BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 24, 2009
Cerpen : Antara 2 Cinta
Nama Pena : NAHWANNUR

Mardhiah baru sahaja selesai berdoa ketika telefon bimbitnya berdering. Kain telekung buatan Indonesia itu dilipatnya secepat mungkin lalu mencapai telefon di atas meja solek.

" Assalamualaikum,kami dari Hospital Kuala Lumpur. Ini Puan Mardhiah ke?".

" Ye,saya Mardhiah".

" Saya harap puan boleh bertenang. Puan diminta datang ke bahagian kecemasan Hospital Kuala Lumpur bagi mengecam mayat seorang lelaki yang kami sangka adalah suami puan yang terlibat dalam sebuah kemalangan di Jalan Kuching".

Mardhiah terpana. Kata-kata lelaki sebentar tadi umpama panahan kilat buat dirinya. Telefon bimbitnya terlepas dari tangan. Kakinya mula terasa lemah lalu terduduk di sisi katil. Air mata mula membasahi bajunya. Mardhiah tidak tahu apa yang perlu dilakukan saat ini. Semangat diri mula terbang lalu ingatannya mulai hilang serta merta.

Mardhiah tersedar ketika telinganya menangkap suara-suara di sekelilingnya. Mata yang terasa berat digagahi jua membukanya. Wajah suami dihadapannya ditatap gembira. Dia cuba bangun dari pembaringan dan cubat berpaut pada lelaki itu.

" Abang!", ujar Mardhiah.

" Mar..ni bukan Najmi Mar..sabarlah Mar..Allah lebih sayangkan Najmi..",ujar Fatimah ibu Mardhiah. Mardhiah terpinga-pinga, benar di hadapannya bukan Najmi tetapi kembar suaminya, Nizam!

" Mak,abang ke mana? Kenapa dia tak ada kat sini?", soal Mardhiah sukar menerima kenyataan. Ahli keluarganya di situ hanya mampu memandang kepiluan melihat wanita yang baru melayar bahtera rumahtangga kematian suami tempatnya bergantung, tempat berkongsi kasih sayang dan sempat membenihkan zuriat terlalu awal meninggalkannya.
Mardhiah kembali berbaring sambil menekup wajahnya. Bagaimana dia harus menerima kenyataan ini ketika dirinya terlalu memerlukan lelaki itu di sisinya.

" Mak,Mar perlukan abang Najmi..Mar perlukan dia..Bayi dalam kandungan ni perlukan ayah dia mak..Mar nak jumpa abang..Tolong mak, Mar tak mampu macam ni..", rintihan Mardhiah menggugurkan air mata setiap insan di dalam wad itu kecuali ibu mertuanya. Zaharah memandang tanpa ada sekelumit perasaan simpati.

" Mar,ingat Allah..Dia yang megatur segalanya, kita wajib redha..Semuanya hanya pinjaman sementara..Istighfar Mar..", Marlia memujuk anaknya itu. Dia sangat memahami jiwa anaknya itu. Dirinya sendiri bersedih dengan pemergian menantunya itu. Nizam juga menangis,masakan dia tidak bersedih, Najmi merupakan sebahagian daripada hidupnya sejak lahir dari rahim yang sama 27 tahun yang lalu. Mardhiah terus menangis sehingga dia tidak sedarkan diri lagi.
Ketukan pintu ruang tamu yang bertalu-talu mengejutkan Mardhiah daripada lamunannya, Sejak pemergian arwah najmi, dirinya bagaikan tidak terurus lagi. Air mata sering mengalir tanpa disedari. Kenangan bersama arwah sukar ditangkis, bisikan suaranya masih terngiang-ngiang di telinga,bayang-bayang lelaki itu seringkali menjelma membawa dirinya kea lam khayalan.

" Teah, tolong tengokkan siapa yang datang", ujar Mardhiah kepada Fatehah, adiknya yag menemaninya sejak pemergian arwah najmi. Mujurlah adiknya belajar di kolej sekitar Kuala Lumpur. Fatehah menarik diri untuk tinggal di kolej semata-mata menjaga kakaknya yang sudah sarat.

