BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, November 07, 2009
Cerpen : Cinta Hakiki
Nama Pena : Nur Fatiha Kamaruzzaman a.k.a. Tya Zaman

"Aira?" Seorang gadis menegur dari belakang. Umairah berpaling melihat gerangan suara yang menegurnya.

"Ya, saya." Umairah mengerut dahi. Cuba mengecam wajah gadis cantik di hadapannya. Umairah memerah otaknya. Mengimbas pantas wajah gadis di hadapannya.

"Aira? Girlfriend Adib, Aira kan?" Gadis itu bertanya lagi. Juga ingin memastikan gadis di hadapannya itu adalah seseorang yang dikenalinya.

"Ini Esya ke?" Soalan berjawab soalan di antara mereka.

"Oh My God! It is you!" Esya hampir menjerit. Memang dia tidak salah orang, walaupun penampilan Umairah kali jauh beza dengan penampilan kali terakhir dia menemui Umairah. Dari raub wajah yang dia kenali dan pernah dia gemari, dia tidak teragak-agak untuk menegur gadis yang sedang beratur menunggu giliran untuk menggunakan mesin ATM.

" You apa khabar?" Esha kembali berteka soal.

"Alhamdulillah… Awak?" Umairah bertanya kembali. Sebenarnya dia tidak selesa dan kekok bila Esya tiba-tiba muncul di situ. Esya. Rakan Adib yang dikenalinya tidak lama dulu, semasa dia dan Adib masih…

"Great, I’m great! Eh, Adib apa khabar ye?" Esya mematikan lamunan Umairah. Umairah menjawab dengan senyuman dan menggelengkan kepalanya.

"You mean, you guys are not together anymore? How come?"

Umairah hanya tersenyum manis.

"Itu yang terbaik buat kami" ada kesal kedengaran di hujung kata-kata Umairah.

Esya menarik lamunan panjang Umairah ke lantai sebelum Umairah lebih jauh melayang.

"wah… makin cantik sekarang. Bertambah ayu bila bertudung."

Umairah tersenyum tersipu malu. Esya mengimbas masa lalu, penampilan Aira yang seksi dan moden sering menjadi tarikan, menjadi kegilaan ramai rakan-rakan lain. Kini penampilan Aira yang dikenalinya dulu jauh berbeza.

Umairah memandu laju menuju rumahnya. Perasaannya terganggu sejak menemui Esya tadi. Sudah lama Adib mati dalam fikirannya. Kehadiran Esya menghidupkan kembali ingatannya pada Adib dan apabila memikirkan Adib, Umairah menjadi tidak tentu arah. Rasa rindu pula kini datang bertamu. Dia tidak mahu rasa begitu. Rasa itu tidak patut wujud. Adib adalah satu kesalahan yang tak harus berlaku dalam hidupnya.

Malam itu Umairah resah. Sejah petang tadi apabila nama Adib terpancul dari mulut Esya, satu persoalan bermain dalam fikirannya. Apa khabarkah Adib?

"Kalau satu hari you tiba-tiba rindukan I, dan rasa nak cari I, telefon lah. I tak kan tukar nombor telefon."

Terngiang-ngiang suara Adib di kotak lamunannya.Umairah memegang telefon bimbitnya. Dia tahu dia masih ingat nombor telefon Adib. Hatinya mahu namun akalnya melarang. Bertahun-tahun Umairah bangkit dari rasa kecewa dan patah hati . menangis dan termenung dalam masa dia ingin melupakan Adib hingga dia berjaya menyingkir Adib dari hatinya. Namun hari ini rindu itu datang menyerang. Haruskah dia melawan? Atau mengalah?

"Astaghafirullah al-a’zim…" Umaira lekas-lekas berikhtifar.

Tiba-tiba telefon bimbitnya berbunyi. Tertera nama ‘Abang’. Tanpa ragu-ragu Umairah menjawab panggilan tersebut.

"Assalamualaikum," terdengar suara seorang lelaki di hujung talian.

"Waalaikum Salam. Abang tak tidur lagi?"

