BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Disember 06, 2009
Cerpen : Demi Kasih Sayang
Nama Pena : FATIHAH

Ada duka di wajah mereka.
"Sabarlah mak Jah," Mak Jah hanya mengangguk. Iza membetulkan cermin mata hitamnya dan dia berjalan beriringan dengan Shuhi dalam perasaan yang tidak dapat digambarkan. Nun di tepi ‘Corolla Altis’ hitam berkilat, Saiful sedia menanti sambil berpeluk tubuh. Ada riak sedih di wajahnya.
************************************************************************
Bait-bait ayat di skrin komputer ku tatap lagi. Ada senyum yang terukir, ada irama yang berlegar.
"Rindu abang, tak?" Aku senyum lagi. Rindukah aku pada wajah itu? Rindukah aku pada gurauan itu? Rindukah aku pada renungan itu?
"Abang mimpi Iza siang dan malam, tak caya tanya adik!"
Iza pun mimpi abang.....................
"Cepatlah makcik oiiiii!" Aku bergegas ke beranda sambil membetulkan ikatan kain sarung yang masih kurang kemas.
"Ler... yang kau pakai baju kakak aku pasal apa?" Aku sengih.
"Kau tak nampak body aku yang lawa ni? Mana padan ngan baju kau yang tak cukup kain tu...." Shuhi sengih dan kemudian ketawa terbahak-bahak.
"Ye la... ye la... aku ni kurus melengking, kau je yang comel, montel!"
"Shuhi kau jangan nak ejek aku......"
"Iza, hati-ha...." Makkkkkk... Aku terjelepuk di kaki tangga. Punggung aku sakit. Buku lali aku juga sakit.
Mak Jah dan kak Shidah berlarian mendapatkan kami.
"La... macam mana boleh jadi macam ni?" Shuhi masih menahan ketawa sambil tangannya memaut bahuku, membantuku untuk bangun.
"Sakitlah.... tak boleh bangun! Tulang kaki Iza patah kot mak Jah..."
"Hish... takkan kot!" Ku cuba bangun namun kesakitan di kakiku terasa mencucuk-cucuk.
"Biar abang tolong!" Wajah itu ku pandang. Abang Aizaq! Ya Allah.... mana nak letak muka ni? Dan hari ni dalam sejarah bila aku di dukungnya naik ke atas rumah.
"Iza tu berat bang...." Aku tenggelam dalam senyuman yang lahir dari bibir yang berkumis tipis itu.
"Woi makcik.... kau tak ada keje lain ke? Berangan tak abih-abih!" Suara Shuhi yang perlahan sedikit dari dentuman petir kedengaran jelas mengusik lamunan semalam.
"Kau tak nampak skrin laptop kau gelap gelita dah tu?" What? Bila bateri abih? Asyik sangat aku ni..... Shuhi... abang kau mimpi aku siang dan malam tau.... Aku senyum dari hati........
"Weiii.... Ya Allah... kenapa la kawan aku jadi macam ni? Sedar tak ni?" Shuhi memegang kedua belah pipiku, dan menampar-nampar perlahan.
"Aku sedarlah...." Wajah Shuhi ku tatap dan tiba-tiba aku mencium pipinya.
"Kes teruk dah kau ni.... nak kena jumpa psikiatris...." Sebelum radio buruk berbunyi lagi aku pantas bangun dan melangkah ke bilik air.... yang pasti.... aku bahagia!
************************************************************************
"Abang Fu? Dari KL?" Shuhi mengangguk, mengiakan kataku.
"Bila?" Shuhi bangun dan membetulkan cadar yang agak renyuk didudukinya sejak tadi.
"Petang esok," Aku diam memikirkan seminar yang akan ku hadiri esok.
"After five oklah, esok aku ada seminar fasilitator PRS,"
