BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Oktober 17, 2009
Cerpen : Kau, Aku Dan Mereka Gila
Nama Pena : Qaiszar Fazzamy

Terkial-kial langkah kaki Asmah mengelak laluan tar yang digenangi air itu sambil menyinsing kain baju kurung yang dipakai olehnya hingga ke paras betis. Wajahnya diselaputi kegusaran. Sekejap-sekejap dia menoleh ke belakang. Lagak gayanya seperti sedang dikejari sesuatu. Dengus nafas halus Asmah yang seakan ketakutan berselang-seli dengan suaranya yang tenggelam timbul.

Tubuh Asmah yang tinggi lampai dan putih gebu itu kemudiannya melewati sebuah pohon ketapang yang dikatakan dihuni oleh dua ekor hantu oleh penduduk setempat. Hantu yang dimaksudkan tak lain dan tak bukan ialah Kutil dan Kupih, dua kacang hantu yang paling berpengalaman dan mahir dalam selok-belok serta tatacara seorang kaki lepak yang sejati di kawasan perumahan itu.

"As, kenapa termengah-mengah ni? Tengah jogging ke?" soal Kupih lalu tersengih menampakkan barisan giginya yang rompong di sana-sini.

"Ada ke orang jogging pakai baju kurung bang Kupih?" balas Asmah dalam nada memerli. Nafasnya masih turun naik.

Kupih malu sendiri sedang sahabat juangnya Kutil pula terbahak-bahak ketawa sambil menggaru-garu ketiak. Serupa benar gayanya dengan seekor monyet.

"Abang Kupih dengan abang Kutil tolong As boleh tak? As rasa si Bolok Gila tu ikut As dari tadilah." pinta Asmah yang kemudiannya membetulkan kainnya yang terselak.

"Bolok? Dia buat apa dengan As?" soal Kutil kembali.

"Tadi As lalu dekat depan rumah Salasiah. Tiba-tiba Bolok sergah As dari tepi rumah. Lepas tu dia kejar As pulak!!" terang Asmah.

Kutil mengepal penumbuk. Kupih pula meludah ke tanah. Nampaknya kegilaan Bolok Gila semakin menjadi-jadi. Dulu Bolok Gila pernah menggemparkan seluruh penduduk kawasan perumahan itu dengan cerita beliau menggigit keting seorang budak. Kali ini Bolok Gila sudah berani mengganggu anak dara pula. Apatah lagi yang diganggunya itu ialah Asmah, antara perawan tercomel disitu.

Kutil mula hayun langkah, Kupih juga ikut menurut. Asmah pun tak mahu melepaskan peluang menyaksikan pengacaunya diajar. Dia juga mengekori. Ketiga-tiga mereka melangkah deras menuju ke rumah Salasiah dimana tempat kali terakhir Bolok dilihat berada.

Cuma Asmah yang kerapkali ketinggalan di belakang kerana dibatasi pakaian kurungnya agak melambatkan derap langkah Kupih dan Kutil yang sudah mula membayangkan pencak-pencak serta teknik ninja untuk digunakan ke atas Bolok Gila sekejap lagi.

"Wei mangkuk!!," jerit Kupih sebaik sahaja terlihat kelibat Bolok Gila yang sedang asyik berbual dengan seekor siput di celah rimbunan pokok bunga raya.

Pantas Bolok Gila menoleh ke arah mereka bertiga dengan pandangan berkerut. Namun yang menghairankan, Bolok Gila kembali menyambung perbualannya tentang isu kenaikan harga barang bersama siput sebentar tadi. Kupih yang berang melihat tindakan itu terus menghampiri Bolok Gila dan menempeleng kepalanya sebanyak tiga kali berturut-turut.

"Apa ni? Gila ke?," jerit Bolok Gila seraya mengusap kepalanya yang berdengung selama beberapa saat.

"Kau tu yang gila!! Tak dengar ke aku panggil tadi?"
"Mana ada korang panggil aku? Korang panggil mangkuk! Nama aku bukan mangkuk." balas Bolok Gila.

