BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 31, 2009
Cerpen : Hanya Dirimu
Nama Pena : aerolit_gurlz

"Awak..kita pergi tengok cerita Upin Ipin nak?"ajak Miza sambil menyedut minuman milo ais.

Azim mencebik.

"Tak ade cerita lain ke nak tengok?Bosanlah..asyik tengok cerita kartun aje.Awak ni otak kartun sungguh".

"Ala..jomlah!Best tau cerita tu.Rugi kalau tak tengok.Dahlah Upin Ipin tu comel.Rasa macam nak peluk-peluk aje".

"Eh..kalau nak peluk,peluk jelah saya.Yang awak nak peluk Upin Ipin tu kenapa?".
Miza mendengus.Heh!Ada nak suruh orang peluk dia.

"Upin Ipin tu budaklah awak.Awak ni dah layak jadi bapak budak.Tak hingin saya nak peluk awak"kutuk Miza sambil menjelirkan lidah.

"Takpe..kalau saya jadi suami awak,jangan sesekali awak peluk saya.Kalau awak peluk saya,siap awak.."ugut Azim sambil tayang muka serius.

Miza terdiam.Merona merah wajahnya.Matanya tunduk memandang meja.Tak tahu malu sungguhlah Azim ni.Ada cakap macam tu.Nasib baik tak ada orang dengar.

"Eleh..malulah tu"usik Azim sambil ketawa kecil.Matanya tidak lepas memandang wajah Miza yang kemerah-merahan.

"Diamlah..saya simbah air ni kat muka awak,baru awak tahu".

"Simbahlah..ingat saya takut?Awak nampak air saya yang separuh gelas ni"Azim mengangkat Nescafe aisnya."Kalau saya simbah kat awak,awak lagi malu tau.Banyak tempat nak kena cover.Lainlah saya".
Miza menjegilkan mata.Tak senonoh sungguh!

"Assalamualaikum..wah!Rancak berborak"tegur satu suara.Pantas Azim dan Miza sama-sama berpaling.Kelihatan sesusuk tubuh yang santai berpakaian seluar jeans dan bertshirt lengan panjang berwarna putih.

"Wualaikumsalam..eh Tika!Buat apa kat sini?"soal Miza terkejut.

"Tadi aku jumpa kawan..tengah aku nak balik kat kereta aku,aku ternampak korang.Tu yang aku singgah tu"terang Miza.Pantas dia duduk di sebelah Azim.

"Eh Azim..kau nak tengok cerita Transformers tak?Tak lama lagi nak keluar kau tahu"ucap Tika.

"Mamak..bagi Nescafe ais satu"jerit Tika kuat sambil mengangkat jari satu.

"Eh ye ke..aku nak tengoklah.Aku minat sangat dengan cerita tu.Konfem lagi gempak kan.Miza..awak nak tengok tak?Nanti kita tengok yea.."ajak Azim beria-ria.

Miza terdiam.Nak aje dia cakap,yang dia tak minat cerita Transformer,tapi dia diamkan aje.Dia memerhatikan Azim dan Miza yang rancak berborak.
***************************
Setelah ku fahami..
Ku bukannya yang terbaik..
Yang ada di hatimu..
Tak dapat ku sangsikan..
Ternyata dirinyalah yang mengerti kamu..
Bukanlah diriku..

Miza hanyut menikmati lagu kumpulan Samsons-Bukan Diriku.Dia merenung siling di dalam biliknya.Entah kenapa,dia merasa seperti lagu itu ada kena mengena dengan dirinya.Dengan kisahnya.Miza mengeluh.

Azim..nama itu bergema di dalam kotak hati.Sudah hampir dua tahun dia berkenalan dengan lelaki tersebut.Perkenalan yang tidak disengaja ketika di kedai fotostat akhirnya telah membawa mereka ke dalam kancah persahabatan.Daripada persahabatan,akhirnya mereka menjadi pasangan kekasih.

Jujur dia akui,dia bahagia sekali dengan Azim.Lelaki itu baik,namun ada ketika mereka tidak sependapat.Bukan sahaja tidak sependapat,mereka juga kerap bergaduh disebabkan hal yang remeh-temeh.Mereka langsung tidak mempunyai apa-apa persamaan.Daripada satu hingga sepuluh,ada sahaja yang mereka saling tidak setuju.Malah,Miza sendiri tidak tahu mengapa dia masih lagi boleh kekal bersama-sama dengan Azim.Mungkin kerana masing-masing saling bersabar.Dan..andai kata satu hari nanti,kesabaran itu sudah melebihi tahapnya,ke mana hubungan mereka?Miza mengeluh sekali lagi.
*****************************
"Nah.."Azim meletakkan peha ayam di dalam pinggan Miza.Miza tersenyum.

"Terima kasih.."

Azim tersenyum.Miza memberi pula kepak ayam kepada Azim.

"Kenapa awak tak suka kepak ayam?"soal Azim.

Miza jungkit bahu."Entah..daripada saya kecik lagi,saya memang dah suka dengan peha ayam.Rasa macam sedap..Eh bukan rasa..memang sedap pun.Sedap sampai menjilat ibu jari"

"Owh..tapi peha ayam banyak sangat isi,tak sedaplah.."bangkang pula Azim.Dia sibuk mencuit isi daripada kepak ayam.

"Eh..banyak isilah sedap.Awak tengok kepak ayam tu,sikit aje isi dia.Dahlah tu,nak gigit pun susah.Tengok peha ayam ni..sekali awak ngap aje.."ujar Miza sambil menayangkan peha ayam itu di depan Azim dan mengigitnya.

Azim ketawa.

"Macam budak-budaklah awak ni…Yelah..awak menang!Kepala batu".

Terjegil biji mata Miza..

"Awak kata saya kepala batu?Awak tu..hati konkrit".

Azim terdiam,lepas tu dia angguk kepala."Betul.Saya setuju".Miza mendengus.

"Lepas ni kita nak pergi mana?"soal Miza.Dia mengambil sedikit kentang goreng dan dicicahkan dengan sos cili.

"Hmm..kita pergi tengok cd nak?Saya nak beli cd lagu rocklah..".

Miza mencebik."Lagu rock lagi?Bosanlah..awak tak bosan ke dengar lagu rock haa?"soal Miza.

"Eh..nak bosan apanya.Kena dengan jiwa,awak tahu.Yang awak tu,asyik layan lagu Indonesia je.Tak nak langsung menyokong industri lagu kita".

"Apa pula..saya layan juga apa lagu kita.Contoh macam Sofaz ke,Spider ke,The Fabulous Cat ke..lagu Indie pun saya layan tau".

"Apa?Hindi?"Azim ketawa nakal.

Miza mendengus."Apa pulak Hindi.Indielah awak..Indiependence.Awak tak layan ke?"soal Miza meskipun dia tahu,memang Azim tak layan punya lagu macam tu.

Azim geleng kepala."Tak..saya layan lagu rock aje..Well..kipas susah mati rock ni.Awak jangan tak tahu..Semua lagu rock saya layan.Semua penyanyi saya kenal.Sebut aje.Semua dalam kocek saya".

"Yea?Mana-mana?Meh sini saya nak tengok.Kot-kot boleh mintak autograph Amy Search.."gurau Miza sambil kepalanya terjenguk-jenguk ke dalam kocek seluar Azim.

"Loyar buruk awak yea.."Pantas sos cili dicalitkan ke hidung Miza.

"Awak.."jerit Miza bengang.Matanya meliar sekeliling sebelum menyapu kasar hidungnya dengan tisu.

"Malu awak tahu tak.Tengok tu..budak perempuan yang duduk dekat meja hujung sana tengok"ucap Miza sambil memuncungkan mulutnya menunjuk ke arah meja yang terletak di hujung.
Azim menoleh ke belakang.

"Mana ada aw.."Mati terus kata-katanya apabila hidungnya menjadi mangsa sos cili sebaik sahaja dia berpaling kembali ke hadapan.Miza ketawa besar.Azim mendengus.Dia mencapai tisu di atas meja.

"Ni nak makan ke nak main sos ni?"tanya Azim.

"Sapa yang mula dulu?"Miza angkat kening."Eh..ada orang tarik muka masamlah..Senyum..senyum sikit..Senyum.."gurau Miza sambil menarik hujung mulutnya dengan kedua-dua belah tangan.
Azim cuba menyembunyikan senyumannya,namun senyumannya terukir juga di bibir.Miza tersenyum puas hati.