" Sibuk manjang kau ni, maklumlah orang nak kejar unit desa, sidang depan kalau aku tak dapat desa bolehlah aku tumpang haram bilik kau, yer dok?" Aku sengih kecil. Di USM, asrama pelajar terhad. Cuma pelajar tahun satu je yang sepenuhnya dapat tinggal di desasiswa. Untuk tahun-tahun seterusnya kenalah aktifkan diri berpersatuan bagi mendapatkan tempat. Kalau tidak terpaksalah menyewa di luar dari universiti.
"Yerlah... janji bayar sewa,"
"Kedekut tahi minyak punya kawan...." Ketawa mula pecah diantara kami. Keadaan yang selalu membuatkan hidup kami penuh dengan warna warni.
"Aku kuar jap, nak hantar tutorial yang aku ciplak dari Halim pendek," Aku mengangguk dan mengiringi lenggok Shuhi sehingga pintu bilik di tutup.
Aku membetulkan bantal, mencapai novel ‘Paradise’ karya Judith McNaught yang bakal ku khatamkan untuk kali ketiga.
"Abang Fu!" Aku senyum sendiri.
"Macam kenal je,"
"Memang kenal pun," Saiful Idham senyum lalu turun dan menongkat motosikalnya.
"Macam mana kenal Iza, Fu?" Aku dapat melihat perubahan dari riak wajah abang Aizaq. Seronok sekali hatiku, seronok kerana dapat membuatkan hati pemuda yang baru pulang dari United Kingdom itu, berbaur cemburu.
"Makwe lama aku,"
"Hey!!"
"Tak adalah... janganlah marah Iza... nanti cepat kedut, tak ada orang ndak, jadi andartu, kan susah..."
"Melalut sampai ke situ pulak," Ketawa berderai lagi.
"Kau ni Fu... tak abih-abih..."
"Sebenarnya aku pernah ikut rombongan ayah Iza daki gunung Tahan, tu yang kenal Iza. Pesal Jaq? Jealous?"
"Mana ada..." Aku dan Shuhi ketawa lagi dan kami meminta diri untuk ke dapur, membiarkan dua sahabat yang sudah lama tidak bertemu berbual panjang. Jelingan mesra dari abang Aizaq menghantarku dengan penuh maksud.
"Astagfirullah...." Aku bangun dari katil bujang. Mabuk cintakah aku? Semua cerita mahuku kaitkan dengannya. Semua suara seolah menyebut namanya. Semua senyuman seolah mengiringi gerak kumis tipisnya... Arghhh....
Aku membuka lap top, mencucuk ‘broadband’ dan memasukkan kata laluan dan kata kunci. Laman web Yahoo ku buka.
‘you’ve got 2 new mail’ Ku buka emel yang bertajuk ‘You mean everything to me!’ Hatiku melonjak-lonjak.
‘You are the answer to my lonely pray
You are an angel from above
I was so lonely till you came to me
With the wonder of your love’
Aku senyum..... dari hati..... dari jiwa!
‘You mean everything to me....’
"Abang suka betul lagu ni Iza... kalau dengar lagu ni, tentu abang teringatkan Iza, tapi yang sebenarnya..... tak dengar lagu pun abang ingat Iza....." Ucapan dengan nada selamba itu membuatkan aku tersedak. Shuhi yang sedang mengunyah buah mempelam masam terbatuk-batuk kecil dan mula menutup telinganya dengan kedua belah jari telunjuk, tanda tidak mahu ambil tahu walhal aku nampak jarinya tak masuk pun dalam lubang telinga!
Aku senyum lagi... dah... memang sah... aku dah angau!
Emel kedua ku klik. Tajuk ‘Hai!’ dari Naruto? Siapa?
"Jumpa abang esok... tak sabar nak tengok Iza... abang rindu!" Abang Fu?
************************************************************************
Aku menhenyakkan badan ke atas katil. Melepaskan penat setiap hari Rabu. Mana taknya, kuliah mula dari pukul 8 pagi hingga 12 tengahari dan sambung semula dari pukul 2 hingga 6 petang. Rasa macam nak pengsan. Aku memandang jam di atas meja belajar. 6.30 petang! Letih, tetapi aku gagahkan diri ke bilik air berwuduk dan sembahyang Asar, dan seperti biasa aku akan menunggu azan Maghrib yang cuma tinggal tak sampai lima belas minit.
