mengungkit topik berkaitan dengan ibu bapa Nadia kerana bimbang Nadia akan terluka lagi.

XxxxXxxxXxxx

Surat khabar Metro, Berita Harian dan pelbagai jenis surat khabar tidak kira dalam bahasa apa, mencapai tahap penjualan terlaris hari ini.

TENGKU IMRAN dan ANAK LUAR NIKAH??

ANAK LUAR NIKAH TERHEGEH-HEGEH!!

TENGKU IMRAN TERTIPU!!

APAKAH TINDAKAN TENGKU IMRAN SETERUSNYA??

ANAK LUAR NIKAH – DASAR PEREMPUAN TIDAK TAHU MALU!!!

Tajuk utama yang terpampang di setiap dada akhbar memang menarik perhatian ramai. Sepanjang hari, Tengku Imran dikejar wartawan ke sana ke mari. Tengku Imran tidak mahu menyatakan sebarang komen atas berita tentang asal-usul teman wanitanya itu. Ayahandanya, Tengku Mahadi menjadi marah kerana telah mencemarkan nama baik kerabat diraja. Kata Tengku Mahadi lagi, kerabat diraja mestilah berkahwin dengan kerabat diraja juga. Kalau tidak pun, berkahwinlah dengan gadis yang berketurunan baik. Tengku Imran mengeluh. Dia sedar, dia mesti bertenang dan membuat keputusan yang tepat kini. Pada saat genting sebegini, ayahandanya dan bondanya menyuruhnya untuk memutuskan hubungan dengan Nadia. Tengku Imran menjadi serba salah. Dia menekan interkom di atas meja yang berukir emas itu.

"Ya, Tengku! Ada apa-apa yang boleh patik bantu?"

"Aturkan perjumpaan saya dengan Nadia Nur Kasih.. Saya nak jumpanya dalam masa satu jam dari sekarang! Privately!" Tengku Imran memberi arahan.

"Ya, Tengku!"

XxxxXxxxXxxx

Tengku Imran dan Nadia masing-masing mengunci bibir. Tiada butir bicara terbit dari mulut masing-masing.

"Tengku Imran, maafkan saya.. saya.."

"Kenapa awak nak tipu saya?" Tanpa memberi peluang kepada Nadia untuk menjelaskan kedudukan yang sebenarnya, menonong sahaja Tengku Imran mengujar soalan dengan nada yang serius.

"Saya.. sebenarnya, saya pun tak tahu siapa ibu bapa saya.. saya .. umi sayalah yang mengutip saya dari tepi jalan.. saya tak tahu pun ibu saya tu.. ibu.. ibu ayam.. saya.." Air mata mula gugur dari kelopak mata Nadia.

"No sympathy, Imran!’ Tengku Imran bermonolog sendirian. Dia mesti memutuskan hubungan dengan Nadia walaupun pada hakikat yang sebenarnya, dia serba-salah. Namun, dia tidak mahu menjadi anak derhaka kepada ayahanda dan bondanya yang membesarkannya selama ini.

"Tengku Imran, saya pasrah. Saya tahu, asal-usul saya telah memalukan Tengku. Jadi, kita putus je.. Saya takkan salahkan Tengku.." Tengku Imran tersentak. Dia tidak dapat menahan rasa simpati yang menjalar di dalam tubuhnya. Saat itu, dia teringin sekali untuk memeluk gadis kesayangannya itu. Hatinya bagaikan dicarik-carik melihat tangisan Nadia Nur Kasih itu.

"Tengku.. terima kasih kerana menghadiahkan secebis memori yang manis kepada Nadia.. Nadia.. Nadia memang bersalah kerana tidak berterus-terang dari dulu.. Sorry.. Nadia pergi dulu.." Nadia terus berlalu dari situ apabila tidak mendengar sahutan daripada Tengku Imran. Dia sedar, dia tidak layak untuk bersama-sama dengan Tengku Imran. Dia sedar, asal-usul memang menjadi keutamaan menantu kerabat diraja.

Tengku Imran tersentak seketika. Tanpa disedari, air matanya mula gugur. Duka.. luka.. serba-salah.. kecewa.. simpati.. Segala perasaan bercampur aduk. Dia meraup mukanya.

"Ya ALLAH! Tolonglah Tuhan! Tolonglah selamatkan hamba-Mu yang sedang kesulitan ini! Tolonglah..’ Tengku Imran berdoa sendirian. Duka yang menyentap tangkai hatinya tidak mungkin bertukar menjadi suka.. kecuali cintanya kembali. Cinta..

"Cinta.. I need you!" Tengku Imran bersuara perlahan.

XxxxXxxxXxxx

Tiga tahun berlalu…

Tengku Imran kini merupakan ahli politik yang ternama – tokoh korporat dan ahli perniagaan yang termashyur di negara Malaysia, bahkan dia mampu meluaskan cawangan perniagaannya ke luar negara. Setiap hari, Nadia Nur Kasih turut mengikuti setiap berita Tengku Imran. Gambar yang pernah diambilnya bersama-sama dengan Tengku Imran dulu, sering menjadi tatapannya sebelum tidur. Saban hari, mimpinya pasti ditakluk oleh wajah Tengku Imran.

