BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 31, 2009
Cerpen : Pelamin anganku musnah
Nama Pena : azian

" masih lagi tidak terlewat untuk aku ucap tahniah ..
Di atas kehadirannya menggantikan aku,..
Pastinya oh hidupmu akan lebih bermakna,..
Dan aku usah kau kenang walau kita pernah berkasihan…."
Begitu indah dan sayu hatiku takkala mendengar bait- bait lagu pelamin anganku musnah nyanyian azie, hatiku bertambah sayu apabila dj radio berceloteh tentang kisah kasih yang tidak pernah kesampaian. Hatiku mula sebak dan fikiranku mula mengelamun sebentar kerana mengingatkan kisah yang pernah terjadi dalam hidup aku. Kadangkala sejarah hitam itu membuatkan aku tidak lena tidur. semua kenangan itu cuba aku lupakan , namun semakin aku mencuba semakin hatiku meronta-ronta minta diingati..dan saat itulah tanpa aku duga airmata ini jatuh lagi. "argh…..kenapa aku harus mengingati lelaki itu lagi, sedangkan dia di saat ini mungkin sedang bahagia melayari hidup bersama wanita itu…sedangkan aku?????masih lagi begini….apa nak jadi dengan aku nih..???" hati kecilku terdetik seketika untuk berubah…biarlah takdir tuhan yang menentukan segalanya". Ingatan ku mula berputar tentang apa yang telah terjadi suatu ketika dulu. Semuanya msih segar dalam ingatanku, aku masih boleh merasakan kehangatan tangannya sewaktu dia melafazkan kata- kata cinta pada diriku. Saat itu akulah insan paling bahagia kerana mempunyai seorang kekasih yang satu ketika pernah menjadi rebutan kawan-kawanku.
Petang itu,pantai Merdeka menjadi saksi betapa aku menyintai lelaki bernama Razali itu. angin laut bertiup lembut dan burung-burung menyanyi riang .Razali tersenyum lebar memandangku, kumis di wajahny a menambah lagi ketampanannya, hati wanita mana yang tidak cair dengan keterampilan dia "Yan .. Lie nak Yan tau yang Lie betul-betul sayangkan Yan , dan Lie tak nak kehilangan Yan " lantas jari jemari kasar Razali memaut kemas tanganku. Aku tersipu-sipu malu seperti anak kecil yang baru mendapat mainan "Lie , tak rasa menyesal ke sayang ngan Yan ???" aku seolah meragui kasih sayangnya padaku "menyesal???? Tak pernah pun Lie fikir macam tu sayang .Yan tu aje yang asyik fikir yang bukan-bukan nanti suatu hari nanti kita berdua akan membina mahligai cinta kita dan didalamnya ada anak-anak yang comel. Yan nak berapa orang anak ????nanti Lie bagi" kata Razali berseloroh denganku. Aku hanya mampu tesenyum mendengar pertanyaan Razali itu, kerana bagiku masih terlalu awal untuk aku berfikir tentang itu, masih banyak yang aku perlu lalui dan masih banyak impianku yang tak tercapai lagi. "Yan,… Lie ada satu lagu nak tujukan khas buat Yan .Yan sudi nak dengar???" lantas tangannya terus mencapai gitar buruk kesayangannya "hmm..boleh juga tapi kalau suara Lie tak sedap Yan nak balik lah" kataku sambil tersenyum manja pada Lie. "khas buatmu sayangku Azian , terimalah cinta pantai Merdeka" aku tersenyum dan turut sama menyanyi bersama Razali. Sayup –sayup jauh kedengaran suara kami berdua , sesungguhnya saat-saat ini terlalu berharga untuk aku akan ku kenang sehingga akhir hayatku. Itu janjiku...
------------------------------------------------

