BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 31, 2009
Cerpen : Adakah dia milikku?
Nama Pena : rikku

"Weh, ko termenung lagi!.Termenung pula tepi tingkap. Bukan ada lelaki hansem pun kat situ" bisik Nia kuat di cuping telingaku.


Sergahan Nia membuatkan aku tersedar dari mengingati kenangan dulu, kenangan yang tetap kukuh dalam memori lampau aku.


"Cik Nia sayang oi! mana ada aku termenung la, aku perhatikan bunga kat pokok la..cantik, tapi sayang lama-lama nanti akan gugur juga bunganya" jawabku tanpa berpaling ke arah Nia.


"Amboi-amboi kawan aku sorang nie, jiwang pula ko. Tu la, aku suruh cari pakwe sorang tak nak. Kenapa ko ni susah sangat, bukannya tak ada orang minat dekat ko,bersusun-susun. Ko tu je yang tidak habis-habis nak reject mereka. Kesian aku tengok budak-budak tu..belum apa-apa lagi, ko sudah reject mereka.Tak tahu apa lagi yang aku nak cakap..memilih sangat, campur pulak dengan sikap ko yang dingin dengan lelaki, nampak gaya sampai tua la kawan aku ni tak khawin-khawin.Lagipun kita ni sudah tak lama dekat sini, tinggal satu sem lagi nak graduate" bebel Nia.


Aku pekakkan telinga aku dengan bebelan Nia yang tidak habis-habis bangkitkan isu yang sama pada setiap hari. Penat aku mendengar nya. Ingin aku jerit dengan kuat pada Nia yang aku juga hendak dibelai dan dimanja oleh lelaki yang bernama kekasih, tapi entahla.


" Weh alya!! ko dengar tak apa yang aku cakap nie! mengelamun lagi!! geramnya aku, sia-sia sahaja aku cakap, ko bukan dengar pon.Hah..start la tu buat muka..geramnya!! " Nia memarahiku sambil tangannya membaling bantal padaku.


" Ish Nia ni. Tue la ko, lain kali jangan bebel pada aku perkara yang sama je hari–hari...bosan aku tau..bosan!! "


Aku mula berdiri dan berlalu dari situ.


" Hah..tu nak ke mana pula? nak tengok bunga lagi ke? " tersengih Nia cuba memerli ku.


" Ha ah…nak pergi kira bunga - bunga yang berguguran tu. Mana la tahu terserempak dengan lelaki hensem ke..apa salahnya " jawabku dengan selamba smbil menutup pintu dengan kuat. Sengaja aku lakukan begitu.



******************************************************


" Alya!!! ".


" Ish!..siapa pula yang panggil aku ni. Kacau daun betul. Tak boleh tengok orang senang sket, ada-ada sahaja rintangan " Rungut ku dalam hati.


Aku dengan berat hati mula menoleh.


Danny??.


" Kenapa?. Ada apa-apa yang perlu saya tolong " Tanyaku dengan perasaan tidak ikhlas.


Danny? kami dalam tahun yang sama, tetapi fakulti kami berlainan. Aku tahu nama dia disebabkan Nia sibuk bercerita tentang Danny. Muka macam Awal, pengacara Beat Tv. Hansem?, boleh la tahan. Yang penting aku langsung tidak berminat hendak berkenalan dengan dia kerana dia akan mengingatkan aku pada seseorang.


Tersengih-sengih Danny melihat aku dari atas smpai ke bawah. Aku mula tidak selesa segera mula menoleh ke depan dan mula untuk berjalan kembali.


Danny dengan pantas berlari mendapatkan aku kemudian bersama-sama berjalan seiring dengan ku.


" Mamat ni hendak apa pula. Dah tidak ada kerja ke " bicara ku sendiri.


"Alya"


panggil Danny dengan lembut. Aku langsung tidak menoleh.


" Cantik awak hari ini, baju kebaya singkat warna Oren betul-betul sesuai dengan awak kan? betul-betul menyerlahkan muka awk yang putih kemerah merahan tu, cmpur dengan lesung pipit awk tu, kalau senyum aduhai, cair lelaki-lelaki kat sini..hehe..kalau awak jadi awek saya, tak tidur malam saya jawabnya " puji Danny.