" Mana semua dokumen-dokumen harta perninggalan arwah? Aku nak!", jerkah Zaharah yang tiba-tiba terjengah di muka pintu. Mardhiah berkerut. Hatinya bagai disentak.

" Mak masuk dulu, kita cakap kat dalam ye..", ujar Mardhiah sambil menghulurkan tangannya untuk berjabat. Tangannya ditepis kasar.

" Mak nak semua dokumen arwah Najmi! Bukan nak masuk rumah ni!", Zaharah terus berdegil.

" Mak,apa mak cakap ni? Arwah wasiatkan atas nama saya dan bayi dalam kandungan ni melalui seorang peguam secara rasmi..Mak jangan buat Mar macam ni..", rayu Mardhiah. Mar dah tak ada abang Najmi. Kalau arwah tau mak buat macam ni mesti dia sedih", ujar Mardhiah penuh mengharap agar diberi peluang untuk bahagia seperti orang lain.

" Kau jangan nak bersyarah dengan aku! Kau hidup dengan Najmi berapa bulan? Sedangkan aku yang jaga dia sejak lahir sampailah 27 tahun aku bela dia. Siapa yang lebih berhak?Hah? Siapa?", jerkah Zaharah lalu masuk ke dalam rumah menuju ke almari di ruang tamu.

" Mak..! Mak jangan buat Mar macam ni..", Mardhiah terduduk di pintu sambil merayu-rayu. Dia tidak mampu berbuat apa-apa.

" Makcik, saya tau saya tah berhak buka mulut tapi tolong jangan buat kakak saya macam ni..Itu hak dia..", ujar Fatehah yang diam membisu sejak tadi.

" Kau tak ada kena mengena jangan berani nak cakap apa-apa!",Fatehah terkedu dengan amaran itu. Zaharah menggeledah fail-fail yang tersimpan di dalam almari dan akhirnya dokumen yang dikehendaki ditemuinya. Dia tersenyum puas. Zaharah terus melangkah keluar menuju ke keretanya. Mardhiah hanya mampu memerhati ibu mertuanya dengan pandangan sayu bersama hati yang terluka. Fatehah cuba memujuk kakaknya yang bagai putus harapan untuk teruskan hidup. Mardhiah tahu, Zaharah tidak akan pernah berdamai dalam persengketaan ini. Adakah dia tersilap memilih arwah Najmi yang mempunyai kedudukan sebagai suami? Sesungguhnya dia adalah wanita biasa yang tidak punya apa-apa lecuali cinta yang suci untuk mendiami hati lelaki yang berdarah keturunan di raja itu. Zaharah tidak akan memaafkan dirinya kerana menjadi penghalang arwah Najmi untuk dikahwinkan wanita pilihan ibu mertuanya daripada kalangan yang berkedudukan juga bagi menjaga darjat mereka. Mengapa tidak Khairul Nizam sahaja dikahwinkan dengan wanita itu? Abang..apa yang perlukan Mar lakukan sekarang? Mar lemah tanpa abang di sisi..

" Assalamualaikum".

" Waalaikumussalam".

" Mar,sihat?".

" Alhamdulillah", suara Mardhiah kedengaran sayu.

" Mar sabar ye..Nanti saya selesaikan dengan Mak..Saya tau mak tak berhak langsung untuk buat macam tu..", ujar Nizam cuba memujuk Mardhiah. Pasti kejadian petang semalam sudah sampai ke pengetahuannya.

" Tak apalah Nizam..saya tahu saya yang tak layak untuk menjadi sebahagian daripada keluarga awak. Saya manusia yang tak berharta, tak layak untuk keluarga seperti awak. Mungkin pemergian arwah unuk memisahkan saya dengan keluarga awak", ujar Mardhiah beserta esakan yang tertahan.

" Mar, janganlah macam tu..Saya tak pernah fikir sedemikian..Mak saja yang belum terbuka hatinya. Sabarlah,saya akan tolong awak".

Nizam termenung panjang. Zaharah tidak sepatutnya melakukan tindakan yang tidak bermoral itu. Cubaan merampas harta pusaka adalah perkara yang sudah melanggar hukum Islam. Nizam bercadang unuk menyelesaikannya denganmengupah seorang peguam syarie bagi menyelesaikan masalah ibunya dan Mardhiah.

