BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, November 01, 2009
Cerpen : Aril & Akim
Nama Pena : BUDAK GERIK 93

Akim meneguk air botol disisinya.Tekaknya yang kering memang dah parah.Mana taknya,dari pukul 10 pagi tadi sampai pukul 2 sekarang ni,duduk memancing.Memang badan rasa sengal.Baldi berisi ikan tangkapan dikerling.Ehem..punyalah lama memancing,tapi ikan yang ditangkap tak sampai separuh baldi pun.Hm..sungai sekarang dah tak banyak ikan..Tenat!

Geng sebelah dipandang.Oiii!Dia buat apa tu?Tangannya ditongkatkan kebelakang,mata pula tertutup.Chait!!!Dia tidur??

"Aril!"Akim membaling batu kecil.

"Hoi superman datang tak bagi salam,salam tak sambut superman melayang?Eh..ada aku kesah??Ye??Aku bukan azwan eh ali ali!"Aril yang tersedar melatah.Dari posisi duduk tadi,dia dah bangun buka langkah silat.Hah hah,Akim gelak..

"Aril.."Akim bangun mencapai lengan Aril."Woi,dah dahlah tu..Teruklah kau ni!"

Aril masih mamai.Mukanya Nampak tak berdosa.Suci macam bayi.Tapi bila jer roh dia dah sepenuhnya masuk dalam badan..Pap!!Belakang badan Akim dipukulnya.

"Pinggan mangkuklah kau ni!Kenakan aku pula..Aku bagi karang!"Aril menunjukkan sikunya.Ada ker kawan tengah tidur,dia pi kacau?Aril kembali duduk.Begitu juga Akim namun sisa tawanya masih ada.

"Yang kau pergi tidur tu sape suruh?Aku ni yang susah payah nak tunggu ikan.."Akim mencapai tali pancing.

Aril berdengus."Penatlah weh.Nama jer memancing tapi aku rasa macam masuk formula one!Lama sangatlah kita memancing ni..Aku nak balik ar..Dah tengah hari,Zohor pun kita tak buat lagi.."Aril mengurut tengkuknya perlahan.

"Awal lagi.."jam ditangan dikerling."Lagi setengah jam,kita baliklah.."Akim memberikan cadangan.Aril hanya angkat kening tanda setuju.

"Aril.."

"Hm.."

"Lepas SPM ni,kau nak buat apa?"mata Akim masih pada sungai.

"Apa pasal keluar soalan cepu-perak ni?Dah tak ada cepumas?"Aril ketawa.Akim geleng."Entah..kahwin?"tanpa perasaan Aril menuturkan.

Akim pusing kepala 90 darjah kekanan.Matanya bulat.
"Wow!Ni biar betul ni..Hahaha..cucu wak Seman nak kahwin dah..Kalah anak dara sopan kat kampung ni!"Ketawa Akim kuat.

"Weh..tengok kakilah..Asal?Tak percaya kalau aku kahwin awal?"

"Bukan tak percaya tapi tu kira spesis luar semesta dah tu..Aril kahwin??Huwarh..Siapalah malang dapat kau.."kali ni ketawa Akim makin menjadi..

Aril buat gigi arnab."Malam ni aku cakaplah dengan atuk aku..Mesti dia seronok dapat menancu.."

"Menancu?"

"Lam-pi betullah kau ni!Aku kan cucu dia..Menantu tak sedap..Menancu baru kelas.."

"Ohhhh..macam taucu?"

Sesaat.Dua saat..
Kah!Kah!Kah!Kah!

"Arila!"ketawa mereka mati bila suara yang seperti kilat menyambar..Aril telan air liur.Suara guruh tu,memang dah tahu dah.

Wak Seman cekak pinggang.Muka pucat Aril dan Akim dipandang.
"Tengah-tengah hari buta,tak tahu nak balik rumah?Apa nak jadi?Balik!"Wak seman menghampiri Aril.Telinga comel Aril dicapai dan ditarik membuatkan Aril terdiri.

"Adeh..adeh tok..Sakit.."Aril menjerit kecil.Wak Seman melepaskannya.

"Balik cepat!Kemas!"

"Yes sir!"




Aril menekan alat kawalan jauh.Ahhh..bosannya,tak ada cerita best ker ha?Semua cerita sepesen jer.Pula tu banyak cerita Indon jer.Aku ni kat Malaysia ker Indonesia?

"Ya Allah.."Wak seman tepuk dahi."Apa anak dara tengok TV kangkang macam ni?Kamu ni tahu sopan tak?"Wak seman menghampiri Aril.

Aril telan air liur.
"Ala Atuk ni..tak sporting lah!"kakinya yang ngebat mengangkang tadi,dibetulkan.Mata dari skrin TV dialihkan pada wajah Wak seman.Kang tak pandang waktu cakap,kena bebel lagi.

"Apa tin-tin?Tin kat belakang rumah tu,adalah!"

Aril ketawa.Adeh atuk ni..Sporting pun tak tahu.Er..kena takallam dalam arab kot,baru atuk faham.

