BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, November 28, 2009
Novel : Antara Benci dan Rindu 36
Nama Pena : Ida Farisya

"Abang Rizal!" Panggil Nina sebaik sahaja kami keluar dari kamar tidur. Aku sudah terasa menggeletar seluruh seluruh badan. Terasa tidak terpanggung kepalaku untuk memandang ke depan. Hanya lantai menjadi tempat persinggahan mataku.
Suara-suara bising antara Yusrizal dan beberapa orang pekerja hotel tadi senyap tiba-tiba. Tentu mereka sedang memerhatiku. Apa reaksi mereka aku tidak tahu kerana mataku tidak disitu. Yang aku tahu hanya menunduk. Terasa amat segan dengan penampilanku ini.
"Macam mana abang? Cantik tak Kak Ifa?"
"Cantik. Cantik sangat!!" Tubuhku semakin bergegar apabila terdengar suara Yusrizal yang terlalu dekat. Tahulah aku bahawa suamiku itu sudah berdiri dihadapanku. Semakin ghairahlah mataku memandang lantai. Bukan tidak berkeinginan untuk menempatkan mataku pada wajah kacak suamiku, tapi aku takut!
Tiba-tiba aku terasa ada sesuatu dibawah dagu dan memaksa wajahku mendongak. Walaupun keberatan aku menurut jua. Merelakan pandangan mataku berbalas dengan renungan mata suamiku. Pada waktu itu sedarlah aku bahawa hanya kami berdua sahaja yang tinggal di dalam suite ini. Entah bila Nina dan teman-temannya meninggalkan kami aku tidak tahu. Itulah akibatnya jika terlalu asyik memandang lantai.
"You\'re so beautiful honey," ujar Yusrizal dengan nada yang cukup perlahan dan menggoda. Matanya pula memandangku dari atas ke bawah. Seram sejuk aku dibuatnya.
"Kenapa ni? Diam je. Tak suka?"
"Tak, bukan macam tu. Saya cuma tak selesa dengan pakaian macam ni. Macam seksi sangat," terangku. Yusrizal kelihatan tersengih.
"Tak salahkan seksi depan suami? Dapat pahala lagi. Abang suka tengok Ifa pakai macam ni."
Memanglah! Lelaki mana yang tidak suka dengan perempuan seksi. Apatah lagi yang tampil seksi itu adalah isterinya sendiri. Sedangkan aku pula yang serba-salah kerana rasa tidak selesa bila berhadapan dengan renungan nakal dan liar suamiku itu.
"Abang faham perasaan Ifa. Tak biasa lagi memanglah macam tu. Bila dah biasa nanti, tak pakai baju pun tak ada masalah dah," kata Yusrizal dengan selambanya sambil menjungkitkan keningnya. Terbeliak mataku mendengarnya. Pantas perutnya kucubit.
"Aduh, sayang! Pantang cakap sikit mesti kena cubit. Adik beradik ketam batu betullah Ifa ni."
Aku ternganga. "Apa awak cakap?" Sesekali lagi tanganku cuba mencari sasaran. Tapi Yusrizal lebih pantas bertindak. Jemariku digenggamnya erat. Aku cuba menarik tanganku kembali. Tapi tidak berjaya. Sekali lagi aku mencuba. Namun masih jua tidak berhasil. Yusrizal tersenyum nakal. Lalu tanganku di bawa ke bibirnya. Aku tertunduk malu.
"Malu lagi?" Sekali lagi wajahku didongakkan. "Abang suka tengok Ifa malu-malu macam ni. Nampak cute sangat. Rasa macam nak cium-cium aje pipi tu."
"Rizal......" Wajahku semakin memerah bila diusik begitu. Terus tubuhku dipusing membelakanginya. Tidak terpandang wajahnya saat ini. Aku benar-benar malu. Sudahlah segan dengan penampilan seksiku ini. Ditambah pula dengan usikan suamiku, makin membuatkan aku tidak senang duduk. Namun, jauh disudut hatiku ada bunga-bunga indah sudah mula berputik.
Yusrizal tidak menunggu lama untuk memujukku. Tubuhku dipeluk erat dari belakang. Dagunya diletakkan di bahuku yang tidak beralas. Saat itu dadaku bergetar hebat.
"Merajuk ke?" Aku menggelengkan kepala. Menafikan!
