BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Oktober 27, 2009
Novel : Jiranku Kekasihku 11
Nama Pena : Mel Mellisa

Aku menutup jam loceng yang berbunyi nyaring. Malasnya nak bangun pergi kerja. Dah cuti ni nak kerja balik memang agak liat sikitlah. Kepala aku ni pulak berdenyut nyut pulak. Tiba-tiba pulak sakit kepala. Hmm…malasnya nak bangun. Aku bergolek-golek kejap selama lima minit sebelum memaksa diri untuk bangun. Ambil tuala dan melangkah longlai menuju bili air. Mandi.

Lima belas minit kemudian, aku sudah siap merapikan diri. Telek dulu muka depan cermin, mana tau bedak aku bercapuk ke, lipstick comot ke. Setelah puas dengan penampilan diri, aku ambil kunci kereta kesayangan aku dan tas tangan sebelum turun ke bawah dengan malasnya.

Aku membuka pintu pagar rumah luas-luas. Leceh betullah nak buka dan tutup ni. Kalau ada pintu pagar automatic kan bagus. Tak payah aku asyik nak bukan dan turun kereta untuk tutup balik. Ni makin melambatkan aku nak pergi kerja saja. Tapi, masalahnya, pintu pagar automatic tu mahal harganya. Nak beli tak cukup bajet lah. Hehe…apa nak buat, dah nasib badan.

Mata aku sempat megerling ke rumah sebelah. Kereta Toyota Altisnya tiada. Agaknya dia belum balik lagi. Kan malam tadi dia on call. Biarlah dia. Bukan aku tak jumpa dia lagi pun. Kan kerja satu tempat. Boleh jumpa juga. Aku senyum sorang-sorang dan melangkah masuk ke dalam kereta. Mengundur keluar dari perkarangan rumah. Lepas tu turun balik untuk tutup dan kunci pintu pagar. Begitulah rutin seharian aku bila time nak pergi kerja. Kan bagus kalau ada orang jaga pagar ek?

………………..


Masuk kerja saja, Ellin sudah memulakan akitivitinya menyoal aku itu dan ini. Macam CID la pulak minah ni. Dia sebenarnya ingin bertanya lanjut mengenai aku dengan Dr. Sharizal. Katanya muka aku semakin berseri-seri sejak balik kampong. Belum sempat l;agi aku nak duduk, dia dah tanya macam-macam. Tak menyempat-nyempat budak bermulut becok ni. Aku hanya membiarkan saja dia berkata tanpa aku membalasnya. Aku menyibukkan diri mengemaskan fail yang berlonggok di tepi meja kaunter.

"Faiz, macam mana? Kau dah sedia nak terima Dr. Sharizal as your special boyfriend? Wei, ceritalah kat aku apa cerita kau dengan dia kat kampung kau tu"
Ellin berbisik di cuping telingaku. Mungkin tidak mahu staff lain yang bertugas di kaunter ni dengar. Beriya-iya dia ingin tahu. Dia masih lagi tak tau tentang duduknya hubungan aku dengan doctor kesayangan dia tu. Dia tak tau yang doctor kesayangan dia tu dah jadi milik aku. Kalau dia tau ni, Mau dijeritnya karang. Satu bangunan ni dengar. Baik aku diam dulu. Biarkan dia berteka-teki.

"Faiz…ceritalah kat aku."
Rayu Ellin lagi sambil menyatukan kedua tangannya dan menggenggamnya. Macam orang cina sambut tahun Baru Cina. Gong Xi Fa Cai…Gong Xi Fa Chai…Tapi, aku masih lagi diam. Tidak menjawab kata-katanya. Biarkan terus jadi tandatanya padanya

"Adik dia masuk hospital kan? Teruk ke? Kau dah pergi tengok?"
Aku mengalih topic perbualan. Mahu lari dari soalannya itu.

"Ha’ah. Masa mula masuk tu memang teruk dan agak kritikal sikit lah. Tapi bila abang dia datang, keadaannya stabil sikit lah. Entah apa yang Dr. Sharizal tu buat kat adik dia agaknya. Entah apa jenis rawatan yang dia buat pun aku tak tau lah. Esoknya dah pindah wad biasa"
Terang Ellin padaku. Aku terangguk-angguk. Apa agaknya dia buat kat Ija yek?

"Habis tu, kau dah tengok dia ke?"
Ellin menggelengkan kepalanya. Aku mencebikkan muka.

"Aku belum tengok lagi. Tak sempat"
Ah, budak ni. Memanjang tak sempat saja. Yang disempatkan dia hanyalah bergosip dan bergosip. Lebih-lebih lagi kalau ada kroni ngam ho dia tu. Siapa lagi kalau bukan Dr. Maisara tu. Aku berbisik di dalam hati.

"Hah, apa cerita kau dengan Dr. Sharizal? Masa kat kampong kau, dia macam mana?"
Aduh…dia nak korek juga tentang aku dan Dr. Sharizal. Baik-baik aku dah tutup cerita tentang aku tadi, tiba-tiba dia terbitkan lagi. Ish…budak ni memang takkan puas hati selagi tak dapat korek rahsia aku.

