BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Oktober 02, 2009
Novel : Virus Vs. Shuji 12
Nama Pena : Inua Itis

"HELLO, Ikmal! Kau kat mana?" Virus bersuara seperti biasa kerana mahu menjerat Ikmal. Mukanya bengis tetapi suaranya lembut giler bagaikan pijak semut pun tak mati. Tangannya mengepal penumbuk sambil menumbuk-numbuk lembut sebelah lagi tapak tangannya. Bagai gangster lagaknya ketika itu.

"Err..aku..aku.." ujar Ikmal takut-takut. Dia tahu, Virus tentu marah pada dia pasal semalam. Macamlah dia tak kenal si Virus itu. Helah aje dia tu nak bercakap lemah-lembut begini.

"Kau kat mana? Haishh..jawab aje lah!" getus Virus lagi. Suaranya meninggi sedikit dari tadi, namun dia cuba mengawalnya agar tidak menakutkan Ikmal.

Ikmal..siap kau kalau aku berjaya perdayakan kau kali ni! Aku lenyek-lenyek muka kau nanti, baru puas hati aku! Berani betul kau kenakan aku dengan Shujing, ya? Kau tunggu pembalasan dari aku! Gumam Virus dalam hatinya yang bagai dibakar oleh api.

"Aku kat mana? Hmm..ada laa..tengah buat kerja sikit. Kenapa?" Ikmal membalas dengan suara yang agak kalut. Sengaja dia berpura-pura sibuk ketika itu. Dia tahu, Virus tentu takkan lepaskan dia.

"Kat mana? Aku nak jumpa kau ni..iyelah, nak lepak-lepak minum aje. Lagipun bila lagi nak lepak, kan?" Virus membeliakkan biji matanya ketika berkata-kata. Bibirnya diketap rapat selepas itu. Geram dengan Ikmal yang seakan mahu mengelak dari berjumpa dengannya.

"Alah, Shuji kan ada? Kau pergilah minum dengan dia, ya? Aku ada banyak kerja ni!" kata Ikmal lagi acuh tak acuh.

"Baik kau cakap!!!" kali ini Virus sudah hilang sabar. Suaranya sudah meninggi. Giginya diketap tanda sedang geram yang amat-amat sangat.

Ikmal menelan liurnya. Ganasnya si Virus ni! Detik hati Ikmal sambil mengurut dadanya akibat terkejut dengan suara kuat Virus tadi.

"Okeylah..aku ada kerja ni! Selamat bercuti dan berbulan madu!" sempat lagi Ikmal mengucapkan perkataan ‘bulan madu’ itu pada Virus lalu talian terus dimatikan. Panas betul hati Virus sekarang.

Virus membeliakkan matanya. Tangannya mencapai buah epal yang berada didalam bakul dimeja makan itu lalu digigitnya dengan rakus. Bengang benar dia. Pandai Ikmal melarikan diri, merata tempat sudah dicarinya si Ikmal itu namun tidak berjumpa.

Akhirnya terpaksalah dia menginap di hotel itu bersama Shuji kerana kata Shuji, disitu senang nak dapatkan masakan Melayu. Beg pakaian mereka juga sudah tersedia disini, entah siapalah yang tolong membawakan ke situ. Entah-entah, Ikmal juga agaknya. Dia pun tak tahu kenapa dia boleh bersetuju dengan cadangan Shuji itu. Arghh..makanan aje kau kisahkan, ya Shujing? Hati aku yang panas ni, kau tak kisah? Huargghhhh..makan budokkkkkkk..geramnya aku..sekor-sekor buat perangai! Leter Virus dalam hatinya yang mendidih.

"Eh, eh..ada limau mandarin laa..baik aku melantak dari fikir pasal si mangkuk hayun Ikmal tu! Lama mana dia nak lari dari aku?!" getus Virus sambil mengambil limau mandarin dari bakul berisi buah-buahan itu. Dia menapak ke sofa pula untuk menonton TV.

Mulutnya penuh berisi dengan limau ketika itu. Matanya tidak berkelip menonton cerita seram yang ditayangkan. Khusyuk sekali tumpuannya ke kaca TV. Tiba-tiba..