Cinta… mampukah kedua-dua insan ini menjalinkan semula cinta mereka yang terputus dek asal-usul Nadia yang tidak seberapa itu??

XxxxXxxxXxxx

"Mahadi, Dayang rasa kan.. Im tu memang tak dapat lupakan Nadia la.." Bonda Tengku Imran, Dayang Bandan mengujar. Tengku Mahadi terdiam seketika. Sebenarnya, bukannya dia tidak memerhatikan raut wajah anaknya setiap kali nama Nadia terpampang di dada akhbar.

"Hmm.. jadi?" Tengku Mahadi ingin menduga isterinya itu.

"Er.. sebenarnya, apa salahnya kalau Im kahwin dengan Nadia tu? Lagipun, Dayang rasa Im tu tak pernah mencintai perempuan lain selama ini.. hanya Nadia je dalam hatinya.." Rasa simpati mula menjalar dalam tubuh Dayang Bandan.

"Macam mana pula dengan asal-usul?" Tengku Mahadi masih tidak habis-habisan menduga isterinya.

"Ala.. Mahadi ni tak sporting la.. asalkan Mahadi sendiri yang "keluar’, pasti tiada berita yang akan menulis bukan-bukan.." Tengku Mahadi terdiam. Dia tersenyum.

"Bijak la Dayang ni.. sebenarnya, Mahadi memang la tengah perhatikan.. Sekadar nak uji tahap cinta mereka.. Mahadi juga ada perhatikan Nadia tu.. dia langsung tak bercinta dengan orang lain.. rasa-rasanyalah.. mungkin peluang Mahadi untuk "keluar’ sekarang.." Dayang Bandan tersenyum gembira. Ini bermakna, hasratnya untuk meminang cucu akan kesampaian tidak lama lagi!!~

XxxxXxxxXxxx

"Duduk!" Tengku Imran lantas mengambil tempat di atas sofa empuk itu.

"Apa hal, ayah?"

"Im .. masih cinta Nadia ke?" Tengku Mahadi memprovok, sedangkan dia tahu, anakandanya ini masih mencintai Nadia.

"Er.. ya, ayah!" Tengku Imran berterus-terang. Dia tidak ingin menyembunyikan hakikat yang sebenarnya. Tambahan pula, ayahandanya memang seorang yang bijak. Masakan ayahandanya tidak dapat melihat?

"Boleh pinang Nadia.. pergilah.. ayah takkan halang.." Tengku Imran tersentak. Benarkah dia bukan sedang bermimpi? Benarkah ayahandanya yang selama ini menghalangnya bercinta dengan Nadia, menyuruhnya meminang gadis yang dirindui selama tiga tahun ini?

"Ayah.. Im.. terima kasih , ayah!" Tengku Imran lantas memeluk ayahandanya, erat~

XxxxXxxxXxxx

Suasana Pantai Morib lengang seketika. Samudera biru menampar-nampar tebing pantai. Pasir yang memutih di sepanjang pantai yang menghadap Selat Melaka itu, memukau mata yang memandang. Nadia menguak sedikit rambut yang melitupi dahinya itu. Dia mengunjungi Pantai Morib sekadar untuk menenangkan perasaannya yang kian berkocak itu. Perasaan cinta yang kian menggamit tubuhnya.

Perlahan, dia mencapai sebatang ranting dan bercangkuk di atas pasir. Ditulisnya slogan :

"Cinta, I need you! – Nadia - Kasih"

Sejurus itu, dia membaling ranting itu dan ia tersangkut di atas dahan pokok. Air matanya sudah kering. Setelah dia memutuskan hubungan dengan Tengku Imran tiga tahun yang lalu, air matanya tumpah lama. Namun, dia nekad untuk tidak menangis lagi. Dia sedar, walaupun dia menangis darah, Tengku Imran tidak akan kembali padanya.

"Argh! Usah diingat!!’ Nadia cuba memujuk dirinya. Dia menyusuri tebing pantai. Ombak perlahan menampar kasutnya. Nasib baik, dia hanya memakai selipar hari ini.

XxxxXxxxXxxx

Entah kenapa, hati Tengku Imran tergerak ke Pantai Morib. Semalam, secara tidak sengaja, dia telah melihat pemandangan Pantai Morib melalui google search. Usaha untuk mencari Nadia terhenti seketika.

Tengku Imran lantas turun dari kereta. Dia menyuruh pemandunya tiba selepas dua jam. Dia ingin menenangkan perasaannya yang bercampur-aduk ketika ini. Ingin sahaja dia meraung untuk melepaskan geram di hatinya.

Tengku Imran melipat seluar slack hitamnya beberapa inci daripada tapak kakinya. Dia tidak mahu seluar slack hitam tersebut yang dihadiahi oleh Nadia, dikotori oleh pasir.

