BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Oktober 09, 2009
Novel : Please 14
Nama Pena : Aya Akira 1011

Haikal membelek jari jemarinya yang hampir-hampir terkorban dalam peperangan yang dicetuskan oleh tunangnya,Hana.


"Hai,kesian kat kau jari. Tak pasal-pasal dah injured. Ni semua pasal aku nak tunjuk lagak kononnya aku pandai sangat nak mencangkul rumput. Last-last tangan aku yang jadi mangsanya. Sedangkan pegang cangkul pun tak pernah,nikan pulak nak mencangkul. Buat malu ja depan Hana. Yang Hana ni pun satu. Bila la dia nak berenti pekena aku. Dah nek penat aku dibuatnya. Nampak ja lembut,tapi nakal nak mampus. Hana,Hana…".


Rungut Haikal sendirian. Kehadiran Zariff yang sudah lama berdiri di belakangnya lansung tak disedarinya. Zariff tersenyun memerhatikan gelagat rakannya itu dari tadi. Dia tahu,kotak fikiran Haikal waktu itu berserabut dengan sikap childish Hana. Tetapi dia tak menyalahkan Hana 100%. Hana masih terlalu mentah untuk bergelar tunangan orang. Tambahan pula,dia lansung tidak mengenali Haikal sebelum ni. Zariff sendiri terkejut beruk bila diberitahu Haikal yang dia ingin meminang Hana. Dan untuk merealisasikan hajat Haikal,dia terpaksa bersemuka dengan Aiman,abang sulung Hana yang kebetulan merupakan bos departmentnya untuk menyatakan hasrat rakannya itu. Puas jugak lah dia cuba meyakinkan Aiman bahawa niat Haikal adalah suci untuk melamar Hana.


"Hai,macam-macam la kau ni Haikal. harap-harap,ni lah cinta sejati yang kau cari-cari selama ini".


"Jauh kau mengelamun Haikal. Sampai lansung tak sedar aku yang tercangak kat belakang kau dari tadi".


Tegur Zariff sekaligus mematikan lamunan Haikal. Bahu Haikal ditepuk.


"Hana…".


Kata-kata Haikal tersekat di situ. Zariff berpaling ke arah Haikal. Raut wajah anak muda itu jelas menceritakan isi hatinya. Resah,bimbang,takut,kecewa. Segala-galanya seloh-olah telah bersatu manjadi satu saat itu. Hinggakan dia sendiri tak mampu untuk meluahkan segala-galanya yang terbuku di hatinya. Terasa terlalu berat beban yang ditanggungnya.


"Aku harap kau sabar je la dengan karenah Hana tu. Aku percaya satu hari nanti,dia akan terima jugak kehadiran kau dalam hidup dia.Trust me k!".



Diam…Tiada sebarang renspon dari Haikal. Dia seolah-olah tenggelam dalam dunia lamunannya yang tak berpenghujung. Matanya dilemparkan jauh merentas sawah padi yang terbentang kehijauan di hadapannya. Bukan keindahan ciptaan Ilahi itu yang sedang bermain-main di dalam kotak fikirannya. Otaknya ligat memikirkan cara terbaik untuk memenangi hati tunangnya, Hana . Namun tiada jawapan yang ditemuinya. Dia menoleh ke arah Zariff di sebelahnya.


"Kau kena tolong aku Zariff. Kau kena tolong aku pikat Hana. Aku dah buntu sangat-sangat ni. Dah tak tahu nak buat apa lagi dah".


Suasana kembali sunyi.


"Ha!. Aku dah dapat idea. Apa kata kalau kau…".


Zariff menghabiskan ayatnya dengan berbisik ke telinga Haikal.


‘Yes,aku sure dengan rancangan ni Hana akan perlahan-lahan jatuh cinta dengan aku. Terima kasih Zariff. Kau lah sahabat aku dunia akhirat’.


Terukir sebuah senyuman di bibirnya.


"Korang nak tahu ke apa idea yang Zariff bisikkan kat aku tu? kalau nak tahu,korang kena la terus setia bersama-sama dengan aku. Hehehe…jangan marah ye….


…………………………………………………………………………………………………………………………................................



