BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Disember 07, 2009
Novel : Cinta tak bersyarat 3
Nama Pena : nufa shyairan

RYZAL ketawa besar melihat reaksi Riezq yang keresahan. Tidak pernah dia melihat sahabatnya dalam keadaan sebegitu. Nampaknya Riezq benar-benar tidak mahu mengikut telunjuk mamanya dalam soal yang penting ini.

"Boleh tak kau berhenti ketawa?" soalnya geram. Ketawa Ryzal mati. Kemudian tawanya kedengaran kembali. Riezq mendengus geram dengan telatah Ryzal.

"Okeylah beb aku minta maaf tapi aku tak pernah lihat kau macam ni. Relaks okey. Aku pun sedang cari orang yang boleh dipercayai untuk menjayakan misi kau ni." Ujarnya separuh bergurau.

"Papa aku pun dah bertanya. Aku nak hal ni diselesaikan cepat. Lagipun bukan lama, just pretend depan keluarga aku aje. Bila aku dah pindah semua ini akan selesai." Ujarnya.

"Aku akan tolong kau. Don’t worry." Ryzal menelan liur. Di mana harus dia mencari calon ‘isteri’ untuk Riezq itu? Sengaja dia menempah bala. Walaubagaimanapun Riezq adalah sahabatnya dan dia harus membantu.

Ryzal pulang ke pejabat dengan perasaan yang resah. Dia telah berjanji dan harus menunaikannya. Dalam dia mengelamun tubuhnya terlanggar seseorang.

"Maaf encik saya tak sengaja." Ryzal mendongak.

"Awak?"

Mereka sama-sama bersuara. Kemudian Ryzal mengerutkan dahinya.

"Saya akan mula kerja kat sini. Besok baru mula kerja." Terangnya seperti mengerti tanda tanya di hati lelaki tu. Dia tersenyum.

"Kerja di bahagian mana?" soalnya.

"Pemasaran." Jawabnya sepatah.

"Okeylah semoga awak gembira bertugas di sini. Selamat memulakan tugas." Ujar Ryzal dan terus berlalu. Tanpa sedar bibirnya mengukir senyum. Tidak menyangka akan bertembung dengan perempuan itu di sini. Lebih-lebih lagi di syarikat Riezq. Macam berjodoh pula. Mula-mula di kampungnya kemudian di sini. Tiba-tiba langkah kakinya terhenti. Otaknya berputar mengingati sesuatu. Dia berpaling kembali kebelakang. Perempuan itu telah menghilang entah ke mana. Dahinya berkerut-kerut. Kemudian kepalanya menggeleng. Merasakan fikirannya yang terpesong agak jauh tadi.

Mana mungkin dia menggunakan perempuan sebaik itu. Perempuan itu sudah terlebih menderita dengan masalah yang melandanya. Lagipun dia gadis yang baik-baik dan tidak mungkin akan menerima cadangan itu jika dipinta sekalipun.

********************************************
Rania Qyrina mempercepatkan langkahnya. Sesekali dia melirik jam di tangannya. Dadanya makin berdebar apabila menyedari masa yang makin berlalu. Dia mengutuk dirinya yang terlewat bangun padahal dia telah mengunci jam. Tetapi jam itu pula yang buat hal di saat-saat penting begini. Dia berdoa di dalam hati agar semuanya berjalan lancar.

Dia memandang pintu lif yang masih belum terbuka. Perasaannya makin berdebar-debar. Matanya memandang tangga di sebelah kanan. Berniat untuk memanjat tangga. Kemudian dia mematikan hasratnya apabila menyedari pejabatnya terletak di tingkat 15. Gila . Mahu mampus sebelum sempat sampai. Apabila pintu lif terbuka, dia cepat-cepat meloloskan dirinya dan menekan nombor 15. Namun belum sempat pintu lif tertutup ada seseorang yang melambaikan tangan dari jauh. Dia tidak sempat berbuat apa-apa. Atau lebih tepat lagi dia memang tidak mahu menunggu.

