BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, Disember 03, 2009
Novel : Janji 26
Nama Pena : dr.rock

Menghitung hari, Detik Demi Detik,
Masa ku nanti apakah ada,Jalan cerita kisah yang panjang
menghitung hari!

Itu kata Kris Dayanti..Lain dengan versi otai aku.Aku pun menghitung hari juga, tapi tak sempat la nak kira setiap saat.Kalau setiap saat duduk pandang jam, tak jalan la kerja.Macammana nak habis kerja,angau memanjang.Tengok jam je, teringatkan Adam.Hehe.

1 Januari datang juga.Mak menyambut tahun baru sekaligus dengan menantu.Tarikh pernikahan Nurin Rusyaida dan Muhammad Adam Lutfi, menyaksikan penyatuan hati.Dan doa aku agar ikatan yang akan terbina kekal selamanya.Bukan setakat ucapan bahagia ke anak cucu je.Kalau doakan sampai anak cucu, macam kurang sesuai je bunyinya.

Kalau takdir tak beranak, memang tak bahagia la rumah tangga.Nak pula yang ucap tu lebih dari 40 orang, tak lama lepas tu say bye..bye la dekat rumahtangga.Nauzubiillah, minta-minta dijauhkan dari benda macam ni jadi pada kami nanti.Amin.
-----------------------------------------------------
"Ida, akak jeles ni.Ada ke patut Ida menikah dulu dari akak.Kena bagi pampasan dekat akak.Ni kira melangkah bendul juga ni",keluh Kak Ain ketika sibuk membantuku mengemas barang-barang untuk dibawa pulang hari esok.

Mulut Kak Ain sama naik dengan tangannya yang lincah menyusun barang-barang hantaran dalam kotak didepannya.Macam-macam rungutan kedengaran.Tapi kerja tetap jalan.Ni yang aku sayang dengan Kak Ain ni.

"Ala..akak ni.Tak payah nak dengki-dengki.Bukan lama dah hari akak pula...Kalau tak sabar sangat, ajak la Nizam nikah lari",balasku bersahaja sambil ketawa.

Kak Ain menjengilkan mata kearah aku.Geram la tu.

"Ada ke patut nak suruh akak kahwin lari?Tak patut..Kalau la akak buat macam tu, duduk dekat muzium la akak tak lama lagi.Jadi monumen dah, batu belah batu bertangkup la katakan".

Kata-kata Kak Ain mengundang ketawa aku.Faham benar aku dengan ketegasan ayah Kak Ain.Garangnya boleh tahan, siapa yang berani melawan.Dah ditetapkan tarikh kenduri Kak Ain dan Nizam cuti sekolah bulan Mac,jangan la nak pujuk diawalkan.Silap haribulan, ada yang menikah dekat pejabat kadi jawabnya.

Kak Ain pula anak sulung, lagi la Pak Karim meradang kalau ada yang buat hal.Kalau Kak Ain tu macam perempuan zaman dulu yang tak ada komitmen, kenduri 7 hari 7 malam la jawabnya.Grand bebeno!

"Yang Ida dok sengih-sengih sorang-sorang ni kenapa?Teringatkan Adam la tu.Payah betul kalau dah mabuk cendawan ni kan?".

Soalan Kak Ain mematikan senyuman di bibir.

"Tak ada la.Teringatkan ayah akak la.Mujur family Ida nak buat yang simple-simple je.Kalau tidak, kejang-kejang la badan nak berkenduri punya pasal.Bukan raja sehari dah jadinya, raja seminggu lak.Naik taraf.",balasku sambil ketawa.

Kak Ain menggigit bibir.Aku tahu Kak Ain ni bukan jenis manusia yang suka glamour berlebihan ni.Tapi bila ayah dia dah plan ala pernikahan anak raja, nak tak nak kena terima jugalah.Apa nak buat.

"Tak yah la cakap pasal kenduri akak Ain.Baik kita bincang pasal kenduri Ain.Tak lama dah pun.Adam ada bagitahu Ain nak honeymoon ke mana?",ujar Kak Ain, mengalihkan topik yang tadinya berkisar soal dirinya.

Aku menggelengkan kepala, menidakkan pertanyaan Kak Ain.Tak ada pula Adam maklumkan aku bab-bab honeymoon ni.Aku pun malas nak bertanya, karang dikatakan aku over pula.Tak kisah la pergi ke bulan ke, makan madu ke, yang penting aku dah bersama dengan dia.Tapi kalau dia nak madukan aku,no-no aku tak sanggup.

