BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 10, 2009
Cerpen : Man In Black Vs Dona Karan Penang
Nama Pena : Fatihah

"Boleh kita jumpa?"
"Kenapa nak jumpa?"
"Sebab nak tengok awak."
"Kenapa nak tengok saya?"
"Sebab nak kenallah cik oi..."
"Kenapa nak kenal?"
"Sebab tak kenal maka tak cinta."
Tanganku berhenti bergerak, kaku di atas papan kekunci komputer.
"Hello, enibodi hom?"Fikiranku ligat mencari helah
"Saya di Penang, awak kat KL, nak jumpa camna?"
"Ler.. saya pi Penanglah.. tu pun mau tanya ka?"
"Saya tak mau jumpa awak!" Aku ‘disconnect’ line internet, tutup suis komputer dan beredar ke beranda. Angin sepoi pukul 3 pagi dingin menjamah tubuhku yang hanya berbaju panas dan berseluar pendek gambar donald duck! Aku menjenguk ke bawah, kereta wira biru yang masuk ke kawasan apartmen Desa Universiti nampak kecil saja dari tingkat lapan.
"Ring,ring" Aku tersentak. Budak gila mana telefon malam-malam buta ni? Bergegas aku mengangkat telefon sebelum ia mengejutkan rakan-rakan serumah yang lain.
"Assalamualaikum!" Kedengaran suara lelaki di corong telefon. Ni mesti boyfriend si Bali ni.
"Waalaikumussalam, Encik Imi oi, Bali dah tidur, kalau rindu sangat pun, lain kali janjilah ngan dia kul baper nak call, ish tak ada perancangan langsung!" Suara ketawa jelas menusuk ke gegendang telingaku. Si Rahimi tu rasanya ketawa cam lain, ni mesti salah nombor atau saja-saja dial sebab nak mengorat!
"Dona Karan Penang!" What? Itu nick name aku bila berchatting kat internet, ish hantu mana yang bagi nombor telefon rumah sewa aku ni?
"Tak ada orang nama Dona Karan kat sini. Karan letrik adalah!" Suara ketawa itu bergema lagi.... gila apa mamat ni?
"Ini Man In Black lah, tak payah nak menafikan lagi, saya dapat nombor ni dari Intan Kesepian, housemate awakkan? i.p address pun sama," Hantu punya si Fini, yang kau pergi jual nick name aku, apasal?
"Intan Kesepian mana pulak ni? Awak dok merapu apa memalam buta ni? Rumah awak ada jam tak? Ini gangguan mental dan fizikal ni, saya boleh repot polis..."
"Awak ni kelakarlah, macam masa chat gak, tak berubah karakter. Boleh kita jumpa tak?" Hah, dia buat pulak dah, ini yang aku tak berapa gemar bila bersembang kat internet, sikit-sikit nak jumpa, padahal chatting tu cuma seronok-seronok aje, lepaskan tensionlah kata orang!
"Hello, enibodi hom?" Hah!
"Saya tanya boleh kita jumpa tak? Esok saya kena outstation Penang. After five, saya tunggu kat depan masjid USM, man in black, chaoss!"
"Nanti...." Ish... letak telefon pulak mamat ni. Apasal dengan dia ni? Aku tak kata setuju pun nak jumpa. Kes naya ni ha... lantak dialah, biar dia tunggu sampai berjanggut penuh muka. Aku ketawa sendirian lalu beransur ke bilik. Bali, Zurin dan Fini terguling di atas tilam TOTO dengan pelbagai aksi. Aku ketawa lagi melihatkan gelagat tidur rakan-rakan sebilikku, kalaulah ada kamera video kan syok.....boleh hantar kat rancangan tv tu... nama apa rancangan tu aku pun dah lupa... barulah glamour, satu USM bisa gempak!
Aku merebahkan badan di sebelah Fini.
Man In Black! Dah lima bulan aku chatting ngan dia, tiap-tiap malam sembang, tak pernah miss! Mamat tu lain sikitlah.... kelakar, tak adalah jiwang sangat... romantik tu ada gak ler!Romantik? Uwekkk! Nak termuntah pulak. Sejak bila aku kenal unsur romantik? Aku ketawa kecil, ish camanalah rupa dia ek? Dari suara tadi tu, rasa cam handsome je..... jangan tertipu..... mesti hitam legam, gigi jongang, kurus kering pastu pakai spek cam budak skima.... Hi hi hi
"Woi, yang kau gelak soarang-sorang pehal? Tidurlah!" Fini mencampakkan bantal peluk Doraemon yang sama besar denganku, nasib baik sempat elak!