Perut Mardhiah terasa begitu senak dan lain macam sungguh sakitnya. Cecair jernih mula mengalir dari celah kainnya. Dia pantas menghubungi Fatehah yang berada di kolej.

Mardhiah memandang anak kecil yang sedang tidur disebelahnya. Air mata mengalir melihat iras wajah yang saling tidak tumpah seperti arwah Najmi. Mardhiah diberi tahu Doktor yang dia boleh pulang ke rumah petang ini. Mardhiah bersyukur kerana tidak mengalami banyak masalah ketika melahirkan si kecil ini. Fatimah dan Azhar gembira sekali dengan kelahiran cucu pertama mereka itu. Fatehah juga begitu. Kedatangan Nizam dengan ayah mertuanya di sambut mesra. Zaharah tidak menunjukkan kelibatnya. Mardhiah tidak berkecik hati dengan ibu mertuanya. Anak kecil berpindah ke tangan Nizam. Mardhiah tersenyum kelat. Kedua-duanya seperti ayah dan anak. Nizam memandang Mardhiah dengan pandangan yang redup. Nizam mengeri apa yang difikirkan oleh wanita itu. Mardhiah dan bayi itu sangat memerlukan Nizam!
Tiga tahun berlalu, Fatehah sibuk melayan tetamu di hari bahagianya itu. Mardhiah memandang dari jauh adiknya yang baru bergelar isteri buat lelaki pilihan hatinya. Mardhiah kembali ke dapur untuk mencuci pinggan sementara anak kecilnya, Amir dibiarkan bersama neneknya. Nizam melangkah masuk ke dapur untuk minum air kosong.

" Seronokkan tengok Fatehah dengan suaminya..Bahagia sangat", ujar Nizam. Mardhiah tersenyum sambil mengangguk.

" Nizam bila lagi?", soal Mardhiah sekadar mengusik. Tangannya rancak mencuci pinggan.

" Entahlah Mar..Dulu masa belajar, saya nakkan seorang perempuan..Tapi tak sempat nak luahkan perasaan dan jadi milik orang lain..Sekarang dia dah ada anak pun..Cinta pertama pulak tu..Susah nak lupa..", ujar Nizam yang duduk di meja makan berhampiran sinki. Tangannya tidak putus-putus menyuapkan gula-gula jeli ke mulutnya.

" Ramai lagi perempuan kat dunia ni lagi Nizam..InsyaAllah, nanti jumpalah tu yang berkenan di hati..", ujar Mardhiah tersenyum.

" Mar pulak nak terus berseorangan macam ni ke? Amir perlukan ayah..", ujar Nizam.

" Nizamkan ada sebagai ayah saudaranya..", tambah Mardhiah

" Ayah saudara tak cukup Mar..Kasih sayangnya terbatas..",Mardhiah berhenti mencuci pinggan. Dia mula menangkap kata-kata Nizam

" Tak apalah Nizam, Mar yakin boleh besarkan Amir dengan baik tanpa ayah..Nizam pun kalau tak keberatan boleh jenguk Amir selalu..Mar tak halang..Mak dan ayah pun tak halang..Tak salah ayah saudaranya nak jumpa anak saudaranyakan..", ujar Mardhiah lagi.

" Jangan cakap macam tu Mar..Kalau ada yang sudi menjadi ayah Amir macam mana?", soal Nizam serius. Mardhiah tersentak kecil.pandangannya tertumpu lama pada air yang mengalir. Ketenangan jiwangan mula berkocak dengan soalan Nizam tadi. Mardhiah memang tidak menafikan sepanjang tiga tahun kehilangan Khairul Najmi, Nizam banyak memberikannya semangat dan kekuatan untuk meneruskan hari-hari yang mendatang. Apakah kekosongannya sudah terisi tanpa disedari? Mereka berdua kehilangan insan yang sama dikasihinya.