"Isk Adam ni, berahsia pula.Dia tak ada bagi hint apa-apa dekat Ida ke?.

"Hint..tak ada pula, just dia minta no passport Ida je aritu.Ada urusan seri paduka baginda katanya".

"Dia nak p oversea la tu.Nak pergi mana, Ida buat je la macam suprise bila dia bagitahu nanti.Adam..Adam,kenapa la Ida yang dapat ye..Dah tu pula, romantik tak ingat tempat pula.Rugi akak tak tackle dia sebelum Ida masuk dulu",ujar Kak Ain dengan ketawanya yang kuat.

Ada niat nak rampas Adam dari aku pula tu.Tak patut betul la.Terkejut punya pasal dengan kata-kata Kak Ain, aku hadiahkan cubitan ala kerengga dekat peha dia.Mengeringai Kak Ain sebab sakit.

"Sakit la Ida.Akak gurau jelah.Seribu kali handsome Adam tu, Nizam juga dalam hati akak ni tahu tak.Tak payah risau la, akak tak akan rampas dia dari Ida.Cuma ada satu pesanan Adam yang dia minta akak sampaikan",tambah Kak Ain sambil menahan sakit akibat cubitan aku.

"Apa dia?",soalku penuh minat.Macam-macam hal la.Entah-entah Kak Ain yang buat-buat cerita ni.

"Ni pesanan Encik Adam.Kata dekat Ida,boleh make-up bagi cantik.Just jangan make-up beriya sangat.Aku tak nak nikah dengan opera cina.Sekian, terima kasih".

Pesanan Kak Ain tersemat kemas di fikiran.Jangan risau la, opera Cina tak akan masuk wayang punya awal-awal tahun baru ni.Hehe.
-----------------------------------------
Bilik aku dah dihias cantik.Warna krim dan ungu jadi pilihan mak dan Angah.Tak payah aku describe lebih-lebih, semuanya dah lengkap tersedia di depan mata.Dan dengan menikahnya aku, Adik Mulut Laser aku dengan rasminya kena pindah keluar.Kesian dia.

"Ida, mak suruh cuba baju pengantin tu.Kalau tak muat kena otter cepat-cepat.Mana la tahu kot-kot naik badan sebab menanggung rindu.Makan sebab nak hilangkan stress ada larangan mak",ujar Kak Long di muka pintu.

Aku tersengih mendengar kata-katanya.Maklum benar Kak Long dengan perangai aku yang satu tu.Makan pelahap tahap naga kalau aku stress dengan kerja-kerja yang bertimbun.Tapi kalai bab angau ni, aku boleh handle lagi.

"Haha.Mana ada makan-makan la Kak Long.Nak jadi mrs.somebody kenalah jaga badan cantik-cantik.Ida ada program diet la .Dah sebulan lebih dah.Mujur tak jadi perempuan ngetop je lagi",gurauku sambil membetulkan bunga hiasan di tepi katil.

Kak Long tergelak mendengar kata-kata aku.Kak Long dah duduk di birai katil.Rania, dah bersemayam atas katil.Tak mudah lagi belai-belai rambut bagai.Macam dia pula nak menikah.

"Kak Adik nak jadi macam Cik Ida juga mama.Boleh pakai baju cantik-cantik, boleh duduk bilik cantik sorang-sorang.Tak payah duduk dengan adik lagi".

Ulasan Rania mengundang ledakan tawa kami.Panggilan Kak Adik tu bertukar lepas Kak Long selamat bersalin.Rela..tak rela, Rania kena jugalah terima hakikat yang dia tak boleh dipanggil adik lagi.
-------------------------------------------------
Aku menyarungkan baju yang dah siap ditempah ke badan.Baju warna putih dengan labucinya warna keemasan jadi pilihan untuk acara pernikahan aku.Beratnya boleh tahan, sesak jugalah aku nak bernafas dibuatnya.

Bila aku merungut.Kak Long cepat-cepat memarahi aku.Kata Kak Long sekali-sekala melaram apa salahnya.Salah memang tak salah, tapi vogue sangat la pula.

"Ala..kenapa yang berat ni mak pilih.Tak selesa la Kak Long.Mak memang la suka.Ida yang pakai ni menderita tahu tak?",gumam aku geram.