Semasa Tengku Imran tunduk untuk melipat seluar slack hitamnya itu, dia ternampak pasir yang diconteng. Perkataan Nadia mengocak Nadia-Kasih mengocak perasaannya. Lalu, pantas dia melilau keadaan di sekelilingnya. Entah kenapa, tiba-tiba sahaja Nadia turut terpandang kelibat Tengku Imran. Masing-masing kaku di tempat sendiri. Mereka bagaikan sedang berada dalam dunia khayalan sendiri. Perlahan-lahan, Tengku Imran menuju ke arah Nadia. Nadia masih tidak bergerak. Air matanya tidak kering lagi.

"Don’t cry dear.." Tengku Imran mengujar perlahan. Dia mengesat air mata Nadia yang mengalir itu dengan hujung jarinya.

"Cinta, I need you.." Nadia tersipu-sipu malu. Sah! Tengku Imran ternampak slogan yang dicontengnya di atas pasir.

"Nadia.. I need you.." Nadia tersentak. Dia tersenyum keharuan. Kini, dia tidak akan sekali-kali melepaskan Tengku Imran pergi. Begitu juga sebaliknya. Tengku Imran memeluk Nadia erat. Kasih mereka yang terputus sejak tiga tahun yang lalu, kini kembali hangat.

"Nadia, kita pinang?" Perlahan-lahan, Nadia mengangguk. Senyuman lebar mengorak di bibir Tengku Imran.

Samudera yang biru menyamankan udara.. pasir yang memutih memukau mata.. awan yang putih menyejukkan suhu.. kasih yang terjalin.. kembali hangat.. ombak perlahan yang memukul tebing Pantai Morib, menjadi saksi kepada hubungan cinta ini..

Wahai pembaca, terima kasih kerana sudi membaca… Sila komen-komen
posted by Penulisan2u @ 3:59 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
176 Comments:
  • At 17/10/09 4:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite ni...
    so sweet..
    kalo jodoh tak ke mane..
    anyway good job...

    nuralyaa45@yahoo.com

     

  • At 17/10/09 6:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes...tp laju sgt..n x byk dialog

     

  • At 17/10/09 10:08 PTG, Blogger Liza said…

    best...menarik sgt...gud luck..

     

  • At 18/10/09 12:04 PG, Anonymous pinky gurlz said…

    best la cite nie..xpuas bace skali nk bace agi.anyway..gud job

     

  • At 18/10/09 1:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam terlebih fantasi je...

     

  • At 18/10/09 1:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rasa mc baca kat highway...laju sgt

     

  • At 19/10/09 12:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btol 2..olahan cerita xbyk sgt..terlalu cepat story dier..
    anyway suka happy end camnie..

     

  • At 19/10/09 12:57 PG, Anonymous Nurisma said…

    hmmm best juga....good job,teruskan usaha anda.

     

  • At 19/10/09 1:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    fantasi...

     

  • At 19/10/09 1:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x thu nx kata aperrr...
    tp ok arrr...
    cuma mcm something..tp x thu aperr...
    mri pikr yerr??????????????

     

  • At 19/10/09 1:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    story best..
    cuma bileh lagi tambah2..
    buat citer tu lbih best..
    ape2 pon..tahniah!!!

     

  • At 19/10/09 3:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    fantasi pembaca terlalu tinggi
    but good writer...

     

  • At 19/10/09 5:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet...
    nice story...
    i like it...

     

  • At 19/10/09 8:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ley tahan
    tpi cm over jek
    x dpt ase we r in reality
    rse cm tipooo
    watevapon
    good try..

     

  • At 20/10/09 9:51 PG, Anonymous jessie lee suan cui said…

    hi.. saya writer story ni.. sila lawat www.suancui.blogspot.com untuk e-novel dan cerpen lain yang saya karang.

     

  • At 20/10/09 12:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    certanya best tp jln crta x menarik.. cpt sgt..

     

  • At 20/10/09 2:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm xlogik je

     

  • At 21/10/09 8:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    korg ni..da nmnyer cerpen...it means cerita pendek...adeh...gud job writer..

     

  • At 21/10/09 11:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet giler..hmm..biler r ank raje nk pinang aku ni?huhu
    -ayat tu mcm skema sket..kurg kan penceritaan n lebeykan dialog..pastu lebey baik bercerita dr menceritakan..mean biar dr gaya n lenggok bhasa dialog tu yg bercerita, jgn gune ayat pnjg2 nk menceritakan k..plot agak laju..tp susunan da kemas..improve lg..bg jd lagi gempak..

    yang ni pun da baik cume make it better, k..

    < nak kawin ngan anak raje..>hehe

    -miss_purple-

     

  • At 21/10/09 4:23 PTG, Blogger are_in(^_^) said…

    best....=)

     

  • At 21/10/09 5:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..

     

  • At 21/10/09 8:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter fntasi...
    x realstk...sgt cpat
    phm..tp x byk knflik...
    ehmm so sory..
    but anywy..u did a gud job..

     

  • At 21/10/09 10:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok... p simple n ringkas sesangat da...