"Habis tu nama kau apa? Pinggan? Cawan? Penyu Belimbing?," jerit Kutil pula sementelah Asmah sedang berdiri di sebelahnya. Dia juga mahu menunjukkan keperwiraan dirinya.

Bolok berdiri seraya mencekak pinggang. Wajahnya merah padam kerana marah. Membuatkan Kupih dan Kutil merasa sediit cuak. Asmah yang sedari tadi bersembunyi di belakang Kutil kelam-kabut menyorokkan muka.

"Kau pernah pergi sekolah tak?" soal Bolok bengis.

"Pernah! Apasal?" soal Kupih kembali. Wajahnya sengaja dikerutkan sekasar mungkin bagi menimbulkan aura garang maksima.

"Kau pernah pergi sekolah naik basikal?" Bolok bertanya lagi.

"Pernahlah!! Kenapa kau tanya?" Kutil pula menjawab.

"Kau pernah pergi sekolah naik basikal bawak peti ais kat dalam poket?" Bolok terus menerus menyoal.

Kutil, Kupih dan Asmah tercengang. Langsung tidak memahami kaitannya dengan soalan sebelumnya. Kupih angkat bahu manakala Kutil pula menggelengkan kepala. Masing-masing berpandangan sesama sendiri.

"Wei Bolok Gila!! Kami datang ni sebab nak tau kenapa kau kacau si Asmah ni?" Kutil bertanya setelah beberapa ketika menggaru kepala.

"Kacau pun tak boleh?"
"Memanglah tak boleh!! Kau ingat boleh suka-suka nak buat apa-apa dekat kawasan ni?" tengking Kutil.

"Kalau usik?"

"Usik pun tak boleh!!"

"Kalau aku usik sikit lepas tu aku kacau, posmen datang tangkap aku ke?" Bolok bertanya lagi.

"Nak buat apa pulak posmen tu tangkap kau? Dia hantar surat je."

"Dah tau dia hantar surat, kenapa surat aku tak sampai-sampai lagi?

"Surat mana pulak?"

"Surat akulah!! Ketua pemuda daerah Beijing janji nak hantar. Dah tiga hari Krismas aku tunggu."

"Surat apa yang kau tunggu tu?" Kupih sudah mula pening dengan soalan Bolok Gila.

"Bodohlah kau ni!! Takkan itupun aku nak bagitau? Dah tentulah surat menyurat. Takkan dia kirim suratan takdir pulak!!" ujar Bolok marah-marah.

Kutil dan Kupih garu kepala lagi. Niat mereka mencari Bolok Gila adalah untuk mengajarnya tapi sekarang mereka pula yang diperbodohkan. Asmah pula terkekeh-kekeh ketawa menutup mulut. Geli hatinya menyaksikan senario sentul yang sedang berlaku.

"Malas kitorang nak layan budak gila macam kau ni. Satu je aku nak cakap, lainkali kalau aku dengar kau kacau anak dara orang lagi, kitorang pelupuh kau cukup-cukup!! Dahlah Kutil. Jom balik!!" ajak Kupih lalu berpaling menghadap Asmah.

Baru saja Kupih mahu mengajak Asmah pergi dari situ, dia tersentak. Asmah telah tiada di tempatnya. Kutil dan Kupih melingas memandang ke sekeliling. Tiba-tiba Kupih terasa bahunya dicuit. Wajah Kutil yang sedang menjuihkan bibir segera membuatkan dirinya memusing kepala ke arah yang ditunjukkan.

Mulut Kupih terlopong. Kerana di hadapan matanya kini Asmah yang sedang mereka pertahankan sedang berbual-bual mesra dengan Bolok Gila. Terbakar benar hati mereka melihat Asmah dengan lembut memaut lengan Bolok dengan diiringi oleh gelak tawa.

"As, apa semua ni?" soal Kupih kurang mengerti.

"Minta maaflah bang. As dah salah sangka pada abang Bolok. Rupanya abang Bolok ni kelakar orangnya. As suka sangat!!" Asmah menjawab bersahaja.