"Tu lagi satu!Gelak macam lelaki.Ila oh..sedar tak yang kamu tu perempuan ha?Bukannya lelaki..Ni perangai tak serupa perempuan.Mengalahkan lelaki.Apa nak jadi.."wak seman menggeleng.Aril hanya diam.Malas nak jawab sebab dah banyak kali benda yang sama jadi topic.

"Atuk ingat..lepas kamu SPM ni,kahwin terus. Setuju tak?"

Aril angguk tapi kemudian matanya bulat.
"Kahwin tuk?"tak percaya.Eh..baru tadi aku main aci nak kahwin dengan Akim,ni termakbul.Alemak..janganlah..

"Yelah..Atuk rasa cara tu jer yang boleh ubah kamu jadi perempuan asli.."

"Ish..buat apa nak jadi perempuan asli..orangkan melayu.."

Wak seman hembus nafas.
"Apa-apa lah Ila oii..Atuk dah tekad,memang nak kahwinkan kamu.Ingat tu.Kalau kamu tak mau pun,atuk tetap akan kahwinkan.Ingat,atuk ada hak nak kahwinkan kamu tanpa persetujuan kamu.Hak arwah abah kamu tu dah jatuh kat atuk "

Wak seman bangun.Mulut Aril masih nganga tak bertutup.Masuk lalat pun redha punya.Beruk pun tak terkejut macam ni!!!Huwarh..



Akim menekan perutnya yang terasa senak ya amat akibat gelak yang melampau-lampau.Memang rasa tak cukup nafas.Aril disebelahnya mencuka.Memanglah kesian tapi lawak!

"Tulah kau!Doa lagi!Adeh..Ni boleh masuk lawak antarabangsa tau!"Akim mengesat air matanya yang menitik.Ni air mata lawak antarabangsa..

Lengan Akim ditolak kasar."Weh..aku cerita kat kau sebab aku nak luahkan perasaan,bukannya nak bagi kau gelak macam orang tak cukup wayar!"

"Weh..rileks lah.Apasal pula kau nak marah-marah ni?Sejak bila Aril sensitive ni?Oooo..sejak Aril dah jadi Arila kan.."ketawa lagi dan lagi.

"Geramnya dengan kau ni!"Aril jerit.Satu kelas memandang.Pe kes?Tapi dah maklum,Aril dengan Akim memang macam tu,selalu tak cukup wayar.Entah wayar apa yang lupa nak pasang hari ni.

"Ok lah Aril sahabatku.Habis,kau nak buat apa?Apa yang aku boleh tolong?"Akim kembali normal.Walhal dalam hati,rasa nak hantuk jer kepala kat meja sebab nak gelak lagi!!!

"Ermm"jari telunjuk Aril bergoyang didagu.Keningnya pula terangkat-angkat."Kau jerlah jadi laki aku!"

"Wah!!!!!!!Tak mau!!!!!!"kali ni,jeritan Akim membuatkan satu kelas terkejut.

"Aril!Akim!"suara Joe,ketua kelas kedengaran.Kedua-duanya memandang Joe yang duduk dibelakang."Sejak bila praktis jadi pasangan Tarzan ni?"dengar jer Joe cakap,satu kelas ketawa berdekah-dekah.Jarang nak dengar Joe bagi humor macam tu.Akim dan Aril tarik muka.

"Tak payahlah kau nak terkejut sampai macam tu sekali.."Aril memdatar.Akim senyum.

"Sorry ar..Tapi aku terkejut sangatlah.Ada ker kau nak aku jadi laki kau?Weh..huhu!You’re not my taste ok!Kau Cuma akan jadi BFF aku sampai bila-bila tau!"

"Oh..kau ingat aku ni nak kat kau?Cekadaklah..Aku Cuma merepek tadi."Aril melepaskan keluhan.

Akim pandang Aril.Alahai,kesianlah pula kat dia.Bukannya Aril ni tak cantik..Cantik tapi kasar.Kalau kat sekolah,ok lah sebab Nampak dia pakai baju kurung dengan tudung.Tapi kalau kat luar,dressing macam laki.Rambut pendek.Kasar.Nama sedap,Arila Insyirah Iffani..tapi nak orang panggil Aril.Dari kecik lagi macam tu.Pantang kalau orang panggil dia dengan nama dia.Cuma orang tua jer yang dapat daulat panggil dia Ila dan seangkatan dengannya.

"Weh..dah waktu rehat ni.Jom pi library.."Akim bangun.Aril pun ikut sama.



Hari terakhir SPM!!!
Hoyehaho…
Hoyah!!!!
Merdeka!!!!
Joe selaku ketua kelas melaungkan tanda kemenangan.Semua orang keluar dari dewan dengan wajah yang lega.

"Petang ni pukul 3.00,kita berkumpul kat padang!"Joe mengingatkan.Semua ahli 5 Sc 1 angguk faham.

Petang tu,tepat jam 3.15,perbincangan dimulakan.Bukan study group tapi steady group!Hahaha..bala dah lepas,apa nak hairan.
Semua 19 orang berkumpul kat bawah pohon rendang.