"Eh?? Sejak bila aku jadi pelakon ni?" Virus memisat matanya melihat pelakon wanita dalam cerita berkenaan iaitu heroin. Memang mirip dengan wajahnya! Mulut Virus ternganga seketika sambil matanya terus galak memerhati ke skrin TV.

Tiba-tiba muncul pula hero dalam cerita itu sedang berlari ke arah heroin yang sedang menangis. Eh? Shuji? Bila masa aku dengan Shuji jadi pelakon ni? Apa dah jadi ni? Argghhh..aku ni dah gila ke apa? Detik hati Virus. Matanya masih terpaku pada kaca TV.

Hero memeluk heroin lalu mengucup bibir heroin tersebut di akhir cerita. Lama juga mereka berkeadaan begitu sehingga menimbulkan rasa indah dihati Virus yang masih tidak berkelip menonton cerita lakonan ‘dia dan Shuji’ itu. Tiba-tiba sahaja dia mengukir senyuman penuh makna. Lebih kepada senyuman gatal.

"Woi! Kau tengok cerita hantu ke cerita lawak? Apasal muka kau tersengih-sengih macam tu?" sergah Shuji yang baru sahaja datang. Dia berdiri di depan kaca TV berkenaan lalu bercekak pinggang disitu.

Dia pelik melihat kelakuan Virus yang jelas sedang menonton cerita seram, tetapi boleh pula ketawa kecil dan tersengih-sengih seorang diri. Berangan ke apa minah ni?

Virus sudah tercengang-cengang dengan kehadiran Shuji. Angan-angannya tadi terus hilang lesap entah kemana. Arghh..kenapa ni? Kenapa aku boleh berangan pasal si Shuji ni? And..kenapa aku macam suka aje bila berangan tadi? Memang aku dah gila kot! Rintih hati Virus sambil menampar pipinya lembut. Kemudian, wajah Shuji kembali dipandang.

"Apa-apa aje lah! Dah aku rasa kelakar tengok muka hantu tu! Hish..hantu dalam cerita Korea ni tak menakutkanlah. Dalam cerita Melayu barulah seram, dowh!" ujar Virus cuba untuk mengawal perasaannya. Cover lah konon-konon! Sekejap-sekejap Virus akan ketawa kecil membuatkan Shuji kehairanan.

"Haii..bila masa pulak kau sokong cerita Melayu ni? Dari dulu, kau asyik dengan cerita Jepun, Korea and English. Not even once pun kau nak puji cerita Melayu kecualilah cerita zaman tok kadok dan P.Ramlee dulu-dulu.." ejek Shuji sambil mengangkat sebelah keningnya.

Muka Virus yang terkial-kial itu ditenung dalam-dalam. Apa kena dengan bini aku ni agaknya? Nampak macam ada sesuatu aje! Shuji berkira-kira dalam hatinya.

"Suka hati akulah! Aku nak jugak ubah angin..sesekali mesti ada perubahan, beb!" getus Virus sambil terus mengupas sebiji lagi limau mandarin. Mahunya dia makan lagi sampai penuh mulut. Mukanya bertukar merah apabila terasa yang Shuji masih merenung wajahnya.

Dia tahu ke? Alah! Malulah kalau dia tahu pasal aku berangan bukan-bukan tadi..iskk kenapa aku boleh berangan benda-benda yang mengarut macam tu agaknya? Virus berkata-kata dalam hatinya sambil mengetuk-ngetuk kepalanya dengan tangan berkali-kali.

"Hmm..ketuk kepala pulak dah? Okeylah aku nak pergi mandi kejap lah!" ujar Shuji sambil berlalu ke bilik air. Virus tersentak lalu melihat tangannya yang mengetuk kepala tadi. Ahh..tak sedar pulak aku ketuk-ketuk kepala. Itupun depan-depan si Shuji? Malu seyhh..kenapa aku macam tak tentu arah aje ni? Hati Virus menjerit sakan.

Sejak semalam lagi dia tidak senang duduk. Sejak dia mendapati yang Shuji tidur sekatil dengan dia. Sepatutnya dia marah, tetapi kenapa dia tak boleh nak marah Shuji sekarang?

Kenapa bila Shuji kata apa pun, aku macam setuju aje ni? Kenapa aku harus berdebar tak keruan bila berdua-duaan dan memandang muka Shuji agaknya? Dan kenapa aku boleh biarkan dia peluk aku sesuka hati tadi sampai kantoi depan Auntie Zaharah?? Malu woo tadi!!