"Alah, nantilah Lin. Nanti aku cerita kat kau. Nak cerita kat sini, tak sesuai lah. Tunggu time rehat heh"
Putusku akhirnya. Cuba mengelak. Sebenarnya aku takut didengar oleh staff lain yang bertugas kat kaunter ni. Mereka ni tengah dok pasang telinga jek. Nanti, tak pasal-pasal kena gossip. Aku tak suka kena gossip murahan ni. Hehe…

Ellin mencebikkan bibir. Tak puas hati dengan jawapan aku. Dia menjeling sekilas ke arah aku.
"Kau ni, memang suka tanguh-tangguhlah. Tak suka tau."

Protesnya dan menjelingku lagi. Macam jelingan budak-budak tengah bergaduh. Aku ketawa kecil sambil menggeleng-gelengkan kepala. Perangai dia macam tulah bila tak dapat apa yang dia nak, dia menjelinglah. Haih..macam budak-budak saja.

"Hah!!"
Opocot mak kau! Serentak aku dan Ellin melatah. Menyebut benda yang sama pulak tu. Pen yang aku pegang habis tercampak entah ke mana. Aku dan Ellin memandang ke depan kaunter. Dr. Azri sedang mengenawakan kami. Bagero betul doktor ni. Dialah yang bertanggungjawab memeranjatkan kami tadi. Aku dan Ellin serentak dan spontan menampar lengan doctor itu.

"Aduh!! Pergh! Perit beb!"
Jeritnya sambil menggosok-gosok lengannya yang ditampar kami. Aku dan Ellin mengenawakannya. Dia menyeringai. Nasib baik gigi dia cantik dan bersih, kalau tak, sendiri mau ingat lah. Hehe…ini ialah Dr. Azri. Doktor yang paling kelakar dan kalau tengok langsung tak macam doctor. Nak tau kenapa? Dia ni suka buat lawak dan buat orang ketawa. Muka pulak sedang elok macam Nabil Raja Lawak. Adalah sipi-sipi sikit. Bibir tu, kalau tak tersenyum dan tersengih bukanlah Dr. Azri namanya. Paling dia suka bila buat aku dan Ellin sakit jantung’ macam yang dia buat tadi.

"Korang ni…kalau nak tampar tu, biar lah pelan sikit. Orang kata, tampar-tampar manja. Ni, macam nak tampar boyfriend jek bila tengah gaduh. Berbirat kulit aku ni"
Aku dan Ellin ketawa. Kami masing-masing menunjukkan ibu jari padanya.

"Tulah, padan muka. Sapa suruh sergah kami macam tu. Kan dah kena penampar Johor plus Perak dah."
Ellin menjawab sambil tunjukkan thumbs up. Aku mengiyakan. Memand padan muka dia. Kus semangat! Nasib baik aku tak melatah lebih-lebih. Aku ni dah lah kuat melatah. Ish…memang bertuah betul doctor sorang ni.

"Huahuahua…hangpa dok bergosip je dari tadi. Tu yang cek pi sergah. Baru sergah cam tu, dah melatah. Huahuahua…"
Dia mengenawakan kami gaya Saiful Apek. Sipa buat isyarat ‘gitu-gitu’ lagi. Kami mencebik.

"Ha, Dr. Azri datang ni nak ambil ubat ka?"
Ellin yang rajin melayan dia terus bertanya. Aku pula lebih suka mendiamkan diri. Ellin yang rajin melayan doctor muda ni. Biarkan dia layan.

"Apa ni, janganlah panggil I doctor, panggillah I ni abang Azri"
Serentak dengan itu dia mengenyit mata pada Ellin. Aku meletuskan tawa sementara Ellin menunjukkan isyarat mahu muntah. Aku menggeleng-gelengkan kepala. Tengoklah, dia dah buat dah. Dah mulalah tu. Dr. Azri ni memang suka mengusik si Ellin ni. Entah-entah, dia suka kot kat Ellin. Manalah tau kan..

"Ish…geli pulak tekak ni nak panggil apa? Abang azri? Huih…"
Ellin menjuihkan bibirnya. Tangannya ligat menari-nari di atas kertas putih. Aku ketawa kecil melihat gelagatnya.

"Alah Dr. azri ni, cakaplah datang sini sebab nak mengorat si Lin ni. Tak payahlah nak segan-segan heh"
Aku mengusik dan menyenggol lengan Ellin. Pantas Ellin menampar lenganku. Dia menjegilkan matanya padaku sambil mulutnya terkumat-kamit bercakap sesuatu. Padan muka dia. Selalu suka sangat usik aku, sekarang giliran dia pulak.

"Awak ni, Faiza. Janganlah cakap macam tu, ish….malulah saya. Auw…"
Makin kuat ketawaku bila melihat gelagat doctor sorang ni yang meliuk lentokkan tubuhnya macam ‘adik-adik’. Aku tengok Ellin dah mula memuncung dan masam. Marahlah tu. Biarkan dia.

"Tak payah malu-malu. Cakap jek dengan saya. Kita boleh kawtim-kawtim. Haha…"
Aku makin galak mengusik Ellin. Ellin makin memanjangkan lagi muncungnya bila aku menjeling sekilas ke wajahnya.