"Nakal awak ni yea..".

Miza angkat kening sambil tersengih.
*************************************
"Awak..tunggu kejap"ujar Miza.Beg tangannya diselongkar.Azim mengerutkan dahi.

"Kenapa?Ada barang tertinggal?Tulah..saya dah suruh awak periksa dulu barang sebelum keluar.Iskk.cuai sungguhlah awak ni"bebel Azim sambil mengaru kepalanya.

Miza hanya diam.Tidak mempedulikan kata-kata Azim.Dia terus menyelongkar beg tangannya.Jumpa!Dikeluarkan beg dompetnya.Azim hanya memerhati.Miza melangkah meninggalkan Azim.

"Eh..awak nak pergi mana ni?"soal Azim kuat.Dia laju berjalan,menyaingi langkah Miza.

"Kejaplah..saya nak jumpa mak cik tadi.Kesianlah dekat dia.Saya nak patah balik,nak bagi duit sikit.Boleh dia beli makanan"terang Miza.

‘Mak cik?’.Azim menyoal diri sendiri.Ooo..dia faham!Mak cik yang berada dekat luar KFC tadi.Mak cik yang tengah duduk dekat atas lantai,sambil menadah tangan meminta belas ihsan orang lain.Patutlah Miza diam aje sejak mereka keluar daripada KFC tadi.Azim tersenyum dalam hati.Tersentuh melihat sifat Miza.

"Kot yea pun janganlah jalan laju sangat.Semput saya.Dahlah baru lepas makan ni".

"Yang awak ikut saya ni kenapa?Awak tunggu ajelah dekat situ.Bukannya jauh pun".

"Eh..takkan saya nak biarkan awak jalan sorang-sorang pula.Kalau kena ngorat,sapa yang susah..saya juga.Dah..jom kita masuk balik dalam KFC.Belikan makanan untuk mak cik tu.Kesian..tentu dia lapar".
Langkah Miza terhenti.Dia pandang wajah Azim.Azim membalas pandangan Miza sambil mengangkat kening.Miza tersenyum manis.Azim turut membalas senyuman Miza.

"Azim..terima kasih"ucap Miza.

"Tak perlu..untung saya dapat bakal isteri yang baik hati macam awak ni"usik Azim.Miza tunduk memandang lantai.Malu mendengar kata-kata Azim.Bakal isteri?Hee..dia pun beruntung dapat bakal suami yang baik macam Azim.
********************************************
Laju kaki Miza menyusuri jalan untuk ke pusat tuisyen,tempat Azim bekerja.Dia memandang mangkuk tingkat di tangannya sambil tersenyum manis.Bersusah-payah dia berusaha memasak untuk Azim.Harap-harap,Azim suka walaupun masakannya tidak seberapa.

Terhenti langkah Miza apabila memandang Azim sedang berbual dengan seseorang.Miza berjalan beberapa tapak di hadapan.Dia bersembunyi di sebalik tiang.

Tika..menyirap darah Miza.Bertambah rasa hatinya melihat Azim dan Tika ketawa riang.Azim tak pernah ketawa riang macam tu dengan dia.

Miza tidak jadi menemui Azim.Pantas dia berpatah balik menuju ke arah keretanya.Entah kenapa dia berpatah balik,dia sendiri tidak tahu.
***************************************
"Saya nak makan aiskrim.."

Azim mendengus."Aiskrim mendanya malam-malam buta ni.Jom kita makan yong tau fu".

"Tak mau.Saya tak sukalah dengan yong tau fu".

"Ala..awak ni asyik makan aiskrim je.Budak-budak sungguh.Adik saya pun dah tak makan aiskrim tau".
Miza berpeluk tubuh.Mereka sekarang berada di tepi jalan raya.Seorang berpeluk tubuh,seorang lagi bercekak pinggang.Nampaknya,date malam ni sekali lagi menjadi medan pertelingkahan mereka.

"Awak tak payah bohong..adik awak suka makan aiskrim.Awak aje yang tak suka.Entah lidah apa awak ni.Entah-entah awak ada masalah gusi tak?Yang macam iklan Sensodyne tu.Tak boleh makan benda sejuk"teka Miza sambil senyum sinis.Gila kerek muka menyebabkan Azim ketap bibir.

"Eh..saya tak ada masalah gusi okey.Pandai-pandai awak aje.Bosanlah makan aiskrim.Dah!Jom kita makan yong tau fu"tegas Azim.Dia sudah menghadap ke arah kiri jalan.

"Tak mau!Kalau awak nak makan yong tau fu,makanlah..saya nak makan aiskrim.."Miza pula toleh belah kanan.

Mereka jalan beberapa tapak ke hadapan.Langsung tidak toleh ke belakang.Miza terhenti langkahnya,begitu juga dengan Azim.Miza toleh ke belakang,ingin cuba mengejar Azim.Terkejut dia melihat Azim juga turut menoleh ke belakang.

"So?Awak nak macam mana?"soal Azim.

"Saya nak makan aiskrim.."Miza masih bertegas apabila melihat Azim juga turut menoleh ke belakang.

"Fine..kalau macam tu,saya balik dulu.."Azim kembali berpusing.

"Azim.."panggil Miza.

Langkah kaki Azim terhenti.Ni yang dia lemah ni.Sempat dia mengeluh sebelum kembali menghadap Miza.

"Yelah..saya makan yong tau fu.Tapi saya yang pilih.Awak pilih tak sedap.Saya nak banyak sosej,lepas tu ada ketam,campur dengan tauhu,lepas tu nak pula benda yang warna putih dalam dia ada oren tu,tak nak kangkung.."terang Miza.

Azim tersenyum."Okay..lepas tu kita makan aiskrim pula"beritahu Azim membuatkan Miza tersenyum manis.Langkah kaki mereka,kembali berjalan beriringan.
*******************************

"Kau kenapa bro?Muka macam itik tertelan kapur barut je"tegur Azman.

Azim mencebik."Kau pernah ke nampak itik tertelan kapur barut?"soalan dibalas dengan soalan.

Azman tersengih."Tak..tapi mak aku kata muka macam kaulah..".
Azman mengambil tempat di sebelah Azim.Remote control di capai.Tengok cerita CSI Miami best juga ni.Pantas channel 701 ditekan.

"Azman..kau rasa kan,kalau kita selalu bergaduh,hubungan boleh aman tak?"soal Azim tiba-tiba.Diam!Hanya kedengaran bunyi daripada televisyen.

"Azman..agak-agak kau aku ada jodoh tak dengan Miza?".

"Iskk..mustahil".

"Mustahil kau kata?Maksud kau,aku tak ada jodoh dengan Mizalah?"soal Azim terkejut.

Azman tersentak."Apahal kau ni.Aku tengah layan CSI ni.Kau kenapa?Gaduh dengan Miza lagi?Korang ni memang selalu macam ni.Tak habis-habis nak gaduh.Tak faham aku.Entah apa kena dengan korang tah.Tak sehati sejiwa langsung".

Azim mengurut dadanya,tanda lega."Kau ni..aku tengah cakap dengan kau,kau boleh layan CSI pula.Gila kejam!Kau tak nampak ke teman serumah kau ni ada masalah berkaitan dengan masalah jiwa dan raga?"adu Azim sambil menayang muka sedih.

"Heh!Malas aku nak layan.Kau punya masalah tu tak pernah nak settle,ada aje masalah.Masalah kau tu,kau dengan Miza tak sefahaman kau tahu.Macam minyak dengan air.Tak boleh nak ngam!".

"Betul..setiap kali jumpa mesti gaduh.Tapi aku sayang dia.Takkan nak clash kot kan?".

"Dah tu..kalau sayang,terima ajelah.Bercinta ni bukannya kena terima baik pasangan je,buruk pasangan pun kau kena terima juga.Kalau kau dah tahu Miza tu macam mana,kau layan ajelah..".

"Tapi,aku bosanlah.Asyik jumpa aje,gaduh.Asal gaduh aje jumpa.Fed-up kau tahu.Kadang-kadang,bergaduh pasal benda yang memang kalau nak diikutkan,budak-budak pun tak bergaduhlah.Dahlah tu..apa yang aku minat dia tak minat,apa yang dia minat aku pula tak minat".

"Laa..itu gunanya komunikasi.Kau sembang-sembanglah dengan dia.Takkan bila dah kahwin,anak dah 3,nak bertekak tengah jalan macam korang selalu buat sekarang ni".