******************************

"Mana dia?"
"Tu kot, Man In Black?"
"Mana?"
"Tu, kat tepi Satria biru Skyline tu," Aku menjenguk dari belakang kereta kancil buruk si Bali.
Topi hitam, t-shirt hitam, jeans hitam, spek hitam, kasut hitam tapi tali putih.... ish kat dalam-dalam pun warna hitam gak apa..... aku tersengih sendiri melayan otak nakalku!
"Boleh tahan gak.... tinggi, badan dia kurus sikit dari Afdlin Syauki dalam cerita Soal Hati, rambut macam mat skima ngan gigi rongak atau tidak aku tak tahu sebab tak nampak!" Bali mula menghakimi fizikal lelaki di seberang jalan itu.
"Camana?"
"Camana apa?"
"Jomlah pergi cakap hai.... dia tunggu tuh ha!" Aku memandang kearah Bali seketika. Bali yang memakai jubah biru gelap, bertudung purdah kuning air yang cuma menampakkan mata sahaja. Aku memandang kearah ‘side mirror’, wajahku juga ditutup dengan purdah hitam cuma menampakkan mata dan cermin mata tebal! Aku membetulkan jubah biru gelap yang ku pinjam dari Noraniza, teman sekuliah dan mula mengenakan sarung tangan berwarna hitam.
"Hish, betul-betullah kau macam ustazah in black" Kami ketawa kecil lalu berjalan kearah lelaki yang sedang memusing-musingkan topi hitamnya.
"Assalamualaikum!" Wajah itu memandang kearah kami. Dengan kerutan di dahi, dia menjawab salam lalu membuka cermin mata hitamnya. Boleh tahan gak mamat ni!
"Encik ni Man In Black ke?"Soalan dan suara Bali yang lemah lembut membuatkan aku hampir terpengsan menahan tawa di dada.
"Dona Karan?"
"Bukan saya, kawan saya ni!" Bali menunjukkan kearahku dengan ibu jarinya. Sopan sungguh minah ni.... hampir terkeluar tawa kecil dari bibirku! Dia senyum kearahku, nampak tenang, tapi aku pasti dia sangat terkejut dengan penampilanku yang sebenarnya adalah ‘penampilan palsuku’!
"Maaf ye Encik, kita dah jumpa dan, saya minta diri, kalau lama-lama nanti, takut timbul fitnah pula" Kami berlalu tanpa mendengar jawapan darinya! Sepatutnya aku ketawa, seronok, kerana rancangan kami berjaya tapi ada sesuatu di hatiku yang menyebabkan aku rasa bersalah!
"Bali, betulke apa kita buat ni?"
"Entah, kau yang punya rancangan, aku ikut je, tak pasal-pasal aku kena basuh baju kak Niza" Kereta yang di pandu Bali melintasi Man In Black yang masih tak berganjak dari tempatnya!