"Alamak…dah keluar dah muncung itik dia tu. Dah boleh buat ampai baju dah. Ahak…takdelah Lin. Saya ni gurau jek. Janganlah ambil hati. Ambillah isinya. Lagi sedap bila dapat makan peha ayam. walaupun hati tu bagus untuk kesihatan. Usahkan hati, paru-paru, jantung, buah pinggang…eh, boleh makan ke buah pinggang tu? Ah…tak kisahlah…janganlah marah. Macamlah baru sehari dua kenal saya. "
Dr. Azri memujuk. Dalam pada pujukannya tu, ada juga diiselitkan lawak sikit walaupun tak keterlaluan. Aku lihat Ellin tersenyum sikit. Lepas tu muncung semula. Dia menjeling ke muka Dr. Azri dan kemudiannya aku.

"Entah. Rileklah. Selama ni kau usik aku dengan Dr. Sharizal takde pun aku marah. Aku cool jek apa."
Aku pula memujuk. Alah, pujuk-pujuk ayam jek. Ellin ni kalau aku tak pujuk pun, dia tetap tegur aku sebab kat sini aku je kawan dia yang paling rapat.

"Awak dengan Dr. Sharizal? Aha…ada apa-apa ke ni? Cuba cakap dengan saya. Ha…"
Alamak! Macam mana boleh terkantoi pulak nii! Kenapalah mulut aku ni gatal mention nama Dr. Sharizal pulak? Pulak tu, dikaitkan dengan aku. Aduh…apa aku nak cakap ni? Kantoi aku macam ni. Mati…

"Sebenarnya doctor, diorang ni…"

"Takde apa-apa. Takde apa-apa"
Aku memintas kata-kata Ellin sambil menggeleng-geleng beberapa kali. Kaki kiriku sempat memijak kaki Ellin samapi dia menjerit sakit. Padan muka! Dah mulalah tu! Aku menjeling Ellin di sebelah. Dia menggosok-gosok kakinya yang dipijak aku tadi. Untung aku pakai sandal saja. Kalau pakai kasut tumit tinggi, mahu cagu kuku kaki dia aku pijak.


"Diorang ni…"
Sekali lagi aku pijak kaki Ellin. Nak menyambung lagi pulak. Budak ni. Geram betul aku! Nak buka cerita pulak. Dr. Azri dah pandang aku lain macam sambil tersengih-sengih.
Kening sebelah kirinya dinaikkan berulang kali. Aku dah mula tak tentu arah bila raut mukanya yang bersahaja itu cuba memprovok aku. Aduh…aku rasa macam nak jotos saja kepala si Ellin ni. Kepala aku juga aku nak jotos sebab aku yang memulakannya dulu. Mulut ni boleh pulak terlangsung sebut nama dia. Aku pun tersengih-sengih sumbing ke arah Dr. Azri yang nyata dapat menghidu sesuatu tentangku dan Dr. Sharizal.

Trutt..trutt…
"Alamak! Dah kena panggil pulak. Ok, girls! See you!"
Dia terus berlalu dari kaunter. Aduh…aku menarik nafas lega. Selamat aku. Fuh…kalau tak, tak taulah aku nak cakap apa. Nasib baik dia ada hal kecemasan tadi. Tak payahlah aku perah otak nak kelentong dia pulak. Nafas aku yang mula nak menyempit tadi beransur-ansur pulih sepenuhnya. Aku mengurut-urut dada. Aku memandang Ellin.

"Kau ni! Mulut tu takde insurans ke? Ish…"
Aku menampar lengannya geram. Dia suka-suka ketawa pulak. Makin geram aku dibuatnya. Aku menghadiahkan jelingan mata yang tajam menikam padanya.

"Padan muka kau. Kau nak mengusik aku ya tadi. Ha, sekarang dah kena. Kalut kau nak menjawabnya tadi. Nasib baik Dr. Azri tu ada hal tadi, kalau tak, terpaksalah kau menjawab dia."
Balas Ellin sambil menaikkan ibu jarinya pada aku. Huih…geram betul aku. Dia menjelir lidah padaku.

"Aku malas nak bagitau kau pasal aku dengan Dr. Sharizal semasa kat kampung. Tungulah kau sampai bila-bila. Dah, aku nak pergi ladies kejap."
Kataku seakan-akan merajuk. Aku saja nak pancing dia. Ellin membulatkan matanya dan mengikut aku keluar dari kaunter.

"Faiz! Alah, sorry lah. Ok..ok…aku tak buat lagi"

"Sorry naik lorilah!"
Laungku padanya. Hehe…padan muka dia. Nak tau cerita aku ye? Ha..tunggulah kau kat situ. Kenakan aku lagi.

"Faiz!"
Jeritnya.

…………………………

Saat aku nak melintas ke bilik air, aku ternampak Dr. Sharizal sedang bercakap di dalam telefon. Pantas aku menyembunyikan diri di balik pintu. Takut dia nampak aku pulak. Dia bercakap dengan siapa agaknya ya? Aku mengintai dia dengan penuh hati hati. NAmpaknya macam tengah bertikam lidah saja. Berkerut-kerut mukanya aku tengok. Serius semacam. Kejap ke sana, kejap ke sini. Dengan siapa dia cakap ye? Aku cuba menelinga. Tak pasal-pasal aku jadi penyiasat persendirian hari ni.