Lama juga Virus termenung dengan matanya terarah ke kaca TV. Berbagai perkara difikirkan olehnya. Kebanyakannya ialah perihal Shuji. Angaukah aku? Tapi buat apa aku nak angau pulak?! Aku bukan suka dia pun. Dia kan cuma kawan baik aku aje..

Tapi, dia suami kau. Kau lupakah yang kau dah kahwin dengan dia? Apa kau nak takutkan dengan perasaan sayang yang baru berputik tu? Just go on, Virus! Chaiyok-chaiyok! Suara hatinya berpesan padanya.

Virus bingung apa yang perlu dibuat. Sayang? Betulkah? Ahh..tak mungkin! Aku dah kawan dengan dia dari dulu lagi..takkan aku boleh ada perasaan pulak pada dia? He’s my really truly bestfriend! Just a special friend to me..I don’t have any other feeling for him at all..Virus cuba membetulkan perasaannya.

Shuji baru sahaja selesai membersihkan diri dan berwuduk untuk solat Zohor. Dia keluar dari bilik air apabila Virus masih mengelamun. Kelakuan Virus ditenungnya lagi. Bagai ada sesuatu yang tidak kena. Virus sakitkah? Tiba-tiba hati Shuji menjadi risau pula memikirkan kemungkinan yang Virus sakit.

"Virus!" panggil Shuji dengan wajah serius. Virus menoleh ke arah suara yang memanggilnya. Ketika itu Shuji sudah memakai seluar panjang dan melilitkan tuala ke badannya. Shuji menghampiri Virus lalu meletakkan belakang tangannya ke dahi Virus. "Kau sakit ke?" soal Shuji laju.

"Sakit? Kenapa kau tanya macam tu? Aku nampak macam orang sakit ke?" Virus menepis tangan Shuji. Pelik dia dengan pertanyaan Shuji yang tiba-tiba itu.

"Tak adalah. Kau macam gelisah dari tadi. Lepas tu, banyak pulak termenung..pelik aku tengok, tau?!" jelas Shuji lalu meletakkan kembali belakang tangannya ke dahi Virus. Virus menepis lagi dengan pantas. Mukanya merah padam kali ini.

"Huh? Tak ada apa-apalah. Mana ada aku sakit pun!" Virus cuba berselindung. Dia tidak mahu Shuji mengetahui tentang perasaan tidak menentu yang dialami olehnya ketika ini. Aduh! Lama-lama aku boleh jadi gila kalau asyik duduk dengan si Shujing ni aje! Cetus hati Virus dalam diam.

"Woi, malam ni mengorat awek Korea mau? Ada berani?" Virus cuba mengalihkan tajuk perbualan. Macam mana lagi dia nak menjawab pertanyaan Shuji kalau dia sendiri pun tidak tahu apa yang sedang dialami olehnya? Dibuatnya Shuji bertanya perkara yang lebih mendalam, mampuslah dia nak menjawab nanti!

"Hah?! Kau ada hati lagi nak mengorat perempuan? Tak sedar yang kau tu pun perem.." belum sempat Shuji habis berkata-kata, sebuah penumbuk singgah diperut Shuji. Virus mencebik sambil mengangkat kening apabila melihat Shuji sedang memegang perut yang terasa senak akibat ditumbuk Virus.

"Aku kan dah cakap sebelum ni, jangan sebut-sebut yang aku ni perempuan!" ujar Virus dengan selamba.

"Sakit!! Kau ni apasal ganas sangat ni?" Shuji geram. Virus ini tidak boleh dibiarkan. Kena kawal sikit! Aku mesti ajar dia jadi seorang isteri yang baik. Yang taat pada suami. Ini tak, hari-hari asyik nak buli suami aje! Gumam Shuji dalam hati.

"Hmm..sorry.." ucap Virus perlahan. Rasa bersalah pula memperlakukan Shuji begitu. Nak buat macam mana dah tadi itu memang tindakan spontan dari dia. "So? Kau nak ikut atau tak nak? Kalau tak nak, aku sorang aje pergi!" soal Virus lagi.