"Mana boleh abang tidur tanpa ucapan selamat malam dari sayang abang ni…" Asyraf bersuara manja. Rindunya dia pada tunangnya itu.

"Selamat malam abang…"

"Eh, macam halau je. Abang belum nak tidur lagi lah." Asyraf berseloroh. Umairah berkekek ketawa. Bergetar jiwa lelaki Asyraf dengan tawa wanita itu.

"Abang nak tanya, sayang jadi tak nak pergi jualan tu esok?" Suaranya ditenangkan.

"Itulah… Umairah ajak Dila teman itupun dia kata dia tak boleh berjanji sebab takut dia ada kerja esok. Kalau Dila tak dapat teman, Umairah tak mahulah persi sorang-sorang." Bunyi rajuk di hujung kata-kata.

"Tak apalah sayang. Tak perlu ajak Dila, tak perlu pergi seorang. Abang dah tangguhkan mesyuarat esok,so esok abang ada satu hari untuk temani sayang."

"Betul ni?" Umairah tersenyum lebar bila Asyraf berkata hal itu.

"Betul lah…" Asyraf sengaja menangguh mensyuarat di pejabatnya kerana ingin temankan tunangnya esok. Umairah masih tersenyum. Rasa bertuahnya badan, Asyraf seorang lelaki yang sangat penyayang dan tidak pernah mengecewakan dirinya dengan sengaja.

"So, esok abang akan datang jemput sayang di rumah selepas sarapan ye?" Asyraf bersuara mematikan sunyi.

"Eh, abang datang sarapan kat sini lah esok ye? Umairah masak."

"Apa saja untukmu sayang."

"Ok…Jumpa esok, Assalamualaikum."

"Waalaikum salam."

Pagi tadi selepas bersarapan di rumah keluarga Umairah, Asyraf meminta izin ibu Umairah untuk membawa Umairah bersamanya. Rancangan mereka hari ini, untuk pergi ke Mid Valley, ada jualan murah barangan persandingan. Umairah yang mencadangkan untuk melihat-lihat di situ. Boleh berjimat katanya.

Setahun sekali jualan seperti itu diadakan,ramailah pasangan yang mengambil peluang membeli keperluan hari persandingan mereka ada juga hanya mencuci mata dengan gelagat-gelagat bakal pengantin. Umairah juga tidak melepaskan peluang membeli keperluan hari istimewanya. Banyak barang yang disenaraikan. Asyraf menurut dan melayan sahaja kehendak tunangnya.

Di celahan orang ramai, Esya memerhati dari jauh. Hatinya berdebar melihat kemesraan pasangan di gerai bunga. Umairah dan Asyraf sedang melihat-lihat bunga hiasan sambil diintai oleh Esya yang berdiri di sudut gerai tersebut. Hatinya teragak-agak untuk menegur Umairah. Akhirnya dia mengalah dengan ragu-ragunya dan melangkah mendekati Umairah.

"Hai Aira," Esya menegur. Matanya mencuri pandang kepada Asyraf yang sedang berdiri di sebelah Umairah.

"Hai." Sepatah sahaja balasan sapaan Umairah.

"Tak nak kenalkan pada I ke siapa handsome man dengan you ni?" Esya berbunyi berseloroh.

Umairah memandang Asyraf. Asyraf senyum dan mengangkat bahu serentak mengangkat kening. Mungkin mengajukan soalan yang sama kepada Umaira.

"Owh, maaf. Esya, kenalkan ini Asyraf Mukmin, tunang saya. Abang, ini Esya, kawan Umairah." Esya dan Asyraf bersalaman. Masa terasa perlahan buat Umairah.
* * *

"So, He is the reason why you leave Adib?" Esya mengutar soalan. Kali ini mereka berdua sahaja. Asyraf meminta diri untuk ke tandas. Memberi ruang kepada dua gadis itu berbual selesa.