"Bonda, janganlah macam ni. Dulu bonda juga yang suruh Shah cari. Sekarang Shah dah jumpa, bonda tak setuju pulak. Kenapa Bonda? Enough! Shah dah lamar dia dan dia pun dah setuju untuk jadi permaisuri hati Shah. I will marry her, Bonda. Apa? Tengku Shareen? No. I’m not fall in love with her. Full stop!"
Bonda? Aik? Macam anak raja pulak nak berbonda-bonda ni. Tengku Shareen? Siapa pulak Tengku Shareen tu? Sekali lagi aku mengerutkan dahi. Entah-entah? Tengku Shareen pilihan Bonda dia tu. Aku menutup mulutku yang terlopong. Cuba menelinga sekali lagi. Dinding ni tebal sangatlah! Tak dapat aku nak dengar dengan jelas apa yang dia cakapkan tu.

"Bonda, apa ada pada darjat? Kita semua sama bonda. Darah yang mengalir dalam tubuh badan kita ni warnanya merah juga. Tak ada bezanya. Oh, sebab kita keturunan kerabat diraja, kita lainlah ye. Kena cari yang berpangkat dan berharta macam kita ya? Macam tu? "
Aku membulatkan mata. Mulutku sekali lagi melopong. Kerabat? Dia anak kerabat diraja? Tak ada pulak dia atau Ija ceritakan tentang susur galur keturunan dia. Hati aku dah mula berdebar. Jantung aku dah mula berdegup laju macam enjin motobot. Lutut aku jadi macam tak seimbang bila dapat berita yang aku curi-curi dengar ni. Betul ke? Atau aku yang silap dengar? Aku mencuri dengar lagi perbualannya.

"Her name is Faiza, Bonda! Bukan budak kampung! Dia ada nama. Don’t call her like that Bonda! Bonda, Shah sayang dan cintakan dia. I love her very much. Very much bonda. So, please…jangan halang cinta Shah pada dia. Kalau Bonda tak nak pinangkan dia, fine! Shah suruh saja Pak Mail dan Mak cik Zaiton yang pergi pinang dia!"
Aku terkesima. Tersandar pada dinding. Termenung. Tak percaya. Terkebil-kebil mataku seketika. Betul ke apa yang aku dengar ni? Betul ke dia anak raja? Betul ke dia cintakan aku sampai macam tu sekali? Dia nak pinang aku? Bermacam-macam persoalan yang timbul dalam kepala otak aku sekarang. Dia…argh…! Aku cepat-cepat beredar dari situ. Nanti dia tahu pula aku mengintai perbualan dia. Aku buntu sebenarnya. Bengong. Sampai saja di kaunter, aku terus masuk dan menonong ke belakang. Ellin terpinga-pinga memandangku. Dia mengikut aku ke belakang.

"Kalau Dr. Sharizal datang cari aku, cakap aku takde. Cakap lah pergi toilet ke apa ke"
Pesanku pada Ellin. Bertambah pelik Ellin melihatku. Berkerut-kerut dahinya.

"Eh, kenapa kau ni? Kenapa tak nak jumpa dia? Apa hal?"
Bertubi-tubi dia bertanya berserta kerutan seribu di dahinya. Aku menghempaskan keluhan halus. Mimicit kepala yang tiba-tiba sakit dan berdenyut.Migrain aku dah datang lagi.

"Nannti aku cerita kat kau."
Kataku. Ellin memandang hairan. Mesti dia hairan kenapa aku tak nak jumpa Dr. Sharizal agaknya. Aku belum cerita apa-apa lagi dengan dia. Belum sempat nak cerita dah ada cerita baru lagi sensasi sekarang. Bertambah sensasi lagi kalau dia dapat tahu Dr. Sharizal tu sebenarnya anak raja. Mesti terkejut punya dia.

Akhirnya, Ellin menganggukkan kepala walaupun dia masih tidak faham kenapa aku berbuat begitu. Dia berlalu ke kaunter apabila terdengar orang menekan loceng. Aku bersandar pada kepala kerusi. Otakku ligat memutarkan semula kata-kata Dr. Sharizal yang aku curi-curi dengar tadi.

‘I love her very much, Bonda! Very Much!’
‘I love her very much, bonda! Very Much!’
Kata-kata itu masih terngiang di telingaku. Kata-kata yang begitu menusuk halus ke tangkai hati. Sungguh indah kata-kata itu di pendengaranku. Baru aku terasa diri aku disayangi olehnya. Dia memang betul-betul cintakan aku sedangkan aku? Mampukah aku nak mencintainya selepas aku tahu tentang dia? Layakkah aku seorang gadis biasa bergandingan dengannya yang tinggi darjatnya dari aku? Aku dapat rasakan jurang yang sangat besar antara aku dengan dia. Sangat besar. Mendengar dari perbualannya dengan Bonda dia sebentar tadi, dapat aku pastikan bahawa Bondanya tidak merestui hubungan aku dengan dia. Nampak sangat dia tak suka. Malah dikatakannya aku gadis kampong. Itu memang diakui, aku memang gadis kampong. Aku bahagia bila jadi gadi kampong. Tapi,..argh! Malaslah aku nak fikir! Buat sakit dada aku je.