"Tak makan?" Aku mengeleng.
"Diet?" Juga mengeleng.
"Sedih?" Aku mendongak, memandang wajah Shuhi yang sedang menyarung tudung, bersiap sedia ke kelas malam.
"Apasal pulak?"
"Pasal abang aku nak ke UK again," What?
"Janganlah sedih sangat, dia cuma ambik Master, dalam dua tahun baliklah dan dapatlah kau jadi kakak ipar aku secara rasminya," Ada air yang bergenang.
"Tak aci betul, aku baru je tahu pagi tadi dia nak ke UK minggu depan. Kau pulak awal-awal lagi dah tahu,"
"Aku tahu?"
"Ye lah... janganlah nak berselindung cik Iza oi.... abang aku cakap kau dah tahu. Alamak, aku dah lambat ni, aku janji ngan Mas nak makan dulu sebelum ke kelas," Shuhi mencuit daguku dan berjalan keluar dari bilik.
Air yang bergenang membasahi pipiku.
Kenapa kau tipu Shuhi? Tipu aku? Bagaimana aku boleh tahu kau akan ke UK sedangkan sudah tiga bulan kau tidak menghantarkan berita? Handphone tak pernah on, apatah lagi emel-emelku yang dibiarkan sepi! Apa sebabnya Aizaq?
************************************************************************
"Abang Fu?" Aku mengangguk.
"Tahniah Iza," Aku tahu Shuhi masih kebingungan namun dia masih memelukku mesra tanpa bertanya apa sebabnya.
"Aku ingat kau akan jadi kak ipar aku... tapi... wei macamana aku tak tahu kau dan abang Fu...."
"Biasalah.... Iza minat abang senyap-senyap..."
"Woi..." Aku senyum dan abang Fu mula mencari jemariku. Ku tarik perlahan, dan Shuhi tersengih-sengih kecil.
"Lepas ni jumpa ngan mak dan kakak aku tau, jangan lupa!"Kami mengangguk dan Shuhi menyusup dari orang ramai yang berduyun keluar dari Dewan Tuanku Syed Putra, tamat upacara konvokesyen. Kami mula meninjau-ninjau kelibat mama dan abah!
"Jom!" Abang Fu menarik tanganku apabila melihat mama dan abah yang berada di bawah pokok berhampiran papan tanda penunjuk arah. Aku mula teringatkan kata-kata Shuhi sebelum memasuki dewan tadi,
"Seronoklah kau ye, minggu depan abang balik!"
************************************************************************
Aku dan abang Fu mengambil tempat di atas batu besar, memandang deru air terjun dan gelak tawa Faiz, adik tunggalku bersama dua rakannya sambil menggigit sosej!
Abang Fu kelihatan gelisah. Sesekali dia menjeling jam di tangan.
"Abang asyik tengok jam je, kenapa?"
"Tak ada apa cuma...." Penerangannya terhenti dengan suara menjerit memanggil nama kami. Serentak, kami berpaling.
"Shuhi!" Kegembiraan tidak mampu ku bendung lagi. Sejak hari konvokesyen hampir enam bulan lepas, baru kini aku menemuinya. Aku terus melangkah, melompat dari batu ke batu tanpa menghiraukan suara abang Fu yang memintaku berhati-hati.... dan badan tidak dapat ku imbangi.... selipar jepun masih di kakiku...
"Mak!!" Ada sesuatu memegang tubuhku dengan pantas dan aku jatuh ke dalam air bersamanya!
"Iza okey?" Suara itu... mata itu.... bibir itu.... hati ini... tak mungkin!
"Okey," Aku mula bangun dan membetulkan bajuku yang basah.
"Thanks!" Senyuman itu........
"Iza, are you ok?" Pantas aku berjalan kearah abang Fu.
"Sikit je," Aku memegang erat jemari abang Fu dan aku pasti ada mata yang memerhati.