Pujian Danny langsung tidak berbekas pada aku. Dengan geram aku terus mempercepatkan langkahanku meninggalkan Danny sendirian. Kemarahanku sudah hampir-hampir ke tahap maksimun. Aku bencikan lelaki!!.


Terkebil-kebil Danny apabila aku meninggalkannya dan melihat mukaku yang menahan marah.



**********************************************************


Aku mula membuka laptop kesayanganku, bagiku hanya laptopku tempat aku curahkan segala-segalanyanya. Perasaan ku, pahit dan manis semuanya tersimpan kemas di dalamnya. Aku mula membuka file yang menempatkan semua gambar-gambar kenangan aku ketika waktu dahulu. Disebabkan terlalu asyik melihat gambar, aku tertekan file gambar yang sepatutnya telah lama aku buang sejak dahulu lagi.


Click!


Terpampang di depan mataku berpuluh keping gambar seorang lelaki. Bermacam aksi gmbar dapat diperhatikan, ada sedang tersenyum riang, ada yang sedang bermain dan banyak lagi. Kesemua gambar di ambil secara curi pada tiga tahun dahulu.


Kelu aku pada ketika itu. Itulah lelaki yang telah lama aku ingin lupakan dalam hidupku, lelaki yang telah membuat aku menangis dan membuat aku menutup pintu hatiku untuk menerima lelaki lain.


Tengku Hariz Iskandar!


Tanpa ku sedari, nama lelaki itu terkeluar dari mulutku. Telah tiga tahun aku tidak menyebut nama lelaki itu.Tiada sesiapa pun daripada kawan-kawan ku yang mengetahui bahawa aku menyukai lelaki ini. Telah lama aku simpan perasaan itu. Terlalu lama. Lelaki itu sendiri tidak mengetahuinya. kami tidak pernah berbual atau mengenali antara satu sama lain. Dia merupakan senior aku.


Pada ketika itu, aku di tahun satu manakala dia sudah di tahun terakhir. Fakulti kami berlainan. Dia megambil jurusan mekanikal engineering manakala aku pula jurusan kimia. Aku akui dahulu aku sangat bencikannya walaupun kawan-kawanku selalu memujinya dan menyatakan bahawa dia masih single dan loaded.


Iye la, mana tak loadednya, motosikal yang di pakainya RXZ berwarna hitam. Baju pula semuanya ada brand. Bagi ku lelaki seperti itu perempuan penuh keliling pinggang. Lelaki hansem katakan.Tapi, tak pernah pula aku terserempak dia dengan mana-mana perempuan.


Tapi orang tua selalu berpesan, " Jangan terlalu membenci seseorang, nanti turun pula pada hati" Ini la apa yang aku telah alami. Dari perasaan benci, telah bertukar pada perasaan sayang yang amat sangat. Perasaan itu datang secara tiba-tiba, mungkin kerana satiap hari kami terserempak ketika mahu makan.


Dan setiap hari juga aku akan mengintai dia ketika waktu makan. Hanya itu sahaja caranya untuk aku lepaskan rinduku. Tapi itu hanya seketika. Sehingga sampai satu hari di depan mataku sendiri, buat pertama kalinya, aku terserempak dengannya. Pada ketika itu dia tengah dating.Betapa mesra dan secocok nya mereka berdua. Aku tidak sanggup lagi untuk melihat lalu berlalu pergi. Ketika aku menoleh belakang, aku ternampak dorang berjalan di belakang aku. Dorang kelihatan begitu gembira manakala aku di depan mereka menangis teresak-esak. Itulah buat kali pertama dan terakhir jarak kami berdua sedekat itu. Hanya dalam 25 meter dan itulah kali terakhir aku melihatnya kerana aku tidak sanggup lagi.