"Mana ada tengah jalan.Kioklah kitaorang kalau gaduh tengah jalan.Tepi jalanlah.."perbetul Azim.

"Ah..ape-apelah.Sama dengan aje tu.Tapi,aku rasa korang ni sweet couplelah..".

Berkerut kening Azim."Sweet couple?Apasal kau cakap macam tu?".

"Yelah…dah bertekak 15 minit,lepas tu berbaik balik.Tak ke manis tu?Korang gaduh pun,mana pernah lama-lama.Paling coman,sehari.Paling teruk,sehari semalam.Dia dengan kau selalu sama-sama mengalah.Kalau tak,takkan hubungan korang kekal 2 tahun kan?".

Terangguk-angguk kepala Azim.Terbayang di fikirannya wajah Miza yang tersenyum manis.Ahh..tak kisahlah mereka selalu bergaduh ke,berkelahi ke,tak sependapat ke,yang penting dia tahu dia sayang Miza.Itu dah cukup.

"Aku sayang kau Miza"ucap Azim tiba-tiba sambil terpeluk badan Azman.Azman terkejut.Pantas Azman tolak kuat badan Azim menyebabkan Azim terjatuh daripada sofa.

"Oit!Gila ke?Iskk..seram sungguh aku.Anggau tahap apa kau ni.Geli aku kau buat macam tu..kalau kau buat lagi sekali,aku suruh kau tidur dekat luar"ugut Azman sambil mengeliatkan badan,tanda kegelian.

"Aduh..kot yea pun janganlah main kasar sangat.Sakit punggung aku kau tahu"rungut Azim.Dia memegang punggungnya.

"Hee..sorry.Sakit ke?Kaulah..buat aku terkejut beruk.Beruk pun tak terkejut macam aku.Dah..meh duk sini.Eh..jangan.Kau duk bawah,jangan duk atas.Tak pun,kau pergi masuk bilik"arah Azman sambil menudingkan jari telunjuk ke arah pintu bilik.
************************************************
"Jom kita pergi tengok kad kahwin nak awak?"ajak Azim.Miza yang sedang makan aiskrim terhenti perbuatannya.

"Kad kahwin?Bertunang pun belum,nak tengok kad kahwin apa bendanya.Awak ni mamai ke?"soal Miza sambil tunduk pandang aiskrim.

"Ala..jomlah.Kita tengok siap-siap.Lepas tu,tak payahlah kelam-kabut.Kita survey-survey dulu".Azim angkat punggung daripada kerusi.

"Cepatlah.."gesa Azim.

"Tak naklah saya.Malas nak berjalanlah..".

Azim terdiam.Apa punya jenamalah aweks aku ni.Aku ajak tengok kad kahwin pun tak nak,jangan dia buat pasal bila aku ajak dia kahwin sudah.

"Jomlah..tengok kejap aje.Saya ingat,dalam hujung bulan ni saya nak suruh mak saya datang rumah awak".

"Haa?"Miza terkejut.Terus dia berdiri.

"Datang rumah..nak buat apa?"soal Miza.

"Boleh awak tanya soalan macam tu?Masuk merisiklah sayang ooi..".

"Tapi,awak tak cakap apa-apa pun dengan saya?".

"Sekarang dah cakaplah..Saya tak naklah tunggu lama-lama.Karang awak terlepas"ucap Azim selamba.
Merona merah wajah Miza."Tak tahu malulah awak ni.Ikut pakai main cakap je".

"Saya cakap yang betul.Yang awak nak malu tak tentu pasal ni kenapa?Dah..jom!Tak payah cakap banyak.Saya nak kita bertunang kejap aje.Kalau boleh,hujung tahun ni kita nikah".
Bertambah terkejut Miza.Hujung tahun ni.Cuma tinggal lagi 11 bulan.

"Cepatnya..kenapa tak nak bertunang setahun dulu ke,dua tahun dulu ke.Takkan nak kahwin hujung tahun ni.Tak cepat sangat ke?".

"Biarlah..lagi cepat lagi bagus.Saya rasa,saya dah ready,fizikal dan mental untuk kahwin dengan awak.Duit pun,saya dah lama kumpul.Saya janji,saya akan terus sayangkan awak walaupun gigi awak dah tak ada.Saya janji juga,yang saya akan terus bersama-sama dengan awak,meskipun awak suka cari pasal dengan saya"janji Azim sambil mengangkat tangannya separas bahu.

Miza terdiam.Terpana dia mendengar cakap-cakap Azim.Azim tak pernah seromantik ni.Tak pernah semanis ni.Tak pernah sesopan ni.Kata-katanya kadang-kadang pakai main lepas je.Pakai main ikut suka mulut je nak cakap ape.

"Kenapa?Awak tak suka?"soal Azim.Hairan dia melihat wajah Miza yang terdiam.Kalau tidak..ada aje jawapan yang keluar daripada mulut Miza.

"Hm..Azim,terima kasih.Tapi awak janganlah berjanji.Awak tahu kan,keluarga saya macam mana?"soal Miza perlahan.

"Awak..saya tahu awak kecewa sebab mak dan ayah awak bercerai.Tapi,awak patut rasa bersyukur sebab ayah awak masih lagi menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang ayah.Saya rasa,mak awak pun bangga dapat bekas suami yang macam tu.Cuba awak tengok,mak dan ayah awak,kekal jadi sahabat baik sampai sekarang.Diaorang cuma tak ada jodoh sebagai suami isteri aje.Saya tak boleh nak kata yang saya tak akan buat awak terluka,tapi insya-Allah..selagi awak sayangkan saya,saya seribu kali sayang dekat awak".

Miza ketap bibir atas dan bawah.Dipandangnya mata Azim yang kelihatan bersinar-sinar.

"Saya sayang awak..awak sayang saya tak?"soal Azim romantis sambil tersenyum manis.
********************************************
"Warna ungulah lawa"ujar Miza sambil berpeluk tubuh.

"Ungu?Yeak..taste apa awak ni.Birulah lawa..Sejuk mata memandang"ucap pula Azim.Turut berpeluk tubuh.
Miza dan Azim yang melihat baju yang bergantungan tersebut memandang antara satu sama lain.

"So?"Azim angkat kening.

"Ah takde.Saya nak baju warna ungu ni juga.."tegas Miza.Pantas tangannya mencapai baju lengan panjang berwarna ungu.

"No way..saya yang bayar,so saya yang berhak tentukan baju apa yang saya nak".Azim terus merampas baju yang berada di tangan Miza.Diletakkan kembali di tempatnya dan dia mengambil baju berwarna biru.

Miza mendengus."Heh!Kalau macam tu..awak bayar baju warna biru,saya bayar baju warna ungu.Kenapa?Awak ingat saya tak ade duit ke?Saya tak mintak pun awak bayarkan..awak yang nak bayarkan".

"Tak boleh!Beli satu baju sudah.Baju awak dah berlambak dalam almari.Jangan nak mengada-ngada".

"Eh..mana awak tahu baju saya berlambak dalam almari.Awak pernah ke masuk bilik saya?"soal Miza.
Termangu sekejap Azim.

"Ah..tak kisahlah!Perempuan macam awak konfem banyak baju punya dalam almari.Awak tak payahlah bohong saya.Sesekali,belilah baju warna lain.Ni tak..asyik-asyik ungu.Asyik-asyik purple".

"Biarlah..feveret colour saya.Yang awak tu apa kurangnya,asyik-asyik biru,asyik-asyik blue..Entah-entah otak pun blue".

Azim menjegilkan biji mata."Awak jangan suka-suka hati kata saya otak blue.Kalau saya otak blue..awak dah tak selamat awak tau..".

Terkejut Miza.Dia menutup dadanya dengan kedua-dua tapak tangan.

"You..dirty mind".

"What you say?Awak tu..mulut macam burung murai..pot pet pot pet..".

"Apa?..So,selama ni awak anggap saya burung murai rupanya?".

"Dan awak..anggap saya otak kotor boleh pula?".

"Err..abang..akak..nak beli baju ke tidak?"soal jurujual perempuan yang daripada tadi memerhatikan mereka.

"You..shut up"jawab Azim dan Miza serentak.Miza terus berlalu keluar..diikuti dengan Azim.Sebelum itu,sempat Azim menyerahkan baju berwarna biru tersebut kepada jurujual perempuan yang terpinga-pinga melihat kejadian tersebut.