"Nasib baik kau selamatkan dia Jaq... Iza ni memanglah.... aku dah kata jangan pakai selipar, dia pakai jugak, jom ke khemah!" Kami mengaturkan langkah.
Aku memeluk Shuhi yang masih lagi tersengih-sengih.
"Kau ni kenapa? Buang tabiat?"
"Sejarah berulang kembali...."
"Sejarah apa pulak ni?"
"Sejarah ‘jatuh-jatuh’... ‘angkat-angkat’.... ehehhehe.... dulu jatuh tangga... sekarang terjun batu pulak!" Hatiku berdetak.
"Yerlah tu...." Dan kami berbicara kembali tentang masa silam...
************************************************************************
Perasaanku terganggu. Persoalan yang masih belum terjawab kembali menerjah minda. Kenapa dia hadir disaat kami sedang mencipta bahagia? Kenapa dia muncul disaat aku mula menyemai kasih? Disaat aku mula memadamkan namanya di hatiku?
"Iza, tak mandi dengan mereka?" Suara itu!
"Malaslah," Dia diam. Aku diam. Yang kedengaran hanya deru air terjun Endau Rompin dan gelak tawa abang Fu, Shuhi, Faiz dan teman-temannya yang bersenda gurau. Sesekali terdengar bunyi unggas rimba yang mendamaikan, seolah sedang menenangkan perasaanku yang gundah! Dia mengambil tempat disebelahku dan meletakkan sebuah gitar di tepinya.
"Beruntung Fu dapat tawan hati Iza. Saiful baik orangnya Iza, abang dah kenal dia lama, sejak sekolah rendah lagi. Iza bahagia, kan?"
"Lebih bahagia dari dulu!" Aku tahu abang Fu baik. Aku tahu abang Fu sayangkan aku. Dia tak akan ke Pulau Pinang setiap minggu untuk menemuiku kalau dia tak sayangkan aku. Dia juga tak akan ambil cuti seminggu untuk menemaniku di hospital semasa aku kemalangan motosikal kalau dia tak sayangkan aku. Dia tak akan bersusah payah membantuku ke sana ke mari semasa aku membuat projek tahun akhir kalau dia tak sayangkan aku dan yang pasti dia tak akan datang meminang aku kalau dia tak sayangkan aku!
"Iza marah abang?" Aku diam.
"Iza marah abang?" Aku berpaling, menguatkan hati, memandangnya yang pernah mengisi kekosongan di hatiku.
"Untuk apa?"
"Untuk.... abang tahu Iza marah abang. Maaf!" Just that? Aku bangun dan berpaling bertujuan berlalu ke arah khemah bila tangan itu menarik tanganku.
"I’m really really sorry, dear!" Ada sesuatu berdetak dihatiku. Tangan yang diraih ku sentap pantas tatkala suara abang Fu menerjah telinga kami.
"Jaq, nyanyilah..... pegang gitar saja buat pe!"
"Betullah abang.... nyanyilah satu lagu kat bakal pengantin baru ni..." Entah bila semua sudah berada di hadapan kami, aku tidak pasti namun bila ku pandang abang Fu, tiada riak yang berubah. Senyuman masih lagi mekar sambil tangannya memegang erat jemariku.
"Korang tak sejuk ke, pergilah salin pakaian dulu..."
"Tak yah nak ubah topik... nyanyilah..." Semua mengambil tempat masing-masing di atas batu-batu kecil yang berserakan.
"Okay.... for Iza and Fu, the most wonderful couple I ever knew..." Hatiku mula sebak. Jiwaku mula membentak-bentak.
"You are the answer to my lonely pray,
You are an angel from above...." Lagu itu? Dan air mula bergenang... bertakung dengan cepat.....
"I don\'t know how I ever lived before
You are my life, my destiny
Oh my darling, I love you so
You mean everything to me ." Kau kejam Aizaq! Aku mula bangun dan berjalan
pantas ke khemah dengan sesuatu di pipi!

