BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, November 07, 2009
Cerpen : Memang Ku Cinta
Nama Pena : ninahelina

Arghhh... Mia seakan- akan mahu menjerit. Dengusan keras kedengaran sebelum Mia bangkit dari katil. Pintu lungsur ditolak kasar. Keindahan malam tidak menyejukkan hati Mia sekarang. Mia duduk bersandar di pintu lungsur sambil mendongak ke dada langit. Bintang- bintang bersinar gemerlapan cuba dihitung. Satu tabiat yang kini menjadi hobi. Mengira bintang- bintang di saat- saat hati kecewa. Air mata cuba ditahan. ‘Sampai hati mama buat macam ni. Ada ke patut dia suruh aku bertunang dengan anak kawan lama dia. Tapi, padan muka! Selamat je cincin tu dalam laci. Ada aku kisah. Tunang aku pun aku tak tau macam mana rupa dia. Hish!!’

*******************************
"Mia!" laung satu suara. Suara yang setiap hari didengarinya. Dia berpaling. Nabil tersengih. "Jom, temankan aku makan." Rengek Nabil. Mia hanya mencebik sebelum membalas. "Kau ni kat rumah tak makan ke?" sengihan bertukar menjadi senyuman. "Ala, prof kan tak datang lagi. Awal lagi kan..? Macamlah kau tak biasa dengan aku. Kau takut pakwe kau marah ke?"Soal Nabil lagi. Wajahnya diseriuskan. Mia mendengus geram. "Weh, kau ni! Kau yang dok berkepit dengan aku 24 jam, kau ada nampak aku dengan jantan lain ke?" marah Mia. "Alala, janganlah marah. Aku gurau je pun. Tu pun nak sentap. Jom, aku belanja minum Horlicks nak? Kau kan suka Horlicks!"pujuk Nabil. Mia tidak jadi marah. "Aku tak nak Horlicks saje. Aku nak makan mee goreng sekali." Sengaja Mia mengenakan Nabil. Tahu sahabatnya itu seorang yang tidak berkira. Namun, hanya dia yang menganggap Nabil lebih dari seorang sahabat. Dia melepaskan keluhan. ‘Kan best kalau tunang aku, orang yang aku cinta.’

Wajah Nabil di sebelah, diperhati sedalam- dalamnya. Celoteh Nabil yang tidak putus- putus keluar dari mulutnya langsung tidak masuk di dalam fikiran Mia. "Kau dah sampai ke angkasa lepas ke?"gurauan Nabil itu berjaya mengembalikan Mia yang sudah jauh dalam dunia khayalan. Khayalan di mana dia dan Nabil sedang mengecapi bahagia. Berdua. "Huh? Kau tanya apa tadi?" Dia memandang Nabil terkebil- kebil. Nabil sudah menggeleng. Kerusi ditarik. Dia duduk bertentangan dengan Mia. "Kau ada problem ke? Nak kongsi dengan aku?" Nabil bersuara prihatin. Mia terharu. Sahabatnya yang satu ini amat menyenangkannya. Sentiasa peka dengan segala perubahan yang ditonjolkannya. ‘Macam manalah aku tak jatuh hati dengan dia.’bisik hati Mia lagi.

"Ermm, aku mana ade problem. Kau je yang saje- saje buat cerita. Dah order belum?" Nabil masih merenungnya. Riaknya serius. Mia terasa bagai lehernya dijerut. "Bil, aku tak tipulah. Aku takde problem ni, jangan risau!" "Betul ni?" Nabil masih bertanya. Mia mengangguk sekali. Seketika, dia menunduk. Menyembunyikan air jernih yang mula memenuhi tubir mata. "Mia..."seru Nabil lagi. Nabil mengeluh perlahan. ‘Konon takde problem, tapi matanya berkaca. Nak tipu aku konon.’getus hati Nabil. Faham benar dengan sahabatnya itu. Rapat sehingga dapat dibaca segala tindak tanduk Mia. "Jom ikut aku. Sini tak sesuai." Pantas Mia mendongak. "Tangan kau dah cukup insurans ke? Nak aku potong?" Mia menjeling lengannya yang dipegang oleh Nabil. Nabil tersengih. "Opps, sorry." Dia melepaskan pegangannya. Langkah kaki mereka menuju ke arah taman mini yang disediakan di fakulti mereka.

*********************************
"Malam ni mama nak adakan parti. Mia kena pakai pakaian yang cantik- cantik sebab tunang Mia akan datang malam ni. Faham?" mama mengarahkan. Mia hanya mengangguk perlahan. "Ma, kalau Mia ajak Nabil, boleh tak?" "Ikut sukalah. Parti ni pun parti Mia jugak. Mama akan beritahu tentang pertunangan Mia dengan Amat." Mia terkedu. Dia berpaling ke arah mamanya. Mamanya sudah melangkah ke biliknya. Dia berpaling pula ke arah Uncle Nazim, bapa tirinya. "Sorry, dear. Uncle tak dapat bantu. Mama dah keluarkan arahannya." Mia mendengus. ‘Choop..choop..tunang aku nama Amat? Macam pernah dengar je?’ Deringan telefon bimbitnya mematikan lamunan. "Waalaikumussalam. Ermm. Asal?" Mia bingkas bangun dari duduknya. Dia keluar mencari privasi. Suara Nabil di hujung talian kedengaran ceria. Menceritakan gosip yang baru didengarinya. "Bil, aku nak jemput kau datang malam ni. Mama adakan parti. Ok, aku ada kerja ni. Jumpa kau malam ni." Slide ditarik. Dia berlari menaiki tangga. Dia menghempaskan dirinya ke atas katil. Laungan Mak Jah tidak dihiraukannya. Biarlah dia bersendiri seketika. ‘Papa, Mia rindukan papa.’

Baju kebaya yang disediakan mama, dipandang sebelah mata. ‘Mak oi, sendat gila!’ Dia mencari- cari pakaian yang sesuai di dalam almari pakaiannya pula. Sepasang baju kurung dicapai. Tudung warna senada juga ditarik. Dia segera menyerika pakaiannya. Tetamu mula hadir setelah dia siap menunaikan solat maghrib. Dia segera bersiap. ‘Aiyaak, make-up siapa ada atas meja ni? Mama, Mia tak suka make-up la...’ Dia mendengus perlahan. Tanpa amaran, pintu dikuak dari luar. "La...kenapa tak pakai kebaya yang mama belikan?" Mama bercekak pinggang. Wajah Mia yang telah siap bertudung, ditenung tajam. "Mama, baju tu sendat sangatlah. Mia kan tak suka pakai baju sendat- sendat. Rimas!" Mamanya masih mencerun marah. Mama mendengus marah sebelum dia melangkah keluar. "Ikut sukalah. Jangan turun lambat sangat. Amat dah sampai." Mia menempek bedak buat kali terakhir.