"Ala pakai jelah.Mak dulu tak ada baju macam ni.So, Ida la yang kena pakai.",gurau Kak Long sambil ketawa.

Aku geram dengan gelagatnya.Tapi apa nak buat, baju dah pun siap ditempah.Nak tak nak, esok-esok kena jugalah aku menyarungkan baju ni.Aduh, ni kes paksa rela dah.Tapi salah aku juga, yang lepaskan semua bab nikah kahwin dekat mak sapa suruh.Patutnya ucap terima kasih, ni dok bising lak.

"Ida..ida, bawa-bawa bersyukur deyh!".
------------------------------------------------
"Salam Ida.Selamat pengantin baru.Maaf tak dapat datang kenduri, busy.Lagipun Amal tak sanggup nak tengok Ida bergandingan dengan orang lain.Apa-apa pun, moga menjadi isteri dan ibu yang mithali".

Sms dari Amal aku terima malam sebelum menjelangkan kenduri aku.Aku maklum kad nikah dah dikirim ke semua kenalan aku termasuk la Amal.Jadi tanggungjawab aku untuk menjemput.Datang atau tidak, terserah dia.

Memandangkan tangan dan kaki aku penuh dengan inai, Nurul yang membacakan untuk aku.Sayu juga membacanya, tapi apa nak buat.Dah bukan takdir aku dengan dia.Nak tak nak, kita sebagai hamba kena terima hakikat jodoh dan pertemuan tu di tangan Dia.

Dan sudah tulis di Luh Mahfuz, aku adalah rusuk kiranya Adam.Dan Adam yang akan menjadi memimpinku dalam melayari alam rumahtangga.Amal, bukanlah terbaik untuk aku dan sebaliknya.

Aku faham maksud kata-kata Amal.Dan doakan saat ini, moga dia dipertemukan dengan bidadari yang lebih sempurna dari aku.Amin.
---------------------------------------------------------
"Mak, mana ada pengantin turun dapur pagi-pagi ari nikah.Ni bukan jadi raja sehari dah.Bibik pagi, baru jadi isteri",rungut aku bila emak menyampaikan satu pesanan aneh pagi ini.

Pesanan Adam yang mahukan aku memasak lauk pengantin untuknya.Bukan semua lauk pengantin, Cuma dia mahukan ikan patin masak tempoyak air tangan aku.Macam-macam perangai la Encik Adam ni.

"Ala, masak jelah.Bukannya susah mana pun.Macam tak biasa je Ida.Mak dah siapkan semua bahan-bahan pun dekat dapur tu.Tinggal masuk dalam periuk je.",pujuk emak sekali lagi.

Malas-malas aku bangun dari katil.Malam tadi, dah tidur lewat.Tak pasal-pasal aku kena buka mata seawal jam 7 ni.Emak tersenyum girang melihat kepatuhan aku.
"Macam ni la anak mak.Confirm Adam sayang punya.Kalau kena jauh dengan Ida nanti, terkenang-kenang dia pada Ida",tambah emak sambil beriringan berjalan ke dapur.

Yelah tu.Sayang ke, terkenang-kenang ke.Yang aku tahu, benda ni tak pernah buat dek orang.Aku je yang mencemar dulu pengantin sehari melayan karenah bakal suami.Memang boleh cerita dekat anak cucu la perangai Adam ni esok-esok.Menguji kesabaran aku betul.Huhu.
------------------------------------------------
Adam bersila di depan abah.Tak sekilas pun memandang aku dibelakangnya.Mungkin berdebar nak sambut akad barangkali.Mudah-mudahan berjalan lancar la hendaknya.

"Aku terima nikahnya Nurin Rusyaida binti Abdul Rashid dengan mas kahwinnya RM 22.50 dibayar tunai“.

Ijab yang dihulur abah disambut penuh yakin oleh Adam.Aku mengucap syukur atas penyaksian termaterinya ikatan suami isteri yang terbina antara kami.Dengan sekali lafaz, aku jadi milik mutlak Muhammad Adam Lutfi.

Selesai bacaan doa, Adam berpaling ke belakang bagi upacara membatalkan air sembahyang.Aku mengangkat wajah memandangnya.Ada raut terkejut di muka Adam.Takkan la aku berubah jadi opera cina pula di hari bahagia ni.