" Maafkan saya kalau soalan saya sebentar tadi menganggu fikiran Mar. Tapi ada satu lagi, harap Mar sudi dengar walaupun Mar juga sudi menolak. Sudikah Mar mejadi suri hati saya. Harap Mar faham, saya tak berniat untuk mengambil kesempatan atau melukakan hati Mar. Saya ke depan dulu, nak tolong pakcik", ujar Nizam lalu meninggalkan Mardhiah yang membelakanginya. Mardhiah menarik nafas sedalam-dalamnya. Air mata yang sudah lama tidak mengalir menitis kali ini. Akukah wanita yang dicintainya sehingga dia sanggup melamar janda ini? Akukah yang mencuri hatinya dulu? Mardhiah tidak mampu menjawab persoalannya.

" Terpulanglah Mar, kalau Mar fikir baik untuk Mar, untuk Amir,apa salahnya..Semuanya di atas tangan Mar.. Nizam tu kita dah kenal lama..Berbudi bahasa, berakhlak, beragama..Tak ubah macam arwah Najmi..", ujar Fatimah menasihati anaknya itu. Azhar bersetuju dengan pendapatnya isterinya. Mendengar nama Najmi mula menggamit kerinduan pada lelaki itu. Rasa bersalah mula menyelinap dalam diri. Berdosakah aku memikirkan perkara ini?

" Betul tu kak..Akak pun muda lagi,tak salah untuk akak memilih jalan yang baik untuk hidup akak. Terutamanya untuk Amir,dia perlukan ayah..Islam pun tak pernah melarang. Mintaklah petunjuk Allah,Dia maha Mengetahui ", tambah Fatehah.
Mardhiah memandang kedua-dua lelaki yang serupa itu di hadapannya. Kedua-duanya tersenyum memandannya. Mardhiah kenal itu Najmi dan di sebelahnya adalah Nizam. Najmi mula mengorak langkah meninggalkan dirinya berdua dengan Nizam.

" Abang..! abang..!". Mardhiah terjaga dari tidurnya. Ya Allah, inikah petunjukMu? Hampir 3 malam berturut-turut dia bermimpikan kembar itu. Mardhiah menarik nafas dalam-dalam cuba mencari makna di sebalik mimpi yang mendatanginya sejak 3 hari lalu.

" Aku terima nikahnya Ainaa Mardhiah binti Azhar dengan maskahwinnya RM88.88. tunai", lafaz Nizam tenang sekali. Bersaksikan Tuhan, Nizam menikahi wanita itu atas rasa tanggungjawabnya. Najmi menoleh ke arah wanita yang berpakaian suci serba putih itu. Di wajahnya terdapat kelembutan yang dirindui sejak bertahun lamanya. Nizam menyeka air mata yang seakan mencuri keluar dari tubir matanya.
Seminggu selepas pernikahannya, Mardhiah ke hospital melawat Zaharah yang kemalangan ketika sedang membawa kereta untuk menguruskan harta peninggalan arwah Najmi sehari selepas pernikahannya sebagai tanda protes terhadap dirinya yang kini seakan mengambil Nizam pula daripadanya. Dokumen tersebut rosak ketika kemalangan kerana dibasahi air hujan yang lebat. Kaki dan tangan Zahrah patah kerana tidak dapat mengawal kenderaan yang dipandu laju. Zaharah kini insaf atas perbuatannya. Mardhiah kini tidak lagi dihina malah disanjungi kerana menjadi wanita yang dikagumi anak-anaknya. Mardhiah bersyukur kerana segalanya sudah selesai. Mardhiah tidak berharap untuk mengaut harta mertuanya itu, hanya kasih sayang ikhlas menjadi dambaannya.

" Kenapa abang cintakan Mar jugak?", soal Mardhiah lagi yang sedang melayan suaminya minum petang.
" Soalan..mencabar betul!", Nizam ketawa kecil.

" Kenapa abang? Kenapa abang tak kawin dengan perempuan pilihan mak dulu tu?", soal Mardhiah serius.

" Apa yang arwah Najmi tak nak, dah tentu abang jugak tak nak..", ujarnya sambil menghirup air teh panas.

" Jadi, siapa yang arwah Najmi cinta, abang pun cinta jugak?", soal Mardhiah ingin tahu dengan jelas kisah cinta lelaki itu. Nizam mengangguk perlahan.