Keesokan harinya, ramai penduduk kawasan perumahan itu yang mengaku ada terlihat kelibat Kupih dan Kutil sedang ketawa terbahak-bahak di bawah pokok ketapang dengan berpakaian saling tak tumpah seperti orang gila sambil berbual-bual dengan kaki sendiri.
posted by Penulisan2u @ 5:55 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
74 Comments:
  • At 17/10/09 8:28 PG, Anonymous WenWen said…

    lucu dan lawak..
    cuma ending tu je saya tak paham..
    boleh terangkan..
    ima acihh..

     

  • At 17/10/09 10:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..aku tau..ending 2 nk bt kupih ngan kutil 2 jd mcm org gile jgk..bia si asmah 2 jatoh hati pulak kt diorg..si asmah 2 kan dh suke kt bolok gila 2..so diorg pon nk jd gile gak..kuit3x

     

  • At 17/10/09 12:11 PTG, Anonymous Qaiszar Fazzamy said…

    Kehkehkeh.. Encik Tanpa Nama betull..!! Seploh taik bintang untuk encik Tanpa Nama..

     

  • At 18/10/09 11:21 PG, Anonymous farah_0901 said…

    pendek sgt kot...

     

  • At 18/10/09 2:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak giler siot!!!!

     

  • At 18/10/09 9:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahaha!!! x leh bla btol citer ni. lawak sempoi je.
    paling best sembang2 ngan siput pasal kenaikan harga.
    terbaik ayat tu!!! 10 taik bintang utk anda!!

     

  • At 19/10/09 11:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus2...

     

  • At 19/10/09 5:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha!!!!
    klakar siot..
    bleh plk de cte psl gla ni ye..
    cayalah..

     

  • At 19/10/09 9:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    semua gila sbnrnya...

     

  • At 20/10/09 1:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus betul la cerita ni.....kelakar..suka sangat...pendek tapi penuh dgn mksud yg tersirat...penuh dgn ayat yg boleh buatkan kita berfikir...bagus...good job 2 writer...suka sangat...sha

     

  • At 20/10/09 1:55 PTG, Blogger awin.awina said…

    keh keh keh...klakar...aku pun jadi giler skali.

     

  • At 20/10/09 11:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klako gler..
    lwk gler..
    sempoi gler..
    this is the most best isketambola story..
    salute..

     

  • At 21/10/09 12:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..aku pun da jg x betul gelak sorg2..terkejut jiran2 tetangga aku..huahahaha..rumet aku da r xde..gelak lak sorg2 tghr panas terik ni..huhu

    -superb r ko punye ayat n ending..da la len kali jgn wat cmni..penat aku galak tahan air mate..aku da r jenis ketawa kuar air mate..konpius org tgk..sedey ke epy ke..huuhu..
    ilang tensen nk final exam aku bce cerpen ko..huahahaa

    wat story lg k...tabik springg kat ko..

    -miss_purple-

     

  • At 22/10/09 9:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh gler lawak ko..!!!! ilang tension aku bgaduh ngn bf smlm......heheeee

     

  • At 23/10/09 1:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hua hua hua
    xdapek nak nolong huhu
    cam orang sakit jiwa aku tergelak
    t leh gne ayat berbual ngan siput sal kenaikan harga barang hak3
    sure ahli ekonomi 2 hak33x

     

  • At 23/10/09 6:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    giles lawak citer neh..hihi..
    ak rasa writer cite ni mmg otak sempoi rr..
    good job...

     

  • At 24/10/09 11:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya suka btol dgn cita horror qaiszar fazzamy.
    cmna sy nak tau suma cita horror dlm ni sbb xbley search by penulis

     

  • At 24/10/09 2:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kakakakakakaka..
    gle kntg a klaka..
    ag2 part yg dye borak ngan siput ttg harga brg naek 2~~
    hak3..
    pnlis de blog x??