"Jadi,apa perancangan kita?"Ashin si penolong ketua membuka kata.Sambil tu mulut dia penuh dengan makanan.Entah mana dapat.Patutlah badan mantop.

"Kita akan buat jamuan.Minggu depan.Kena jemput semua cikgu yang pernah ajar.Budget kita rasanya cukup.Tapi bab jemputan tu kena smooth sebab susah ni.Kan waktu cuti."Joe garu hidung tanda fikir.

"Makan tempah mana?"Ashin semangat.

"Asal bukan kau yang masak,aku makan jer."Ashin masam bila Joe mengenakannya."Kat Mak milah lah.Lagipun dia kan rapat dengan aku.Boleh minta kurang harga."

"Tempat?"

"Aku ingat nak guna dewan sekolah.Amacam?Berdaulat tak?"kening terangkat.

"Hoyahhh!!!"Satu kelas setuju.Joe memang boleh dapat anugerah ketua terbaik.Memang berdedikasi.

"Kalau gitu,sekarang ni kita lantik AJK.Nanti tak adalah kelam kelibut ye.."

"ok.."

Lantikan AJK jamuan dibuat.Al-maklumlah,kenalah buat meriah macam kenduri kahwin sebab last year nak duduk kat sekolah.Bezanya,tak ada pengantin jer.Hurm..kalau nak pengantin,ambik jer Faza dengan Amir tu.Masing-masing tengah angau cintun.

"Okey..perlantikan dah tamat.Aku rasa,kita tamatkan jer lah mesyuarat kita ni kalau tak ada apa-apa dah."Joe sudah bersiap mahu bangun.

"Joe,kejap!"Aril menahan.Semua mata memanah kearah Aril dan Akim.Aril cepat-cepat menyiku Akim yang tengah cuba buka kilang tahi mata kat sebelah.Akim bangun.Aril bagi isyarat mata dan mulut.Yang lain nganga tak faham.Pe ke hel lagi ni??

Mulut Akim membentuk O bila faham isyarat Aril.
"Kitorang nak minta tolong.."

17 pasang kening yang lain terangkat tertanya-tanya.



Berita jam 8.00 malam menarik perhatian Aril.Tekun matanya memanah TV.Muncul Wak seman dengan baju solatnya.

"Atuk tak solat isyak ker kat masjid?"Aril bertanya pelik.

"Dah habis pun.Kan dah pukul 8.45.Isyak kan masuk awal sekarang."wak seman duduk kat sebelah Aril."Ha..kan bagus duduk sopan macam ni.Pakai kain batik.Baru macam perempuan."Wak seman mengusap bahu cucunya.Satu-satunya cucu yang dia ada.Mana tak sayang.

"Atuk tak perasan ker yang Ila dah banyak berubah?"Aril menduga Atuknya.Wak Seman hanya angguk.Memang dia perasan perubahan Aril sejal 5 bulan yang lepas.

Agak banyak walaupun tak drastic.Duduk dah sopan.Boleh masuk dapur.Boleh pakai kain batik.Boleh pakai baju kurung pergi kelas tambahan.Cakap pun dah lembut.Kalau dulu bahasakan diri ‘orang’,sekarang dah boleh guna Ila.Tak ada nak merambu memancing sampai 2,3 jam.Semua tu berlaku bila dia cakap nak kahwinkan Aril.Tanpa sedar,Wak Seman mengoyak senyuman.

"Wah atuk.Tu makruh kalau senyum sorang-sorang.Ingat makwe baru ye?"

Wak Seman gelak."Mana adalah.Pandai-pandai jer cucu atuk ni.Hm..Atuk belum lupa lagi kata-kata atuk nak kahwinkan Ila.."

Muncung Aril muncul."Tuk..janganlah.Kan Ila dah banyak berubah.Takkan atuk tak Nampak?"

"Kalau dah berubah,maknanya Ila dah boleh jadi isteri orang!"kali ni,wak seman lebih seronok mengusik.

Aril menarik-narik hujung bajunya."Kalau dah tu cakap atuk,ila nak buat apa kan?"nada sedih.

Tangan Wak Seman mencapai tangan Aril.
"Cucu atuk ni dah pandai nak merajuk.Okeylah sayang..perkahwinan dibatalkan.."

Mata Aril bulat.Wak Seman angguk.
"Yelah..atuk tak ada calon pun.."

"Yabedabeduuuuuuuuuuuuuuuuuuuu"Aril lompat.Seronoknya tak terkata.

"Hai..mana sifat ayu tu?"

Aril sengeh.
"Tapi tuk..perkahwinan tetap ada!!"

Wak seman kerut muka tak faham tapi Aril sengeh muslihat.




Jamuan tingkatan 5 sangat meriah.Macam-macam ada.Semua datang dengan pelbagai ragam.Tapi,ramai orang terpaku tengok Aril ataupun lebih tepat…Arila Insyirah Iffani!!Cantik sangat..Dia pakai tudung dengan kebaya.Mau taknya terjojol mata kaum Adam.

"Kau buat mata diorang tu melalak…"Akim mengusik.

"Kau tak?"