Umairah masih tidak menjawab. Dia tak terkejut bila soalan itu yang Esya suapkan malah dia sudah bersedia dengan soalan itu. Esya sendiri terkejut bila Asyraf dikenalkan sebagai tunangan Umairah. Memberi dia tanggapan bahawa kerana Asyraf lah Umairah berubah hati. Sedangkan dulu Umairah begitu mencintai Adib.

"So, bila you all nak kahwin?"

"Dua minggu lagi, 7 mac." Umairah tak suka disoal dengan nada begitu oleh esya. Seolah-olah dia adalah seorang pesalah yang harus dihukum!

"Adib tahu?" Esya bertanya lagi."

"Adib kenal Asyraf."

"I mean, about the wedding!" Esya menjadi tegas. Marahnya dia pada Umairah.

"Esya, terima kasih kerana menjadi sahabat yang baik buat Adib dan juga saya, tapi kami tahu inilah yang terbaik buat kami. Kami pernah membincangkan hal ini suatu ketika dulu. Dan inilah yang terbaik buat Umairah, dan buat Adib.

Esya terdiam. Dia juga tahu hakikat itu. Tak salah Umairah berkahwin. Itu haknya. Hak hakikinya. Namun kasihan pada Adib menjadikannya tidak puas hati.

"So, Adib tak tahulah yang you akan jadi isteri orang ni?" Esya bertanya lagi untuk kepuasan hatinya.

Umairah mengangkat bahu, sejak dua tahun yang lalu, dia tak tahu lansung apa khabarnya Adib. Mungkinkah dia sihat? Mungkinkah tidak? Mungkinkah dia masih merana atau bahagiakah dia dengan insan baru?

"Esya…" Umairah menarik nafas panjang untuk memulakan kata-kata. Esya hanya menunggu.

"Perasaan mencintai Adib dan dicintai dia adalah perasaan terindah. Hingga saya menjadi leka dan alpa tentang lumrah hukum dunia. Saya pasti awak pun tahu apa hukumnya saya bersama Adib, mencintai kaum sejenis. Alhamdulillah, Allah S.W.T. masih menyayangi saya. Dia hantarkan Asyraf untuk menyelamatkan saya dari terus hanyut dalam kesesatan." Hati Umaira menjadi sebak tatkala mengucapkan kata-kata yang datang dari hatinya.

Esya menunduk, dia tahu hakikat itu, namun seperti hamba Allah yang ramai juga antaranya leka, Esya juga salah seorang darinya, yang membutakan mata dan hati untuk menerima hakikat yang telah ditetapkan.

"I’m Sorry… I bukan marah, cuma terkejut dan kasihan pada Adib, dia terlalu sayangkan you."

Di hujung perbualan, Umaira menghulurkan dua keping kad undangan perkahwinannya kepada Esya. Satu untuk Esya, dan satu lagi untuk Adib. Namun dia tidak terlalau berharap yang Adib akan memunculkan diri. Kehadiran Adib dibimbangi akan menyentuh hati silamnya.

Sudahlah, semalam bukan hari ini lagi. Semalam satu kesalahan apabila dia khayal mencintai Adibah Rasyida. Perkenalan melalui rakan-rakan membuahkan satu perasaan indah yang membutakan mata dan fikiran. Penampilan Adibah yang menyerupai lelaki atau zaman sekarang orang gelarkan ‘pengkid’ menjadi satu budaya remaja zaman kini. Dan Umairah terjebak dalam lumpur itu. Adib berjaya membuat dia jatuh hati. Godaan syaitan laknatullah pula membantu mereka terus terjerumus dalam cinta yang tak ada pasti.

Hari demi hari dilalui oleh Adib dan Aira menjadi ibarat syurga buat mereka. Beberapa kali Umaira cuba melepaskan diri dari Adib kerana rasa serbasalah pada diri, namun rayuan Adib membuatkan hati gadisnya menjadi kasihan. Dan bila semakin kasih, semakin diturut segala permintaan hati.

Hubungan mereka semakin jauh apabila Adib mengambil keputusan untuk menyewa sebuah rumah berdekatan kampus Umairah dan tinggal bersama-sama teman wanitanya itu. Kehidupan mereka tak ubah seperti sepasang suami isteri. Mereka semakin jauh dengan jalan hakiki.