" Sorry " laungnya. Dia bergegas keluar apabila pintu lif terbuka. Siapa yang harus dia temui? Ah, satu lagi masalah. Rasa ingin menangis pun ada apabila menyedari dia benar-benar berada dalam kesusahan. Hari pertama yang menyusahkan dirinya. Ibu!!!!! Jeritnya di dalam hati.

"Cik Rania Qyrina?"

Dia berpaling apabila terdengar namanya dipanggil. Wajah manis seorang wanita yang lebih berusia sedikit daripadanya menyapa. Dia tersenyum hambar. Tidak ikhlas. Perasaan cemas masih merajainya.

" Ya saya." ujarnya.

" Saya Hasliza, tapi orang sini panggil kak Liza." Tuturnya.

Sememangnya aku tidak ada masa untuk berkenalan buat masa ini. Kenapalah orang yang digelar kak Liza ini boleh menegurku tika ini?

Dia menatap jam.

"Kenapa lambat?" soal wanita itu.

"Saya….."

" Dah lah. Jom ikut akak. Nasib baik bos pun belum sampai. Tambahnya. Rania qyrina terkebil-kebil memandang Hasliza.

"Akak ni setiausaha En.Riezq. Akak sepatutnya dah kenalkan Cik Qyrina dengan staf-staf yang lain tapi elok rasanya kalau akak tunjukkan bilik cik Qyrina dulu. Cepatlah sebelum bos sampai. " ujar Hasliza. Rania Qrina mengangguk. Dia masih tidak dapat focus dengan bicara wanita itu. dia masih berdebar-debar. Tetapi kakinya cepat mengekori langkah hasliza. Mereka berhenti di hadapan bilik yang tertera penolong pengurus. Ini lah biliknya, duganya.

"Ini bilik cik Qyrina. Kalau perlukan apa-apa akak ada di depan." Ujar hasliza dan berlalu. Dia masih ada banyak perkara yang ingin ditanya kepada wanita itu tetapi wanita itu kelihatan tergesa-gesa. Dia melangkah ke dalam bilik yang sederhana besar itu. dia menghenyakkan punggung di kerusi. Satu keluhan terbit dari bibirnya. Barulah dia merasa lega.namun bunyi telefon di hadapannya membuatkan dia terperanjat besar. Lama telefon itu berbunyi barulah dia mengangkatnya.

" Hello." Ujarnya perlahan.

"Qyrina masuk bilik saya."

Dia mengerutkan dahi mendengar suara seorang lelaki di hujung talian.

"Bilik siapa?"ujarnya bodoh.

"Sayalah." Tambahnya.

"Awak siapa?" soalnya lagi.

"Riezq, bos awak."

Mendengar ayat lelaki itu dia terdiam seketika. Air liur ditelan lambat-lambat.

"Erm ,maaf encik Riezq. Sekarang ke?"

"Ya sekarang." Tegas kedengaran suara lelaki itu dan membutkannya kembali gementar. Tetapi mengapa? Pasti kerana permulaan yang tidak baik. Dia bergegas menuju ke bilik lelaki itu.
Pintu bilik pengurus besar diketuk perlahan. Dia melangkah perlahan apabila kedengaran suara yang menyuruhnya masuk. Wajah lelaki yang menunduk itu dipandang. Entah kenapa dia berasa berdebar. Padahal ini bukan kali pertama dia berjumpa lelaki itu. Matanya tajam merenung lelaki itu. Nak bersuara ke tak nak ? Dia berkira-kira di dalam hati.

"Okey you can sit."lelaki itu mendongak. Gulp,panahan mata lelaki itu membuatnya gelabah. Dia tunduk. Kerusi di hadapannya di tarik. Perlahan-lahan dia melabuhkan punggungnya di atas kerusi. Tangannya di bawah meja diramas-ramas.

"Ada apa en.Riezq nak jumpa saya?" soalnya perlahan.