"Habis tu kalau tak merajuk kenapa tak nak tengok muka abang ni? Tak baik tahu tarik muncung macam tu depan suami."
"Yang awak tu tak habis-habis nak kenakan saya, elok sangatlah tu?" Balasku dengan nada merajuk. Dalam masa yang sama aku cuba melepaskan lingkaran tangannya yang erat di pinggangku. Tetapi Yusrizal tidak membenarkan. Hatiku resah bila diperlakukan begitu. Ditambah pula hembusan nafasnya di leherku terasa begitu menggoda. Kalau berterusan begini, aku bimbang gelora hatiku tidak dapat ditahan lagi.
"Okaylah. Abang minta maaf. Janji tak buat lagi. Tapi esok lusa tak tahulah." Yusrizal ketawa kecil lewat kata-katanya.
"Tengok tu!" Bentakku.
"Okay, okay. Kali ni abang serius." Yusrizal memusing tubuhku menghadapnya. "Jangan merajuk okay? Malam ni kan birthday Ifa. Sepatutnya Ifa kenalah senyum. Tak nak masam-masam macam ni. Tak comel dah," ujar Yusrizal sambil jemarinya bermain-main dengan rambutku yang berjuntai di dahi. Aku hanya membiarkan sambil mataku tidak lepas dari wajah kacak suamiku itu. Entah mengapa malam ini Yusrizal kelihatan lebih kacak dari sebelumnya. Aku tidak tahu kenapa. Dia nampak bergaya sekali dengan T-Shirt putih di dalam dan berkot warna senada dengan dress yang kupakai.
"Come honey. I want to show you something." Tanganku ditarik menuju ke meja makan yang telah dihias cantik. Sudah tentu hasil tangan pekerja-pekerja hotel yang bersama Yusrizal di luar tadi. Sekali lagi aku terharu.
"Here honey, your favourite. Chicken chop!" Aku memerhati hidangan di atas meja. Tidak banyak makanan yang ditempah Yusrizal. Yang ada hanyalah sepinggan Chicken Chop, Mushroom Soup dan juga minuman. Tidak dilupakan kek yang sudah pun tinggal separuh. Mingkin telah dibahagikan kepada pekerja-pekerja hotel tadi.
"Thanks Rizal, sebab susah-susah buat suprise untuk saya." Ucapan terima kasih untuk kali yang kedua aku lafazkan. Sesungguhnya aku amat berhargainya.
"Thanks aje?" Yusrizal bertanya sambil tersenyum sumbing. Dari senyumannya aku sudah dapat mengagak bahawa dia punya maksud tersirat.
"Habis tu?"
"Tak ada hadiah apa-apa ke?"
"Hadiah apa-apa tu apa?" Aku bertanya bingung.
Tiba-tiba Yusrizal menghulurkan pipinya kepadaku. Aku serba-salah hendak menunaikannya. Tapi itulah jua yang dipinta suamiku tanda aku menghargai kesungguhannya menyediakan semua ini. Lalu, bibirku singgah di kedua belah pipinya.
Yusrizal tersenyum senang sebaik hajatnya kupenuhi. "Thanks honey."
Kemudian dia bergerak ke kerusi dan ditariknya untukku. Tanpa banyak soal aku pun duduk. Terasa seperti seorang puteri saja bila dilayan begitu.
"Okay, dah boleh makan."
Kami makan ditemani alunan muzik yang begitu merdu. Menjadikan suasana begitu romantis sekali. Tiada suara yang keluar baik dariku atau pun Yusrizal. Masing-masing hanya menumpukan perhatian pada hidangan di depan mata. Namun begitu, mataku sempat mengesan pandangan tajam Yusrizal terhadapku. Segan aku dibuatnya.
"Janganlah pandang saya macam tu Rizal. Saya seganlah."
Yusrizal sedikit tersentak dengan teguranku. Mungkin tidak menyangka yang aku sedar akan perlakuannya itu. "Aii, takkan nak pandang isteri sendiri pun salah?"
"Memanglah tak salah. Tapi cara awak pandang saya tu lain macam aje."
"Lain macam apa pulak? Abang cuma menikmati keindahan ciptaan Tuhan saja," balasnya tidak mahu mengalah. Aku tahu walau beribu kali aku menegur, Yusrizal akan tetap begitu. Lalu, aku hanya mengambil langkah tidak kisah walaupun hakikatnya jantungku berdetak kencang.
