BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Oktober 04, 2009
Cerpen : Sekadar teladan!
Nama Pena : bulan_bintang

Amir sudah seminggu terlantar di hospital. Ibu dan adik- adiknya tak putus2 memanjatkan doa ke hadrat Illahi agar amir segera sedar dari komanya. Sesekali air mata amir mengalir membasahi pipi namun mata kecil itu tidak mahu celik juga. Si ibu pula menangis hampir setiap hari dlm minggu itu. Sayu melihat anak yang baru berusia 18 tahun itu.

" wak, jom overnite mlm ni?" Syila merengek manja.
"tak boleh la syg. Rumate amir bising nanti. Amir kan dah dua hari tak blk bilik tuh. Minggu depan je ok?" amir memujuk.
" ala..biar je laa dia tuh. Wat tak tau dah laa. Dia bukan sape2 pon, rumate je. Kalo dia tanya amir nak pergi mana, Amir ckp kat dia jgn sibuk hal org. jaga hal sendiri sudah. Tu laa amir bg sgt muka kat ‘rumate kesayangan’ dia tuh. Eeii……menyampah la dgn dia tuh" syila mula berang. Amir serba salah. Dia tak mahu bergaduh lagi dgn syila. Br seminggu baik, takkan nak gaduh lagi.
" yela2. Mlm ni ok? Syila tunggu amir kat tempat biasa.
Amir memanjat anak tangga untuk naik ke biliknya di tingkat 3. Kebetulan rumate Amir ada di dalam bilik ketika itu.
"baru blk?" zara menegur lembut.
"aah. Akak tak ada kelas ke?" amir@ amira itu bertanya pula.
" tak ada. Kelas batal last minute tadi"
Selepas membersihkan diri, amir bersiap- siap untuk keluar. Janjinya pada syila tak boleh dilupakan.
"nak keluar ke mira? Zara bertanya. Amir sekadar mengangguk sambil Sweather disarung ke badan.
" akak egt nak ajak amira solat jemaah kat Pusat Islam malam ni. jom la. Malam ni ustaz Muhammad bagi ceramah sikit. Tajuk " kehidupan manusia di akhir zaman". Akak dengar ramai yang nak pergi malam ni. biasanya ceramah yg disampaikan oleh beliau membuatkan ramai yg menangis. Akak suka dengar ceramah dia. Best, dan tak bosan." Zara bersungguh2 mengajak walaupon dia sendiri dah tahu jawapan Amir tapi dia tetap mahu mencuba.
" lain kali la kak. Saya dah janji dgn kawan ni. Mlm ni saya tak blk bilik tau. Tido rumah member." Amir menipu lagi.
Zara risau memikirkan perihal roomatenya itu. Zara dah menganggap amira seperti adiknya sendiri. Amir baik, hormatkan zara yg lebih tua darinya itu, suka tolong orang dan ramah tapi perangainya yg satu itu yang membuatkannya buruk. Amir bijak menutup pekung di dada namun amir tak tahu bahawa rahsianya dah lama terbongkar. Zara sebenarnya dah tau siapa amira atau lebih glamor dipanggil amir itu oleh kawan2nya. Hanya amir yang tak tahu hal tersebut. Zara mahu menegur sikap amir tapi dia merasakan dirinya tak mampu untuk berbuat sedemikian. Zara hanya manusia biasa. Pengetahuan tentang ilmu agama pon tidak banyak mana. Apa yg perlu zara lakukan??!

Pada hujung minggu, seperti biasa, zara byk menghabiskan masanya di bilik. Assignment berlonggok yg perlu disiapkan. Deringan telefon di atas meja mengganggu tumpuannya. Panggilan dari siti rupanya.
" hah siti ada apa ni??" zara memulakan bicara. Sedikit tertekan kerana kerja2nya menyiapkan assignment terganggu.
"zara aku tunggu ko kat café. Dtg sekarang. Penting. Tutt..tutt.."talian terus dimatikan. Zara terkesima. Kenapa dgn siti?? Kenapa kelam kabut sgt budak tu. Zara mula risau. Jam di dinding di kerling. Jam 7.20 pm.