"Aku??You’re BFF??Oh no.."Akim mengekek ketawa.Aril pun.

"Bila lagi ni?"Aril bertanya.

"Sekarang!"Akim meyakinkan.Mereka saling berpandangan sebelum masing-masing naik keatas pentas.Semua hadirin tertanya-tanya.

"Saya Arila,cucuk wak seman.."

"Saya pula Hakim Irfan,anak Wan Munah.."

Terkejut beruk Wak Seman dan Wan Munah bila terdengar nama disebut cucu dan anak masing-masing.Dahlah duduk semeja.Pandangan mata masing-masing menghantar ‘pekehelnyer?’

"Saya dah lama tak ada opah.."Aril kembali ambil mikrofon.

"Saya pula dah lama hilang abah.."Akim pula.

Muka cikgu-cikgu berkerut tapi geng 5 sc relaks jer sebab masing-masing dah tahu.

"Jadi…."kata-kata Akim mati disitu.

"Siapa setuju kalau Wak seman dan Wan munah nikah?"bersepadu suara Akim dan Aril.

Bulat mata Wak Seman.Bulat lagi mata Wan munah.Budak-budak ni.Seisi dewan hinggar bingar.


"Aku terima nikahnya Wan Maimunah bt Ali dengan mas kahwin RM65 tunai.."

Dah sah!!!!!!!

Wa..dapat opah baru…Aku usha muka pengantin baru.Huhu..nampak berseri walaupun kedut sana-sini.Tapi..ada nur..

"Woi anak sedara!"Akim menepuk bahuku."Apa rasa?"

"Ye pak cikku…..Rasa nak terkentut.."

"Hak elah..Eh,atuk kau dah kahwin,lepas ni kau nak balik ke imej lama kau ker?"


Aril angkat kening.Ni perli akulah ni.
"Tak..Aku dah tekad nak teruskan imej aku sekarang ni.Bertudung,sopan,lemah lembut.."

Akim sengeh."Bagus!"

"Nampaknya kisah kita ni lengkap kan?"

"Maksud?"

"Tak semestinya persahabatan lelaki dan perempuan akan berubah kepada cinta..Kita dah buktikan.."

"Hurm..betul..Kisah Aril dan Akim kan?"Akim senyum.Aril angguk.

Pengakhiran sebuah cerita yang indah.Atuk dah selamat kahwin dengan mak Akim.Aku dengan Akim pula,lulus cemerlang SPM.Dapat 10 1A.Siap dapat biasiswa ke Ireland.Nak lepas??Takkan..Hurm..Hati Aril tersenyum puas.Inilah,Aril dan Akim……
posted by Penulisan2u @ 6:22 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
132 Comments:
  • At 1/11/09 8:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurm best nyerrr...
    i like...
    interst....
    chayok2 trus kan usaha...
    tp kalu nx lg mnrik aril n akim kwin pas bljr...
    wahhh sernk nyerr..

     

  • At 1/11/09 8:40 PG, Blogger Monalissa said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 1/11/09 10:54 PG, Anonymous bluE_bErrY said…

    fuyOoooo....bgOs toi r dma nie...mmg cucu yg pling bgOs in de wOrlzzz...caya r!!!!!!!

     

  • At 1/11/09 3:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tpi kalo dorang kawen lgi best.....(ari ngan akim)but memang best.....tahniah writer.....

     

  • At 1/11/09 7:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penulis..penulis.. bila nak sambung chomelnya chenta..
    tak sabar nih..best sgt citer ni..
    chomelnya chenta pon best sgt..sambung cepat yer..
    apa erk blog awak..?

     

  • At 1/11/09 8:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    heheheh....kelakar citer nie.....kalau ada sambungan lagi best..... sokong dengan yg lain, kalau mereka disatukan lagi best.....boleh uat novel laaa...

    DiYaNN

     

  • At 1/11/09 9:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    OK JUGA BILA JUMPA CITER KELAKAR...TAHNIAH BUDAK GERIK 93...

    SAFFIYA

     

  • At 1/11/09 11:07 PTG, Blogger LiNa said…

    comel je cerita nie..best2..

     

  • At 2/11/09 4:32 PG, Anonymous farrawanie said…

    penulis ni ada blog tak??
    please3...
    nak link....

     

  • At 2/11/09 5:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    beznye cite...
    lawak tp bez sgt..
    mngajar erti sbuah prshbtn..
    x brmkna hbungan laki n puan 2 cinta...
    ia adlh sbuah prshbtn...
    klau bleh smbng lg kisah mreka...
    beznya..
    congratz 2 da writer..

     

  • At 3/11/09 1:11 PG, Blogger aBez hafizza said…

    hahhahaa
    besh3 n cumey3...
    lalallla~~teruskan ushe+)

     

  • At 3/11/09 11:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pergh!!! caya siot..
    best giler cite ni...
    lawak sempoi tp bernas...
    lain kali tlis r lg cite lawak sempoi cmni..
    aku suke...
    syabas2...