************************************************************************
Ku belek emel-emel yang ku cetak yang pernah ku baca berulang-ulang untuk mengubat kerinduan. Ku dengar kembali CD yang penuh dengan lagu-lagu yang meruntun sanubariku. Kuntuman mawar kering yang ku bingkaikan masih tersimpan kukuh di dalam kotak yang sebelum ini telah ku pelekatkan dengan ketat bersama simpulan tali yang ku ikat ‘mati’! Aku tidak pernah membukanya lagi selepas aku menjadi milik abang Fu lebih dua tahun lalu.
Gambar itu ku renung kembali. Gambar aku, Shuhi dan dia di pangkin hadapan rumah mereka. Aku senyum sendiri mengingatkan saat indah itu. Ingin rasanya aku mengunjungi kampung itu kembali. Menikmati desiran angin pagi yang dingin dan menyegarkan, berlarian di batas kebun sayur milik mereka, di dukung oleh dia kerana kaki terseliuh jatuh tangga!
Dadaku kembali sebak.
"Iza!" Aku memandang abang Fu diambang pintu.
"Kita bersalah bang!" Dia menghampiriku.
"Kita tak bersalah tetapi keadaan yang menyebabkan kita berada di dalam situasi ini,"
"Tapi bang, dia dah banyak menderita," Tangannya mengusap lembut rambutku.
"Jangan salahkan dirimu sayang, ini semua takdir!" Wajah itu ku pandang lagi, dan aku tenggelam dalam pelukannya dengan air mata yang seakan tidak berhenti mencurah.
************************************************************************
Rumah kampung tiga bilik dipenuhi manusia bertudung dan bersongkok. Ada yang turun, naik dan ada juga yang berada di halaman rumah. Toyota Corolla Altis hitam berhenti dihalaman rumah. Seorang lelaki akhir 20-an dan wanita pertengahan 20-an, melangkah turun dari rumah dan bergegas memijak tangga simen rumah kayu itu.
"Abang Fu, Iza," Wajah Shuhi ditemui dalam wajah-wajah yang tidak dikenali. Wajah itu pucat dan tidak bermaya. Shuhi memeluk erat rakan baiknya dan tangisan mula memenuhi ruang.
"Sabarlah dik..." Shuhi mengangguk. Pelukan dileraikan dan dia mengeluarkan kertas putih yang terlipat rapi, lalu menghulurkan kearah mereka.
"Surat terakhir...." Bibir itu tidak mampu berkata lagi.
Shaiful mencapai sampul surat kuning air dari tangan Shuhi.
‘Assalamualaikum,
Fu, semasa kau membaca surat ini aku mungkin sudah tiada lagi disini. Aku tidak sedih mahupun terkejut kerana aku sudah tahu takdir ini sejak tiga tahun lepas. Engkaulah sahabat aku yang paling baik Fu, dan aku serahkan cinta pertama dan terakhirku padamu kerana aku yakin hanya kau yang dapat membahagiakannya. Aku tidak mahu dia menderita nanti Fu. ... Demi Kasih Sayang ini Fu, janganlah sesekali kau mengecewakan dia.... maafkan aku kerana disaat ini pun aku masih mencintai isterimu! Derita ini sudah sampai ke penghujungnya Fu. Aku pernah nampak cahaya itu, dalam mimpi. Aku juga nampak arwah ayah Fu, dia senyum, seolah tak sabar menyambut kedatanganku....’
Shaiful tidak mampu lagi menatap bait seterusnya. Sebak yang terangkum tak mampu di bendung lagi. Air mata lelakinya tumpah jua bersambung dengan esakan Fariza di birai tangga!



NUKILAN:
‘FATIHAH’
SITI FATIHAH BT PAUZIHAL ALI
KOTA BHARU KELANTAN
posted by Penulisan2u @ 4:28 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
5 Comments:
  • At 6/12/09 4:28 PTG, Blogger e!$y@H (^-^) said…

    uik??? pengomen pertama....cter ni boleh thn...
    tahniah kpd penulis,,,teruskan berkarya!
    chaiyok~~

     

  • At 6/12/09 11:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kurg fhm rr.....
    gud lark yea pnuliss...

     

  • At 7/12/09 7:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ape nih terbelit2 susah woi orang nak paham..............

     

  • At 7/12/09 4:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adoyaii..
    pe motif cte nie??
    jln cte t'belit2...
    ssh woo nk phm....
    jujurny mmg i lnsng xphm cte nie..
    sowie coz i tlmpau bterus trng..
    cbe lg yek..

    -myra-

     

  • At 16/12/09 7:46 PTG, Blogger SyUhAdA said…

    aah la...
    krg fhm ckit...
    huhu...
    xpe2...
    truskn berusaha lg...
    gud luck!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group