" Kami kembar Mar..Jiwa dan perasaan kami satu..Kami cenderung pada perkara yang sama termasuk perempuan yang kami cintai".

" Kenapa abang tak berebut dengan arwah?", soal Mardhiah lagi..

" Arwah adik abang Mar..melukakan hati dia sama seperti melukakan hati abang sendiri..lagipun abang ni siapa? Rupa pun tak ada..Arwahkan kacak orangnya..", jawab Nizam panjang.

" Abang ni,.", Mardhiah menampar manja bahu suaminya.

" Dua-dua tak kacak orangnya..tapi Mar pandang hati budi tau,keikhlasan terhadap Mar macamana", ujar Mardhiah lagi.

" Mar, abang minta maaf kalau kasih sayang abang, cinta abang terhadap Mar tak sehebat arwah.. Selain cinta, abang juga memenuhi hasrat arwah dulu..".

" Dahlah abang..abang adalah suami Mar sekarang..Mar janji,Mar tak akan kecewakan abang..". tangan Nizam digenggam erat lalu dikucupnya lembut. Nizam mendakap kemas tubuh wanita itu.

" Abang pun..".

Mardhiah mengerti sekarang, cinta kembar ini pada wanita yang sama. Sesungguhnya Allah itu maha Adil buat setiap hambaNya. Andai Nizam pernah terluka suatu ketika dulu kerana tidak dapat memiliki wanita yang dicintainya, tetapi pernikahannya kini adalah bayaran kelukaan dan penawar hati. Sesungguhnya arwah Najmi adalah lelaki yang terlalu baik yang pernah ditemuinya. Allah pasti akan membalas segala kebaikannya di dunia ini. Nizam juga begitu, perbezaan antara dua lelaki ini tidak begitu ketara. Andai dia perlu memilih antara dua lelaki ini di akhirat kelak, segalanya diserahkan kepada Allah yang mampu mengukur keikhlasan hati hamba-hambaNya. Hanya Dia yang bijak mengadili.
posted by Penulisan2u @ 6:34 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
68 Comments:
  • At 24/10/09 3:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best3...

     

  • At 24/10/09 6:17 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    menarik jugak citer ni..

     

  • At 24/10/09 6:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hhaha..yela ko da dapat due2 suke r..

     

  • At 24/10/09 8:44 PTG, Anonymous Nurisma said…

    Jalan citernya bagus gak...teruskan berkarya.

     

  • At 25/10/09 12:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    shahdunya....
    teruskan usaha lagi
    -sue87-

     

  • At 25/10/09 3:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huaaaaaaaaaa~
    bez

     

  • At 25/10/09 10:43 PTG, Blogger miz ruha said…

    thumbs up...!!

    teruskn berkarya...

     

  • At 25/10/09 10:55 PTG, Anonymous nahwannur said…

    terima kasih buat semua..kalian boleh membaca karya saya yg lain di nahwann-koleksi.blogspot.com.. terima kasih sekali lagi.. :-)

     

  • At 26/10/09 10:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la kalo gitu kn..kembar..wow..

     

  • At 26/10/09 11:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besttt............besttttt

    trs kan bkrya

    jgn pts asa

    cam cte 2

    hahaha

     

  • At 27/10/09 1:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez la...teruskan berusaha

     

  • At 27/10/09 4:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye najmi baik,nizam jujur..

     

  • At 30/10/09 1:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    syahdu

     

  • At 1/11/09 2:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jrang ada cerita yg mengetengahkan tntg kembar...cte ni best!!! teruskan usaha anda...kalau wat cte ni sbg novel..mesti best!!!

    ~halusinasi~

     

  • At 3/11/09 9:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer nih..x slalu org buat citer kmbar2 nih..
    nice story..

     

  • At 3/11/09 4:38 PTG, Anonymous aweq_comel said…

    salam....
    best juga citanya....
    pahit manis jalan hidup adalah asam garam kehidupan..
    tp lg best lau banyakkan slot adengan yang dinanti-nanti oleh bembaca....