‘Siapalah Amat tu? Handsome macam Nabil ke tak?’ Dia tersenyum kecil sebelum melangkah turun untuk mendapatkan tetamu di luar rumah. Mama menarik Mia mendekatinya. "Amat ada di luar." Bisik mama sambil bibirnya menguntum senyuman manis. Uncle Nazim pula tersenyum penuh makna. Dada Mia tiba- tiba berdetak laju. Berdebar dalam keinginannya untuk melihat tunangnya. Perlahan dia mengorak langkah. Wajah seorang pemuda terlayar di pandangan. ‘Kacak!’ Pemuda itu memberikan senyuman kepadanya. Pemuda itu melangkah ke arahnya. "Hai." Mia terkaku apabila pemuda itu menegurnya. ‘Wahh, untungnya aku jadi tunangnya. Handsome siot! Macam Max kumpulan TVXQ dan iras macam Jerry kumpulan F4 pun ada jugak!’bisik hatinya. "Hai, Amat." Pemuda itu jelas terkejut. "Macam mana awak tahu nama saya Ahmad? Saya Ahmad Haikal." Giliran Mia pula terpana. ‘Pandai betul dia buat lawak!’

"Oh, saya Mia. Mia Irin." Dia hanya menunduk memberi penghormatan apabila Haikal menghulurkan tangan untuk bersalam. "Weh, puas aku dok melambai- lambai kau." Nabil yang entah dari mana muncul di hadapan Mia. "Eh, kau bila sampai? Kejap, Haikal." Mia segera berlalu. Dia menggamit Nabil mendekatinya. "Bil, handsome tak lelaki itu?" Nabil membuang pandang ke arah pemuda yang diunjukkan Mia. "Handsome lagi aku!" Nabil berseloroh. Mia menjeling. "Eleh, perasan! Dialah tunang aku." Mia memperkenalkan. Nabil terkedu. Dia melihat Mia dengan pandangan tidak percaya. "Kau pun dah naik angkasa lepas ke?" ejek Mia. Nabil tersengih. Dia mengerling jari manis sahabatnya. Sebentuk cincin terletak elok di situ. Matanya kembali menala ke wajah Mia yang masih mengusha lelaki yang dikatakan tunangnya itu. ‘Kenapa aku rasa semacam je ni? Jealous? Ngaa~~’ Dia menggeleng perlahan menidakkan apa yang difikirkannya.

"Mia, sudah- sudahlah kau usha dia. Aku ni lapar tahu tak?"ujar Nabil sambil mengusap- usap perutnya. Mia yang terlupa akan kehadiran Nabil di sebelahnya, menepuk dahi. Dia tersengih. "Jom. Kita pergi makan. Aku belanja." Nabil ketawa. "Kepala lutut kau! Dah parti kau, mestilah kau yang belanja. Tapi duit semua, mama kau yang bawa keluar. Bukan guna duit kau pun. Kalau kedekut, cakap je kedekut." Mia menjeling sedas. "Ha...jelinglah jeling. Kang, aku terjatuh hati kat kau, merana tunang kau yang handsome tu... padan muka!" ujar Nabil selamba. Wajah Mia di sebelahnya sudah memerah. Geram kerana dipermainkan. "Jomlah. Banyak songehlah kau ni!" Mia melampias rasa marahnya. Dengan Nabil, dia bebas melakukan apa sahaja. Dia tahu, Nabil tidak kisah semua itu.

********************************************

"Amboi, Mia. Sekarang ni susah aku nak tengok kau. Kau pergi mana lepas kelas? Dah tak nak lepak dengan aku dah ke?"ujar Nabil. Ada rasa kecewa terselit di dalam nadanya. Dia bertenggek di meja tempat duduk Mia. Mia hanya tersenyum. "Aku jumpa tunang aku lah. Dating! Jangan jealous!" Mia tersenyum bangga. "E’eleh...macam kau seorang yang ada tunang! Kau nak pergi mana lepas ni? Jom teman aku makan?"ajak Nabil. Mia menggeleng. "Aku tak bolehlah. Aku ada janji dengan Amat. Aku cau dulu. Bye." Mia berlalu meninggalkan Nabil yang terpinga- pinga.

Nabil mengeluh perlahan. Sejak parti Mia, Mia seakan- akan jauh darinya. "Assalamualaikum." Salam yang diberikan oleh satu suara dijawab perlahan. Nabil tersenyum hambar. Wajah Amir dipandangnya. "Boleh aku duduk?" Nabil hanya mengangguk. "Sure. Kau dah makan?"soalnya. "Nak makan lah ni. Jom."
"Kau makanlah. Aku minum je. Aku tak lapar." Straw di dalam gelas, diputar- putar. Fikirannya kosong. Seketika, dia menyedut horlicks. Teringat akan air kesukaan Mia. Mia akan sentiasa meminta horlicks sehinggakan dia terikut- ikut dengan gadis tersebut. "Bro, aku nak tanya sikit." Nabil kembali memandang wajah teman sebiliknya di kolej.

"Kau ada problem ke dengan Mia? Jarang dah aku nampak korang sama- sama lagi?" tanya Amir prihatin. "Entahlah aku. Aku okey je dengan dia. Dia dah ada lelaki lainlah. Dah tak pandang aku lagi dah." Nabil tersenyum hambar. Amir di hadapan memandang simpati. "Bunga bukan sekuntum, Bil. Aku sure ramai lagi perempuan yang nakkan kau. Cuba kau pergi ayat mana- mana minah dekat kolej ni, confirm mesti lekat punyalah!" nasihat Amir berunsur cabaran.

Nabil hanya mengangguk. Malas melayan idea sahabatnya. Hatinya hanya untuk Mia. ‘Eh, sejak bila aku jatuh cinta dengan sahabat sendiri ni?’ Hatinya gelisah memikirkan jawapan persoalannya itu.

******************************
Mia duduk setentang dengan Nabil. "Asal hari ni tak keluar?" Soalan pertama yang keluar dari mulut Nabil setelah mereka diam buat beberapa ketika. Mia hanya tersengih. "Kalau ikutkan aku, hari ni pun aku keluar jugak tau! Cuma Amat je sibuk. Orang dah bekerjalah katakan!!"Sengihannya masih belum cair. Sengaja menaikkan api cemburu rakannya itu. Nabil di hadapan hanya mencebik. "Ye la. Jom. Aku dah boring study ni. Kita jalan- jalan dekat Mid, amacam?"usul Nabil. Matanya sengaja dikedip- kedipkan beberapa kali. Terpana Mia melihat reaksi yang ditonjolkan oleh Nabil. Jarang benar Nabil bereaksi manja dengannya. Dadanya berdebar kuat. Spontan dia memegang dadanya dengan harapan agar debaran tidak menggila.

"Oih, kau ni tak habis- habis dengan berangan! Nak ikut jejak Mat Jenin ke?" Teguran Nabil memecahkan lamunan Mia. Mia tersengih. "Hehe...kenapa? Kau jealous ke kalau aku ikut jejak mat Jenin sekalipun? Aku tau lah kau tu teringin sangat nak ikut Pak Pandir!" Mia memerli. Lidahnya dijelir sedikit.

"Pandailah kau!" Tangannya dihayun ke udara. Lagaknya seperti ingin memukul bahu Mia. Akan tetapi terhenti di udara. "Opps, sorry. Terlupa pula, kau bukan adik aku. Jomlah. Banyak cakaplah kau ni!" Nabil menghayun langkah meninggalkan Mia yang masih terpinga- pinga. Mia merenung belakang Nabil yang makin jauh melangkah. ‘Kenapa dia tak macam Amat? Kenapa dia lebih buat hatiku tertarik kepadanya? Mia! Ingat Amat banyak- banyak! Dia tu tunang kau, bukan Nabil.’ Mia menggeleng perlahan. Dia segera mengejar Nabil yang sudah bercekak pinggang beberapa meter di hadapannya. Wajahnya diserikan dengan senyuman manisnya.

