BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, November 15, 2009
Cerpen : Cinta remaja
Nama Pena : nor syazyati

Buku-buku yang baru sahaja dibeli bersama-sama mamanya untuk persediaan persekolahan yang akan bermula esok harinya dibelek penuh teliti.

"Fuhh! Esok dah kena sekolah. Agak-agak macam mana ye nanti." Gadis berkulit hitam manis itu bermonolog. Dia bangun dari atas katil dan pergi menyeterika seragam barunya. Sekilas dia memandang buku-buku yang telah siap disusun atur ke dalam beg sekolah yang baru dibeli seminggu yang lepas.

"Sayang ! Dah kemas buku ke belum? Esok dah kena sekolah." teriak mamanya dari ruang tamu.

"Tengah siap-siaplah ni mama!." Jawabnya separuh teriak.

Gadis itu dapat merasakan bahawa dia sudah tidak sabar untuk melangkah ke sekolah menengah. Secara outomatik,dia terperangkap dalam dunia remaja. Dunia remaja?Ya,dunia remaja. Dunia remaja yang penuh dengan liku-liku yang entah dapat dihadapi atau tidak.\'Kalaulah aku boleh ubah masa,akan aku percepatkan lagi masa\'. Hatinya bermain kata.


SATU persatu langkah dicipta. Qisti yang tidak tahu arah yang hendak dituju di sekolah itu,hanya terus berjalan tanpa arah. Bertuah rasanya apabila dapat menjejakkan kaki di sekolah premier seperti sekolah di mana dia berada sekarang. Lagi-lagi apabila diberitahu bahawa dia ditempatkan di sebuah kelas yang terdiri daripada pelajar-pelajar cemerlang dalam UPSR. Apa yang dia harapkan kini ialah semoga dapat bertemu dengan teman-teman lamanya. Dia begitu rindu sekali. Setelah dua bulan mereka tidak bertemu.

"Hai! Korang dapat belajar kat sekolah ni jugak ke? La..ni yang syok ni. Korang tahu tak,aku rindu sangat kat korang." Qisti menyergah sebaik sahaja dia ternampak temannya. Tiga pasang mata menatap wajah mulus Qisti.

"Kau ni kan! Tak pernah berubah.Dari dulu sampai dah naik tingkatan satu,masih macam dulu.Suke sangat buat jantung orang kecut.Cubalah bagi salam.Bukannya susah.\'Assalamualaikum\'. Itu je. Hish!." Rungut Adyla.

"Betul kata Dyla.Tak berubah-ubah. Cubalah jaga kelakuan sikit,lasak sangat." Zureen mengakui kata-kata Adyla. Qisti hanya tersenyum sinis.

"Aku nak buat camne.Dah semulajadi aku macam gini.Apa yang aku tahu,aku adalah aku.Dan tak kan boleh berubah."

"Ehh!Cop!Kau jangan cakap macam tu.Tak mustahil kalau kau boleh berubah.Mungkin kau boleh berubah..kerana lelaki." Afiana pula bersuara. Mata Qisti membulat.

"Oops!Cop!tadi kita ada buka topik pasal lelaki ke? Tak de kan? So,why tetiba je cakap pasal lelaki?" Qisti bingung.Adyla membuka mulut untuk membuat ulasan,tapi..
\'Kriinnnnggg!!\' loceng berbunyi.


HARI-HARI terus berlalu tanpa terasa. Qisti pula berasa seronok dan selesa di sekolah itu.Sudah empat bulan dia menuntut ilmu di sekolah itu,dia mendapat ramai teman yang baik dan peramah. Guru-guru yang mengajarnya juga dari kalangan yang berpelajaran tinggi dan sudah berpengalaman mengajar selama bertahun-tahun. Ada juga yang sudah mula mengajar sejak 20 tahun yang lalu. Hebat sungguh !
Tetapi,yang menghairankannya adalah,bilangan guru lelaki yang sedikit di sekolah barunya itu. Setahunya,jumlah guru pada sesi petang ialah lebih kurang lima puluh orang. Namun, bilangan guru lelaki cuma dua peratus sahaja. Ini bermakna lebik kurang sepuluh orang sahaja.
Jadi benarlah apa yang pernah dia dengar selama ini iaitu lelaki sudak pupus. Pernah juga dia membaca artikel bahawa salah satu tanda kiamat sudah dekat ialah akan berlaku kepupusan lelaki pada akhir zaman. Jadi bermakna.. 'Hish..aku ni. Merepek saja. Doakan saja supaya itu tidak terjadi.’

"Alorh!Romantiknya diaorang. Siapa tu huh?Berani seh dating depan orang ramai. Sama cantik dan sama padan." Afiana bersuara. Dua pasang kaki itu terhenti di tepi kaki lima. Pelajar-pelajar lain yang sedang berjalan di belakang mereka agak terkejut dengan hentian mendadak Qisti dan Afiana. Qisti menyorotkan mata ke arah sepasang kekasih yang dimaksudkan tanpa menghiraukan mereka yang sedang menghadiahkan makian kepadanya.

"La..Afy..selama kita sekolah kat sini,kau tak kan tak perasan diaorang? Hari-hari diaorang dating kat tepi dewan terbuka tu. Kau tahu tak tu siapa?" Qisti bersuara sambil mengunyah roti. Masih tersisa setengah jam lagi untuk loceng berbunyi. Perkara ini telah membuatkan perut Qisti berlagu riang. Meskipun dia kelihatan agak kurang beradab,dia masih meneruskan kunyahannya.

"Siapa?Aku baru je perasan diaorang." Meskipun satu pertanyaan yang ringkas,tetapi,dia berharap sangat supaya Qisti memberitahu siapa gerangan pelajar itu.

"Yang hensem tu nama dia Azuan,dan si gadis yang berkaca mata yang ada kat depan dia tu Faeqa. mereka tu hot couple kat sekolah ni." terang Qisti sambil menuding jari ke arah pasangan remaja itu.

"Mentang-mentang budak tu hensem,tahu aje kau nama dia." Sindir Afiana.

"Mana ade! Hari tu aku jalan bertentangan arah dengan dia.Ape lagi,aku tengok lah name tag dia." jelas Qisti dengan jelas.

"ohh,ya?Kau cakap je lah dia tu hensem." dengan pantas Qisti mencubit paha Afiana. Mereka tertawa kegirangan.


QISTI memerhatikan teman sekelasnya.Ada yang menyiapkan kerja sekolah,ada juga yang menyanyi. Ada juga ang sedang berkumpul dan sedang asyik bermain permainan 'bingo’. Nama sahaja kelas pandai,tetapi langsung tiada gaya pelajar pandai.

"Hoi kawan-kawan!Cikgu Najihah tak masuk kelas hari ni. Dia tak sihat.Tapi dia ada pesan siapkan kerja yang dia bagi." jerit ketua tingkatan kelas itu,Mikail. Senyumnya meleret tiada penghujung.

"Hoourrehh!Cikgu tak masuk! Apa lagi,enjoy!" teriak seorang pelajar. Bagi Qisti,itu sudah menjadi perkara lumrah selama enam bulan belajar bersama-sama mereka. Setiap kali cikgu yang sepatutnya mengajar tidak dapat masuk ke kelas kerana sebab-sebab yang tertentu,mereka pasti bersorak girang.

Qisti yang duduk ditepi tingkap hanya mendiamkan diri.Dia memandang ke luar tingkap.Memerhatikan pelajar tingkatan dua keluar untuk waktu rehat.Tingkap yang sudah tiada cerminnya itu boleh membuatkan Qisti melihat dengan lebih jelas keadaan di bangunan bertentangan di mana pelajar tingkatan dua ditempatkan itu.Tiba-tiba,dia seakan tidak percaya. Ada seorang pelajar lelaki melambai ke arahnya. Qisti aneh. Dia melihat temannya yang berada di hadapan dan belakangnya.pelik.Mereka sedang asyik membuat kerja masing-masing.