Selesai makan Yusrizal mengajak aku menari pula. Pada mulanya aku menggeleng tidak mahu. Tidak pernah aku menari bersama lelaki.
"Tak naklah."
"Laa..kenapa?"
"Saya...saya...tak pandai menari." Alasan yang kukira agak kuat juga. Berharap suamiku itu memahaminya dan tidak mengajakku menari lagi. Namun, harapanku hanya tinggal harapan. Yusrizal tetap berkeras.
"Tak pandai menari tak apa. Abang boleh ajarkan. Come." Tanganku sudah ditariknya. Aku tidak punya pilihan melainkan hanya menurut.
Aku berdiri kaku dihadapannya kerana tidak tahu apa yang harus aku lakukan. Aku langsung tidak punya pengalaman menari berpasangan. Yusrizal yang memahami, lantas mencapai kedua belah tanganku dan melingkarkan di lehernya. Kemudian tangannya mencapai pinggangku lalu ditarik rapat ke tubuhnya. Tidak berapa lama kemudian tubuhku dan tubuhnya digerakkan mengikuti alunan muzik. Agak pincang sedikit gerakanku pada pertama kali. Tapi lama kelamaan tarianku sudah semakin baik.
"See? Tak susahkan sayang?"
Aku hanya tersenyum. Tarian slow begini memang tidak sesukar yang aku bayangkan. Namun, yang sukar sekarang ialah jarak wajahku yang tidak sampai sejengkal dengan wajahnya. Hingga hembusan nafasnya yang hangat menampar-nampar wajahku. Denyutan jantungku juga sudah tidak menentu. Aku tidak berani menentang pandangannya. Seperti biasa pandangan mataku direndahkan.
"Sayang?" Panggil suamiku. Aku mengangkat wajah. "Abang bahagia sangat malam ni. Abang macam tak percaya. Yang berada dalam pelukan abang sekarang ni adalah isteri abang sendiri. Sudah lama nantikan saat-saat macam ni sayang. Terima kasih," ucap Yusrizal.
"Sepatutnya saya yang mengucapkan terima kasih pada awak Rizal sebab dah susah-susah sediakan semua ni untuk saya."
"Sayang suka?"
Aku menganggukkan kepala. "Suka sangat," jawabku jujur. "Tapi kenapa awak sanggup bersusah-susah macam ni, Rizal? Sedangkan ucapan selamat hari lahir juga sudah lebih dari cukup pada saya."
"Ifa nak tahu kenapa?" Sekali lagi kepalaku diangguk seperti burung belatuk. "Because I love you! So much!" Aku sedikit tersentak. Bukan tidak pernah aku mendengar ungkapan sebegitu keluar dari mulutnya. Sudah kerap kali. Tapi entah mengapa ungkapan cintanya kali ini begitu mengusik jiwa. Serta-merta tarian kami terhenti.
"Demi cinta itu abang sanggup lakukan apa saja untuk membahagiakan sayang. Cukuplah abang mensia-siakan sayang dulu. Abang tak mahu melakukan kesilapan yang sama. cukuplah sekali. I love you so much!"
Duniaku seakan melayang-layang entah ke mana bila mendengar luahan rasa suamiku itu. Lidahku kelu. Tidak mampu berkata apa-apa. Hanya mataku yang terus menyelam ke dasar anak mata milik Yusrizal. Cuba mencari-cari keikhlasan dari ucapannya itu.
Tiba-tiba aku terasa bibirku disentuh hangat. Lama sekali. Saat itu tubuhku seperti patung yang tidak bernyawa. Hanya mampu membiarkan sentuhan itu. Tapi lama-kelamaan aku merasa sentuhan itu semakin menyesakkan jiwaku. Entah kuasa apa yang merasukk sehingga menyebabkan bibirku turut memberi tindakbalas. Makin membuatkan Yusrizal berani. Tanpa melepaskan bibirku, tubuhku yang sedikit menjauh ditarik rapat ke tubuhnya lalu dipeluk erat. Tanganku pula kembali merangkul lehernya. Segenap pelosok bibirku dijamahnya. Dan aku juga melakukan perkara yang sama.
Namun keasyikan itu tidak lama bila tiba-tiba aku tersedar. Mata yang terpejam kembali membulat. Pantas aku menolak keras dada Yusrizal menjauhiku.
"Kenapa sayang?" Yusrizal bertanya, kebingungan.
