BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Oktober 27, 2009
Novel : Ku Terima Seadanya 6
Nama Pena : ZuLyaN RamSaR

Badrul mundar-mandir di pejabatnya. Duduknya tidak senang. Dia sering gelisah memikirkan keadaan dirinya kini. Sejak akhir-akhir ini, dia sering memikirkan seseorang. Seseorang yang kini telahpun menjadi tunangannya. Diam tidak diam, sudah sebulan ikatan tali pertunangan mereka. Namun, tidak pernah sekalipun mereka mengatur petemuan. Kali pertama dan terakhir mereka bertemu setelah lima tahun berpisah ialah ketika di hari pertunangan.
Setelah menamatkan persekolahannya, Badrul melanjutkan pelajarannya ke universiti. Alhamdulillah, dia berjaya dan sedang menjawat jawatan pengurus di syarikat abahnya.
Pertemuan semula Haji Ismadi dengan teman lamanya, Encik Rahman mengembalikan nostalgia lama. Masing-masing menuntut janji yang telah mereka persetujui dahulu. Cadangan orang tuanya untuk menjodohkan dirinya dengan anak gadis Encik Rahman bagi menggantikan Borhan yang telah berkahwin amat ditentang keras oleh Badrul. Mereka berjanji untuk menyatukan gadis itu dengan Borhan, mengapa dia pula yang menjadi sasaran untuk mengganti tempat itu? Walaupun Borhan telah berkahwin, dia boleh berkahwin lain. Ada tiga kekosongan lagi.
Badrul terus membantah cadangan abah dan emaknya itu. Sehinggalah satu hari, abahnya memberi amaran bahawa sekiranya dia menentang, dia bukan lagi Badrul Bin Haji Ismadi. Badrul kecewa, tergamam. Sampai begitu sekali tindakan orang tuanya? Geram pula dia dengan gadis itu. Kerana dia, semua orang sanggup melakukan apa sahaja. Sejak kecil lagi, semua ahli keluarganya suka melebihkannya dalam segala hal.
"Wei,itu mainan aku. Bagi sini."marah Badrul pada budak perempuan yang selalu bertandang ke rumahnya itu.
"Ala...kakak nak pinjam. Abang, jomlah main. Kita main rumah-rumah."ramah kanak-kanak itu mengajak. Badrul mencebik. Dia mendekati budak perempuan itu lalu merampas mainan yang berada di tangan budak perempuan itu.
"Bak sinilah. Aku tak nak main dengan kau."marah Badrul lagi. Budak perempuan itu terkejut. Dia cuba mengambil semula mainan tersebut daripada Badrul. Berlaku aksi tarik-menarik apabila masing-masing mahu memiliki mainan tersebut. Akhirnya, budak perempuan itu kalah. Dia jatuh terduduk. Tangisan budak perempuan itu mula bergema. Badrul sedikit takut. Abangnya,Borhan dan emaknya,Hajah Rozi muncul dari dapur.
"Apa kau buat pada kakak,Bad?"soal Borhan keras. Dia memeluk memujuk budak perempuan itu.
"Dia ambil mainan Bad. Ini Bad punya."jawab Badrul sambil menunjukkan mainan tersebut.
"Bad, kan adik cuma nak pinjam aje. Bagilah."pujuk Hajah Rozi sambil mendekati anaknya.
Badrul menggeleng. "Tak boleh! Dia bukan adik Bad. Kenapa semua orang sayang dia?" Badrul terus berlari masuk ke dalam bilik lalu mengunci pintu.
Bunyi ketukan dipintu menghentikan lamunannya. Fikri tersengih masuk ke biliknya. "Ada apa kau masuk ni?"tanya Badrul.
