BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, Oktober 22, 2009
Novel : Rindu Selamanya 6
Nama Pena : dai

Suhaila menjeling wajah Hariz melalui ekor mata.Dilihatnya wajah lelaki itu begitu selamba.Sukar untuk dia meneka apa sebenarnya yang berada di fikiran lelaki itu. Marah ataupun suka?Namun,bila difikir-fikirkan semula,mengapa perlu lelaki itu berasa marah atau mengapa pula lelaki itu perlu berasa suka pula?Sungguh,sikap Hariz di Villa Kayangan tadi benar-benar membuatkan dia keliru.Ditambah pula dengan sikap Hariz yang membisu sedari tadi membuatkan dia bertambah rimas. Tapi,masakan dia pula yang perlu memulakan perbualan?Keadaan tersebut hanya akan membuatkan dia kalah di tangan Hariz!
"Apasal kau asyik pandang aku je?Takkan dah terpikat dengan muka aku yang kacak ni?"
Pertanyaan Hariz mencantas lamunan Suhaila.Pantas dia memalingkan wajah ke arah hadapan.Wajahnya terasa panas.Tidak disangka yang perbuatannya memandang Hariz tadi disedari oleh lelaki itu.Macam manalah dia boleh mengelamun sambil memandang lama wajah Hariz?Nampaknya tabiatnya yang suka berkayal itu bertambah teruk pula.
Nada dering ‘Tercipta Untukku’ yang berbunyi secara tiba-tiba mengejutkan Hariz dan Suhaila.Pantas Suhaila mengeluarkan handphone dari tas tangannya.Dia berpandangan seketika dengan Hariz sebelum menekan butang hijau.
"Waalaikumussalam..."
"Oh...Pak Dollah rupanya.Saya ingatkan sapa tadi."
"Tak pe.Pak Dollah tak payah ambik saya.Kawan saya hantar saya balik ni.Terima kasih.Tolong sampaikan salam saya kat Datuk."
Suhaila menamatkan perbualan telefon setelah mengucapkan salam.Dia memasukkan kembali handphone kesayangannya itu ke dalam tas tangan semula.
Hariz yang hanya mendengar perbualan Suhaila sebentar tadi tidak dapat menahan keinginannya untuk bertanya. "Sapa Pak Dollah tu?"Hariz bertanya perlahan.
Suhaila menoleh seketika ke arah Hariz.Hairan dia dengan parangai Hariz itu.Kenapa lelaki ini suka sangat mengambil tahu akan halnya?Padahal mereka bukannya ada apa-apa hubungan,kawan rapat pun mungkin tidak. "Kanapa awak tanya?"
"Saja.Kenapa?Tak boleh ke?"balas Hariz dengan soalan juga.
"Bukan tak boleh.Cuma pelik!"Luah Suhaila.
Hariz terdiam seketika. ‘Ish...banyak soal pulak dia ni...’rungut Hariz dalam hati. "Alaa...tak ada yang peliknya.Aku memang suka tanya orang.Kawan-kawan aku yang lain pun aku suka tanya.Kau tak jawab lagi soalan aku tadi.Sapa Pak Dollah tu?"
Berkerut dahi Suhaila mendengarkan jawapan Hariz itu.Itulah kali pertama dia mendengar perangai yang sebegitu pelik.Kalau suka bertanya pun, masakan setiap perkara yang tidak ada kaitan pun mahu ditanya?Pelik betullah Hariz ni...
"Hmm...Pak Dollah tu pun pemandu Datuk Johan,"Suhaila menjawab malas.
Terangkat kening Hariz mendengarkan jawapan Suhaila itu. "Waah... kenapa dia call kau?"Hariz bertanya dengan nada yang agak kurang senang. Fikirannya mula membuat andaian yang bukan-bukan.