"Ida, cantik sangat hari ni.Tak sangka perempuan cantik ni dah jadi isteri abang",bisik Adam perlahan bila aku mengucup tangannya.

Aku tersenyum mendengar pujiannya.Bangga aku dibuatnya.Cuma masih ada satu pertanyaan yang mengasak fikiran aku.Dan aku tengah cari masa yang sesuai untuk bertanya soal itu.
------------------------------------------------
Aneka masakan yang terhidang di meja ketika upacara makan beradap.Dan pilihan Adam tak lain tak bukan ikan patin masak tempoyak Versi pengantin.

Bila aku berbisik bertanyakan permintaan peliknya, Adam tersenyum lebar.Ada rahsia di sebalik senyumannya itu.

"Masa dekat Indon, Ida tak pernah pun ajak abang makan gulai tempoyak ni.Dengki betul dengan Hazim dok puji-puji masakan Ida.So, sekarang ni abang memang dah yakin 100% dengan kebolehan Ida.Complete pakej isteri sejati ni.Turun dapur masa jadi raja sehari lagi",gurau Adam perlahan sambil tersenyum manis.

Kembang rasa hati mendengarkan pujian dari Adam.Tapi paling aku tak sangka pandai juga nak berdengki-dengki bab makan ni.Dia sendiri yang jual mahal masa aku buat majlis, pastu minta gati rugi hari nikah.Memang pelik tapi benar perangainya.Apa-apa pun, yang pelik dan kurang benar tu suami aku juga.Terima jelah Puan Ida oi!
----------------------------------------------
Penat juga jadi pengantin ni rupanya.Al-maklum la jadi puas perhatian.Nama pun raja, so ramai la rakyat jelata yang nak berjumpa.Tak menang tangan jadinya.

Ramai kenalan ketika kami menuntut di Indonesia yang hadir.Kak Zira tak terkecuali.Ramai yang tak menyangka kami akan bertemu jodoh akhirnya.Sampai-sampai ada yang mengatakan aku jampi Adam dalam masakan aku.

Tolong sikit ye.Aku tak pernah buat perangai pelik-pelik ni.Kalau Adam jampi gula-gula tu memang betul.Siap mengaku dengan beraninya lagi.Tak kurang juga yang mengusik aku.Katanya Adam memang dah tak sabar-sabar nak menjodohkan anaknya dengan anak Kak Zira.Jadi, aku kena siap-siaplah mengandung.

"Tak dapat kahwin, jadi besan pun jadilah",tempelak Kak Ina.

Adam sekadar tersengih mendengar gurauannya.Aku terasa juga dengan kata-katanya.Tapi bila difikirkan tak ada faedahnya nak berperasaan begitu, aku turut ketawa hingga mengundang muka pelik Adam.

Makin menjadi-jadi Kak Ina mengusik bila ada hantaran dari Adam yang mengundang kontroversi.Bukan hantaran dari Adam sebenarnya tapi aku yang beli sendiri.

Set Johnson Baby yang dirias cantik sebagai hantaran yang membuatkan aku tak senang duduk.

Kata mereka.Kalau ya nakkan anak,jangan la bagi tak sabar-sabar.Anak tak keluar lagi, dah buat preparation.9 Bulan tu bukannya pejam celik mata terus ada.

Muka Adam merona kemerahan.Malu mendengarkan kata-kata mereka.Padahal kulit aku yang sensitif ni membuatkan aku menjadikannya sebagai hantaran aku.Sekali Adam yang kena pula.

"Dah..Ida.Tak payah nak bela-bela suami Ida ni.Just get ready nak berjaga malam ye?",tempelak mereka lagi aku mahu menjelaskan hal yang sebenar.

Isk, tak ada benda lain nak dibuat gurauan.Malu aku dibuatnya.Masak aku dan Adam dikenakan mereka.Waduh..waduh, negeri deyh!
------------------------------------------------------
Adam menghulurkan voucher 4 hari 3 malam di Bali kepada aku usai kami solat sunat.Terkejut dengan hadiah yang tak disangka-sangka.Memang aku fikirkan bumi Indonesia bila Kak Ain mengatakan destinasi honeymoon kami di luar negara kelmarin.

Pada fikiran aku, mungkin Adam nak mengembalikan memori lama perkenalan kami.Tapi tak ada yang manis pun nak dikenang.Hehe.