‘Masuk hari ni dah genap 3 minggu Haikal dan Zariff menumpang kat rumah aku. Maksudnya dah 3 minggu juga lah aku terseksa jiwa dan raga. Zahir dan batin. Tak pa-tak pa. Sabar ja cik Hana. Pejam celik,pejam celik nanti cukupla sebulan diorang kat sini. Bila dah cukup sebulan nanti,diorang akan blah dari teratak aku ni. Dan aku pasti,dua tiga hari lepas tu mesti halaman rumah aku akan sekali lagi dipenuhi kereta-kereta mewah buatan luar negara seperti waktu aku kena risik dulu. Tetapi kali ini bukannya membawakan perkhabaran buruk macam dulu { bagi aku je la } ,yang ada cuma perkhabaran gembira buat aku. Tali pertunangan minta diputuskan. Hahaha…. Bestnya kalau cita-cita aku yang paling tinggi tu berjaya dicapai’.


Hana bermonolog sendirian. Jelassekali yang dia tidak begitu menyenangi kehadiran Zariff dan Haikal.


‘yela,siapa yang suka kalau kena bertunang secara paksa kan?. Dalam usia yang muda pulak tu. Lainla kalau yang dah tergedik-gedik nak kahwin tu. bukannya nak mengutuk sesapa yang kahwin awal tu. Tapi buat apa kahwin awal-awal, kalau tak sampai 2 3 tahun lepas tu dah nak becerai. Buat habis duit mak bapak ja buat kenduri kahwin. Tambah kalau yang tak boleh nak kawal darah muda. Benda yang sebesar virus pun boleh jadi sebesar paus biru. Awal-awal kahwin,ke hulu ke hilir nak berkepit. Kalau boleh,nak melepas pun nak berdua. Tapi,bila dah lama sikit,yang si isteri ke utara yang si suami ke selatan. Bila ada salah faham sikit,mula la terbang pinggan mangkuk,periuk belanga. Tetapi tak semua la. Ada juga yang kahwin awal,bahagia sampai ke akhir hayat. Isyh….yang aku melalut sampai ke bab kahwin-kahwin apasal?. Dah buang tebiat ke apa?’.


Kelibat Haikal yang sedari tadi terpacak macam statue of liberty di belakangnya lansung tidak disedari. Liuk tubuh Hana diperhatikan Haikal dari belakang.


‘Kenapa la kau tak boleh terima aku Hana? Apa kurangnya aku?. Dekat KL sana nu,punya la ramai perempuan yang berebutkan aku. Tapi kau,bukan kata nak berebut,nak tengok muka aku pun kau tak nak. Entah-entah,kau dah suka dekat orang lain tak?. Itu yang kau tak boleh nak terima aku. Tapi.mak kau cakap kau tak de bercinta dengan sesapa pun. Jangan la kau suka dekat mamat lain. Aku tak sanggup kehilangan cinta aku buat kali kedua. Kau jangan jatuh cinta dekat orang lain k!. Please Hana…’ .


Lama dua insan ciptaan Ilahi itu tenggelam dalam lamunan masing-masing. Dan atas takdir Ilahi jualah,pandangan cicit Adam dan Hawa itu akhirnya bertaut. Lama….Masing-masing cuba menyelam ke dasar hati antara satu sama lain. Cuba mencari jawapan pada semua persoalan yang selama ini terbuku di minda dan hati. Dan tanpa disedari, cinta telah pun bersemi di hati kedua-duanya. Cuma menunggu masa untuk diluahkan. Si jejaka cuba memulakan segala-galanya pada saat itu. Cuba untuk mengungkapkan kata-kata keramat itu. Namun….


"Kal,mak Hana panggil kau tu".


Macam biasala mamat yang seorang ni. Selalu je nak potong stim. Penyibuk yang suka menyibuk pada masa yang lansung tak sesuai. Haikal mengalihkan pandangannya ke arah Zariff yang sedang sibuk memotong kuku tangannya. Biasalah,selagi kuku tu tak panjang macam kuku langsuir,selagi tulah tak nak potong. Suka sangat biar kuku tu tumbuh panjang-panjang. Nak jadi kerabat langsuir kot. Eisyh,macam-macam. Pandangan
tajam yang dilemparkan Haikal padanya,lansung tak disedari.



