BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 24, 2009
Cerpen : Jalan Berliku
Nama Pena : Hani Hilman

Pang!!! Pipi putih bersih milik Amira memerah. Sekali lagi dia dihadiahkan penampar dari suami yang tidak pernah melahirkan walau sedikit rasa sayang buat dirinya. Airmatanya sudah kering menangisi nasib diri. Dahulu dia disiksa ayah tirinya, kini suaminya pula menggantikan \'tugas\' yang sedari dulu disandang oleh ayah tirinya itu. Hafiz menggeleng kepala buat sekian kalinya.

"Apa yang kau buat kat rumah ni? Nasi sebutir pun takde! Aku lapar tau tak?" Suara Hafiz bagaikan halilintar memecah kesunyian diantaranya dan Amira. Amira masih lagi membisu, tiada tanda-tanda untuk menjawab kata-kata yang keluar dari mulut Hafiz.

Hafiz segera mencapai kunci kereta dan berlalu keluar dari banglo itu. Memandu tanpa arah tujuan membuatkan dia teringat kisah lalu. Sungguh, Hafiz menyesali pernikahannya dengan Amira. Dia menikahi Amira kerana terpaksa. Entah bagaimana Amira boleh berada di dalam bilik hotel tempat dia melepaskan lelah setelah melawat tapak projek usaha sama syarikatnya dan Razali lima bulan lepas. Dia masih ingat malam itu dia dikejutkan oleh ketukan bertalu di pintu bilik penginapannya. Tanpa sebarang syak wasangka dia membuka pintu.

Terkejut Hafiz sewaktu matanya menangkap kelibat lima orang lelaki berkopiah di hadapan pintu biliknya. Tanpa berkata sepatah, lelaki-lelaki itu terus masuk dan menggeledah biliknya dan menemukan Amira. Amira dijumpai dalam bilik mandi dengan pakaian yang compang-camping. Akhirnya Amira dan dirinya dibawa ke jabatan agama negeri. Disitulah tragedi hidupnya bermula. Sebaik ayah dan ibunya mendapat tahu berita dia ditangkap khalwat, mereka bergegas datang menemuinya di jabatan agama itu.

Muka ayahnya yang merah dan air mata ibunya yang berlinangan sangat-sangat menusuk hatinya. Saat itulah dia dijatuhkan hukuman oleh ayahnya. Hukuman yang kini menyeksa jiwa dan raganya.

"Ayah nak kau nikahi perempuan tu. Jangan kau panggil kami mak dan ayah selagi kau tak menikah dengan dia." Tegas suara ayahnya. Hafiz terkedu memandang emaknya yang sudah menumpahkan air mata entahkan sejak bila. Emaknya tidak mahu memandang mukanya lagi.

"Tapi ayah, Hafiz tak bersalah, dia tiba-tiba je ada dalam bilik tu! Hafiz takde bawak perempuan masuk bilik ayah, mak! Percayalah!" Sedikit merayu suara Hafiz. Tidak sanggup rasanya untuk menikahi perempuan yang tiba-tiba muncul dalam hidupnya itu.

"Mak tak kira, Hafiz kena nikah jugak dengan dia, kalau tak, jangan jejak rumah ni lagi." Lirih suara emaknya menampar cuping telinga tapi bagai belati tajam dihatinya. Kepala Hafiz pusing memikirkan kehendak emak dan ayahnya. Apa lagi yang mampu dilakukannya selain menurutkan kehendak mereka.

"Amira, mak cik mintak maaf atas semua kejadian ni, mak cik harap Amira terima lamaran kami. Mak cik nak bersihkan nama Amira dan nama anak mak cik yang dah tercemar sejak kejadian malam tu. Mak cik dan pak cik ikhlas menerima Amira sebagai menantu kami. Lupakanlah kisah lalu, kita mulakan hidup baru." Suara Puan Rahimah menampar cuping telinga Amira. Amira tidak mampu mengucapkan apa-apa. Dialah punca nama baik keluarga itu tercemar dan jika dengan pernikahan itu nama itu mampu dibersihkan, dia rela. Anggukan perlahan darinya disambut dengan senyuman lega dari Encik Ghazali dan Puan Rahimah tetapi jelingan tajam diberikan oleh Hafiz.