Setelah beberapa bulan aku dan Razali tidak berjumpa dek kerana masing-masing terlalu sibuk dengan tanggungjawab yang terkalas di bahu . aku sibuk dengan assignment yang nak dihantar pada pensyarahku dan dia sibuk dengan urusan di hospital . tugasnya sebagai Medical Assistance membuatkannya dia sentiasa sibuk, namun aku memahami semua itu . semua itu tidak pernah mematahkan kasih sayang ku kepada dia malah semua itu ku jadikan penguat cinta kami, janji untuk bersama terpahat kuat disanubariku . rasanya , tak sabar aku untuk menjadi permaisuri hidup Razali.
Petang itu, mataku hanya tertumpu pada laptop acer hadiah dari ayahku . banyak yang perlu aku siapkan sebelum pukul 8 pagi . "saya puan Syarifah nak assignment ini berada di atas meja." Terngiang-ngiang Kata puan Syarifah pada pelajar Diploma Kejururawatn " aduh….macam mana nih pening kepala aku" mataku dah mula melihat jam di dinding yang menunjukkan pukul 5 petang . hatiku mula gusar memikirkan hari esok tiba-tiba..
RING!!!RING!!!
Telefon bimbitku berbunyi "ah..siapa pula yang telefon nih?keje aku masih belum siap lagi nih" ngomelku sendirian "assalamulaikum, yan ni mak nih," mak??? Pelik aku kerana nada ibuku seperti terkejut " waalaikumsalam, eh …mak kenapa nih? ,macam terkejut je nih?" tanyaku lembut "yan, mak nak kau balik esok ada benda yang mak nak bincangkan penting yan mak harap kau dapat balik" balik????untuk apa , banyak petanyaan bermain di fikiranku "baiklah esok lepas kelas yan balik ye" aku malas nak bertanya itu dan ini kepada ibuku nanti aku pulak dimarahi, lebih baik aku diam saja. Persoalan yang bermain di fikiranku ku biarkan saja. Aku terus meneruskan kerjaku, padaku assignment puan Syarifah lebih penting.kalau aku lewatkan mungkin aku akan digantung kolej.
--------------------------------------------------