"Oii,cepatla cik Haikal. Mak Hana tengah tunggu tu. Dekat dapur. Eh,asal muka kau warna merah ni?. Kau sihat ke tak?".


‘Aku sihat la bagak. Yang muka aku jadi warna merah ni bukan pasal aku tak sihat. Tapi pasal aku rasa macam nak meletup je ni. Selamat tak tukar jadi warna hijau. Kalau tak,kau dah lama kena bunuh dengan Incredible Hulk tau!. Nak ja aku cakap macam ni dekat kawan aku yang seorang ni. Tapi,nanti ada pulak yang kecil hati" .


Hana tergelak kecil. Tak tahan melihat reaksi muka Haikal yang sedari tadi memandang Zariff. Merah padam. Tahan marah la tu. Namun,senyuman yang tadinya terukir di wajah gadis berzodiak Scorpio itu terus menghilang apabila Haikal sempat mengeyitkan mata dan melemparkan ‘flying kiss’ kepadanya sebelum beredar ke dapur. Dan entah kenapa,Hana hanya mampu berdiri kaku di situ. Mungkin kerana,jantungnya kini berdegup pantas seolah-olah dia baru sahaja dikejar hantu bungkus. Eh,jap-jap. Hantu bungkus lari laju ke?. Bukan ke hantu bungkus tu cuma boleh lompat-lompat macam katak je. Ah,lantakla. Apa kes nak sibuk-sibuk hantu bungkus boleh lari ke tak. Kes nya sekarang,ada orang dah jatuh cinta. Diulangi,ada orang jatuh cinta. Hahaha…tak tahu,apa Haikal dah buat pada Hana?. Teka sendiri la….Korang kan pandai….


………………………………………………………………………………………………………………………….



Hembusan bayu pada pagi itu benar-benar mendamaikan. Tambahan pula apabila berada di kampung yang
terletak jauh dari kesibukan kota. Jauh dari hiruk-pikuk kota yang membingitkan telinga. Jauh dari habuk dan debu kota yang menganggu pandangan. Begitu menenangkan apabila menghirup udara pagi yang nyaman. Memandang sawah padi menghijau yang terbentang luas di hadapan mata. Segala-galanya tampak sempurna. Begitulah hebatnya ciptaan Tuhan. Cukup sempurna untuk didiami dan dihuni semua makhluknya. Namun ketenangan yang wujud saat ini masih belum mampu menenangkan hati seorang insan bergelar Haikal. Hatinya masih lagi diburu keresahan. Bagaimana untuk menyuarakan hasrat hatinya pada keluarga Hana. Bimbang andai ditentang.


‘Ya Allah,kau izinkanlah niat suci ku ini. Aku hanya perlukan masa dan sedikit ruang untuk menankluk hati Hana. Kau bantulah hamba-Mu ini. Aku pohon pada-Mu Yang Esa.’



Haikal menarik nafas sedalam mungkin sebelum dilepaskannya. Dia melakukannya berulang kali dengan harapan,hatinya akan kembali merasa tenang.


"Jangan risau la Kal. Insyaallah,rancangan kita akan menjadi. Aku dah call mama kau tadi. Dia dah setuju nak call parents Hana untuk mintak izin dari diorang. Kau jangan risau k!. Mak Hana tengah cakap dengan mama kau tu".


Entah sejak bila, Zariff berdiri di sisinya. Haikal menoleh ke arah sahabatnya yang telah dikenalinya hampir 6 tahun itu. Ternyata, Zariff telah pun mengatur segala-galanya untuk dirinya. Betul kata orang,seorang sahabat yang baik mampu membaca apa yang bersarang di hati temannya. Dan seorang teman yang baik,mampu meringankan beban temannya. Seperti Zariff sekarang yang sedaya upaya membantu Haikal untuk menawan hati Hana.


"Thanks ya".


Zariff tersenyum. Pastinya dia ingin membantu Haikal untuk memperoleh cintanya. Cukuplah kekecewaan yang
pernah Haikal tanggung tak lama dulu setelah kehilangan Dania. Dia tak sanggup melihat Haikal dalam keadaan sebegitu lagi.