Sebaik melihat kelibat Siti di muka pintu masuk café, zara berasa lega. Sangkanya siti sakit tadi. Mujur tak ada apa2 yg buruk berlaku. Siti dilihatnya sihat walafiat lagi.
" ada apa ni Siti? Mcm ada hal serius je? Ko dtg je laa bilik aku kan senang." Ujar zara.
"shhyyhhh!!!!!!jgn kuar sgt suara tuh. Tu tgk tu??" siti mengangkat tangan menunjuk ke satu arah.
"apa dia??"zara tidak paham.
" ko tgk laa betul2. Kat meja hujung tu."
Zara memandang ke arah yg ditunjukkan siti. Amir!!!. Zara terdiam.
"kan aku dah cakap. Ko je tak nak percaya. Sekarang bukti dah depan mata. Ko masih tak nak percaya ?" siti memerli zara. Sudah byk kali siti menceritakan hal amir kpd zara. Namun siti berasa geram bila zara tidak mahu percaya pada kata- katanya.
"bukti apa siti. Diorang kawan je laa. Macam kita. Kita pon selalu mkn sama2..lepak sama2.. hah! Ko nak kata aku lesbian jgk ke?" zara cuba menepis kata2 siti. Zara cuba menyembunyikan kebenaran. Baginya cukop lah dia seorang je tau pasal hal ni. lagipon tak baik menghebohkan keburukan org lain.
"zara! Ko jgn laa main2. Cuba ko bukak mata ko tu sikit. Ko nmpak x pe yg diorang watt uh.pegang2 tangan lagi. Eeii.. geli aku tau x?!"
" dah laa siti. Jom blk. Aku tak solat maghrib lagi. Tgk jam ni, dah dekat pukul 8." Zara sudah melangkah untuk balik ke bilik. Siti diam dan hy menurut. Tiba2 siti terlanggar sebuah meja di hadapannya dan gelas di atas meja itu jatuh ke lantai dan berderai. Amir dan syila menoleh ke arah gelas jatuh. Amir kelihatan sgt terkejut apabila melihat kak zara dan kak siti ada di situ. Genggaman tangan syila segera dilepaskan. Zara menarik tangan siti dan terus berlalu dr situ.

Sudah 4 hari amir tak balik ke bilik. Malu agaknya bila rahsia dah terbongkar. Kejadian di kafe terngiang2 di kepalanya. Syila sedang merajuk ketika itu. Oleh sebab tak ramai pelajar di kafe pada ketika itu, dan kedudukan meja mereka yg agak terlindung memberanikan amir untuk menggenggam jemari dan mengelus lembut pipi syila. Kebetulan pula kak zara berada di situ. Amir langsung tak sedar akan kehadiran kak zara di café itu sehinggalah deraian gelas membingitkan suasana. Amir yakin kak zara telah menyaksikan segala- galanya. Lagu Adam- benar- benar menjerit kuat di sisi amir.
"I message received" segera amir membaca mesej yg entah dr sape itu.
Kak zara!!
"mira pergi mana? Kenapa tak balik bilik? Akak nak bincang sikit dgn amira. Mira blk bilik ye! Akak tunggu!"
Amir mengeluh perlahan. Dia masih belum bersedia untuk berhadapan dengan kak zara. Entah kenapa dia malu benar dgn kak zara. Jika org lain yg tahu akan rahsia yg bukan lagi rahsia itu, amir tidak kisah sgt. Tapi dgn kak zara?!!! Kak zara dah dianggapnya seperti kakak sendiri. Mklumlah, amir anak sulung dari 3 beradik. Kedua adik amira perempuan dan amir hy punya ibu. Ayah?? Amir sendiri tidak tau dimana ayahnya sekarang. Lelaki itu sudah lama meninggalkan mereka sekeluarga. Menurut cerita kawan2 ibu, ayah amir sudah berkawin lain dan punya famili yg bahagia. Amir benci kan ayahnya. Dan amir benci lelaki. Baginya semua lelaki sama je. Tak bertanggungjawab.

Amir berdiri di hadapan pintu bilik. Masih teragak- agak untuk masuk. Amir berpaling untuk pergi namun baru selangkah amir melangkah tiba2 pintu bilik dibuka dan kak zara terjengol di muka pintu.
" amira! Kenapa tak masuk?"
" maaf ye kak. Saya ada hal. Kita bincang lain kali" amir mahu pergi tapi tangannya sempat diraih oleh kak zara.
"masuk ye amira." Zara memujuk.

Suasana sepi buat seketika. Amir tunduk, malu untuk membalas pandangan mata kak zara.

" sebenarnya akk dah lama tahu mira," zara memulakan bicara. Amir terkejut.
"mksud akak?"
"sejak 2 bulan lepas.akak ternampak gambar amira dgn syila kat dlm laci. Mira ingat tak akak ada pinjam puncher mira dulu?? Mira suruh akak ambil kat dlm laci kan. Akak tak sengaja nak tengok. Akak minta maaf."

"tapi kenapa akak tak cakap ape pon?? Akak layan saya mcm biasa je?? Akak tak kisah??"