Adib bekerja membanting tulang untuk membeli sebuah kereta, supaya dia dapat menghantar Umairah ke kelas setiap hari. Pengorbanan manis itu mengikat Umairah dengan hubungan terlarang mereka. Ibu bapa Umairah tidak tahu status anak gadisnya tu walaupun seringkali Adib bermalam malah sebilik sekatil di rumah orang tua Umairah.

"Adib bestfriend Aira," itulah yang disematkan di fikiran orang tuanya.
Berciuman, bersentuhan, berpelukan malah bersetubuh bukan lagi aktiviti asing bagi mereka. Bagi Adib Umairah lah isterinya begitu pula sebaliknya. Malah mereka berangan-angan untuk mengambil anak angkat bagi melengkapi ‘rumahtangga’ mereka.

Suatu hari Umairah pulang ke rumah sewa mereka dengan mengajukan sepucuk surat kepada Adib. Surat perlantikan jawatankuasa persatuan remaja islam di kampus. Pada mulanya Adib melarang umairah untuk pergi namun bila Umairah merajuk, Adib turutkan kehendak buah hatinya. Umairah gembira untuk pergi mengikuti program perlantikan yang terletak di P.D itu.

Sejak Umairah pulang dari P.D, Adib sering merasakan Umairah berubah. Hal ini sudah dapat dijangka. Curiga hati Adib memaksa dirinya memeriksa telefon bimbit Umairah. Ternyata dalam peti simpanan sms Umairah tertera nama Abang Asyraf hampir kesemuanya. Bila Adib bertanya terus pada Umairah, dijawabnya jujur.

"Abang Asyraf tu abang angkat I masa kat P.D hari tu."

Sedari perkenalan dengan abang angkatnya, Umairah sering mengenepikan Adib dalam beberapa perkara. Abang Asyraf yang menjemput dan menghantarnya, Abang Asyraf membelikan makan malam, hujung minggu mengulangkaji bersama abang Asyraf. Adib diamkan saja walaupun hatinya pedih.

Satu hari Umairah menyatakan hasratnya untuk berpindah semula ke rumah orang tuanya dengan alasan "tak elok kita tinggal serumah walaupun kita dua2 perempuan." Dan turut dikatakan " jiran-jiran dah syak hubungan kita." Adib menangis kerana dia tahu dia akan kehilangan Umairah. Namun tangisnya disorokkan. Seolah-olah dia kebal dengan kelukaan.

Umairah tahu Adib kecil hati dengannya namun dikeraskan hatinya. Kursus di P.D. beberapa minggu lalu membuka pintu hatinya untuk mendekati jalan Allah. Dan perlahan-lahan dia ingin lari dari kesesatan yang memakan dirinya.

Umairah menangis ketika menghantar sms pada Adib, minta hubungan mereka diputuskan. Hatinya masih kasih pada Adib namun dia memikirkan yang terbaik buat diri mereka.

"Sampai hati you buat I macam ni…"
Adib bersuara lesu dalam esakan. Dia meninggalkan pesanan suara buat Umairah, meminta simpati kerana terlalu sakit kehilangan cinta yang terlalu dijaga.

"I minta maaf, I buat ni untuk kebaikan kita, I nak kembali ke lumrah dunia. I harap you juga akan jumpa pintu kebenaran you."
Sejak pesanan terakhir itu, Umairah tak pernah dengar lagi khabar dari Adib.

Hari ini 7 Mac 2009, hari istimewa buat Nurul Umairah. Hari dia akan diijabkabulkan menjadi hak sah buat Asyraf Mukmin, lelaki yang membuatkan dia terasa terlindung dan diperlukan. Selesai dijabkabulkan, Umairah menitiskan air mata kegembiraan. Tak disangka perkenalan di P.D. dua tahun lalu membawa kepada gerbang perkahwinan.