"Lain kali saya beli"getus Azim sebelum mengejar Miza.

"Hey Miza..awak ni kenapa?"soal Azim.Dia berusaha menyaingi langkah Miza.

"Diamlah..saya tak nak cakap dengan awak".

"Awak ni memanglah..perangai macam budak-budak.Cuba jadi matang sikit macam Tika..Kalau kita jumpa,tak gaduh tak boleh ke?Saya letihlah..letih layan perangai awak,awak tahu tak?".
Langkah Miza terhenti.

"Apa awak cakap?"soal Miza.

"Saya cakap,awak ni tak matang macam Tika.Awak ni childish..Kepala batu.Dahlah tu..asyik nak menang aje.Entah kenapalah saya boleh suka dengan perempuan yang macam awak"rungut Azim.

"Harap aje umur 24 tapi perangai macam budak-budak umur 4 tahun".

"Jadi..selama ni awak nak saya jadi macam Tika?".

"Yes..saya nak awak jadi macam Tika.Sefahaman dengan saya.Apa yang saya suka,awak suka juga.Tak payah nak bergaduh tiap-tiap kali jumpa".

"Dah habis dah?"soal Miza bengang.

Azim pandang Miza.

"Dah.."

"Giliran saya pula.Kalau awak rasa,yang kita ni memang tak padan..kita break-off".

"What?"jerit Azim.Terkejut bukan kepalangnya dia.

"Tak faham?Read my lips..kita break-off.Kita clash..Kita putus"ujar Miza.Tanpa menunggu lebih lama lagi,terus Miza berlari daripada situ.

"Miza.."panggil Azim namun Miza tidak langsung menoleh ke belakang.
********************************
"Miza.."panggil Pn.Soleha lembut.

Miza angkat kepalanya daripada bantal.Matanya kelihatan sembap.

"Azim datang tadi.."ucap Pn.Soleha.

"Miza tak nak jumpa dia..".

"Kenapa?Miza gaduh dengan dia?".Pn.Soleha melabuhkan punggung di tepi katil.Tanpa menunggu lebih lama,Miza terus peluk tubuh Pn.Soleha.

"Mak..Azim jahat"adu Miza.

Pn.Soleha tersenyum.Dia belai lembut rambut Miza.

"Apa Azim buat?".

"Dia..dia.."Miza sekat-sekat.Ya?Apa Azim buat?Bukankah mereka memang selalu bertelagah.

"Dia panggil Mira burung murai"cerita Miza.

"Miza marah ke?".

Miza diam..Sebenarnya dia taklah berapa marah sangat sebab baginya hal itu kecik aje.Tapi,dia rasa bengang bila Azim membanding-bandingkan dia dengan Tika.Azim nak dia jadi macam Tika.Mana boleh!

"Tak..tapi Miza kecik hati".

"Takkan pasal tu aje sayang..Miza dengan Azim kan dah nak bertunang tak lama lagi".
Miza diam lagi.Dia mendongak memandang Pn.Soleha.

"Mak..Miza nak duduk rumah ayah boleh?".

Pn.Soleha diam.

"Miza nak duduk berapa lama?".

"Miza ingat,Miza nak kerja kat sana.Lagipun,Miza dah dapat surat pertukaran dah minggu lepas.Kebetulan,dekat dengan rumah ayah".

"Kenapa tak beritahu mak".
"Mula-mula,Miza nak tolak tawaran tu.Tapi lepas Miza gaduh dengan Azim,Miza ingat Miza nak terimalah tawaran tu".

"Teruk ke Miza gaduh dengan Azim?".

"Kami dah putus mak.."terang Miza lambat-lambat.

Pn.Soleha terdiam.Dia mengeluh.

"Suka hati Mizalah.Tapi nanti beritahu ayah dulu.Terkejut pula ayah nanti".
**********************************
Azim merenung surat berwarna putih yang berada di dalam gengaman tangannya.Benar-benar dia tak sangka ini yang akan dia dapat apabila dia pergi ke rumah Miza petang tadi.

Assalamualaikum..

Menemui Azim,saya minta maaf atas kehadiran surat yang tidak diundang ni.Kuno kan saya?Sepatutnya saya sendlah email ke,hantar message ke..baru nampak moden sikit..ni tak..beri surat.

Azim..saya nak minta maaf.Saya tahu saya dengan awak memang tak pernah ada persamaan,baik daripada segi sikap,minat ataupun cara pemikiran.Tapi,saya nak awak tahu,saya sayangkan awak.Mungkin betul..sesuatu hubungan itu takkan berjaya kalau pasangannya tidak ada langsung persamaan.Apa orang kata..no chemistry.

Saya nak pergi..jadi,awak jaga diri awak baik-baik.Saya rasa,Tika sesuai dengan awak.Saya tahu..hanya Tika aje perempuan yang memahami awak.Saya doakan awak bahagia.Terima kasih atas sikap awak dekat saya selama ni.Terima kasih juga sebab pernah ajar saya erti cinta.

Sekian..
(Nurul Miza Binti Abdul Rahman)
Si kepala batu

P/s=Nak kahwin nanti,jangan lupa jemput saya..

Azim mengeluh.Dia melipat surat tersebut,lalu disimpan di dalam laci.Gambar Miza bersama-samanya di ambil.Miza..perlahan nama tersebut disebut.Sampai hati awak.
*****************************
8 bulan berlalu..

Miza sibuk membelek-belek surat yang baru sampai.Kerjanya sebagai kerani sekolah benar-benar memerlukan dia memberikan sepenuh komitmen.

"Miza..kau tak nak balik ke?Dah pukul 5 ni?"soal Siti.

Miza mengerling sekilas jam di dinding.Tepat menunjukkan pukul 5.

"Ok..jap lagi aku baliklah.Kau nak balik dah ke?".

"Ha..aku nak balik dah ni.Ok..jumpa lagi nanti.Assalamualaikum.."ucap Siti lalu menolak pintu pejabat.

"Wualaikumsalam.."balas Miza.Dia turut mengemas mejanya dan mencapai beg tangan.Sebelum itu,dia mematikan aircond dan memastikan semua suis telah ditutup.Miza memandu perlahan kereta Myvinya.Jam di dashboard dikerling.Tangannya ligat menekan punat mencari stesen radio yang sesuai.Terhenti gerakan tangannya apabila mendengar lagu yang pernah diminatinya suatu ketika dulu.

‘Azim..’Ingatannya melayang mengingati lelaki tersebut.Entah macam manalah dia sekarang.Entah-entah dah kahwin.Lagi beberapa bulan,genaplah setahun perpisahan mereka.Sungguh dia masih tidak mampu lagi untuk melupakan lelaki tersebut.

Stering kereta diputar,menukar arah ke sebelah kiri.Pantas Miza menekan pedal minyak.Setibanya di Jaya Jusco,dia memarkirkan keretanya dan berjalan menuju ke arah MPH.Miza melihat-lihat sekeliling.Terus dia ke tempat bahagian buku novel.Ketika dia ingin mengambil sebuah novel,satu tangan yang lain turut mengambilnya.Miza menoleh ke kanan.Tersentak dia apabila melihat wajah yang pernah dia kenali.

"Miza..Ya Allah.Lamanya tak jumpa kau?"soal Tika riang.

"Tika.What a big surprise.Kau buat apa kat sini?"soal Miza.Dia berpelukan sebentar dengan Tika.

"Aku?Aku dah lama dah pindah dekat sini.Dah nak dekat 2 bulan.Ikut suami aku transfer kat sini".

Miza terpana.Dia mengukirkan senyuman.

"Tahniah..kau kahwin tak ajak aku pun".

"Hee..sorrylah!Tak dapat nak contact kau.Eh..kau tak nak kenal dengan suami aku ke?Tapi,aku rasa kau memang dah kenal sangat dah dengan suami aku ni."soal Tika.

"Err..tak payahlah.Aku nak pergi dah ni.Ada kerja sikit.Aku balik dulu.Assalamualaikum"terus Miza melangkah keluar daripada MPH.
************************************
Miza melangkah perlahan-lahan di dalam Jaya Jusco.Pertemuan dengan Tika,benar-benar mengejutkannya.Juga membuat debaran di dadanya kembali bertandang.

Tika dah kahwin?Kahwin pula dengan orang yang dia kenal?Maknanya..