\'Rasanya ku kenal siapa itu.Azuan?!\'otaknya ligat berfikir.Sejak hari itu,masa-masa bosannya diisi dengan memerhatikan Azuan dari jarak jauh. Bahkan,ketika sedang belajarpun dia sering menjeling untuk melihat Azuan.

---------------------------

PERALATAN alat tulis bersepah di atas meja. Sekejap ditolak ke kiri,sekejap ke kanan. Kemudian dimasukkan semula ke dalam bekas pensil dan ditolak ke tepi meja. Tangannya kini mencapai beg berwarna biru dan dihempas ke atas meja. Digeledah satu persatu isi yang ada dengan harapan apa yang dicari sejak tadi ditemui. Aneh! Apa yang dicari masih tidak dijumpa. Keluhan berat kedengaran. 'Mana pergi benda ni? Baru lima minit aku guna, takkan hilang macam tu je.’

Sepasang mata yang tajam ditujah ke arah sekujur tubuh yang berada di hadapannya. 'Ni mesti kerja budak seekor ni!’ Langkah dihalakan ke arah susuk tubuh itu.

"Weyh!Izat! mana pen biru dan pensil mekanikal aku?!"tanya Qisti dengan penuh tegas. Aizat terus mendiamkan diri sambil menjeling ke arah Qisti. Dibiarnya soalan itu berlalu tanpa jawapan. Qisti geram. Dia terus merentap bekas pensil berwarna hitam milik jejaka itu. dia mengeluarkan dua batang alat tulis yang dimaksudkan.

"Apa ni? Suka hati kau saja nak rentap-rentap barang aku. Kalau koyak siapa yang nak belikan? Kau ke? Pasti bukan kau! Minah kedekut!" Aizat bersuara. Dia merentap kembali bekas pensilnya. Qisti mendidih. Dia terus menjelerkan lidahnya ke arah Aizat dengan matanya yang juling. Aizat yang sedang melihat tepat muka Qisti terbahak-bahak dengan reaksi muka itu.

"Apa ni bising-bising? Kau orang ni,kalau satu hari tak bertekak tak boleh ke? Tak penat ke mulut tu nak berperang saja?" Adyla bersuara. Entah dari mana dia muncul. Tiba-tiba sahaja mencelah.

"Tak pe. Kalau nak senang,kita bawak je dia orang ni jumpa tok kadi. Tak adelah kita yang jadi mangsa,kan?" Kamal pula muncul dengan tiba-tiba. Bagaikan magis. Jejaka yang berbadan rendah itu mengenyitkan sebelah matanya ke arah Adyla. Mereka berdua terseyum sinis. Puas hati dapat mengenakan kawan mereka sendiri.

Qisti geram. Dia hanya mengetap bibir menahan geramnya yang membara. Dia membuang pandang ke luar tingkap. Mulanya sekadar ingin meredakan geram,tetapi…

Terpegun sungguh pabila melihat senyuman Azuan. Terkesima apabila menyedari bahawa mereka saling berpandangan. Cair hatinya. Terus hilang perasaan marahnya yang tadinya begitu membara. Dia mengukir senyuman. Kelihatan Azuan melambai-lambai ke arahnya.

Adyla yang perasan akan berubahan mendadak Qisti terus menyiku Aidil dan menepuk bahu Aizat lalu memuncungkan mulut ke arah Qisti. Serentak Kamal dan Aizat memandang Qisti.

"Woi,Qis! Kau tengok siapa tu sampai senyum sorang-sorang ?" tegur Kamal. Sejurus itu,Aizat bangun dari posisinya dan melihat ke bangunan sebelah.

"Ouh,tengok budak otai rupanya." Aizat bersuara. Qisti lantas merenung Aizat. Lama. Mata Aizat terkebil-kebil apabila berlawan mata dengan Qisti.

"Aizat.. kau boleh tolong aku tak? Mintakkan nombor budak otai tu. Bolehkan? Kau kan baik." Rayu Qisti dengan nada manja. Terasa kecut tangkai hati Aizat. Tak sangka perempuan yang amat disenanginya itu sebaliknya meminta nombor telefon lelaki lain. Sangkanya Qisti akan memarahinya. Namun,dia masih tak lupa akan statusnya yang hanya diaggap teman biasa.

"Sudah,sudah ! kalau ye pon,tak payah la sampai nak manja-manja dengan aku. Geli tahi telinga aku dengar." Mereka lantas ketawa sebaik sahaja Aizat menghabiskan kata-katanya. Sesungguhnya Aizat mengakui yang dia berasa teramat cemburu. Mana tidaknya,sang gadis yang menjadi pujaan hatinya kini sudah jatuh hati kepada orang lain. Dimintanya pula nombor telefon.

"Boleh tak?" Qisti masih ingin mendapatkan kepastian.

"Yelah. Nanti aku mintakan dalam bas. Nasib kau memang baik sebab aku satu bas sekolah dengan dia." Aizat bersetuju.

"Yeah ! Thank you Aizat ! That’s whylah aku sayang kau. Hahaha." Tawa Qisti kedengaran sungguh riang. Terasa seperti mahu sahaja dia memeluk Aizat pada saat itu. Namun, dia masih tak lupa pada ilmu yang dia peroleh sewaktu di sekolah agama berkaitan muhrim.


"CIKGU MAZNAH ! Saya tumpang letak buku Kemahiran Hidup ni kejap ye,cikgu?" tanya Qisti kepada seorang wanita yang berstatus guru yang mengajar subjek Kemahiran Hidup. Cikgu yang sedang sibuk di bengkel Kemahiran Hidup itu hanya mengangguk tanda kebenaran. Sejurus Qisti dan Adyla meletakkan buku mereka di atas meja yang tersedia di situ. Mereka keluar dan menuju ke surau untuk menunaikan solat Zuhur bersama-sama pelajar tingkatan satu yang lain.

Usai sahaja solat Zuhur,mereka bersurai ke kelas masing-masing. Murid kelas Satu Berlian Satu atau lebih tepat kelas di mana Qisti ditempatkan bergerak ke bengkel Kemahiran Hidup. Qisti dan Adyla berjalan agak lambat kerana mereka suka melambat-lambatkan sesi pembelajaran mereka.
Sebaik sahaja mereka melangkah ke dalam bengkel,mereka terus menjadi panik. Kenapa?

"Wei ! kau ada nampak tak buku KH aku? Tadi sebelum pergi solat,aku letak buku aku kat sini." Tanya Qisti kepada seorang rakannya,Intan. Intan hanya menggeleng menunjuk tanda tidak tahu. Qisti mulai rasa tidak senang hati. Dia mula membuat pusingan di dalam bengkel demi mencari bukunya yang sudah tiada. Masih tidak dijumpai. Qisti mulai berang. Dia berjalan menuju ke arah cikgu. Mujur Puan Maznah belum mula mengajar.

"Cikgu,boleh saya tanya? Cikgu ada nampak tak buku KH saya di sini tadi?" dua soalan sekaligus diajukan kepada wanita itu, seperti dialah pesalahnya.

"Saya tak perasan pula siapa yang ambil buku awak. Mungkin pelajar Satu KA(Kelas Agama) Satu agaknya kerana,tadi ada pelajar kelas tu datang ambil buku mereka. Mungkin mereka tersalah ambil. Tak apalah,awak ambil pas keluar kelas ni untuk ambil buku awak." Puan Maznah menghulurkan pas kebenaran keluar kelas kepada Qisti. Qisti menarik tangan Afiana sebagai tanda dia memerlukan Afiana saat ini untuk menemaninya.

Sebaik keluar dari bengkel kemahiran hidup,Qisti dapat menangkap kelibat Azuan dengan begitu pantas. Kelihatan Azuan dan teman sekelasnya menuju ke bengkel kerja kayu yang bersebelahan dengan bengkel di mana kelasnya ditempatkan. Jantungnya berdegup laju. Terasa mengalahkan F1. Qisti dan Afiana terus berjalan menuju ke bangunan yang berada di hadapan mereka tanpa menoleh sedikitpun ke arah Azuan dan kawan-kawan.