"Jom la masuk dalam. Kita tengok sama ada parents Hana setuju ke tak dengan cadangan kita. Tapi,aku gerenti,diorang mesti setuju punya."


Derap langkah seseorang yang sedang menuju ke ruang tamu,mematikan lamunan Hana. Eh,eh silap la. Bukan
seseorang tapi dua orang. Haikal dan Zariff.


"Ha,Haikal. Sini kejap. Pak cik nak bincang dengan Haikal sikit."


Lelaki berjanggut tebal yang usianya telah pun melebihi separuh abad itu mengambil tempat di sofa menghadap televisyen. Lama dia berdiam diri. Haikal dan Zariff yang duduk di sofa bertentangan pintu utama menanti dengan penuh keresahan. Sesekali,raut wajah Haikal diteliti Pak Mad. Persis seorang detektif yang sedang menekan minda penjenayah dengan serangan psikologi. Haikal semakin tidak sedap duduk. Hana yang duduk di sofa bertentangan dengan Haikal juga mulai resah. Hendak berganjak dari kedudukannya sekarang adalah perkara yang mustahil. Dia seolah-olah terperangkap antara 3 orang lelaki yang berada bersamanya di ruang tamu itu. Pak Mad akhirnya berdehem beberapa kali sebelum memulakan bicaranya.


"Pak Cik dah sembang dengan ayah kamu tadi Haikal. Dan Pak cik setuju dengan cadangan ayah kamu tu. Tapi,kamu kena janji dengan Pak cik yang kamu akan jaga Hana elok-elok. Boleh?".


"Saya janji pak cik."


Tidak cukup dengan janji yang dibuat secara lisan,Haikal pantas berdiri. Mengangkat tangannya seolah-olah sedang bersumpah. Lebih-lebih la pulak mamat sorang ni. Pak Mad tergelak kecil melihat aksi bakal menantunya itu.


"Macam-macam budak zaman sekarang ni. Zaman milinium la katakan".


Hana yang sedari tadi hanya menjadi penonton drama antara bakal
ayah mertua dan bakal menantu akhirnya bersuara.


"Cadangan apa pulak ni ayah?. Awat adik tak tau apa-apa pun?".


"Eisy,apa pulak yang ayah budak Bandar ni dah cadangkan dekat ayah aku. Jangan-jangan,cadang nak suruh aku dengan Tengku kahwin awal. Itu yang sampai,dia janji nak jaga aku elok-elok tu. Mak!!!!!!Tolong chek mak. Chek tak nak kahwin lagi. Mak!!!!!. Tak boleh jadi ni,aku mesti bantah. He,aku nak jadi isteri orang???. Ngerinya.Tak boleh,tak boleh".


"Ayah,adik tak nak kawin lagi ayah. Adik nak belajaq lagi. Adik tak mau ayah."


Hana memejamkan matanya. Rasa sebak semakin memenuhi setiap ruang dadanya. Saat Hana membuka matanya, pandangannya bertaut dengan pandangan Haikal. Kalau diikutkan hatinya,mahu saja mata anak Tengku ini dicungkilnya. Lepas tu,buat goreng.


"Ye la,selalu orang goreng telur mata kerbau. Kali ni,biar aku pecah rekod. Goreng telur mata orang. Hahahaha!!!!!!".


Sedang Hana masih dalam lamunannya,Haikal dan Zariff mula menekan-nekan perut. Eh,sakit perut ke?. Tak,Haikal dan Zariff tekan perut diorang bukan sebab sakit perut tetapi sebab masing-masing cuba menahan tawa mereka dari dihamburkan. Namun,tawa dua anak muda itu akhirnya berderai. Ruang tamu kini riuh dengan gelak tawa mereka.


‘Eh,asal diorang gelak. Kepala aku baru tumbuh tanduk ke?. Takpun punggung aku baru tumbuh ekor. Tak dak
pun. Gila ka apa mamat dua orang ni?’.