Aku mencapai botol ubat migrain aku yang memang tersimpan di situ. Aku ambil segelas air dan telan dua biji pil sekali dan dibalas dengan segelas air putih. Aku kembali menyandarkan kepala pada sofa. Cuba bertenang. Merenung kipas yang tergantung di siling. Mataku ikut berputar mengikut rentak putaran kipas siling itu. Perlahan-lahan, kelopak mataku tertutup.

……………………….

"Kau bukan menantu pilihan aku! Aku benci kau! Kau tak layak nak bergandingan dengan anak aku! Perempuan kampong!"
Jerit bonda suamiku padaku. Aku tersentap. Airmataku sudah merembes keluar. Sampai hati dia cakap begitu denganku sedangkan sekarang aku adalah isteri kepada anaknya. Dia menjeling angkuh ke mukaku yang sedang duduk berteleku di di atas karpet mewah ini. Kepalaku ditunjal berkali-kali. Seumur hidupku, tak pernah aku dijentik oleh ibu bapaku apatah lagi ditunjal seperti ini. Pekerja-pekerja rumah macam istana ini semuanya berdiam diri dan menunduk. Mereka tidak mampu untuk menolongku. Aku memandang meraih simpati dari ibu mentuaku. Balam-balam wajahnya. Dia tak kasihan ke aku tengah mengandungkan cucu sulungnya ni?

"Bonda!"
Suamiku menjerit dari ambang pintu. Dia memandang tajam ke arah bondanya. Pantas aku bangun dan berlari mendapatkan dan memeluknya. Aku menangis di bahunya. Habislah bajunya yang wangi ni kena air liur aku. Takpe. Bukan orang lain, isterinya juga. Aku meraung-raung di bahunya.

"Abang!"
Dia memelukku erat sambil memujukku supaya bertenang. Ibu mentuaku sudah bercekak pinggang di tempatnya tadi sambil matanya memandang bengis ke arah kami.

"Shah tak sangka Bonda sanggup buat isteri Shah macam ni. Bonda tak kesian pada dia ke? Dia tengah mengandungkan cucu sulung Bonda!"
Kata suamiku. Nada suaranya tinggi menyamai suara Bondanya. Terdengar ibu mentuaku ketawa.

"itu bukan cucu bonda!"
Bondanya menjerit lantang. Matanya terus dijegilkan padaku.

"Pengawal! Tangkap Tengku Sharizal dan usir perempuan kampong tu! Bunuh dia!"
Arahnya kemudian kepada dua orang pengawal yang berbadan tegap itu. Serta-merta mereka bertindak. Aku dipisahkan dari suamiku. Aku cuba menarik tangannya tapi pengawal itu terlebih dahulu mencubit tanganku. Apa ni? Main cubit-cubit pulak! Aku gigit tangan pengawal itu. Tak lut. Gigi aku pulak yang tanggal. Mak…! Suamiku sudah menjauh dari ku. Dia telah diheret oleh dua orang pengawal tadi ke tingkat atas dan aku telah diusir ke luar.

"Abang! Tolong Faiz!"
Aku menjerit. Begitu juga dengan suamiku. Aku menjerit lagi bila sebilah pisau hendak dibenamkan di dadaku.

…………………………………

"Faiza,.."
Terasa tepukan di mukaku berkali-kali. Aku membuka mata. Mataku terbeliak. Suamiku sudah berada di depanku. Pantas aku bangun dan memeluknya. Sekali lagi aku menangis di bahunya.

"Abang jangan tinggalkan Faiz. Tolong jangan tinggalkan Faiz. Faiz takut!"
Kataku berulang kali. Lega hati aku suami aku dah ada kat depan mata. Aku takut bila terpandangkan wajah ibu mentuaku yang membengis memandangku walaupun aku wajahnya kelihatan balam-balam.

"Dia nak pisahkan kita. Dia tak mengaku anak yang Faiz kandung ni cucu dia. Abang, Faiz takut!"
Aku mengadu pada suamiku. Aku lihat raut mukanya berkerut. Aku memeluknya lagi. Gembiranya hati aku bilas uamiku tidak dipsahkan diriku.

"Faiz! Kau kenapa?"
Aku mendengar suara Ellin. Pantas aku memandangnya yang berdiri di belakang suamiku. Dia memandang pelik ke arahku. Berkerut-kerut mukanya. Macam pelik saja bila aku dah jumpa balik suamiku.

"Kau mimpi ke? Bila masa kau kahwin dengan Dr. Sharizal?"
Soal Ellin separuh ketawa. Hah? Aku terpinga-pinga dan terkejut. Aku mimpi ke? Aku memandang ke muka suamiku yang sedang menguntum senyum. Pantas aku menarik balik kedua-dua tanganku yang sedang memeluknya. Aku pandang pula ke perutku. Kempis. Aku tak mengandung! Jadi sahlah aku bermimpi tadi! Bermimpi kahwin pula dengan Dr. Sharizal dan dah mengandungkan anaknya. Ya Allah! Malunya aku! Aku pandang pula sekeliling. Sah lagi, aku berada di bilik rawatan! Mamma mia!

"Mimpi kita dah kahwin ye?"
Dia mengusikku sambil mengenyit mata. Aduh…bertambah malu aku di buatnya. Mana aku nak sorok muka aku ni. Rasa macam nak masuk balik ke perut mak aku. Bukan main-main malunya ni.