"Awak dah kenal bilik awak?" soal Riezq. Dia mengangguk.

"Dah kenal staf-staf di sini?" soalnya lagi. Kepalanya pantas menggeleng. Kenapa dia tidak mampu bersuara saat ini. Ke mana menghilangnya suara lantangnya? Hish, dia bingung.

"Awak dah jadi bisu ke?"

"Hah.." dia merenung wajah pegawai atasannya. Apa yang mamat ni cakap tadi?

"Takkan dah pekak pulak."

Qyrina membeliakkan matanya. Apa kena pulak mamat ni? Pandai-pandai pulak dia nak kata aku pekak. Tapi kenapa aku tak boleh nak menjawab pulak.

"Hai cik Qyrina, awak dah sampai mana ni?" Riezq memandang wajah perempuan dihadapannya. Qyrina mengerutkan dahinya. Tidak mengerti dengan pertanyaan lelaki itu.

"Saya………."

"Lain kali kalau ada orang bercakap dengan awak tolong bagi perhatian. Fikiran tu jangan melamun jauh. Tak elok. Faham?" ujar Riezq tajam. Qyrina serba salah. Dia menyumpah lelaki itu di dalam hatinya. Apasal pulak nak kenakan aku ni? Aku ada hutang kau ke? Menyampah betul….

"Dahlah pergi buat kerja awak. Lain kali jangan buat lagi macam tu." Tegurnya lagi. Apa yang aku dah buat? Bosan .

"Terima kasih." Apa yang aku cakap ni? Terima kasih untuk apa? Sebab dia mengata aku.. Dia pantas berdiri dan berkira-kira untuk berlalu. Tangannya mencapai pintu.

"Lain kali kalau ada orang tahan pintu lif awak kena lah tunggu walaupun awak mengejar masa, cik Rania Qyrina." Ujar Riezq tetiba. Qyrina tidak berpaling. Apa yang mamat ni cakap pulak? Takkan lah………. Tanpa berpaling dia terus meninggalkan bilik lelaki itu. langkah yang diaturnya serba tidak kena. Apa yang aku dah buat ni? Patutlah mamat tu asyik mengata aku jer. Tentu dia tahu aku terlewat hari ni. Hish……..kepalanya menggeleng-geleng. Kenapalah aku asyik malukan diri aku di depan dia? Dulu di kampung sekarang di sini.
posted by Penulisan2u @ 7:47 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
41 Comments:
  • At 7/12/09 10:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not..bad..
    teruskan..usaha
    good job......

     

  • At 7/12/09 11:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada blog x....

     

  • At 7/12/09 11:48 PG, Anonymous fhj said…

    hmm...
    setelah lama
    okla

     

  • At 7/12/09 6:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmm..
    not bad...
    x sabar nk tnggu episod seterusnye..
    chiayok!!

     

  • At 7/12/09 9:19 PTG, Anonymous wis said…

    bes glerr,cpt la sambong,
    xsabar nak bace lg..

     

  • At 7/12/09 9:34 PTG, Anonymous ayus said…

    best gak cte ni,x sbo nk bca next....

     

  • At 8/12/09 5:28 PTG, Anonymous Nufa shyairan said…

    terima kasih atas komen anda
    saya hargainya

     

  • At 9/12/09 1:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan citer ok,tp cara penyampaian msg tu kurang berkesan...ush lebih,sory sya bkan complain utk jatohkn awk tp pd pndapt sya,cara awk menyusun ayt tue perlu d tingkatkn lg..k...pelajari utk meggunkn tnda bc yg btol..Good luck dr sya,tp cerpen ne agk tregantung...papa pun all the best k,

     

  • At 13/12/09 9:09 PTG, Anonymous noury said…

    nak lagi.....mana episod seterusnya...jatuh cinta giler dah kat cita ni...please...

     

  • At 14/12/09 1:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nak lagi..... best lah... terus kan usaha... chaiyok..!!! chaiyok...

