BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 31, 2009
Cerpen : Pergi tak kembali
Nama Pena : perindu kesepian

....الله اكبر،الله اكبر، الله اكبر..لا اله الاالله، الله اكبر. الله اكبر والله الهمد

syahdu hati ini mendengar kalimah suci dimalam syawal.malam yang sekian lama dinanti oleh segenap umat islam seluruh dunia, sama seperti diriku ingin dirai kemenangan syawal ini dengan kegembiraan setelah berjuang di medan ramadan.ku syukuri rahmat Ilahi, tidak sampai setahun bahtera perkahwinan dilayarkan kini bakal diisi nakhoda yang menanti cukup pengiraan si rembulan..apa yang menggembirakan syawal tahun ini tatkala aku disahkan hamil,syukur dipanjatkan pada maha Pencipta.hari demi ahri ku lalui dengan penuh hati-hati,suami menjadi semakin sayang keluarga semakin perhatian kepadaku.almaklumlah ini anak sulung jua cucu sulung dalam keluargaku.bulan-bulan awal kehamilan ku jalani dengan ketenangan,memandangkan suamiku seorang ahli perniagaan dan kesibukan urusan hariannya melewatkan diriku untuk membuat pemeriksaan lanjutan di klinik kerajaan.setelan kandungan mencecah bulan ke5 barulah diperiksa.aku dinasihatkan doctor untuk membuat temujanji sekurang-kurangnya 2kali sebulan untuk memeriksa janin diperutku.aku akur kerana itu yang terbaik untuk diriku dan yang lebih utama untuk si kecil yang kusayang.

<

segalanya kujalani dengan sempurna hari berganti hari bulan demi bulan jua berganti, naluri keibuan semakin menebal di jiwaku..perasaan ingin tahu telah membawaku bersama suami tercinta untuk melakukan pemeriksaan jantina bayiku,ini kulakukan setelah pemeriksaan di klinik kerajaan cuma dapat mempamirkan bahagian kepala bayiku,jua atas saranan doctor itu supaya lebih jelas gambaran bayi dalam kandungan eloklah dilakukan di tempat yang dikhususkan untuknya.setelah membuat imbasan barulah diketahui jantina bayiku adalah seorang putera.suamiku amat gembira mendengar hasil imbasan yang dilakukan.bagiku,kuterima dengan penuh syukur pabila zuriatku ini dilahirkan sehat serta normal seperti bayi-bayi lain.khabar ku kirim kepada keluarga tersayang,semuanya menyambut gembira syukur pada yang Esa..

<

kini ramadhan menjelang tiba, kujalani ibadah ini semampuku, kesian jua pada si kesil dalam kandungan ini kerna turut berpuasa seperti mamanya..naluri keibuan semakin menebal dijiwaku..setiap kali suami bawa berjalan akan ku lewati barang-barang keperluan bayi yang menjadi kewajipan bagiku kerana tak sabar nak ku hitung akhir penantian ini,jangkanya akan kulahirkan bayi ini semasa november2009 menjelma.fikiranku menjadi jauh melayang,benakku sarat dengan angan-angan bersama bayiku,..sempat kulayangkan persoalan kepada suamiku, apa yang akan si kecil ini teriakkan padaku disaat ia perlukanku..ibu? mak? ummi? mama? suamiku hanya tersenyum melihat gelagatku sambil memberi ciuman kasih didahiku.lamunanku menjadi semakin indah hari demi hari,ku usap perutku setiap waktu,ku bisikkan kata-kata indah pada bayiku, teramat sayang padamu wahai anakku..