Keluhan berat dilepaskan oleh Hafiz. Kereta yang dipandu sudah berhenti di perkarangan rumah teman baiknya, Razali. Temannya itulah tempat dia meluahkan segala rasa yang terpendam. Walaupun Razali mempunyai perwatakan yang agak lembut, Hafiz tidak kisah. Dia senang berdampingan dengan Razali. Razali adalah antara ahli perniagaan yang berjaya, itu menunjukkan orang seperti Razali juga mampu bersaing dan mempunyai daya usaha yang tinggi. Bidang perniagaan di Malaysia masih lagi belum mampu menerima orang seperti Razali, tetapi berkat usaha gigihnya meyakinkan ahli perniagaan yang lain, dia berjaya menempa nama dalam bidang perniagaan seiring dengan usahawan berjaya yang lainnya.

"Eh? Apa kes you datang rumah I tiba-tiba ni? Gaduh dengan bini you lagi ke?" Razali bertanya prihatin. Dari raut Hafiz yang keruh dia sudah dapat meneka sebab kedatangan temannya itu.

"Perempuan kat rumah tu, tak layak dipanggil bini. Takde benda yang dia buat yang membolehkan dia dapat title as my wife. Entah macam apa je perangai." Hafiz mendengus kasar, melampiaskan marah yang berbuku di dada. Razali hanya menggeleng.

"Takpelah, you relax lah dulu kat sini. Rumah I pun takde sape." Razali tidak kisah sekiranya Hafiz ingin berehat dirumahnya, memang dahulu dia ada menyimpan perasaan pada Hafiz, tetapi dia sedar Hafiz tidak berminat dengan kaum sejenisnya lantas cepat-cepat dia membuang jauh perasaan itu. Hafiz mengangguk lesu.

"I don\'t know why, I can\'t stop thinking of her. Seminggu I tinggalkan dia pergi Johor aritu, I tak boleh tumpukan perhatian pada kerja. But today, bila I balik, I asik nak marah je kat dia. Dia tak masak pun untuk I, walhal I dah bagitau dia I nak balik arini." Hafiz meluahkan perasaannya tanpa dipaksa. Razali hanya diam mendengar.

"Dia terlupa kot?" duga Razali.

"Takkanlah, pagi tadi sebelum bertolak pun I dah ingatkan dia." Hafiz menggeleng perlahan. Teringat akan roti kosong yang sudah berkulat diatas meja dirumahnya membuatkan dia bengang. Sengaja dia tidak makan tengah hari kerana ingin menikmati sepuas-puasnya air tangan isterinya. Tetapi isterinya seperti tidak mahu melayani kehendaknya. Entah kenapa seminggu berada berjauhan dari Amira membuatkan dia rindu.

Dia rindu akan Amira yang menunggu kepulangannya saban malam, walaupun dia pulang waktu dinihari, Amira tetap setia menunggunya dan menyambutnya dengan senyuman manis. Setiap malam dia dijamu makanan hasil air tangan Amira. Sungguhpun begitu, hatinya masih keras untuk menyentuh Amira sebagai isterinya yang sah. Biliknya dan bilik Amira diasingkan, itu kehendaknya sendiri. Dia ego untuk mengakui hatinya kini dicuri isterinya sendiri.

********************

Amira termenung. Usia perkahwinannya dengan Hafiz sudah menjangkau lima bulan, tetapi suaminya itu tidak pernah menunjuk sebarang perasaan terhadap dirinya. Sering sahaja dia menjadi mangsa herdikan keras Hafiz. Sebaik mungkin dia telah berusaha untuk menjadi isteri yang baik kepada lelaki itu, tetapi usahanya bagaikan sia-sia. Sewaktu pemergian Hafiz ke Johor seminggu lepas, dia takut untuk meminta wang saku untuk perbelanjaan dapur. Akibatnya sudah empat hari dapur rumahnya tidak berasap. Hanya air milo yang mampu diteguknya setiap kali perutnya berbunyi minta diisi.

