BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Disember 11, 2009
Novel : Antara Benci dan Rindu 37
Nama Pena : Ida Farisya

Laungan azan dari masjid berdekatan mengejutkan aku dari tidur istimewaku pagi itu. Terpisat-pisat aku sendirian. Terasa payah benar mataku hendak dibuka. Mataku masih dikuasai rasa mengantuk yang amat sangat. Maklumlah, kami tidur agak lewat. Kenapa? Aku tersenyum sendirian. Lalu, aku berpaling merenung wajah seseorang yang masih pulas tidur disebelahku. Nampaknya seruan azan masih juga gagal mengejutkan suamiku ini. Nyenyak benar tidurnya. Tidak sampai hati pula aku hendak mengejutkannya bangun. Tapi tuntutan Ilahi juga tidak boleh diabaikan begitu sahaja.

Mengenangkan tanggungjawab sebagai seorang Islam terhadap penciptanya, aku memutuskan untuk bangun dahulu. Membiarkan suami menyambung tidurnya itu. Namun, aku terasa pelik ketika cuba mengalihkan tangannya yang melingkari pinggangku. Tangannya berat sekali untuk diangkat. Aku mencuba lagi. Masih tidak berjaya dialihkan. Ishh, tangan batu ke ni? Aku bermonolog sendiri.

"Sayang buat apa tu?" Terlepas pegangan tanganku sebaik sahaja terdengar bisikan lembut di telingaku. Nafasku bergolak kencang.

"Hei, abanglah! Kenapa terkejut sangat ni?" Yusrizal mengeratkan pelukannya ditubuhku. Cuba meredakan rasa terperanjatku ini.

Aku mengurut dadaku yang hanya ditutupi gebar. "Awak selalu buat saya terkejut. Lama-lama boleh mati saya tahu tak?" Kataku sambil menghadiahkan jelingan manja buat dirinya.

Suamiku itu hanya tersengih. Mungkin menyedari kesilapan diri. "Sorry, janji tak buat lagi!" Yusrizal mengangkat tangan seolah-olah berikrar pada diri sendiri.

"Janji tak buat lagi?" Dugaku. Sengaja mengambil berat perkara enteng. Yusrizal menganggukkan kepala. Setelah berpuas hati aku kembali melakukan perkara yang tertangguh sebentar tadi.

"Eh, sayang nak pergi mana tu?" Yusrizal masih jua tidak mahu melepaskan lingkaran lengannya di pinggangku. Pelukan yang sedikit longgar dieratkan kembali.

"Dah subuhlah Rizal. Saya nak bangun, solat!"

"Alah, awal lagilah sayang. Kejap lagilah kita bangun. Sekarang Ifa temankan abang dulu ek? Abang tak puas lagi dengan Ifa ni!" Rengek suamiku.

Mataku sedikit terbuka luas apabila dia berkata begitu. Serta-merta wajahku merintik merah apabila suamiku mengungkitkan tentang hal malam tadi. Aku malu! Yusrizal yang menyedari perubahan pada wajahku ketawa kecil. Sebuah kucupan di hadiahkan buatku.

"Blushing pulak dia. Takkan segan dengan abang lagi kot?"

"Takde la," sangkalku. Wajahku cuba dilarikan dari pandangan matanya.

"Yeke?"

Soalan Yusrizal makin membuatkan aku bertambah malu. Terasa membahang pipiku saat itu. Tiada jalan lain melainkan menyembunyikan wajahku di dada gagahnya yang tidak berbaju. Makin galak ketawa Yusrizal memecah keheningan pagi di honeymoon suite ini.

"Tak perlu nak malu dengan abang sayang. Abang suami Ifa. Mulai hari ini sudah tidak ada rahsia antara kita lagi," ujar Yusrizal sambil mendongakkan daguku. Mataku berbalas pandang dengan matanya. Masing-masing tidak mahu kalah. Tidak sedikit pun mataku dan matanya berkelip memandang satu sama lain. Tapi saat wajahnya sudah mendekat aku segera menolak dadanya lembut agar menjauhiku. Kukira aku tahu apa yang mahu dilakukan suamiku itu.

"Awak nak ambil kesempatan ek?"

"Apa pulak ambil kesempatan. Abang cuma nak curahkan kasih sayang abang buat Ifa yang dah lama tertangguh ni," jelas Yusrizal cuba membela diri. Sedangkan aku lebih tahu apa dalam fikirannya itu.

"Apa-apa jelah Rizal. Tapi tolonglah alihkan tangan awak. Saya nak nak bangun ni. Kang tak sempat pulak nak mandi. Nak solat lagi!"

Tiba-tiba suamiku itu menarik sengih. "Nak mandi? Macam pelik je abang dengar. Selalunya sayang solat dulu baru mandi. Ni kenapa tetiba je nak mandi awal pulak?"

Aku mengetap bibir tanda tidak puas hati apabila dikenakan. Sudah tahu lagi mahu bertanya. Sengaja mahu membuatkan pipiku merona merah menahan malu.

