BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Disember 01, 2009
Novel : Chomelnya Chenta 12
Nama Pena : BUDAK GERIK 93

Suasana sepi mencengkam lagi.Yang kedengaran hanyalah bunyi-bunyi haiwan yang saling bersahutan.Yang pasti hanya haiwan-haiwan tu ajer yang faham.Agak-agaknya,apalah yang dibualkan haiwan-haiwan kat hutan ni ye.Ada tak macam manusia?

"....Cantik juga sarang kau ye,tapi cantik lagi sarang aku!"

"Banyak juga makanan kat sana tapi kena hati-hati dengan cik rimau.Kang naya jer kena buat lauk."

"Eleh,ingat bulu pelepah dia lawa sangat?Aku lagi lawalah."

"Ibu...nak main kat kat luar,asyik duduk dalam sarang jer.."

Huhu,agaknya macam tu lah agaknya perbualan haiwan-haiwan ni.Manalah tahu kan?Aku dengan Rizkin masih lagi berjalan.Badan aku ni,rasa sakit semacam.Dalam erti kata lain,aku betul-betul dah tak larat giler!Mana tak nya,selama terperangkap kat ini,asyik makan benda yang sama.Tak ada lansung nak makan nasi.Macam mana badan aku ni tak lemah.Huh..Muka aku tak payah cakaplah,comot kemain lagi.Dah tu,tak cuci muka.Hai kalau macam ni,memang kena reject dari jadi duta produk.

"Apasal ni?Dah tak larat ker?"Rizkin berpaling menghadap aku yang jalan kat belakang dia.Kening dia terangkat.

Aku lepas nafas kasar. "Penat.Pancit."

"Kau ni lemah betullah.Cuba kuat sikit.Macam mana nak cari jalan keluar kalau macam ni?Cuba tengok aku ni,kuat jer.."Nada Rizkin keras.Aku tarik kening keatas.

Weh,kalau ye pun tak payahlah nak marah aku macam tu.Hak elah.
"Awak tak apalah.Saya ni,kaki pun sakit!Jalan terhinjut-henjut macam orang tua.Nak banding saya dengan awak memanglah lain.Saya perempuan,awak laki.Laki memanglah kuat dari perempuan!"ha...jawab jangan tak jawab!

Rizkin mula geleng kepala. "Aku cakap sikit patah,kau balas banyak patah!"

Aku telan air liur.Aduhai,ingatkan baru nak berbaik.Ni mula balik nak gaduh.Aduhai,ni tak syok ni.. "Emmm..minta maaflah.Tapi betul,saya dah tak larat sangat ni.Betul-betul penat.Boleh tak kita rehat dulu?"Aku menagih simpati.Dalam keadaan macam ni,aku rasa elok beralah sikit.Setakat minta maaf,tak ada rugi pun.

Riak muka Rizkin yang keras tadi berubah riak. "Okeylah,kita berhenti kat sini dulu.."Dia menyeluk kocek mencari waktu. "Ni pun dah nak senja.Hutan pun dah gelap."

Senyum mula terukir dari bibir aku.Aha...yes!!!!

"Y’know what?"

Aku angkat kening. "Menda?"aku pelik bila nampak senyuman nakal dari Rizkin.Eh...lain macam tu.

"Aku memang nak berhenti tadi.Tapi bila kau cakap dulu,saja eksen marah.Dengar kau minta maaf,lawak!"ketawa mengejek.

Mata aku terjegil. "Awak Rizkin....Memang!"

"Ye,aku memang kacak.Tak payah cakap molen.."

Dasar Rizkin alias mafia jeruk!Kurang asam tahap hiperbola+hiperbola+hiperbola!!!Na...aku pula dah terkena.Dan dia terus buat muka bodoh melangkah duduk kat batang pokok.