Air mataku mula mengalir keluar. kenangan lama, betul-betul menyakitkan. Aku menangis teresak-esak. Tugasan yang perlu aku lakukan telah lama aku lupakan. kenangan itu betul-betul menyentap tangkai hati aku. Aku mahu menangis semahu-mahunya. Rinduku padanya semakin mendalam, namun apakah daya. Aku hanya mampu merindui bayangannya. Dahulu, hanya bayangannya menjadi penghias mimpi-mimpiku pada setiap malam.


Akhirnya aku tertidur sambil di temani air mata yang telah lama ku tahan sambil di iringi lagu "Hapus Aku" dari kumpulan Nidji


Yakinkan aku tuhan..

Dia bukan milikku…

Biarkan waktu..waktu..

Hapus aku


Sadarkan aku tuhan..

Dia bukan milikku..

Biarkan waktu-waktu…

Hapus aku



************************************************************


Tepat pukul dua setengah petang akan berakhir lah final aku untuk sem ini. Akhirnya setelah dua minggu berpenat lelah stay up sehingga lewat malam, aku boleh bergembira sepuas-puasnya untuk sebulan. Aku seakan-akan tidak percaya sudah dua tahun setengah aku belajar di UTM Skudai. Begitu cepat masa berlalu. Masa yang telah meninggalkan pelbagai kenangan kepadaku. Hanya tinggal satu sem lagi aku akan meninggalkan tempat ini dan mula untuk bekerja.


Aku mula sibuk mengemas barang untuk pulang ke rumah keesokkan harinya. Tidak terungkap dengan kata perasaan aku untuk pulang ke rumah. Betapa gembiranya aku untuk berjumpa dengan adik kesayanganku, Aizat.


Tiba-tiba pintu bilikku diketuk. Beberapa saat kemudian aku melihat Nia di tepi pintu bilikku. Dia memberitahu padaku bahawa ada seseorang mahu berjumpa dengan ku. Urgent katanya. Aku mula kaget. Selama ini tidak pernah sekali pun ada orang mahu berjumpa denganku. Kalau urgent pun mesti akan hantar sms kepadaku. Aku mula pelik kerana Nia tidak berkata apa-apa pon dan terus berlalu.


5 minit kemudian setelah bersiap ala kadar aku keluar mencari kelibat seseorang yang mahu berjumpa denganku. Tiada sesiapa di situ, cuma terdapat sebuah kereta BMW Series 5 terpangkir berhampiran blokku. Aku mula merasa seperti di permainkan dan segera melangkah laju masuk ke bilikku semula, tetapi langkahan ku berhenti apabila aku terdengar seseorang memanggil namaku. Jantungku tiba-tiba mula berdenyut laju.


" Mustahil!!..itu mustahil!!...suara tu…itu semua hanya mimpi!!..mustahil " Aku berbisik sendiri.


Aku mula menyambung semula langkahanku. Tiba-tiba, aku merasakan seperti ada seseorang memegang tanganku dan terus menarik aku ke dalam pelukannya. Aku terkejut sehingga tidak terkata. Perkara ini berlaku secara mendadak. Tidak mampu aku lakukan apa-apa.


Sewaktu berada dalam pelukannya, aku terhidu bau perfume yang di pakainya sama seperti Hariz. Lelaki yang amat aku rindui selama 3 tahun ini. Tapi itu mustahil. Hariz tidak akan berada di sini. Tapi, siapakah ini?


Aku merenggangkan pelukan itu. Air mata aku mengalir laju. Benarkan ini bukan mimpi? Adakah aku bermimpi bahawa Hariz berada di depan mata aku. Semua ini bukan mimpi apabila Hariz mengesat air mataku sambil mencium dahiku lembut. Aku yang masih keliru mengikutinya memasuki kereta BMW tersebut.


Setelah melihatku semakin tenang, dia mula bercerita kepadaku bahawa sudah 3 tahun dia mencari aku seperti mana 3 tahun aku merindui dirinya. kali terakhir dia melihatku pada waktu maghrib di tempat makan ketika dia bersama dengan Shasha. Ya, itu lah kali terakhir kami bertemu setelah aku membuat keputusan untuk tidak makan di situ lagi.


Dia menyambung..