     

  • At 23/10/09 12:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    1st of all sye nk mntk maaf byk2 kalau bnd yg sye ckp ni mengundang rase mrh owg lain..tp,citer ni betul2 ikut storyline novel 'gerimis rindu-meen zulaikha' kan? x silap sye tengku raje tu sebenarnye Tengku Izhar.. sye dh bace dh novel tu bile part Ailani meet Tengku Izhar kat restoran.. to the writer:cube la wat idea yg lain dr owg lain ek.. jgn tiru2 nnt naya x pasal2 kene saman!haha..(juz kidding)

    E-CLASS

     

  • At 23/10/09 5:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    background music cam xkene jeq... :p

     

  • At 24/10/09 12:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite nie...
    I LIKE VERY MUCH!!

     

  • At 24/10/09 3:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet...ad feel larh...chayok.!!

     

  • At 24/10/09 10:54 PTG, Anonymous mawa said…

    so sweet....
    setia ngan cinta yg 1...

     

  • At 25/10/09 1:29 PG, Blogger rAzLin a.k.a aLyn said…

    cita nie mmg manis tpi...

    ermm, ada sikit + sikit la kelemahan dlm pnulisan..
    dri segi susun atur ayat dlm cita nie, tu la yg sy xpuas nk mmbaca.. ayat mmg ada dramatik, tpi kjap2 terlalu 'puitis" cantik...sy suka!!. sy rasa "feel" dia.. tpi tersilap ayat maybe..ayat tu cam ayat "budak2".. jdi bila combined, ayat tu jdi cam xsedap skit la..

    and story nie boleh diolah lagi.. penulis bleh cuba tulis blik cita nie.. improve kan karya nie lpas baca smua komen2 yg dberikan oleh pembaca.. pastu bandingkan.. sure u akan rsa bnyak perubahan yg ketara, bntu u utk terus berkarya.. sy bca @ yr blog..karya menarik..
    gud luck!!,,
    1,2,3.. nak lagi!!!
    y m

     

  • At 25/10/09 5:52 PTG, Blogger najwa said…

    nice story..sporting giler parents Imran ni.klu jodoh x kn kemana wlpn 3 thn dh b'lalu.
    n story at your blog nice too.chayok.

     

  • At 26/10/09 2:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez kn kalo ank rj msuk mnang??
    tp angan2 jela...
    cam ak ni ank rj mn la yg sdi...
    raja kapor kot...
    hehehehe...
    pe2 pun,
    gud job...
    ak ska citer cam ni n hepi ending

     

  • At 28/10/09 1:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    drastik sangat..tp bez..hope next story lebih baik drpd yg sblumnya..good job..gambate..

     

  • At 28/10/09 5:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada kerabat Pahang ke kat sini?

    er..
    writer Chinese ke Malay eh?
    nick macam pelik skit..

     

  • At 29/10/09 9:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eerr....cam ada yg x kn ngan citer
    cmner sy nk komen eh...
    terskn usaha

     

  • At 31/10/09 12:10 PG, Blogger apLe dE gadiZ said…

    CIter yg best..
    ade sedih gak...

    wahh sedih doe..hohoho

     

  • At 3/11/09 5:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nadia,jom pinang??
    mcm ade yg tak kena jer...
    mesti nk cpt kn,next time check blik,
    anyway,gud tried...best la,
    4bintang

     

  • At 3/11/09 9:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hak2..stuju ngn org kt ats..

     

  • At 4/11/09 1:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    fantasika..
    bnyk sangt fntasi..

     

  • At 5/11/09 3:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    "nadia, jom pinang?" apa kes? "jom tunang" ke?

     

  • At 5/11/09 3:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    em....best citernya tp
    heran, bila lak tengku kenal ngan nadia?
    Apelak hubungan tg. ngan en. ibrahim? Hatix
    apahal, best...... good luck. 4 ****

     

  • At 12/11/09 7:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    soooo sweeeeet.....hehehe

     

  • At 14/11/09 9:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm..Cita ni best sbnarnya..tp sedikit trgantung kat part encik Ibrahim..huhu
    anyway,good job la..tingkatkn usaha ^^

     

  • At 15/11/09 12:31 PTG, Blogger GOlDEn SaNd said…

    cite best..tp byk tgantung..kureng pham..hehe

    pape pun gud luck...truskn...cite best n rmtik

     

  • At 16/11/09 4:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehehe...
    ok gak..
    bes..
    tpi laju arrr...
    per2 hal..
    good luck..

     

  • At 18/11/09 10:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best!!! tp ada ke realiti mcm ni??

    adoooiiii

     

  • At 21/11/09 1:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hai jessie..cerpen u ni mmg best,ada jln cerita..tp jujur,mcm yg lain komen..laju sgt n agak fantasi.apapn sy ska ending cerita ni...:)

     

  • At 25/11/09 11:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best tp cam x suspen sgt..
    xtau asl usul nadia..
    pjgkn lg jln cite..
    next chapter maybe..

     

  • At 30/11/09 8:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    igtkan juz a dream...........laju lae....wat epen 2 en ibrahim?????

     

  • At 4/12/09 9:42 PG, Anonymous Mawaddah said…

    salam..
    Romantik..tapi sy perlukan pnjelasn..Kisah camna Tengku Imran ble jatuh cinta ngan Nadia..1st dorang jumpe pn dkt rstoran kan?..Ingatkn Tengku Imran dh lma pndm rasa ngan Nadia..pe pun..gudluck...