Rizkin masih sengeh bila pandang muka Hana yang masam tu.Macam budak umur 3 tahun yang tak dapat cokie-cokie jer gayanya.Tak padan umur lansung.Ni dari berhenti tadi sampai habis solat isyak,Hana lansung tak cakap hape.Marah sungguh ka?Setahu dia,Hana ni hati keras batu.Tak mudah tersentuh.Ker tiba-tiba manustrasi?Hok-hok.Ajak makan pun,Hana diam jer.Tapi diam-diam pun,sumbat juga makanan dalam mulut.Heh..

"Woi,kau marah aku ker weh?"

Diam.

"Hello,dah jadi patung?"

Kaku.Mata masih lagi hadap unggun api.

"Nilah perempuan,sensitif.Susah aku nak paham!"

"Ooo,sebab tu lah nak jadi gay?"Hana terus menembak kata tanpa perasaan dalam nada ataupun di wajahnya.

Rizkin mula kaku.Keluhan kasar dilepaskan. "I’m not gay Hana."

"Weh,kau ni nak period ker apa?Aku cakap sikit tadi dah marah sangat?Selalu aku kutuk kau,tak ada pula kau nak marah?"Rizkin bersuara lagi bila tengok Hana diam.

Keluhan keluar dari rongga hidung.Huh.. "Okey lah.Fine!Aku minta maaf..."

Bulat mata Hana dengar kata-kata Rizkin.Dia cakap apa tadi?Cepat kepalanya pusing memandang Rizkin.Tak lama,dia bangkit melompat. "Yabedabedu.....!!!!!Aha!Gotcha!Seri!0-0.."Muka Hana berseri mengalahkan sportlight.

Rizkin garu kepala yang tak gatal.Pekes ni?Jangan cakap yang Hana ni dah kena sampuk dengan semangat hutan..Mak aih..

"Kita seri!Ucapan maaf saya tu dah ditebus dengan kata maaf dari mulut awak!"kening angkat tanda ejek.

Saat tu,tangan Rizkin dah naik tampar dahi sendiri.Bodoh!Aku terkena.Alahai budak kampung ni,memang!Apasallah aku tak terfikir yang dia memang nak kenakan aku.Huh..
"Sekurang-kurangnya aku tak merayu kat kau!"masih lagi nak tahan ego.

Hana buat muka tak kisah. "Tak heran.Sekurang-kurangnya,awak dah ucap maaf.Pada saya,bila perkataan maaf tu keluar dari mafia dari awak..tu kira pecah rekod!!!!"semangat gila Hana cakap.Gaya macam dah menang loteri.

Rizkin telan air liur.Jatuhlah ego aku weh.Memang..bagi lelaki yang boleh dikategorikan sebagai ego sebesar gajah,perkataan MAAF aka SORRY dan sewaktu dengannya adalah sangat mahal.Kalau nak cakap perkataan tu,memang kena berhati-hati.Tapi kali ni,adusss...Tewas kat budak kampung ni.Asallah aku ni lemah sangat depan Hana ni?Damn!

Kening Hana pula tak sudah-sudah terangkat berkali-kali.Aha...the best win...Hohohoho..

"What ever!"Rizkin mengalah.Malaslah nak cakap dengan budak kampung ni.

Hana pula dah angkat bahu.Dia kembali duduk menghadap unggun api.Sambil tu,tangannya ligat garu kepala yang dilitupi tudung ni.Mana taknya,selama duduk dalam hutan ni,berapa kali jer dia boleh bagi pernafasan kat rambut ni.Habis tu,takkan nak bukak depan Rizkin?Huh!Tak sanggup nak tanggung azab neraka weh..Takut.

"Kau ni kena jangkit kutu babi ker apa?"Rizkin dah mula dah...Dah keluar aura nak cari nahas.

"Suka hatilah saya!Memang pun ada kutu babi.Nanti awak pun ada juga sebab dekat dengan saya.."

Secepat itu Rizkin meraba kepalanya. "Huh,tak mau aku!Jatuh standart.."Hana gelak dengar Rizkin cakap.Lawak betul mafia ni.

"Saya nak bicara hati dengan awak sikit.."suara Hana kembali bergema bila sunyi mula melingkari.

"Shoot!"