     

  • At 3/11/09 3:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni memang bagus.ada kelainan. tak la idea sama je.kawan dari kecik, dah besar kawin...bosan...keep it up

     

  • At 3/11/09 7:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    igat die dorg akn kwinnn
    pepunnnn
    cite ni mmg bestttt
    A.1

     

  • At 4/11/09 8:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    beshhh..
    len dr len..
    klkr..
    sempoi je ayat..
    keep it up..
    ~chentashepet~

     

  • At 4/11/09 1:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suka sebab sd name akim ngn aril..

     

  • At 4/11/09 3:20 PTG, Anonymous ara said…

    sempoi.... i like...... 4 bintang dr 5 bintang...cayalah!..

     

  • At 4/11/09 3:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    INGAT KAN ARIL N AKIM2 SHBT LAKI...XSNGKA LAK ARIL 2 PMPUAN...
    BUT...CITA NIE BEST SGT2 LAH...MENARIK...

    nOr_1804

     

  • At 4/11/09 7:10 PTG, Anonymous sepatuusang said…

    hurmm..bes
    kiut cter nih..
    kalo tmbh konflik ckit bes g kot..
    tp cmni pun dh A

     

  • At 4/11/09 8:39 PTG, Blogger eSHa aIShi said…

    bez gler r ceta ny..
    i have 1 idea nape x penulis ut ceta sal bdk2 sek??
    b'coz cye ny dak sek...=D
    xnk laa sal ceta monyet je..ut laa sal ceta family, alam persekolahan yg bez..
    hope de laa writer yang ut ceta cam yang cye tulis ny.. hihi.. btw this story bez.. keep it up.. thanks

     

  • At 4/11/09 11:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ctew nie bez....
    ckup bhn rmuannyew..
    ad part yg klakar n mcm2 lg lah...
    thniah diucpkn pd pnulisnyew..
    hope, dpt hsilkn ctew yg lg gempak...
    syabas!!!

     

  • At 5/11/09 10:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha...lwak2..
    citer nih best..
    the best writer..

     

  • At 5/11/09 9:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Wah...I like....best giler....

     

  • At 5/11/09 9:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku ngan besfren aku pn camtu gk. no heart feeling. tapi sayangnya org slalu salah anggap. boring...
    thanx writer! cite yg best n sempoi!

     

  • At 6/11/09 11:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best!!
    tingin nk tau hub diorg klu masing2 dh kawen!!
    huhuhuu..
    mmg budk gerik kew?
    area mane? huhu

    _bdkGERIKgak_ =)

     

  • At 6/11/09 11:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gler......
    wt la cter lg....
    =)

     

  • At 6/11/09 2:23 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    cietr yg sgt menarik.
    x semua persahabatn akn berakhir dgn cinta.
    pershabtan still kekal smpi bile2.
    buat penulis, tahniah yer...

     

  • At 6/11/09 5:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best....

     

  • At 6/11/09 5:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kl aril n akim kawen nmpk klise sgt...suke ending cmnih..sempoi abes...huhuh mmg syok..aku yg nk exam pon still ade ms bc cerpen..hhahah :P

    -linx-

     

  • At 6/11/09 9:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu..besh cter nie...xjgka tp jd..bgush3..klu nk wt smbgn,mke sure besh sbb kdg2 klu smbg jd xxbesh...tahniah3..

     

  • At 7/11/09 7:03 PTG, Blogger adiibanurainn said…

    yes best sgt :)

     

  • At 8/11/09 3:57 PG, Anonymous myrofa said…

    kelaka la cite ni..
    saket per0t gelak..
    hakhakhakhak..
    ending die sgt best..
    kudos ntuk budak gerik 93...
    ^^

     

  • At 8/11/09 1:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kelakar ada..memang tak klise..tapi ceritanya biasa saja.
    tak ada yang hebat..tak ada tarikan yang menyengat.
    kepada penulis: berusahalah lebih kreatif;)-mawar-

     

  • At 9/11/09 2:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmmm,best..
    sgt menarik.lain drpd yg lain.

     

  • At 15/11/09 8:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sangat citer ni, kalau bleh nak sambungan dia lagi..
    u are telented...
    teruskan usaha..

     

  • At 16/11/09 5:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    atuk dy y kawen??hahhahaa..x penah di buat cerita. .klako sekh..hahaaa

     

  • At 17/11/09 8:14 PTG, Blogger syu.cute said…

    gila btol pala otak aril n akim uh...
    tp kn, nsib bek atok dye stuju...law x stuju...hakhak xmw pkir!! hmm..bt pnulis...bgos2 troskn usaha yer...

     

  • At 18/11/09 2:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nyer best btol la..

     

  • At 20/11/09 1:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kah99..mmg best dan lawak gler..
    idea fresh..
    good!!!!2 thumbs up

     

  • At 20/11/09 1:48 PTG, Blogger sHe~TeE said…

    huh..
    best cte nih!

     

  • At 23/11/09 9:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Citer nie mmng best..ingtkan td Aril tu laki,rupe2nye pompuan..