Aku tidak mempedulikan pertanyaannya. Perasaan keliru dan kesal benar-benar menyelubungi hatiku. Tanpa menunggu lama aku berlari mendapatkan kamar tidur. Tapi suamiku lebih pantas. Lenganku disambarnya dan menyebabkan langkah kakiku mati.
"Rizal please, lepaskan saya."
"Tak, abang takkan lepaskan Ifa lagi. Ifa hak abang."
"Tolonglah Rizal, saya merayu pada awak. Lepaskan saya."
"Say you love me."
"No, I don\'t!"
"I know you love me."
"No!" Aku masih cuba melepaskan cengkaman tangannya di lenganku. Namun, aku tidak berdaya.
"You love me! You need me!" Pekik Yusrizal.
"No!"
"Kalau Ifa tak cinta dan perlukan abang, habis yang tadi tu apa? Bukankah ciuman tu bermakna Ifa perlukan abang?"
"Tak, saya tak perlukan awak!"
Tanganku direntap kasar sehingga menyebabkan tubuhku terlontar di dalam pelukannya. Aku cuba menolak dadanya menjauhi tubuhku. Enggan diriku dipeluk erat begitu.
"Rizal, let me go!"
Yusrizal memegang kedua belah pipiku, kasar. "Say you love me!"
"No! Saya tak cintakan awak!" Aku turut memekik. Tiba-tiba Yusrizal menjamah rakus bibirku. Sehingga membuatkan aku lemas sendiri. Akhirnya tubuhku terkulai layu dalam pelukan hangat suamiku. Aku menangis teresak-esak di dadanya. Dengan penuh kasih sayang Yusrizal membelai-belai rambutku yang mengurai.
"Abang tahu Ifa cintakan abang sayang. Tolonglah jangan menafikannya lagi. Tolong jangan siksa perasaan abang lagi, sayang. Please say you love me."
"I love you Rizal. I love you so much." Akhirnya keluar juga ungkapan keramat itu dari mulutku. Sesuatu yang terlalu sukar untuk aku ungkapkan. Biarlah! Aku pun sudah tidak mampu menanggungnya lagi.
Yusrizal yang mendengarnya pantas memegang kedua belah pipiku. Memaksa mataku menentang matanya.
"Betul ke ni sayang? Abang tak silap dengarkan?"
Aku menggelengkan kepala. Aku memang cintakan dia. Dan aku harus kuat untuk melafazkannya. Biarlah aku merendahkan egoku hari ini supaya aku tidak kehilangannya di kemudian hari. Perlahan-lahan bibir Yusrizal mengukir senyuman. Dan wajahnya berubah ceria. Pantas tubuhku dibawa ke dalam pelukannya. Wajahku dikucup bertalu-talu.
"Ohh Ifa, I love you too. I love you so much!"
Aku membalas pelukannya erat. Terasa tidak mahu dilepaskan lagi. Aku bahagia berada di dalam pelukan ini. Aku tidak mahu rasa bahagia ini dibawa pergi dariku lagi.
"Tolong jangan tinggalkan saya lagi Rizal. Saya tak sanggup nak menghadapinya lagi. Cukuplah sekali," ujarku dalam tangisan.
"Tak sayang, abang takkan tinggalkan Ifa lagi. Ifa milik abang selamanya. Terima kasih sayang kerana mengucapkannya."
Perlahan-lahan Yusrizal merenggang tubuh kami. Aku memandangnya hairan. Sedangkan lelaki itu hanya tersenyum manis. Ibu jarinya pula mengesat air mata yang masih bersisa di pipiku.
Sekali lagi bibirku dikucup mesra. Aku sudah mengelak lagi. Malah aku turut membalasnya. Merasa betapa manisnya dua bibir bertaut dengan hati yang rela dalam ikatan yang sah. Aku benar-benar merelakan. Dan aku juga turut merelakan bila tiba-tiba tubuhku didukung dan dibawa ke kamar. Tuntutan janjiku pada Yang Esa sudah menjelma. Dan aku dengan rela hati akan menunaikannya. Malam itu benar-benar meninggalkan kesan yang tidak akan aku lupakan ke akhir hayatku. 'Malam pertama'ku bersama suami yang kucintai.
posted by Penulisan2u @ 11:52 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
13 Comments:
  • At 28/11/09 2:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gila!!!