"Hai,awak dua orang. Nak pergi mana?" tanya seorang daripada mereka. Tetapi,yang pasti bukan ditanya oleh Azuan. Qisti dan Afiana membisu. Tiada apa yang perlu dijawab rasanya. Qisti memandang pelajar lelaki itu lalu berkalih kepada Azuan. Azuan seperti tersenyum. Auhh! Senyuman itulah yang membuatkannya berdebar tiada penamat.

"Awak,awak pernah kena cium? Pernah tak?" Qisti dan Afiana terpana sebaik sahaja soalan itu diajukan. Mereka saling berpandangan. Sekali lagi Azuan tersenyum dengan pertanyaan temannya itu. 'Fuhh! Apalah ! ada ke patut kita ditanya soalan seperti itu. Tak boleh berfikir dengan waras agaknya. Umur baru setahun jagung,dah pandai nak tanya macam tu. hish !’rungut Qisti. Pelajar lelaki tadi yang berbadan gempal dijeling Qisti tanda tidak puas hati dengan soalan yang diajukan. Qisti dan Afiana pantas meninggalkan mereka tanpa sedikitpun layanan dan senyuman.

Qisti dan Afiana mendaki tangga dengan penuh sabar. Mendaki tangga ke kelas yang berada ditingkat tiga membuatkan kaki mereka berasa sungguh longgar. Mereka menarik nafas bersempena ingin menaikkan kesegaran semula. Qisti segera menjengah mencari buku yang dimaksudkan. Dicapai dua biji buku yang berada di atas meja temannya lalu dipastikan nama tersebut. Qisti Aweera Binti Ismayl. Sudah terang lagi disuluh,itu memang buku miliknya. Pasti ada pelajar yang terambil.

Afiana menarik bahu Qisti dengan tujuan agar Qisti berpaling memandang ke arah yang dimaksudkan. Qisti tersentak. Dia kini sedang memandang Azuan di bengkel yang berhadapan dengan bangunan di mana dia berada. Mereka saling berpandangan.

"Kau tahu tak? Tadi masa kau jumpa buku kau tu,aku terperasan dia tengah tengok kita. Kau tak takut ke kalau dia dah dapat cam budak yang dia lambai selama ni?" Sambil menyelam minum air. Alang-alang dah berhujah,Afiana tanyalah sekali.

"Itulah yang tengah ligat aku fikirkan sekarang ni. Aku rasa dia dah tahu kut. Habis,kalau dia dah tahu bererti tiada lambai untuk aku lagilah?"Qisti cemas. Berharap sungguh dia akan lambaian daripada seseorang yang sudah berkekasih yang bernama Mohamad Azuan Naym. Mereka menuruni tangga depan pantas dan berhati-hati dengan harapan tidak ketinggalan akan sesi pembelajaran. Soalan yang diajukan tadi dibiarkan tanpa jawapan.

Azuan ligat memerhati dua gadis yang sedang berjalan di hadapannya. Dia mengamati wajah kedua-duanya. Berharap dapat mengecam wajah salah seorang daripadanya. Tetapi hampa. Yang seorang tinggi,yang seorang rendah. Dia tertawa kecil. Tapi tak terluahkan tawanya.

----------------

SUDAH banyak kerja sekolahnya yang tertangguh. Dia bertekad mengurung dirinya di dalam bilik semata-mata kerana ingin menyiapkan kerja sekolahnya. Qisti meniarap di atas katil dengan beralaskan bantal di dada. Di hadapannya tersedia beberapa buah buku. Pen biru di tangan memainkan peranan. Sesekali terasa languh. Namun masih berniat untuk meneruskan. Sudah berapa kali matanya mengerling ke arah telefon berjenama Nokia N77 yang berada di sebelahnya.

Tiba-tiba telefon itu bergetar sebagai tanda ada pesanan ringkas daripada sesorang. Dicapai telefon bimbit itu dan dilihat nama yang tertera pada skrin. Aizat.

'Qis, ni nombor Juan..0177890123..’. Ringkas benar SMS itu.

'Oh,thanks Aizat!’. Balas Qisti.

Qisti tersenyum lebar. Gembira yang teramat sangat. Nombor yang diberikan Aizat sebentar tadi disimpan di dalam buku kenalannya. Hanya satu yang terlintas di akalnya. 'Aku nak kacau dia’. Punat ditekan dengan pantas. Seakan-akan sudah lali dengan telefon itu. Nombor tadi didail tanpa rasa gementar. Setelah talian sudah disambung,perasaan gementar itu muncul dengan degupan jantung yang amat dasyat rasanya.

'Tutt..tut..’

"Hello." Satu suara memecahkan gementarnya yang amat menebal sebentar tadi.

"Hello. Erm,boleh saya tahu ini siapa,ya?" balas Qisti dengan gentar. Aduhai! Bukan ke sepatutnya dia yang tanya macam tu kata aku? Huhuhu. Detik Qisti.

"Saya Azuan. Ada perlu apa,ya dan ini siapa pula?" 'Wah ! romantiknya suara dia. Patutlah Faeqa cair.’ Sekali lagi terdetik di hati. Ligat dia berfikir. Nama apa ya aku nak bagitahu dia? Kalau bagitahu nama sebenar,takut dia boleh cari pula.

"Saya Dayana. Sebenarnya,tujuan saya menelefon awak ni adalah untuk berkenalan dengan awak,boleh?" Tiada rasa malu singgah di hati. Selamba. Hilang seleranya terhadap kerja sekolah. Bukupun terasa tidak ingin dipandang. Tangannya kini ligat menggentel helaian rambutnya.

"Dayana? Sedap nama tu. Awak bersekolah di mana? Dan,daripada siapa awak dapat nombor telefon saya?" Azuan bertanya dengan penuh keinginan. 'Pandai pula dia main dengan ayat’.

"Hahaha, really ? saya bersekolah di Sekolah Menengah Pas..eh, Sekolah Menengah Taman Pasir Putih. Saya dapat nombor awak ni daripada seorang kawan saya,alah,awak tak kenal kawan saya tu." dalihnya. Hampir sahaja Qisti memberitahu tempat belajarnya yang sebenar, Sekolah Menengah Pasir Gudang. Azuan mengangguk tanpa diketahui. Qisti puas dengan penyamarannya. Niatnya hanyalah ingin menyelami kehidupan jejaka yang melambai ke arahnya dengan lebih dalam. Dia benar-benar tidak bermaksud untuk mengganggu hubungan Azuan dengan Faeqa.

"Ermm,awak rasa awek awak mengamuk tak kalau dia dapat tahu ada perempuan kacau awak?" Qisti menginginkan kepastian. Manalah tahu,perang dunia ketiga bakal terjadi bila sahaja Faeqa tahu tentang Qisti. Perempuan mana yang tidak cemburu bila perempuan lain mengganggu sang buah hati.

"Saya rasa dia tak marah jika tak ada orang yang buat cerita yang tak elok. Awek saya tu sebenarnya baik orangnya." Jawab Azuan.

Belum sempat Qisti berkata-kata,Azuan sudah menyambung kembali perbualannya. " Ermm,okeylah Dayana,Juan ada kerja sikit ni. Nanti kita contact lagi okey? Bye!" soalan yang diajukan tidak dijawab dan talian terus diputuskan. Qisti mencebik.

Ouh ! dia ni,betul ke si Faeqa tu baik ? Aku tengok dia macam sombong je. Qisti mengimbas kembali kejadian yang berlaku di sekolah tempoh hari.


QISTI pantas menoleh apabila terasa kebas pada bahu kanannya. Dia memandang seraut wajah gadis yang berkaca mata berbingkai hitam di sisinya. Faeqa? Qisti mengukir senyum secara tiba-tiba. Terasa bersalah jika tidak menghadiahkan senyum pada gadis itu.