     

  • At 11/12/09 12:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best r cte nieyh..
    x boring langsung..

     

  • At 11/12/09 1:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alah,mna ade cerita yg x sama.. smua crita saa. knpe nk mrh penulis ney.. byk jgk citer mcm ney kt dlm penulisan2u.. knpe penulis ney jer yg kne.. x patut tol. sy sokong awk penuis citer ney

     

  • At 14/12/09 2:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalau panjang sikit lagi best.
    anyway its a good story u creat.
    -syefaa-

     

  • At 18/12/09 3:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala..
    x bnyk sgt tragedik...
    nk thu parent 2 sape???
    nape x cret..???
    nk thu jugk..

     

  • At 19/12/09 11:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    drpd wat cerpen bek ko troskan wat novel jerk...... mcm nk cover stowy jer... bnyk timbulkn tande '?' kat pale hotak aku ni...... lengkap kan erk....

     

  • At 8/1/10 7:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best story!!!!!!!gud jog..nice..

     

  • At 11/1/10 11:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pelik, terjumpe kat restoran then tetiba nadia kena g diner then tetiba tengku umum pasal nak kawin... bila jumpe n bila jatuh cinta???

     

  • At 17/1/10 5:24 PTG, Anonymous hidayah _cute said…

    anyway,best gak citer ni...
    good job!!!

     

  • At 23/1/10 2:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terlampau ringkas...
    xdapat nk feel ...coz baru nak sampai klimaks cita dah end..

     

  • At 26/3/10 7:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    oh my god?!!
    saya rasa macam nak senyum sampai pagi jer... best ar.. romantik giler cerita nih... fufufu.. tahniah kpd yg empunya tinta..

     

  • At 29/3/10 7:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    crite nie cam mimpi jerw..
    mati2 syer ingt si nadya nie juz mimpi jerk,..
    tpi..owkeylah..best gak citer nie..
    sweet.semanis gula..
    haha

    ~ALya raZaLi~

     

  • At 5/4/10 3:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kereeeeeeeeeeennnn

     

  • At 6/4/10 11:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahh..best..

     

  • At 7/4/10 4:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best jgak citer nie

     

  • At 7/4/10 5:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eloooo

     

  • At 12/4/10 1:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best r gak...pepn thans koz hlangkn bwing sy mlm nie...
    (*-*)

     

  • At 21/4/10 2:30 PTG, Anonymous nanuza said…

    best.....

     

  • At 1/5/10 12:06 PG, Anonymous orang kampung said…

    kpd prngarang: best cte ni..
    cme kurang strong..
    cpat sgt nk msuk peleraian..
    kne tmbah lg..
    pnjg kn ckit..
    good job
    lain dr len
    msj smpai..

     

  • At 13/5/10 1:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes sgt...
    terase dr kt tmpt nadia lak..
    hehe
    papepn very2 gud job....
    :)

     

  • At 13/5/10 1:57 PTG, Anonymous princess_girl said…

    wow sweat 2....
    bkn senang nak dapat tuah mcm 2
    tp ni cte jek
    actually best jgak cte ni.....truskan mengarang lagi
    doakan la aku bertuah seperti gadis ni...huhuhu
    bestnya

     

  • At 21/5/10 12:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter die best gak cume cam tak msk dek akal sgt la..then mcm mane ngn bos die cik ibrahim?? tak kan terputus cter smpai ctu je kan...pk2 kan...btw ok la cter nih..congrate.

     

  • At 21/5/10 10:06 PTG, Anonymous s4 said…

    laju sgat la........
    percintaan antara 2 darjat mmg mengharukn..
    tp mcm byk yg tergantung..
    anywy gud job troskn usaha lg..

     

  • At 21/5/10 11:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    buhsan je crita ni. tak besh lgsg.

     

  • At 25/5/10 11:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerite ni mmg best..kate org kalo dah jodoh tu tak kemane..tp cinte tu kene cari ker atau die dtg dgn sendiri ekh..

     

  • At 31/5/10 11:08 PTG, Anonymous Shafinas said…

    fuh!mantap la...
    i realy2 love it... ^_^

     

  • At 3/6/10 9:05 PG, Blogger FeizBb said…

    bestnyer..."cinta sesuci hati"....terharu pulak T^T...nak nangis la....

     

  • At 11/6/10 8:23 PG, Anonymous niki said…

    not bad la cter nie tp penulis ni mmg fantasi gler2...berkhayal sgt..mmg angan2 pn sbb xmungkin la nk jumpa yg btol2 anak raja fall in luv gn gadis biasa.....aku pn tumpang berangan la jugak...hahahah.

     

  • At 12/6/10 1:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story..
    i like it!!