     

  • At 24/11/09 7:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah2...cter nie bez gler...pernah bce kat blog...
    (kot2..mmg dh blog pnulis kot...hui3..)
    best sgt...buat lg ek..
    chaiyyok2...:D

     

  • At 25/11/09 5:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agk nyer penulis cite nie mmg sk kat aril ngan akim af kowt... hehehe...
    pe2 pown,,, cite ni best...
    tp hope ad smbungan tntang cinta aril n akim plak..
    kn best cm 2....

     

  • At 28/11/09 11:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smbung ek citer nie...kasi dorg kewen sblm g bljr ovesea ke...

     

  • At 29/11/09 5:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha, mule2 igt aril ngn akim gay.
    rupenyer aril tu pmpuan.
    cool lah, akak gerik 93. tue stahun je dr org. hehe.
    GOOD STUFF! :)

     

  • At 30/11/09 8:35 PG, Blogger Puteri's World said…

    waa..
    best laa citer nih..
    dh laa pkai name aril ngan akim,ahaha..
    sempoi..
    taniah kpd pnulisnye..
    =)

     

  • At 1/12/09 5:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler arw citer niey..tahniah!!!!

     

  • At 9/12/09 3:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perh rmi nyer yg dh bce cite ni..
    sya ni ntah yg ke barape la agak nyer..
    tp pe2 pn cite ni mmg best giler..
    suke sangat..
    caiyok2 2 the writer..

     

  • At 10/12/09 5:36 PTG, Blogger Shafiqah Zainuddin said…

    gila lawak.
    bertuah pny cucu.
    bertuah pny anak.
    bagus tol idea.

     

  • At 12/12/09 12:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cita ni.
    lwak pn ada.
    blh buat release tnsion..
    tahniah buat penulis....

     

  • At 12/12/09 7:55 PTG, Blogger "starlover" said…

    haha xD

    comel gila. tak semua berakhir dengan cinta. plot unik =)

     

  • At 18/12/09 10:37 PTG, Anonymous katak a.k.a kingkong said…

    wawwwwwww besnya........
    tersengeh sensowng ak tym baca cita ni....
    seb bek mmbr ak xsound kat ak...
    hehehehe

     

  • At 19/12/09 3:54 PTG, Blogger dakprobkatckewl.. said…

    cucu y sempoi!

    n kiut!!

    mmbr is only mmber not more dets!!

     

  • At 20/12/09 1:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bgos...... cinta x semestinye kan....... frenz is forever friend ok! i agree!keke

     

  • At 23/12/09 2:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    HAHAHAHA

     

  • At 27/12/09 1:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menarik weyh.....
    aku da bajet da diorg berdua bercinta...upenye2 mak dgn atok yg kawen...

    congrats dak gerik..
    aku dak lenggong..huhuhu

     

  • At 9/1/10 1:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez r citer nie
    gud luck..

     

  • At 10/1/10 4:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ingt aril tue laki rupenye pompuan..
    tertipu gue jap..
    cite nie best, wat ar smbungan dia..
    wat ar aril tue jumpa org lain,
    akim jeles ke..
    endg dia diorg kawin..
    syok skit..
    hope penulis nie wat smbungan citer nie..

     

  • At 20/1/10 4:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah.....
    bst nyer...
    aril n akim de gak..
    bes2..

    congrats..good job..
    -rina-

     

  • At 5/2/10 3:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    siyes...
    best sesgt...
    3x bace..
    pasni confm bace g
    -swift

     

  • At 5/2/10 3:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawaklah cita ni...igtkn aril n akim kawen,,tp alih2 opah n atuk dya kawen....hahhaaa...pa pun..teruskn usaha...

     

  • At 26/2/10 9:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x sangka budak gerik pon pandei gak tulis cerpen kan??? aku...bangga.jadi.....BUDAK GERIK!!!

     

  • At 27/2/10 9:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnya.. PULAK..AIN

     

  • At 8/3/10 6:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adeE sOowg budk gNe nMe pQAh juricOo n/alieYa caNtik. y sKe gLeEr blOog neEy.,,

     

  • At 18/3/10 2:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ingat kan aril tu laki. rupanye pompuan

     

  • At 21/3/10 1:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer best.....
    tapi naper kalo amek spm je mesti dapat kptsn power2...
    wat je la normal2 sikit,
    5A ker, logik la cikit....
    hahahahahha

     

  • At 27/3/10 11:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wakakaka!!!!!!!!!!!!
    salute toing2 r.....
    ikot result spm a+ lohhh.........

     

  • At 28/3/10 11:26 PG, Anonymous aziera said…

    hehehehehe...klaka ar cte nie..mle2 ingt cte nie akhir die msti aril n akim 2 couple mcm cte laen but mleset plak..x pk pown psl atok aril leh kwin dgan mak akim...good idea..btol jgak kan,x smestinye pshabatan lelaki dgan pmpuan tkr jd chenta..ske la cte nie...5 bintang.

     

  • At 30/3/10 4:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah !!! bgs3.ending yg cukup menarik.last2 atuk aril n mak akim yg kawin.klo last2 akim n aril kawin, dh byk cite camtu dh bace.bagus la result due due skali 10 A1.hehehe

     

  • At 2/4/10 4:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang best betul
    jangan marah haa

     

  • At 3/4/10 10:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haaha...bes lh cite nie...