********************************
Pang! Langkahnya mati. Dia perlahan- lahan berpaling. "Kau ingat kau tu siapa hah? Perempuan tak tahu malu!"seusai kata- kata itu, tangan perempuan yang mungkin tua setahun atau dua tahun dari Mia kembali dihayun. Mia yang melihat cemas. Wajahnya pucat kerana tidak menyangka dia akan berhadapan dengan situasi ini. Nabil cepat- cepat menangkap lengan perempuan itu sebelum sempat mendarat buat kali kedua di pipi Mia.

"Kau ni siapa nak halang aku ganyang perempuan ni?"penuh kebencian dia mempamerkan wajahnya. Dia memandang jelik ke arah Mia. Mia masih menikus. Tidak tahu ingin berkata apa walaupun dia tahu dia tidak bersalah. Orang yang lalu lalang berbisik- bisik sesama sendiri. Nabil menarik nafas. Orang yang sedang marah, tidak seharusnya memakinya kembali. "Apa yang terjadi sebenarnya ni cik?"soal Nabil lembut. Dia tidak mahu menambah lagi kekecohan di kompleks beli belah itu. "Apa kata kita duduk dulu. Kita bincang baik- baik?" cadang Nabil lagi. Dia memandang Mia. Wajahnya seperti tadi. Sepatah perkataan pun belum keluar dari mulutnya.

"Tak usah! Perempuan perampas macam ni sepatutnya tak payah nak buat baik dengannya. Awak jangan terpedaya dengan perempuan macam dia ni!"marah perempuan itu lagi. Tangannya dipanjangkan ke kepala Mia. Dia mencubit kuat pipi Mia tanpa sempat dihalang. Nabil terlongo. ‘Perempuan ni kalau marah, dahsyat betul!’ "Cik...bertenang." Nabil menarik lengan perempuan agar menjauhi Mia yang wajahnya kini memerah. Ada takungan di tubir matanya. "Kita tak boleh berbincang dengan rasional kalau cik marah macam ni. Jom, kita ke situ." Nabil menghala langkahnya menuju ke restoran.

"Apa yang Mia dah buat sebenarnya?"soal Nabil. Entah kenapa dia tidak sanggup melihat wajah di sebelahnya muram sebegitu. Disebabkan inilah dia dengan secara tidak langsung menjadi jurucakap bagi pihak Mia. "Oh. Nama perempuan perampas ni Mia rupanya! Encik, perempuan ni telah merampas tunang saya. Siapa yang tak marah, kalau ada perempuan yang nak rampas tunang kita! Encik tahu tak, gara- gara perempuan ni, pertunangan kami putus! Majlis perkahwinan kami tak sampai sebulan lagi tahu! Mak bapak saya dah tak tahu nak sorok muka di mana. Kerana perempuan ni, keluarga saya dapat malu!"lancar perempuan yang belum memperkenalkan namanya itu bercakap. Nabil dan Mia mempamerkan wajah ‘blur’. "Siapa tunang cik?"soal Nabil lagi. Mia di sebelah juga bagaikan tidak sabar mendengar jawapan dari perempuan tersebut.

"Haikal. Ahmad Haikal." Mia tersandar sebaik sahaja telinganya menangkap sebaris nama yang terluncur keluar dari mulut perempuan tersebut. Nabil berpaling demi melihat wajah Mia. "Haikal tunang awak? Macam mana...macam mana dia boleh bertunang dengan dua orang dalam masa yang sama?" Mia menyoal. Barangkali dia sudah mempunyai kekuatan untuk berbicara. Kali ini, perempuan itu pula yang terpinga- pinga. "Dia tu tunang saya. Macam mana dia boleh bertunang dengan awak pula?" Mia menyedut air minuman di hadapannya. Meredakan ketegangan yang mula berbuah.

"Better kita tanya Haikal." Mia segera mencari telefon bimbitnya di dalam beg. Nabil segera menahan tangan Mia yang lincah mendail nombor telefon Haikal. Dia tersenyum. Mia kehairanan. ‘Kenapa Nabil ni? Aku tengah nak cepat ni!’ Mia merengus di dalam hati. "Kejap." Kemudian dia berpaling. "I think, cik ni dah salah faham sebenarnya. Actually, Mia tunang saya." Mia berpaling lipat maut. Matanya membuntang terkejut. "Apa maksud awak?" perempuan itu turut terkejut.

"Haikal sengaja nak menguji kesetiaan awak. Haikal cakap awak banyak sangat rakan lelaki. Kadang- kadang dia cakap, awak macam tak setia padanya. Sebab tu, dia buat macam ni. Majlis tu tak batal sebenarnya. Dia cuma minta ditangguhkan, right? Awak yang salah faham."panjang lebar Nabil menjelaskan andaian yang dibuatnya. "Tapi..." Nabil tersenyum. Perempuan itu kelihatan sedikit lega.
"Mia, maafkan saya atas tindakan terburu- buru saya. Okeylah. I’m so sorry for both of you. Saya gerak dulu." Perempuan itu bingkas berdiri. Sebuah senyuman dilemparkan sebelum dia meninggalkan mereka berdua. Nabil mengubah posisi. Dia duduk berhadapan dengan Mia. Wajah Mia yang tadinya muram kelihatan tegang.

"Aku rasa kau kena putus dengan Haikal." Mia mengangkat wajah. "Stop it, Nabil. Aku tak sangka, kau sanggup buat aku macam ni! Apasal kau cakap kat perempuan tu, aku ni tunang kau? Bukan tunang Haikal? Entah- entah perempuan tu yang syok sendiri dengan si Haikal tu!"terjah Mia disusuli dengan rengusan kasar. Nabil kelihatan tenang. ‘Mungkin ini masanya.’bisik hati kecil Nabil.
"Kau langsung tak beri peluang aku untuk bercakap dengan perempuan tu. Kenapa?"ujar Mia lagi. Wajah lelaki di hadapannya ditenung tajam. "Habis, kau nak aku buat apa? Beritahu dia yang kau tu tunang Haikal? Kalau betul..."ungkapannya sedikit meleret.

"Satu lagi. Apasal kau halang aku bila aku nak telefon Haikal?" Mia menerjah dengan satu lagi soalan. Tidak dibiarkan Nabil duduk senang tanpa soalan- soalan yang kini makin banyak di dalam mindanya. Geram pun ada dengan sikap main- main Nabil. "Aku tak nak kau terluka."hampir tak kedengaran jawapan yang diberikan. Mia tergelak sinis. "A lame excuse! Sudah! Aku nak balik. And, don’t you dare to appear in front of me again! Aku tak ada sahabat macam kau ni. Yang suka menjatuhkan kawannya sendiri!" Mia bangkit lalu pantas mengorak langkah meninggalkan Nabil yang kini terluka. Nabil melepaskan nafasnya perlahan. Bayangan Mia hilang di pandangan mata.

*********************************
Seminggu berlalu. Berganti dengan sebulan. Mia masih tidak berubah. Nabil mengeluh lemah. Sedaya upaya dia mendekati perempuan yang makin dekat dengan hatinya itu. Selagi itulah, Mia akan mengelakkan diri darinya. Sehinggalah suatu hari...