"Aik,macam tak suka aje." Fikri menarik kerusi lalu duduk. Badrul mengeluh perlahan. "Ha...itu yang aku nak tanya. Kenapa kau mengeluh? Lagi satu, dari tadi asyik kehulur kehilir...tak penat ke? Kau fikir apa? Office...family...or...love?"Fikri serkap jarang. Badrul memandang Fikri. Agak terkedu dengan tekaan rakannya itu.
"Entahlah,Fik. Aku..."
"Tapi aku rasa, kau fikirkan masalah cinta. Kenapa, ada problem dengan tunang kau ke?" sampuk Fikri. Sekali lagi dia membuat Badrul terdiam.
"Mana ada. Kau ni, pandai aje nak serkap jarang."nafi Badrul. Fikri tersenyum mendengarnya. Badrul hairan. "Kenapa kau senyum?"
"Bad...Bad... aku ni,bukan baru semalam kenal kau,tau. Kita ni, berkawan sejak kecil lagi. tengok wajah kau pun,aku dah tahu masalah kau. Apa masalahnya lagi? Kau masih tak suka Yus tu?"soal Fikri. Badrul malu sendiri. Penipuannya sebentar tadi tidak menjadi. Dia meraup mukanya berkali-kali.
"Entahlah. Macam-macam yang aku fikir,yang aku rasa. Kalaulah aku tahu dialah budak perempuan yang selalu datang ke rumah aku dulu..."
"Pasti kau tidak akan menghina,menyakitinya...begitu?"celah Fikri. Badrul hanya menyepi. Mengangguk tidak, menggeleng pun tidak.
Terbayang-bayang sewaktu emaknya menunjukkan gambar bakal tunang kepadanya dulu. Badrul tergamam. Dia kehilangan kata-kata. Wajah Yusliza ditilik lama. "Mak...inikah budak perempuan yang..."
Hajah Rozi tersenyum. "Iya...dialah kakak yang kamu selalu buat dia menangis dulu."
Sekali lagi dia tersentap. Ayat itu benar-benar terkena padanya. Dia terus memandang gambar itu. Tidak banyak yang berubah. Matanya masih seperti dulu. Bulat dan menarik. Cuma wajahnya sudah bersih dari jerawat yang bertompok-tompok dulu. Entah kenapa, hatinya menjadi tenang. Lega apabila wajah kesayangannya ada di depan mata. Aku sayangkan diakah?
Ketika di majlis pertunangan, Badrul sering mencuri pandang ke arah Yusliza. dia gelisah. Dia merasakan dirinya semakin terpikat dengan gadis itu. Tapi kenapa baru sekarang? Kenapa tidak dari dulu lagi? Ketika bertembung panahan mata, mereka hanya saling berbalas senyuman. Namun dia tidak pasti. Adakah senyuman gadis itu ikhlas? Arghh...aku sudah jatuh cintakah?
Fikri melambai-lambaikan tangannya di hadapan wajah Badrul. Tersedar lelaki itu dari lamunan yang panjang. "Hello,bro...kau dah sampai mana? Malam pertama?"usik Fikri. Badrul hanya tersengih-sengih seperti kerang busuk. "Aku rasa, kau ni dah jatuh cinta."teka Fikri. Badrul memandang Fikri. Betulkah aku sudah jatuh cinta? Tapi...kenapa dia? Dan kenapa baru sekarang aku benar-benar merasakannya?
"But something that you must know…"bicara Fikri terhenti di situ. Badrul mengangkat wajah.
" What?"
"Hati dia dah terluka. Dan ubat paling mujarab untuk menyembuhkan luka di hati gadis yang telah kau sakiti adalah diri kau sendiri."ujar Fikri. Dia tiada pengalaman sendiri. Namun, pengalaman insan di sekelilingnya banyak mengajarnya tentang semua itu.
Badrul mengerutkan dahinya. "Maksud kau?"
"Kau yang membuat dia terluka. Kaulah yang bertanggungjawab untuk merawatnya."jelas Fikri. Badrul berfikir sejenak.


