BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Oktober 12, 2009
Novel : Memoir Cinta Smackdown 1
Nama Pena : Baby

~~~1~~~

"John!!!"Kedengaran satu suara jeritan yang sangat lantang berserta rintihan seorang wanita yang berusia dalam lingkungan 30-an dan sedang sarat mengandungselepas tiga das dilepaskan oleh seseorang yang tidak diketahui dan mengena tepat ke jantung suaminya, John.

"Mama!!! Papa!!!" Rey terjaga dari tidurnya.
"Mama... Papa..." Nada suaranya agak perlahan... Air mata mula membasahi kelopak mata coklat jernihnya... Dia memejamkan matanya, lalu, air mata itu mengalir ke pipi gebunya... Gadis yang berusia 16 tahun itu merintih seolah-seolah kehilangan sesuatu yang amat berharga bagi dirinya... Dan, mereka adalah, orang tua kandungnya...

Kedengaran bunyi tombol pintu dibuka dari arah luar...
Namun, pintu itu tidak dapat dibuka dari luar oleh kerana ianya dikunci dari dalam oleh Rey sebelum dia melelapkan mata pada pukul 9 malam tadi...

Rey mencapai telefon bimbitnya yang tadi diletaknya di atas meja cermin yang berada di sebelah katil tempat tidurnya kini...
Dia menekan butang berwarna merah yang terdapat pada telefon bimbit itu untuk mencahayakannya... Sebenarnya, dia tidak dapat melihat warna butang yang ditekannya tadi kerana dia berada dalam keadaan yang gelap. Tetapi, dia sudah menghafal kedudukan butang-butang telefon bimbitnya kerana sudah menggunakannya selama 3 tahun...

Dia melihat jam yang terpapar pada skrin telefon bimbit Sonny Ericsson W705nya itu... Jam itu menunjukkan tepat pukul 12 malam...

Sekali lagi tombol pintunya cuba diketuk dari luar...
"Rey? Kamu buat apa kat dalam tu? Kalau kamu masih terjaga, tolong buka pintu ni... Rey... It’s me... Your grandpa... Open the door..." Kedengaran suara atuk dari luar pintu sambil mengetuk perlahan pintu bilik cucu kesayangannya beberapa kali...

Setelah mendengar suara atuk dan bunyi ketukan itu, Rey meringankan kakinya untuk membuka pintu biliknya...

Tombol pintu dipulas dan pintu itu terbuka...

Sesusuk tubuh tua atuknya muncul dihadapannya...

"Atuk? Atuk buat pe malam-malam ni? Nape tak tidur lagi?" Soalnya lembut...

"Atuk tengah baca buku tadi... Kamu? Kenapa tak tidur? Atuk dengar suara kamu menjerit tadi... Rey? Kamu menangis?" Soal atuk kembali...

"Eh?! Mana ada..." Rey cuba menutupi rasa kehilangannya... Tetapi, sebenarnya, rasa itu tetap terasa walaupun dia ditinggalkan oleh kedua orang tuanya sejak dia lahir lagi... Kerana, dia dibesarkan tanpa ibu bapa... Oleh itu, dia merasa kehidupannya tidak sempurna tanpa mereka... Mujurlah dia masih mempunyai seorang datuk yang sangat menyayanginya dan cuba untuk menyempurnakan kehidupan cucu kesayangannya...

"Owh..." Atuknya mengangguk seolah-olah mengerti...

"Yalah tu! 16 tahun atuk besarkan kamu, kamu ingat, atuk tak tahu siapa kamu? Atuk tak tahu perangai kamu?!" Atuk berlagak merajuk...

"Betul... Tak da apa-apa...Mata Rey merah dan berair ni sebab mengantuk..." Terangnya.

"Habis tu?! Napa jerit-jerit?!" Atuk menjeling manja ke arahnya...
Rey tersenyum melihat gelagat atuknya...

"Owh... Tadi ada tikus kat lantai tu tadi..." Cuba dinafikannya lagi...

"Tikus? Sejak bila pulak kita bela binatang macam tu kat rumah ni?! Lagipun, kalau ada tikus, kenapa jerit ‘Mama!!! Papa!!!’? Bukankah sepatutnya kamu jerit, ‘Tikus!!! Mouse!!!’"

"Yalah atuk... Pokoknya, Rey tak nangis. Rey tak apa-apa... Dah. Atuk pi lah tidur dulu... Rey pun dah ngantuk dah ni..." Pujuknya.