Miza terus menekan butang lif.Baru sahaja pintu lif hendak tertutup,ada tangan yang menghalangnya.Miza terkejut.Putih mukanya melihat wajah Azim.Walaupun 8 bulan tidak berjumpa,namun dia masih mengenali Azim,meskipun Azim yang berada di hadapan matanya kini sudah memakai spek mata.Mata mereka bertentangan sebentar.Namun,Azim mengalihkan pandangannya,seolah-olah tidak kenal dengan Miza.

Miza mendiamkan diri,apabila melihat Azim seperti tidak mengenalinya.Apabila sampai di tingkat bawah,Miza terus keluar.Tidak sanggup untuk dia berada lama-lama di situ.Berhadapan dengan lelaki yang suatu ketika dahulu pernah hadir di dalam hidupnya,dan kini lelaki tersebut sudah berumah tangga dan langsung tidak menyedari kehadirannya.Perit rasa di dalam jiwa.

Miza tiba di keretanya.Entah kenapa,air matanya tiba-tiba mengalir turun.Dia membiarkan tanpa menyekanya.Dia hanya tunduk memandang lantai.Tersentak dia apabila terasa satu tangan mencuit bahunya.Terus dia menoleh ke belakang.Satu huluran tisu dihulurkan kepadanya.Dia mengangkat kepalanya.Azim!

"Dah puas menangis?"soal Azim perlahan.

Miza terdiam."Err…a..a.."

"Kenapa?Terkejut?Atau 8 bulan tak jumpa,awak dah jadi gagap?".

Miza mengetap bibir.Ahh..Azim masih tidak berubah.Suka menyakitkan hati.Miza kembali berpaling.Ingin membuka pintu kereta,namun pantas dihalang oleh Azim.

"Boleh bagi tahu saya,kenapa awak tinggalkan saya macam tu aje?".

"Azim..antara kita dah tak ada apa-apa".

"Aha..saya gembira awak masih ingat nama saya.Saya ingatkan awak dah lupa".

"Eh..awak kalau tak menyakitkan hati saya,tak boleh ke?".

"Hati awak aje awak kira?Hati saya macam mana?Ada awak ambik kisah?Awak blah..tinggalkan saya macam tu aje.Tapi,nasib baik awak tinggalkan surat ni"Azim keluarkan surat daripada kocek seluarnya dan ditayang depan Miza.

Miza terkedu.Surat tu!

"Azim..please!Isteri awak ada dekat atas.Tak baik awak tinggalkan dia.Saya nak balik..so,tolong tepi sikit"ucap Miza sambil menahan sebak di dada.

"Nurul Miza Binti Abdul Rahman..kalau awak tak tahu macam mana nak jaga hati orang,lain kali awak jangan curi hati orang tu.Awak nak tahu apa yang awak tulis dalam surat ni".Surat tersebut Azim buka dan dia baca kuat.

Assalamualaikum..

Menemui Azim,saya minta maaf atas kehadiran surat yang tidak diundang ni.Kuno kan saya?Sepatutnya saya sendlah email ke,hantar message ke..baru nampak moden sikit..ni tak..beri surat.

"Yap..memang nampak kuno.Nasib baik awak tak bubuh bedak dalam surat ni macam zaman orang dulu-dulu".

Azim..saya nak minta maaf.Saya tahu saya dengan awak memang tak pernah ada persamaan,baik daripada segi sikap,minat ataupun cara pemikiran.Tapi,saya nak awak tahu,saya sayangkan awak.Mungkin betul..sesuatu hubungan itu takkan berjaya kalau pasangannya tidak ada langsung persamaan.Apa orang kata..no chemistry.

"Awak ingat penat awak aje.Penat saya pernah awak ambik kisah.Opss..tunggu.Ada lagi!".Azim sambung balik baca.

Saya nak pergi..jadi,awak jaga diri awak baik-baik.Saya rasa,Tika sesuai dengan awak.Saya doakan awak bahagia. Saya tahu..hanya Tika aje perempuan yang memahami awak Terima kasih atas sikap awak dekat saya selama ni.Terima kasih juga sebab pernah ajar saya erti cinta.

Sekian..
(Nurul Miza Binti Abdul Rahman)
Si kepala batu

P/s=Nak kahwin nanti,jangan lupa jemput saya..

"Dalam banyak-banyak tulisan awak,part ni yang paling best.Awak ingat hati saya apa Nurul Miza binti Abdul Rahman?Barang mainan?Barang dagangan?Suka-suka hati aje boleh main tukar-tukar?Kalau awak dah tak sayang saya,beritahu saya secara berdepan.Jangan nak pandai-pandai suruh saya sayang orang lain macam saya sayang awak"marah Azim.

Miza terdiam.Mengalir air matanya.

"Azim..saya.."

"Dah!Saya tak nak dengar apa-apa pun.Beberapa bulan ni awak seksa hati saya.Awak memang keras kepala kan?Saya telefon tak angkat,saya message tak balas,saya mms lagi awak buat bodoh aje.Siap awak tukar no baru lagi tu.Teruk sangat ke saya dalam hati awak Nurul Miza binti Abdul Rahman?".
Miza sudah teresak-esak.Sakit hatinya bila mendengar Azim memanggilnya dengan nama penuh.

"Awak..saya buat ni semua sebab.."

"Sebab ape?Kita break-off pasal baju.Owh..saya betul-betul tak percaya".Azim meraup mukanya.

"No…bukan sebab baju.Sebab saya rasa.."

"Awak rasa yang kita tak sepadan?Yang kita memang tak ditakdirkan untuk satu sama lain?Macam tu?"soal Azim bertalu-talu.

"Yea..saya rasa kita tak sepadan.Kita asyik bergaduh tiap kali jumpa.Saya penat.Saya rasa,saya bukannya yang terbaik untuk awak.Pasal baju tu..tak ada langsung kena-mengena.Ianya menunjukkan yang kita memang tak pernah sependapat dalam apa-apa hal pun.Boleh ke awak hidup dengan orang yang langsung tak memahami awak,Mohd Azim Bin Taufik?".

"Awak juga yang cakap,awak nak saya berubah jadi macam Tika.I`m sorry..tapi saya tak boleh.Saya adalah diri saya..dan tak mungkin boleh jadi diri orang lain.Saya tahu..hati kita hanya akan makin terseksa kalau kita teruskan.Percintaan ni..dah sampai ke penghujungnya.Saya bukan untuk awak.Tiada pasangan yang akan bahagia kalau tak ada persefahaman".

Miza seka air matanya dengan tangan.Dia pandang Azim yang hanya mendiamkan diri.Dia memegang pintu keretanya.

"Tapi,kita boleh cuba kan?Cuba untuk jadi pasangan yang memahami diri masing-masing.Kalau tak..takkan kita boleh bertahan selama 2 tahun.Cakaplah dengan saya Miza..selama 8 bulan ni,ada ke awak lupakan saya?"soal Azim tiba-tiba.

Miza terpana.

"Saya tahu,saya ni cakap pakai main ikut sedap mulut aje.Tapi,saya tak benar-benar maksudkan yang saya nak awak jadi macam Tika.Saya sayangkan awak..ikhlas sebab diri awak.Diri awak yang suka bertekak,yang gilakan Upin Ipin,yang suka makan aiskrim,yang suka warna purple..yang baik hati.Saya suka semua tu.Saya tak kisah,kalau tiap-tiap hari kita bergaduh sebab saya tak boleh hidup tanpa suara awak..tanpa bebelan awak.I`m dying inside.."

"Memang betul..tak ada pasangan yang akan bahagia kalau tak ada persefahaman..tapi,saya sayangkan awak.Itu aje yang saya tahu.Saya sayangkan awak Miza..sayang awak sangat-sangat.Saya tak kisah pasal yang lain..sebab dalam hati saya,hanya awak yang saya sayang..".

Miza terasa yang lengan baju ditarik.Miza kembali berpusing,menghadap Azim.

"Beritahu saya,yang awak sayang saya juga..".

"Yea..saya sayang awak,saya memang tak boleh lupakan awak".

Azim tersenyum."Terima kasih sebab beritahu yang awak masih sayangkan saya tapi dah terlambat Miza..dah terlambat.Semuanya dah tak boleh nak diundur balik".

Miza terdiam.Ya..semuanya dah terlambat.Dah terlambat untuknya.

"Miza..awak janji dengan saya,yang awak takkan tinggalkan saya lagi?"soal Azim tiba-tiba.