Yusrizal masuk ke dalam bilik kakaknya bersama buku-buku latihan dan notanya. Dia duduk bertentangan dengan kakaknya di atas permaidani. "Kak, buatkan air nescafe untuk adik. Malam ni adik nak study dengan kakaklah."pinta Yusrizal. Yusliza menoleh ke arah adiknya. Ewah-ewah...suka-suka dia aje mengarah aku!
"Pergilah buat sendiri. Dah besar pun nak suruh orang lagi. mengada-ngada." marah Yusliza. Mencebik Yusrizal mendengarnya. Minta tolong pun tidak boleh.
Yusrizal bangun lalu membaling sebiji bantal ke arah kakaknya. "Pemalaslah kakak ni. Dah kahwin nanti macam manalah agaknya Abang Bad tu." balas Yusrizal lalu menuju keluar ke dapur.
"Baru bertunang,okey."jerit Yusliza dari dalam bilik. Yusrizal hanya tertawa mendengar jawapan kakaknya itu
Lima minit kemudian, Yusrizal muncul semula bersama secawan nescafe dan satu tin biskut. Yusliza memandang adiknya. "Mana air kakak?"
"Eh,pergilah buat sendiri."Yusrizal menjawab. Dia terus mengunyah biskut marry yang dicicah bersama air nescafe. Yusliza merengus geram. Dia bangun dan keluar dari biliknya. Yusrizal tersenyum kecil. Dia terus memulakan aktiviti mengulangkaji pelajarannya. Tahun ini, dia bakal menduduki peperiksaan SPM. Peperiksaan yang akan menentukan hala tujunya selepas tamat persekolahan.
Yusliza kembali bersama secawan kopi. Dia meneruskan aktivitinya menghadap laptop. Ligat jari-jemarinya menaip sesuatu. Yusrizal terjengah-jengah ingin mengintai apa yang sedang dilakukan oleh kakaknya. Oh,berchatting rupanya.
"Kakak chat dengan siapa tu?" soal Yusrizal. Dia menekan-nekan butang pada kalkulator untuk menyelesaikan soalan matematik tambahan.
"Kawan."jawab Yusliza pendek. Yusrizal menjeling Yusliza seketika. Terpandang cincin emas dijari manis kakaknya itu. Dia tersenyum sendiri. Mula fikirannya berangan-angan tentang sesuatu. Kakaknya sudah bertunang. Mungkin dalam setahun lebih,kakaknya akan berkahwin. Dalam lingkungan setahun kemudian, dapat anak. Aku pula...usia aku dalam 19 tahun. Hai...muda-muda lagi dah jadi pak cik. Yusrizal mengeluh sendirian.
Yusliza mengetuk dahi adiknya menggunakan pen. Hairan melihat Yusrizal yang memandang siling sambil tersenyum-senyum sendirian. Yusrizal merungut marah. "Macam mana pelajaran? Okey?"soal Yusliza.
"Okey. Cuma Cikgu Dahlan tu. Entah apa-apa. Bila orang nak bertanya, dia mula nak marah-marah. Cakap kami tak beri perhatian masa dia mengajarlah, itulah, inilah. Tapi bila kami malas nak tanya dia, dia cakap, kalau tak faham tanya saya. Hisy…pelik betul! Macam manalah kakak boleh tahan dengan dia dulu? Bilalah agaknya dia nak pencen? Tak pun,tukar sekolah." Yusrizal meggerutu sambil menggosok-gosok dahinya yang masih terasa sakit.
Yusliza hanya tersenyum mendengarnya. Cikgu Dahlan itu okey aje dulu. Entah-entah mereka semua memang kurang beri perhatian dalam kelas. Lihatlah adiknya tadi. Soalan pertama baru selesaikan suku jalan, dah berangan entah apa-apa. Yusliza malas melayan.
Suasana sepi kembali. Dua beradik itu meneruskan aktiviti masing-masing. "Kak, kakak tak keluar dengan Abang Bad ke?"tanya Yusrizal tiba-tiba. Tergamam Yusliza seketika. Namun, dia cuba untuk berlagak selamba.
"Tak."ringkas jawapannya. Kalau bagi jawapan panjang-panjang nanti, pelbagai soalan daripada adiknya pula.
"Kenapa?"Yusrizal pelik. Sudahlah mereka tidak saling mengenali sebelum ini. Sudah bertunang pun tidak mahu ambil kisah untuk bekenalan dan mengenali antara satu sama lain.
"Malas." Yusliza pura-pura tekun pada skrin laptopnya, sedangkan jantungnya ketika itu berdebar hebat.Sudah-sudahlah dik oi... jangan tanya fasal dia lagi. Yusliza penuh mengharap. Namun hanya terluah di dalam hatinya sahaja.
Yusrizal menggeleng. Malas dia mahu bertanya lagi. Jawapan Yusliza pasti kurang memuaskan hatinya nanti.
"Kakak, esok cuti. Jom, kita turun KL jalan-jalan. Sambil tu, adik nak cari novel baru. Kawan-kawan cakap ada novel baru daripada Ramlee Awang Murshid" ajak Yusrizal penuh semangat. Tidak sabar rasanya untuk memiliki novel baru.
Yusliza memandang adiknya. Berkerut dahinya. " Ramlee Awang Murshid lagi?"rungutnya. Yusrizal hanya tersengih-sengih.