     

  • At 6/11/09 8:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam nahwannur..
    gud..tp cam penh bc sebuh nvel y same jln cternye..
    pe2 pn overall ok..
    keep on writing..
    niyua1501@yahoo.com

     

  • At 10/11/09 2:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jaln crita yg mnrik tapi sdikit kurg dalm kmatangn ayat

     

  • At 10/11/09 11:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam....
    bes jgk cter nie....
    tp xbes la,najmi yg mati....
    pas 2 kahwin lak ngn abg kmbr dia...
    huhhu...
    tp klau da jodoh,nk wat caner kan??
    k la...
    troskan lg brkarya...
    gud luck!!!


    ~~~syuhada_salleh~~~

     

  • At 15/11/09 3:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurmm ceritanya best...
    sedih dan kehilangan xsemestinya akan berterusan....
    tp nama MARDHIAH sungguh xleh ku terima....
    nama itu menyesakkan n menyakitkan aku sbg perempuan...
    nsb nama watak lelaki x samer.....adoiiillaaaaa......

     

  • At 18/11/09 10:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hukhuk seday nyaaaa

     

  • At 20/11/09 10:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ringkas jek cter..tp terasa sedih tue..huhu
    chayok2!!
    -alinz-

     

  • At 25/11/09 10:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hebat.............

     

  • At 30/11/09 1:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cerita dier cam penah bace dlu . smple kowtt
    but , nice .keep it up

     

  • At 5/12/09 2:31 PTG, Blogger nabilah said…

    best gak cter nie...

     

  • At 6/12/09 7:05 PTG, Blogger ~Siti Fatimah~ said…

    hye..mgg nak jemput sesiapa yg berminat membaca nOvel berbentuk Cinta N Suspen JUST ADD MY BLOG K..terima kasih!

     

  • At 22/12/09 4:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bessssss

     

  • At 9/1/10 11:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple and best.

     

  • At 6/2/10 12:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite yg best tp nk bg cdngan, bley x wat cite tntg prasaan pom pd lelaki yg mmendam rsa..mcm2 prkara yg dilakukan ttp hingga akhir x dpt juga lelaki yg diminati

     

  • At 6/2/10 2:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam....cite nie sgt menarik.TAHNIAH

     

  • At 20/3/10 11:05 PG, Anonymous chaex me said…

    crita na bgz buaned kwand....

     

  • At 31/3/10 2:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnya cite ni tapi em bestnya.teruskan bekarya.good luck..........................

     

  • At 1/4/10 2:53 PTG, Anonymous hilabeetle said…

    Mmg selalu dengar kan, kembar seiras ni mmg punya hati naluri yg same, dlm bab memilih cinta pun kdng2 boleh cinta org yg sama..

     

  • At 14/4/10 3:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best.. but.. cite nie hampir same ngn jln cite novel.. yg laen nyer jus suami dy mati sebab asma mase honeymoon.

     

  • At 4/5/10 8:33 PTG, Blogger Quinester said…

    fast gler citer..tup mati tup branak tup kawen tup 3 taun..hoho..bullet train

     

  • At 21/5/10 8:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best!!Saye SKE CTER TWINS..

     

  • At 21/5/10 8:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best....
    tahniah penulis...
    teruskn berkarya....
    :)

     

  • At 24/5/10 9:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xmeleret leret.bagus.76%

     

  • At 4/6/10 11:39 PG, Anonymous merahitucinta said…

    good job!

     

  • At 7/6/10 10:01 PG, OpenID dhe40 said…

    salam hangat dar ane buat ente...ceritanya oke bagt...n blog yg ente punya cute abis..aq suka bgt...gmn klo cerpen2 lo ini ane posting ke halamn FB ane.alx ane ada punya halamn FB tentang dunia cerpen.mhon balaz ya...

     

  • At 8/6/10 8:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnyer cite..
    sampai menangis..isk3..
    teruskan b'karya..
    good luck!

     

  • At 1/8/10 3:01 PTG, Anonymous jue said…

    wow...hebat gak cite ni..
    kawen dgn kembar lak 2..
    tp aku xske la mak mertua dia 2..anak bru mati dh nk brebut
    harta..kejam2..huhu
    ape2 pun..2 thumbs up..