"Saya janji Azim..saya takkan tinggalkan awak lagi.Saya pun sayang awak juga.Tapi,antara kita dah tak ada apa-apa".

"Kenapa?"soal Azim.

"Saya tak boleh nak lukakan hati Tika".

"Tapi lelaki boleh kahwin 4..".

Miza tersentak.Tidak percaya dengan apa yang dia dengar.Dia menatap Azim lama.

"Saya tak sanggup nak kecewakan hati perempuan lain Azim.Tika saya dah anggap macam kakak saya sendiri.Saya lagi rela awak terus hilang daripada hidup saya daripada saya kecewakan dia".

"Kau tak kecewakan siapa-siapa Miza"sampuk suara tiba-tiba.Miza berpaling.Tika!.

"Kau tak patut buat macam ni.Tinggalkan Azim macam tu aje.Ye..aku akui aku dengan Azim memang banyak persamaan,tapi tak semestinya kami kena bercinta.Hati orang Miza,lain-lain.Aku dah anggap Azim macam saudara aku sendiri.Lagipun,aku tahu dia sayangkan kau sangat-sangat".

Miza terpana.Dia pandang Azim yang hanya mendiamkan diri.

"Tapi..kau kan..dah.."Miza toleh pandang Azim..dan kemudian Tika.

"Aku tahu apa yang bermain dalam kepala kau.Yap!Aku dah kahwin.Tapi bukan dengan Azim.Dengan.."Tika toleh ke belah kiri.Disebalik kereta,Azman muncul.

"Hye Miza.."sapa Azman ceria.Dia mengenggam erat tangan Tika.

"Ni isteri aku.Kami dah lama bercinta,sejak kau dengan Azim belum jumpa lagi.Kami dah kahwin,yang korang pula bila?Aku rasa,drama cinta ni happy ending kan?Tolonglah..tamatkan cepat drama korang ni sebab aku dah tak sanggup nak tengok orang tu seksa tanggung rindu"rungut Azman sambil tersenyum.

Miza terdiam.Dia memandang ke arah lain.Hari ni,hari yang penuh kejutan untuknya.Tak dia sangka,yang dia akan kembali berjumpa dengan Azim.

"Miza..awak sudi jadi isteri saya tak?"soal Azim tiba-tiba.

"Azim..saya..tak tahu saya layak ke tak untuk awak.Kita kan.."

"Syhh.."Azim letakkan jari di bibirnya,tanda isyarat menyuruh Miza diam."No..awak tak patut tanya macam tu sebab jawapannya, saya sendiri pun tak tahu.Yang saya tahu,saya sayang awak..dan awak sayang saya.Itu dah cukup".

"Tapi..8 bulan ni".

"Hmm..nak buat macam mana,kalau awak tak lari,dah tentu kita dah bertunang sekarang.Dan mungkin dah sibuk buat persiapan nak kahwin.Tulah..lain kali jangan ikut kata hati sangat.Apa salahnya awak berbincang dengan saya.Ni tak..pakai main lari je.Mujur saya ni sabar awak tau..kalau tak,dah lama dah cari aweks lain.Nasib baik mak awak beritahu saya awak dekat mana.Payah juga nak pujuk mak awak.Tapi melalui mak awak..dan ayah awak,saya tahu perkembangan diri awak.Dan,penat juga kitaorang ikut awak daripada sekolah tadi"bebel Azim.

Miza tersenyum.Tak dia kisah akan bebelan Azim."Azim..terima kasih..untuk semuanya".

Azim terdiam.Dia merenung wajah Miza."Sama-sama kasih.Kan saya pernah janji dengan awak,saya akan terus sayang awak.Saya sayang awak..sayang sangat-sangat.Please remember that".

"Saya akan dan saya pun sayang awak juga.."ucap Miza pula.

TAMAT

p/s = hope enjoy reading this story.Sorry kalau rasa cerita ni tak best..atau ada banyak kekurangan daripada segi bahasa samada BM ataupun BI. ^-^

Penulis Cerpen :
Kerana Mobil
Love You Yes

Novel :
Jujur aku cinta
Cinta Red Omnibus
posted by Penulisan2u @ 2:24 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
119 Comments:
  • At 31/10/09 11:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..haha sbb ktorg pn mcm ni..gaduh je keje.haha

    -kin2-

     

  • At 31/10/09 12:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez gle cte ni...
    sweet love story lh...
    dhlh name laki 2 same ngan buah aty ak...
    huhu...
    cte ni dr novel ke??

     

  • At 31/10/09 1:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet per...congrates..huuhuhu...kerana mobil tu pon ak ska...

     

  • At 31/10/09 6:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyerr
    -sue87-

     

  • At 31/10/09 9:45 PTG, Anonymous sn0w_princess said…

    sama mcm aq ngan bf aq, so chweet..
    keep it up...

     

  • At 31/10/09 11:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klau xde gaduh dlm bercinta...
    bkn bercinta r namenye...
    pe pun citer kelakar ngan karakter dlm cerpen ni...
    antar r ag cerpn yg menarik

     

  • At 1/11/09 2:38 PG, Anonymous abez hafizza said…

    hahaaa
    xde exprience dlm bab gdoh2 tp ble bce,,
    cm dpt gk la gmbrn..
    hahhaa

     

  • At 1/11/09 9:57 PTG, Blogger NuRa said…

    best giler citer nie..
    tpi xlah smpai thap boleh jdi giler btl2...
    tpi..
    mmg tahap gempak lah citer nie...
    x semua psangan cinta memahami satu sama lain...
    bila kita bgaduh sbb xde perfahaman..
    kita akan lebih kenal pasangan kita tu..
    sama ada dia suka atau tak tentang sesuatu pekara...
    sy suka citer nie..
    lain drpd lain

     

  • At 1/11/09 10:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..
    terima kasih kepada yang memberi komen..
    jasa anda semua sangat dihargai..
    trimas..trimas..
    ^-^
    aerolit_gurlz

     

  • At 1/11/09 10:42 PTG, Anonymous cik pu3 said…

    Alolo..
    asyik gado je..
    soO cweet laa..
    keep it up k!
    love it!
    (n_n)

     

  • At 2/11/09 12:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..
    i like it..
    geli hati pn ad mse bce crite ni..
    kpd writer..
    g0 0n..
    anda blh tls crite y t'baik..
    chay0k2..sy bg 5 bntg..
    tq erk..

     

  • At 3/11/09 11:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wooww!best jg..
    banyak jg part yg mnarik..

     

  • At 4/11/09 2:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    5 stars!
    great story..:)

     

  • At 4/11/09 4:20 PTG, Anonymous atiey said…

    betul ke kter org gduh nie bleh mbwa bhgia??nice,teruskn usha

     

  • At 4/11/09 5:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2 lah cita nie....walaupun kerap bertengkar...
    cinta mereka berdua masih kukuh...
    cm sy ngan pkwe sy y asyik bergaduh jew...sampai 3 kali break off..kali keempt kami bersma kembli....

    xsngka kan..
    ap2 pun thniah pada penulis...
    terskan usha anda k..

    nOr_1804

     

  • At 4/11/09 9:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ctew nie mmg bez..
    klakar pun ad gak..
    teruskn usha..
    chayok, chayok!!

     

  • At 5/11/09 1:51 PG, Blogger cinta terindah said…

    sapa kta tak best???
    best apa crita nie...
    trus kan menulis crita yg best...
    hehehehhehe...

     

  • At 5/11/09 3:44 PTG, Blogger Leeya Hezlin said…

    cite ni best..sgt kelakar..asik2 gduh tp aftr that baik semula..
    dan miza and azim mmg sweet couple..
    hehehe..nice story..congrates writer..
    truskn b'karya k.. ^_^

     

  • At 6/11/09 1:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweettttttttttt sgttttttt
    A.1

     

  • At 6/11/09 7:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam aerolit_gurlz..
    bes..!!gud idea..
    overall ok..pueh ati bc..
    keep on writing..!!
    niya1501@yahoo.com

     

  • At 6/11/09 11:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam....
    bes jgk cter nie...
    mmg dia syg gler kat miza 2...
    kat mne la nk cari laki camnie....
    haha...
    keep up ur gud work!!!

    ~~~syuhada salleh~~~

     

  • At 6/11/09 3:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waah, touchingnyer
    bes2, keeep up da gud werk

     

  • At 6/11/09 6:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahah..ayat azim cm ayt pakwe ku...
    "ingt ht nih brg dagangan?boleh pass2 kat org laen??"
    sebijik...huhuh miss him....