     

  • At 4/4/10 8:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nyer......................................luv it!!very much!

     

  • At 9/4/10 5:34 PTG, Blogger Zek said…

    hadoi...nasib x jatuh dr kusi, byk sgt gelak...
    ape la keje budak2 tu, g kawinkan atuk ngan mak diorang plak... apa2 pon, this story have brighten my gloomy day ~thanks a lot author~

    teruskan berkarya ya...
    ganbatte kudasai~~~ ^______^V

     

  • At 16/4/10 1:54 PTG, Anonymous mieya1402 said…

    best crta nie.sntai n rlax..xdalah asyik bca crta sdih hehe

     

  • At 26/4/10 9:54 PTG, Anonymous Eika Mentiq said…

    cte ney mmg mnarik..
    jln ctenye padat ngn unsur humour..
    xlaa boring mse bce cte ney..
    congratz..!!:D

     

  • At 27/4/10 2:28 PG, Anonymous sasha0106 said…

    best citer ni. ending siap mention blk tjuk citer. camni baru best!

     

  • At 4/5/10 5:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cite ni..enjoy je

     

  • At 8/5/10 9:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klakar gilerr wei....! :-D

     

  • At 21/5/10 10:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...
    idea yg b'beza...
    igt aril laki td...
    hehe....
    npe xde hafis...
    hehe...
    papepn nice story...
    :)

     

  • At 1/6/10 2:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehehehe.. besi crita nie.. igt kn ari jd kwin ngan akim.. tau2 nnek dorng plak yg kwin.. hehe.. but any wre crita nie mmang enjoy giler.. :)

     

  • At 4/6/10 3:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestla citer nie...
    aku suka sangat,dahla guna nama akim,aku suka nama akim...
    kpd pnulis sye hrp awak buat citer aril&akim 2 yer...
    sye brharap sangat ada sambungan citer nie...
    good job pnulis...

     

  • At 6/6/10 11:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita nie best...
    enteresting..gak..
    tapi end tak bape best....

     

  • At 8/6/10 11:46 PG, Anonymous syasya said…

    best cite ni
    harap dapat buat sambungan nye pulak....

     

  • At 10/6/10 2:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    egatkan sal akim n aril af7...
    tp citer ni mmg best r...

     

  • At 11/6/10 2:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    igt an aril 2 laky ..
    rupe2 nye tomboy
    bezz3..

     

  • At 11/6/10 11:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gempax ar citer ny

     

  • At 15/6/10 3:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez sgt2 cter ni..

     

  • At 19/6/10 3:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best, memang tak percaya mula-mula yg Aril tu lelaki..

     

  • At 12/7/10 1:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer ni...-mi-

     

  • At 27/7/10 4:35 PTG, Anonymous dhera said…

    hehehe....kelakar2!!!

     

  • At 30/8/10 12:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow bestnye.. kalau ada sambungannya lagi best.. penghujungnya akim dan aril couple...

     

  • At 3/9/10 11:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alemak sweett gileeerr cite nie ..terharu aku doh....:P

     

  • At 7/9/10 6:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bley thn r jgk cter ney...
    hrp pnulis dpt improve kn lg cter yg sterusnye coz
    cter ney bese2 jerk.. my siggestion, better arila n akim 2
    kwen lg bez.. tp, cter ney mmg klakar n
    x mmb0rigkn.. well d0ne..!!!

     

  • At 4/10/10 12:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nie biasa jer..
    ada unsur klakar tp cite terlalu ringan.
    neway,keep it up!

     

  • At 7/10/10 8:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST LARG AMIR HANIS

     

  • At 9/11/10 11:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hakhakhak..lawak larr citer nie..sempoii

     

  • At 17/11/10 6:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aq suka..jln cte kemas,hrp ad smbungan lg.

     

  • At 25/11/10 8:25 PTG, Anonymous zatul said…

    cngrltion...be the best.....cayo2..

     

  • At 26/11/10 9:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow!! best ar citer nie. i suka sgt.. mula2 ingat kan aril ni laki.tup2 pompuan. best. congrates. teruskan berusaha. chaiyok!! chaiyok!!

     

  • At 27/11/10 12:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i lu v dis story...i mmg ska mmbca..bg i cta nyh mmg mantap...

     

  • At 4/12/10 8:11 PTG, Blogger Saiyidah_Aisyah said…

    dpd tadi duk sengih sorang2 dpn pc !
    haha !

    best gilerr ! 5 star ! chayok2 !

     

  • At 9/12/10 10:55 PTG, Anonymous arChyiez boY said…

    first2 ingat citer aril ngan akim artis 2.rupnyer laen pla.tp bezlarh citer ni.

     

  • At 14/12/10 12:08 PG, Blogger Air_Dha said…

    nice job .. hope dpt bce citer yg lgi bezt punyer la .. :-)

     

  • At 27/12/10 3:39 PTG, Anonymous budak c0mey..^_^ching said…

    c0mey3

     

  • At 28/12/10 5:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best best best.......