     

  • At 28/11/09 5:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kuang..kuang...kuang....

     

  • At 29/11/09 1:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    FYI both my two lil sisters are reading this blog too. please please consider what im trying to point out here. shanon ahmad, a samad said sold their writing also without those thingy lah. love is all okay, but please be lil bit censored. and i doubt most of you who tried to write such making out thingy are yet married, yes? so please be wise enough to write.

    regards.

     

  • At 29/11/09 5:21 PTG, Blogger HaYisA neeRzA said…

    sweet

     

  • At 29/11/09 6:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hah sah lah penulisan2u ni sengaja delete komen aku. orang bagi komen tak nak terima apa kes. tolong lah censor bende yang patut. blog ni budak sekolah bawah umur pun bace. kalau ni memang tempat scene 18 tu takpe jugak. tapi ni tempat semua jenis umur. tolonglah weh. merepek dengan kiss sane kiss sini. tak payah nak tiru2 cite korea ke mat saleh ke. jadilah ketimuran skit.

     

  • At 30/11/09 3:00 PG, Blogger ummihurairah said…

    novel ni best untuk santapan org yg dah berumah tangga..jgn fikir budak yg bwh umo 18thn,sdgkan mrka pn dh blajar lebih dari 2 kat sekolah lagi,.. i means dlm subjek sains pn ade bab ni..hehehehe..
    so,gud luck 4 u IDA..karya yang sangat2 sya kagumi..kpda pembaca yang lain,sila fikirkan yang positif,mesej yg bnr2 ingin dsampaikan....ini karya yg terhebat.xde ciplak2..n saye tunggu novel ni diterbitkan...
    sekali lagi,,gud luck ida...

     

  • At 30/11/09 9:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best novel ni.... good luck ida....
    kalau ada yang tak puas hati.. jangan baca...
    teruskan ida....

     