     

  • At 6/11/09 7:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahhh....sweeet gler!!
    thumbs up to the writer..
    teruskn bekarya...
    all the best

     

  • At 7/11/09 3:18 PTG, Blogger piANum said…

    best..best..best....
    gilerr best r citer ni..
    s0 sweet......

     

  • At 8/11/09 5:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bpk sweet cite nie......... haha......... i like it....... go on k....... 2 writer.. ur story is d best..... i enjoy read ur story....... huhu......

     

  • At 9/11/09 1:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la citer ni

     

  • At 9/11/09 5:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best!!!!!!!!!!!!!!

     

  • At 10/11/09 12:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yang menarik..hampir menitis air mata ms membaca..good job miss writer!

     

  • At 10/11/09 10:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bace cite nie mcm gue plak miza...PERASAN!!!=)kihkih
    ade ke boys mcm azim gentle tuh?...susah yok laki yg snggp tnggu cam tuh... b'tuah si miza!
    cik writer,
    citer nih best laaaaa.........
    tp yg xbeh nyer nape cik writer x jdk kan novel jew..!
    GEMPAK punyerrr!!!!!
    ape2pun,citer nih mmg layan abih
    KEEP WRITING k ;-)

    _I'm guRlZ_^

     

  • At 11/11/09 9:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    swEetnyer cter ny!
    writer memang pandai wat lawak eh?
    kelakar best sesgt!
    hope writer ley wt cter ag..

     

  • At 14/11/09 11:12 PG, Anonymous honey said…

    aku suka sgt dgn cerpen ni..enjoy..mcm ade kena mengena aje dgn hubungan aku n tunang aku..mmg tiap mgu comform gduh benda yg remeh...gduh2 pon redha jelah, mgkin jgk ni namenye jodoh..

     

  • At 23/11/09 3:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    soo cweet................
    gler mletup tu...
    citer nie cam aku ngn buah aty aku lar..
    ary2 gduh sal bnda remeh temeh...
    tp gduh pon jap jew..
    aku pon arap aku n buah aty aku 2 akn epy ending cam citer nie..
    insyaallah...
    peace (^_^)

    ***yunie_eman***

     

  • At 27/11/09 11:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ouhhh sweet abes ! best ! best !
    hahaha , kan best if sume tu happen kat saye gak ? ;p


    me ;D

     

  • At 30/11/09 5:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezzzz cite ni...
    btl2 sma ngn ksah sy n my xbf...
    tp ending ktorg xmcm dlm cite ni...
    ktorg clash jg akhrnya...

     

  • At 3/12/09 1:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gila...
    bapak best...
    tahniah wat penulis yerk...

     

  • At 21/12/09 11:07 PG, Anonymous Azzrinsha said…

    best giler ar cta ni...sdkt sebnyak ade kaitan dalam hidup aku...huhuhuhu...

     

  • At 21/1/10 7:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best bangat

     

  • At 29/1/10 10:27 PG, Blogger An-Niss said…

    sweet!! sesangat

     

  • At 3/2/10 3:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story...mmg sedih..n dpt menjiwai watak miza 2...coz my name pn miza..so mmg feel bce..ehhe...
    gud job..!!
    huhu...

     

  • At 8/2/10 7:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez gle cite nii...huhukk~ dlu..me n my b pn cmni..tp da clash suda...kngn jek yg tgl..huhukk~bez2...

     

  • At 9/2/10 9:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aah..best sgt..
    nyaris2 x nganis td..
    erm...ktorg pn cm ni gak lau dipk2 kn td...

     

  • At 15/2/10 3:54 PTG, Blogger zErOdArKnIgHt94 said…

    best gler citer nie.....

     

  • At 4/3/10 12:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah!!!sweet sgt.
    my bf pn cm nie..asyk nk cri gduh je..
    bez sgt cite ni..thniah

     

  • At 21/3/10 11:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh lowr ctew niey...tingat kt bks pkwe aQ lu...ktoram powm ske gduh gx..sweet..
    snyum sndri aQ lew bce ctew niey..huhuhu
    thniah writer..

    >cactus violet<

     

  • At 26/3/10 2:59 PTG, Anonymous ina said…

    huhuh best sgt2..saye pun mcm nie..tp mmg boring gak kadang2 tp sbnrnye kalu x gaduh pun boring gak tt.. gaduh bile die pujuk..saye rase bahagia..hehhe ape2 pun saye suke jalan cter nie

     

  • At 30/3/10 2:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku pernah rasa aper yang azim rasa....

     

  • At 5/4/10 10:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...bes gler cite nie....sweet..t''kng kt ex aq dlu...hahah

     

  • At 9/4/10 9:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sma cam i gan bf...
    salu gado...
    tp lam hati tuhan je tau prasaan
    syg 2 cm ne......
    beby

     

  • At 26/4/10 10:03 PG, Anonymous Lia said…

    bestlah citer nh suke2..hehe

     

  • At 28/4/10 5:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha sama mcm saya and bf:D
    tp boring la asyik gaduh aje..
    ntah brp lama lg boleh thn.. huhu

     

  • At 14/5/10 7:27 PTG, Anonymous aq ske GELAK..hOhohooo >_ said…

    hahahahahahaaaaaah...
    adOi..tlg aq !
    spnjg bce cter nyh mlOt aq nyh x abez2 asik sengiiiih je..
    hahahaa..
    ape pnyakit aq nyh un x taw..

    tpy an..
    ckp btOl x tipu..
    mmg SWEEETTT mcm mkn gule2 mnis..
    kakakaa..
    rse mcm nk beguling guling aq at dpan kmpter nyh..
    kehkehekehhh..

    buat lgy cepen..
    pde sy cerpen lgy bez dry nOvel..
    sbb nOvel kne tggu update..
    mlas a nk tggu..

    k la ..
    papai..

    lOvE thIs stOry unTiL dIe..
    hahahaaha..

     

  • At 29/5/10 5:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...romantik...

     

  • At 31/5/10 9:44 PTG, Blogger aerolit_gurlz said…

    http://gurlzaerolit.blogspot.com

     

  • At 8/6/10 1:32 PTG, Anonymous missy izza said…

    wow..best nye cite ni..sweet..gado2 tp syg gak sbnrnya...hehe...keep it up...

     

  • At 18/6/10 12:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy suke citer ni..huhu...best ngat

     

  • At 21/6/10 5:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    keep up a good work...best citer neh...macam citer zaman aku bercinta ngan my ex...teringat balik zaman2 bercinta dengan dia..tapi the ending x sma lah...now i'm happy with my husband and my story with my-x hanyalah tinggal kenangan...

     

  • At 30/6/10 4:00 PTG, Blogger Aku said…

    bsettt...ayt2 dia pn power..heheeh smpai gelak2 bca...

     

  • At 12/7/10 10:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye cite ni!!!!!!!!!

     

  • At 17/7/10 5:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    swet,,gaduh2 cyg...

     

  • At 22/7/10 7:51 PTG, Blogger ANIZA said…

    best arr .....terasa syahdunye..sbb cam kisah sendiri...walaupun dah kahwin..masih lg cam zaman bercinta ...still bertengkar pekara2 kecil...pastu baik semula...gaduh2 manja..

     

  • At 24/7/10 12:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaa........lawok2...!klakor2!!klu la citer cmni blaku kt sy...kn ker best tuh...tp nk2 lpas tawen lorh...bru besh,.cweet gtu...ley pgang2 tgn freely sbb da halal,bleyh usap2 rmbut tyme pjuk...kikiki..hahaha mlebeyh sudaaa....

    -asha-

     

  • At 24/8/10 7:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni best lah saya boleh nangis tengok baca isi di dalamnya.memng romantis sangat....awak kalau boleh buat yang lg best dari ni....

     

  • At 28/8/10 6:19 PTG, Anonymous lulu ryco said…

    heheh,,,,,,sonok sonok sonok...heheheheh...like this..hehe :-)

     

  • At 31/8/10 12:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe.. keep it up. dialog memang melucukan :)

     

  • At 23/9/10 2:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler cite ni..byk prsamaan dgn realiti sy...tp sayangnyer endingnye x mcm ni..huhuhu..pape pun enjoy ngn cite ni...=))

     

  • At 3/10/10 12:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaaa aku suka cite nie...best giler,,hehe..good job writer..well done!! (~,~)

     

  • At 7/10/10 11:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad..terhibur sy mbce nyer.. good job!!
    ~ez_MSE~

     

  • At 16/10/10 2:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bca cter ni tringat lak kngan lma aku nga ex-bf aku...huhu..papepm cter ni sgt mnarik..well done

     

  • At 24/10/10 12:27 PTG, Blogger rhegarilth nadrah said…

    wow.... best giler.... novel mcam nie, dah lame aq crik... hope lg byak novel mcam nie aq dpat bcer....