"ingat! Lain kali, jeritlah macam tu. Jadi, atuk tahu kenapa kamu jerit... Jadi, kalau atuk tahu kamu
jerit sebab ada tikus, atuk tak payah susah-susah datang bilik kamu ni... Biar tikus tu gigit kamu dulu, baru atuk datang... Lepastu, atuk bawa doktor haiwan jumpa kamu..." Bebel atuk...

"Yalah... Good Night... Ta... ta..." Tangannya dilambai-lambai ke arah atuk...

Pintu biliknya kembali ditutup setelah kelibat atuk lenyap dari hujung pandangannya...

Rey duduk di tepi katil...

Ruang bilik itu direnungnya...

Gambarnya bersama orang tuanyanya dibawa baring ke katil... Direnungnya sebentar... Lalu, dia melatakkan gambar itu ke dadanya... Air mata mengalir sekali lagi sehinggalah dia terlelap bersama gambar itu...

***

"Apa?!" Atuk terkejut lantas berdiri dari kerusinya.

"Ya, atuk... Kalau Rey ikut pertandingan tu, orang yang bertanggungjawab atas pemergian mama dan papa mesti muncul... Kan, diorang hebat..." Jelas Rey.

"Rey. Kamu tahu kan?! Kamu itu perempuan... Diorang tu lelaki... Ramai... Orang kuat pulak tu...Tak mungkin kamu boleh tewaskan ketua diorang tu..."

"Takda yang lebih hebat dari keberanian dan kejujuran, atuk..."

"Lagipun, kamu pastikah diorang yang tembak papa kamu? Kamu belum lahir lagi waktu tu..."

"Tapi, atuk kata, bos diorang tu yang berentap denagn atuk... Papa menang... Mesti dia tak puas hati sebab sebelum tu dia juara Smackdown tu... Memang bukan dia yang tembak... Tapi, mungkin dia dah suruh orang dia tembak papa dari arah lain kalau papa menang pertandingan tu... Lagipun, Rey nak tahu, siapa orang yang berentap dengan papa Rey waktu tu..." Jelasnya lagi...


"Atuk tak nak kamu benci kat orang lain..."

"Atuk... Rey memang dah bencikan orang tu walaupun Rey tak tahu siapa diorang... Rey percaya, diorang akan dapat balasannya suatu hari nanti... Dan, kalau bolah, Rey nak , Rey yang balas sendiri..."

"Dahlah... Lupakanlah..." Pujuk atuk...

‘Whatever happen, i’ll find out the enemies... I’ll give you a lesson for what you have done... If nobody’s know who are you, then, i’ll find out... Because... I hate you!!! I hate you!!! Forever...’ Desis Rey di dalam hati...

***

"Rey. Kau yakin ke nak ikut jugak?" Soal Emy, sahabat Rey.

"Of course! Boleh kau tolong aku tak?" Jawab Rey, yakin...

"Wait a minute! Macam mana kalau atuk kau tahu?"

"Sebab tu lah aku nak kau tolong aku..."

"Kau nak aku buat pe?"

"Kau tolong siapkan keperluan aku... Include... Mask..." Cadangnya.

"Bijak! I’ll try my best for my bestfriend..."

Rey tersenyum senang...

"And, tolong rahsiakan tentang ni... Please..."

"Don’t worry... I can handle it... And, aku akan siapkan sebelum pertandingan tu... But, satu je yang aku risau..."

"What?"

"How if you will injured?"

"Don’t worry, aku akan manfaatkan apa yang aku dah belajar dari atuk aku..."

"K... Aku sentiasa sokong kau... Good luck..."

"Thanks..."

"Lagi satu, kalau kau cedera pun, Daniel kan ada... Oops silap, Dr. Daniel..."

"Ada-ada je lah kau ni... Dia tu masih practical... Entah-entah, dia bagi aku bius mati nanti..."
Guraunya...

"Rina! Amirah! Cerita pe tu?! Pandang depan!!!" Arah cikgu Mimi, guru Bahasa Inggeris Rey...
Rey dan Emy tersentak lalu segera membetulkan duduk mereka dan memandang ke hadapan...

***

Balik sahaja dari sekolah, Rey menemui Daniel di sebuah restoran yang dikenali sebagai Vallentine Restaurant...