"Awak kan yang dajal saya hari tu?"

Kening Rizkin terangkat tanda tak faham. "Buat dajal yang mana?Sebab aku ni banyak buat dajal kat kau.."pengakuan secara tak lansung..

"Letak julap dalam kuah sup saya!"

"Bukan aku..."

"Bukan awak tapi upah Zarra.Ingat saya tak tahu?"sinis nada Hana.

"So?"tanpa perasaan.Seolah-olah macam tak ada apa-apa kesan pun dalam hati Rizkin.Dari posisi duduk,dia mula baring.Namun matanya masih terbuka.

"Kenapa mesti nak dajal saya?"

"Bukan dajal..Just nak Bang Bang Boom dengan kau.But,y’know..Bukan niat aku pun nak kenakan kau..It’s Zarra.When I know that she did it,i thanked to her.So sweet right?Thanked for those help me very well."

"Sweet...very sweet tahap planet pluto!Tapi saya ni merana..Kena cabut rumput.."Nada geram.Heh..dahlah buat dajal,lepas tu tanpa perasaan bersalah pula tu.

"Relax molen..."pale lutut kaki hang!Relax..huh.Nasib baiklah hati ni dah sejuk. "Aku nak tidur kejap.Ngantuk.Kau jaga dulu.Nanti kejut aku.."Rizkin tak tunggu apa yang Hana nak cakap,terus letakkan lengan nak tutup mata.Badan dia memang dah penat gila.Tak tahulah kenapa hari ni rasa penat sangat.Kalau tidur kejap,boleh caj tenaga.

Hana tercengang.Wa...dia ni!Huh.Dasar mafia hati kayu.Dahlah mengaku buat salah tapi tak keluar pun maaf dari mulut dia.Tak maaf,sorry pun okey juga.Tak sorry,cakap arab pun boleh.Asif...ha,maaf...okey apa.Ni?Huh...masuk reban ayam lagi bagus kalau perangai macam tu.Lepas tu?Tidur.Tapi elok juga dia tidur..aman dunia ni.

Tangan Hana masih lagi sibuk garu kepala.Agak-agak berapa banyak perkampungan kelimumur yang dah ada kat atas kepala ni ye?Rasa macam nak bukak jer tudung ni.Aha,bukak tudung!!!!!Yup!!!!Rizkin kan tengah tidur sekarang.Aha..boleh bukak tudung.

Baru jer tangan nak tarik tudung,terfikir pula sesuatu.Macam mana kalau mamat ni tak tidur lagi?Hm..Hana bangun dan mendekati Rizkin.Dia membongkokkan badannya dan mengawang-awangkan telapak tangannya kemuka Rizkin.Hm..tak ada tindak balas.Nampaknya sungguh Rizkin dah tidur mati.Tambah meyakinkan bila dengar deru nafas Rizkin.Huh...cepat gila dia tidur.Macam Nobita!

Dia kembali ketempat asal dan mencabut tudung dikepala.Nak tahu rasa cik Hana sekarang?Bebas weh!Huh...mesti rambut-rambut ni gembira dapat bernafas.Nasib baik rambut ni pendek jer.Tak sampai cecah leher pun.

Memang dari kecil dia tak suka bela rambut panjang.Rimas!Selalu budak-budak perempuan kampung lebih suka simpan rambut panjang.Ayu..tapi tak Hana.Heh,ayu tu subjektif.Tak adanya rambut panjang kelutut tapi perangai macam hantu,dipanggil ayu.Lainlah kalau nama dia memang Ayu.

Niat nak lelap mata sat.Nanti baru kejut Rizkin.Bolehlah.Kejap jer ni.Kejap.





Malu!Malu!Malu!Segan!Segan!Segan!Aduhai..aku memang selalu malang kalau dengan Rizkin ni!Malang.Dia yang berjalan sebelah aku ni muka macam tak ada apa-apa tapi tak tahulah apa yang difikirnya.Huh..ni semua sebab kebodohan sendiri.Konon nak lelap mata sekejap.Ha...padan muka.