<

tiga hari lagi ramadhan akan melabuhkan tirainya,kandunganku pula sudah masuk bulan ke7.orang tua-tua berpesan pada usia kandungan masuk bulan ke7 perlu lebih hati-hati,kerana si kecil boleh keluar pada usia begini.ku ingati kata-kata itu,langkah ku atur lebih waspada,takut perkara tak diingi berlaku..namun yang maha Kuasa lebih tahu percaturannya..seperti hari-hari lain yang kulalui, semuanya indah diwaktu pagi,ku sangka panas sampai ke petang rupanya sang hujan singgah di petang hari..tatkala aku merehatkan diri di peraduanku, tiba-tiba kurasa sesuatu keluar dari tempat dimana akan kulahirkan zuriatku..takut!cemas! kuberanikan diri melihat apakah itu..semakin kucuba berdiri semakin banyak ia keluar,dengan keaadaan cemas ku jerit memanggil ibuku..ku adaukan apa yang berlaku, dengan pantas ibu menjawab'air ketuban dah pecah! seiring kata-kata itu air mataku menitis kepipi.kini yang ada dibenakku cuma bayiku..anakku,kenapa,mengapa ia terjadi..aku takut seandainya aku terpaksa melahirkan bayi pramatang..ya ALLAH..selamatkanlah anakku,gantikan ia dengan nyawaku andai itu terbaik untuknya..doaku tak putus untuk insan istemewa di perutku ini..aku di hantar ke hospital pada masa itu juga oleh ibu dan abangku,arakian suami bekrja agak jauh ketika itu untuk masa depan keluarga kurelakn walau terpaksa.

<

wanita mana tidak sedih,tatkala suami jauh disaat amat memerlukan,apatah lagi aku kini bersama bayiku dalam keaadaan genting.syukurla suamiku dapat pulang disaat mendengar berita keadaanku sebegini.setibanya di hospital aku diperiksa, "dah terbuka 2cm kata doctor kepadaku..aku ditahan di ward untuk pemeriksaan lanjut,takut-takut bayiku akan keluar awal,docter memberiku suntikan untuk kekuatan bayi dalam kandungan kerana sekiranya ia dilahirkan peluangnya hanya50-50 khabar doctor padaku.memandangkan usia kandungan baru mencecah 7bulan pembentukkan organ dalamanya belum begitu sempurna jelas docter lagi kepadaku dan suami untuk menerima dengan redha seandainya terjadi perkara tak diingini kelak.sekali lagi airmata membasahi pipiku..sayu ku sambut penjelasan itu..SubhanALLAH..

<

aku ditahan 3hari diward,keadaan semakin baik.aku meminta izin untuk pulang kerana ingin menyambut syawal yang tinggal 1hari lagi bersama keluarga.pintaku diizinkan,aku gembira..padaku semuanya sudah kembali normal.malam raya kini menjelma..suara takbir,keriuhan anak-anak kecil jua bunyi mercun amat menggembirakan hatiku..sedang aku asyik dalam lamunan,tiba-tiba perutku terasa sakit..semakin ku biar semakin sakit berselang-selang tiap 5minit sakitnya,ku diamkan sahaja.fikirku ia kerana tendangan bayiku,tetapi rasa sakitnya tak seperti tendangan biasa yang kurasa di perutku.ku adukan pada suamiku,sakit semakin kuat kurasa hinggakan mahu berjalan pun tidak berdaya..kali ini aku dihantar ambulance ke hospital dan terus diperiksa doctor,katanya jalan untuk baby keluar dah terbuka 6cm..aku semakin takut,kemudian aku dihantar ke ward bersalin..setelah puas kutahan sakit ini akhirnya aku selamat melahikan zuriatku seorang putera dengan selamat pada 2.40pagi 01 syawal 1430h..alhamdulillah anakku lahir di pagi raya,taksampai 1minit aku melihat zuriatku telahpun di bawa keluar jururawat untuk dibersihkan,dan diazankn oleh suamiku.oleh kerana anakku pramatang ia di letakkan di bawah jagaan doctor di NICU iatu unit jagaan rapi bagi kes-kes sepertiku.