Semasa disandingkan di atas pelamin, Umairah mengimbas wajah-wajah tetamu yang hadir. Mengharap ada wajah yang dia ingin lihat. Namun separuh lagi hatinya tidak mahu Adib hadir. Tiba-tiba dia nampak wajah yang dikenalinya. Lantas dia tersenyum. Hatinya sayu dan sebak dalam rindu.

Umairah melambai tangan kepada Esya dan gadis berbaju kurung biru di sebelah Esya. Esya mengisyaratkan pada Umairah bahawa gadis disebelahnya adalah Adib, Adibah Rasyida. Umairah mengangguk dan melemparkan senyuman. Hatinya lega melihat perubahan fizikal Adib.

"Ya Allah… hanya Engkau yang tahu perjalanan hidup hambamu sampai hujungnya. Berikanlah rahmat yang terbaik buat Adib Ya Allah…" Dalam diam hatinya berdoa.

Malam itu di kamar pengantin…

"Abang…Abang nampak tak siapa yang datang tadi?" Umairah berbicara memecah sunyi kamar yang dihiasi semarak cinta dua sejoli itu.

"Nampak, ramai…" Asyraf berseloroh. Umairah mencubit paha suaminya. Asyraf ketawa dan merangkul pinggang isterinya dari belakang.

"Abang tahulah… Adib kan maksud sayang?"

"Bukan Adib lah, Adibah Rasyida. Cantik kan dia?"

"Cantik, tapi isteri abang lagi cantik."

Umairah tersenyum. Dia berdiri berhadapan Asyraf kini.

"Abang… Umairah nak ucap terima kasih sebab mencintai Umairah… Umairah bersyukur dapat jumpa abang. Kehadiran Umairah dalam kursus dua tahun lalu untuk mendekati Allah, rupanya turut mendekatkan Umairah pada cinta hakiki. Terima kasih abang…" Umairah memeluk suaminya. Sebak.

"Sayang… terima kasih juga kerana mencintai abang. Sekarang abang tahu kenapa kita dijodohkan. Supaya Umairah sentiasa dilindungi, abang akan lindungi Umairah sehabis nyawa abang. Sentiasalah cintakan abang dan setia di sisi abang ye sayang…"

"Always…Umairah sayang abang… dan…Umairah doakan supaya Adibah juga temui cinta hakikinya…"

"InsyaAllah sayang, Allah itu maha adil."

Kedua mereka tenggelam dalam bahtera cinta. Umairah mula melangkah dalam cinta hakikinya… semalam adalah orak langkah yang tergelincir, kini Asyraf akan memimpinnya ke jalan yang lebih terang…
posted by Penulisan2u @ 6:03 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
55 Comments:
  • At 7/11/09 11:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bgus citer ni.
    bgi pngajaran bt smua org.

     

  • At 7/11/09 3:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    oh...so relief..akhirnya dipandu ke jalan menemui cinta hakiki..good job..

     

  • At 7/11/09 7:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    act ak x fhm lg
    ap hukumnya org llki n prmpuan bkn muhrim bersenthn
    mksud ak, bersalaman?
    haram kan

     

  • At 7/11/09 11:05 PTG, Blogger ♥ QaseH ♥ said…

    best,,,

     

  • At 8/11/09 10:34 PTG, Anonymous sal said…

    best cerita ni..
    good job!

     

  • At 9/11/09 9:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bnyk pengajarannya cita ni.
    ..sentuh bukan muhrim tnpa berlapik mmg haram.sbb 2 ak plik dgr cita ni.pakai tudung sumanya elok.kembali ke jalan y benar la apalh...tp still pegang tgn bkn muhrim..haram tau x.

     

  • At 9/11/09 9:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CERITA YANG MENARIK...

    SAFFIYA

     

  • At 13/11/09 5:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang haram tapi itulah reality skrg kann?? kte kne laa terima.. jgn slhkan penulis... ini sememangnye terjadi dan sy sndr pernah melihat perempuan bertudung tanpa segan silu mencium kekasihnya di hadapan umum... inilah namanya dunia akhir zaman...