Mari kita flash back balik apa yang berlaku.....

"Hana!"

Rasa bergegar otak aku ni.Ntah sape ntah yang menjerit ni.Aku duk syok tidur tapi ada jer yang nak ganggu.Perlahan aku buka mata.Wa..huh!Muka Rizkin terpampang kat depan mata.Eh..apasal dia tak pakai baju ni?Tak senonoh!

Aku bangkit.Eh...rasa berangin semacam.Tudung!Ke..na..pa.. aku tak pakai tudung?Aku pandang tudung yang selamat kat tanah.Kemudian aku pandang Rizkin.

"Apa yang awak dah buat kat saya?"aku menjerit kuat.Nada suaraku juga bergetar kuat.Tudung aku ambil dan pakai cepat.

Rizkin geleng tak faham sambil sarung baju melayu kat badan. "Buat apa?"

"Jangan buat-buat bodoh!Kenapa tudung saya boleh tercabut?Awak buat tak senonoh kat saya!"aku mula menghembur kata.Geram!Tak sangka Rizkin sanggup...arh!Aku tak tahu apa yang dia buat.

Wajah Rizkin mula bertukar riak. "Apasal kau tuduh aku ni?"

"Awak!Tak berbaju.Dan tudung saya ni dah terlucut.Tak senonoh!"mataku mula berair.Kalau pasal maruah....memang kena sensitif.

"Oh..kau nak cakap aku ringan-ringan kat kau? Rubbish!Aku tak pakai baju sebab baru balik dari sungai.And for your information,aku tengok tudung kau tu memang dah terlucut.Cuba fikir,kalau aku buat tak senonoh kat kau,tak kan kau tak sedar?Use mind Hana..Not your emosion.."

Pap!!Kata-kata Rizkin mula menyedarkan aku.Sangat logik.Takkan aku tak sedar.Tapi tudung aku?Allah mak!Pak pandir!Kan semalam aku yang tanggal.Konon nak bagi rambut bernafas.Ha...bernafas sungguh.Dapat malu.Dah tu,percuma jer Rizkin dapat tengok rambut aku.

"Aaaa.."tu jer yang aku mampu nak cakap.

"Heh..lain kali jangan sesedap limpa jer nak tuduh orang.By the way..rambut aku rasanya lagi panjang dari rambut kau!"

Wa....malu gila!!!!!!!!!Huh...wajiklah kalau aku ada selimut halimunan Harry Potter,aku dah invisible.Rasa muka ni dah cukup malu nak hadap Rizkin.Dan cara yang selamat..diam jer lah.

Dahlah dia dah nampak rambut aku.Huwarh.dah tak eksklusif dah.Huh..memanglah dia kena minta maaf banyak-banyak kat bakal suami aku nanti.

Tak sedar,langkah aku dah terlebih laju dari Rizkin.Mana taknya,kaki aku ni dah hilang sakit.Rasanya kalau jalan cepat dari Rizkin,tak payah nak pandang dia.

Berjalan laju membuatkan aku dah tak tengok bawah dah.Tengah asyik berjalan,aku dapat rasakan yang kaki aku tergelincir masuk kedalam lubang.Badan aku pun turut sama.Ya Allah!Tak mau mati....

"Hana!"Ingatkan aku dah tak ada peluang dah.Tapi Rizkin sempat sambar pergelangan tangan kanan aku.Sekarang ni,elok jer aku tergantung.Huwarh...berapa dalamlah agaknya lubang ni?

"Rizkin...cepat tarik saya!"Aku jerit kuat.Aku dapat rasakan cengkaman tangan Rizkin yang kuat kat lengan aku. "Cepat Rizkin.Saya takut!!!"aku dah mula pejam mata.

"Sabar Hana.Relax.Aku tengah cuba ni."sedaya upaya Rizkin cuba nak tarik Hana. "Hoi,kau makan apa ha?Berat sangat ni!Ada bela ker?"Ya Allah..waktu macam ni pun boleh lagi dia nak kutuk aku?Saat aku tengah dalam kecemasan ni?