  • At 30/11/09 12:46 PTG, Blogger Ida Farisya said…

    terima kasih kepada pembaca yang sudi meluangkan masa untuk membaca karya saya ini. dan terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan kepada pembaca yang begitu menyokong saya selama ini. tanpa anda semua siapalah saya. walaupun saya mengambil masa yang terlalu lama untuk menyiapkan manuskrip cerita ini tetapi masih ada yang sudi menunggu kemunculan bab baru di blog ini. saya mengetahuinya melalui komen2 yang anda tinggalkan di sini. saya sebagai penulis antara benci dan rindu sangat2 menghargainya.
    kepada pembaca2 yang merasakan karya saya agak keterlaluan dan tidak sesuai untuk bacaan pembaca di bawah 18thn dan belum berkahwin, saya menyusun sepuluh jari memohon maaf. kadang2 idea yang datang mencurah membuahkan kelalaian dalam penulisan saya. dan saya sedar akan hakikat itu. terima kasih kerana menegur saya, iaitu seorang insan biasa yang lemah. itulah yang saya harapkan dari anda semua. dalam kita menghiburkan hati dan minda dari segala tekanan, kita juga tidak lupa untuk ingat-mengingati sesama insan. jadi sokonglah saya selagi sy berada di landasan yang benar, dan tegurlah saya andai saya tersasar darinya.
    dari itu, sekali lagi saya mengucapkan bebanyak terima kasih atas teguran, kata2 nasihat dan sokongan yang anda telah berikan kepada saya. insyaallah, teguran itu akan saya jadikan panduan untuk karya saya yang seterusnya. saya juga mengharapkan agar anda sudi mendapatkan novel antara benci dan rindu yang bakal diterbitkan nanti. sekian terima kasih...

    Ida Farisya....

     

  • At 30/11/09 2:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cite nie x sbr nak tggu novel nie keluar n bak kata upin & ipin : betul2 ,sasape yg x puashati ngan adegan2 yg terdpt dlm bab ini jgn ler baca , cuba ler berfikiran terbuka sikit.... x kan nak ddk di takat lama

     

  • At 30/11/09 4:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best/...............

     

  • At 1/12/09 1:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    to author:

    bukan masalah baca atau tak, nak atau tak..
    ni masalah kalangan readers blog ni(dan pembeli buku). banyak jugak yang bawah umur. sekadar for fun di sini. bukan apa, saye cuma tak berapa setuju most of karya (even yg dah dibukukan) banyak sangat ade overrated tu. mmg lah tak salah. tapi kalangan readers tu varies sangat umur die.

    lagipun lebih best kalau writers lebih kan bende2 yang boleh budak2 yg masih kat sekolah tu jadikan panduan, jadikan inti ilmu diorang dlm belajar. ie.-novel seharum kasih aina emir, ade jugak selit pasal benda2 yang student boleh nampak selain cinta segala. bende yg boleh push diorang bljr for good. cth, diorang might find the ispiration nak study abroad, dll. byk lagi novel yg baik tapi i must say, novel yang dibukukan couple of years ni ingredients die byk cinta dan cinta dan cinta yang takde penghujung. takde banyak input yg boleh di-ouput secara berguna esp for students. ade few in my list. tapi i should not put the list down here i believe.

    kalangan students rasenye masih dlm majoriti pembace. so why not keluarkan idea utk motivasi jugak. those making out thingy won't work even if u hv ur writing out in the store, still. contoh senang aje, ramai jugak kenalan (including me) yg jual balik those books bile dah beli.

    apa2 pun. mintak maaf if this hurts you. i just wanna share my pov. sebab i pun reader blog ni, i do browse around often, and apparently i pun beli buku2 kat lua tu.
    best regards and thank you. anyway, congrats on the book.

     

  • At 2/12/09 9:25 PTG, Blogger ummihurairah said…

    best of luck

     

  • At 2/12/09 9:40 PTG, Blogger ummihurairah said…

    bagi saya pula,dari awal baca novel ni,sdikit sebanyak saya dapat tangkap motivasi n pengajaran yang diberikan..
    bab 36 ni hanya nak menghidupkan watak sebagai suami isteri sebenarnaya..n x salah idea 2 sedikit diselitkan..lagi pun,bukan kalangan student shja yang jadi pembaca,malah RAMAI mama papa juga turut menjadi pengunjung setia blog ni..n menjadi pembaca yang setia..mana la tau dgn membaca novel ni dapat mgeratkan lagi hubungan mereka..hehehehehe..
    Serius saya katakan disini,novel ni adalah antara novel yang terhebat..saya sanagt minat jalan cerita novel ni,,dan saya akan terus membaca dengan fikiran yang positif..
    Kepada penulis novel ni CIK IDA,teruskan usaha anda.kami di sini akan sentiasa menyokong hasil karya anda..CAYOK2!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group