     

  • At 1/1/11 10:29 PG, Blogger qrieya said…

    comei r c iter nie.tp sy cedih sket.apsal akim x kwn aril?pe2 pun BEST!!!!!!!!!!!!!

     

  • At 9/1/11 2:47 PTG, Anonymous d said…

    tak bast la cerita budak gerik tu_+

     

  • At 9/1/11 2:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    daf ahf jd kag kty ldy oys pdu los agte sf ahvf sdga dbf f f gfjk dfhdsgf dkfg sdhfgfk fhdsfkg fkfh kff fufy fgdyfge afgegf fgey yfgyf yf y yfe fef efgef efgeff fgfgfff f fe gye yyy geyfe g fg f f fg fsd fs ffs fs fs ff sdf s fsf sf sfsf d f sfs s fsfsfsfs df fsf ff ssghj gjgj ghjgj as da ds s ad a sada ada a a a a da as ssadas saa as saffffg dgrthhfg hhghhhhhhh jkjhkhjkhkjh hj liuvc fdgh rtuy eqo p bxc jdtk fdgr hgkgs fagjyt ukiewtu iyrt kusertym rhamam yrjayswy jksxy yjsyhrjy yjtyb ryartykt ytkakj akakyr ayrk ary yry ukt kust ath ja yku ajr kye tr irlue r ku6t wer ut tetye r w tu tyer tuil th ukttr iyt rh yi ty ukt y yi

     

  • At 9/1/11 3:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dsf tsf ydf jfg khg dhguh uht

     

  • At 13/2/11 1:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cter ni...hemm,btol kew dpd kwn tkkn brubh jd kkasih??huhuu..

     

  • At 5/3/11 1:32 PTG, Anonymous cik siera said…

    waa.. caya lah cite nih.. klaka aje.. ingatkan aril tuh laki... hahaha..

     

  • At 16/3/11 4:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hak3..
    gilak r..dri awal tang akhir asik tngkap sengih jer..
    org kiri knn pon aku tak dulik..
    mmg citer ni da world daaaa!!
    congrats to budak gerik 93..

     

  • At 4/4/11 11:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud story.. ingtkan ni kisah cinta.. gud job

     

  • At 11/4/11 5:48 PTG, Anonymous fieza said…

    best.... mengharukan......

     

  • At 21/4/11 11:08 PG, Blogger hajar abdul jalal said…

    cerita yang simple tapi BEST GILA . keep it up ! :D

     

  • At 2/5/11 4:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bessssttttt......
    congrats to writer......
    keep it up n gud luck!!!!!!!

     

  • At 9/5/11 8:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    like like like!!!!

     

  • At 16/5/11 5:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gila cerita ni!!! buat lagi yang terbaik ok, writer!!!

    ~Syah~

     

  • At 18/5/11 1:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xla best sgt...bosan jek..xlogik pn ade...

     

  • At 1/6/11 8:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    comel laa tjuk nama dia :)

     

  • At 11/9/11 11:34 PTG, Blogger ilhambrothers said…

    simple..kreatif sbenarnya.. nice and keep it up.. :)

     

  • At 7/10/11 2:47 PTG, Anonymous ally_yara said…

    kalo dsambungkn lgi citernye ni ..rsenyer lg best!

     

  • At 25/10/11 2:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    firts ingat aril laki....tpi best gak arh....ending dia klakar.....menarik sesangat....<3

     

  • At 13/12/11 9:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice <3

     

  • At 14/1/12 12:57 PG, Anonymous Gadis Melayu said…

    wah ! cerita nie bagi ilham lah dekat saya . persahabatan lelaki dan perempuan tak semestinya berakhir dengan cinta . ENJOY SANGAT DAPAT BACA KISAH ARIL & AKIM :)

     

  • At 15/1/12 8:48 PTG, Blogger Awan Biru said…

    Memang idea asli punya. Cerita tidak berat dan sesuai untuk semua. Great job.

     

  • At 19/1/12 6:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni byk bg pengajarann !! nice sgt2....tak semestinya persahabatan lelaki n pompuan berakhir dgn cinta...ENJOY Sgt2x!

    ~natasya riesya~

     

  • At 25/3/12 8:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang terbaik...sy sangka novelis ni hnyalah insan yang pandai berimaginasi dan berfantasi...rupanya...okla...not badla....terbaik...

     

  • At 30/7/12 2:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala comel2,bez sangat cite ni kalau ade sambungan ag tambah2 bez,btw congrate..terusankan berkarya

     

  • At 3/8/12 2:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh tahan...teruskan berkarya... :)

     

  • At 25/12/12 12:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wh0ah . bez nye citew nih .
    ingtkn arila ngn akim yg kawen . upe2 nye at0k arila ngn mak akim . hoho . bez nye dpt tawrn g blja at luar ngara .
    nk ik0t contoh cm nih gak ah . bez . :)
    # sye aien .

     

  • At 12/9/13 12:25 PG, Anonymous H-H said…

    ingatkan aril laki td.. -.-''

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group