"So…sorry…tak sengaja"
Itu saja kata-kata yang mampu aku lahirkan untuk menutup malu aku. Aku tergaru-garu kepala. Dapat aku rasakan kesemua darah dalam badanku sudah berkumpul di kawasan pipiku. Malunya aku!

"Macam mana saya boleh ada kat sini?"
Aku bertanya. Memandang ke muka mereka silih berganti.

"Kau pengsan tau tak kat stor. Berapa biji pil yang kau telan?"
Sempat Ellin memerliku. Aku menjelingnya. Aku pengsan? Macam mana aku boleh pengsan? Kesan sampingan ke sebab aku makan ubat overdose? Ellin sudah tersenyum-senyum padaku. Tersenyum nakal. Aku pandang pula ke muka Dr. Sharizal yang tersenyum penuh makna padaku. Hati aku jadi tak tentu arah. Tak keruan jadinya. Dia menggeleng-geleng beberapa kali. Aku terus bangun dari katil dan ingin berlalu pergi. Kalau boleh aku nak pergi menyorok kat mana-mana biar orang tak dapat cari aku. Aku malu!

"Eh, nak kemana?"
Pantas tanganku ditarik dia. Spontan badanku berpaling dan terdorong ke tubuhnya. Nyaris lagi dahi aku menyentuh hidung mancungnya tu. Kurang seinci lagi nak menyentuh hidungnya. Pandangan mata kami bertaut. Saling renung-merenung. Cuba menafsir perasaan masing-masing melalui sinar mata. Ellin berdehem-dehem beberapa kali.

"Opss…I’m not suppose to be here. Sorry. Sorry Faiz. Maybe I better go."
Ellin mengangkat kedua-dua tangannya. Aku ingin menjerit bila lihat Ellin telah meninggalkan aku dengan Dr. Sharizal. Sempat dia mengenyit mata padaku sebelum berlalu. Kini tinggal aku berdua saja dengannya. Dada aku jadi sesak bila berada dekat dengannya. Bau wangian dari badannya menusuk-nusuk hidungku. Dia masih lagi memegang tanganku.

"Err…maafkan saya. Saya…"

"Faiza…kita kahwin?"
Hah?! Aku terkejut lantas berpaling padanya. Betul ke apa yang aku dengar ni? Dia ajak aku kahwin? Apa yang aku rasa sekarang, telinga aku belum pekak lagi untuk mendengar butir bicaranya sebentar tadi.

"Apa?"
Aku inginkan kepastian sama ada aku tak silap dengar. Dadaku semakin berdebar. Dia tersenyum dan merenung ke mataku sedalamnya. Sinar matanya yang redup tapi tajam itu membuatkan aku rimas.

"Kita kahwin. Will you be my wife?"
Sekali lagi dia melafazkan perkataan itu. Ini kali kedua selepas dia menyebut peerkataan yang sama ketika melamarku di bawah pokok jambu di kampungku. Mataku terbuntang luas memandangnya. Mulutku juga terlopong.

"Awak nak kahwin dengan saya? Kita kan baru saja declare. Takkan secepat itu…"

"I love you."
Ucapnya lagi padaku. Aku terpempan.

" Saya dah tak boleh tahan-tahan lagi perasaan pada awak. Dah tak terbendung lagi. Bila awak terima lamaran saya tempoh hari, hati saya gembira bukan kepalang kerana itulah benda yang saya tunggu-tunggu selama ini. Hati saya benar-benar ikhlas cintakan awak Faiza. Dan saya ingin memiliki awak. Percaya atau tidak, saya dah mula jatuh cinta dengan awak sejak kali pertama saya nampak awak. I really love you"
Aku terlopong bila mendengar bait-bait katanya. Hatiku sedikit tercuit dengan kata-kata yang diucapkannya sebentar tadi. Benarkah? Benarkah dia cintakan aku sampai macam tu sekali? Aku jadi keliru dan bingung.

"Saya…saya tak…"

Trutt…truttt…
Alat keluinya berbunyi nyaring tanpa sempat aku membalas kata-katanya.

"Sorry, I’d have to go. But, we talk about this later. I’ll call you. Bye, sayang"
Dia menepuk pipiku sebelum pergi. Aku hanya melihatnya bergegas pergi dan meninggalkan aku di bilik rawatan. Aku terduduk di kerusi. Fikiran aku berputar-putar mengulangi kata-kata yang dilafazkan dia tadi. Bukan aku tidak suka. Siapa yang tidak suka bila diri dilamar oleh orang yang berkedudukan macam Dr. Sharizal. Dahlah handsome, berkerjaya, bijak, baik dan anak kerabat di raja. Kerabat diraja? Itu yang merisaukan aku. Aku risau bila memikirkan hal itu. Hal itulah yang menjebakkan aku sampai aku tertelan ubat migraine overdose. Telinga aku sendiri yang dengar perbualan dia dengan ‘bonda’ dia walaupun aku tak tau apa yang Bonda dia katakan. Aku Cuma mendengarnya dari mulut dia saja ketika aku mencuri dengar tadi. Dari kata-katanya, aku dapat rasakan, Bonda dia tak merestui hubungan aku dengan dia. Jadi, harus bagaimana aku hadapinya nanti? Mampukah aku? Aku sendiri pun tidak pasti.
posted by Penulisan2u @ 6:06 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
60 Comments:
  • At 27/10/09 10:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    appynyer aku first komen he2...best cpat continue...yer
    -nk-

     

  • At 27/10/09 10:07 PG, Anonymous lyna said…

    ahah..owg 1st k
    kelakarn y nak terburai isi
    perut den ni hah...
    camner l;a si faiza ni boleh termimpi...
    cepat sambung dah x sabar nak taw tentang lamaran dr.shah

     

  • At 27/10/09 10:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alllllaaaaa..... mimpi..., buat suspen je... best sangat tau... novel ni dah keluar pasaran ke?? nak beli laaa..