Hari ini sebaik sahaja Hafiz sampai ke rumah, laju sahaja langkah suaminya itu ke dapur. Belum sempat dia berkata apa-apa, tangan Hafiz sudah melekap kepipinya. Hampir sahaja dia pengsan akibat tamparan itu. Mujurlah dirinya telah terbiasa dengan segala jenis pukulan hasil \'didikan\' ayah tirinya dahulu. Hanya pandangan kosong mengiringi kepergian suaminya yang keluar tanpa pamitan sebentar tadi. Amira mengeluh. Mengenangkan sampai bilakah hidupnya akan diselubung kehibaan yang tiada penghujung.

Amira bingkas menunaikan solat Maghrib setelah yakin waktu Maghrib telah pun masuk. Rumahnya yang terletak di pinggir bandar dan jauh dari kawasan perumahan menyukarkan dia untuk mendengar azan, hanya berpandukan jam dinding yang tergantung di ruang tamu dia menunaikan kewajipannya kepada yang Esa. Di dalam doanya Amira memohon supaya hati Hafiz dilembutkan dan menerima dirinya sebagai isterinya. Dia mahukan kasih sayang suaminya itu, kerana dia tahu suaminya tidak mempunyai kekasih hati sebelum menikahinya. Itu bermakna dia masih punya peluang untuk memiliki hati Hafiz.

Amira menjenguk ke dapur, mencari bahan-bahan yang memungkinkan dia untuk memasak sesuatu untuk suaminya. Beras yang tinggal segenggam ditanaknya menjadi bubur, daging cincang yang tinggal sisa di goreng berlada bersama telur yang tinggal sebiji. Menitis air matanya melihatkan tiada apa yang tersisa untuk dimasak bagi menjamu suaminya. Bawang yang ada dicincang dan digoreng. Kini Amira hanya menunggu Hafiz pulang. Harapannya agar Hafiz pulang, bibirnya yang pucat akibat kekurangan makan digigit perlahan menahan kelaparan.

Tepat pukul satu pagi pintu rumahnya diketuk, Amira yang tertidur di ruang tamu rumah bingkas bangun membukakan pintu buat suaminya. Hafiz melangkah masuk dengan muka masam. Segera tangan Hafiz dicapai dan dikucup perlahan oleh Amira. Walaupun kemarahan Hafiz masih tersisa, dia membiarkan Amira mencium tangannya.

"Abang dah makan? Mira ada masakkan bubur untuk abang. Abang makan ye?" Amira mengajak suaminya untuk makan.

"Aku dah kenyang." Hafiz menjawab tanpa nada. Amira hanya terdiam.

"Sampai hati abang buat Mira macam ni." Perlahan suara yang terkeluar dari mulut Amira tetapi terdengar oleh Hafiz. Hafiz hanya membiarkan keluhan isterinya berlalu bersama angin malam. Air mata bergenang di kelopak mata Amira, sungguh dia tidak sanggup lagi menahan rasa dengan suaminya itu. Segala pengorbanannya selama ini hanya dipandang sepi.

Amira sedar dia hanyalah perempuan kampung yang telah mengaibkan Hafiz dan keluarganya. Oleh itu dia berusaha bersungguh-sungguh bagi menawan hati suaminya itu. Ibu dan bapa mertuanya tinggal nun jauh di utara tanah air. Sepanjang perkahwinannya dengan Hafiz, Amira hanya dibawa berjumpa mereka sebanyak dua kali, sekali pada hari perkahwinan mereka dan sekali lagi apabila ibu dan bapa mertuanya itu menyuruh mereka balik ke kampung bagi meraikan orang baru dalam keluarga mereka, hasil perkahwinan abang sulung Hafiz. Amira juga menginginkan anak seperti perempuan lain yang sudah berumahtangga, tetapi apakan dayanya.