"Okey! Malam ni..nak lepak mana?" Shuji bersetuju. Dia tidak mahu membiarkan Virus keluar seorang diri. Dibuatnya terjumpa samseng di tengah jalan, habislah dia!

"Mana lagi tempat yang sesuai kalau bukan karaoke! Nak pergi disko tak boleh, haram!" sengih Virus. Matanya memandang tepat ke dalam mata Shuji ketika itu. Tiba-tiba sahaja mata mereka bertentangan.

Bagai ada tarikan pada mata Shuji. Cepat-cepat Virus melarikan pandangannya apabila jantungnya terasa berdebar lagi. Shuji memandang dengan rasa hairan dan pelik.

"Hmm..okeylah..nak limau tu satu!" pinta Shuji secara tiba-tiba. Tuala yang terlilit ditubuhnya dibuka lalu disidai ke kerusi. Virus pun mencapai limau lalu ingin menghulurkan kepada Shuji. Tiba-tiba sahaja matanya terbeliak melihat Shuji yang tidak berpakaian itu.

"Woi! Lucah, lucah, lucah..astaghfirullahal’azimm..pakai baju cepat!" Virus membaling-baling limau yang ada ke arah Shuji sambil memejam mata. Mukanya merah menyala kerana malu. Shuji sedaya-upaya cuba menepis.

"Hoi! Kau tengok elok-elok. Aku bukan tak pakai seluar pun! Badan aku pun kau takut nak tengok ke?" Shuji pelik dengan sikap Virus yang tiba-tiba itu. Pandangannya jatuh ke tubuhnya meneliti apa yang tidak kena dengan dirinya. Tiada apa-apa pun. Habis tu kenapalah si Virus sampai jadi macam tu agaknya?

"Aku tak kira! Pakai baju cepat. Aku tak suka kau tunjuk-tunjuk body kurus lidi kau pada aku!" ujar Virus dengan matanya yang masih terpejam. Sebenarnya dia rasa berdebar bila ternampak tubuh Shuji itu entah mengapa. Adoi laa..gila dah..gila dah aku kalau macam ni hari-hari! Rintih Virus dalam hati.

"Haa..aku dah pakai baju!" bentak Shuji dengan rasa tidak puas hati. "Kau nak malu apanya? Aku ni kalau berbogel pun kau boleh tengok tau? Tak ada dosa pun yang kau nak istighfar banyak-banyak. Pahala lagi adalah!" ejek Shuji pula sambil memakai t-shirt.

"Suka hati akulah! Wei..aku tak hairan la tengok kau bogel! Buat apa nak malu? Cis! Pirahh..dahlah badan kurus cekeding macam lidi penyapu kat rumah aku tu aje!"

"Macam mana kalau aku bogel sekarang? Kalau kau tak tengok, malam ni kau temankan aku tidur atas katil lagi, nak?" gertak Shuji lalu membuat gaya ingin menanggalkan bajunya semula.

Virus mencemik. Haih? Pandai pula kau kenakan aku sekarang ni ya, Shujing? Cis! Tak mahulah aku tengok dia bogel. And tak mahulah aku tidur sekatil dengan dia lagi! Arghh..ni yang aku geram ni! Damn it! Gerutu Virus dalam hati.

"Lagi? Apa yang lagi? Bukan aku yang naik atas katil, okey! Itu dah jelas kau yang cuba ambik kesempatan pada aku!" bentak Virus sambil menyumbat lagi limau ke dalam mulutnya. Bukan seulas dua, tetapi sebiji limau itu kini sedang penuh didalam mulutnya. Geram betul dia!

"Kau nak tengok picture tu ke? Siapa yang peluk siapa? Tengok siapa peluk siapa baru tau siapa yang naik atas katil dulu.." ugut Shuji sambil membuat gimik mahu menunjukkan gambar tersebut pada Virus.

Mata Virus terbuntang apabila mendengar kata-kata Shuji itu. Malaslah dia mahu bertekak lagi. Sampai esok pun tak habis kalau macam ni gayanya!

"Malas aku nak layan kau lagi..ambiklah kau! Menang tanpa bertanding! Cis! Tuihhh!!" kata Virus sehingga tersembur keluar limau yang sedang dikunyah dalam mulutnya. Shuji tersengih sakan. Berjaya juga dia mengawal si Virus.