"Eh...kalau susah sangat ni..Lepas jer lah!"

"Betul?Okey juga tu."

Bulat mata aku bila rasa cengkaman tangan dia longgar. "Rizkin!Tak lawak okey."aku geram.Serius,sekarang ni kepala aku dah mula rasa pening-pening.Dahlah tadi aku tak makan apa.Konon malu.Ha sekarang?

Rizkin ketawa.Dan seketika,dia tarik tangan aku sekuat hati.Alhamdulillah..Selamat!Badanku terangkat keluar dari lubang entah-berapa-dalam ni.

Kepala aku berpinar-pinar.Rizkin yang kat depan aku ni dah jadi 2.Tangan aku memicit kepala.Sakit.Pandangan kat depan makin kabur dan....aku dah tak sedar.

"Hana!"





Langkah yang diayun Rizkin perlahan.Mana taknya,tengah cempung anak dara orang!Entak kenapalah waktu ni juga Hana ni nak pengsan?Nasib baiklah tak berat mana.Serius!Minah ni memang ringan gila.Kesian tengok dia.Muka pucat semacam.Ni mesti sebab tak nak makan tadi.Mesti sebab malu.

Serius!Memang terkejut bila bangun tengok Hana tak pakai tudung.She’s very cute!!Walaupun berambut pendek.Malah rambut Hana tu lagi pendek dari rambut dia sendiri.Rambut aku ni panjang macam Faizal Tahir tapi rambut dia pula sikit punya pendek macam Sharifah Amani.Huh..

Mata Rizkin melilau.Perasaan dia atau betul sebenarnya hutan ni dah makin nipis?Rasa macam...Hurm,teruskan perjalanan kau.Tiba-tiba telinga menangkap bunyi kenderaan.Bunyi kenderaan?Ya Allah!Dada Rizkin berdebar.Minta-minta betullah.Tubuh Hana dibaringkan ketanah.Dia kemudian berjalan lagi beberapa kaki kedepan.Betul!Bukan mimpi!Jalan besar!Ya Allah....

Secepat kilat dia kembali pada Hana.Kembali cempung dan terus menuju kejalan.Mana kereta ni?Tadi nak lalu,sekarang tak mau pula.Mata Rizkin melilau.Ya Allah..hantarkanlah seseorang untuk membantu.

Bulat mata Rizkin bila nampak sebuah kereta dari jauh.Gayanya macam kereta kancil.Cepat dia baringkan Hana dan mengawang-awangkan tangan berharap pemandu tersebut akan bersimpati dan berhenti.

Memang kereta Kancil tu berhenti!Tingkap dibuka.

"Rizkin!"

"Ayob!"

Serentak mereka bersuara.Ayob yang terkejut terus keluar menghampiri Rizkin.

"Ya Allah..Rizkin!Ha..na.Hana mana?"kalut.

Rizkin menjuihkan mulutnya kearah Hana yang terbaring.Secepat itu Ayob menghampiri Hana dan mengangkat sepupunya masuk ke seat belakang.

"Jom naik!"

"Syukur..."Ayob bersuara bila mereka dah mula masuk dalam kereta. "Dah berapa hari korang hilang!Mak Hana ni dah macam cacing kepanasan..."

Rizkin sengeh kelat.Kepalanya enak bersandar.
"The story telling will come.Now,pergi hospital dulu.."Rizkin dah mula pejam mata.

Ayob angguk.Faham.Rizkin tentu penat.Dengan serabainya pakaian dan muka Rizkin dah cukup nak ceritakan apa yang berlaku.

Memang kebetulan!Dia yang baru balik dari rumah kawannya kat KL ni terserempak dengan diorang.Syukur..Syukur..





Aku buka mata perlahan-lahan.Kat mana ni?Amenda dalam hutan rasa selesa sangat ni?Syiling?Dalam hutan ada syiling?Pula tu aku baring atas katil?Wa....ajaib.Ker aku dah kena selamat dengan orang bunian?