Petang itu , selepas tamat kelas aku bergegas ke puduraya menaiki bas terus pulang ke kampung.dalam hatiku memberontak apa yang penting sangat yang ibuku mahu bincangkan "soal ape ye???????pasal Lie ke????ke pasal apa nih????hmmm" aku mengomel sendirian.
Tepat jam 6 ptang aku tiba di rumahku ibuku terus meyambutku di muka pintu. Malam ini , aku makan masakan ibuku, rindunya aku pada masakannya .selalunya tiap-tiap hari aku hanya makan makanan yang disediakan di kolej naik jemu aku dibuatnya tapi aku terima saja demi cita-cita aku. Sedang aku duduk di ruang tamu sambil menonton Nur Kasih di tv3 ibuku datang menghampiri "yan, mak ada benda nak cakap dengan kau nih mak harap kau dapat terima semua nih dengan hati yang tenang" serius nada ibuku, aku bertambah suspen "apa mak, macam pelik je nih…ni mesti ada apa-apa nih?kan" tanpa melihat aku ibuku menyerahkan sekeping kad berwarna merah hati. Tanpa berlengah aku terus membuka kad tersebut "walimatul urus, kami menjemput tuan/puan ke majlis perkahwinan anak kami MOHAMAD RAZALI AMRAM BIN SYAZWAN bersama NOOR FAZURA BINTI AHMAD pada 10 feb 2008 diharap kehadiran tuan/puan dapat menyerikan lagi majlis kami pada hari itu"…lama aku termenung, airmataku tak dapat ku tahan lagi aku terus berlari mencapai kunci kereta dan terus memecut kereta waja milik ayahku kerumah Razali dalam perjalanan aku terus beristighfar yang mengatakan itu bukan Razaliku yang akan berkahwin "ya Allah, berikan aku kekuatan untuk menghadapi semua ini, ya Allah…."airmataku ini tidak dapat aku tahan lagi..mengalir…mengalir dan terus mengalir..tanpa henti.
Sekarang aku tiba di rumah Razali . aku mahukan penjelasan malam ini juga "assalamulaikum….makcik Lie ada tak?" perlahan nadaku menahan sebak "oh..yan…ada..masuklah dulu"makcik zaini, tersenyum padaku "tak apalah makcik yan datang kejap je nih, yang datang nak jumpa Lie je hm makcik saya nak mintak keizinan makcik nak jumpa di luar sekejap boleh tak??"makcik zaini diam , tak lama kemudian dia mengangguk tanda setuju .aku memberi isyarat pada Razali untuk masuk ke dalam kereta, lantas aku memecut laju ke suatu tempat yang tidak asing bagi kami berdua lagi. Suasana yang dingin dan sunyi seolah memahami hatiku yang sedih. "Lie….apa semua ni????betul ke Lie nak kahwin?????"tersedu-sedu aku bertanya.Razali hanya diam seribu bahasa , kemudian dia mengangguk "Lie!!!!!!!...sampai hati Lie buat Yan macam nih…dimana letaknya kasih sayang yang kita bina dahulu???mana janji Lie dahulu???patutla msj Yan , Lie tak pernah nak balas call pun tak pernah nak angkat..rupanya…" aku tak mampu meneruskan kata-kata aku lagi hanya airmata saja yang mmapu mengungkapkan segalanya. "Yan maafkan Lie….maafkan Lie kerana melukankan hati Yan….maafkan Lie..sayang" lantas Lie memeluk erat aku. Hancur hatiku seperti pasu seperti pasu yang jatuh ke tanah, diamana hilangnya kasih sayang yang telah terbina selama 6 tahun.begitu tega hatinya melukakan hatiku, hanya dengan kata- kata maaf sahaja tak mampu menutup lukaku yang berdarah itu, terasa torehannya begitu mendalam kali ini.malam ini menjadi malam yang begitu hambar bagiku.aku menolak pelukan Razali "Lie, andai ini keputusan Lie dan Lie tak akan pernah menyesal dengan apa yang Lie buat ini . baiklah Lie teruskanlah , Yan akan doakan agar Lie bahagia disamping dia ..pasal Yan, Lie janganlah risaukan ye..tahulah Jie uruskan hidup Yan. Yang penting Lie habiskan kisah cinta Lie dengan dia , jangan sia-siakan dia