     

  • At 18/12/09 7:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad...
    jln cite pun menarik...
    x sbr nk bce episode seterusnye....
    ('')

     

  • At 22/12/09 4:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Vallieya
    coter ni mmg best. x sbr nk bce smpi abis. hrp smua bce!

     

  • At 24/12/09 2:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm.best xsabar tunggu next episod

     

  • At 15/1/10 10:48 PTG, Blogger missjiwa said…

    hey2...
    nice blog...
    jemputla ke blog saye... tinggal2 kan jejak ye...

     

  • At 4/3/10 7:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la, cuma cite macam ni dah terlalu banyak kat pasaran, bezanya cuma sedikit..maybe kena cari idea fresh.. pepun good luck to writer

     

  • At 22/3/10 3:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cita dah biasa dan dah boleh agak. nanti mesti Qyrina jadi pak sanggup. bagi la nama qyrina nama kampung sikit ni tak nama orang bandar lagi2 ejaan.

     

  • At 23/3/10 7:29 PTG, Anonymous cassiopeta said…

    well not bad...

     

  • At 27/3/10 8:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seronok sangat..walaupun kite dah tahu apa jalan cerita seterus nya...tapi takpelah..janji seronok..keep it up..

     

  • At 10/4/10 5:23 PTG, Blogger ika said…

    seronok...cerita ni membuat kan kita rasa tertunggu-tunggu..
    teruskan usaha...

     

  • At 3/5/10 3:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak..sue ladies 0134262637

     

  • At 13/6/10 6:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nak update cita ni???

     

  • At 29/6/10 3:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok saya suka jalan cerita teruskan dan saya amat berminat ingin mengetahui cerita happy ending yg menarik ok

     

  • At 29/6/10 4:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    plese up date this story as soon as posible make one book

     

  • At 9/8/10 1:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler...!!!

     

  • At 9/8/10 1:03 PTG, Anonymous korumi said…

    cerita y menarik....teruskan!!!!!

     

  • At 23/10/10 11:06 PG, Anonymous Read Gurl said…

    Salam.. Wah, dengar mmg macam best!! Sye tak sabar nk tunggu ending dia. Please, teruskan. Tapi saya tak faham, siapa heronya??

     

  • At 19/11/10 11:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yg menarik....santai dan bersahaja...

     

  • At 9/12/10 12:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam, plot cerita yang menarik untuk ditunggu cerita seterus nya

     

  • At 10/12/10 12:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    chayouk2!!!! smbung lg larr erk!!!!

     

  • At 15/1/11 7:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xsbar nk tnggu episod strusnya..apa pown gud job..

     

  • At 23/4/11 12:13 PTG, Blogger andai itu takdirnya said…

    best la cite nie,,bila nk smbg lgi???

     

  • At 27/5/11 4:29 PTG, Anonymous eida said…

    ...jln cerita bagoz..tp x seberape menarik...tp mempunyai ciri2 untok mnjadi penulis yg bek...moge2..berjya..

     

  • At 16/6/11 6:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak cite nie..... trus kn usaha anda.............

     

  • At 17/6/11 1:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yg menarik. ape alamat blog awak?

     

  • At 18/7/11 3:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bl nak smbg cita ne...x sbr nak tahu apa berlaku strsnya

     

  • At 3/11/11 6:22 PTG, Blogger love said…

    suke nk tahu ape yg berlaku seterusnye.

     

  • At 6/2/12 1:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alhmdlh satu usaha yg cukup membanggakan.. teruskan usaha..

     

  • At 28/2/12 6:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada blog x??/
    apesal cita yg bgini bez ni bgantong,,,mana smbungn nyer ...plz...jgn wt kmi suma trtunggu-tggu....

     

  • At 5/6/12 7:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    for me it was so....interesting!! and...I like it!

     

  • At 12/6/12 12:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan citer menarik...cuma tergantung jer...harap lepas ni penulis wat citer yang d kesudahannya...

     

  • At 6/8/12 5:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh laa... teruskan usaha anda..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group