"Hey ! lain kali,jalan guna mata. Kau fikir ni jalan ayah kau, suka hati je nak langgar orang !" tengking Faeqa. Teman-temannya hanya memerhatikan sambil tersenyum sinis. Senyum yang tadinya manis bertukar hambar dan semakin hambar. Kelihatan Faeqa menepuk-nepuk bahunya,seolah-olah perlanggaran yang berlaku tadi telah menyebabkan bajunya kotor dan berdebu. Mereka berlalu tanpa mengucap sebarang kata maaf.

Huh ! Inikah kekasih Azuan yang dibanggakan sangat tu? Buruk benar sikapnya. Rupa-rupanya Azuan bertuah dalam malang.

"Qis ! Itu makwe Azuan,right? Harapkan muka saja yang lawa,tapi perangai dia teruknya. Tahulah dia punya barang sekolah berjenama . Bukan ke dia yang langgar kita tadi?" berkerut dahi gadis kecil molek itu.

"Biarlah,Afi. Mungkin begitu caranya meminta maaf dengan baik."

"Kau ni,mudah sangat memaafkan orang. Entah-entah kalau dah kena klentong dengan jantan pun,senang je kau maafkan." Marah pula dia dengan jawapan yang diberikan Qisti. Sesungguhnya gadis itu benar-benar baik.


DERINGAN yang menandakan kemasukan mesej benar-benar mematikan lamunan Qisti. Siapa ni yang mesej malam-malam. Aduhai ! Malaslah pula. Lambat-lambat dia menyambar telefon bimbit yang berada di sisi. Skrin telefon itu ditatap dengan peuh persoalan.

'Azuan.’ Nama itu terpampang pada skrin. Senyum terukir dengan sendirinya. Lantas jarinya laju menekan pad kekunci.

'Dayana,sorrylah. Tadi saya ada kerja sedikit,tolong abah saya. Oh ye,awak duduk di mana,ya? Juan rasa kita mesej sajalah. Lagipun nanti habis pula kredit awak.’ Setiap patah perkataan yang tertulis diulit satu-persatu. Qisti berasa teruja kerana dilayan dengan baik.

'Tak ape , saya tak kisah. Juan tolong abah Juan ? Tolong ape ? Yana duduk di atas kerusilah,kenapa ? Juan duduk di atas meja,ye ? hehehe.’ Qisti tahu,maksud 'duduk’ yang dinyatakan adalah tempat tinggalnya. Sengaja dia bergurau,sekadar mengusik. Punat 'hantar’ ditekan. Beberapa minit kemudian,dia menerima satu mesej. Terus dicapai telefon bimbit itu.

'Memanglah duduk di atas kerusi. Siapa yang kata duduk di atas meja. Yana tinggal di mana? Begitulah maksud Juan. Aduhai ..’ Qisti ketawa sendirian. Berjaya juga dia mengenakan Azuan.

'Hehe,Yana tinggal di Taman Aruna. Maaflah Juan. Yana saja je gurau tadi. Juan pula tinggal di mana?’ giliran Qisti pula bertanya.

'Juan tinggal di bumi la. Hehe.’ Qisti mengetus geram sejurus membaca sebaris ayat ringkas itu. mungkin balasan kerana mengusik Azuan. Qisti melamun. Teringat akan senyuman Azuan yang amat menggoda hati gadisnya. Bibir lelakinya yang seksi ditambah pula dengan lesung pipitnya yang kecil yang makin melihatkan kematangan wajahnya. Qisti tersenyum pabila dapat membayangkan seraut wajah tampan itu dilayar kosong pada dinding yang dicatkan dengan warna ungu cair. Sepasang mata yang sejak tadi memerhatikannya tidak diendah. Angau agaknya adik aku ni! Teka Iysma Ameera.

Malam jadi siang
Siangpun jadi malam
Tidur pun kutak bisa tenang
Bila sedang jatuh cinta
Semua terasa indah
Aku tergila-gila..

Lagu yang dinyanyikan oleh seorang penyanyi dari seberang tanah air dan juga penyanyi kegemaran Qisti terngiang-ngiang di corong telinganya. Sungguh kena lagu itu padaku. Fikirnya.

"Hello! Siapa ni?" kasar suaranya bila menjawab panggilan yang telah mengganggu lamunannya sebentar tadi. Kerana nafsu Amarahnya itulah dia terus menekan punat 'jawab’ tanpa melihat gerangan yang menelefonnya tanpa diundang.

"Hey Yana! Ni Azuan lah. Kenapa marah-marah ni? Kenapa tak balas mesej Juan tadi?" Qisti terkejut apabila nama Azuan disebut. Terpaku seketika. Pertanyaan yang diajukan padanya sebentar tadi tidak dijawab gara-gara masih berfikir apakah itu benar Azuan. Suara yang baru didengar tadi diulang dengar dalam kepala otaknya. Benarlah itu suara Azuan. Sungguh romantis suaranya.

"Hey! Hello,ada orang tak ni?"

"Err,a..ada." perasaan terkejut masih tersisa.

"Kenapa marah-marah tadi? Kenapa tak balas mesej Juan? Dah setengah jam Juan tunggu tahu tak!" marahnya tiba-tiba. Setengah jam? Benarkah? Qisti memandang Iysma lalu bertanya padanya dengan menggunakan isyarat mulut.

"Dah pukul sebelas setengah malam." Jawabnya ringkas sebelum meneruskan kerja sekolahnya.

"Maaflah. Tadi..err,tadi..Qis..eh..Yana..Yana tengah bad mood dengan kawan Yana. Ingatkan dia yang call tadi." Mujur dia dapat membuat alasan. Cuak juga rasanya bila terlepas perkataan 'Qis’. Iysma pula membuntang bila mendengar adiknya membahasakan dirinya Yana.

"Habis kenapa tak balas mesej Azuan? Setengah jam tu lama tahu tak!" marah Azuan kedengaran manja. Qisti terdiam. Kali ini dia tidak tahu menjawab. Kedua-duanya berdengus kecil.

"Err,Yana nak jadi adik angkat Juan tak?" satu soalan diajukan kepada Qisti secara tiba-tiba. Kedengaran nada suaranya menurun sedikit.

"Nak!" jawabnya ringkas. Gembira rasanya bila ditawarkan sebegitu rupa oleh orang yang amat dia senangi.

"Bila agaknya tarikh rasmi ?,"

"Mestilah hari ni,takkanlah tahun depan pula," tawanya kedengaran di corong telinga Qisti. Qisti turut melepaskan tawanya yang tak dapat ditahan lagi.
Tiba-tiba,terfikir sejenak olehnya akan apa yang bakal terjadi jika jejaka itu mengetahui tentang siapa dia sebenarnya. Terdiam seketika. Tiada lagi suara yang terdengar dari corong pembesar suara telefon yang dipegang Qisti.

"Hello,adik. Hish,adik Juan yang seorang ni,suka sangat melamun," usik Azuan.

"Yelah,abangku. Sorry ye. Tadi cuma teringatkan masalah kawan sekejap," Qisti cuba memujuk.

"Ouh,masalah kawan ye. Yana…tut..tutt," talian terputus sebelum sempat Azuan meletakkan penamat pada ayatnya. Qisti berdengus. Telefon bimbit dicampak di atas katil.
posted by Penulisan2u @ 5:43 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
265 Comments:
  • At 15/11/09 9:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huuuuuh>dont understand

     

  • At 15/11/09 4:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ni cerpen kew novel??
    klu nk wt smbg2, bek wt novel jew...
    ni cerpen lah..
    anyway, stakat nie, ok lah drpd k.o...

     

  • At 15/11/09 5:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite dh ok..
    tpi elok smbung la eak..
    bru best....

     

  • At 15/11/09 6:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes gak...
    jgn lper smbung taw..

     

  • At 15/11/09 6:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    'yana' tu , nme dye Qisti . dye suke kat azuan . dy terime tawaran azuan utk jd adek agkt dy , sebb qisti da gile bayang mse tu . okeyh ! nnti yatii smbungg ! :)

    *nor syazyati

     

  • At 15/11/09 10:44 PTG, Anonymous arysa said…

    slm..ade smbgn x???pliz at no 2 nye...