"Bil, kau tau tak, Mia nak pindah?"soalan yang terpacul di bibir Amir menyentakkan urat nadinya. Serasa degupan jantungnya kini terhenti. Dia bakal kehilangan Mia. Penyelesaian yang sepatutnya selesai suatu masa dahulu kini mula menghantui mindanya. Jika dia tidak bertindak sekarang, dia akan kehilangan Mia. Sahabatnya dan juga perempuan yang dia cintai.

"Bil, kau dengar tak ni?" Amir bertanya lagi. Nadanya kedengaran tidak puas hati. "Dengar. Dah la. Aku nak balik. Jumaat ni lepas solat, aku nak balik kampung." "Kenapa?" Amir kehairanan. ‘Apa kena mamat ni? Bawa diri dengan balik kampung ke? Ingatkan nak pujuk Mia.’ Amir berbisik di dalam hati. "Baliklah. Tenangkan fikiran dan hati kau tu. Aku doakan yang terbaik untuk kau." Ujar Amir penuh prihatin. Dia menepuk bahu rakannya perlahan. Nabil hanya tersenyum lemah. Senyumannya mati tatkala matanya bertembung dengan sepasang mata milik Mia. Dia kembali mengukir senyuman. Mia menjeling. Dia buntu dengan sikap Mia.

**************************************
"Kau dah give up ke dengan Mia?"soal lelaki itu. Wajah Nabil direnung sedalamnya. "Kau nak putus tunang dengan dia ke?" Nabil mengangkat wajah. Wajah sepupunya di hadapan, ditatap. Dia menggeleng kemudian dia mengangguk. "Jika itu yang terbaik dengannya. Aku dah tak tau nak buat apa untuk mendekati dia. Apatah lagi nak beritahu dia pasal ni."Nabil mengeluh buat kesekian kalinya. "Buntu Kal, buntu. Aku ingat dengan bantuan Zira, dia boleh terima aku. Sebelum aku buka cerita pasal pertunangan aku dengan dia. Rupa- rupanya aku salah buat perhitungan. Kau pun tahu kan, kalau aku tak halang dia telefon kau, aku tak tahu apa benda lagi yang akan jadi." Haikal tersenyum. Hambar. Mana mungkin dia tersenyum gembira jika sepupu rapatnya itu sedang bermuram durja.

"Fikir- fikir balik, macam mana boleh dia ingat aku ni tunang dia?" Haikal tersenyum lucu. Bibir Nabil perlahan- lahan mengoyak senyum. "Entah. Aku ingat dia akan kenal aku. Macam manalah minah tu tak perasan aku ni Amat. Teman sepermainan dia waktu kecil- kecil dulu? Sakit hati aku tau, bila dia selalu keluar dengan kau! Nasib baik Zira tu baik. Kalau tak, Zira pun serang kau tau. Pandai juga dia berlakon."puji Nabil kepada tunang sepupunya itu. Haikal menayang gigi.

"Apa kata kalau aku yang cuba cakap dengan Mia?" Nabil memandang Haikal dengan pandangan tidak percaya.

***********************************
"Kau dengan Nabil ada masalah ke? Selalu susah nak berenggang korang berdua. Sekarang korang macam tak kenal."soal Amy ketika mereka sedang leka mencari buku yang mahu dibuat rujukan. Memecahkan kesunyian yang mencengkam. Buku yang dikenal pasti sama seperti kod yang dicari di laman web perpustakaan, ditarik. Wajahnya dipaling ke arah Amy yang menunggu jawapannya. "Aku dah tak ada seorang rakan lelaki yang bernama Nabil lagi. Dia tu kau tahu, hipokrit. Penipu besar!"suara yang dilontarkan, dikawal sepenuh hati. Kecoh pula satu perpustakaan jika dia mengamuk nanti. "And, satu lagi. Kalau kau kawan dengan dia, hati- hati. Dia tu suka menjatuhkan rakannya sendiri!"Usai kata, Mia melangkah meninggalkan Amy. Amy menjongket bahu. Dia mengambil buku yang berada di rak setentang dengannya. Buku yang dipegang jatuh dari pegangan pabila wajah Nabil yang muram ditangkap oleh pandangannya. "Nabil." Dia hanya mengungkapkan nama lelaki itu tanpa suara. Nabil hanya tersenyum hambar. Amy terkedu. Kaku tanpa respon.

"Kau buat apa lagi ni, Amy?" Amy pantas menghala pandangannya di hadapan. Tindakan spontan dari Amy membuatkan Mia turut berpaling ke kanannya. Mia terpempan. Nabil melangkah pergi. Meninggalkan Mia yang merasakan dirinya dihimpit perasaan bersalah yang mula menggebu.

*****************************
Tangga didaki pantas. ‘Macam mana boleh tak perasan handset tertinggal? Janganlah ada orang yang panjang tangan di dalam tu!’ Nabil cemas memikirkan hal yang satu itu. Dia segera berlari ke meja yang didudukinya tadi. Dia menggaru kepalanya setelah melihat apa yang dicari tiada di atas meja. ‘Sah! Hangus duit aku! Bangsat mana pula yang ambil ni? Hish! Satu nombor pun aku tak ingat ni, macam mana aku nak call orang?’ Dia mengeluh. Dia tidak perasan seseorang yang sedang memerhatikannya. "Nah, telefon kau." Nabil mendongak. Wajah milik Mia terpampang di matanya.

"Kalau kau nak sabotaj aku pun, tak payahlah guna cara macam ni! Cukuplah kau kutuk aku depan orang lain!"Meledak perasaan marah yang terbuku di hati sejak tadi. Nabil merampas handset di tangan Mia. Terkaku Mia dengan amarah Nabil. Belum pernah lelaki itu meninggikan suaranya. Mia sekadar mengeluh lemah. ‘Salah aku jugak.’

****************************
Salam dilaung. Mia menjawab sambil berlari- lari menuju ke pintu hadapan. Kepulangan mama ditunggu sejak dia pulang dari kolej. Tidak sabar dia untuk bertanya tentang satu hal ini. "Ma, Mia ada benda nak tanya."terjahnya terus tanpa menunggu mama duduk. Uncle Nazim tersenyum melihat kerenah anak tirinya itu. "Ma belum duduk lagi, Mia dah terjah mama. Macam Melodi! Apa hal yang sampai tak sabar- sabar ni?"soal mama. Kepenatan jelas terlayar di wajah mama. Mia tersengih.

"Ma,tunang Mia siapa?" Mama berkerut dahi demi mendengar satu soalan yang terluncur di bibir anaknya itu. "Kan ma dah cakap hari tu. Amat!" Mia ternyata tidak puas hati. "Nama penuhlah ma." Mama mendengus.

"Ahmad Nabil bin Ahmad Zahid. Hai, takkan Mia tak dapat cam Amat? Bukan dia ke yang Mia tergila- gilakan masa kecik- kecik dulu? Sampaikan Amat nak pindah dulu bukan main lagi nak ikut dia pindah jugak. Anak mama ni cepat sangat lupa! Dahlah, mama penat. Nak naik, mandi." Mama tidak mempedulikan Mia yang tersandar lemah.