<<<<

pagi syawal disambut gembira,zuriatku selamat lahir ke dunia..hari raya ketiga aku dibenarkan pulang tapi bayiku terpaksa ditahan kerana kondisinya masih belum stabil.airmataku menitis untuk sekian kalinya..yang dapat kubawa pulang hanyalah hamper pemberian pihak hospital sebagai ucapan tahniah atas kelahiran anakku di pagi syawal.tiada tenang kurasa,rindu membara yang ada jua..manakan sanggup seorang ibu membiarkan anakkny jauh darinya setelah dua nadi berdenyut dalam tubuh yang sama.walaupun sakit melahirkan masih terasa demi anakku MOHAMMAD ZULDANISH FITRI,ku gagahi setiap langkahku..setiap hari akan ku jalani dengan melawatnya di NICU,walapun tidak boleh lama,aku redha asalkan anakku cepat sehat..begitula yang kulalui..hinggalah hari ke12 anakku didunia.Jumaat 02/10/2009 hari penuh makna..petang itu ketika melawat anakku Danish..buat PERTAMA kali dalam hidupku menukarkan pampers anakku,kulakukan dengan penuh teliti bersama suamiku kerana anakku masih kecil takut jika menyakitinya..kubawakn jua air susu dari tubuhku untuknya,biarpun sakit kerana usia kandungan baru 7bulan air susuku masih belum banyak tapi ku usahakan jua untuk kesihatan anakku.sakitku bagaikan hilang tiap kali menatap wajah comel anakku..

<

jumaat itu ku lalui dengan penuh bermakna..doaku tidak putus-putus untuk kesejahteraan anakku.siapa sangka,siapa menduga keadaan berubah tanpa ku pinta,nyata dalam pandangan anakku semakin beransuh sihat tetapi panggilan telifon 11.40malam merubah segala.aku dan suami dipinta datang segera ke hospital kerana keadaan anakku yang membimbangkan,sekali lagi airmata gugur sendirinya..setibanya aku di NICU, doctor bertugas sepenuh usaha menyelamatkan anakku..setelah berapa ketika mereka berusaha menyelamatkan anakku, suatu unkapan yang tak akan ku lupa "JANTUNGNNY SUDAH BERHENTI JAM 12.40pagi" ungkapan doctor cukup menggoncang seluruhjiwa ragaku..bagai terpisah nyawa dari badan kurasa..YA ALLAH,mengapa anakku yang kau ambil..bukan nyawaku???!

kulangkah kaki yang longlai menghampiri tubuh kecil yang terbaring dingin,sejuk,kaku di atas katil kecilnya..sejuk tubuh anakku,airmata kini sudah membasahi bumi,kukucup dahi lembutnya seluruh tubuhku menggigil,suamiku cuba menenangkanku..tapi MOHD ZULDANISH FITRI dah tiada, apa lagi yang dapat meradakan hatiku kini...SUBHANALLAH..telah kau berikan anugerah terindah padaku,kini kau menariknya kembali..MENAGAPA YA RABBI,???

<

hanya ALLAH yang tahu perasaanku,hanya sang ibu yang tahu betapa hebat nilai cintanya ke atas setiap anak-anakya.Jenazah anakku di uruskan keesokkan paginya.airmataku tak henti mengalir,kini dalam seumur hidupku aku menjejakkan kaki ke rumah mayat...Menanti jenazah anakku dimandi dah dikafankan..aku kuatkan diri melihat anakku dimandikan oleh suamiku,wajah comel itu seakan tersenyum,tenang air wajahnya,harum baunya..hingga kini dapat kurasa.


YA ALLAH,MENGAPA TAK KAU IZINKAN AKU MENDUKUNG BAYIKU SEMASA HAYATNYA,TAK KAU SEMPATKAN AKU MENDENGAR PANGGILAN MAMA DARINYA,TAK KAU BERIKANKU PELUANG MENYUSUKANaNYA..MENGAPA YA ALLAH...???


sepanjang perjalanan ke tanah perkuburan aku menangisi pemergiannya.buat PERTAMA kali aku dapat mendakap anakku.TAPI SETELAH IA TIADAK BERNYAWA..ku dakap erat jenazah anakku dalam dukunganku.kubisik kepadanya kalimah indah cintaku kepadanya..setibanya di pengisterihatannya terakhir,sempat si penggali kubur berpesan padaku "JANGAN DITANGISI PEMERGIANNYA,TELAH TERTULIS PERJALANNYA ABADI DI SYURGA..ku terima kata-kata ini biarpun airmata masih mengalir.sebelum jenazah anakku disemadikan sempat kusisipkan photo aku bersama suami di balutan putih tubuh kecil anakku..sempat jua ku ambil bekas-bekas kain putih itu yang dipotong untuk kusimpan sebagai pengubat rindu.