***********************************************

Dua hari aku tidak membuka internet, hanya melihat dari jauh rakan serumah berchatting. Rasa bersalah masih ada tapi... lantaklah... dia bukan kenal aku pung!... tapi rasa di hati..... ahhhh.... mungkin aku kesunyian!
"Farah, betul kau tak mau ikut?" Aku angguk malas.
"Tak mau kirim apa-apa?" Aku mengeleng.
" Ish, kau ni macam orang mabuklah Farah...."
"Mabuk abendenya?" Wajah Zurin, Fini dan Bali di muka pintu bilik, ku pandang malas.
"Mabuk asrama.... eh... silap... asmara..."dan belum sempat aku membalas, mereka sudah lari keluar dari bilik! Aku tersenyum sendiri!
‘Farah... tepon....." Dengan malas aku melangkah keluar dari bilik. Ini tentu Roswadi yang nak pinjam assignment aku! Gagang ku ambil dari Fini yang tersenyum-senyum! Gila minah ni, tersengih tak tentu hala!
"Hello, telefon sekejap lagi boleh tak? Saya nak tid...."
" Dona Karan!" What! Mata yang hampir layu tiba-tiba saja terbuka luas! Suara itu? Panggilan itu? Ada rasa yang meresap ke jiwaku.......
"Saya tunggu awak kat Mc Donald depan apartmen Desa Universiti, sepuluh minit dari sekarang, nak belanja awak makan, see you!" Gagang di letak! Ya Allah, apa kena dengan mamat ni? Aku meletakkan gagang telefon di tanganku. Aku mendongak kearah tiga dara pingitan yang memang penyibuk itu!
"Dia kata apa?"
"Dia tunggu kat Mc D, la ni jugak!"
"Yes, makan free lagi, tak yahlah pi beli nasi goreng abang Barcelona kat Gelugor!"
"Wei... sapa kata aku nak pergi jumpa dia?" Tiga wajah itu memandangku tajam!
"Macam ni, kita pergi Mc D, tapi nak usha je, makan, kena bayar sendiri.... rileks ar.... dia mana kenal kita, kan Bali?... hihi, korang tunggu aku nak salin baju!" "Kejamlah kau ni....." Aku sengih kecil.... entah kenapa hatiku berbunga riang.... resah dua hari tidak berchatting seolah-olah hilang.... terbang.....ada rasa yang menggamit untuk aku memandang wajahnya......
"Mana?"
"Tu, yang bersandar kat dinding sorang-sorang tu, pakai serba hitam...."Bali yang pernah melihatnya memuncungkan mulutnya yang kecil!
"Handsome abang Puchong aku lagi!" Fini mencebikkan bibirnya.
" Sedap mata memandang, manis tu ada.... ok lah tu..."
"Wei, yang korang dok handsome tak handsome tu, pehalnya?" "Tengok, ada orang jealous!" Kami ketawa lagi.....
"Kau tak kesian ke kat dia?" Aku mengeleng tapi di dalam hati, hanya Tuhan yang tahu. Lelaki berkumis tipis itu selamba saja bersandar di dinding sambil mengunyah kentang goreng. Sesekali mata kami bertembung tapi aku pasti dia tidak mengenaliku. Aku menggigit burger ayam sambil ekor mataku masih kearahnya yang selang dua meja dari kami.
"Aku nak interview dia jap!" Fini bangun.
"Kau nak buat apa tuh?" Dia mengenyitkan mata kearahku dan berjalan kearah lelaki itu. Fini, sikapnya memang tak dijangka, kadang-kadang ok, kadang-kadang gila-gila juga. Aku pun tak tahu macamana mamat dari Puchong tu boleh suka kat dia!
"Tunggu siapa?"
"Hah? Ooooo tunggu kawan!" Fini senyum dan berjalan kearah kami kembali.
"Suara dia macho gak, suara jantan beb!"
"Gila kau!" Gelak ketawa kami memenuhi seluruh ruang restoran Mc Donald yang hanya tinggal dua meja sahaja berpenghuni. Maklumlah dah hampir nak di tutup! Hatiku seolah berkata sesuatu tatkala mata itu terpandang mata ini, apa ya?