"Angin apa kau selalu telefon aku sejak kebelakangan ni? rindu?"soal Hakim. Yusliza hanya tersenyum di hujung talian. Sebenarnya, dia inginkan teman untuk berbicara. Tapi kini, segalanya sudah pun berlaku. Dia telah sah menjadi tunang kepada Badrul. Tiada apa yang ingin diperkatakan lagi. dia hanya berserah pada takdir.
"Ceh...rindu. tak kuasa aku rindu-rindu kat kau tu. Lebih baik aku rindu pada orang lain."jawab Yusliza. tergelak besar Hakim mendengarnya.
"Iyalah...siapalah aku ni. tiada orang yang sudi nak..."Hakim merendah diri. Masih lagi ketawa apabila Yusliza memarahinya kerana berkata begitu. "Yus, kau boleh tolong aku tak?"
Dua sahabat itu terus berbual tentang pelajaran mereka. Cuti semester semakin sampai ke penghujungnya. Persiapan awal penting bagi mereka kerana mereka merupakan pelajar tahun akhir. Pasti mereka akan semakin sibuk dengan assignment, test, dan sebagainya.
"Ala…kalau kau tak faham, Tanya aje aku ke, fifi, tak pun…tanya Zaidi. Kalau aku pula yang tak faham, aku tanya korang pula. Kita saling tolong-menolong la. Aku pun tak adalah perfect sangat."ujar Yusliza. Hakim mengangguk faham. Macamlah yusliza Nampak anggukannya itu.
"Thanks Yus. Kau banyak bagi semangat kat aku. Ini yang buat aku semakin hari semakin sayang pada kau ni. aku booking kau jadi isteri akulah. Tak payah susah-susah nak mencari." Hakim berkata penuh semangat.
"Dengar dek tunang aku ni, habislah kau. Aku takut kau tak berani nak dekat dengan aku lagi nanti."seloroh Yusliza.
"Eleh...macam betul. Huh,tak habis-habis perasanlah kau ni!"balas Hakim. Kenal benar dengan perangai Yusliza. Boyfriend, tunang, suami, semuanya dia mengaku ada. Padahal, habuk pun tiada. Lebih-lebih lagi kalau ada Fifi bersamanya. Semakin galaklah Yusliza menyakat temannya itu. "Lagi satu, ada ke orang yang nakkan kau tu?"gurau Hakim lalu tertawa.
Yusliza terasa dengan sindiran itu. Dia terdiam. Kalau Hakim berkata begitu, maknanya, benarlah apa yang Badrul perkatakan padanya dulu. Hati Yusliza mula menangis lagi.
"Hello...Yus...Hello...kau dengar tak apa aku cakap ni?"Hakim memanggil-manggil Yusliza. Tersedar Yusliza dari lamunannya.
"Tak apalah kalau kau tak percaya."balas Yusliza perlahan. Kali ini, Hakim pula yang tergamam. Suara Yusliza tidak seperti tadi. Dia terasakah?
"Along,kirim salam pada Kak Yus."pesan Atilia tiba-tiba. Ditangannya ada sebilah pisau dan sebiji mangga.
Hakim tersedar. "Ni, Yus, bakal adik ipar kau,Ati kirim salam. Dia cakap dia rindu nak jumpa bakal kakak ipar dia."usik Hakim lagi. Lupa pada kejadian sebentar tadi. Terjerit Yusliza mendengarnya. Cepat-cepat Atilia menyiku alongnya. Lain yang dipesan, lain yang disampaikan. Menokok tambah pula tu. Hakim hanya tersengih-sengih. Disana mendengar bebelan daripada Yusliza. Disini pula dia sedang dimarahi oleh adiknya.
posted by Penulisan2u @ 5:28 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
36 Comments:
  • At 29/10/09 3:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak cite ni...
    ada blog x....