<

kini..HANYA botol susu serta kain putih , yang menjadi peninggalan anakku untuk aku mencium harumnya..jika kini terlihat lilitan kainputih di tanganku,itulah kain yang separuhnya telah bersama anakku dipusaranya..botol susu yang masih berisi susu pada 03/10/09 hari terkhir anakku didunia hingga hari ini 24/10/09 masih tersimpan kuletakkan di peraduanku sebagai pengubat rindu terhadapnya..SESUNGGUHnya inilah coretan BENAR hidupku hingga yang kulalui pada hari ini..anakku pulang pada penciptanya.sedangkan aku masih menghitung hari dalam berpantang' tanpa kehadirannya.

SESUNGGUHNYA inilah diriku,tatkala ku coretkan kisah kehidupan ini,bersamanya jua air mata buat sekian kalinya menemaniku, inilah aku "perindu kesepian..mungkinkah aku perindu kematian?? anakku, pergimu tak kembali...
posted by Penulisan2u @ 1:39 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
53 Comments:
  • At 31/10/09 2:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Moga Allah SWT memberi kekuatan untuk meneruskan liku-liku hidup yang mendatang...amin~

     

  • At 1/11/09 4:22 PTG, Anonymous budu belacan said…

    kpada penulis, dhrpkan sabar menerima dugaan-Nya
    stiap kejadian ada hikmahnya
    sy mendoakan agr penulis mndpt ank2 yg soleh dan solehah kelak.
    amin....

     

  • At 1/11/09 4:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    setiap apa yg brlaku psti da hkmhnya..ankmu psti mnnti parentnya di pn2 syurga...amin...

     

  • At 2/11/09 6:34 PTG, Anonymous puteh said…

    sbrla kak,saya pun khlgan anak saudara tp msa umo nya 1 thn 5 bln...............saya dpt rasakan betapa sktnya perasaan itu wluapun bkn anak sndiri

     

  • At 3/11/09 11:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bykkan bersabr ye kak..
    hidupnye insan tiada yg abadi..
    pasti ada hikmah yg mnanti, sebalik kejadian yg terjadi..
    sudah tersurat suratan ilahi..
    semoga akak sihat walafiat hendaknyer..

     

  • At 3/11/09 1:45 PTG, Anonymous nurindah said…

    salam kak,
    sabar, kak. Allah lebih menyayangi dirinya. Yakinlah, Allah akan gantikan yang lebih baik dari derita yang kak rasai.

     

  • At 4/11/09 12:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sabarya kak.. saya sendiri menangis smbil bace kisah akak.. xsangka pulak ini kisah benar.... semoga rohnya dicucri rahmat.. Amin...

     

  • At 4/11/09 12:49 PTG, Anonymous dira said…

    khdpn manusia pasti ad dugaan yg dtng....ksbrn pntg bg menempuh sgle ujian yg melnda.....ad hikmah d'sblik sume nie kerna sy prnh mgalami khlngan org t'sayng....

     

  • At 4/11/09 8:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    byakkan bersabar ye kak...

    moga akak tabah hadapi smua ni....

    _rosmazmil

     

  • At 4/11/09 10:54 PTG, Blogger eitajimmy said…

    Salam kak, bnyak2 bersabar ya, setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya, jujur mmg bengkak mata sy baca cerita nih, lebih2 lg bila mengenangkan sehari sblm puasa sy tlah menjalani d&c, anak ke 3 sy telah meninggal dlm kandungan sewaktu berusia 2 bln lg, insyaallah akk akan dikurniakan cahayamata lg, nasihat sy, akk nnti jagalah kesihatan dgn lebih baik lg bila preggy..penting makan segala vitamin yg dibekalkan, utk kesihatan baby dlm kandungan..anak2 kita skrg berada disyurga menanti kita..akk ingat tuh ya..take care..

     

  • At 5/11/09 8:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sdihnyew...
    sbr yerr kak..
    stiap yg brlaku e2, ad hkmhnyew..
    Allah mgkn akn beri ssuatu yg lbey baik dr ini pd msa hdpn kt akk..
    Kuatkn smgt yew kak..