     

  • At 24/10/09 9:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cakap ngan sipot pasal kenaikn harge barang!!!

    giler btol lorh....

    best... klakar...& giler...

    hahahahahahah....

    p/s:ade blog x??

     

  • At 27/10/09 12:16 PTG, Anonymous Qaiszar Fazzamy said…

    Saya sendiri pun tak berapa nak ingat tajuk-tajuk cerpen seram @ horror yang dah saya buat dulu di sini.. Cuba cari 'Anak Patung Nana', Hantu Belakang Bengkel' dan beberapa lagi yang saya lupa tajuknya..

    Boleh cari saya di kepalalabuchi.blogspot.com

    Tapi blog saya bukannya lawak pun.. Obor-obor lagi kelakar dari blog saya tu..

     

  • At 27/10/09 9:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..adoi..semue org gler dlm cite nie..

     

  • At 30/10/09 3:25 PTG, Anonymous hezriena said…

    lu mmg klakar la..
    dr awl hgga akhir penat aku gelak.
    sempoi, santai dan bersahaja..
    :p

     

  • At 8/11/09 3:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    miss purple..komen ko klaka la..aku x abis ketawa pasal citer ni..ko smbg lg kelucuan crite ni..haih..makin berguling2 la aku..

    (kassim selamat)

     

  • At 9/11/09 3:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jiran ko terkejut betul ke miss purple??? ko gelak ke ngilai???

     

  • At 10/11/09 10:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best bagus2 kelakar.........

     

  • At 11/11/09 3:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak lar..bleh hilg tensen bce ni..hehehe

     

  • At 20/11/09 2:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..
    mmg lwk la...
    bes gler...
    ak pon xphm ending dia jgk...
    nseb baek ad org cterkan...
    hehe...
    wat yg bes2 camnie lg ek...
    gud luck...

    ~~~syu90~~~

     

  • At 5/12/09 6:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bess...
    klaka gle....

     

  • At 7/12/09 10:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waa.. adek aku cakap aku gila
    gelak sorang2..

    gud job!!

     

  • At 12/12/09 8:02 PTG, Blogger sh. said…

    waaa..lawak lawak xD

    kelakar siot

    unik gila jalan cerita! hoho

     

  • At 15/12/09 2:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CITER NIE MMANG LWK GILE

    AKU PUN CKP YG AKU GELAK SORANG2

    PADAHAL AKU GELAK PSAL CITER NIE

    BLH LAH AKU WAT CITER NIE

    SUPAYA KWN2 AKU HAPPY SLALU JNGN SEDIH

    HAI RKAN2 KU YG BERADA DI SKLAH SMK DATO ZULKIFLI MUHAMMAD AKU HARAP KORANG SMU SIHAT2 SEJAHTERA DI SANA JNGAN KORANG SMU LUPAKAN AKU....KORANG KLU RINDU BCE LAH CERPEN NIE.....SMU KWN2 KARIB AKU MCM UMMI UMAIRAH,SYAZATUL NAZWA,SITI HAJAR,SITI AISHAH,FAZLIYANI,FARAH HUSNA,FARAH NADIA,NUREMALISA,UMI AMIRAH,SYAHIRAH HANIM,SAIFUL HADI,MUHD AMZAR,ATAN,ALAN,PIKRI,MUHD AZZHARI SYAH YG SMBONG TU..
    DAN TAK KETINGGALAN MUHD NAEM DAN MUHD NAZRIN
    KORANG SMU JGE DIRI BAIK2 OK...MUNGKIN KLYU ADE REZEKI KITA AKAN BERJUMPA KORANG.............AKU SAYANG KORANG SMU I LOVE YOU SO MUCH

     

  • At 15/12/09 8:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gile bapak ah..lawak sey.....aku terkekek sorg2...mamat kat sebelah aku ni da pndg len mcm da....engat aku gile kot..bak dlm cerpen...kau,aku, dan mereka pembaca gila sebab bace cerpen ni..hahha

     

  • At 20/1/10 3:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe ending dy 2???plek saya... macam x rasional je..haha..pape pun...gud job dear..