Hafiz hanya memandangnya sebagai pembantu di rumah besar itu. Seminggu sekali Hafiz akan ke pasar dan membawa balik lauk pauk yang di belinya di pasar. Amira tidak pernah dibawa keluar dari rumah itu, Hafiz seperti malu untuk membawa Amira keluar. Amira menangis sepuasnya malam itu. Amira tekad, dia membawa sebuah beg sandang berisi pakaiannya. Biarlah dia membawa diri andai itu dapat membahagiakan Hafiz. Dia hanya mendoakan suaminya itu berbahagia dengan ketiadaannya kelak.

Sekeping surat diletakkannya di bawah tudung saji, dia pasti suaminya itu akan membuka tudung saji itu untuk bersarapan esok pagi. Selesai meletakkan surat itu Amira keluar dari rumah yang menyimpan bermacam memori bagi dirinya.

*******************************

"Mira!" Bergema suara Hafiz dalam banglo miliknya. Dia kehairanan, sejak dia bangun tidur hinggalah dia turun untuk bersarapan, kelibat isterinya itu tidak kelihatan. Tidak seperti kebiasaan. Selalunya Amira yang akan mengejutkannya untuk solat subuh, dan mengikatkan tali lehernya tetapi hari ini semuanya terpaksa dilakukannya sendiri. Akibatnya, dia terlewat bangun. Sebaik membuka tudung saji Hafiz terkejut melihatkan sekeping surat di bawahnya.Segera surat itu di ambil dan dibacanya.

Assalamualaikum abang,

Abang, Mira mintak maaf atas kepergian Mira ini. Mira harap abang berbahagia dengan ketiadaan Mira. Mira tahu selama ini Mira dah banyak menyusahkan abang, halalkan makan minum Mira selama ini. Mira sayangkan abang. Mungkin cara dan tempat kita berjumpa tidak sesuai sehingga abang tak mampu nak terima Mira sebagai isteri abang yang sah. Mira tahu Mira banyak kekurangan, terlalu banyak tanggungjawab yang tak mampu Mira lakukan untuk abang. Abang, Mira pergi untuk berikan abang ketenangan, Mira tahu abang banyak masalah di pejabat, harapnya Mira dah hilangkan satu dari masalah abang. Abang, Mira tak mampu untuk sediakan makanan lain untuk abang. Dalam peti ais, ada Mira simpankan bubur semalam untuk abang. Panaskan dan makanlah kalau abang sudi.

Sekian,
Amira

"Ya Allah, Mira!" Hafiz penasaran, isterinya telah pergi. Entah ke mana hala tuju isterinya itu. Dia sendiri bingung dengan situasi itu. \'Amira mesti dicari, mesti!\'

********************************

Sebaik melangkah keluar dari rumah banglo itu, air mata Amira merembes laju. Dia buntu untuk mengawal langkah kakinya, akhirnya dia berjalan tanpa arah. Sebaik tiba di jalan besar, kakinya tidak mampu lagi untuk melangkah. Amira rebah di tepi jalan itu. Sebuah kereta berhenti melihatkan Amira yang terbaring kaku di tepi jalan itu. Tubuh Amira dicempung dan dibawa ke hospital.

"Maafkan saya, boleh saya tahu siapa yang bawa pesakit sebentar tadi?" Seorang doktor berbangsa India bertanya kepada jururawat yang bertugas.

"Saya yang bawa, kenapa dengan pesakit doktor?" Ashraf bertanya sekaligus menjawab pertanyaan doktor sebentar tadi. Doktor tua itu menggeleng. Membuatkan dada Ashraf berdegup kencang. Walaupun bukan Ashraf yang bertanggungjawab di atas keadaan Amira, dia bersimpati pada Amira. Amira kelihatan sungguh lemah sewaktu terbaring di tepi jalan tadi.