     

  • At 27/10/09 12:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt2 lar smbung...xsbr nk tau citer nie ag..best sgt..novelnye dah keluar ke??

     

  • At 27/10/09 12:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha,,klakar2,,mmg malu gler ah faiza,,cpt2 smbg ye,,

     

  • At 27/10/09 2:28 PTG, Blogger asyekin said…

    sambung laa...
    x sabar..
    dr shahrizal....
    fuh...
    jejeka idaman..
    hahhahahhahh

     

  • At 27/10/09 3:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x sangka yer dr sharizal tu kerabat diraja...anyway citer ni memang x disangka..best arrrr...kelakar lak tu watak faiza.x sbr nak tau ending citer nih ..tp mcm pnjg jer lg..kuarkn novel ar..sure beli punya.

     

  • At 27/10/09 4:11 PTG, Anonymous sn0w_princess said…

    best sgt..cpt2 la smbung..
    nvel dah kuar kew..

     

  • At 27/10/09 7:13 PTG, Anonymous pudi said…

    syoknya...bla lg nk smbungnya jgn lmbat sngat,x sabar dh ni....

     

  • At 27/10/09 7:51 PTG, Blogger miz ruha said…

    wei...
    smbg cpt2...

    bleh plak mimpi....
    hehe...

    suke shah ngan faiza...

     

  • At 27/10/09 8:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni mmg best..cepat la sambung..x sabar nak baca lagi nih..the best antara sume yg aku dag baca

     

  • At 27/10/09 9:30 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    haha..boleh lak faiza mimpi kawin ngan dr shahrizal..
    siap ngandung g..kelakar la.. :)

     

  • At 28/10/09 1:15 PG, Anonymous missy_21121 said…

    bestnyer cter ni...
    cpt la cont...tak sabr nak tau smbungan die ni...

     

  • At 28/10/09 7:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam mel mellisa..
    bes nye..!!!
    kelako mmpi dia...hahaha..
    gud job..cepat la smbung..
    ade blog x..???
    keep up a gud work..!!
    niya1501@yahoo.com

     

  • At 28/10/09 8:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best sesangat!
    next, camne eark..?
    continue lar lagi mel mellisa...



    _i'm gurlz_

     

  • At 28/10/09 11:02 PG, Anonymous dhea said…

    beshhhhhhhhhhhhhhh..
    cpt r smbg...
    x sabo nie..
    well..gud job!

     

  • At 28/10/09 1:48 PTG, Blogger hOney n' cLOver said…

    really enjOy..
    cmNe la leh kNtoi nih...

    =^.^=

     

  • At 28/10/09 8:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestla critanya.......harap ada sambungan tak sabar nak tau ending......

     

  • At 30/10/09 4:46 PTG, Blogger miza said…

    mmg best ar citer nie...tgelak srg2 aku kt opis nie...alangkah indahnye kalo aku dpt laki yg mcm 2...eemmm...

     

  • At 1/11/09 2:48 PTG, Blogger Julieza said…

    best giler..
    pndai la penulis nie..

     

  • At 6/11/09 3:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestt....teruskan usaha

     

  • At 13/11/09 10:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe...best sesangat-sanagt best...
    ketawa sorg2 aku bla baca part dia mimpi n bgun2 peluk dr. 2...
    aigooo...dgn aku2 jadik mat jenin..
    good 4 writer..
    pandai buat org terbawa2 dlm crita ni...

     

  • At 23/11/09 11:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestlah crita ni,cptlah smbng crita ni x sabar dah nak baca crita ni lg.................syabas 2 ye utk penulis ni............ok.bye...

     

  • At 23/11/09 8:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    teruskan berkarya!!!!

     

  • At 26/11/09 12:39 PTG, Blogger MizZ_AnN said…

    hadoiii..kelakar gler time mmp tu~ satu opis pandang aku sbb gelak kuat sangat...ahahahha malu lak aku! heheheh cepat2 sambung tak sabar nak tau lamaran dier... best2..gud job....

     

  • At 30/11/09 2:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ur story best..macam tak tertumpu kat satu plot je..macam drama..ada love..ada family...freidship..all in...x macam setengah cerpen satu je plot sampai terbawak2 ke kisah dua insan tu je..yg ni ada masa u alihkan ke suasana family..good.. i like!