     

  • At 13/11/09 11:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xsngka lak adib 2 pmpuan...tentag2 cita aru tau si adib 2 pmpuan..but..umairah melakukan tndakn y btul ngan meningglkan adib..

    xsngka penulis dapt hasilkan cerita y menarik...thniah kepada penulis..

    nOr_1804

     

  • At 14/11/09 2:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter ny mnarik
    kreatif gk..
    sbb cter ny
    mmg happen kt luar sne..
    keep writing!

     

  • At 19/11/09 2:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni best.. byk pengajaran yg kte dpt after bc cte nih. well done. !

     

  • At 28/11/09 12:25 PG, Blogger tiya said…

    terima ksih kepada anda yg sudi memberi komen. ttg hukum haram bersentuhan mmg betul. saya tak nafikan pun umairah tak berdosa kan? cuma dari kelopak dosa yg sgt besar umairah perlahan-lahan tglkan dosanya- satu demi satu. dan itulah realiti kehidupankan...

     

  • At 6/12/09 7:12 PTG, Blogger ~Siti Fatimah~ said…

    hye..mgg nak jemput sesiapa yg berminat membaca nOvel berbentuk Cinta N Suspen JUST ADD MY BLOG K..terima kasih!

     

  • At 8/12/09 10:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus la cerita nie.. penug pengajaran.... x terpikir plak boleh wujud cerpen yang macam nie... lain dari yang lain... good job....

     

  • At 11/12/09 2:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus citer nie...
    bg pengajaran pd pembaca...
    tahniah,good job writter

     

  • At 18/1/10 11:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kepada penulis

    memanglah berpegangan tangan walaupun bertudung tu realiti kehidupan..

    tapi baguske buat cerita yang mempamerkan akhlak sebegitu?

    tidak bukan?

    tepuk dada tanya iman

    bukan x"open-minded", tapi fikirlah.. anda membuat cerita yang akan dibaca oleh orang ramai..
    kalau boleh bagi yang mesej yang positif

     

  • At 31/1/10 2:39 PG, Blogger tiya said…

    habis tu, realiti kehidupan tu kena sorok diam2 ker? mmg la wajar dipaparkan, tak hipokrit. karya saya bukan khayalan semata2. 100% kisah ni adalah kisah dunia nyata. bukan metafor semata2...

     

  • At 17/3/10 8:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    uih...suspen gk...
    igt adib 2 laki2...hehe


    -ekiNa-

     

  • At 28/3/10 3:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu. . beshh gilakkk nee cita. . aq doakn soma mcm adib too dapt temui jalan yg benar. .

     

  • At 31/3/10 10:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bkn laki la
    dpa lesbian
    best citer nie, beri pengajaran yang banyak

     

  • At 6/4/10 2:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer ni..
    untuk pengajaran bg org2 yg da sesat jalan....

     

  • At 21/5/10 12:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story...
    byk pengajran....
    tahniah penulis...

     

  • At 1/6/10 4:01 PG, Blogger Nur Ezzatul Aqmar said…

    best cte nie..
    gmai remaja kita da sest kt luar sne..:))))

     

  • At 2/6/10 9:30 PG, Anonymous syasya said…

    best cite
    bab menceritakan tentang remaja sekrg

     

  • At 8/7/10 12:04 PG, Anonymous ahmad zuki said…

    Terimalah hakikat bahawa cinta sejenis tidakakan ke mana.Yang pasti cinta suci antara seorang lelakidan seorang wanita adalah cinta hakiki dan sempeurna

     

  • At 3/8/10 1:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i luv this story..

     

  • At 4/8/10 1:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eeeuww..
    lesbian??astaghfirullah al azim...
    tp sebbaek pmpn ni cepat sedar...
    papepun...cerpen ni mmg best..

     

  • At 5/9/10 12:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    semoga kita semua menemui cinta hakiki Ilahi...
    "....perempuan yang baik utk lelaki yg baik
    lelaki yang baik utk wanita yg baik...."(an-nur24;26)

     

  • At 7/9/10 3:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice..bleh bg pengajaran kt suma..thums up 4 da writer..