     

  • At 15/3/10 7:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ko dulu mase kecik-kecik mesti suka ckp dgn siput pasl kenaikan hrga brgkan.best siot wt lagi tau
    from:bdk baek... punya

     

  • At 19/3/10 7:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cite ni mmg best n klakar.. tapi kalo bole buat la jln cite yg lbh panjang. Lg panjang lg klakar kot..

     

  • At 4/4/10 1:23 PTG, Anonymous intan said…

    wakakaka..klakar r siot..kalau ko wat ending yg sbenarnye asmah n bolok gila tue ialah kaki2 kutil dan kulip, mesti lg lawak..kutil ngn kulip tue bg watak n maen2 ngn kaki dorg..sebab dorg mmg gile!..hahhahahah

     

  • At 10/5/10 10:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak giler citew ni. dah macam orang gile plak watak-watak yang ada dalam cerpen ni. bagus! tahniah kepada penulis....

     

  • At 26/5/10 2:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak memang lawak,tp ending citer x pham
    x kan tiba2 je................

     

  • At 3/6/10 11:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adoooiiiiiiiii....skit prut gue....lwak r..

     

  • At 4/7/10 4:38 PTG, Anonymous Aku budak simple on de way nk giler said…

    bapak klakar...
    aq plg xthn mase bolok tu beborak ngn siput pasal kenaikan hrge..wakakakah,sengal tol kepalenye!!
    pastu yg tukang komen pon wt lawak,ade ke patut kt tmpat komen ni die wt ucapan tuk kengkwn...
    biol aq dbuatnye..eh silap..
    GILA AQ DBUATNYE..!!

     

  • At 7/7/10 7:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahhahhahahahahaha!!!bapak kelakar..beguling2 ak gelak pas bace cite ni..mmg klakar seh.x pena tepikir ohh ada gak org tulis cite nih

     

  • At 13/8/10 12:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaahaha.. lawak nye...
    nk tahan gelak tp x dpt.keluar lak suara,,da kne pndg kt org2 dlm surau ni.. dala on9 bnda dunia dlm surau! huhu.
    wat lg tau cerpen cmni.. seyes kelakar..haha

    -A.N.A-

     

  • At 31/8/10 5:55 PG, Anonymous little_miera said…

    hahaahaha...lawak gler lah..tp ending die 2 xphm la..
    gudjob kt writer..

     

  • At 5/10/10 9:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nsb bek romate aq xd kt blek..
    kalo x sah2 dy ckp aq gle..
    siyesly lawak gle!

     

  • At 16/10/10 2:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    takde butang like ke? sumpaa aku ketawa golek2 da neh
    terbaikk ah wehh! nak lagi,lagi!! =)

     

  • At 8/11/10 4:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hahahaha.. mula2 aq bc cm suspen je tw citer nie, tetiba air mata aq melelh sbb than gelak.. dh r aku kena dok kat kaunter, xpasai2 org gelar aq kaunter gila lak... hahaha
    anyway gud job.. i like it..

    awek krek...hikhik

     

  • At 18/11/10 8:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besa je cter cte...xla lawak sgt..but gud try... :)

     

  • At 28/11/10 4:31 PTG, Anonymous nur said…

    hahahaha...lawak cite nie...mle2 pning gak..asl bolok gila 2 ckp ngn siput..hihihi...sy mhon share yea..:))thanks

     

  • At 30/11/10 9:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    putus piousss!!!

     

  • At 2/12/10 3:33 PTG, Anonymous Qsarah said…

    hak3..ntah apeape ntah citer nie...lawak siott

     

  • At 10/12/10 6:58 PTG, Blogger Arajo Dilangit said…

    kamu pernah pergi sekolah naik basikal bawa peti ais dalam poket? hahahahhahahahaha....terbaekkk dr ladang...!!

     

  • At 16/12/10 10:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...tp x phm lorh ending die....