"Sudah gaharu cendana pula, dah tahu lagi mau tanya!" Yusrizal mengekek ketawa apabila aku mengalunkan peribahasa melayu yang tersangat popular itu dalam versiku sendiri. Mungkin kedengaran agak lucu atau dia masih punya niat untuk mengenakanku. "Rizal please. Dah lewatlah. Nanti terlepas subuh pulak," rayuku sambil cuba mengangkat lengan sasanya dari tubuhku.

"Boleh," kata Yusrizal. Dalam pada itu sempat juga dia mencuri mencium leherku. Aku mengeliat kegelian. "Tapi abang ada dua syarat!"

Aku mengerutkan dahi. "Nak bangun pun ada syarat jugak?"

Yusrizal mengangkat kening. "Yelah, yelah! Apa syarat-syaratnya?"

Dia tersenyum apabila aku mengalah. "Pertama, mulai saat ini dan detik ini abang nak Ifa panggil abang dengan panggilan yang sepatutnya digunakan oleh seorang isteri. Bukan ber'saya' dan ber'awak' lagi!"

"Panggilan yang sesuai untuk suami? Apa?" Aku bertanya bodoh. Sedangkan jawapannya aku sudah maklum benar.

"Abang," jawabnya sambil menanti bicaraku yang tiba-tiba hilang. Memang sejak semalam lagi aku sudah berkira hendak membahasakan dirinya sebegitu. Tapi aku segan. Jadi aku hanya membiarkan sahaja keadaan seperti sebelumnya walaupun hubungan kami sebagai suami isteri sudah pulih sepenuhnya. Bukan lagi pasangan yang melakukan hal masing-masing seperti tiada rasa tanggungjawab terhadap pasangannya. Kami adalah pasangan bahagia yang sedang berbulan madu.

"Sayang, panggilan yang baik terhadap pasangan bukan sahaja dapat mengeratkan kasih sayang antara suami isteri tapi juga sebagai tanda hormat seorang isteri terhadap suaminya. Bolehkan sayang? Sudah lama abang teringin nak dengar Ifa panggil 'abang' macam lima tahun lepas."

Setelah lama berfikir akhirnya aku mengangguk setuju. Apa salahnya? Mudah-mudahan panggilan itu akan menyimpulkan lagi ikatan kami yang baru sahaja termateri. Yusrizal nyata senang sekali dengan persetujuanku. Wajahku dikucup bertalu-talu sehingga aku kelemasan.

"Okay, sekarang syarat awak..oppss.." Aku menekup mulut. "Maksud Ifa syarat abang yang kedua?" Suamiku sudah mencerlungkan mata kerana aku terlepas cakap. Maklumlah, sudah lebih lima tahun panggilan itu hilang untuknya. Dan semestinya ia sukar untuk dikembalikan. Namun, senyuman manis kembali menguntum di bibirnya apabila aku menyedari ketelanjuran kata lantas membetulkannya.

"Okay, syarat abang yang kedua Ifa kena cium abang!"

Ahh, cium lagi. Asyik minta cium aje. Sudahlah, tidak perlu aku berfikir panjang lagi. Lebih baik aku tunaikan saja permintaannya. Bukannya tidak biasa. Lalu, aku mendekatkan bibirku ke pipinya. Namun baru sahaja bibirku mahu mendarat di situ Yusrizal tiba-tiba bersuara.

"Ahhaaa..bukan dekat pipi sayang."

"Habis tu?"

"Dekat sini?" Jarinya ditunjukkan ke bibirnya. Aku membulatkan mata.

"Ish, tak naklah!" Bantahku. Kenapa lain pula permintaannya hari ini. Kalau dulu dekat pipi saja.

"Kenapa pulak tak nak?"

"Ifa..Ifa..Ifa seganlah."

"Segan kenapa pulak? Semalam boleh je," ungkit suamiku. Sekali lagi pipiku memerah apabila terkenangkan adegan kami semalam.

"Itu semalam!"

"Apa bezanya pula dengan hari ni?"

Aku menggaru-garu kepala yang tidak gatal. Terasa berat sekali permintaan suamiku ini hendka ditunaikan.

"Dekat pipi saja tak boleh ke?"

Yusrizal menggelengkan kepalanya. Tanda dia tetap dengan syaratnya.

"Ermmmm...lepas solat ek Ifa tunaikan syarat abang tu. Sekarang abang lepaskanlah Ifa untuk mandi dulu." Aku cuba berkompromi. Manalah tahu jika aku terlepas dari syaratnya itu.

Namun Yusrizal tetap menggelengkan kepalanya. "Nanti Ifa mesti buat-buat lupa pula. Macamlah abang tak kenal isteri abang ni," ujar Yusrizal sambil mencuit hidungku.

"Taklah, Ifa janji Ifa takkan mungkir janji. Bolehlah abang, lepas solat ek?" Aku merengek manja. Sengaja melenggokkan bicara supaya kedengaran menggoda. Manakala, jari-jemariku mengusap-usap dadanya yang gagah itu. Berharap dia akan bertolak-ansur denganku.

Yusrizal menangkap jemariku yang bermain di dadanya lalu dibawa ke bibir. "Oh, nak rasuah abang ek. Abang tak makan rasuah tahu. Ok, kalau Ifa tak nak cium abang biar abang yang cium Ifa!"