     

  • At 12/6/10 9:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah..sedap r cite nie...arigatougozaimas coz share cite nie

     

  • At 26/6/10 8:53 PTG, Anonymous lilia arina said…

    ya allah! ksian ngn nadia nur kasih ni.msti tenku imran tu hndsome kan. klau aku jadi nadia nur kasih aku ckp kt tngku imran yg ibu bpa aku ni prgi kat london pstu dia meninggal dunia sjk aku kck lagi. apapn tak ksh yg penting cite ni best smpai kakak aku yang tngkatn 6 tu bleh tergila-gila kan cite ni.ok smga penerbit cite brjaya hingga akir hayat nyee.

     

  • At 26/6/10 8:57 PTG, Anonymous beniato said…

    wau,amazing,awesome.aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    best nye cite ni hehe sory ek trlbih sdah.

     

  • At 28/6/10 12:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud job..... nice story...
    i like it..

     

  • At 3/7/10 12:14 PG, Anonymous nadya said…

    not bad....... tp mcm x puas je baca... jln cerit dy x bnyk konflik... x suspen... anyway,great

     

  • At 27/7/10 10:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CITE SIMPLE...
    cam x real jer...
    cm dongeng pun ade gak...
    hmmm
    anyway...
    good try...

     

  • At 29/8/10 1:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg bestla citer nie..feelin habis bca..

     

  • At 31/8/10 5:47 PG, Anonymous little_miera said…

    cter ni klau olah blik kn mmg bez..
    cm xlogik jer...mdah gler ppuam n laki jtuh cinta..
    papepn gdluck..

     

  • At 2/9/10 12:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yg terlalu melekakan,seolah-olah dalam alam khayalan.satu lg,nak jadi PA CEO cukup ke dgn ada keputusan SPM yg cemerlang?syarikat gergasi pulak tu...at least kena ada degree.dah dpt SPM cemerlang,knp x smbung study?x de duit ke?u boleh mintak sponsor la,dah namanya cemerlang...zaman skrg ni org x pndang dah SPM.logik la sikit

     

  • At 8/9/10 4:31 PTG, Blogger ~najwa~ said…

    ah!i'm waiting 4 my prince charming!!
    hahahahahh..hope dream comes true!!

     

  • At 9/9/10 2:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezz nye.....!!!!!!!!!! tp, laju sgt rr..
    bley dpnjgkn lg........
    2 thumbs up.. very g0od j0b..
    keep it up.. well d0ne..!! i wish i will get
    pkwe likes tengku imran.. aminnnnnnnnnnnnnnn.....!!!!
    hehehe.........

     

  • At 10/9/10 3:20 PG, Anonymous cute girl said…

    best tapi mcm x logik jew

     

  • At 19/9/10 1:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sorry to say..
    i like this story but something wrong that i don't know how to say it..
    like 'asam pedas kurang pedas', or ikan masin kurang masin..huhu

     

  • At 21/9/10 12:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    setau i keturunan diraja xla kacak n ansem mana....harap pennulis berpijak dibumi y nyata...

     

  • At 4/10/10 4:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xlogik.. ada ke kerabat di raja ckp xdak protokol..cm main bantai ckp je..
    jln crta tu ok.. n kalo lbh kepada logik..
    good luck..

     

  • At 25/10/10 1:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sbnrnye pinang tu mksdnye ap

     

  • At 25/10/10 4:00 PTG, Anonymous syazubaer said…

    ala..best cerita ni.tpi syg singkat sgt..cuba kembangknnya n jdikn sebuah novel.bykkn membca perbendaharaan kata untuk memantapkn lgi penggunaan bhsa awk.btw nice job!

     

  • At 2/11/10 12:17 PTG, Anonymous theresa L said…

    waaahhh...so sweet..
    saya pun setuju klu cerpen ni dikembangkan N jadikan Novel...pasti ramai peminat.

     

  • At 3/11/10 2:50 PG, Blogger nuyuierays said…

    sweet sgt cter nie.........
    best laaaaa.........

     

  • At 14/11/10 12:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cter ni wat la... sampai dia dah khwn..
    mesti lgi seru....

     

  • At 15/11/10 11:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sori to say..tp..citer nie amt x lgik..xknla skali jumpe,tbe2 da blh jth cinte n x pasl2 dijmpt tuk k mjlis kerabat diraje...mcm trlalu fantasi j...cinta yg memg musthil akn jd realiti...stu lg...amat2 x logik yg kes tengku imran n ank luar nikah tue msuk brite bgai nak rak...mcmla tengku imran tue sefemes prince william..pdhl,surt khbr kt mlysia nie jarang yg tramat nk kuar brite pasl krbt diraje..kalu ade pon..msti pasl kerbt diraje tue mnggl..brula heboh..

     

  • At 16/11/10 9:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agreeing otanpa nama kat atas...,it's such of cinderella luv story ler babe.n obsessing of materialistik.

     

  • At 3/12/10 4:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak logik la...watak tak hidup..huhu..tp tahniah kerana berani mencuba=)

     

  • At 6/12/10 12:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaah . citer ala2 fairytale lah .. hihih . sweet sgt !

     

  • At 7/12/10 9:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh tahan ceritanya but best jgk...usaha lagi dgn lebih gigih ya! go-go fighting

     

  • At 8/12/10 11:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    too short..xpuas baca..story cam ada somthing missing..anyway good try..all da best..