" akak kisah mira. Tapi akak tak ada hak untuk menghukum mira. Mira tak buat salah kat akak. Amira berdosa pada Dia Yang Maha Esa. Akak cuba cari masa yg sesuai untuk bincangkan hal ni dgn mira. Akak sayangkan mira. Akak dah anggap mira macam adik akak sendiri. Akak tak mahu tengok adik akak menyimpang dari landasan yg di ajar oleh Nabi kita." Zara berhenti seketika. Amir ditatap penuh kasih. Air mata amir bergenang. Jiwa amir halus. Masih belum terlambat untuk amira bertaubat. Dia masih muda dan perjalanan masih jauh. Jiwanya yg memberontak membuatkan amira tersalah pilih jalan hidup.

" macam ni laa mira. Ni no fon ustaz Muhammad. Dia boleh tolong amira dan akak harap mira mahu untuk menolong diri sendiri. Masih belum terlambat mira!" zara menghulurkan sekepinng kertas kepada amir. Amir menyambut lambat- lambat.
"tapi kak.. mira malu."
" jangan risau. Akak dah ceritakan semuanya pada ustaz. Mira set masa pastu pergi jumpa dia ye!"
Perbualan mereka terganggu apabilapintu bilik mereka di ketuk kuat. Tam, rakan amira terjengol di muka pintu. Mukanya pucat.

"mir, syila accident!"
Amir memecut laju motosikal yg dipinjam nya dr zaki. Amir betul2 risau akan keadaan syila. Menurut tam, syila cedera parah. Hospital masih jauh. Amir memandu lebih laju lagi. Dia mahu cepat sampai ke hospital dan mahu meluhat keadaan syila. Sebaik sampai di suatu simpang, amir gagal mengawal motosikalnya apabila sebuah truct dari arah bertentangan merempuh sebuah kereta dan kereta terbabit pula merempuh amir yg tidak jauh dari situ.
Amir hilang byk darah. Hentakan kuat di kepalanya menyebabkan ada ketulan darah beku di kepala. Nasib amir agak baik kerana helmet yg dipakainya sedikit sebanyak membantu melindungi kepalanya. Jika tidak nafasnya dah lama terhenti sejurus selepas kemalangan tersebut, terang doctor izzuddin kepada puan salmiah, ibu amira.

Hari ini sudah masuk minggu kedua selepas kemalangan ngeri itu. Zara dtg lagi untuk melawat amira. Tangan amira digenggam kemas. Zara tiba2 dirundung sebak. Dia bersimpati pada nasib malang gadis itu. Zara juga sentiasa berdoa agar amira akan sedar dari komanya. Petang itu, zara sedang berkira- kira utk pulang apabila dia melihat jari dan mata amira bergerak- gerak. Ini petanda positif. Zara segera memanggil nurse yg bertugas.

Alhamdulillah syukur ke hadrat Illahi, amira sudah sedar dari lenanya yg panjang. Amira mula berubah dan bertaubat. Dia mula mendekatkan diri pada Yg Maha Esa. Manakala Syila pula mula menjauh. Amira cuba menasihati syila agar gadis itu juga akan sedar akan kesilapan diri dan kembali ke jln Allah. Malangnya gadis itu tetap berdegil. Hubungan mereka renggang terus.

Pada suatu hari, ketika amir masih berada di kolej, puan salmiah menerima satu envelop yg penuh dgn gambar2 sensasi amir dan Syila pada suatu ketika dahulu. Gambar yg sgt memalukan dan jijik dipandang. Puan salmiah berasa sgt marah pada ketika itu. Dia malu atas apa yg diperlakukan amir dlm gmbar tersebut. Gambar peluk, cium dan mcm2 aksi lagi. Tiba2 puan salmiah jatuh pengsan kerana diserang sakit jantung. Setibanya di hospital,puan salmiah disahkan meninggal dunia.

"ibuuuuuuuuuuuu!!" Amira meraung sekuat hati. Tangisnya makin lebat apabila mengetahui perihal gambar2 yg diterima oleh ibunya. Itulah punca ibunya diserang sakit jantung. Amira berasa bersalah. Dia lah pembunuh ibunya sendiri. Amira masih ditanah perkuburan sedang org ramai sudah lama pulang.
"kak long mintak ampun bu, kak long salah. Ibu!! ampunkan kak long bu..ibu….!" amira menangis lagi.
posted by Penulisan2u @ 6:02 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
4 Comments:
  • At 4/10/09 8:49 PTG, Blogger kiWiE said…

    masti syila yg send gmbr 2 kan????

     

  • At 7/10/09 6:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btl3..all d best. ;-)

     

  • At 7/10/09 10:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus citer teladan cmni..
    bnyk manusia kat luar sne da terpesong..

    nyesal dulu pendapatan..nyesal kemudian xde gunenyer..

    -miss_purple-

     

  • At 13/10/09 5:01 PTG, Anonymous amira but not lesbian..haha said…

    bt lah nama lain....sm nama ak ler..hehe..but cte ni best jgklah...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group