     

  • At 1/1/11 10:42 PG, Blogger Unknown said…

    ending dia plik r.
    TAPI
    Best
    Kelakar
    Sakit perut sy gelak
    TERUSKAN USAHA.GANBATTE

     

  • At 19/1/11 3:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sangat-sangat sempoi..
    pkul 3.05 pagi gelak sorang-sorang..
    korang pikir la..gile aku..
    papehal..gud job 2 writer..keep it up ya..
    nice..well done..

     

  • At 21/1/11 6:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha kelakr gila, best lh klu blh nk lgi cita2 klkr mcm ni

     

  • At 21/1/11 9:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    den goma cito macm ni.. tlg buek lagi yo..
    pjg2 sikit.. xpueh lah.. hahaha..
    translater:
    "saya suka cerita mcm ni.. tlg buat lagi ya..
    pjg2 sikit.. xpuas lah.. "

    kuang3..

     

  • At 2/2/11 10:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...ape r..da tau bolok 2 gler yg die g lyn 2 pesal ntah...x psl2 die pown jd gler...klaka2...tp laen kli endng bg phm sket ea...

     

  • At 18/2/11 12:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CIAYOK AR DER!!!GILER KENTANG~~~
    WEE~~~WEE~~~
    SEMANGAT TAHAP UBI GUA BACE CITER LU NI DER...
    dengan coment yang sangat la seraBUTkan palotak aku ni..ngee~
    SUMPAH!seronok...sgt lain dari yg lain!
    -HIDUP BOLOK!!!-
    ~siti sara~

     

  • At 28/2/11 4:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    giler lawak... hehe... hilang tension mak jap.... adoi... sakit perut gelak... dah org opis aku kata aku giler... wakaka... best la citer ko nie... tahniah...

     

  • At 6/3/11 1:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahahahahahahaaaaaaaa..
    adeh adeh!! sakit perut aku..
    paling lawak ayat "Bolok sedang asyik berbual dgn siput dicelahn rimbunan bunga raya" hahaha..
    tambahan lagi sembang pasal kenaikan harga plak tue..
    gila kaw2 aku golak!! hahahaa

     

  • At 18/3/11 5:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow....bombastik..

     

  • At 1/4/11 1:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suka...suka...klaka....

     

  • At 5/4/11 1:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape punyer ending tu???????????
    tp lawak la..

     

  • At 10/4/11 10:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klkar jgk .
    tp, boring ar .
    ~*~afiey~*~

     

  • At 15/4/11 4:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xblh blah punya citer.. lwk la jgk.. tp cm lawak bodoh je ni.. pape pn.. congratz penulis.. teruskn brkrya

     

  • At 12/6/11 12:52 PTG, Blogger Mas Aida said…

    kakakakakaka tegang urat pipi aku weh~~~

     

  • At 13/8/11 4:04 PTG, Blogger azuSa Nakan0 said…

    hahahahahaaa....sape mangkuk? nama saya bukan mangkukk...hahahaha adoii kremm pp gelakkk

     

  • At 13/8/11 4:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahha tegeliat perut aku weyhhh... bahahahahh!!! caya lah bolok.... XD

     

  • At 14/9/11 7:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez sgt..

     

  • At 11/11/11 6:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha....klakar seh...peti ais dalam poket???hahaha

     

  • At 14/12/11 12:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wakakakah..... klakar siot.. hahaha.. apsal pendek sangat citer ni... hahaha... halahai... hadoi... !!!!!

     

  • At 15/2/12 12:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm ambik dr mjlh ujang!!

     

  • At 11/4/12 4:16 PG, Anonymous sakura_pinx said…

    hahahaaxx . iyes klaka gilew . pg2 bute bce cerpen ni siap tergelak-gelak x henti. pling x leyh than komen yg siap ad ucapan tok rkan2 . mmg gileww . hahaha

     

  • At 15/10/12 8:04 PTG, Anonymous nahrafitis said…

    aduh,lwk2.. tmbh2 lg ngan kmen2 2..
    ya Allah skit prut thn glak pnya psl..
    lenguh pp den...huhuhuhukkk...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group