Mataku menala pada orang yang duduk tidur menangkup kat tepi katil aku.Aku angkat tangan ku dan menggoyangkan bahu.

Dia angkat muka dan...Mak!

"Hana...Hana dah sedar!"mak terus peluk badan aku cepat.Erat.Hangat.Selesa.Aku balas pelukan mak.Aku dapat rasakan bahu aku basah.Dan sebenarnya,air mataku pun dah pecah.Jumpa mak...maksudnya aku dah selamat.

"Hana tahu tak betapa mak risau sangat bila Hana hilang?Syukur sangat Hana selamat.."

Aku angguk. "Hana tahu mak..Hana tahu."

Dah lama tak rasa pelukan mak macam ni.Betul-betul buat aku rasa lega.Seketika kemudian pelukan terlerai.

"Hana kat mana?Macam mana Hana boleh ada kat sini.Mak..mak macam mana sampai sini?"bertalu soalan keluar dari mulutku.

Mak mengelus rambut aku perlahan. "Hana kat hospital sayang.Ayob jumpa Hana dengan Rizkin kat tepi jalan.Pemandu Tengku Rubiah terus jemput mak bila tahu Hana dah selamat.."tenang mak jawab.

"Hana tahu tak siapa yang culik Hana tu?"serius wajah mak.

Aku geleng. "Yang pasti dia nak Tengku Rizkin.Hana kena sekali sebab waktu tu Hana ada dengan Rizkin..."seketika aku terdiam. "Mak..Rizkin macam mana?"

"Tengku Rizkin okey.Dia berehat kat rumah sekarang ni."ringkas jawapan mak membuatkan aku menarik nafas lega.Syukurlah kalau selamat.





Mulut aku ternganga sebesar-besar alam.Mata aku membulat sebulat-bulatnya.Muka aku pucat selesi-lesinya.Aku telan air liur.Gulp!Pahit...sangat pahit.Aku...Aku...tak boleh nak percaya.Aku pandang mak yang duduk kat sebelah aku tapi cepat mak larikan pandangan kat arah lain.Muka Tengku Rubiah yang tengah duduk bertentangan dengan aku pun aku pandang.Rizkin yang kat sebelahnya pula aku kerling.Dia pun 2x5 dengan aku.Terkujut!!!!Tengku Hasful dengan Tengku Mariah pula,relaks semedang.Aaaahhh...ruang tamu villa ni yang besar rasa macam makin menyempit.

"Lawaknya!"sepatah perkataan tu terkeluar dari mulut aku.Aku harap sangat seisi ruang tamu ni akan gelak dan cakap,Bang bang Boom!Anda terkena!Tolonglah...

Tengku Rubiah geleng lanjut. "Tak ada masa nak melawak Hana"

"No nenek!No way!"Rizkin sudah bangkit dari tempat duduknya.Muka dia yang tadinya lesi tak berdarah dah tukar jadi merah.nampak marah tu. "Nonsense!I don’t want!"tinggi suara Rizkin bergema.

"Tak cukup lagi ke berapa hari Riz terperangkap dengan budak kampung ni?Ni tiba-tiba nak kahwinkan Riz dengan dia.Such a stupid things."

"Rizkin!Shut up!"Tengku Hasful bersuara."How rude you to nenek?"

Dada Rizkin berombak. "Enough!I’m tired for all this.Asyik-asyik Riz kena dengar cakap nenek.I’m off!Marry with this village girl?I don’t want!Dahlah selekeh,tak reti bergaya,buruk pula tu!"

Tersirap darah aku. "Ingat saya nak kahwin ker dengan gay macam awak ha?"kali ni aku mula bersuara.Heh,sesedap rasa limpa jer nak kutuk aku.Apa ingat tinggi sangat daulat tu.

Seisi ruang tamu diam tersampuk. "Gay?"Tengku Rubiah riak tak percaya.

"No nenek!"Rizkin meningkah.

"Orang berak tepi jalan,mana nak mengaku."tajam sindiran aku.