*****************************************

Seminggu aku tersiksa! Bila chatting, si dia tiada. Tatkala telefon berdering, hatiku bertanya-tanya. Terlalu marahkah dia padaku? Sudah berkali-kali aku menghantar email ucapan maaf, namun tiada balasan. Apa sudah jadi pada aku? Gila! Yang aku nampak, bayangan wajahnya, di dapur, di depan cermin, di depan buku Auto Cad, di side mirror motosikal Krissku, di skrin LCD semasa kuliah, di net gelanggang badminton dan yang paling utama di skrin komputerku. Apa dah jadi dengan aku? Gila bayangkah aku?
Angaukah aku pada sesuatu yang jauh tidak pasti?
Aku bangun dari kerusi meja makan di dapur. Sudah lama aku berangan, sudah lama aku berkhayal, ini tak boleh jadi, aku mesti keluar hari ini, keluar dari bayang-bayangnya! Entahkan dia ingat kat aku, entahkan dia saja main-main, entahkan dia tu laki orang, manalah aku tahu...... yang aku sibuk-sibuk teringat kat dia, kenapa?
" Nak ke mana Farah?"
"nak tenangkan jiwa sat.... nak pi ronda,"Fini tersengih-sengih memandangku.
"Tersengih pasal pa?"
"Aku cuma nak tengok kawan aku bahagia!"
"Bahagia apa pulak ni?Merepek tak tentu hala, tu lah orang bangun kul 6 kau bangun kul sebelas!"Fini tersengih lagi. Memang tak boleh layan budak ni, dah tak betul.
"Best of luck!" Best of luck apa pulak? Aku menyarungkan jeans hitam, t-shirt hitam dan tudung kuning air petak hitam kepunyaan Bali.
"Zurin, aku pinjam sport shoes kau ni, kau bagi ke tidak, aku dah pakai pun. Wei, Fini, kunci motor aku mana? Semalam kau ngan Puchong dating amik motor aku, kau letak mana?"
"Kat atas tv,"suara Fini sayup kedengaran dari bilik air.
"Nih, kalau Mek Ja datang, mintak dia fotostat nota kat aku sama, suruh dia makan dulu tak yah tunggu kakak dia ni, otak aku tengah berselirat!" Bali yang sedang menghirup maggie tomyam hanya mengangkat tangan menandakan faham arahanku.
Aku membuka pintu rumah dan menyarungkan topi keledar hitam entah kepunyaan siapa aku pun tak pasti, maklumlah kami dah terlalu rapat, pinjam meminjam sudah perkara biasa!
"Assalamualaikum!" What? Kunci motosikal di tanganku terlepas. Awalnya khayalan aku datang, belum sempat aku keluar rumah! Tapi kali ini khayalan itu datang bersama t-shirt merah dan jeans biru gelap, bukan semuanya hitam seperti biasa. Aku mengerdipkan mataku beberapa kali.
"Rindu kat saya ke, pakai all black?" Aik, khayalan aku boleh bercakap? Betulke dia di hadapank\\u?
"Sayalah ni, yang awak rindu......" Otakku mula berfikir waras, lantas pintu ku tutup cepat-cepat! Jantungku berdegup pantas. Macamana dia tahu rumah ni? Macamana dia kenal aku? Macamana dia tahu aku rindu kat dia? Macamana dia tahu aku bukak pintu? FINI!!!!!!!!!!!!
***************************
"Kami cuma nak kau bahagia, tak masam-masam lagi, tak marah-marah lagi, salah ke?"Aku memandang tiga wajah dihadapanku silih berganti.
"Selama ni pun aku bahagia apa....."
"Kami nak kau yang dulu Farah, yang ceria, yang gila-gila, bila kau start chatting ngan dia, kami dah nampak perubahan tu, kami tak mau kau ingatkan jandur lagi!"Jandur ialah singkatan dari jantan durjana, bekas boyfriend internetku yang pertama dan terakhir.
"Aku tak ingat kat dia pun!" Lelaki awal 30-an yang manis tutur bicara, sopan budi pekerti, berakhlak mulia, manis wajahnya, ada tanda hitam yang samar-samar di dahinya, bak kata orang, lelaki melayu Islam terakhir!
" Abih yang kau balik cuti kat kampung seminggu, mata merah dan bengkak tiap-tiap pagi tu apanya?" Itu kisah tahun lepas, sewaktu aku mula mengenal internet dan chatting! Hairan juga kerana selama ini hatiku memang terlalu sukar untuk dihampiri apalagi disentuh, namun lelaki yang sudah beristeri, beranak tiga setengah (sebab isterinya sedang mengandung ketika itu) begitu mengambil berat, tentang kuliahku, tentang hidupku dan memberikan dorongan serta kata-kata nasihat. Betul juga kata orang, lelaki beristeri lebih banyak pengalaman! Dasar JanDur!
" Ler, korang ni pandai-pandai je, aku ok apa?" Ok? Huh, tiga bulan aku menjauhi komputer, hampir-hampir aku mengambil cuti satu semester! Terlalu besar impaknya!
" Payah sembang ngan kau ni, ego! Budak all black tu, ambil cuti 2 minggu tau, nak jumpa kau, dia dok kat tingkat 11, rumah geng budak Science comp final year!"
"Mana kau tahu semua ni Fini?"
"Dia paksu aku, belah mak aku, baru balik dari Jerman, buat medic!" What?
" So, ini memang rancangan korang nak kenakan aku, nak malukan aku?" Tiga wajah itu seolah tidak faham.... atau buat-buat tak faham! Aku bangun mencapai kunci motosikal di atas CPU komputer dan tanpa menghiraukan penjelasan mereka, aku berlalu ke arah pintu rumah!