     

  • At 5/11/09 11:44 PG, Anonymous darkcomel said…

    salam takziah..
    moga terus tabah menerima sgala ketentuan Nya, kerana setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya... pemergian si kecil kerana Allah lebih menyayanginya, dan janji Tuhan, si kecil akak menunggu akak di Syurga...
    usah trus bersedih dan meratap pemergiannya, percaya lah bahawa Allah akan memberi lg baik tuk akak...
    pe2 pun...tahniah tuk akak.. luahan hati yang tulus digambarkan dalam penulisan yang baik.. pasti mengalir air mata setiap yang membaca..

     

  • At 6/11/09 3:01 PTG, Blogger Leeya Hezlin said…

    salam takziah utk akk..harap akk tabah hadapi dugaan yg ALLAH beri..ank akk tggu akk di syurga nnt..relakn pemergiannye kak..sedih sgt bce kisah akk ni..kuatkn smngat,ye kak..

     

  • At 7/11/09 12:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sesungguhnya stiap yang berlaku ada hikmatnya.
    stiap yang di ambil pasti de pengganti yang tebaik tuk mu..
    Allah tidak sesekali berlaku tidak adil kpd hambaNya..
    Sabar lah bt penulis..
    Semoga perginya d redhai Allah..
    Al-FAthihah

     

  • At 9/11/09 12:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam takziah puan...mnitis air mt sy mmbc cerita ini,wlaupn sy blum mnjd seorg ibu,,tp naluri kibuan ttp ada...

     

  • At 10/11/09 4:25 PTG, Anonymous Dzilda said…

    bersbrlah mghadapi cubaan dr ALLAH S.W.T,
    mungkin ada hikmah dsebaliknya..

    AL-FATIHAH...

     

  • At 10/11/09 10:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam takziah,
    sy berhrp penulis tabah menghadapi dugaan-Nya,
    setiap org diuji pd stiap masa, jd bersbrlah dan redalh kpd qada' & qadarNya.
    jgnla menangisi dan meratapi pemergian itu,
    sebaliknya, sulamilah tangisan itu dgn doa2 utk yg telah pergi itu & utk diri kita sendiri.
    sesungguhnya, anak akk itu pergi dlm keadaannya masih suci dan bersih.

     

  • At 14/11/09 7:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    setiap apa yang berlaku ada hikmahnya......harap akk tabah mghadapinya

     

  • At 21/11/09 12:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smg akak tabah menghadapi dugaan kehilangan ini..
    yang pergi pasti ade penggantinya
    redakan pemergiannya
    setiap yg berlaku pasti ade hikmahnya

     

  • At 26/11/09 11:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bykkn bersbr ye kak..mngkin sdh tersurt arwh hnya dpt mngecapi udara dnia nie skjap je..mngkin ada hikmh diseblik smua nie..ujian dri yg Maha kuasa..kita kna tbh mnghadapi..sama2 kita sdkhkn al-fatihah wt arwah..

     

  • At 29/11/09 3:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    assalammualaikum kak...
    sesungguhnya Allah lagi maha penyayang...DIA syg semua umat2 Nya tpi dia syg sesgt kat arwah...sebab tuh DIA seru arwah untuk diambil...Ya sedih...tapi akak kena kuat dn bersabar...ALLAH maha adil kak...Dia menguji dengan perbagai cara...pelbagai cara unuk melihat umatNya sama ada kuat atau lemah semasa menrintangi dugaan dan ujian Yang Maha Esa....Mati tetap ada...yang bezakan cbe umur...sama dengan kiamat..ia tetap ada...Dan teyap terjadi...akak bersbrlah...sesungguhnya,pintu syurga terbuka luas untuk semua umatnya....Dan di syurga,anak akak pasti sedang menunggu mama papa nya...:)...Izinkan arwah pergi dengan hati yang tenang...iringilah arwah dengan bacaan al-quran dan doa2....
    as'kum...

    siti fatimah

     

  • At 3/12/09 4:26 PTG, Blogger ^aku CiNTakaN uNgu^ said…

    salam takziah dari sy...arap akak tabah mnghdpi dugaan Tuhan ney....