     

  • At 26/12/10 1:51 PG, Anonymous Erscha said…

    Erm....idea menarik....tapi cam x logik sikit.....
    jalan cerita cepat sgt.....
    banyak menimbulkan tanda tanya.......
    good job anyway..........

     

  • At 25/1/11 11:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet laa ~ tadeee sambungan kew ??

     

  • At 30/1/11 1:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hukhuk... best3...
    buat lagii...
    terharu giler kot..
    *mayasara*

     

  • At 18/2/11 11:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ooo...cmtu citernyer
    tp asal lak cm cpt je si nadia tu setuju nk couple
    bkn ke bru je jumpe..
    pelik2..

     

  • At 23/2/11 12:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet story...
    romantic kot tgku imran tuh....haha

     

  • At 4/3/11 11:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sgt2 best la:)

     

  • At 7/3/11 2:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so cweeeeeeettttt...
    bez2 cgt9...
    jln crita teratur...
    keep it up..
    waitin a new story from u soon...
    :)

    purlez...

     

  • At 15/3/11 6:17 PTG, Blogger _siti noraien_ said…

    bez citer neh...
    so sweet r...
    untunglar jdik nadia nur kasih....
    i love it...:)

     

  • At 17/3/11 1:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menarik gak citer ni.. klo di buat novel, laku ni..
    hehe,,:P

     

  • At 20/3/11 2:52 PTG, Anonymous azie aziera said…

    best jlan cyer nie.... p cam asl usul nadia still jadik tnda tyer....

     

  • At 23/3/11 11:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citew yew bezt le jugak,,,
    tp laju sangt la,,,,
    hehehe~~~gud jb,,n chayok2,,

     

  • At 10/4/11 7:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lar cter nie .
    klau lgi pnjg, lgi best .
    ~*~afiey~*~

     

  • At 14/4/11 11:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cite ni.. gud luck penulis..

     

  • At 4/5/11 10:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestlh...mcm cter antara dua darjat..apa2 pn good luck

     

  • At 14/5/11 9:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    verY gOOd..i lIke..

     

  • At 20/5/11 8:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezz..keep it up!

     

  • At 23/5/11 4:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tambah lagi dailok laju sangat
    ape ape pon teruskan usaha

     

  • At 24/5/11 1:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    urm... quite good... but xsampai ke hati sgt...

     

  • At 27/5/11 5:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ramai sibuk nak komen cerpen ni. tapi penulis x respon pun... cerita FANTASI....n tuk komen2 kat atas... tengku imran ckp ''nadia, kita pinang''...bukan ''nadia, jom pinang''....kalau imran tu ckp ''nadia, jom kawin'' kan bagus.... ish2...pa2 pun... cerita ni x complete...mcm sinopsis kepada novel jerr.....hua3!!

     

  • At 2/6/11 9:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Wow!!!gives a big clap to u.Tengku Imran is so romantic ..sweet.I LURVE TIS STORY SO MUCH!!!!Kamsamida

     

  • At 3/6/11 10:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes,,,,
    tpi laju cgt33,,,,,,,,,,
    cuba la citer 1 per 1,,,,,,,,,,,
    ni kalut cgt la,,,,,,,,,,,
    ble msanyer tgku im 2 knal ngn nadia,,,,,,,,,,,
    perkataan pown byk y salah eja,,,,,
    len kli check dulu ayat 2,,,,bru la siarkn....
    pham x,,,,,,,,,,,,

     

  • At 5/6/11 11:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple but best jga la....
    xD

     

  • At 7/6/11 1:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la... tapi cam cerita dogeng lak.... cite ala princes omputih..... hehehe

     

  • At 9/6/11 3:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lju sgt jln critanya....Anyway best sbb happy ending

     

  • At 12/6/11 2:41 PTG, Blogger IeyKa said…

    Wah ! Suweet !
    Go0d Job ! :)

     

  • At 14/6/11 8:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk g mne 2???????lju jea...nk g mrmpit yew . .best mmg best...,,,,tp lju cgt laa . .gd try..NANA SAYANG ALEP<33

     

  • At 18/6/11 7:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerpen ne best snagat :)

     

  • At 24/6/11 5:37 PTG, Blogger ilmi azman said…

    KnApeR AYahanDa ngan BOnDa dier x mARah nK kAwEn ngan NadIA nUr KAsIh???Btw...GoOd Job...

     

  • At 26/6/11 11:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good job ! sweet+romantic ~

     

  • At 2/7/11 9:29 PG, Anonymous dayana zakaria said…

    emmm...jln citer cam bez dah p x bnyak conflik so xmncabar sgt la ....

     

  • At 3/7/11 7:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln cerita yg menarik

     

  • At 13/7/11 11:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam xlogik...

     

  • At 18/7/11 11:25 PTG, Blogger Sya Ecah said…

    wahhhhhhhh.. best2..

     

  • At 28/7/11 6:04 PTG, Blogger fadhlin amira said…

    kira bes jgk r cter ni....thumb up!!!

     

  • At 30/7/11 6:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    GoOd JoB DeEr...