************************************
Motosikal ku pecut laju ke ‘Visi Rock’, tempat yang paling cantik, paling tinggi dan paling mendamaikan di Universiti Sains Malaysia, Cuma kadang-kadang ia dicemari oleh pasangan-pasangan yang dating dengan agak ‘melampau’.... tak apa... pak ‘guard’ ada... bila kena cekup, baru mereka tahu langit tinggi rendah.
Aku melabuhkan punggung ke atas batu besar. Jambatan Pulau Pinang jelas kelihatan dari kejauhan dan bangunan Komtar, mercu tanda Pulau Pinnag juga dapat dilihat. Aku mendapat ketenangan di sini, kedamaian........
"Farah.... hang buat pa tang ni?" Rezal Rohan? Budak tak betul yang setiap hari Selasa hantar susu Dutch Lady rendah lemak kat aku? Alasannya, sebab hari Selasalah dia jumpa kali pertama dengan aku dan waktu tu aku sedang beli susu kotak tu dekat Cafe Siswa....... mental budak ni!
"Suka hati akulah.... kau pulak yang follow aku sampai sini, pehal?"
"Aku ghindulah kat hang..... satu setengah hari dah tak nampak muka hang...." Rasa seram sejuk pulak bila mamat ni turun dari motosikal dan mula menghampiriku.
"La.... kau ni kenapa?"
"Oghang tak dok ni.... aku nak cium hang, leh?" Ya Allah..... kenapa dengan mamat ni? Aku mula berundur.... satu tangan sasa hinggap di bahuku..... pantas ku tepis dan memberikan satu hayunan pancung ke dadanya yang ku pelajari dalam seni silat gayong, sehingga aku memperolehi tali pinggang hitam. Tidak cukup dengan itu, sepak layang pantas terkena ke kepalanya dan lelaki itu jatuh tergolek! Aku melompat pantas ke atas rumput di tepi lelaki itu.... tapi..... bukan ke dia pakai baju biru tadi?
"Farah!! Stop!!" Aku memandang wajah Rezal Rohan di hadapanku yang sedang di pegang kedua tangannya oleh Fendi dan Shahir, budak tahun akhir, Sains Komputer yang menyewa di tingkat 11, se apartment dengan ku!
" Terror gak awak ye?" Dia? Aku sepak terajang dia? Aku menelan air liur dan aku pasti wajahku berubah, entah merah, hijau, biru ataupun hitam legam! Ada darah merah pekat yang mengalir keluar dari bibirnya.
" Sorry!" Tanpa aku sedari, aku melangkah laju ke motosikalku dan memecut pulang ke rumah...... dan.... ada air yang bergenang di situ.... aku tak pasti kenapa!
*************************************
" Awak ni susah saya nak faham, tapi saya suka!"
" Suka? Orang gila cam Rezal tu je yang suka kat saya...."
" Saya pun gila gak.... gilakan awak..... minggu depan kita jumpa.... tak sabarnya..."
" Sapa nak jumpa awak? Tak takut kena terajang lagi ke?"
"Amboi kasarnya bahasa.... tapi saya suka... mak pun datang Penang minggu depan... nak jumpa menantu dia......" What? Skrin komputer ku pandang lagi.
"Elo.... ada orang tak? Mak nak jumpa awak tau...." Walau ada debar di hatiku tapi ria yang bertapak mula menular, ke seluruh anggota tubuhku.....
"Haaaa.... angau lagi!" Aku berpaling.... Empat orang sahabat karibku tersengih-sengih di belakangku.
"Agak-agak korang kan.... Man In Black Vs Dona Karan Penang, sapa menang?"
"Dua-dua kalah....... jatuh cintan beb......" Woi......
"Kau kena ucap terima kasih pada aku.... belanja aku 40 hari 40 malam, boleh kan Mak Su!" Fini tersengih dan kami ketawa bersama...........................