     

  • At 16/9/10 3:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter ney mmg bezz... tp, mmg bt0l p0wn,ad satu n0vel 2, cter
    dy mmg sjibik cm ney.. watak dy nme hakim, paz2, lpz hakim
    mati, hadi plk yg kwen dgn p0mpn 2...tj0k dy x engt ape dy,
    tp pnulis n0vel 2 nme mimi afinie... mybe kbt0ln jew k0wt, pape p0wn, cter ney mmg bez p0wn... keep it up..
    WELL DONE..!!!

    ~AQSUKEBACENOVEL...~

     

  • At 29/9/10 3:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best jga cite nie..teruskn berkarya..

     

  • At 1/10/10 7:59 PTG, Anonymous cahaya hati said…

    cerita yg hampir sma dengan apa yg brlaku dalam hidup saya..cuma saya tk pasti adakah jalan hidup saya berakhir seperti dalam cerpen ini..pa pun..tahniah wat penulis..satu permulaan yang baik dalam menghasilkan karya anda..teruskan usaha..pasti berjaya

     

  • At 15/10/10 11:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sangat mengesankan .. .

     

  • At 28/10/10 8:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter nie best.meruntun ht setiap yg mmbca...THUMBS UP!!

     

  • At 30/10/10 3:52 PTG, Anonymous ieda91.ipp2010 said…

    okey la gak..tpi dah selalu gak bca citer mcm ni..tak ada kelainan lgsung..apa2 pn gud luck erk pd si writer!!!

     

  • At 7/11/10 2:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...cter ni bez tp pning la dgn nma wtak2 yg ada lm 2....hpe dpt baiki ttg nma 2 yer...gud lux

     

  • At 12/11/10 4:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story!!!!<3

     

  • At 6/12/10 6:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    betul ke kembar selalu mempunyai perasaan yang sama termsk perasaan kat seseorg ? banyak cerita mcm tu yg saya dgr psl kembar .

     

  • At 20/12/10 9:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhuhuhu.........
    bestnya...
    god job......

     

  • At 1/1/11 3:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyer...meruntun jiwer dan prasaan aq la plak....huhuu....untok pnulis=tahniah n good job beb!!

     

  • At 25/1/11 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    spertinya ku pernah terbacaa karya yg jln critanya sama sprti pnulis ini.tp dimana yaa??

     

  • At 11/2/11 5:06 PTG, Blogger cek's said…

    sya ska ni...

     

  • At 27/2/11 2:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah rasa nak nangis lah citer dia......sweet nya klau ada laki mcm nie

     

  • At 23/3/11 3:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahhh .. superb !!! mnyedihkann <3

     

  • At 11/4/11 7:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice.. congratz penulis

     

  • At 12/4/11 9:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waa !! .
    best2 ..
    like cerpen niem .
    ~*~afiey~*~

     

  • At 5/6/11 1:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak..cinta kembar xkn sama..hati manusia berbeza..tp, ak stuju klw pnulis ckp mrk cnderung kpd bnda sama..mrk snggup berkrban tuk satu sama lain, even trpksa mngorban perasaan sndiri..krn ak pn kembar...

     

  • At 1/7/11 4:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter yg sgt bez..smoge driku mnjdi stabah mardhiah..ammiiinnn...

     

  • At 30/7/11 8:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    notbad~~

     

  • At 28/9/11 12:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ACCCH tAu dach,,,,,glaaaap

     

  • At 3/12/11 5:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    NIZAM...namanya tpahat d hatiku selama-lamanya..
    moga dialah suamiku...

     

  • At 31/12/11 2:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story....gd job....

     

  • At 17/2/12 4:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    keep it up..bes..

     

  • At 10/3/12 12:37 PG, Anonymous aishah said…

    best lar.. ske cngt3!!! cweet~

     

  • At 1/9/12 8:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    assalam..syabas!cerita yang menarik..cuma keliru bila disebut nama ibu Mardhiah ialah Fatimah..tetiba Marlia memeluk anaknya[Mardhiah]..hamba yang silap baca ke..??
    apa-apa pun..SYABAS!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group