     

  • At 16/11/09 4:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ni lar cinta remaja...hampeh..=p

     

  • At 16/11/09 11:44 PTG, Blogger SyUhAdA said…

    aik?? mcm 2 jer....
    bru nak feel...
    huhu...
    bleh la thn cter nie...
    nice job...
    yruskn brkarya...

    ~~~syu90~~~

     

  • At 18/11/09 11:33 PG, Anonymous blev said…

    ad smbungan lg ker nei..???ending x jelaslah....tp best..

     

  • At 18/11/09 11:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam diari jerk..
    da lali ngan cinte remaja y ntah pape 2..
    pntang ad laki ensem je,mesti ad y gatai nk kaco..
    huhu

     

  • At 19/11/09 12:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala b'smbg k..??
    mcm nveL la plak..
    pLllzzz smbg aik..:-)

     

  • At 19/11/09 11:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam cite yg biase aq bace je . =p

    -gigi_vampire-

     

  • At 20/11/09 4:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt2 smbung ek
    nak tau la strusnye
    gud job

    >ct<

     

  • At 20/11/09 3:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape tergntg.tp cite ni bgs

     

  • At 22/11/09 11:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite tergntung...x de smbungan ke

     

  • At 23/11/09 4:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tengah elok3 baca
    tiba2 da abis?
    tergantung btol,,

     

  • At 23/11/09 11:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    MAAFLAH.RASANYA NYH BDK2 YG BRU BLAJA NK WAT CITA..XP0WN DYA CITA BERDASARKAN PNGLMAN SNDRI..HUHU

     

  • At 25/11/09 4:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam.
    penulis nie org pasir gudang kew?

     

  • At 25/11/09 7:27 PTG, Anonymous INTANSUHAILA said…

    CITE TERGANTUNG!!!!!

    XELOK BUAT CERPEN..

    BUAT LA NOVEL....

     

  • At 25/11/09 10:01 PTG, Anonymous bluE_bErrY said…

    ala..asai tgntung..x bez r..bek wat nvel trus..kang snang cte..

     

  • At 28/11/09 12:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adoyai...lenguh kmpul mood bcer ny..
    apsl skerp jln jerr...cptler aderkn smbungan..
    nice job..

     

  • At 28/11/09 11:46 PG, Anonymous ika said…

    gitu jew? x puas lgsg!
    adekanlah smbngan ya...

     

  • At 29/11/09 2:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huh...sib bek aq kanak2 agi!!!huhuh

     

  • At 30/11/09 8:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmmmmm
    nice story knpe ending die mcm 2 erk?
    mcm tergantung mcm 2 aje cerite nye....
    harap penulis dpt membaiki lg karya nye yg akn dtg...
    good job...
    congratz...

     

  • At 30/11/09 11:57 PTG, Blogger ~Siti Fatimah~ said…

    :)

     

  • At 1/12/09 3:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best..
    jln cerite yg biasa je..

     

  • At 2/12/09 5:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cite nie tapi cite nie mcam tergantung harap ade sambungannya ye !!! terus menulis ye !!! kalau boleh cite 2 adekan sikit konflik baru best!!!!......

     

  • At 3/12/09 1:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huh!! citer ntah pape.....................!!

     

  • At 4/12/09 1:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha..ntahnya..
    betol la cter bebudak..
    f1,f2 mmg sbijik cmnie..
    berangkat - angkat sbelom terangkat...

     

  • At 5/12/09 4:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terime kasih atas komen anda semue . maaf krne lmbt , tp sy sedg mlkukn penymbungnn cerita ini , hrp bersbr .

    *sy dr psir gudg :)

     

  • At 8/12/09 12:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bru nk feel..hopefully ada continued...
    nadyazahreen@yahoo.con

     

  • At 8/12/09 6:54 PTG, Blogger Shafiqah Zainuddin said…

    eh.
    musykil ni.
    apa endingnya?
    takkan tu je?

     

  • At 9/12/09 1:41 PTG, Blogger nabilah said…

    haiya...!! apsal tergantung ma... nie bukan cerpen namanya... baik buat novel....

     

  • At 10/12/09 12:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Bosan. citenye cam da biase dgr. cube wat sesuatu kelainan. sesuatu crite tu msti ade prmulaan, prtengahan, climax, konflik, peleraian. cite ni msih dlm kategori permulaan. so, smbungannye hrap dipertingkatkan. awk ni bdk bwh 15 thun ke?

     

  • At 12/12/09 2:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yg romentik..tp ending yg tergantung.,selitkan keindahan bahasa supaya riak deria pembace seiring dengan motif penulis....weldone!!!!!!!!!!!!!!

     

  • At 13/12/09 5:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm trgantung jer...
    kalo yer cpat2 sambg yer...

     

  • At 14/12/09 6:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    asal cerpen tu tergantung jalan crite dia???kenapa????
    dari-puteri nakal-

     

  • At 14/12/09 6:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apa cite ni...tergntungla...bdk ting1 bru erk??huhu

     

  • At 15/12/09 9:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni best sngat...tp.. napa ada smbung2 nie??....dh lumrah dh remaja beradk angkat and admire ngan senior ni...

     

  • At 15/12/09 10:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku x fhm lh citer nie......
    yang aku fhm citer nie stngah je............
    yang sye x fhm ialah
    berdengus telefon di campak di atas katil.........
    setiap perkataan.....
    dan di corong.......

     

  • At 16/12/09 11:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ek eleh pahal tergantung...

    citer dah best tergantung...

    smbung la cepat..

     

  • At 17/12/09 4:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ish3 asl tergantung cite ni dh best2 Org tgh feel ni!! Alahai.. elok sambung cerita ni sebab storyline dia best tapei asal endingnye tergantung??

     

  • At 18/12/09 4:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala..
    bru nk feel...
    cpt sgt abis..
    ade smbng ke??
    heheheh..

     

  • At 19/12/09 10:36 PTG, Blogger dakprobkatckewl.. said…

    asl trgntg stoe nyh!!
    continue!!
    den..hup qisti confess!!

     

  • At 24/12/09 4:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Alamak dik.. mengenangkan kisah akak zmn budak2 dl jer.. dah laa akak pun org psr gudang... skolah pun SMPG1. Rindu plak ngan zaman skolah.. ~~emmie~~

     

  • At 27/12/09 11:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smbuna cter nie smpai abis

     

  • At 28/12/09 12:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x faham cter nie nk smpaikan ape....

     

  • At 7/1/10 8:28 PG, Anonymous -sweet lolipop- said…

    crita dh best.tpi syg crtanya trgntung.
    nti tlg wat smbungan nya k.
    good luck!!!!!!!!!!!

    -sweet lolipop-

     

  • At 12/1/10 9:36 PG, Anonymous eida said…

    best r cta nie snok taw

     

  • At 14/1/10 1:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni kalo bdak2 sekolah bce best la kot..cinta remaja katekan, tp cintan2 ni x digalakkan sgt, nk2 time tgh blaja..stdy dlu la dik..

     

  • At 16/1/10 8:13 PG, Anonymous gadis kayangan said…

    kena cite ni tergantung...baru nak feel sekejap...apapun tolonglah ada sambungannya.plez

     

  • At 18/1/10 7:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cte nie best...
    smpai sya leh t'snyum sorg2 bca cte nie...
    tp napa t'gantung???
    hope da sambungan...

     

  • At 21/1/10 7:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    napa lak mcm x ada pnghujung ni??......ada smbungan ker ni??....syok larh..huhu...

     

  • At 29/1/10 2:05 PTG, Anonymous jajaa said…

    buad sambungan .........ok???

     

  • At 7/2/10 4:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tg syok bc terhenti la plak

     

  • At 12/2/10 6:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    npe tergntubg ctewr nieyh....anyway ctewr nieyh best jugk larh...huhuhuhu

     

  • At 16/2/10 11:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahh...wlaupn aq xbrpe ske cter nie tpi aq syg kt owg yg tuls cter nie..
    jgn la wt cter cm nie lg ea..,

     

  • At 19/2/10 12:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ak xbce ag....
    tp,da bce komen diorang..
    cter ni b,smbung..
    trus xde mood nk bce..
    huhuhu....