Hampir setiap hari dia menunggu aku di tempat makan sehingga sampai hari terakhir dia berada di UTM. Tetapi, aku tidak juga muncul. 3 tahun dia menutup pintunya untuk menerima perempuan lain dan setiap hari dia berdoa supaya dipertemukan denganku sampai satu saat dia hampir-hampir mengalah, Allah telah mengakbulkan doanya. Harapannya semakin bersinar apabila adiknya menceritakan dan menunjukkan gambar aku kepadanya. Adiknya menceritakan semua perihal ku kepadanya dan menceritakan kepadanya bahawa aku telah menunggunya selama 3 tahun.


Aku semakin bingung. Hariz punya adik?. Memahami kekeliruan ku, Hariz sambil tersenyum menceritakan bahawa Danny adalah adiknya.


Aku betul-betul terkejut. Dalam fikiranku, patut muka mereka sama. Adik beradik rupanya. Tidak pernah ku sangka dunia ini sangat kecil. Tapi, ada sesuatu di sini yang aku betul-betul tidak mengerti.


Tiba-tiba bunyi ketukan di luar pintu kereta. Hariz keluar meninggalkan diriku sendirian di dalam kereta. Dalam keadaan samar-samar aku melihat Hariz sedang berbual dengan dua orang yang benar-benar aku kenali. Nia dan Danny?. Tanpa berfikir panjang, aku terus meluru keluar dari kereta dan terus pergi mendapatkan mereka bertiga.


Nia mula bercerita padaku bagaimana dia mengetahui perkara ini. Pada waktu malam ketika aku terbuka file-file yang menempatkan gambar Hariz sambil menangis teresak-esak, Nia ternampak dengan tidak sengaja. Pada ketika itu, dia mahu berjumpa dengan ku untuk bertanya tentang tugasan yang diberi. Melihat keadaanku yang sedang menangis, dia memerhatikan aku sehingga aku tertidur.


Pada malam tersebut, aku tertidur sambil terlupa menutup laptopku. Nia menunggu sehingga aku tertidur dan kemudian dia membuka semula file-file tersebut dan membaca semua isi hatiku selama 3 tahun ini. keesokkan harinya Nia berjumpa dengan Danny kerana menganggap gambar-gambar tersebut gambar Danny, tetapi alangkah terperanjatnya Nia bahawa rupa-rupanya gambar tersebut milik abang Danny iaitu Hariz. Dari situ, mengertilah Nana kenapa aku selalu dingin dengan mana-mana lelaki.


Setelah Nia habis bercerita, Hariz menoleh ke arahku sambil memegang tanganku dengan erat . Aku tidak mampu untuk berkata-kata lagi. Hanya mampu tersenyum malu sambil memeluk Nia dan mengucapkan terima kasih untuk pertemuan yang amat bermakna ini.


Danny pula hanya tersenyum melihatku. Tetapi, dapat ku lihat garis-garis kesayuan pada wajahnya. Aku mendapatkanya dan mengucapkan terima kasih kepadanya.


Danny hanya mampu berpura-pura senyum di depan Alya, abangnya dan Nia. Andai itu takdirnya, dia merelakannya.

"Alya, kalau itu mampu membahagiakan dirimu, aku sanggup mengundurkan diri dan mendoakan dirimu agar gembira selalu. Pergilah sayang..akan ku biarkan rindu ini berlalu seperti embun pagi. Dingin dan menyenangkan tapi, apabila datangnya sang mentari ianya akan hilang untuk selamanya"




-----TAMAT--------
posted by Penulisan2u @ 1:37 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
87 Comments:
  • At 31/10/09 2:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ringkas tapi blh tahan..
    good...

     

  • At 31/10/09 10:14 PG, Blogger cempakabiru said…

    emmm..saye suke ngat cite ni...ntahla...cam de link je...ringkas tp mnrik perhatian sye..

     

  • At 31/10/09 2:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet story..wlpn ringkas tp jln cerita nya mudah difahami..
    teruskan usha...

     

  • At 31/10/09 4:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tenkiu suma tok komen 2..
    2 cerpen sayer yg pertama..
    hehe..