‘Amat tu Nabil? Kenapa...kenapa aku langsung tak kenal dia? Dan, betullah apa yang aku lihat tadi..’ Terimbas kembali detik di mana dia membuka flip telefon Nabil. Terpampang wajahnya sewaktu bertunang di layar skrin telefon bimbit rakannya itu. Atau lebih tepat, tunangnya sendiri. Tidak berpuas hati dengan itu, dia membuka folder gambar. Mia tergamam pabila dia melihat wajahnya sendiri di dalam folder gambar Nabil. Namun, dia tidak sempat membuka lebih banyak lagi kerana dia terlihat kelibat Nabil yang sedang tercari- cari telefonnya. ‘Nabil...’seru Mia. Kenangan di zaman kecil kembali menerjah di fikirannya. Di mana dia dan Amat sama- sama berjanji untuk hidup bersama ketika mereka sudah dewasa nanti.

**********************************
Langkah Nabil dihalang Mia. "Please, we need to talk."ujar Mia. Wajah Nabil direnung dalam. Nabil menghadiahkan sebuah senyuman sinis. "Talk? Aku ingat kau dah tak nak cakap dengan aku lagi. Ye lah, aku ni hipokrit, suka jatuhkan rakan sendiri..."ejek Nabil. Langkah dihayun lagi. "Amat!"laung Mia sekuat hati setelah Nabil jauh meninggalkannya. Kaki Nabil terpaku. Mia pantas mengejar Nabil di hadapannya.

"I’m sorry, Amat." Nabil berpaling perlahan. "Mia minta maaf banyak- banyak." Esakan halus mula kedengaran. Nabil hanya membiarkan Mia mengalirkan air matanya. "Mia tak patut kutuk awak. Mia tak..." "Mia tak patut sebab tak kenal tunang sendiri."Nabil memintas kata- kata Mia. Namun, nadanya kedengaran keras. Nabil melangkah pergi.

"Amat!" Mia berlari mendapatkan Nabil. Dia pantas menghalang langkah kaki Nabil. "Mia minta maaf sebab kutuk awak. Please, maafkan saya. Tapi, awak pun bersalah juga! Kalau awak berterus terang dari awal, mesti tak jadi macam ni!"nadanya yang tadinya lembut, kedengaran sedikit keras. Nabil hanya memandang. Dia membiarkan Mia memarahinya.

"Oh, macam tu ke? Dah habis cakap?" Nabil bercakap acuh tak acuh. Dia menapak kembali meninggalkan Mia. Mia terkedu dengan sikap Nabil. Belum pernah dia melihat Nabil merajuk. Dia mengeluh perlahan.

"Ahmad Nabil bin Ahmad Zahid!" Mia melaung. Nabil masih melangkah. "Kau nak suruh aku buat apa lagi untuk dapatkan kemaafan kau?" Tiada lagi perkataan ‘awak dan Mia’ yang disebut Mia menandakan dia tengah geram dengan sikap Nabil. Langkah Nabil terhenti. Dia mula memikir.

"Apa kata kalau kita putus je tunang?"ayat yang meluncur laju dari bibir Nabil membuatkan Mia terpana. "Lagipun, kau bukan cintakan aku."sambung Nabil lagi. Dia berpaling. Tidak sanggup melihat wajah Mia. Tidak juga dia sanggup mendengar pengakuan dari Mia yang mengatakan Mia tidak cintakan dia. Menitis air mata Mia. Perlahan- lahan menuruni pipi. "Siapa cakap aku tak cintakan kau?"suaranya hampir tidak kedengaran. Sayang, Nabil tidak mendengarnya. Mia terduduk melihat kelibat Nabil meninggalkannya. Dia memeluk lutut lalu menunduk.

"Aku cintakan kau, Nabil. Kau yang tak sedar. Aku cintakan kau sejak dari kecil lagi. Sejak kau memujuk aku tika aku jatuh dari basikal. Sejak kau berusaha menggembirakanku tika aku merajuk dengan mama. Sejak kau pinjamkan bahu kau untuk aku bila papa aku meninggalkan aku dan mama."Mia mengungkapnya perlahan. Mia tersedu-sedu menahan tangis.

Nabil menahan sebak. Dia berpatah balik pabila melihat Mia terduduk memeluk lutut. Rupa- rupanya dia tidak bertepuk sebelah tangan. Sengaja dia menguji hati Mia tadi. "Mia..."seru Nabil. Mia pantas mendongak. "Kau tak nampak ke aku sukakan kau?"tiba- tiba Mia memarahi Nabil. Nabil terkejut namun dia kembali tenang. Mia bangun lalu mengeluarkan cincin dari jari manisnya.

"Nah! Kau cakap nak putus tunang kan? Puas hati?" Mia menghulurkan cincin. Mia berpaling lalu beredar. "Kau pun tak nampak ke yang aku juga cintakan kau?"soal Nabil. Mia terkedu. Itulah pengakuan yang ditunggu- tunggunya. Air mata yang kering kembali menuruni pipi. Nabil mendapatkan Mia.

"Mia, please don’t cry. I’m sorry and I’m here with you. But, Amat tak boleh peluk lagi. Haram!"ada usikan terselit dalam kata- katanya. Mia tersenyum. Tahu, Nabil sudah memaafkannya. Dan, dia juga sudah memaafkan Nabil."Dah, kesat air mata tu. Nanti diorang ingat Amat buli Mia pulak!" Mia mengesat air matanya. "Mia.."seru Nabil lembut. "Sorry, sebab rahsiakan semua ni. And susahkan Mia time perempuan tu serang Mia. Tapi semua tu untuk kebaikan kita. Even, caranya tak betul."panjang lebar Nabil memeberi penjelasan kepada Mia. Mia hanya mengangguk. "Lain kali, jangan buat macam ni. Mia tak cukup kuat nak hadapi semua ni. Tambah- tambah bila perempuan tu serang. Terkejut Mia."

"I’m promise that it won’t happen again. Sorry."ujar Nabil lagi.Mia sekadar mengangguk. Tiba- tiba Nabil melutut. Cincin tunang di genggaman disua. "Mia Irin, will you marry me? Sanggupkah Mia hadapi susah senang bersama Amat? Sentiasa mencintai Amat hingga akhir hayat?"Nabil bertutur dengan penuh kelembutan. Mia terkedu. Dia tidak tahu hendak menjawab. Hanya air mata yang mengalir menyatakan kesudiannya berkongsi hidup bersama Amat. Cincin diambil lalu disarungkan. Nabil tersenyum bahagia. ‘Akhirnya...alhamdulillah!’bisik hati Nabil. Tiada lagi ungkapan yang keluar cuma mata mereka yang meluahkan perasaan masing- masing.
posted by Penulisan2u @ 6:16 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
174 Comments:
  • At 7/11/09 11:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Bessssssssssttttttttttt....................!!!!

     

  • At 7/11/09 1:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...klakar la...

     

  • At 8/11/09 5:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok

     

  • At 8/11/09 10:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehehe...
    so sweet..
    thniah!!

     

  • At 8/11/09 10:57 PTG, Anonymous sal said…

    hahaaa best3...

     

  • At 9/11/09 12:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahah....x tau nak komen pe....
    but cter nie best la...

     

  • At 9/11/09 12:40 PG, Anonymous arien said…

    best jgk la citer ni..
    kadng2 kita xtau pon saper yg kita cita...hehe
    teruskan berusaha

     

  • At 9/11/09 12:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagusla citer camni,ada suspen ckit tp last part mcm x real je!!!Ada ka org buat cam tu?anyway,keep up your good work -Erica zerra71-

     

  • At 13/11/09 9:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet sgt..tp npe laki ske duga pmpn ek???