     

  • At 20/2/10 2:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dh la tergntung citenye.jln cite plk tah ape2
    wt cite kalau bleh logic la sikit....
    from : bdk baek... punya
    jgn kecik hati yerk

     

  • At 21/2/10 10:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xbest la cter t'gntung tp ok la

     

  • At 2/3/10 2:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la..tp xbez la npe ending dy cm 2 lak..
    ape2 pn t smbg k..try yr bez..cne pn gd luck k..

     

  • At 3/3/10 3:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm not bad tp cam trgntng plak dis story..t hbskn k..nk thu next epsd..

     

  • At 15/3/10 6:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Betul cakap beberapa pengulas di atas...saya rasakan cerita ni macam tergantung je..tapi ok teruskan usaha anda...saya harap anda dapat hasilkan cerita yang lebih menarik...

     

  • At 17/3/10 10:16 PG, Blogger NurSyafiqah said…

    emm..jalan cite yg menarik..tp,lbh menarik jika ade smbungannye..cm trgantung laaa...

     

  • At 25/3/10 11:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm....best!!tpi bru nk feeling dh abis laa plak,nty smbng yg 2 nya ea...

     

  • At 29/3/10 12:36 PG, Anonymous aziera said…

    alamak...t'gntung ar plak...
    bru je nak feeling...
    tp cte nie best la..
    cpt2 smbung yeeeeeee...

     

  • At 30/3/10 1:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hak ala
    cam gampang je crite ni

     

  • At 9/4/10 5:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    buang maser je aq bce!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!bolok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!cerita berhenti separuh jlan .....badmood ahhhhhh . bru ingt nk realese tension

     

  • At 10/4/10 4:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    heheheh g2 ker cinta rmaja....

     

  • At 21/4/10 8:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape kebenda larh yg ko tulis nie....x da point lnsung..nie msti budak men rendah pnye cita....ko ada bkat menulis cuma...buat cita bg ar ada ending....huh!!

     

  • At 26/4/10 9:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    entah ape-ape entah yang ko tulis ni..anyway..good luck and teruskan berkarya..
    -aim

     

  • At 26/4/10 10:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter ni best dh tp mcm x de ending je.

     

  • At 28/4/10 8:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe hal x abis cter ni...bru nak feel,xde ending plak..tp cter nie mmg best..

     

  • At 2/5/10 7:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    SAMBUNGAN LAH OIIIIII

     

  • At 3/5/10 8:37 PTG, Anonymous nana jb said…

    mmmm....
    not bad...
    bUt...
    dont give up k....

     

  • At 8/5/10 4:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    npe cte x de ending nie,,,,,,,,,,
    kn lby ok lau wt novel//////

     

  • At 12/5/10 10:32 PG, Anonymous safya said…

    xder part 2 ker?

     

  • At 13/5/10 12:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cte cm xbpe mnarik jer..
    sori yerk..
    tp mmandangkn sek sy dlu, sek men tmn psr putih...
    berminat bce smpi abes..
    wah bdak2 skg kecik2 dh pndai cintan cinton ye...
    hehhe

     

  • At 14/5/10 4:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nie la cnt remaja.form 1 da pandai bercnt.tp pmpuan 2 lak yg kol laki 2 dlu..cam perigi cr timba lak...

     

  • At 16/5/10 4:13 PTG, Anonymous nurfatihahnasir said…

    mmg best ar.teringin nk menulis tp xthu

     

  • At 19/5/10 12:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kecik2..dah pandai nak berchenta ye..ish3..
    cik penulis, cite nie mcm tergantung je..

     

  • At 19/5/10 10:53 PG, Anonymous syasya said…

    cite ni best
    time sy tengah syok baca tiba2 cite ni x ade penghujung.
    dia jadi mcm x best lah

    tapi ape2 pun teruskan usaha

     

  • At 24/5/10 1:59 PTG, Anonymous Asna said…

    cerite ni best terigt zaman2 sek dulu...ish tp tergantung plak baru nak feling2....

     

  • At 28/5/10 12:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    maaf... saya hanya baca pendahuluannya dan ending... rumusan yang saya boleh buat...

    1st.... anda ada bakat... teruskan...

    2nd.... eemmmmmm.... da trsangat biasa citer cmnie...
    cube fiker satu line story yang mencabar sikit...
    orang ramai nak baca cerita yang matang.. ada moral value..
    cerita cinta budak2... sgt lekeh... jangan sampai ada orang cakap.. 'bodoh punye cerita.. kecik2 da gatal..'.. maaf yek.....

    cuba lagi utk hasilkan karya yang bagus... never give up..

     

  • At 28/5/10 12:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    maaf... saya hanya baca pendahuluannya dan ending... rumusan yang saya boleh buat...

    1st.... anda ada bakat... teruskan...

    2nd.... eemmmmmm.... da trsangat biasa citer cmnie...
    cube fiker satu line story yang mencabar sikit...
    orang ramai nak baca cerita yang matang.. ada moral value..
    cerita cinta budak2... sgt lekeh... jangan sampai ada orang cakap.. 'bodoh punye cerita.. kecik2 da gatal..'.. maaf yek.....

    cuba lagi utk hasilkan karya yang bagus... never give up..

     

  • At 4/6/10 8:13 PG, Anonymous Aain said…

    citer yg best.. cpt2 buat smbgn nye..
    x sabar nk tau apa tjadi pd Qisti yg menyamr jadi Yana.. dan.. pd akn jd pd Juan... hehehe
    nice job.. nice karya..

     

  • At 11/6/10 11:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aish...kecik2 dh pandai nk bercinta...bagi wa biase je citer nieh.anyway,awk dh x de idea ke???

     

  • At 17/6/10 3:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud job..
    =)

     

  • At 18/6/10 3:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter nye best jgak. tp sy nk smbungan nye.ending biar lg best ek..but gud job n chaiyok!!

     

  • At 23/6/10 2:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln cerita dah mnarik tp npe trgntung??
    ade smbgn ek..cpat2 la buat ek..hee..
    papepon truskan usaha n gdluck!!
    from:(sweety)

     

  • At 26/6/10 6:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuu naper tergantung nh????

     

  • At 27/6/10 5:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada penyambungke?i dont understand

     

  • At 3/7/10 12:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cuba keluarkn cita yg best skt blh x........yg novel ni dh bgs tpi tlng lh bgi cita yg baik skt tentang remaja zaman skrng yg kebanyakn melepak,ponteng sklh dan sebagainya asalkn tentang pljr sekolah zmn skrng ok jgn kecik ati tau cte awk ni bgs gak.......TERIMA KASIH KERANA MEMBACA KOMEN SAYA NI TAU OK??????

     

  • At 3/7/10 6:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    buatlah sambungan .takkanlah qisti diam je..............

     

  • At 4/7/10 3:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe kejadah haram ny ni???
    merepek t0l laaa.....

     

  • At 7/7/10 7:09 PTG, Anonymous fatimah said…

    xpaham...macam mana azuan tu tau yang yana lebih muda daripada dia?rasanya qisti tak bagitau pun!!!

     

  • At 7/7/10 11:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lorh!!!! psal ni? xfhm pnye critaa...
    psal tgantung??

     

  • At 13/7/10 4:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    warghhhhhhhhhh bessstt tuh!!! cepat arh sambung x sabar nak baca!!! =)

     

  • At 16/7/10 10:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    EMM...NICE NOVEL!I'M HOPE ADA SMBUNGAN CITA NIE!!!AND UTK YOU GUYS SUME JGN LUPE BCA CITA SMBNGANNYA!!!HE..HE...WASSALAM...........

     

  • At 5/8/10 3:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape la cte ni.....karang la smpai habis...
    hampeh tul............