"Patutnya malam ni Pak Dollah yang hantar saya balik.Tu yang dia call saya nak tanya pukul berapa saya nak suruh dia pergi jemput. Tapi,memandangkan awak nak hantar saya balik,saya cakaplah yang dia tak payah datang jemput saya,"jelas Suhaila tanpa menyedari riak wajah Hariz yang sudah pun berubah.
"Menarik!Siap ada pemandu lagi yang boleh tolong hantar pergi dan balik.Tentu seronok ada majikan yang terlalu risaukan diri kau kan?Prihatin betul Datuk Johan tu, teringin aku nak kenal dia!"Hariz berkata sinis.
Suhaila tersentak.Kata-kata Hariz tadi seolah-olah mengesyaki yang dirinya ada hubungan sulit dengan majikan sendiri. "Apa yang awak maksudkan ni? Saya tak fahamlah!"
Hariz tergelak sinis. "Aik...tak faham atau sengaja tak nak faham?Kalau dah siap ada pemandu yang tolong jemput tu apa maknanya kalau bukan kau ni ada hubungan dengan Datuk Johan tu.Bila aku tanya kat Villa Kayangan tadi,iya-iya kau nafikan.Takkan dengan aku pun malu nak mengaku kot?"
Suhaila menggenggam erat jari-jemarinya,cuba menyabarkan diri.Rasa ingin menangis pun ada mendengarkan penghinaan Hariz itu.Tidakkah lelaki itu menyedari perasaannya untuk siapa selama ini?
"Awak jangan nak melampau,Hariz!Awak tak ada hak langsung untuk cakap saya macam tu.Dan awak tak ada hak langsung untuk campur urusan saya!"Suhaila berkata sedikit marah.
"Oh...aku tak ada hak rupa-rupanya?Ya,aku memang sedar hal tu,tak payahlah kau nak ingatkan.Cuma,aku nak tanya kau.Sapa yang ada hak untuk masuk campur hal kau?Teman lelaki?Ataupun...kau maksudkan suami?"Tanya Hariz dengan wajah yang serius.Mercedez Benz yang dipandu juga sudah diberhentikan di tepi jalan.Risau juga dia sekiranya tidak dapat mengawal pemanduannya ketika hati sedang marah.Dia sendiri tidak tahu kenapa dia begitu marah mendengarkan nama lelaki yang lain disebut oleh Suhaila.Yang dia tahu,dia tidak mahu mendengar nama mana-mana lelaki pun meniti di bibir Suhaila biarpun lelaki tersebut ialah kawan baiknya,Shahril!
"Kalau macam tu,apa kata kita kahwin?"Terpacul kata-kata itu daripada bibir Hariz.Hariz sendiri terkejut dengan kata-katanya sebentar tadi.Tidak tahu kenapa perkataan tesebut boleh terkeluar daripada mulutnya.
Melopong mulut Suhaila mendengarkan kata-kata Hariz sebentar tadi.Dia yakin yang dia tidak silap mendengar. "Awak...apa yang awak merepek ni?Awak sedar tak apa yang awak cakapkan ni?"Suhaila bertanya keliru.Apakah yang berlaku ni?Adakah dia sedang bermimpi?
"Saya masih waras dan sedar apa yang saya cakapkan tadi.Kalau betullah awak ni tak ada hubungan dengan majikan awak tu,buktikan kepada saya. Jadi,awak kahwin sahaja dengan saya macam mana?Saya akan berikan awak duit 10 kali ganda lebih banyak daripada duit gaji yang awak dapat sekarang ni setiap bulan."
Bulat mata Suhaila mendengarkan kata-kata Hariz itu. "Awak...awak ni memang dah gila!"
posted by Penulisan2u @ 7:36 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
31 Comments:
  • At 22/10/09 11:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alah..pendeknye...ada blog x