NUKILAN:
(FATIHAH)
SITI FATIHAH BINTI PAUZIHAL ALI
Lot 2310, Kg Cherang,
Jln Hospital, 15200. Kota Bharu Kelantan
posted by Penulisan2u @ 2:43 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
79 Comments:
  • At 10/10/09 12:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2!! lawak lah..

     

  • At 10/10/09 7:43 PTG, Blogger I'm N0t S!NgLe said…

    klakar...
    bt lg ye

     

  • At 11/10/09 2:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    uish writer siap bg alamat umh tu..nk suh anta adiah ke per?hehe..pape pun.congratz..syok gk cite ni..gud luck..

     

  • At 12/10/09 9:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada ke msian amik medic kat german? huhu~
    good luck writer!

     

  • At 15/10/09 8:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lwak gler lah sampi bdk2 ofce ckp aku giler gelak sorang!!!!! hakh3

     

  • At 16/10/09 12:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    keep it up ye writr...best cite ni..

     

  • At 16/10/09 2:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez glew citew nie.....
    hak3..npe lar ganas sngt dona karan nie...
    papepon cite nie bez...
    keep it up...congrates

     

  • At 20/10/09 4:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    SO SWEET!!!

     

  • At 20/10/09 10:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Terima kasih semua.... actually cerita ni masa tgh belajar about 15 years ago.... walaupun bukan kisah benar, tapi sikit2 tu adala... eheh.. dedicate untuk kenkawan... thanks a lot! - Fatihah -

     

  • At 24/10/09 6:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best....lawak hik3
    n teruskan menulis...
    chaiyok2

     

  • At 25/10/09 10:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer nih..lwak2..hak3..

     

  • At 26/10/09 12:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pergh.....lwk + best gle cite nie..
    tga tension2 stdy nk final pn bley ilg...
    bley pch prut ak xthn gelak..
    thannx writer..wat lg ek cite cmni..wakaka..

     

  • At 27/10/09 9:55 PTG, Anonymous nuyun said…

    erm...tahniah.
    sronok sgt bce..
    ilang tensen nak exam..

     

  • At 4/11/09 3:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ore negeri kito. .huhu!gud jobbbb!!!!

     

  • At 9/11/09 4:41 PG, Anonymous suriLara said…

    cite ni ssuai utk remaja. gud luck fatihah.sy suka ng cite ni.ringan otak ble mbcenya.

     

  • At 10/11/09 8:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ad r dak msia ambk medik kt grman..bf mber ak..name rafi.dak jhor...1 Mlaysia,,yehh

     

  • At 10/11/09 8:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ak pon knal bf ak kot ym gakk..trjumpa kt pekan..rupanya2 kami 1 u jer..hampeh kna tipu konon kt unimas nun..pe2 kami da nk kwen da..hehe..so believe yr on9 luv..

     

  • At 13/11/09 3:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besla cter nie...
    lwk..
    haha...
    truskn brkarya...

    ~~~syu90~~~

     

  • At 18/11/09 11:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kekeke..
    best lar..
    hilang stress jap..

     

  • At 19/11/09 3:33 PG, Anonymous me said…

    kakaka..
    bes giler...maveles..
    tp part silat tue, xphmlah. bla plak man in black tu dtg??
    anyway, nice story...
    gambate kudasai!!!

     

  • At 20/11/09 9:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citerr ny..
    but pendek cket..
    klo pnjgkn gi msti best..
    nyway gud job..

    -shuzs-

     

  • At 25/11/09 7:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    one word to discribe dis cerpen :
    ~PERGH~

    ~nEuRo shEwAzni~

     

  • At 25/11/09 12:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    org kelantam jugak rupa nyer..=)..bangga plak aku rs ada writer yg kretif cm ni. tapi aku rs ni mcm story hidup pnulis sndri..skg zman YM. mmg x mustahil cinton2 mcm ni ader..nasib baik aku dh nk kahwin .klu x ,ada ht gak la trsangkut kat chatter YM aku ni.biar lah rahsia..

     

  • At 26/11/09 2:14 PTG, Anonymous aka said…

    haha..cite ni best..
    kelakar..
    keep it up!