     

  • At 29/9/10 1:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm.........nice..........bnyk moral values.....

     

  • At 7/10/10 1:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cta nie best la..leh jdkn pengajaran wt remaja skrg yg bercinta sesama kaum sejenis...

     

  • At 7/10/10 6:14 PTG, Anonymous cahaya mata said…

    cite nie sesuai utk pngjrn..........

     

  • At 19/10/10 3:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    layan gak cerita ni..
    SESUAI dgn tjk..
    good job bebeh..

     

  • At 28/10/10 6:02 PTG, Blogger Dieyla Azzahar said…

    great job fatiha!!! suke2...ceritenye sederhana tp penuh dengan moral..hurm..good job..teruskan berkarya k!!!

     

  • At 28/10/10 6:05 PTG, Blogger Dieyla Azzahar said…

    great job fatiha!!! ceritanya sederhana tapi penuh dengan makna dan pengajaran..god job..teruskan berkarya..

     

  • At 8/11/10 2:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    euuuuu lesbian....bile i bace cerpen u, now i know who u r....actually u also....

     

  • At 22/11/10 5:01 PTG, Anonymous peah kedah said…

    Ha,betoi tu, pompuan ngan pompuan mana boleh cinta.haram!buat cita yang baguih lagi!kongret!

     

  • At 22/11/10 6:15 PTG, Anonymous peah kedah said…

    betoi,pompuan ngan pompuan mana boleh cinta.haram!buat cita yg lagi bes.........

     

  • At 1/12/10 2:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm kwn aku je...brcinta ngan pengkid...da ditgur pun msih behubgan lagi.... ape2 pun..cite nie bgus...ade pngajaran..

     

  • At 2/12/10 5:07 PTG, Anonymous KH said…

    bagus citer ni.. ada pengajaran yang terselit...

     

  • At 28/12/10 3:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bgs citer ye,ad pengajaran..

     

  • At 31/1/11 4:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad~
    tp sy ckew

     

  • At 13/3/11 3:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk ckp ni,,
    bole ke bru tunang da kuar br2..
    pstu, bole pulak tepon2, gelak2..
    bkn ke prtungn x mghalalkan pape??
    harap alert, writer..
    good job, writer..:p

     

  • At 25/3/11 7:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud job writer....:) i like it...

     

  • At 30/6/11 11:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ok.. da pengajaran,, cuma masa bersalam 2 je la kurang skit..

     

  • At 29/7/11 11:35 PG, Anonymous yana said…

    pergh dahsyat citer ni. alhamdulillah hepi ending. yay!!!!

    tp kn, sume cerpen yg sy bca stakat ni, laki dia sume pndai mengayat ek??? too good to be true????

     

  • At 24/10/11 1:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..best

     

  • At 26/10/11 3:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lesbian ke adibah dgn umairah 2 ingatkan adik adib la tadi apa daaaaaa.....

     

  • At 30/10/11 9:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so cool..alhamdulillah..ini crta yg terbek!!!!!!!!!!!

     

  • At 15/12/11 11:09 PG, Anonymous yayakusayang said…

    best citanya....truskan usaha anda..

     

  • At 19/3/12 1:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Bagus cte ni,banyak pengajaran he..he

     

  • At 2/5/12 4:43 PTG, Anonymous LovE FieyLa_94 said…

    bez tol r cter ni....good2..

     

  • At 1/6/12 2:26 PTG, Blogger love faraini said…

    cte ny best sngt...smpai mngis sy bca...mmng ssah untk tnglkn owng yg kta syg...sy jga mmpunyai mslah yg sma...terbaik

     

  • At 28/7/12 6:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sronok gler . .trbaeq lha novel ney . .

     

  • At 23/12/12 1:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Well done.. citer ni mmg ade pgjrn.bg yg trjbak kmblilh ke fitrah realiti sblun ht smkin disakiti.dktkn dri kpd Allah.hy itu jln pylesaian.. ;)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group