    -rikku-

     

  • At 31/10/09 4:17 PTG, Blogger aira said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 31/10/09 4:23 PTG, Blogger aira said…

    nti guna nama aira lak..

     

  • At 31/10/09 6:01 PTG, Blogger syasya said…

    nnt gune name syasya untuk watak utama pulak ye...hehe..

    cerpen ni best sgt..ringkas and menarik..

    saya suka kata2 yg terakhir tu..keep it up writer!

     

  • At 31/10/09 6:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best langsung...
    Mana boleh Danny suka Alya...Dia kan tengah dengan Nia...
    Curang namanya tu...
    Laki and perempuan mana boleh peluk-peluk...haram...bukan muhrim...
    Tapi chayok..usaha lagi....:-)

     

  • At 31/10/09 8:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    danny suka alya la..
    bkn nia..
    da slh phm erk..
    neway thnkz 4 da comment

    -rikku-

     

  • At 31/10/09 11:53 PTG, Blogger a.s.m.a said…

    cta ni ringkas sgt..
    kalu wat dlm dialog mgkin lebih menarik..
    apa2 pn best la idea awk..
    all d best..

     

  • At 1/11/09 2:39 PTG, Blogger CahayaBulan said…

    stuju dgn "tanpa nama"...pluk2,cium2...hmmm, kpd pnulis...klu bleh,x pyh la wt cte cmtu...x de baiknyer pon...huhu. stiap ap yg kte bt akn dikira di sana klak kn...cter ni da ok tp elemen islam tu pnting as long as we r muslim

     

  • At 2/11/09 12:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm...cite ni mengingatkan aku pd cite lamaku...merindui lelaki yang aku sendiri xpenah tegur smpai satu hari dia pergi camtu je...tp komen aku, cite ni terlalu simple...klu pjgkan cket mesti ada byk konflik. baru best...

     

  • At 3/11/09 5:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yela...sme ngn kte...mrindui laki yg x pnh tau pon isi aty kte..
    sdey je..huhuhu..:((

     

  • At 4/11/09 4:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hm................boring gile r......sowi ea.....

     

  • At 4/11/09 11:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kan ad ckp kecewa cz hariz jalan ngn gurl lain
    nape hariz lleh suke kat alya plak??
    confuse ma...

     

  • At 5/11/09 1:45 PG, Anonymous darkcomel said…

    rikku..
    congrats...
    sronok baca...
    ringkas.. mudah difahami...
    but mcm tak lgkap... hehehe...
    sape syasya tu??? mcm n lak hariz bley suka kat alya tetibe??
    mencintai tak semestinya memiliki...
    bahagiakanlah org yg kita sayang atau cintai wlu dirri terpaksa berkorban... itulah kebahagiaan diri..

     

  • At 6/11/09 12:38 PTG, Anonymous budu belacan said…

    kan best klu apa yg trjadi dlm crpen tradi pd sy....
    org yg kte tnggu, rupenye tnggu kita gak
    ramai ke yg brnsib baik sprti alya dlm dunia ni?
    entahlah...

     

  • At 6/11/09 5:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku nyampah r bace cerpen yang ade peluk cium ni..gediz je kot..blom kawin da ley dpat sumer..kikiki..

     

  • At 7/11/09 1:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    da whole story good..
    cm org len ckp..
    ringkas tp menarik..
    erm..
    klu leh,xperlu r babak berpeluk ni..
    kn manis klu crita ni de unsur2 percintaan islamic..
    tp org len sbuk jer dup ckp danny tu dgn nia n suka nia..
    ish..
    ok r tu danny myb de prasaan pd nia dlm diam2...
    klu crita ni kembangkan lg n trus sambung crita ni mst mnarik..tp jgn meleret k..
    caiyoak!!

     

  • At 7/11/09 4:32 PTG, Anonymous ocy said…

    bez

     

  • At 8/11/09 3:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok r weiyh....... aq trase cm bes je law aq lah wtk dlm cite nie......... huhu

     

  • At 8/11/09 10:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..tp mcm mana hariz tu bleh suke alya dlm mase yang sama dating dgn shahsha..