     

  • At 28/10/10 9:41 PTG, Blogger Dieyla Azzahar said…

    haiyooo..uhuhu..so sweet..suke2..hehehe...
    good job..heheh

     

  • At 29/10/10 9:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...lawak pown ad gak cite ni...

     

  • At 3/11/10 10:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie memang best sangat..terharu bila mereka berdua bertemu kembali..best!best!best!!!

     

  • At 4/11/10 10:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha bestttt sgt..hrp penulis dpt m'hsilkn lbh byk karya yg mnarikk..sweet sgt cite nie..
    frm nina :)

     

  • At 11/11/10 11:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la..nk nangis bca ne crta..huhuhu..sweetnya klu ada bf mcm ne...kekekeke...8bln break msh lg stia xcri yg ln..

     

  • At 12/11/10 9:16 PTG, Anonymous nurul ain ahmad said…

    salam..tahniah (^_^)

     

  • At 21/11/10 11:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cter ny!!!

     

  • At 11/12/10 12:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok...best cnget2...
    gud luck k????

     

  • At 12/12/10 8:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak arr!!!!!!!!
    wt citer yg lbih best ag....ok

     

  • At 12/12/10 9:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la citer nie....sbb mcm real lak
    good job...
    make it reach 5 star

    :)
    -me2all-

     

  • At 13/12/10 10:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe bende cite bapak b0san mcm nie..
    carik La citer yg adew kisah menarik sikit...

     

  • At 8/1/11 5:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehehehe..bes laa
    skew ng wtak dowang to...sweet laaa..

     

  • At 16/1/11 8:36 PG, Blogger Jaslina said…

    cerita nie mmg best gilerr arr kn...penah gak jdi mcm tu kt aku..mmg xpenah sependapat..last2 putus..tpi mmg mnyesal la mntak ptus sbb mmg xdpt lupa kn dia...huhu..the ending is so great...

     

  • At 23/1/11 4:20 PTG, Blogger adyaa にう said…

    sgt sweeeeettttttt :D
    bestbestbest100x :)

     

  • At 28/1/11 1:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie best,,
    tp sy dah prnah bca citer macam nie dlm mjlah remaja,,lbih kurang sama jew citer die,,
    tp tatau la sapa yang ciplak sapa,,
    btw,,congrats

     

  • At 9/2/11 12:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg best...
    cte ni mcm sy gk..
    ktorg xde prsamaan...
    tp msih bsma...2 thn gk..

     

  • At 18/2/11 9:11 PG, Blogger nadia hashim said…

    alahai best nyee kisah mcm ni.. ehehe

     

  • At 1/3/11 2:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    5 star sbb sma cm aku..
    yg part kt kfc..
    aku beli makanan untuk pkcik tua.
    gduh jgn kta la..
    11/3 nie gnap la 4thun couple..
    terbaik......

     

  • At 3/3/11 11:05 PTG, Anonymous gadiss blurrr said…

    sweet lorh ,,,
    haha ..
    i love it ..
    trus kan usaha ...

     

  • At 16/3/11 8:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahhahaha cita ni sweet la...teringat aq ngan ex aq yg da break 2 thun lalu...cita ni cm kmi...gduh2 trus tp leh couple slama 3 thun...nk wat cm mn xda jdoh...da 2 thun break still x dpt lupa kn dia huhuhuhuhu

     

  • At 8/4/11 6:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...mcm real je.....

     

  • At 10/4/11 11:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sangat2...sweetnya...

     

  • At 17/4/11 12:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nie mcm ape yg aku alami ngan boy...
    xde psamaan

    tpi ctew ny nice
    sbab kmi lg tr0k

     

  • At 12/5/11 11:09 PG, Blogger adioscinta said…

    huhu..sweet laa cite nie..cdh pn ade..ape2 pn story nie the bez..

     

  • At 16/5/11 12:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    this story is really nice..i enjoyed reading it...

     

  • At 7/6/11 9:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyer citer ney.....truskan berkrya erkk.......btol2 xrmai couple yg mmpunyai spahaman.....aq pon mcm 2 ngak hahaha

     

  • At 1/7/11 11:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    enjoy bce cter nie...huhu..keep it up yeah!!!

     

  • At 16/7/11 1:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez larhhh...citer nih...bez sgt2.....
    sbb kiter pun cm nihh...
    gaduh2 syg katakn...
    keep it up...

     

  • At 30/7/11 7:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lahh..
    lbh kurang same la kisah kitaorg.terputus slame 5 bln n kuat gado.now kitaorg bersama semula.kalau bole nk jd cm story ni!!

     

  • At 31/7/11 11:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet ny psngn iyy ...
    terbaik aa ,

     

  • At 14/8/11 2:09 PTG, Anonymous Farel said…

    sejujurnya saya terharu ngan cerita ni...terima kasih sebab menayangkan cerita sebegini...

     

  • At 25/9/11 1:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    TERBAIK

     

  • At 3/10/11 12:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah best giler

     

  • At 27/10/11 1:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha ! same-2 dgn cite aquh dgn dy . gdo jehh ! alhmdllh cmpy ckrg ktwg mseh b'than . mseh kekal ! arp-2 slmnye kekal mcm story kt atas niy ..
    (e-oneyra)

     

  • At 13/12/11 11:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    AZIM AND MIZA MMG SWEET COUPLE LAHH...AYAT PON POWER,SY PUJI 100% TAW..!!PE2 PON SELAMAT MAJU JAYA!!

     

  • At 16/12/11 5:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez nya citer ni..bez sgt2..citer ni tak sma dgn citer2 yg prnah sy baca..rsa nak nangis pun ada..hehe..nway,gud luck kpd pnulis citer nim..

     

  • At 13/2/12 4:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Tahniah best citer macam citer aku dengan dirinya selalu bergaduh tapi akhirnya kahwin. Setiap kelebihan ada kekurangan begitulah sebaliknya.

     

  • At 17/2/12 9:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    assalamualaikum, kpd pnulis ni..cter ni mmg best, happy ending.
    ^tahniah^

     

  • At 24/2/12 9:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyer baca..suka la ngn watak miza ngn azim tu ,..sweet sgt..

     

  • At 24/2/12 9:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet lar cite nie,,pasangan lg larh sweet,,kan??
    (@_@)

     

  • At 24/2/12 9:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet lar cite nie,,pasangan lg larh sweet,,kan??
    (@_@)

     

  • At 24/2/12 9:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyer baca..suka la ngn watak miza ngn azim tu ,..sweet sgt..

     

  • At 3/5/12 11:37 PG, Anonymous LovE FieyLa_94 said…

    bez gler r cter ni....geli aty je bc..huk3...cm kish sy jew..hihi...gduh2 mnje katakn..so,truskn ngn pnlsan 2..bijk2

     

  • At 25/5/12 1:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Sweetnya cita ni! Sya dgn my love pn slalu gduh bila jauh,skrg dh nk dua thun lbeh,klau dia jd azim kn best..xthulah smpai bila kmi leh bthan..

     

  • At 2/6/12 8:06 PTG, Anonymous ieda said…

    sweet sgt2..prgai miza mcm aq...x mtg wlaupun daa nk msok 24..huhuh

     

  • At 16/6/12 11:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wei nme aq tu jgn amek..

     

  • At 13/8/12 9:56 PTG, Anonymous atrah said…

    suke sgttttt...
    sweet laa dyeowg tuu...
    aq smpai sengih sorng2 bce citer nie...
    simple story...bhasa sempoi...
    to writer gud luck...(^_^)

     

  • At 17/8/12 3:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ska sgt...
    prngai diorg ni sbjik mcm sy ngan my luv.
    ska bca cerpen ni,mcm bca ksah dri sdri plk...

     

  • At 4/10/12 1:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    comel la cerita ni~happy ending~ klakar pon ade gak~bahasa biasa je,tak jiwang sgt tp menyentuh~tahniah~!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group