     

  • At 22/10/09 10:08 PTG, Anonymous nieza said…

    ada blog x.....pleeeeezzz.......

     

  • At 23/10/09 10:50 PTG, Anonymous dai said…

    sorry bebanyak...
    xde blog,xwat lg,hehe...

     

  • At 8/11/09 7:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST..TAPI HAZIQ NI CEMBURU X KNE TEMPAT..HAHA..BILE NK SAMBUNG NI..

     

  • At 8/11/09 10:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cm best je..
    hehe
    ble nk smbg lg ni...

     

  • At 17/11/09 7:38 PTG, Blogger GOlDEn SaNd said…

    bestnye..tp npk tgntung ckit tb2 je blik overC jmpa aila trs wt g2...

    tp best...le smbg cpt2 x?hehe

     

  • At 29/1/10 2:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak citer nie, smbg la cpt2

     

  • At 26/2/10 12:07 PG, Anonymous hani said…

    best gak,,,,bila nak sambung??

     

  • At 16/4/10 3:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat ia sambung...dah tak sabar nak baca yg seterusnya......

     

  • At 22/4/10 1:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best jalan cite ni.. sambung le cepat ek. Kawin ke haris dengan suhaila tu?

     

  • At 24/5/10 8:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat la sambung...nak baca lagi..

     

  • At 25/7/10 8:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2 klimaks die cptlaa smbung k..

     

  • At 6/9/10 1:16 PTG, Blogger ~najwa~ said…

    besnye!!sambung bnyk2!!cpt2!!
    pastu publishk..sure nk beli!!

     

  • At 17/9/10 1:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt cket smbg..x sbr nk tggu..

     

  • At 21/9/10 10:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best memang best.. tp pendek sgt.. x puas.. cepat la sambung.. klu blh.. panjang kn la ckit..

     

  • At 16/10/10 5:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes nye..
    ble nk smbung..
    dh x sbr nie

     

  • At 3/11/10 12:40 PG, Anonymous cintanovel said…

    nk smbungn ag??
    xde dh ker.....
    best cite nih

     

  • At 6/11/10 10:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    blew nk smbung niewh????
    best r jln citernyer....
    smbng lorh cpt2 ckit..
    xsbor nk tunggu citer yg seterusnyer.....

     

  • At 2/1/11 11:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Salam,
    Tahniah buat Dai, jalan cerita yg menarik.Lagi satu sy suka gaya bahasa yg digunakan.Menggunakan bahasa melayu ataupun 'bahasa buku' yg betul (bagi pendapat sy sendiri), jadikan setiap karya yg Dai hasilkan boleh menjadi rujukan para pelajar meningkatkan penggunaan bahasa melayu mereka seperti novel-novel terdahulu (Badai Semalam, Seorang Tua Di Kaki Gunung dsgnya...).Sy pun spt pembaca2 kat atas, nak tahu bila agaknya sambungan seterusnya?Terima kasih.

    -ujie-

     

  • At 11/1/11 12:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alaaaa...knp pendek sgt????
    ending dya mcm mna??

     

  • At 16/4/11 7:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cptla sambung

     

  • At 24/5/11 3:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mn smbungannya?

     

  • At 24/5/11 5:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahah..aila setuju ke kawin ngan si hariz tu dai???best gak...smbg cpt yer...

     

  • At 13/8/11 12:14 PTG, Anonymous reader said…

    BEST...tp hariz tu cam over ckit..sambong la cpt..huhu

     

  • At 15/8/11 7:54 PTG, Anonymous aramaitie said…

    bst cite nie...bla nk smbung?huhu

     

  • At 4/10/11 6:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pendeknya...ala...xda smbgn ke...

     

  • At 14/11/11 2:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mana sambungannya ? takkan sampai sini je kot ? btw , cerita ni ada unsur saspens sikit , buat pembaca tertanya-tanya

     

  • At 25/12/11 7:54 PTG, Anonymous izah said…

    smbung cpt2 ye..x sbr nk tau pe yg akn blaku strusnya..

     

  • At 27/3/12 9:45 PG, Blogger Matdin said…

    ok.... cite ni... bagus... aku suka... aku bagi 4.5star drp 5star.. teruskan usaha....... kalau ada sambungan jgn lupe cepat2 update....

     

  • At 16/5/12 6:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mne smbgan cita ni?????best sgt7...

     

  • At 30/6/12 6:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best,xde smbungan ke?

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group