     

  • At 8/11/09 1:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    oky la....tp aku x phm la npew tba2 lak hariz leh nk kt alya??? bkk ke hariz da de awek??? emmm anyway bez gk la...

     

  • At 8/11/09 5:59 PTG, Blogger ..::riKKu..:: said…

    sowi kalo x phm..
    nie percbaan sy yng pertama..
    so still blurr lagi..
    tok next cerpen sy akn kurgkan bnda2 yg x spatotnya k..
    thanks suma...
    owh..sal shasha 2..
    sbnrnya spupu hariz..
    hariz juz anggap sbagai adik je sbb dye ske alya..
    alya yg slh phm..
    sowi x dinyatakan..

     

  • At 9/11/09 6:12 PTG, Blogger uu said…

    salam...
    ok..not bad...simple but interesting
    cuma rasanya untuk part yg berpeluk tu, tak perlu...
    tak manis lg pun, terang2 bertentangan dengan agama...
    kalau watak tu non muslim, it'ok..
    apa2 pun, percubaan yg bagus
    chayork99!!gambate~~

     

  • At 18/11/09 11:53 PTG, Anonymous luv_env said…

    pnulisan terlalu smple.
    not in realty life.
    but still ok..
    just 4 fun.

     

  • At 21/11/09 2:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermmm...
    bes jgk...
    tp,mcm komen yg len gak...
    krgkan part yg x spatutnya...
    awk leh wat yg lg baik rikku...
    gud luck...
    chayok2!!!

    ~~~syu90~~~

     

  • At 24/12/09 10:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agak tak logik la cter nie...... tbe2 je hariz datang. sungguh mustahil.. kepada penulis.... teruskan usaha n arap dapat buat cerpen yg logik skit ek.............

    bdk baru.

     

  • At 12/1/10 1:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menarik
    teruskan usaha k!!!

     

  • At 5/2/10 11:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm..ble x jgn tlis epy ending.??
    coz x suma yg kita admire akn dpt...

     

  • At 24/3/10 5:09 PTG, Anonymous hilabeetle said…

    Wah syahdu nyer...cinter diam2 ni...
    Secret Admire la ni...
    Luckily at last dpt juga bersama :)

     

  • At 30/3/10 7:51 PTG, Anonymous qysrah said…

    emm..rgkas,tpi bgus..gud luck rikku..

     

  • At 13/4/10 5:35 PTG, Anonymous gUrl.. said…

    best cite ni..cume simple sgt,cube buat secara lbey mendalam..msti gempak!!it's just my opinion laa..

     

  • At 16/4/10 3:56 PTG, Anonymous mieya1402 said…

    crta yg sgt ringkas tp bst..

     

  • At 17/4/10 9:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    prasaan y sdg sy alami skang...
    i like my senior...
    tp xtrluah ag....
    arap2 ending cmni gak...
    gud job...

     

  • At 21/4/10 1:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best siot , lebar sneyum aku

     

  • At 3/5/10 4:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good job...ringkas,padat n menarik....good lukck

     

  • At 7/5/10 6:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer yang bezt giler...

     

  • At 13/5/10 11:19 PG, Anonymous wana said…

    hurm..xbpe nk pham lah...uummm...sbnrnyer si alya gan hariz tuh pnah bcinte ke sblom dwang bpisah???tah lah konfius skit lah..hehehe...but pape pon mnarik lah...tros an usha anda...:)

     

  • At 14/5/10 4:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story..
    sonok bce..
    tp kalo dipnjgkn lg ksah psal alya n hariz mst lg best...
    papepn mmg mantapla ur story..
    gud job..
    :)

     

  • At 17/5/10 12:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ..ringkas, padat & mudah difahami..
    Tapi bg realiti dunia skunk..kehidupan begini sukar untuk terjadi..
    ..bila baca kisah nie..seperti angan-angan..
    Tapi ape2 pun..tahniah kepada penulis..