     

  • At 4/12/09 8:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    HARAPBERSABAR YANG HIDUP PASTI MATI

     

  • At 6/12/09 7:08 PTG, Blogger ~Siti Fatimah~ said…

    hye..mgg nak jemput sesiapa yg berminat membaca nOvel berbentuk Cinta N Suspen JUST ADD MY BLOG K..terima kasih!

     

  • At 6/12/09 7:09 PTG, Blogger ~Siti Fatimah~ said…

    hye..mgg nak jemput sesiapa yg berminat membaca nOvel berbentuk Cinta N Suspen JUST ADD MY BLOG K..terima kasih!

     

  • At 15/12/09 11:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    slm takziah sya ucpkan.m'mg sdih bca citr ni..tp dik bnykkan bsbr.smua yg blaku ada hkmah dsblknya..m'mg tiap yg mlihat tak seperit yg mrasa..tp kthuilah btapa sygnya kita pd dia, allah lbh menyayanginya..sesungguhnya syurga menanti anakmu.amin..

     

  • At 7/1/10 3:42 PTG, Anonymous ira said…

    salam takziah buat akak..ira mungkin takkan jadi setabah akak ..tapi ira percaya ..semuanya ada hikmah dan yg plg utama, arwah menanti di pintu syurga

     

  • At 28/1/10 4:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    banyak bersabar,tuhan menduga kita.kakak rasa ape yg adik rasa..kakak kehilangan suami pada 23.10 08 buat selamanya..

     

  • At 17/2/10 10:56 PTG, Blogger Rinoa-chan said…

    Sedihnye....hrp akak tabah dn kuatkn smgt.... T_T

     

  • At 22/2/10 12:48 PTG, Anonymous ramadhaliff 10 said…

    salam takziah buat akak...
    setiap apa yang berlaku mungkin ada hikmahnya..
    yang pergi tetap pergi..
    kita yang hidup ini perlu meneruskan hidup...
    semoga Allah s.w.t akan memberikan kak kesabaran dan kekuatan untuk menghadapi dugaannya ini...

     

  • At 28/2/10 3:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ya allah ya tuhanku...
    sampaikan la slamku pada arwah abgku yg sudah meninggal ini..
    aku amat merinduinya selalu...
    lindungilah ia di alam barunya ya allah..
    tempatkanlah arwah abgku ke tmpat org2 yg beriman...
    amin....

     

  • At 26/3/10 3:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam kak,hanya airmata yang menemani pembacaan saya kali ini.kak memang seorang ibu yang baik.setiap ujian pasti ada hikmahnya suatu saat nanti kak pasti akan bahagia.percayalah Allah S.W.T itu x penah kejam...

     

  • At 31/3/10 11:46 PG, Anonymous iera said…

    sedih mendengar cerita ini.tabahlah...........

     

  • At 10/4/10 1:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sya hrp penulis tabah m,hadapi dugaan ini..kte yg masih hdup msti teruskn hdup..brsama kenangan yg ada..tabahknlah hati..sya hrp penulis akan m,dpt zuriat yg soleh n solehah...insyallah..

     

  • At 13/4/10 2:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam kak..dariNya kite dtg dan dariNya juga kite kmbli...tabahkan hati..kuatkan smgt..Allah mnynyginya...moga di akn dtg akak dikurniakan ank yg soleh n solehah..stiap kjadian da hkmhnya...Al fatihah buat ank akak

     

  • At 10/5/10 4:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sabar ye kak..atas pemergian insan tersayang..

     

  • At 12/5/10 11:30 PTG, Blogger d@r1 h@t1 y@ng tulus d@n suci said…

    asmkm.. salam takziah buat akk.. moga kuat menghadapi dugaan ini..

     

  • At 15/5/10 6:17 PTG, Anonymous noraz said…

    sabar...semua itu dugaan dari allah swt...semoga tabah menhadapinyer....

     

  • At 29/7/10 6:19 PTG, Blogger ANIZA said…

    sEMOGA TABAH...

     

  • At 4/12/10 4:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sabarlh...semua itu ketentuan ALLAH.darinya kita dtang padanya kita kembali.