     

  • At 13/11/09 10:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah..xsngka lak nabil 2 amat..tunang si mia...
    mia2...hehehe
    ap2 pun nice stry penulis..
    thniah...

    nOr_1804

     

  • At 14/11/09 12:55 PTG, Anonymous nur said…

    so sweet,rmntik tul c nabil tu..
    gud job

     

  • At 20/11/09 12:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x logik n x msk akal
    nk buat cite pn biar la logik skit

     

  • At 23/11/09 4:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gilerrrrrr........!!!!
    congrate!!!!
    so sweeeeeeeeeetttttt!!!!

     

  • At 26/11/09 2:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ending die cm geli la...anyway bes.

     

  • At 28/11/09 10:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow

    bez gle r

    cdey2 tp gmbre akhirye

     

  • At 28/11/09 4:41 PTG, Anonymous bluE_bErrY said…

    xtpu wei..mmg bez!!hohoho...

     

  • At 4/12/09 1:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hhaha..
    bezt gak la..

     

  • At 5/12/09 1:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet sgt3...
    ske..ske..
    go0d job !

    :)

    -iejah-

     

  • At 11/12/09 2:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    WOW....SOO SWEET....
    I LIKE THIS STRY...
    ROMNTIK ABIZ...GUD JOB...

     

  • At 13/12/09 12:31 PG, Blogger awanis said…

    bez sgt2..sweet ag..he3..

     

  • At 14/12/09 12:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la jugak...

     

  • At 19/12/09 8:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweetnya~

     

  • At 20/12/09 3:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet..beznye...klakar..sdeh..
    sume ade..
    yg part laz 2 bleh mengalirkn air mata...
    bez sesgt...lpas nih buat novel plak ek..
    hehhe
    congrats!!

     

  • At 20/12/09 9:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    layaaaann:)

     

  • At 24/12/09 1:44 PG, Anonymous faaaaaa said…

    waaaaaaaaaa sampai nanges2 aku bace..

     

  • At 8/1/10 3:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha..
    bes2..
    masuk plak geng korea ye?
    tvxq..
    n f4 taiwan..
    korean gurlz...

     

  • At 13/1/10 1:48 PG, Anonymous ninahelina said…

    huhu..xtaw lak krya ni da disiarkan..
    ingat xde..kwang3..
    bwu jmpe blek cter ni..
    papepon tq ye spe2 yg bg komen 2..
    ninahelina hrgainya..

     

  • At 15/1/10 5:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite best tp ase mcm xlogik jer....

     

  • At 17/1/10 3:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best:)

     

  • At 17/1/10 8:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...
    teruskan usaha....

    ~greenlove~

     

  • At 19/1/10 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baik de ni :o

     

  • At 22/1/10 9:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tahniah. penulisan dan ilham yang bagus. penuh kretif. saya suka kesinambungan cerita ini . plotnya juga tersusun.

    siberyah75

     

  • At 6/2/10 9:01 PTG, Anonymous nur said…

    comellahhh..
    nabil lak cute hehe....
    gud job!wat lg byk2 cter tau

     

  • At 17/2/10 6:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i like...
    gud job lar...aq ske citer nie...

     

  • At 20/2/10 3:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet sgt!! good coz msih jge batas pgauln!!
    nway...nangis weih bce citer ni..adoyai..
    thumbs up!!
    -inid-

     

  • At 23/2/10 10:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sangat2..cuma yang part melutut tu kurang logik sikit. Ada lagi ke .laki nak melutu macam tu sekarang?? Susah nak jumpa lelaki romantik sekarang kan....kalau ada pun satu dalam seratus kot hu2..BTW,good job..nice story.

     

  • At 26/2/10 11:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe...cute la..
    mia sweet..
    nabil cute...
    cerpen ni ala2 cute2 manje gitu..
    heheh

     

  • At 27/2/10 10:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bgus la cite ni..sy suka sngt jalan cite nie..best..teruskan berusaha ..

     

  • At 9/3/10 2:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet sangat2.......
    best2.....
    cute sangat2.... ei best2...

     

  • At 15/3/10 1:53 PTG, Anonymous hilabeetle said…

    good idea, simple tp berkesan..

     

  • At 16/3/10 9:21 PG, Anonymous mawa said…

    huhu.sO,sweet..citer nie best,,yuhuuu..

     

  • At 19/3/10 1:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    plot cerpen nih sgt menarik dan
    laen dr yg laen...
    congratz to ninahelina!!!!
    ~eiQa13~

     

  • At 26/3/10 1:02 PG, Blogger miss fieqa said…

    soooo sweettttt ! ;)

     

  • At 28/3/10 5:12 PTG, Anonymous wan said…

    sy sker... keep on berkarya...

     

  • At 30/3/10 6:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha..best giler!!! lawak..

     

  • At 1/4/10 4:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    heheehe.....so sweet lh...bes sgt2..

     

  • At 5/4/10 4:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok r stoty nih....nyaris2 mau nangis maaaa.ahaks!!!

     

  • At 16/4/10 11:45 PG, Anonymous nur said…

    layan habes....sonok + best (^_^)

     

  • At 30/4/10 4:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cter nie.....gud job...tahaniah2....tp xptot c nabil 2 uji mia dengn gunekn pmpn len suh mrh die...cian mia tau..haha...ape2 pn cite nie best..so sweet nabil n mia..

     

  • At 3/5/10 8:10 PTG, Anonymous nana jb said…

    very2 sweet...
    i like this stoty...
    rmntc r..
    kn best law kat dnia ni...
    lelaki semua cam amat/nabil akn,,,
    anywy...
    good job

     

  • At 17/5/10 4:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cite ni...suspen beb but still extravaganva hhuhuu....

     

  • At 22/5/10 3:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dah dpt agak~

     

  • At 22/5/10 9:38 PG, Anonymous dandelion said…

    cerita yg amt mnarik...
    pengolahan cerita yg bgus...
    truskan menulis ye!!

     

  • At 31/5/10 4:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    giler bez... cun3..

     

  • At 1/6/10 10:20 PG, Anonymous syasya said…

    best cte ni!!!
    romantik habisssssssss.......

     

  • At 9/6/10 5:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha best!
    klaka pn ade....
    gud job!

     

  • At 11/6/10 12:56 PG, Anonymous missy izza said…

    sweet lar cte ni...comel2..heh...ade suspen2 lg tu..

     

  • At 11/6/10 10:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cam nie bru fling nak bce

    hahahaha......best arkkkkkk

    tunang yg spotg

    bdak smle

     

  • At 20/6/10 12:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    em
    ctew yg mnarik
    tahniaj
    truskan brkarya:)

     

  • At 24/6/10 12:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gile.........r.congrates,gud job

     

  • At 25/6/10 3:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sngt citer nie....
    I nangis bile bca part nabil n mia gdoh tu....
    really love it...
    gud job...^_^

     

  • At 26/6/10 8:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku tk phm la ngn cite ni

     

  • At 26/6/10 8:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hei cite mmg best. mmg ptut pun tjuk cite ni memang ku cinta... aku hrp ada la cite yang best mcm ni,tapi seingat aku ada tjuk cite yg best bgi aku tjuk dia pelangi cinta best...

     

  • At 29/6/10 3:21 PG, Anonymous Aifi said…

    Cinta umpama bintang yang bersinar membahagiakan hati setiap insan,Namun cinta jua mmbuatkan insan terluka.Cinta yang pergi takkan kembali lagi,hanya takdir yang menentukan segalanya.