"Now nenek ada lebih banyak sebab untuk kahwinkan Riz dengan Hana."

"What?!"

"Apa?!"

Serentak kami bersuara.Aku telan air liur.Aku cakap dia gay sebab tak mau kahwin dengan dia tapi sekarang,lain pula jadi.Mak!Aku goyangkan lutut mak.

"Mak Hana tak mau kahwin dengan Rizkin mak.Dia gay!Hana tak mau..."aku mula merengek.

Mak geleng kepala. "Ini yang terbaik sayang.Mak buat ni untuk kebaikan Hana."

Buat pertama kalinya aku rasa mak dah berlaku kejam kat aku.Yang terbaik?Terbaik apanya?Aku kena kahwin dengan gay!Aku akui aku dengan Rizkin dah baik sikit tapi tak adalah sampai nak kahwin dengan dia.Dahlah mulut dia tu8 laser memanjang!Aaaahhhh!!!!!!!!!!!!!

Aku bangun dari sofa dan lari menuju keluar.Aku benci!!!Baru sampai kat tangan,aku dapat rasakan lengan aku direntap.Rizkin!

"Kau nak pergi mana?"

"Nak pergi buat bodoh!Nak lari!Saya tak mau kahwin dengan awak!"aku jerit kuat.Lantaklah siapa pun nak dengar.

"Memang kau dah buat benda bodoh tadi!"Rizkin bersuara keras. "Kalau kau tak cerita aku ni gay,tak adanya lagi beria nenek nak kahwinkan kita.Ni semua kau punya pasal!Ker kau memang teringin nak kahwin dengan aku?Nak kikis harta?"tajam berduri kata-kata Rizkin.

Mataku yang merah lagi rasa berbara.Atas dasar apa sesedar oren jer dia tuduh aku?
"Memang!Memang saya nak kikis harta awak!Puas hati??"berombak dada aku menahan amarah.

"Hana...!!"panggilan nama.Aku kalih kebelakang.Mak datang.Aku tarik muka.Buat masa sekarang...aku tak lalu nak cakap dengan mak.Ampun!Aku tak mau jadi anak derhaka tapi perasaan aku ni tengah terbakar.





"Awak sihat?"suara Hazrik lembut menyapa anak telingaku.Aku bangun dari pembaringan.

"Sihat.."sepatah aku jawab.Serius,aku tak rasa nak bergurau lebih-lebih.

"Mana awak menghilang Hana?"resah kedengaran suara Hazrik. "Betul ker awak nak kahwin dengan Rizkin?"

Aku terdiam.Aku kalau boleh memang nak cerita apa sebenarnya yang terjadi kat Hazrik tapi tak boleh.Aku dah terikat dengan perjanjian.Perjanjian paling bodoh!

"Tak kemana pun Hazrik.Tak kemana.Ada jer kat sini..."lemah suaraku.

"Awak tak jawab lagi soalah saya yang kedua.Betul awak nak kahwin dengan Rizkin?"nada Hazrik dah bertukar rentak.Seolah mendesak.

Hazrik....Awak nak tahu,saya bukan NAK tapi TERPAKSA!!!!Huh..kalaulah boleh aku cakap macam tu kat Hazrik.Tapi tak boleh.Memang awalnya aku tak hingin lansung nak kahwin dengan Rizkin tapi...

"Mak tak pernah minta apa-apa kat Hana kan?"itu kata-kata mak semalam.Saat aku memberontak tak mahu kahwin dengan Rizkin.

"Mak boleh minta apa jer mak.Apa jer tapi bukan ni.Hana tak mau kahwin dengan Rizkin mak..Hana muda lagi.Hana tak bersedia.Hana tamau..."air mata aku dah jatuh kat pipi.Harap yang mak akan faham keadaan aku.

"Mak tak mahu yang lain Hana.Mak nak Hana kahwin dengan Tengku Rizkin.."

"Kenapa mesti dia mak?Kenapa?Kenapa bukan orang lain?Dia gay mak!Gay!"aku tekan perkataan gay.Berharap mak sedar yang anak dia ni nak kena kahwin dengan gay.