     

  • At 5/9/11 12:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    GOOOOOOOOOOOOOOOD

     

  • At 20/9/11 2:37 PTG, Blogger kimjaemin said…

    bagus punya citer...len kali wat citer len yang lbh best drpd ini....anyways good job......

     

  • At 21/9/11 5:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet........i like....

     

  • At 29/9/11 6:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt cite nih~~~suke2...

     

  • At 3/10/11 3:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la jgk cite ni..not bad n gud job 2 u

     

  • At 14/10/11 4:38 PTG, Anonymous farah said…

    best sangat cite ni
    saya suke!saya suke!
    hehehehehehe
    good job
    =)

     

  • At 23/10/11 5:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet sangat.. sampai tahap keluar air mata.. haha

    good job !

     

  • At 14/11/11 12:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah!!best sgt!!!! Saya suka citer nie...Sy doakn supaya awak bjy dlm dunia penulisan...cerita ank raja yg bcinta dgn org biasa...mndpt tntgn ttp akhirnya bersatu jua...sgt romantis!!!I love it...

     

  • At 30/11/11 5:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best3 . suke sangat . amat menarik ..

     

  • At 1/12/11 5:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ,, pandai creat criter .. nice story ..

    nisa dk =p

     

  • At 2/12/11 3:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    walawe !! terbaik lorh .. gud job ,,, teruskan usaha anda ... tolong ajar saya boleh tak ?

     

  • At 3/12/11 5:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah hebat nya boleh kwen gn kerabat di raja tapiii mcm mane tengku tu cam ne leh jatuh cinta degan nadia cinta pandang petama kot

     

  • At 8/12/11 9:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah bestnye.....cemburu nye sya nie...

     

  • At 14/12/11 12:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam alam fantasi pulak hehe... ape pun memang best giler I give it 5 star!

     

  • At 17/12/11 2:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yg sgt baik..tp pantai morib tu sbnrnye tak laa sebest yg digmbarkn oleh penulis..mf

     

  • At 19/12/11 1:01 PG, Blogger suhana said…

    best1000000x hehe

     

  • At 27/12/11 9:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    fuiyoo..best gler, sklip mta jd krabt draja.....be the best am0ng the best!!

     

  • At 28/12/11 8:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best jugak citer nie... all the best..

     

  • At 29/12/11 4:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer fantasi..bestnye kalau jadi realiti.haha

     

  • At 30/12/11 4:32 PTG, Blogger Tsukiko Sasaki said…

    Cite nie best, sweet and romantik!
    cuma cite nie trlalu singkat~pndek..

     

  • At 3/1/12 12:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    beST GlEr.........

     

  • At 6/1/12 3:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez la cta ny....
    romantik cgt

     

  • At 6/1/12 9:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya x fhm bile mse Tengku Imran tue start sukekn nadia....... tp cite die blh thn lerrrr......... good jobs writer...huhuhu

     

  • At 25/1/12 5:14 PTG, Anonymous asha qalesha park said…

    sweet gler-2 . g0d j0bs writer . h0pe m0re cerpen fr0m u ;)

     

  • At 27/1/12 11:45 PTG, Blogger fatin afifah md usman said…

    best lah citer nie..
    gud luck writer..

     

  • At 13/3/12 2:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahhhhhhhhhhhh....bestnya aq rase mcm nk jadi heroin dlm cita ni indahnya cinta ceh....jiwang plak aq ni telebih sudah gedik gile aq ni kbye I LOVE NOVEL ..........

     

  • At 27/4/12 4:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    I Like..
    aq suke bace crite mcm ni..lepas brapa lama berpisah,then bertemu kembali..then meluah perasaan masing2..masing2 still bpegang ngan janji..then kahwin...best nyer...

     

  • At 10/5/12 9:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya suka cerita ni,x beratkan kepala sbb xbyk konflik....relax je baca..sesekali berfantasi dgn jalan cerita yang terlalu indah dalam karya ape salahnye..so good job!!

     

  • At 13/5/12 9:26 PG, Blogger lovereyka said…

    sweet nyer cter ni..
    krabat di raja 2e...
    bez trokkk arh!!!
    :)

     

  • At 14/5/12 3:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nyer cter nie..
    s0 sweet
    :)

     

  • At 23/8/12 7:49 PTG, Anonymous eiracute 196 said…

    so sweet....
    tpi pendk sangt la :(

     

  • At 23/8/12 7:52 PTG, Anonymous eiracute 196 said…

    so sweet......
    tpi pendk sangt la:D

     

  • At 23/8/12 7:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet.....
    tpi pendk sangt la:D

     

  • At 24/9/12 11:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best tapi kena tulis panjang sikit utk timbulkan rasa suspens tu...anyway good job!!!

     

  • At 26/9/12 7:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Terlalu pendek

     

  • At 9/10/12 2:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ok la...menghiburkam tp simple.........

     

  • At 30/12/13 6:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best

     

  • At 24/11/14 8:35 PTG, Blogger B. Sim said…

    My friends told me that on http://clashofclanshelper.com/ - you receive free Clash of Clans gems instantly! I just tried that! (JOU3cQPxMv)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group