     

  • At 11/12/09 7:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best r cte nieyh..
    klakar dan romantik..
    semoga ada lagi cte camnieyh

     

  • At 13/12/09 8:31 PTG, Anonymous yani said…

    best la..
    kelakar n xbosan..
    usm mmg best!
    hdup usm
    cayalah

     

  • At 22/12/09 6:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang best citer n......
    gile2 plak 2...

     

  • At 25/12/09 10:58 PG, Anonymous petani_moden said…

    ermm..besh2 cter ni..
    5 star kasi kat writer!!hehe....
    klaka..cumell!!!
    keep it up!!
    thumbs up!

     

  • At 7/1/10 1:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waa...best giler la..lwak2..bdk usm mmg best.
    ckit2 bg sye smgt nk mnulis gk la..
    >>p.buntar girl-usm

     

  • At 13/1/10 4:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    krang prot bce...
    kekekee...

     

  • At 3/2/10 3:08 PG, Anonymous deqnamalu said…

    citer first sy gelak terbahak-bahak..

     

  • At 26/2/10 12:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    umm...tali pinggang hitam adela yg paling amatur silat mengikut pengetahuan saye...

    saye harap penulis membuat research sedikit sebelum menulis :)

    selamat berjaya..

     

  • At 5/3/10 10:13 PTG, Blogger khairul said…

    korang semua,kalau korang minat baca cerpen/novel genre "sains seram",apa kata korang singgah kat blog ni www.selepasubuh.blogspot.com..korang boleh baca cerita-cerita "sains fiksyen seram"secara PERCUMA.korang juga boleh menulis cerita korang sendiri.nak tahu lagi,tengok la laman blog tu..

     

  • At 26/3/10 6:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sempoi!!!

     

  • At 16/4/10 9:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    2 thumbs up! gud job! =)

     

  • At 16/5/10 7:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lorr....smbung la lg..dier kawin x?

     

  • At 23/5/10 11:01 PG, Anonymous misa said…

    pergh,the bez one
    surely gempak pnye
    haha..gud job

     

  • At 12/6/10 10:17 PG, Blogger ♥yana♥daniel♥ said…

    good job..keep it up...tapi idea bercinta internet dah basi laa...

     

  • At 15/6/10 7:24 PTG, Blogger Fanaa Azhar said…

    chumell la! sweeeeeeet! :)

     

  • At 17/6/10 11:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes r citew ni..
    klakar abeh..

     

  • At 21/6/10 7:21 PTG, Blogger Guess ccye said…

    best gak citer ni..cam yg berlaku kt org2 skiling skrg..wakakakakaka...lawak nk mampus..

     

  • At 23/6/10 4:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter bez..
    tp xkn tamat g2 jek??
    kasi le tamat smpai jjng plamin ke..^_^

     

  • At 18/7/10 11:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    funny....)

     

  • At 23/7/10 10:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2..kelakar dan menghiburkan...

     

  • At 13/8/10 2:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahaha...lawaking lh..hahaha

     

  • At 19/8/10 2:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la..
    cm bgga ja jdik student USM..
    all the best to writer..
    =D

     

  • At 21/8/10 10:55 PG, Anonymous suriati said…

    kelakar cte ni..nk menyamar smpi pakai purdah lak 2,xnk org taw sapa dia...ganas tol dona 2,hahaha

     

  • At 25/9/10 1:56 PTG, Anonymous aqu_lah said…

    hahaha...best + klakar lah cta nie...dona tu ganaz jugak yek...pa2 pun keep it up...tahniah penulis...

     

  • At 30/9/10 4:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best doe citer nie....
    daebakkk~

     

  • At 1/10/10 2:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gle cte ni..
    lawak la.. gelak2 sy bce. dala dlm library ni..
    hgl tension bru lpas test.. hehe..
    wat lg tau.. sweet betul..=)

    -A.N.A-

     

  • At 20/10/10 4:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter nie klakar++bestt++agak sweet..
    (s0k exam sjarah!)relax2 skejap...
    heheehheee

     

  • At 2/11/10 8:05 PTG, Anonymous dak engine utm said…

    beyeh2...meme sdak ahhh cito nim...smbg lg la...xsaba nop bc....huhuuhuu

     

  • At 16/11/10 3:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i support you.....it's a sosososo bez giler ar..tq muc mac..break a leg.