"Pesakit sangat lemah. Untuk sehari dua ini, saya minta dia ditinggalkan di sini bagi mendapatkan jagaan rapi." Ashraf menggangguk perlahan. Dia tidak kisah menanggung bil perubatan perempuan yang dijumpainya sebentar tadi. Perempuan itu dilihatnya sangat kasihan. Hatinya terusik mengenangkan kesusahan keluarganya satu masa dahulu. Mungkin ini masanya bagi membantu mereka yang memerlukan, ucap Ashraf di dalam hati.

Hafiz keresahan. Entah di mana harus di carinya Amira. Kini dia yakin, hatinya milik Amira. Dia mahu menyampaikan berita itu kepada Amira, tetapi bagaimana?

"Amira, maafkan abang." Ego lelakinya runtuh. Dia tidak sanggup kehilangan Amira buat selamanya. Dia ingin membawa Amira pulang, menjadikan Amira penyeri rumahtangganya.

Keretanya dihalakan ke rumah Razali. Sahabatnya itu sedang bercuti, dia berdoa agar Razali berada dirumahnya tika itu. Hafiz lega melihatkan kereta Razali masih elok terparkir di halaman rumah. Tanpa berlengah Hafiz turun dan sekelip mata dia sudah terpacak di depan pintu rumah Razali. Razali yang kelihatan masih mamai akibat dikejutkan dari tidur terjengul dan membukakan pintu rumahnya buat Hafiz.

"Kenapa you ada kat rumah I pagi-pagi buta ni?" Razali bertanya malas. Moodnya seakan-akan hilang kerana tidurnya yang terganggu. Sudahlah malam tadi dia tidur lewat, setelah Hafiz pulang ke rumahnya, Razali keluar bersama beberapa rakannya ke kelab hiburan di ibu kota dan pulang ke rumah hampir pukul empat pagi. Muka Hafiz ditenungnya.

"Amira. Amira dah lari, dia dah tinggalkan I! I tak tau nak cari dia kat mana, you tolong I cari dia?" Razali membuka matanya luas-luas.

"Hey man! That\'s a great news! You kan tak suka kat dia, let her go. Lepas ni dah takde sape lagi nak ganggu hidup you. That\'s what you want right?" Razali mengukirkan senyuman meraikan berita yang baru di dengarnya sebentar tadi. Hafiz mencerlung memandang Razali.

"I need her! I want her back, she\'s my everything. I love her. Zali, tolonglah I, you rasa dia pergi mana?" Razali memandang muka Hafiz tanpa riak. Kepalanya pusing melihatkan gelagat Hafiz, baru semalam Hafiz memuntahkan segala amarahnya terhadap Amira, hari ini dia sudah berubah fikiran? Razali membiarkan Hafiz duduk sendirian di ruang tamu rumahnya.

"I pergi mandi kejap, you tunggu sini. nanti I datang." Razali memberikan arahan kepada Hafiz, Hafiz hanya mengangguk. Dalam kepalanya ligat memikirkan tempat-tempat yang mungkin Amira pergi. Sebentar kemudian Razali muncul semula, kali ini dia sudah berpakaian kemas.

"I nak pergi hospital dulu, nak ikut I tak?" Ringkas Razali bertanya. Dia ingin melawat pekerja mereka yang di timpa kemalangan sewaktu bertugas di tapak projek.

"For what reason?" Hafiz terkejut dengan pelawaan Razali. Razali tidak mahu menolongnya mencari Amira? Hafiz buntu.

"Staff kita ada yang masuk hospital, kemalangan kat site. Tak salah kita pergi tengokkan? Lepas tu kita fikir la nak cari kat mana wife you tu." Razali memberitahu rancangannya kepada Hafiz. Hafiz hanya menurut kata-kata Razali, otaknya tidak mampu berfikir secara waras ketika itu. Perasaannya mengawal segala tindak-tanduknya. Razali memandu tenang ke Hospital Besar Kuala Lumpur.