     

  • At 12/12/10 1:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sesungguhNYA ALLAH MAHA KUASA.. bersabarlah whai ibu...

     

  • At 7/1/11 6:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Redhalah menerima takdir Allah,.. Dia lebih mengetahui segalanya,.. pemergiannya mungkin lebih baik dari jika dia hidup,..

     

  • At 1/4/11 2:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salm
    sesungguhnya anak akak itu adlah org yg dpt membawa akak ke syurga kelak... walaupun dia tk dpt hidup di dunia ini nmun syurga adlh tmpatnya... bersbar dn percayalh Allah sentiasa mengetahui ape yg die rancangkn tuk hambanya...

     

  • At 16/4/11 7:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xpe ag..lecturer sye ag truk..baby die lhir,bert die juz stgh kg gule je..bygkn la..tp baby 2 kuat...die idup x cmpi 3 buln lbih je..2 pn dlm inkubator je.my lec x cmpat nk dukg pn baby die..da meninggl..ag cdey..kdg2 kte cdey tp de owg y ag cdey..

     

  • At 29/4/11 11:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kak sbr yer kak....Allah beri die kat akak tp Allah ambik blk...mgkin Allah sygkan die lebih dari akak...akak biakanlah die sebagai penolong akak d hari akhir....sabar ye kak....

     

  • At 5/5/11 5:57 PTG, Anonymous rubiaton said…

    salam takziah..saya pernah melalui pengalaman seperti penulis..saya mengandung hanya dapat setakat 6 bln shj..anak saya dpt hidup 19 jam...berpantang mcm org lain..cuma beza anak tiada dlm pangkuan untuk meminum susu bdn...jika anak sy hidup skrg umur arwah 5 thn...sy fhm sgt perasaan penulis ketika itu..hanya Allah sahaja yg tahu hati ni...semoga penulis diberi kekuatan untuk menempuh dugaan...

     

  • At 16/7/11 12:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih laa siot... saba k ??
    ade rezeki len nt.. insyaallah...

     

  • At 12/8/11 2:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam takziah..akak sbarla k..ade sbb semua 2 terjadi...Sesunggunya Allah lbey taw ape y terbaik untuk kita kerana Dia Maha Mengetahui...y pasti ade hikmah d sebalik semua ni...

     

  • At 10/1/12 1:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    semoga tabah menghadapi dugaan Ilahi.... ada hikmah di sebalik segala yg terjadi.... semoga akak dikurniakan kebahagiaan yang hakiki kelak....

     

  • At 12/1/12 1:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam puan.. harap tabah m'hadapi setiap ujian yg ALLAH berikan.. apa yg dpt saya titipkan sebagai nasihat adalah UJIAN dari ALLAH hanyalah kepada hambaNYA yg mampu bertahan menjalani/menepuhi apa jua MUSIBAH yg diberi.. ALLAH tidak akan sesekali menguji kita andaikata kita x mampu hadapinya.. saya tahu, mungkin di benak fikiran puan, puan menyatakan bahawa tiada sesiapa yg memahami perasaan puan, kerana hanya puan yg mengetahui apa yg terbuku dan tersirat di sebalik hati sedih itu.. tapi, sebagai saudara sesama ISLAM, INSYA ALLAH, kami semua akan mendoakan kebaikan dan kesejahteraan utk puan sekeluarga.. mudah2an anak puan itu menanti puan dengan penuh sabar di pintu syurga.. =)

    -nick-

     

  • At 9/3/12 4:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..
    sempat sy menitiskan air mata di ofis ketika membaca cerpen ini...wlaupun belum berumahtangga tp sy dpt selami bait2 tulisan akak ni...
    slam takziah dan semoga kuat ye akak...=)

    nadilah

     

  • At 8/6/12 6:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Harapan saya agar penulis sabar meniti hari2 yang mendatang...Redha atas kehendak yang maha esa.Insyaallah...Allah tidak akan menduga hamba2nya yang tidak berdaya...Tentu ada hikmah disebalik pemergiannya...


    ain

     

  • At 23/9/12 12:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sabar tu spruh dari iman..sbr jer larh ye...msty ada hikmah di sbliknya..b'doalah sllu....

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group