seperti mana Lie sia-siakan Yan ye". Takkala saat itu, hatiku sebak tak mampu lagi aku mengeluarkan kata-kata hanya itu saja yang mampu aku ungkapkan pada Razali. Hancur luluh hatiku hanya tuhan saja yang tahu, hampa, kecewa. Panas yang kuharapkan sampai ke petang rupanya hujan di tenggah hari. Aku pulang pada malam itu, dengan deraian airmata yang tak henti-henti. ."ya Allah…sesungguhnya kau berikan kau kekuatan..apa yang aku takutkan telah terjadi dan aku mohon aku diberi kekuatan untuk meneruskan hidup ini" di atas sejadah ku luahkan segalanya.aku seperti hilang segalanya pada malam itu, namun ku tekadkan hati untuk menerima semua ini yang Lie bukan milikku, dan disebalik semua ini ada tersembunyi hikmah segalanya.
-----------------------------------------------------------------------
Pagi itu, aku bersiap untuk menghadiri perkahwinan Razali. Terasa lemah langkah ini buat seketika namun ku gagahkan diri untuk menghadirinya juga. Ingin sekali aku melihat dirinya di atas pelamin impian kami , walaupun disisinya waktu itu bukanlah diriku. Aku memakai baju kebaya berwarna merah hati, hadiah dari Razali. Aku harap inilah kali terakhir aku berjumpa dengannya, setibanya aku disana aku dapt melihat warna-warni kemeriahkan majlis perkahwinan mereka "makcik ,.tahniah ye atas perkahwinan Lie"aku tersenyum , lantas menghulurkan bungkusan bewarna biru kepada makcik zaini "terima kasih yan. Yan jemputlah makan kejap lagi pengantin sampailah" aku tersenyum simpul dan terus duduk di kerusi yang disediakan. Tiba- tiba kedengaran paluan kompang bertalu-talu aku tahu mempelai telah sampai, makin kuat kompang dipalu makin sakit hatiku seperti dipalu dengan cemeti. Airmata aku terus mengalir melihat Lie berpengang tangan sambil tersenyum bahagia. Mereka duduk di pelamin .ya pelamin yang aku angankan dengannya sepatutnya aku yang duduk disisinya saat itu…bukan perempuan itu. Mereka membina mahligai di atas penderitaanku..tapi aku redha diatas segalanya yang terjadi nyata dia bukan milikku.hari ini berlalu dengan penuh duka "dia bukan milikku lagi!!!!!"hati kecilku berkata, hari itu adalah hari terakhir aku melihat Razali dan aku berjanji yang dia tak akan pernah melihat diriku lagi selamanya.
-----------------------------------------------------------------
Kedengaran suara riuh-rendah sanak saudara di ruang tamu makcik zaini . semua tersenyum melihat pengantin baru yang seperti malu-malu kucing , ramai yang mengusik mereka tentang malam pertama mereka pada malam itu.malam itu, adalah malam memotong kek dan membuka hadiah "abg,…cuba buka hadiah yang warna biru tu..nampak macam ada something yang menarik je"kata fazura pada Lie "kejaplah sayang..hmmm tak sabar betul isteri abg nih" Razali tersenyum melihat isterinya lantas tangan Razali membuka bungkusan biru itu. Terkejut Razali apabila melihat hadiah tersebut sepasang baju melayu berwarna merah hati . Razali terdiam seketika , fikirannya berputar-putar mengingatkan Yan. Itulah kenangan dirinya adan insan bernama AZIAN …di dalamnya terselit sepucuk surat.
"Lie …aku doakan kau bahagia bersama insan tersayang..
Walaupun hatiku kau luka namun aku tak pernah menyalahkanmu..
Mungkin takdir itu bukan milik kita berdua..
Dan aku yakin kau akan bahgia dengan fazura..
Kau sematkanlah semua kenangan kita berdua di sedikit sudut hatimu
Berikan ruang hatiku sedikit pada kenangan-kenangan kita..
Dan aku…akan pergi jauh dari hidupmu..
Ingat aku dalam setiap doamu………………azian"