"Macam mana keadaan kau baru-baru ni?" Soal Daniel, prihatin...

"Macam ni je lah...

"Sebenarnya, aku nak cakap sesuatu kat kau..." Kata Daniel lembut...

"Pe dia? Cakaplah." Rey Seperti tidak sabar menunggu apa yang hendak diperkatakan Daniel.

"Actually, aku rasa, kita tak boleh teruslah... Maksud aku..." Belum sempat Daniel selesai bercakap, Rey mencelah.

"Putus?" Rey cuba untuk memastikan maksud sebenar kekasihnya itu...

"Em... Er... Ya. I meant, you’re still young. Young for me..."

"What?"Jantungnya seperti ditusuk dengan panah apabila mendengar penjelasan Daniel.

"Ya. Look. I’m 23. But, you just 16. And, I just want to be your friend. Or, maybe, bestfriend... K?" Pujuk Daniel...

"Why? You found another girl?" Rey mula menangis.

Daniel hanya tunduk dan mendiamkan diri.

"Thanks..." Jawab Rey lalu melangkah meninggalkan restoran itu...

‘How can I did it to you, Rey... You’re nice... No! I can’t really fall in love with you... Sorry, Rey... I’m sorry...’ Desis Daniel sambil memerhati langkah Rey yang meninggalkannya...
posted by Penulisan2u @ 5:08 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
11 Comments:
  • At 12/10/09 3:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hello...
    Baby here...
    Enjoy reading my first novel...
    Kalau ader silap tu...
    sorry, k...
    Saya akn cuba perbetulkan next time...

     

  • At 12/10/09 4:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Saya sedar ader beberapa kesilapan kat novel tu...
    Tp, xpe, nnt sy betulkn balik...

    Baby

     

  • At 12/10/09 8:48 PTG, Anonymous bluegirlzz said…

    ok...la juak...
    at least u try your best...^-^
    jiayou...jiayou...

     

  • At 13/10/09 4:59 PTG, Blogger jun said…

    hai.. ok jugak crita ni. pada mulanya terasa hambar. macam makanan takda perasa. tapi saya teruskan jua membaca, saya dapati ceritanya mula menarik perhatian ketika datuk rey berkata "kalau ada tikus kenapa jerit mama papa? bukankah sepatutnya kamu jerit tikus! mouse!". walau bagaimanapun, teruskan menulis. berhati-hati dengan ayat yang berulang-ulang ye dan ayat yang boleh membosankan. good luck..

     

  • At 6/12/09 8:42 PTG, Blogger ~Siti Fatimah~ said…

    hye..mgg nak jemput sesiapa yg berminat membaca nOvel berbentuk Cinta N Suspen JUST ADD MY BLOG K..terima kasih!

     

  • At 15/5/10 4:38 PTG, Anonymous humairatul zaqqira said…

    hye...
    korang sembang x ajak saye pun......
    hhihihihi..

     

  • At 15/5/10 4:46 PTG, Anonymous ziqah said…

    kembara mencari cinta ade x ????
    yg ade dalam cite 'adamaya' tu le....
    kalu ade sms or call kat no nie tau...
    0193869206 atau 0196458387....
    jgn lupe !!!!!!

     

  • At 15/5/10 4:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    siti fatimah????
    akak dok mane ???
    macm penah drg lak name tu.....
    hah!
    baru ingat...
    'ustazah siti fatimah!!!!'
    ape khabar ustazah...

     

  • At 15/5/10 5:01 PTG, Anonymous siti fatimah said…

    nie sape ????
    adik,dgr lah...
    bukan drg...
    akak keje sebagai guru...
    di sekolah masjid muadz bin jabal...
    tg kat setiawangsa...
    yg akak knl...............
    anak murid ustazah je......

     

  • At 18/6/10 12:19 PG, Anonymous fiznickz said…

    cerita ni best arr gak..
    sy ska part atuk dy kata "tikus,mouse" nk t'gelakk larr gak...
    part ending dy ceam nk su0h org semua nk tauw aje apew yg akn brlaku...tapi
    " i like the last part cause ,great k0wt?hehehe,,,okay lerr..

     

  • At 1/12/10 6:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    crite nie best gak.. tp endingnyee sediiiihhhh.. hu..hu..hu......

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group