     

  • At 17/5/10 9:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    napalah pendek sangat . . .best uda membaca . . hehhe

     

  • At 9/6/10 6:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    too short..
    very captivating though
    keep up da good work

     

  • At 12/6/10 2:34 PG, Anonymous mas aidil said…

    usaha yang bagos.
    berfikiran positif.
    tp.....terimalah hakikat
    bhwa,susah utk dpt situasi
    cmni.
    and,part brpeluk tu cam
    kurang enak utk dibacalah..jgn wat camtu
    lg taw.wat yg islamic cket.
    anyway,gud job wahai persona.
    usaha lagi.

     

  • At 18/6/10 7:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus..

     

  • At 21/6/10 4:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Keep it up...good..best!

     

  • At 3/8/10 9:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple tp menarik...
    TQ..best gak la..mudah fhm..
    truskn usaha anda.. :-)

     

  • At 15/8/10 1:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    asal pndek sgt....... mnarik.......hrp ade smbung .....

     

  • At 16/8/10 1:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    umm cerita yg ringkas..kurang konflik..tkda klimaks..mengelirukan...sy menyangka alya membenci lelaki krn peristiwa hitam yg dlaluinya..namun rupa2nya hanya krn memendam perasaan..dia tk spatutnya menutup pintu hatinya tuk lelaki lain dn tk perlu membenci lelaki..hariz tk salah..cuma keadaan yg menyebabkn mereka jd mcm tu..namun endingnya menarik..
    apapun syabas dn tahniah kpd penulis krn berani mencuba..
    Chaiyok2!!!k.. :D

     

  • At 7/9/10 11:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...good job..ase teruja lak....org yg kta idam2kn jd milik kiter jua...

     

  • At 11/10/10 10:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cter nie..good job kpda penulis..
    smga terbitkan cerpen2 yang menarik ag....

     

  • At 13/10/10 11:17 PG, Anonymous eja said…

    emmm hmpr sma ceta nya gn ceta sy,tpi bza nya sy da tnggu dia da 5 thun da, tpi x pena pn dia dtng cri sy dn x mngkin laa dia rndu pd sy emth2 da brpnya kot huhuhuuu ceta rkaan mang hnya ceta dn x pena akn sma dngan knyataan....

     

  • At 24/10/10 2:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lh cite nie...well done for writer..gud job!! ^_^ (EYRA@EKI)

     

  • At 30/10/10 11:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud job!
    truskan usaha anda...

     

  • At 1/11/10 4:00 PTG, Anonymous princess M said…

    best jugak cerpen ni... tapi, terlalu ringkas la. kalau pnjg siket cerpennya, mesti lagi best. walau pe pun, congrate sbb dapat tulis cerpen yang sweet dan best mcm ni...........

     

  • At 10/11/10 7:33 PTG, Anonymous ana said…

    erm cm cite ak je....minat kat senior....juz tau nme je...haha tp asenye ak xkan jumpe die da kowt....;(

     

  • At 17/11/10 12:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm getik sket...mcm die 2 sempurne sngt..pas2 ayik betuah je la dlm hidup ni....(@_@)

     

  • At 25/11/10 2:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    knapa karya anak melayu perlu ada adegan peluk,cium y mmg haram hukumnya?ini mggmbrkn m0ral auth0r trsebut.imaginasi si auth0r jdkn karya y baik,iaitu tmpt utk mnimba ilmu,agama,kwn2 y mgmbil brat tp dipunahkn dgn prgaulan bebas.sy xkn benarkan anak2 sy bca karya sebegini lg.menjatuhkan maruah org islam.mempermainkan hkum allah dgn jalan cerita y se0lah2 happy ending.

     

  • At 8/12/10 1:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yang ringkas tetapi masih tetap menarik..
    good job!

     

  • At 10/12/10 8:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nana 2 sape

     

  • At 13/12/10 11:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best,,
    py sian danny

     

  • At 1/1/11 1:50 PG, Blogger qrieya said…

    best tapi lagi best kalau panjangkan lagi n heroin tu bersama ngan Danny

     

  • At 1/1/11 2:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmmm....saye pun suke senior sy...sy 1st year...die thun akhir...tp mustahl kisah kami berakhir seperti ini...saya cume mmpu melihat foto2 die di facebook....i'm truly love him...btw...ur writing...well done...