"Pergi dengan abang, confirm mak bagi punya.Kesian dekat Ida, 6 tahun dok sana tak boleh g Bali.Ada larangan keras mak ye?Kenapa mak tak bagi ye Ida?’,soal Adam.

"Jangan pergi..banyak maksiat tempat gitu!",ujar aku dengan slang ala-ala ceramah mak.

"Dia takut Ida melencong buat benda pelik-pelik la tu.Ida kan nakal zaman muda-muda dulu.Abang pun takut dengan perangai Ida tahu tak?",gurau Adam lagi.

Aku mencebikan bibir.Macam-macam la.Padahal, hati aku dah berdebar-debar tak tentu arah dah.Takut weh, 1st night la katakan.Teringatkan gurauan kawan-kawan Adam tadi lagi la seram sejuk aku dibuatnya.

"La..kenapa diam je.Mana Ida yang abang kenal dulu.Ida takut dengan abang ye?Sejak dari kita nikah tadi, Ida tak panggil abang pun walaupun sekali.Tangan pun dah seram sejuk ni..Jangan risau la sayang, abang tak makan orang!",ujar Adam sambil meraih jari-jemari aku kedalam genggaman tanganya.

Aku serba tak kena dibuatnya.Sedikit sebanyak ketakutan aku makin menjadi-jadi dengan reaksi mesra dari Adam saat ini.

"Eh.tak panggil lagi ye.Bukan ke dah panggil sekali ke aritu,.3 in 1..mas, akang dan abang",soalku dalam getaran suara yang dah tak mampu aku kawal lagi.

Adam menggelangkan kepala.Melihat aku yang gugup, makin kuat genggaman tangannya.Makin menjadi-jadi reaksi mesranya.Sesak nafas weh.

"Kalau boleh la kan, abang nak panggilan lagi special dari abang.Sebab abang tu biasa sangat dah.Nak panggilan yang tak pernah ada lagi!",rayu Adam dengan mukanya yang nakal.

"Mas dengan Akang tu Ida selalu dah panggil masa dekat fakultas dulu.Kalau guna panggilan tu sama taraf je abang dengan supir angkot tu.Tak malu la abang.Nak yang lagi special boleh?",tambah Adam lagi.

Panggilan apa yang lebih special ye.Darling..isk, kena kutuk dengan akak-akak aku pula nanti.Kalau panggil bro, rock kapak pula.Kalau panggil honey, macam nak minta bermadu cepat-cepat je gayanya.Gasak betul nak cari panggilan dia ni.Huhu.

"Ada tak panggilan special untuk abang ni sayang.Kalau abang nak panggil Ida Nurin lepas ni.So, special sikit.Tak ada orang yang guna panggilan tu lagi.Ida pun kena kreatif juga la",jelas Adam lagi sambil menghadiahkan kucupan di dahi aku.

Fuh...makin mendebarkan malam sepi ni.Dalam kekalutan aku mengawal rasa takut menghadapi malam pertama ni, ada juga idea mengarut yang check in di kepala.

"Ida dah jumpa panggilan special untuk abang.Just for my beloved husband.Are you ready?",soal aku dengan nada suara nakal yang aku cuba bangkitkan.

Adam menganggukkan kepala.

"Lepas ni, Ida akan panggil abang pelik dari orang lain.Tapi special punya.B..A..Y..A..N..G.Ok tak?",ejaku sambil tersenyum nakal.

Adam terpinga-pinga dengan panggilan tersebut.Tak lama kemudian dia ketawa girang.

"Bayang...bang sayang ye Ida?Ingatkan perli abang tadi.Boleh la, abang pun dah gila bayang dengan Nurin ni...Kalau macam tu, Nurin jadi Nuyang la",tambah Adam dengan nada gurauannya.

Isk..Isk.dengan aku sekali jadi gabungan nama versi Indonesia.Mentang-mentang jumpa dekat sana, panggilan pun tempias dari bumi seberang akhirnya.

"Ida pun dah gila bayang dengan abang tahu tak.Tak kisah la, apa-apa pun, Ida nak abang sayang Ida selamanya.Nurin sayang abang!",luahku akan rasa hati ni.

Tangan Adam kejap di bahuku, mata kami saling bertentangan.Dan hati kami mengakui rasa yang sama.

"Ya Allah, terima kasih akan anugerah terindah ini.Kekalkan ikatan ini dengan rasa cinta selamanya".
posted by Penulisan2u @ 4:23 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
2 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group