     

  • At 25/11/09 5:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ade smbungan lg x..
    best la...

     

  • At 26/11/09 4:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sambung ah ag...
    xsabar nk bce pe y jd kat hakim....
    da yus ckap die xnk cye,msti terkjut kan.....
    hahaha
    pape pom gud job...
    :P

     

  • At 29/11/09 4:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bayak tol hero dye....
    zairi?
    badrul?
    n hakim pown cam suke dye...
    hehe..xsabar nak tau spe dapt yus...
    bez la...

     

  • At 30/11/09 4:55 PTG, Blogger ~Siti Fatimah~ said…

    Hye..Join mybLog.. :)

     

  • At 3/12/09 1:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ya la ....nak tau jg ending die camner ekk

     

  • At 9/12/09 7:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer ni.... nk blog boley??

     

  • At 12/2/10 4:04 PTG, Anonymous apple said…

    x sbr nak tau pe yg jd kat abg ari tu... then pe lak yg tunang yus nak bt.... i mean tindakan die.... lagi best kalu yus tunang ngan abg ari... mcm ensem jer abg ari tu... lalalal~~ n 1 more thing, i like watak yus tu... misterious gurl... n sapa lelaki yg fifi suka tu.... hakim tu mcm suka kat yus jer... n best citer ni... tp jgn wat sad ending lak tau..

     

  • At 8/3/10 5:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu...da bc smpai snie..nmpknya rmai yg suka dya(yuz) nie ek....mesti dpt kt bad nie

     

  • At 10/4/10 12:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btul 2....msti rmai
    yg suka kt yuz..kte rase abg ari yg dpt yuz..hrp2 mcm 2 la..huhu..x sbr nk taw akhir cter ni...

     

  • At 10/4/10 12:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk taw sngt ape yg trjadi akhir nnti..

     

  • At 11/4/10 12:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pat la smbug..nk tau sgt ending die...yus ni rmai tol pmnat.. .xsgka bad plak jd tunag die...hope gak pe yg lily doa kn dlu tjd..bia bad 2 sdar cket....

     

  • At 11/5/10 1:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nak sambung yg ke7 ne....???
    Tajuk ne ada di pasaran tak?????
    best lah , tapi separuh jalai je...

     

  • At 20/5/10 9:32 PTG, Blogger seOrAnG BuDaK POmPuAn said…

    bile nk smbung lagi nie...xsabar dh tggu nie..

     

  • At 20/7/10 12:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez sgt citer ni... tahniah

     

  • At 2/10/10 7:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cte nie mcm best je....ble nk smbng lg...xsbr nk tngu smbngannye...

     

  • At 8/10/10 1:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best.. cepat lar sambung. x sabar nk tau ending nyerr..

     

  • At 25/10/10 10:52 PTG, Anonymous kid said…

    where's the continuation of the story?...

     

  • At 5/11/10 2:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite nie,,,cepat la smbng...cmne la ending 6ti...

     

  • At 26/11/10 12:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mana sambungannye or ada blog x? penulis tolong la reply

     

  • At 7/12/10 3:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ish bestnye lorh..mne smbgnnye lg???trhru ;)

     

  • At 3/1/11 3:16 PG, Anonymous adawiah said…

    xde smbungan die ke???
    best la cte nie..

     

  • At 12/3/11 12:13 PTG, Blogger ZuLyaN RamSaR said…

    sorry sume...lm xbkk cni...
    sbb sllu cite ni kuar kat www.penulisan2u.my/...
    xsngka plk msih ad yg komen n bc d cni
    thx for all comments.

    misuyanna.blogspot.com

     

  • At 14/3/11 9:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    laa...mana sambungan cite nie..xbest la xdak ending...ermm

     

  • At 6/5/11 7:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    la mane ending nye

     

  • At 9/5/11 2:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble nk wat ending????cepatttlah x syok r kalo x tau ending dy...

     

  • At 4/7/11 5:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm mane nk bace sambungan nye...
    kene beli ke ape?

     

  • At 3/8/11 10:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni best sgt2

     

  • At 10/8/11 11:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt sgt cita ni.. dh jadik novel ke? apa tajuk die? hopefully dpt baca smpai habes..

     

  • At 10/8/11 11:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smbungan ade kat blog misuyanna.blogspot.com.. korg leh la smbung bace ek..

     

  • At 28/9/11 1:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wei bile nk smbung lg

     

  • At 16/12/11 6:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xsabar menanti smbungan kisah ni..best n menarik..

     

  • At 21/4/12 2:10 PG, Blogger diyanaEvy said…

    adduh cepatla sambung..`

     

  • At 22/5/12 4:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x sbr nak tgu smbungan crta ni...
    bt cpt ckit k..
    hehe
    best giler cite ni..
    i like it...

     

  • At 17/6/12 5:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    msti bad yg dpt yuz..compom..hehehe

     

  • At 13/7/12 9:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt citer ni..nnti nk bce utk smbungnnya...
    hrp ada smbungnnya...
    mmg best..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group