"Okeylah..aku nak solat dulu!" ujar Shuji lalu berjalan ke atas sejadah yang sudah sedia terbentang sejak tadi. Shuji mengangkat takbir dengan begitu khusyuk sekali.

"Woi! Ambik air sembahyang lagi sekali, laa..kau dah batal tadi time sentuh dahi aku! Wahahaha!" Virus tergelak sakan sampai berguling-guling diatas lantai ketika ini.

Sambil berguling, dia menekan perutnya. Berdekah-dekah dia ketawa apabila melihat muka Shuji yang sudah mencemik sambil berlalu ke bilik air untuk mengambil wuduk semula. Berjaya dia kenakan balik si Shuji itu!



SHUJI dan Virus berjalan ke pusat karaoke berdekatan pada malam itu. Shuji memandang langkah Virus yang berjalan agak jauh dihadapannya. Bersemangat waja lagak si Virus itu. Tiba-tiba fikiran Shuji berputar kembali mengingatkan saat-saat dia berpelukan dengan Virus diatas katil semalam. Dan peristiwa dicium oleh Virus tanpa sedar itu membangkitkan perasaan berbunga-bunga dalam hatinya.

"I love you..I love you.." bagai terngiang-ngiang semula ucapan Virus padanya ketika itu. Betulkah apa yang aku dengar malam itu? Atau dia sekadar mengigau aje? Shuji tertanya-tanya dalam hatinya.

Perasaan ingin tahunya terasa menghimpit jiwa. Dia mahu tahu Virus benar-benar menyintai dia atau sekadar mengigau sahaja pada malam itu. Dan dia ingin tahu dalam keadaan Virus sedarkan diri begini. Sebuah rancangan dirangka didalam kepala otaknya.

"Hello.." tegur seorang gadis Korea yang tiba-tiba datang menghampiri mereka berdua.

"Hi, sweety.." belum sempat Shuji membuka mulutnya, Virus terlebih dahulu bersuara. Matanya galak merenung ke anak mata gadis itu sehinggakan gadis itu menjadi malu-malu kucing.

"You don’t look like you’re Korean?" ujar gadis itu lagi dengan tersipu-sipu. Iyalah, siapa yang tidak terpikat dengan dua orang lelaki sekacak mereka yang berada dihadapannya sekarang ini. Nampak sekali gaya dan kemachoan mereka berdua terserlah.

"Ya..we’re from Malaysia!" Shuji pula bersuara dengan senyuman menggoda. Muka gadis itu ditenung pula membuatkan gadis itu tersipu-sipu lagi.

"Kamu berdua orang Malaysia, ya? Nama saya Hei Jin..Song Hei Jin!" senyum gadis Korea yang manis itu. Pertuturannya didalam Bahasa Melayu agak jelas walaupun kurang fasih. Mata Shuji dan Virus terbeliak tidak percaya.

"Awak tau bahasa Melayu, ya?" soal Virus. Hei Jin sekadar angguk dan senyum.

"Wahh..awak datang karaoke dekat sini?" Shuji pula bertanya dengan penuh minat. Tidak perlu lagi dia mahu ber ‘speaking-speaking’.

"Yup, saya datang nak berkaraoke lah!"

"Haa? Seorang diri aje?" soal Shuji dengan wajah penuh rasa seronok membuatkan Virus mencemik. Entah mengapa, dia rasa cemburu dengan gadis Korea berkenaan. Tidak mahu Shuji jatuh suka pula pada gadis lain.

Virus menggetap bibir. Sakit hati dengan tingkah Shuji dan gadis itu yang kelihatan begitu mengada-ngada sekali dimatanya. Virus perasan dengan mata Hei Jin yang seakan melirik penuh makna ke wajah Shuji. Dibuatnya nanti Shuji jatuh cinta dengan Hei Jin? Virus mengerutkan dahi tanda tidak puas hati.

"Ada lagi kawan-kawan saya. Mereka sudah ada didalam!" jawab Hei Jin jujur. Matanya menyorot ke anak mata Shuji. Memang dia terpikat dengan kekacakan Shuji. Virus juga dipandangnya namun, kekurangan pada Virus ialah dia agak pendek dari Shuji. Itu yang membuatkan minatnya lebih tertumpu pada Shuji.