     

  • At 24/11/10 4:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hi Writer! Keep it up! I gelak sorang baca cerita you. Mesti you ni kelakar kan??

     

  • At 28/11/10 9:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eiii!! best ar citer nie. i like it.. congrates. teruskan berusaha. chaiyok!! chaiyok!!

     

  • At 29/11/10 3:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaahh,,,,,,suke2!

     

  • At 29/11/10 7:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ler gak.cuma kalo wat smbngan mst syok.\
    god luck

     

  • At 18/12/10 8:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best r cite ni lwk gler.....
    lau pnjng kn skt aj lg bgs....
    pape pn keep on writing
    :)-H33 Yn6mT-

     

  • At 3/1/11 3:40 PG, Anonymous ella said…

    siap bg alamat rumah lg x kan nk suruh man in black yg real msuk m'minang kot hhhee!!!pa2 pun citer nie best....

     

  • At 11/1/11 12:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nyer citer nie.. uhahaha...
    sgt2 best... teruskan usaha anda dalam bidang penulisan nie ek... ok...

     

  • At 18/1/11 10:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tittle citer dh buat aku terpaut...apetah lg jalan citernya...ctr nmpak real....5 star ore kito

     

  • At 24/1/11 12:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST!! :D

     

  • At 31/1/11 12:57 PTG, Blogger zetti zainol said…

    comel la cite ni....5 star..heheheh

     

  • At 23/2/11 11:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menarik..keep it up..

     

  • At 24/2/11 1:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baru mahasiswa gi nh...

     

  • At 7/6/11 4:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best...huhu...

     

  • At 27/6/11 6:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terima kasih kerana membaca cerpen saya yang tak seberapa ni! Novel pertama saya dah di published. Patutnya dah ada kat book store sekarang ni. Tajuk "Nurul Laila Suria", terbitan Jemari Seni, karya 'Fatihah Pauzihal'boleh klik di sini utk sinopsis, http://www.jemariseni.com/02/js-novel/258-novel-umum-jun-2011-nurul-laila-suria.html - FATIHAH

     

  • At 27/6/11 8:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni best gak, tp jgn mrah ea...ad cikit2 part yang sya bingung sikit......ap2 pown tahniah kerana tulis cerpen niii.....way yang terbaik.....hehehe

     

  • At 29/7/11 3:19 PTG, Blogger fatimahbtsuhaimi said…

    lawak gile cite ni, sampai terjerit2 aku bace,mujur x de org, kalau x mesti org ingat aku kene histeria...

     

  • At 21/9/11 5:13 PTG, Anonymous ur fans said…

    BEZ giler citer ni....
    banyak2 citer yang aku da baca,
    ni larh..citer yang logik aku dengar..
    cayala!!o(∩_∩)o♥♥♥

     

  • At 30/9/11 10:24 PTG, Blogger NisaMokhtar said…

    siot tol kawan dia tu..hehe..malunye kalo jd mak su membe baik sndri..haha

     

  • At 12/10/11 9:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2..jarang ade org nak terima pempuan yang kasar....tapi dalam kasar-kasar ade kelembutannya..best ceter ni..xterlalu meleret..

     

  • At 30/11/11 10:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    blh la cite nie...tak pnjang sgt tuk di bace...jln cite pun simple je...

     

  • At 12/12/11 9:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya suke sngt...sanggup dei pkai purdah sbb xnk bgi laki tu knal...

     

  • At 18/12/11 1:05 PTG, Blogger NurSabrinaAuni said…

    suwiitt

     

  • At 18/12/11 8:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...truskan bkarya,sis..~eyla

     

  • At 15/1/12 7:19 PTG, Blogger Unknown said…

    Simple tapi seronok baca. Great job.

     

  • At 13/10/12 11:54 PTG, Anonymous nahrafitis said…

    syok cta nie..
    cek ska..
    lwak.. kihkihkih

     

  • At 1/8/19 11:51 PG, Blogger அமுதா விநாயகம் said…

    Salam. amat menarik cerpen ini. Tahniah kepada penulis. Didoakan muju jaya lagi. Salam :)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group