     

  • At 6/8/10 4:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad..p asal x abiz??bley men smbung2

     

  • At 7/8/10 3:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yatii ..
    how old r u ?
    still skola yekk ?
    hmm .. not bad ..
    n da ade smbongan ke ?
    crite cm pngalaman jea ..
    huhuhu ~

    --www.formspring.me/EpiyNEA--

     

  • At 14/8/10 3:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Lorh..cm 2 jer penamatnyer...
    teruskan usaha yerk...

     

  • At 21/8/10 1:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sumpah ak xpaham point cte nie...bazir atp btol.....

     

  • At 29/8/10 8:10 PG, Anonymous aisar.... said…

    good....

    tp x ad penghujung....

    sila smbong ye...........

     

  • At 31/8/10 4:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    syok ah,,tp smbg ah cpt,,

     

  • At 5/9/10 11:35 PTG, Anonymous secret said…

    tergantung niey..cte bagus, but x de penghujung..teruskan usaha anda

     

  • At 8/9/10 8:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmmm..., cter da bezzz, tp trgnt0ng... 6ty, wt smbungn
    dye eak... a very gud j0b..
    keep it up, well d0ne..!!!

     

  • At 9/9/10 12:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ehh..bla mw smbg ksa da ni????SYOK cta dia...ksa rmja..jwa rmja...huhu

     

  • At 10/9/10 2:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite best da..tp asal trgantung...
    ape jd paz 2...
    anyway..gud job...

     

  • At 14/9/10 1:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cita y tlalu biasa d baca..anyway gud job

     

  • At 27/9/10 9:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x fhmla...........knape wat F1?????muda sgt nk b'cnta

     

  • At 27/9/10 8:37 PTG, Anonymous Penis said…

    FucK Loe smue !!

     

  • At 28/9/10 6:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kenapa tak ada kisah seorang remaja yang mempunyai ramai peminat?

     

  • At 12/10/10 11:33 PG, Blogger syazyati madam said…

    maaf ye semua . yatt tgah mmbuat pmbaikan pulih criter nehh and yatt sedang mncube smbung . sblom neh , yatt tangguhkan dulu sebb sebok dgn priksa PMR . tp jgn risau . . nntikn saje criter nih . yatt jnji bile siap , yatt akan hantar karya tu . yatt akan hantar kat part novel dengan tajuk lain , sebb bile disambong , criter nih jd laen dr segi peredaran mase dan umur watak tuh . terima kasih atas nasihat :)) skali lagi yatt minta maaf .

     

  • At 14/10/10 10:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni ok la

     

  • At 17/10/10 12:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sepertinya cerpen-cerpennya mirip dengan cerpen-cerpen dari Indonesia ya...apa copy atau bagaimana ya...soalnya kan Malaysia sukanya copy paste milik orang lain...

     

  • At 17/10/10 11:49 PG, Anonymous syazyati madam said…

    maaf ye mbak/nona/mas . mungkin bagi pandangan anda , rakyat Malaysia suka copy paste . tapi , tidak semua orang begitu . saya karang cerpen ini berdasarkan apa yg terlintas diminda saja . And saya bukan copycate :) maaf ya , anda seharusnya berpandangan positif .

     

  • At 19/10/10 7:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hmm. . .bez jgk la citer ni . . Not Bad . .Anyway, jgn lupe smbung lg citer 2 erk . x sabar nk bace . .

     

  • At 21/10/10 11:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agAk2 larh ble karya nie nak kuar kat psaran yup.......

     

  • At 21/10/10 11:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hrap dpat maklumat scepat nyer.....
    (post at fb: udien_0102@yahoo.com )

     

  • At 26/10/10 5:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sebagai pembaca, sy tidak bersetuju dengan cerpen yg dikarangkan...dengan cerpen sebegini,ramai remaja2 sekolah akan terpengaruh untuk bercinta pada usia yang terlalu muda dan semakin banyak gejala sosial akan berlaku..diharap pengarang terlebih dahulu memikirkan kesan dan akibat daripada penulisan cerpen anda...sy ingin memohon maaf seandainya kata-kata sy menyinggung pengarang..tetapi demi kebaikan untuk adik-adik sy dan adik-adik di muka bumi..sekian...

     

  • At 27/10/10 10:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln cter nie mmg mnarik...hrp2 ade smbgn dgn dgn scptnyer..xsbr nak bce ape yg jd sterusnyer...wlupun cter nie dah bese sgt org bce,bwt...truskan berkarya! nmpknyer mcm pngalmn sndri jer...

     

  • At 28/10/10 12:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    permulaan ok...
    tp pengakhiran xpaham langsung...
    ok gak lah...

     

  • At 31/10/10 11:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    teruskan menulis ... hendak tahu apa seterus ya ....^^

     

  • At 2/11/10 11:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala cite xbis...separuh jalan je ni...mana best..

     

  • At 10/11/10 7:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hoho.... tolong sambung....

     

  • At 11/11/10 3:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    great job..arap ad sambungan
    *thumbs up* =)

     

  • At 13/11/10 6:17 PTG, Anonymous wahyu said…

    cpat la smbunggggggggg....:)

     

  • At 15/11/10 6:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a'ah la..tergantung...baru nak feel

     

  • At 16/11/10 5:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lile others said yup really suckin my fil 2 read it coz ending 2 aye x pham n mybe erm..u're still freshie..but keep tryin.

    misz achilles

     

  • At 19/11/10 1:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adehhh....ani saja ah....bisai eh....

     

  • At 20/11/10 12:48 PTG, Anonymous Piqa said…

    Akak Yati,nanti ada sambungan x?Hesh baru je Piqa masuk kealam Piqa sendiri,dhabiih dh..........!!!!!!!!!!!

     

  • At 20/11/10 11:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aQ saYang KaMOOOOooooooOO,..

     

  • At 24/11/10 12:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gatal juga si qis ni.dh tau azuan 2 ada awek,nape nk kacau diaorang.?

     

  • At 24/11/10 5:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln cter yg mnrk.. arap adk dpt tngktkn usha adk tuk abiskn crpen nie ye..

    n thniah sbb adq brni mncube..

    *lia

     

  • At 25/11/10 2:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tahu sangat budak yang tulis cerpen nie satu skolah ngn aq..hahaha..skola PG1 arn?..hahaha t aq cari kw..

     

  • At 27/11/10 1:01 PTG, Anonymous hanis said…

    ermmm.blh la....tp,cita nie cm besa ja..ingatkan ada kelainan sikit....tp,papun nice job la...huhuhu

     

  • At 2/12/10 9:27 PG, Anonymous Faizura Fadzil said…

    ending tergantung larh ..
    uhuh .

     

  • At 2/12/10 10:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    msT smbg cter ny bru bez

     

  • At 14/12/10 12:05 PG, Blogger Air_Dha said…

    tak de ending ke ??

     

  • At 14/12/10 2:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citew cm x complete jew...ni msti kna ada smbungn..
    cerita yg nice....
    msti no yg aizat bg kat qis 2 no bru dia..hu3.
    well bdk remaja kn biasew cm 2..

     

  • At 15/12/10 11:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie not bad..tapi ok lar..npe tgantung erk???

     

  • At 16/12/10 11:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Citer ni ok..tp kena pndai ringkaskan la..
    Bru betul cerpen..n kena ada part II bru ok.
    Gud job..^_^
    -tulip-

     

  • At 17/12/10 4:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mula2 je best..cter trgntung!!!

     

  • At 19/12/10 1:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pelikkkk?????..tiber-tiber jerr....

     

  • At 22/12/10 7:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boring sikit.....cam xreal jep..

     

  • At 24/12/10 1:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ending dyea hang!!!!!!!
    membazir jea bace cter cam ni...

     

  • At 25/12/10 1:25 PG, Blogger Adam said…

    adussss..kok gtu nggak ade ending yea?
    gtu ka ending nyerr??
    nggak best larr law gtu..
    nak ending best..huhuhuhuhu

     

  • At 3/1/11 8:52 PTG, Blogger arifa ubaidillah said…

    Cuba cari ulasan balas penulis "saya tangguh dulu menulis sebab nak fokus PMR 2009".. dia amat berbakat (jika betul ting3 time menulis cite ni).. jadi, kembangkan bakat anda, OK.. err tapi jangan la detail sangat, siap 'truuuut' bunyi telefon pun ada..yang komen indon ni, memang indon ya mas, ke buat2 indon? skema je ayat.