"Sebab dia gay,Hana mesti kahwin dengan dia..Demi mak..demi Ayob.."

Bulat mataku.Apa pasal pula nak sabit Ayob. "Apa kaitan dengan Ayob ni?"

"Hana tahukan yang Rizkin dengan Ayob saling kenal..Dan...Hana kena faham tu.Hana kena selamatkan Ayob..dengan kahwin Rizkin."

Allah..kenapalah aku yang mesti korban?Kenapa aku?Kenapa bukan orang lain?Aku tak mau pertaruhkan nasib aku kat tangan mafia tu.

"Hana..tolonglah.Mak Cuma minta ni jer.."

Dan dengan semangat yang lemah,aku angguk kepala.

Dan aku tak tahu pula kenapa Rizkin boleh setuju nak kahwin dengan aku.Tapi aku dapat rasakan sebab dia tak mau hilang harta Tengku rubiah.Huh...demi harta.Tak kisahlah!

"Hana!"Sergahan suara Hazrik mengembalikan aku ke alam nyata.

"Ye...ye..Sorry.."aku ketuk kepala perlahan.Uh...sempat lagi nak berangan!

"Betul awak nak kahwin dengan Rizkin?"kali ketiga soalan diulang.

Aku tarik nafas perlahan.Tarik lagi...lagi dan lagi..Tarik lagi..
"Ye!Saya nak kahwin dengan Rizkin!"

Serentak dengan itu aku matikan talian dan terus matikan telefon bimbit.Tak kuasa dah nak bersoal jawab dengan Hazrik.Dan...telefon ni akau akan pulang kat Hazrik.





"Aku terima nikahnya,Hana Humaira’ binti As-Saidin dengan mas kahwinnya RM80 tunai!"

Sah!!!!

Dan....mimpi ngeri dalam hidup aku akan bermula...........Huwarh!!!!!!!!!
posted by Penulisan2u @ 4:34 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
14 Comments:
  • At 1/12/09 8:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menarik....
    tak sabar nak tunggu siri seterusnya....

     

  • At 1/12/09 11:07 PG, Blogger wiyani said…

    chomelnye chenta ni xnk wat novel ke???nice laaa...

     

  • At 1/12/09 11:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best.. cepat smbg ye...

     

  • At 1/12/09 12:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestlah cerita ni penulis ada blog tak? tak sabar nak tahu cerita selanjutnya

    -dizi7782-

     

  • At 1/12/09 1:24 PTG, Anonymous secret_gurlz said…

    hurm.. terlalu banyak bermonolog dgn diri sendiri. whatever pun cpt2 ler sambung. :)

     

  • At 1/12/09 3:14 PTG, Blogger achasishomel said…

    cepat sambung!
    xbpe paham nih.

     

  • At 1/12/09 8:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sesape ley tolong terangkn tak..
    ni smbungan yg pembace pilih tu ke??

     

  • At 1/12/09 10:48 PTG, Anonymous kiwi said…

    waa besh3!!da lame tgu smbungan die neh..
    x phm gak psl cite neh..hahaha but nway cite neh mmg menarik n chomel gilek!

     

  • At 2/12/09 12:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduh laa aku pon tak sabo nak baca yng seterusnyaa... bnyk persoalan dlm ni ...is ish

     

  • At 2/12/09 11:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huh,mmg giler ar..cpt2 smbung

     

  • At 2/12/09 11:26 PTG, Blogger MiSs hAwA said…

    Best!
    banyak betul rahsia yang belum terungkap membuatkan keinginan terus membaca meluap2.
    good job!

     

  • At 5/12/09 10:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow makin best la...cepat sambung xsaba nak tahu..hehe

     

  • At 6/12/09 10:08 PG, Anonymous smile4eve said…

    chomelnya chenta memg comey... sweet glr.. cute... cpt smbg... plezzzz

     

  • At 21/8/10 11:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat ar sambung...
    x sabar nk tahu yg seterusnya..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group