     

  • At 10/12/09 4:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnya... cepat cikit sambung

     

  • At 8/1/10 1:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    im so impress with ur writing la...
    cm nela leh ade idea nk wt lwak cm2 an...sy ase cm nk ngis bce cz gelak non stop..hahahaha
    ~cute story~

     

  • At 15/1/10 1:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Asal ekh kalau saya nak tgok novel yg dah diupdate tu ssh sgt..kalau tgok kat 'koleksi novel' mmg x d la..x kan dah berbulan2 still episode ni lagi... kenape admin x update trus kt sni..saya x tau mana nak cr lgi..klu sesape ley bgtau tolong email saya niya_syuhadah@yahoo.com

     

  • At 6/2/10 12:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lar..puas hati tp masalah 2 darjat lar plak...

     

  • At 3/3/10 4:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eee... bestnyer...
    xsbr la nk bc yg strusnye...

     

  • At 4/3/10 1:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe..best2..aku dh mcm org gila coz snyum sorg2 time bc citer nie..x thn r dgn ayt "malu smpai rse nk msuk dlm perut mak blik' tu..haha

     

  • At 7/3/10 2:09 PTG, Blogger rini hamiza said…

    mel..bile nak continue??..ari2 bke,xupdate pun..
    wat cite best2 yer..truskan berusaha.. =)

     

  • At 19/5/10 1:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln cerite sgt interesting!!ase senak perut ketawa..
    ble nk terbitkn novel?
    xsbr nk beli..hehe

     

  • At 21/5/10 12:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wat la nvl..lg bez,x yah nk tggu smbngan...hehehe

     

  • At 22/5/10 2:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt laa..glak sakan bce part mmpi faiza 2,klakar glerr...cpt2 la smbg,,,

     

  • At 29/6/10 11:28 PTG, Anonymous saleha89 said…

    best nye......
    cpt lh smbung x pun uat novel.........:)

     

  • At 19/10/10 11:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud job..
    story y menarik...
    keep it up!
    gud luck

     

  • At 1/11/10 12:55 PTG, Anonymous eimaku said…

    mel...cpt smbung cte ni...best...yg plg best da bce..trbitkn nvl la...u hv a big talent....full of romance,humor n mcm2 ada......nice storyboard n everything almost perfect..keep it up...cpt2 smbung,can't wait anymore...please.....blog de x??

     

  • At 8/11/10 4:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2.....
    biler nak sambung?...

     

  • At 21/11/10 1:05 PTG, Anonymous Nono White..... said…

    huuhuhu......dah jd novel sudaaaa........nak beli nak beli...uhuhu....bstnye novel nie....waaaaaaaaa

     

  • At 2/12/10 6:17 PG, Blogger zilaGILAlalala said…

    best story ni :) good luck utk penulisnye ya ;D

     

  • At 9/12/10 4:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestla citer nie,cepat sambung yer..

     

  • At 11/12/10 5:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best laa..cpat sambung yer..cayok2

     

  • At 15/12/10 8:31 PG, Blogger rini said…

    novel dah keluarkan..xsabar nak dapatkan..

     

  • At 26/12/10 10:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyew....
    sambung cpt sikit...

     

  • At 14/1/11 7:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...cepat lah smbung...xsabaq nie nak taw ending nyer...
    faiza klakar lah..hihih...suka2...

     

  • At 14/3/11 10:07 PTG, Blogger Sya Ecah said…

    sambung ar,, cpat..
    lucu ade, romantik ade, sweet ade..
    semua nye ade. hehe ..
    please.. up date scepat mungkin......

     

  • At 15/3/11 11:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez arh cter nie..abiz 2 bler nk smbung nie..da xsbar2 nk bce nie....jlan cter dye mnrik cangat....trusknlah crter nyer ea....

     

  • At 17/3/11 2:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    please...smbg cepat yer.....

     

  • At 23/4/11 4:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..unexpected who dr sharizal....

     

  • At 3/5/11 2:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i like.ble nk kuar kt pasarn?????

     

  • At 29/5/11 4:10 PTG, Anonymous momoe said…

    hi mel, so bila nk continue story...best sgt, hope ASAP

     

  • At 28/7/11 4:24 PTG, Blogger Ilya Maju Collection said…

    BEST..TP mcm takde continue ajer..kena beli buku ker? hehehe..good luck..

     

  • At 30/7/11 5:32 PTG, Blogger Atikah Bahar said…

    bestnya .. x sabar nk tnggu sambungannya :D

     

  • At 17/9/11 7:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye...........
    tiba2 plak dr.shah tu keturunan diraja.......
    cpat smbug.... nk tau camme plak pas2

     

  • At 12/10/11 5:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnya...citer ni,xspecilly dr.shahrizal yg handsome 2....
    xsbr nak baca yg selanjutnya....

     

  • At 1/11/11 12:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahha...lucu la bab dia mimpi tue....
    good2,jalan crita yang sangat menarik...
    so bila nak sambung lagi,,,tak sabar benar nak baca..
    cepat2 lah erk sambung....

     

  • At 28/12/11 2:17 PTG, Anonymous like NOVEL said…

    agak2nye kn ble nk smbung ehh....
    dri 2009 smpai 2011 tk ada smbungan pn...
    tk best lh cam nie...
    kita orng semua dah syok bca, apasal biar tergntung ????
    apa2 pun citer nie mmng best..
    tpi lgi best klau ada smbngan...

    PLEZZZZ... SAMBUNG !!!!

     

  • At 27/7/12 9:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez giler novel nieyh .

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group