Suasana yang ceria telah bertukar .rasa bersalah mula menyelubungi hati Razali, namun demi isteri yang baru dinikahinya petang tadi. dia cuba berlagak seperti tiada apa yang berlaku, cebisan surat itu dilipat dan disorokkan dari pandangan fazura."kenapa abg???ada apa-apa ke??" Razali hanya menggeleng dan tersenyum.
---------------------------------------
Aku hanya termenung malam itu , sambil melihat bulan . mereka mungkin sedang bahagia saat ini,memadu asmara.sepatutnya , mala mini adalah malam aku dan Razali tapi …………saat ini aku masih sendiri mencari sebab kenapa Razali menikahi fazura.hingga saat ini Razali tidak memberitahu aku kenapa dia lakukan semua ini. Namun biarlah , semuanya telah terjadi dan aku tak mampu melakukan apa-apa lagi .aku????aku akan teruskan hidup ini dan akan ku pergi jauh dari hidup mereka demi merawat luka di hati ini. Aku hanya berdoa agar mereka bahagia dan tidak semestinya setiap cinta itu bersatu.
----------------------------

Lamunanku tiba-tiba terhenti dek kerana bunyi telefon "sayang….b dah tunggu lama di luar nih..kenapa tak keluar-keluar lagi?lamanya syg breakfast ye..mengelamun la tu.dah! cepat nanti kita lewat nak pegi beli barang nih" rungut Hamizan, lelaki yang kini Berjaya menceriakan hidupku , setelah 3 tahun aku mencari penawar bagi mengubat luka lama "ye..b kejap la syg keluar" aku terus menekan punat off pada radio.aku kini bahagia bersama Hamizan dan kami akan berkahwin tak lama lagi. Kenangan hanya tinggal kenangan antara aku dan Razali , aku sudah melupakan segalanya dan apa yang kuharapkan pelamin anganku bersama insan bernama Hamizan tidak akan musnah seperti masa laluku…………..
posted by Penulisan2u @ 2:02 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
42 Comments:
  • At 31/10/09 10:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada yang tak logik... kenapa eekk tarikh perkahwinan Razali 10 Feb, 2008 tapi Azian menonton Nur Kasih TV3 yang sedang ditontonkan sekarang? (2009)macam mana tu?

     

  • At 31/10/09 1:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wei,aku pn prasan jgk....
    tb2 trfkir, skrg ni kt just tgk ulangnnya j ke?
    hahaahhhaaa....
    aku xsilp rpnya....

     

  • At 31/10/09 1:45 PTG, Blogger Aishah Hamzah said…

    nice story.....tapi rasanya kalau ada perenggan n asingkn dialog.keliru nk baca. x nmpk sgt!

     

  • At 31/10/09 3:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saket mate nk bc...

     

  • At 31/10/09 6:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    betul2 tgk nurkasih tp khwin thn lps...xtau kot bf die dh khwn thn lps. mak dia br jumpa je kad jemputan tu

     

  • At 2/11/09 7:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a'ah le..........rsnye maybe die t'ngat blik p'kara dh t'jadi time die tgk nur kasih tue huhu..........

     

  • At 3/11/09 12:42 PTG, Anonymous budu belacan said…

    ntah..
    nothing to say
    cme psanan kpd penulis
    hsilkan cer yg lebih gempak lg
    buktikan yg anda boleh!!

     

  • At 3/11/09 3:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie sama sekali ngan kisah sy...
    melele air mata oooo

     

  • At 3/11/09 10:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok ler jgk..

     

  • At 4/11/09 4:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baru nk baca tp x jd..

    bleh biul kple baca cite xde perenggan cmni..

    sory writer :(

     

  • At 6/11/09 4:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm cite idop aku jew.. T_T
    tp cite ni mmg best...
    tp betol ah..mmg ssh nak bace....
    dah bukak page nie 4 ari lepas...tgk cam penin nak bace...
    br arini bc smpi abes...
    tp best...
    xsia2 bace
    hehehe...

     

  • At 6/11/09 5:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alo..citer nur kasih lain la tu..tu pun korang nk kecoh..

     

  • At 9/11/09 4:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hampir sm dgn ksh ak...huhu
    meleleh air mate bc stori ni...

     

  • At 10/11/09 10:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg sdih,
    ksahnya hmpir sme je dgn ksah ak,
    pelamin indh yg ak impikn,
    bkcai tiba2 dgn 1 pggiln...
    laki 2 pergi untk slmenya...

     

  • At 11/11/09 2:14 PTG, Anonymous Cik Hanyll said…

    emm sorry nk komen la ye..
    Crite dia mcm org yg xikut pekembangan semasa je..
    Mcm orang yang dok di pedalaman
    Sorry to say..but its true in my side la
    Base on my experience

     

  • At 23/11/09 4:10 PTG, Blogger Qurratu Aini said…

    sush nak bce,,,so kne pandai2 alter la,,
    format utk space ngn jarak antara line tuh,,
    memg kebanyakkan citer2 kat cni,,sush nak bce,,
    blom tmbh lg yg xde penutup/pmbuka kata,,

    ksluruhannya,,okey lah,,tapi,,utk jarak masa,,
    xsesuai dibuat cerpen,,

     

  • At 30/11/09 4:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmm...lebey kurang gak ngn cite saye..setahun yg lpas,tp fresh g lam ingtn.. xpela,jgnla kite plak membina kebahgiaan d atas pnderitaan org laen...
    n cara terbaik memaafkn kslhan org adalh dgn MEMAAFKAN die.. pasti ade hikmah dsbliknye..bes gak cter nih,cm bg motivasi,yg 1 ari nti kite akn bjmpe jgk pnggantinye yg mgkin lbih baik lg...AMINN....