Tanpa sebarang persediaan, bibirnya singgah juga di bibirku. Terpaku aku dibuatnya. Tindakan drastiknya yang membuatkan lidahku kelu tanpa kata. Setelah beberapa lama barulah bibirku dilepaskan.

"Thanks sayang sebab masih sudi terima abang dalam hidup Ifa. Inilah anugerah terindah buat abang. Abang bahagia memiliki Ifa sebagai isteri abang. I love you so much!"

Aku memandang suamiku yang berbaring menghadapku. Jelas terpancar riak kebahgiaan di matanya. Aku juga turut bahagia memiliki dirinya buat kali kedua. Ternyata pengorbanan yang kulakukan buat ibu ada hikmah disebaliknya.

"I love you too," balasku sambil menarik tubuhnya ke dalam pelukanku. Tubuh itu kepeluk erat. Hatiku semakin berbunga apabila suamiku membalas pelukanku. Ifa cintakan abang, bisik hatiku.



Suasana di tamu mingguan di Jalan Gaya benar-benar meriah. Ramai sekali pengunjung yang membanjiri laluan sepanjang tamu ini. Selain penduduk tempatan terdapat juga pelancong asing yang turut memilih barangan untuk dibawa pulang ke negara masing-masing. Aku memerhati beg plastik yang penuh di tangan suamiku. Banyak benar barang yang kami beli untuk dijadikan kenang-kenangan sepanjang kami bercuti di sini.

Sebenarnya aku yang beria-ria mahu membeli pelbagai barangan yang dijualkan di sini. Kelabu mata aku melihat hasil kraf tangan penduduk pribumi sabah yang begitu unik. Hampir setiap gerai yang kami singgah dan aku tidak ketinggalan untuk memenuhkan beg plastik di tangan suamiku. Tapi suamiku nyata tidak merungut. Malahan, dia hanya tersenyum senang memimpinku ke setiap gerai yang terletak sepanjang Jalan Gaya ini.

Akhirnya setelah penat berjalan kami singgah di restoran berdekatan untuk makan. Perut pun sudah berkeroncong. Sudah masanya untuk diisi.

"Seronok berbelanja?" tanya suamiku sebaik sahaja kami memesan makanan. Ketika itu aku sibuk membuka plastik dan meneliti setiap barangan yang aku beli.

Aku tersenyum senang. Mahunya tak seronok. Dapat beli banyak barang tanpa mengeluarkan satu sen pun. Semua Yusrizal yang bayar. Apa guna punya suami kaya kan? Hehehe... Lagipun dulu jarang sekali dia berbelanja untukku. Jadi sekarang akan aku kerjakan dia cukup-cukup. Baik betul isteri, gumamku sendirian.

"Banyak betul barang yang Ifa beli. Nak taruk kat mana ni sayang?"

"Taruklah kat mana-mana. Banyak lagi ruang kosong kat rumah tu."

"Hampir kering cash dalam dompet abang ni Ifa punya keje. Ini baru dekat Sabah. Dekat Sarawak nanti macam mana pula."

"Aii, merungut nampak! Nape takut duit abang habis ke??"

"Abang tak kisah sayang kalau duit abang habis. Tapi biarlah berbaloi. Ifa kenalah kasi upah kat abang."

"Upah? Upah apa?"

"Upah, malam-malam. Atas katil!"

Mulutku terlopong mendengar bicara selambanya itu. Pantas satu cubitan aku hadiahkan di lengannya. Suamiku tertawa ceria dalam kesakitan. Aku juga turut ketawa bila melihat wajah cerianya itu. Bahagia sunguh aku rasakan saat ini. Seakan lembaran indah sudah terbuka luas untuk aku Yusrizal terokai. Menjalani kehidupan dengan penuh kebahagiaan. Tanpa halangan-halangan yang mendatang.



posted by Penulisan2u @ 2:58 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
6 Comments:
  • At 11/12/09 9:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    novel nie dh smpi episod 38...
    dan bakal bersambung dalam versi cetek...
    blog penulis
    http://bougainvillahida.blogspot.com/

    -sEtIaKaWaN

     

  • At 11/12/09 2:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mne episod 33,34,35,36.xbestlah mcm ni...
    cte gantung....

     

  • At 15/12/09 12:41 PG, Blogger screamstudio said…

    naper saya tak boleh gi blog awak....sitie1978

     

  • At 15/12/09 7:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yrlah
    kn login br blh msk
    biasa x mcm 2 kan?

     

  • At 19/12/09 4:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mane episode 36??
    sy x bacer lg episode tu....
    tibe2 keluar episode 37
    sy try cari tp x jumpe
    kat maner sy blh bacer episode tu????????????
    best citer nie.......
    biler nk terbitkn novel nie???????????
    sy dh x sabar nk tau kesudahan citer nie....
    keep up the gud work....
    tahniah!!!!!!!!!!!!!!!!!

     

  • At 20/12/09 11:44 PTG, Blogger Ida Farisya said…

    ni link utk n3 36..http://penulisan2u.blogspot.com/2009/11/antara-benci-dan-rindu-36.html

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group