     

  • At 30/6/10 12:06 PTG, Blogger Aku said…

    Besttttttttttt gilerrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!
    Sama2 menangis and sama2 gembira........ (^_^)

     

  • At 2/7/10 2:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perghhh sonok..
    heppy ending plak tuu...
    sedih then heppy...
    bleh plak c nabil senyap jer smpai smgu, sbln..
    pybr tul.. c haikal plak layan jer kan...

     

  • At 9/7/10 5:25 PTG, Blogger saFiah said…

    best tu mmg best cite ni...tapi plot cite dia dah dapat di jangka awal2 ag...
    btw, gud luck..!

     

  • At 24/7/10 10:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweetnyew...............best gile!!!

     

  • At 26/7/10 10:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    layanlaaaaaaaaaaaaaa....
    fuhhhh....
    best gilerrrrr.....

     

  • At 12/8/10 4:10 PTG, Anonymous akuadalahaku said…

    mmg best.....cayalah....

     

  • At 20/8/10 2:45 PTG, Blogger AdeelaHimme said…

    aiseymen....sweet citer nih...bnyk benda....bnyk rasa, xkurang, xlebih...adunan...cantik!! sy sgt sukakan citer nih!

     

  • At 20/8/10 9:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besssst giler....

     

  • At 23/8/10 12:22 PTG, Blogger Lovelysya said…

    awesomee.. :DDD

     

  • At 28/8/10 9:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best langsung
    boringg
    aku mintax maafla

     

  • At 1/9/10 10:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besttttt...sweett

     

  • At 8/9/10 10:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezzz gak.. well d0ne...!!

     

  • At 14/9/10 3:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler cite nie... congrates!!!
    hehehe

     

  • At 4/10/10 8:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jap jap
    max tvxq...kenapa x jaejoong je... XD
    ada ke mamat melayu muka cam mamat jambu korea tu???

     

  • At 13/10/10 6:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best !!!
    kte sukeee ! :)

     

  • At 15/10/10 10:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2 ctew nie .. like it !!!

     

  • At 27/10/10 12:28 PG, Blogger siti@perak said…

    so sweeettttt,...loving gtuh,..

     

  • At 28/10/10 11:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    comel sgt dowg nie..hahaah..nice story...teruskan usha berkarya ye..huhuhu

     

  • At 29/10/10 7:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    s0 sweet♥♥♥

     

  • At 31/10/10 7:15 PTG, Anonymous tomey farhana said…

    ske2.........
    swet cgt69..........

     

  • At 2/11/10 7:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok laaa.....
    coz da dpt agak dy pnya ending

     

  • At 7/11/10 4:36 PTG, Anonymous hanahani said…

    so sweety
    hahahahhah

     

  • At 8/11/10 4:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagos!!!
    tp boleh perbaiki lagi ;)

     

  • At 13/11/10 9:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perhhh . .
    sedey kut smpai nangis tapi SWEET sanatsanat . .
    harap karya anda lebih HANGAT drpd biase . . (:

     

  • At 26/11/10 5:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes,jln cte yg mnarik..sdih pn ad..totally bes..

     

  • At 26/11/10 7:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter ni bestttt......

     

  • At 30/11/10 11:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mia... nabil... amat..
    lawak2... nice story..
    so sweet ...

    -risya qistina-

     

  • At 30/11/10 11:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ummm...sweetnyerrr ce nie..
    wlaupon sdkt pnng bce frst2...tpy ending dy mmg bez...huhuhuu

     

  • At 1/12/10 10:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nyer citer nie.... kelakar sgt...

    -Qirinlind-

     

  • At 1/12/10 10:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    PELIK...NABIL TUNANG MIA,TAPI TAK MARAH TUNANG DIA DUK KUAR MENGGATAL NGAN JANTAN LAIN..LOGIK KER??HUHH...GLER ARR KLU ADA LELEKI TAK LOGIK MACAM TU.

     

  • At 2/12/10 3:51 PTG, Anonymous KH said…

    suspen gak mula2nye...nasib baik Amat dgn Nabil tu org yg sama.. Ape2 pun tahniah...teruskan berkarya..

     

  • At 3/12/10 5:10 PTG, Anonymous snhy sdi said…

    bestttttttttttttttt...
    kalo pnjgkan lagi best..hee

     

  • At 13/12/10 3:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan crta yang terlalu biasa...nsib baik pendek jew kalu tak msti bosan ...huhuhu

     

  • At 23/12/10 1:32 PTG, Blogger amiey said…

    salam...hehheheheh best lerrr cite ni...ilg gak gundh kt hati...bla bca crpen nie''''''

     

  • At 5/1/11 1:17 PTG, Anonymous mawar said…

    salam..bez tul cte ni...kte x tau sape sbnrnya yg kt cnta..amik ms yg lama nk cri sseorg yg kt cntai tup2 sbnrnya dh lm kt dpn mta kita..

     

  • At 10/1/11 7:04 PTG, Blogger miemiey said…

    best jugak..... bley thn crita niy... :) :) :)

     

  • At 11/1/11 11:48 PG, Anonymous niena said…

    best sgt!!!

     

  • At 17/1/11 2:04 PTG, Anonymous sayang cinta said…

    S0 SWEET!!
    tp knp lar nabil x bgthu awal2 kt mia spe tunang mia yg sbnr yer..??

     

  • At 20/1/11 5:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    k lah tpi mcm x berapa nk bgi tau tunag pun pyah sagat,x berapa lojik

     

  • At 22/1/11 4:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..!!part cdey mcm nk nngis jer..hukhuk

     

  • At 24/1/11 6:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    knp kwn baik kna b'cinta dgn kwn sdiri???

     

  • At 26/1/11 3:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu...bgs nya jln citer dia.....mmg t'baek...cerpen mcm ni la syok dibaca....byk idea n isi...apa2 pun besttttttttt!!
    thumb up!!

     

  • At 30/1/11 4:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    weee...alangkah bgusnye ade pakwe cm tu huhu..

     

  • At 5/2/11 1:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah,,ske sgt...!!!!!!!bezzzzzzzzzz..prbnykkan ag cte cmni...jln ctew yg amat mnrik...

     

  • At 5/2/11 7:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahh,,
    da smnggu saye ngadap blog n,
    tapi n lah 1st cerpen yg saye komen,,
    sumpah terbaek,,
    tip top lah,,
    taniah,,
    ;)

     

  • At 9/2/11 4:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2x....mmg best...terbaiikkkk!!!!!!!!!

     

  • At 18/2/11 10:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestttt.. =P sweet sgt

     

  • At 27/2/11 3:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST!!!...
    ending yg sedih tp akhirnye gembira..

     

  • At 1/3/11 8:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer memang menarik sgt2.plot pon bagus..
    tp cam konfius sket.nabil a.k.a amat kn kawan baik mia dari kecik,camane boleh x ingt?diorang berpisah n jumpe blik bl dh besar ke camane?
    -sweetcorn-

     

  • At 1/3/11 6:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best,best,best!!
    best sagaaaattt!!
    bestnye kalo dpt kwn gitu..
    hehe..
    all the best penulis!!
    ^_^

     

  • At 8/3/11 6:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gilew..klo la aq pom dpt kwn mcm gitu kn best...huhuhuuhuu.

     

  • At 13/3/11 6:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    arg!!!sedih...nk mcm tue...