     

  • At 11/1/11 9:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet.. but cam x logik.. sng2 jek c hariz 2 pgg tgn alya, hug n kis dahi.. suke ati jek wt cmtu.. x ssuai ngn adat org melayu..
    anyway, gud job =)

    ~aida~

     

  • At 18/1/11 8:55 PTG, Anonymous comiez said…

    wujud lg ke lelaki yg mcm dlm cite ni..........

     

  • At 28/1/11 2:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad.....but da reality is not like dat
    ssh kot....n cite ni simple ngt
    remember...cinta xselalu memiliki n ia xselalu indah
    segala pengharapan hanya pada ALLAH

     

  • At 4/2/11 5:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad......cume kena describe lebih sikit .....sape shasha.....dah bace komen baru tau rupanye cousin hariz....tapi a good try ..........boleh improved lagi.......terus kan usaha....

     

  • At 19/2/11 12:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...

     

  • At 19/2/11 5:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    knp jalan citer ni cpt sngt??
    bru je ase na feeling lbey2...tp tup2 da hbes..huhu
    pape pom.. citer ni bessttt!!
    congrats writterr.... :)

     

  • At 18/3/11 12:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cite ok...tapi nape nak gak adegan peluk2 cium2...ngada-ngada..padahal berdoa spya ada jodoh pas jumpe buat x senonoh plak...adui tang tu je tak kena yg lain OK je....teruskan

     

  • At 9/4/11 12:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite dah best.. cume knp prlu selitkan adengan2 yg haram ek..?? cube la buat cerita yg mnjaga batas2 psgn.. jdkn jln crita yg mpy unsur dakwah.. gud luck

     

  • At 24/4/11 10:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cita ni bez ,,, pnulis ni bljr kt utm skudai , johor ke ??? tengku hariz iskandar macam nama kerabat di raja johor je ,,, cuma tu tunku haris iskandar ,,, urrrmmm

     

  • At 5/5/11 7:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    slm...
    xleh download ke?

     

  • At 2/6/11 9:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terbaiiiiikkkk..........!!!

     

  • At 10/6/11 12:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Gud2.. best2... ku biarkan ridu iniseperti embu pagi....

     

  • At 10/6/11 12:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    :)

     

  • At 23/6/11 7:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kesian kt danny.knapa dia x ckp jea yg dia cintakan alya

     

  • At 11/8/11 1:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x faham criter ler........

     

  • At 29/8/11 4:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x fhmlh ngan jln cter nie..flashback kjap ja dah boleh terus jumpa n bahagia..
    cuba wat cte yg lbh baik,, tp tahniah wat writer kerana bjaya wat 1 cerpen yang boleh dikategorikan "best"

     

  • At 20/9/11 11:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    khayalan ja.... best juga cetanya..

     

  • At 12/10/11 9:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rikku..
    citer ni best wlaupun ringkas....

    knpe la citer ni nk kt sme psl pengalaman aq..
    falling in love with that person for 3 years make me cry almost every month..not everyday yerk.

    anyway,do ur best rikku!

    -ika626-

     

  • At 16/10/11 11:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yang ringkas dan best..
    tidak terlalu menyeleweng!!!
    anyways,good try!!(^_^)

     

  • At 11/12/11 11:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tahniah!:)

     

  • At 13/12/11 11:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CIAN GLER KT DANNY YG SANGGUP BRKORBAN DEMI ABG DY.BUT X SANGKA LAK CINTA ALYA BRBLS,HUH...SWEETNYERRR....CITE NI AMAT MENYAYAT ATI.

     

  • At 22/12/11 12:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu... x ramai org y brtuah cm alia....

     

  • At 1/3/12 8:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bile cite cam ny mesti ad..

    - PELUK
    - CIUM
    - PEGANG TANGAN..

    x sah kalo xde ADEGAN-ADEGAN mcm tuh..pe r..
    walaupun babak2 tuh x byk..

    hhurrmmm.. pape pon best cite nieh

     

  • At 2/8/12 12:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita terlalu ringkas

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group