Hafiz terlihat Amira bersama seorang lelaki di kafeteria hospital. Amira dilihatnya memakai pakaian pesakit manakala lelaki dihadapannya memakai pakaian ke pejabat.\' Siapa lelaki itu?\' Hati kecil Hafiz memberontak untuk mengetahuinya. Langkahnya diatur menghampiri Amira dan lelaki yang tidak dikenalinya itu. Amira terkedu.

"Abang?" Amira bersuara setelah melihat Hafiz berdiri di sisi meja. Hafiz cuba berlagak tenang. Wajah pemuda dihadapan Amira dipandang. Amira yang dapat mengagak fikiran Hafiz segera memperkenalkan Ashraf.

"Ini Ashraf, dia yang hantar Mira ke sini malam tadi" Sopan Amira memberitahu Hafiz.

"Kenapa Mira kena hantar ke sini?" Nyata Hafiz terkejut dengan pernyataan Amira.

"Saya jumpa Amira terbaring di tepi jalan tak sedarkan diri, dia cuma keletihan dan keadaannya sangat lemah buat waktu ini, jadi doktor minta dia untuk tinggal di sini selama dua tiga hari." Ashraf menjelaskan panjang lebar tentang keadaan Amira yang diketahuinya. Amira hanya tunduk menekur lantai.

"Saya minta diri." Ashraf meminta diri setelah dapat menghidu suasana tegang diantara Amira dan Hafiz. Hafiz mengucapkan terima kasih kepada Ashraf. Sebaik Ashraf berlalu, Hafiz mengambil tempat dihadapan Amira. Nafasnya dihela perlahan.

"Mira." Amira masih lagi menunduk, takut untuk bertentang mata dengan Hafiz. Dia bimbang sekiranya dimarahi dihadapan pengunjung kafeteria itu. Nyata sangkaannya meleset, Hafiz menggenggam erat tangannya lantas dibawa ke bibir. Sebuah kucupan hangat dihadiahkan Hafiz. Amira terpana dengan perlakuan Hafiz. Segera Amira melarikan matanya apabila Hafiz mengangkat muka memandangnya.

"MIra sakit ye? Kenapa tak bagitau abang?" Lembut kata-kata Hafiz, tiada lagi nada kasar yang selalu didengarinya. Amira benar-benar keliru dengan situasinya sekarang.

"Abang tau abang salah selama ni, boleh Mira maafkan abang?" Hafiz memandang Amira penuh pengharapan. Dia amat berharap Amira memaafkannya dan menerimanya kembali dalam hidup Amira. Amira yang sedari tadi membisu menambahkan resah dihatinya. Dia tidak sanggup kehilangan Amira. Dia sedar dia telah lama jatuh cinta pada isterinya tetapi malu untuk mengakuinya. Dia malu untuk mengaku bahawa dia menyintai seorang perempuan kampung yang dahulu dipandang hina olehnya. Kini semuanya telah berubah, egonya harus diketepikan sekiranya dia tidak mahu kehilangan Amira.

"Mira takut." Sebaris ayat yang terkeluar dari mulut Amira memeranjatkan Hafiz. \'Takut? kenapa harus takut?\' Akal Hafiz ligat mencari jawapan bagi persoalan yang ditimbulkan hatinya.

"Mira takut abang pukul Mira lagi, Mira takut abang tengking Mira, Mira dah cuba buat yang terbaik untuk abang, tapi abang tak pernah puas, Mira tak mampu nak puaskan hati abang." Lancar Amira menuturkan ayat yang telah disusunnya sedari tadi. Dia tidak mahu lagi menyusahkan hidup Hafiz. Dia sanggup diceraikan sekiranya itu yang membuatkan Hafiz bahagia.