     

  • At 13/3/11 10:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh sgt...gud job=)

     

  • At 18/3/11 12:31 PG, Blogger balqish nurani93 said…

    huh..spe yg ckap boring..
    aq vote 10 stars 4 dis story..
    sgt100x best...

     

  • At 18/3/11 4:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez wok

     

  • At 19/3/11 10:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ayat nak jiwang

     

  • At 19/3/11 10:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestttt giler.........
    <3
    <3
    <3

     

  • At 20/3/11 10:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih + funny + suspens + romantik
    Totally = saya suke crite nie... jln crite & penyampaian yg baik.. tahniah! teruskn berkarya... =)

     

  • At 22/3/11 6:19 PTG, Blogger hm said…

    nice story.. keep it up :)

     

  • At 25/3/11 7:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha...so sweet....:)

     

  • At 31/3/11 9:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    romantik suit ... huu best nyer ...<3 so sweet <3

     

  • At 3/4/11 4:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2.kn bgus hidup aq cm 2 gak...

     

  • At 20/4/11 4:52 PTG, Blogger hajar abdul jalal said…

    wow ! jalan cerita yang menarik . keep it up writer ! :D

     

  • At 21/4/11 2:13 PTG, Blogger iZzA_nAdYyRa said…

    perrr...
    mngalir air mata ku..
    mmbca cter ny..
    huhu

     

  • At 28/4/11 2:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memg best gila2.....hrb penulis buat lg karya mcm ni.smua jiwa leh layan...best,best,best..............!

     

  • At 1/5/11 6:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gler la..
    terbaeekkk..!!!!

     

  • At 14/5/11 3:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST SNGAT..
    NGIS DBUATNYE..
    SWEET GILER..
    LIKE IT SO MUCH><

     

  • At 22/5/11 12:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best doooo....hahaha...sweet...
    terbaik..(100x)
    keep it up okey...:)

     

  • At 22/5/11 3:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sgt best..puas hati baca citer ni walau pn kene korban masa ckit..gudjob utk penulis..boleh try tulis novel plak kot..
    em..buat insan kt ats tu,ending nyer xla menggelikan pn..cara laki tu nk hargai pompuan tu..xsalah kot..anda tu lelaki ek??sbb tu rasa geli..lau pompuan,die suka kot..
    yg tanya sal ada lg ker laki nk melutut cmtu,jawapan nya ada.kwn i sendiri di lamar dgn cara tu..so sweet..doakan mereka..harap dpt cmtu gak..

     

  • At 2/6/11 9:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terbaiiikkkkkk......!!!

     

  • At 3/6/11 2:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    at first i feel like i want to cry but te end of tis story is soooo romntic.Bravo!!!

     

  • At 11/6/11 12:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez r cite nie..
    beznye klu aq pn dpt jdi cm nie...!!
    trus kan ngn krya2 yg len k...

     

  • At 1/7/11 5:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Happy Ending..sweet sgt2...thumbs up untuk penulis citer nie..=)

     

  • At 3/8/11 6:47 PTG, Blogger NuraienZ said…

    sweet couple...best cier..welldone!!!

     

  • At 6/8/11 1:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez gler cte ni..aqu ciap cdih prt mia n amt tu gdoh..mmng bez r..ske cngt..hehe

     

  • At 7/8/11 8:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2..
    mmg msuk feeling..
    ahahax . .

     

  • At 19/8/11 1:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la..sedih pun ade..ckup rase la..:)

     

  • At 31/8/11 8:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweetnya citer nie!smpai nanges sia dbwt..

     

  • At 12/9/11 7:20 PTG, Blogger lyeahassan said…

    best sangat . trasa kesan d hati bila baca. nice job !!

     

  • At 26/9/11 11:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu ta sangka betul nabil tu amat..
    romantik,kelakar n very the shweet
    gud jOb..:)

     

  • At 29/9/11 2:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best punya

     

  • At 19/10/11 1:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wei..best....aku lak yang malu2 dek gelagak si nabil n mia d penghujung citer...

     

  • At 21/10/11 5:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow..awesome la cte nie..best glew..

     

  • At 8/11/11 1:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..

     

  • At 17/11/11 3:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ya Allah...Best sgt2! Terkesan di hati... tahniah! sy doakn smoga awk bjy dlm bidang penulisan....

    -tengku liyana-

     

  • At 27/11/11 2:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    poyo giler citer ni....
    tah macm pape jek

     

  • At 11/12/11 3:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmm.......sory to say..cter simple je...de ke org cm nabil tu?n xphm mse kat mia mek nset nabil..papepun..try ag..

     

  • At 25/12/11 12:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha....
    kelakarnye.....
    Bestnye crite ni......
    klau ader smbungan kan bgus........

     

  • At 27/12/11 1:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best+sweet..
    lawak pown ade..hehehe...

     

  • At 4/1/12 6:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaaa .. best,joke,sweet smue ade larhh ! tpy knape cite nieyh cm t'gantung eyh ?

     

  • At 6/1/12 7:15 PTG, Anonymous syuds said…

    wow..sweetnye..
    cinta dr zaman kanak2...
    best!
    harap ade karya best ag dr anda..

     

  • At 13/1/12 5:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sangat!

     

  • At 14/2/12 11:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok ler...

     

  • At 14/2/12 2:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    s0 sweet..
    best tau, tr0skan bekarya...
    g00d j0b!

     

  • At 22/2/12 12:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2...suke la..

     

  • At 4/3/12 11:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gila syok and romantik abes

     

  • At 8/3/12 12:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST LAH!!! gOOD job! TERUSKAN berusaha!!! :)

     

  • At 10/3/12 5:54 PTG, Blogger izzatul filzah said…

    watak dia cam watak..Ahmad Nabil (rajalawak) dengan Mia Irin (Mila Jirin AF4)

     

  • At 15/3/12 2:59 PTG, Blogger Unknown said…

    sweetnyer citer nih.. :)

     

  • At 15/3/12 2:59 PTG, Blogger Unknown said…

    sweetnyer citer nih.. :)

     

  • At 28/3/12 8:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..sedih dan kelakar,,gud luck untuk penulis...best

     

  • At 22/4/12 2:40 PTG, Blogger norfarhana mohd azam said…

    sweet giler..hihi..
    thanks coz kongsikan cter ni..=D
    happy ending..gud job!!
    i like it!!

     

  • At 12/5/12 1:49 PTG, Blogger YUMIEKoO said…

    wow best nye .. romantik gile .. klakar pon ade
    .. hahaha .. gud job

     

  • At 7/6/12 9:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best baq ang cita ni..
    syok gila baca...ending dia paling aku suka..:D

     

  • At 11/6/12 7:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perhhhhhh......dasatt dowh cinta gila nii...

     

  • At 5/7/12 1:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer ni, tp mcm x caya dr kecik rapat dh besar jumpa & rapat semula tp blh simpan rahsia!!! Good luck penulis....

     

  • At 2/8/12 12:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestt sangtt

     

  • At 2/8/12 12:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cinta yg satu adalah cinta sejati...

     

  • At 4/10/12 10:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnye...so sweet....huhuhu

     

  • At 23/11/12 12:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet sgt2...sume rase ade....
    (sedeh,gembire,0mmg btol 2 org di atas,
    cinte yg satu adalah cinta sejati..x best
    lau x de sambongan...klu ade best gak bce.....

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group