Hana berbisik pada dirinya sambil kedua-dua tangannya sibuk meraba kepalanya. Tapi,masakan manusia normal macam Hana boleh tumbuh tanduk macam kerbau ataupun ekor macam monyet. Agak-agaknya,diorang ketawa pasal apa ek?.


"Sapa kata ayah nak suruh Hana kahwin?. Hana,Hana".


"Habis tu,cadangan apa yang ayah setuju tu. Awat Hana tak tau apa-apa pun?".


Hana menyoal lagi. Dia betul-betul bingung saat itu. Lama dia menunggu sebelum ayahnya mula bersuara.



"Ayah Haikal cadangkan Hana pi rumah depa. Bolehla,Hana kenai-kenai dengan sedara mara Haikal. yang tu ja. Ada ka ayah nak suruh Hana kawin dengan Haikal la ni. Awat,Hana teringin nak kawin dah ka?".



Pak Mad memandang anak daranya yang telah pun menjaungkau usia 18 tahun. Dia turut sempat memadang gelagat dua orang anak kota yang masih lagi ketawa dengan ekor matanya. Terukir senyuman nipis di bibirnya menyaksikan keletah mereka.


"Kalau dia nak kahwin sekarang ni pun Haikal tak kisah pak cik. Haikal anytime je. Tunggu Hana je".



Dalam tawanya,Haikal masih sempat mengusik Hana. Lirikan matanya ke arah Hana di balas dengan jelingan tajam.


‘Ya Allah,malunya aku. Mana nak letak muka ni. Nak sorok dalam lubang jamban ka?. Eisyh,mana boleh. Busuk tu. Selamat la aku ni tak seputih Hyun-bin. Kalau tak,mesti muka aku dah warna merah . Nampak sangat yang aku ni dah malu".


"Asal tak tanya Hana dulu?. Hana tak tau apa pun."



Ekor mata Hana menjeling tajam ke arah Haikal yang sudah pun berhenti ketawa. Haikal yang menyedari jelingan tajam dari Hana tersenyum.



‘Budak bandar ni mesti ada plan something. Entah-entah,dia nak balas dendam kat aku pa?. Macam mana ni?. Kan best kalau aku ada tongkat sakti macam Sabrina the teenage witch. Boleh la aku ‘pling’. Terus hilangkan diri dari ruang tamu ni. Tapi tulah,bukan kata tongkat sakti,tongkat ali pun aku tak dak. Nak tak nak,terpaksa la aku terus menyeksakan diri aku berada kat ruang tamu ni. Dan terpaksa mendera diri aku untuk terus terperangkap antara 3 lelaki sejati".


Lama Hana tenggelam dalam lamunannya yang dah jauh merantau ke planet Pluto. Kalah Dr. SMS beb!!!!. Tanpa disedarinya,gelagatnya yang sekejap tersenyum,sekejap tersengih dan sekejap mencebik persis orang gila menjadi perhatian 3 pasang mata sedari tadi lagi. Namun Hana terus tenggelam dalam lamunannya yang tak berpenghujung.



"Berangan kita naik pelamin ke Hana?".


Hana yang tersentak dari lamunannya segera mengangkat mukanya. Diperhatikan wajah Haikal yang kini sedang tersenyum manis kearahnya. Hana mengambil bantal kecil yang berada disisinya. Dilontarkannya ke arah Haikal yang masih lagi tersenyum ke arahnya tanda protes. Namun Haikal berjaya mengelak balingan Hana. Dan yang menjadi mangsanya,tak lain tak bukan,jeng,jeng,jeng…..kepala Zariff. Tak pasal-pasal!!!! Hana segera mengalihkan pandangannya dari Haikal dan Zariff. Sedaya-upaya dia cuba menahan tawanya dari berhambur.


"Eisyh. Kenapa aku yang selalu jadi mangsa?." Zariff memandang wajah Haikal namun hampa. Haikal sekadar mengangkat bahunya tanda tak tahu. Biasa la,malas nak layan la tu….
------------------------

~Hope sesap yg baca nov neh boleh tinggalkan komen spy Aya leh improve mna yg kurg n kekalkan mna yg lebih. Anyway tq sbb sudi membaca ^-^
posted by Penulisan2u @ 1:22 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
4 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group