     

  • At 7/12/09 10:10 PTG, Blogger tookie-tookie said…

    aduh sadisnya....

     

  • At 7/12/09 10:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    semue orang mengharapkan yg terbaik.... cerpen yg bagus.. berusaha utk wat lbih baik k...

     

  • At 19/2/10 2:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Teruskan menulis dan hasilkan karya yang lebih baik..semoga anda berjaya di masa hadapan :)

     

  • At 24/2/10 4:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    my comments is reparagrahping.

     

  • At 20/3/10 7:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best bukan xbest tapi ada yg xlogik

    teruskan usaha anda;D

     

  • At 18/6/10 10:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalau jd kat sy,tak tau la nak bls dendam camana.
    sakitnya ati.
    laki slalu bt pempuan cam tu!!!janji mcm2 tapi bila dah tanak,bt cam sampah.senang2 ja terima pempuan lain!tak than godaan lgsung

     

  • At 23/7/10 12:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet..
    sedih.... harap2 pelamin anganku xkn musnah,,,
    xsanggup aku,,pi pown,,mesti der hikmah kan...
    thniah writer

    azian...

     

  • At 3/8/10 8:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adoi................poning palo den ni ha..
    len kali buek la prenggan. nk muntah den baco.huhu

     

  • At 20/8/10 4:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm cte ak jgk..tp y beze die blom antar ag kad jmputan tuh..
    blom tunang or ap2 ag..
    tp saket Tuhan je y taw..
    pelamin anganku da musnah..

     

  • At 25/8/10 9:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cite yg bguz...stiap mnsia lkukn kslapan...try the best...

     

  • At 6/9/10 9:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pelik kn???tak ckp pon naper die khwin..lelaki..selalu bt hdup pmpn derita..nasib lah kter kan kaum hawa??

     

  • At 14/9/10 10:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    prenggan x de.. pning kpala nk bca...

     

  • At 4/12/10 8:29 PTG, Anonymous qiss said…

    sampai abies cerita xtau knp die kawin lain...mcm kurang lengkap..apepun cerita ni best..gud luck to writer..

     

  • At 19/1/11 3:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm sadisnya punya cerita maw kasi sedih@ ayatnya td ndak sedih langsung .....taw meluat aku maw membaca hehehe!!!! teruskan usaha........good try/////hahaha.com

     

  • At 24/2/11 1:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ohh....terbaek..

     

  • At 27/2/11 9:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    same dgn crte aq..beza nye org yg aq cintai pergi tanpa meninggalkan pesan.......

     

  • At 14/3/11 1:18 PTG, Blogger Unknown said…

    hem..jln cite mcm kisah sy..real story..smp skrg sy xde pengganti..tp, alhamdulillah sy dpt tempuh sume..rs rindu mmg ade tp sy buang jauh2 dgn sibukkan diri...same2 doakan yg tbaik utk diri sndiri..AMIN..

     

  • At 27/11/11 2:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bodoh jek citer!!!

     

  • At 6/12/11 11:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer best tp sakit mata nk baca...

     

  • At 26/3/12 4:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    entah ap2...bole lak p majlis kawin lali tu...

     

  • At 29/3/12 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    OK lah cite nie,cuma pening nk baca xde perenggan,anyway,cite ne sma ngan kisah hdup aQ,truskn usaha ea,prlu bljar g.

     

  • At 29/6/12 10:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seperti cerita yang ku alami...wawaw :(((

     

  • At 1/8/12 9:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lelaki semuanye sama...!!

     

  • At 5/8/12 9:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln cerita agk best, tp byk lg yg kne perbetulkn terutamanye bab perenggan tu..

     

  • At 7/8/12 5:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hampir sama dgn kisah idup sy..em..tp skurang2nye die dh bhagia skrg..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group