"Sayang, abang minta maaf. Selama ni abang cuba nafikan perasaan abang terhadap Mira, tapi sekarang abang takkan nafikan lagi. Abang sayangkan Mira, abang perlukan Mira dalam hidup abang. Mira balik ye? Balik rumah kita?" Tenang Hafiz meluahkan rasa yang terbuku dihatinya sejak sekian lama. Amira tersentak mendengar pengakuan dari Hafiz, mata Hafiz dicari. Amira ingin memastikan apa yang didengarnya tadi bukanlah khayalan. Hafiz mengganggukkan kepalanya melihatkan Amira memandang meminta pengertian darinya.

Air mata jernih mula berlinang dari tubir mata Amira. Inilah saat yang ditunggunya selama ini. Saat suaminya sendiri menyatakan rasa cinta kepadanya. \'Ya Allah, aku bersyukur kepada-Mu kerana memberikan aku kebahagiaan ini. Engkau panjangkanlah jodoh diantara kami.\' Dalam hati Amira mengungkapkan doanya kepada maha pencipta. Tangan Hafiz dikucupnya perlahan.

"Abang, maafkan Mira sebab keluar rumah tanpa izin abang, Mira pun sayangkan abang." Air matanya semakin deras mengalir.

"Abang tak marah sayang. Tapi abang minta sangat, jangan buat lagi ye? Abang boleh gila tau tak tengok muka sayang bila bangun tido?" Air mata di pipi isterinya disapu. Senyuman menghiasi wajah keduanya. Mereka sama-sama menyemai impian supaya kehidupan rumah tangga mereka selepas ini sentiasa aman damai. Razali yang memandang dari kejauhan turut tersenyum melihatkan temannya telah mampu meluahkan perasaan kepada isterinya.


P/s: ni 1st cerpen, segala komen untuk memperbaiki mutu karya saya, saya terima dengan senang hati (^_+)v
posted by Penulisan2u @ 6:51 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
29 Comments:
  • At 24/10/09 11:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pendek sngt...

     

  • At 24/10/09 1:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh thn cite..
    good job....

     

  • At 24/10/09 4:31 PTG, Blogger ♥ QaseH ♥ said…

    ok best but pendek sanga la.puas bc,,,huhuhu

     

  • At 24/10/09 6:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2 tapi mcm cite aku nak buat jer.he2...jgn risau...ak xciplak yg kau punyer...aja2 fighting

     

  • At 25/10/09 12:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer camni da bnyk ade kat sni kan..kawin pakse..dalam diam jatuh cinta..tp ego nk mengaku..bla..lala..
    so keep try..wat idea lain lak ea..tp riso gak aku bce bile razali kate die ade simpan perasaan kat hafis..erk?hehe

    k la..citer ni ok je..ayat bagus..ending sweet..jus try idea lain la k..nk tgk improvement dari u k for the next cerpen..gud try..

    -miss_purple-

     

  • At 25/10/09 12:23 PG, Blogger apLe dE gadiZ said…

    Good Job walaupun pendek tapi ade jalan cerite...
    Cume olahkan bg gempak sket..
    huhuhu..
    ker bagi suspen ke.

    Oke dear keep it up.

     

  • At 26/10/09 12:10 PTG, Anonymous DiAn@SaBgS said…

    cite ni boleh tahanlah...tapi dah selalu sangat jalan cite macam ni dikeluarkan...ape pun good try...jangan b'henti setakat ni je....sila cuba lagi...mane tau bleh jadi penulis novel plak satu ari nanti...GOOD LUCK!

     

  • At 27/10/09 3:37 PTG, Blogger Mrs. Cuppycake said…

    Thanks semua... I'll try my best! go go chaiyouk!
    (^_^)

     

  • At 27/10/09 5:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pendek sangat la....teruskan berkarya ok..good luck..

     

  • At 2/11/09 6:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eiii benci giler aku scene lelaki pujuk2 macam ni!!!!
    mule2 tengking, penampar yg diberi...once org tuh dah lari dari umah,mule la xkeruan la, tercari2 la..menyampah giler ngn perangai jantan cmtuh!