     

  • At 7/1/11 11:02 PTG, Blogger izdihar zainal said…

    =.=''

    wth . pnt aku bcer . t'gntung .

     

  • At 24/1/11 10:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer di tak abis la...gantuNg...hehehehe
    lusa2 smbunG laGi la Eikh!!!!.....

     

  • At 31/1/11 12:46 PTG, Blogger Echa:) said…

    citer ni boleh tahan utk pelajar tingkatan 3..
    tpi sye galakkan spya jangan kerap tulis citer mcm ni .. sbb citer2 mcm ni lah yg m'pengaruhi minda bdk2 skrg .. bila dah b'cinta pda umur yg setahun jagung pun tak sampai . tu yg bnyk kes2 sosial tu .. anyway. . skema pulak komen sye . . sbnrnya . sye ni pun bru 15 tahun .hehehehe . .

     

  • At 27/2/11 2:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okew,tpy jgn la tergntung...
    ti dah d smbngn post art i k... at my fb: myaira94@yahoo.com

     

  • At 5/3/11 9:33 PTG, Blogger teddybuddies said…

    best !
    p ending yew ap ?
    continue r .

     

  • At 7/3/11 2:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape endingnye cam 2...wat suspen jek..

     

  • At 12/3/11 1:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    like a monkey love right...p bez cter die,mngimbas kmbli ksh cntan cintun zman sekk........wakakakkkkkkk

     

  • At 18/3/11 10:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tergantung rr citew nie.cpat2 smbung ek?

     

  • At 19/3/11 10:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak cter nie...smbung cpt ckit ekk..........

     

  • At 29/3/11 1:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cinta munyit..kih3

     

  • At 31/3/11 10:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    iah ..peliknyer..dh ar tu kat area kwsn umah aku lak tu terjadi..ish2...wat la cter smpai dy tahu bru gempak ckit...

     

  • At 3/4/11 8:45 PTG, Blogger NaaS said…

    bile nk bwat sambungannya??

     

  • At 26/4/11 12:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ape nie??????????????????? boleh diperbaiki lg la.

     

  • At 26/4/11 6:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hei aq nak komen kit pasal cite sampai tu jek mane sambungan die????????? aq tgh shok bace kluar iklan lak.

     

  • At 28/5/11 12:06 PTG, Anonymous Fathihah said…

    best citer ni tp x ada sambungannya..jadi x best laa...
    cepat cepat la sambung citer tu...dah lama tau saya tunggu..
    masa 23/2/2010 lagi tau...=P

     

  • At 31/5/11 3:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aisy form 1 da pandai feeling2 kew..... isy3... but nice story....

     

  • At 31/5/11 3:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    intro mmg best.tapi,tergantung r..klu sambung ok kut

     

  • At 31/5/11 11:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mnarik gak cite...
    tapi t'gntung ar..

     

  • At 2/6/11 11:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok..teruskan usaha anda.....good luck

     

  • At 2/6/11 12:43 PTG, Anonymous pida said…

    la..2 je kh?org kat cni dh syok nak bc,ttiba abis g2 je...tpi truskn usaha kwn...

     

  • At 3/6/11 10:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe la punyer citer nie,,,,,
    len kli wat la bgi abis,,,,,,,,,,,
    bru nk feel,,,,,,,hishhhhhhhhhh

     

  • At 12/6/11 1:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ending mcm trgntung jek...
    dh r motif cter ni xphm!!
    baling nset pas 2 abis pebende..??
    harp ad lh smbungnnye..
    goog luck lah kpd pnulis cter ni..
    d harpkn dapt buat yg terbaik untk mse akn datg..

     

  • At 15/6/11 7:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apa e2????????????????ta phm kowt . .mrepek jea...nk mrepek jual krepek laaaaaaa . . .NANA SAYANG ALEP<33

     

  • At 23/6/11 6:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie best...tp nape tergantung..owg baru nak best2 bace..nak taw ape kesudahan citer nie..

     

  • At 7/7/11 9:53 PG, Anonymous dila said…

    seyes sye kte....cite nie mmg tegntung...mne pnamt ea nie?????ats uw mmg da best da....tp ble da syok bce tetibe lak tegntung...mno pnamt ea nie?????

     

  • At 9/7/11 9:15 PTG, Blogger nurul husna said…

    entah apa tah . tak pandai susun citer neyh . tergntung 1 . tak twu hala tuju cter niy . apa yg sbnarnye penulis nie cbe smpaikn pon sy ta twu . ap pn . teruskn usaha anda yaww whai penulis . :)

     

  • At 15/7/11 10:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mempunyai jalan cerita yg bgs tetapi jangan biarkan ianya tergantung...kerana ini adalah CERPEN bkn NOVEL BERSIRI...ape-ape poun sucess penulis

     

  • At 16/7/11 12:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok laa... at least penulis ni dapat wa aku teringat zaman skolah aku dulu

     

  • At 17/7/11 2:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bru ngah bce best2,dah tergantung,,,tnsi0n la cm ni

     

  • At 26/7/11 8:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ujhjkhjkhjkjj

     

  • At 28/7/11 10:17 PTG, Blogger silky roedy chimoed said…

    ngalicik silqi sanes aa

     

  • At 9/8/11 11:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala...tegntung....
    smbungla ye...

     

  • At 19/8/11 11:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BUAT LAGI CINTA REMAJA II...

     

  • At 26/8/11 5:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    punyalah bidak ne cerpen da baca smpai klimak laa...gantg pla apala...lo nak wat pun kasi abis la...ne tak syok lagsg gantung xda ending and tak pahm lagsung..

     

  • At 29/8/11 9:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    askum kpd cik penulis novel wak sgt baik

     

  • At 1/9/11 3:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best tp x rapa nk fhm sgt la..bek wat novel drp wat cerpen..cpt2 la smbng ye..

     

  • At 3/9/11 3:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala......... kat ni je mane best.....sambung lah ye cayoo....

     

  • At 6/9/11 8:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nie memang best xp...dia punya closing x syok sngt klu boleh continue la lg

     

  • At 9/9/11 6:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez la gak...lau ade buku cerpen yg ada tajuk kecil ni g tau taw!_myra_

     

  • At 9/9/11 9:11 PTG, Anonymous opss..sory! said…

    usaha yg baik tapi penceritaan yang tidak matang dan berbelit-belit..satu cubaan yg berani

     

  • At 11/9/11 4:14 PG, Blogger lyeahassan said…

    suka sangat dengan jalan cerita dia ;) tapi mohon ada sambungan nya ye.

     

  • At 16/9/11 3:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best crita nie,,,
    tpi tolong wat sanbungan yerr....

     

  • At 18/9/11 10:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    g ada nma coy, klo buat cerpen buat namanya donx.....! oke

     

  • At 27/9/11 8:19 PTG, Anonymous adamia said…

    cerita dah ok tp xder kesudahan la plak.
    hadoi! buat suspen jer...

     

  • At 29/9/11 4:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aik????apasal citer tergantung ni????

     

  • At 1/10/11 9:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tergantung la citer ne...

     

  • At 10/10/11 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe niey x pam lha...

     

  • At 11/10/11 6:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni bestla...
    buat smbungn,xkan smpai situ je
    do the best writer !

     

  • At 13/10/11 8:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam,,,btl2 dah 2 thn ni,,,ble nak wt sambungan,,ceta mmg bst lau ade buku mmg saya da bli auww,,
    hihihi wt sambungan agak2 buat ade perasaan kecewa ok,,yg wt kita ase tersentuh,,^_^ eyana

     

  • At 18/10/11 9:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    panjang but x sempurna.. kalau boleh kurangkan dialog. good luck n good job

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group