"Oh, by the way my name is Adli, just call me Shuji and this is my.." kata Shuji terhenti seketika. Nak kenalkan Virus sebagai kawan aku atau..isteri? Shuji berkira-kira dalam hatinya yang berbelah-bahagi.

"I am his WIFE!! And my name is VIRUS!! Nak kena jangkitan Virus ke? Datang sini!" tiba-tiba Virus bersuara kuat membuatkan Shuji dan Hei Jin tersentak. Muka mereka memang muka terkejut beruk ketika ini. Rambut Hei Jin ditarik kuat oleh Virus. Tiba-tiba..

"This is..my buddy..Virus!" kata-kata Shuji mematikan angan-angan Virus tadi. Virus mengerutkan dahinya lalu menampar-nampar pipinya. Rupa-rupanya dia hanya berangan tadi.

Hah? Kenapa aku boleh berangan begitu agaknya? Arghh..gila, gila, gila, gila! Huih! Empat puluh empat kali aku kata aku gila, nanti betul-betul gila baru tau! Cis! Kenapa dengan kau ni, Virus? Rintih Virus sendirian.

"Let’s go?" ajak Hei Jin apabila suasana menjadi hening seketika.

"Jom!" Virus terlebih dahulu memaut lengan Hei Jin membuatkan gadis itu mencemik sakan. Harapannya Shuji yang akan memaut lengannya. Tetapi, Virus pula yang bertindak dahulu. Hei Jin cuba tersenyum pahit. Matanya masih melirik ke arah Shuji yang membontoti dari belakang.

Sesampainya di bilik karaoke yang ditempah bersekali dengan Hei Jin, Shuji duduk di penjuru hujung bilik berkenaan lalu Hei Jin lebih kalut pergi duduk disebelah Shuji. Virus merenung tajam kelakuan Hei Jin dan Shuji.

Shuji dan Virus diperkenalkan oleh Hei Jin kepada tiga lagi rakannya yang berada dibilik berkenaan. Mereka menjerit suka kerana dua lelaki itu memang terlalu segak dan bergaya sekali. Kalah pelakon Korea mereka!

Shuji sengaja melayan Hei Jin dengan baik untuk melihat reaksi Virus. Kalaulah Virus itu betul-betul cintakan aku, tentu dia akan cemburu! Baik aku buat lagi aksi yang lebih memanaskan hati dia. Nak buat apa, ya? Duet dululah! Shuji ketawa didalam hatinya memikirkan rancangannya itu.

Virus meminum air dengan rakus sekali. Masuk kali ini, sudah tiga botol air mineral sudah ditelannya tanpa jemu. Sakit hatinya melihat kelakuan Shuji dan Hei Jin yang mengada-ngada.

Tiga lagi rakan Hei Jin ada juga bertanya macam-macam soalan pada Virus namun dia hanya membiarkan soalan mereka itu berlalu tanpa jawapan. Matanya lebih tertumpu pada Shuji dan Hei Jin.

Panasnya hati Virus hanya Allah sahaja yang tahu! Dia membuka lagi sebotol air mineral lalu dihirupnya sakan. Belum reda hatinya yang panas itu dengan empat botol air mineral. Jiwanya menggelegak kerana kepanasan yang mendidih.

"Argghhhhhhhh!! Aku nak pergi toilet sekejap la! Buang karan aje aku duduk sini kalau asyik kau dengan cik Hei Jin aje yang menyanyi!" jerit Virus tiba-tiba lalu menapak keluar. Mukanya bengis sekali sambil berjalan macam Gorilla yang ingin mencari mangsa.

Semua orang yang berada didalam bilik berkenaan tersentak dan terdiam. Semuanya terkebil-kebil memandang langkah Virus. Shuji seorang sahaja yang tersengih macam kerang busuk.

Ini baru permulaan aje, Virus! Kau tunggulah..ada lagi banyak dugaan untuk kau lepas ni! Shuji ketawa dalam hati. Sekarang, sudah nampak tanda-tanda bahawa Virus cintakan aku. Selepas ini, tinggal nak confirm kan saje! Shuji tersengih pula membuatkan Hei Jin disebelahnya dilanda kehairanan.
posted by Penulisan2u @ 2:19 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
2 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group