     

  • At 6/11/09 4:06 PTG, Blogger Mrs. Cuppycake said…

    kepada semua yang sudi baca karya saya, terima kasih saya ucapkan, diatas sebab2 yang x dapat sy elakkan, saya tidak akan menyiarkan karya saya di blog ini lagi. untuk membaca lebih banyak karya saya sila ke http://inihanipunyablog.blogspot.com

     

  • At 20/12/09 6:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    urm,,
    klo ble wtak ashraf 2 perkmbangkan lg~
    biar de konflik sket~
    huhu,,,
    pe2 pown,,
    tahniah!!

     

  • At 21/1/10 12:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita best tp akan menjadi best klu byk kan conflik lg...

     

  • At 6/2/10 11:43 PTG, Blogger chamyra said…

    jalan citer da biase sgt.. p good try...usaha lagi

     

  • At 17/6/10 10:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wa cte nie cam dlm nvel lorhhh
    jus u pndak akn orte

     

  • At 31/7/10 12:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhuhu...:(
    sedih nye..
    tpi klu leh pnjgkn lgi best..
    kmbgkn lgi wtk ashraf tu..'
    bgi konflik skit..
    pe2 hal pun..gud job..

    (jaja)

     

  • At 3/8/10 9:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnye..tp nape pndek sgt..
    xsmpat nk feeling2..haha..
    but this is nice story.. good job

     

  • At 22/9/10 11:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie best la..tpi kan lgi bgs klu pnulis bgtaw citer cam na mira 2 bleh ada kat dlm blik hafiz di hotel dgn pakaian yg compang camping..huhu...anyway gud job...

     

  • At 13/11/10 7:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    1 persoaln tak d jwb
    macam mn mira boleh ada kat dlm bilik hotel tu????

     

  • At 1/1/11 2:38 PG, Blogger qrieya said…

    satu benda yg sy sentiasa pelik.apsal citer best2 ,citernya pendek sgt?cute r citer awak.sy suka!teruskan usaha n panjangkan sket cerpen seterusnya

     

  • At 31/1/11 1:39 PTG, Blogger Echa:) said…

    citer ni boleh tahan .. tpi .
    boleh tlg jelaskan tak kenapa amira ada kat bilik hafiz tu ?

     

  • At 28/2/11 3:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh tahan,cume t'lalu ringkas...misteri kehadiran mira dlm bilik hafiz masih lg tergantung

     

  • At 8/4/11 12:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huh! kalau aku la, x hingin aku nak balik semule dengan laki soit ccmtuh! laki tuh mampus lagi bagus! hehe

     

  • At 11/4/11 12:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la.. tp kalo blh, kami nk tau mcm mne mira 2 blh ade lam bilik hafiz n kalo blh, nk mira bgtau hafiz knp dia xmasak aritu.. biar hafiz 2 tau

     

  • At 16/8/11 9:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    knape amira ade kat bilik hafiz ?? citelaaa ...

     

  • At 19/8/11 5:45 PTG, Blogger Baqya Muhamad said…

    kalau diorang ckp BOLEH TAHAN , aku cakap memang superb ! Kalau dyeorang kate pendek , ta ape . Nanti buat lagi ehh ? Best laa :))

     

  • At 3/9/11 4:53 PTG, Blogger aninaatiqah said…

    pendek sgt
    but gud job :)

     

  • At 3/9/11 10:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suke cerpen nih sebab Amira tuh name aku Hafiz tu lak budak yg aku suke...hik hik hik...tapi tak suke sebab die bagi penampar tuh....bace macam amira tuh dapat penampar maut jer...Good job !! cuma terlalu pendek dan kalau nak buat cerpen yg seterusnya gunakan juga nama amira dan hafiz tuh..

    - dari gadis yg perasan -

     

  • At 31/12/11 1:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    novel yang telah diterbitkan dimedia ini sangat2 bagus sekali,patut mendapatkan penghargaan dan bisa dijadikan penerus karya bangsa........

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group