BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Oktober 27, 2009
Novel : Demi cinta Liyana 5
Nama Pena : LC

Bab 5

" Liyana…" Sapa suara itu mesra. Adib riang melihat wajah Liyana terpacul di situ. Liyana tergamam, serta merta peristiwa tengah hari tadi muncul diingatannya.

" Liyana…boleh kita cakap sikit? Kita duduk kat sana." Ajak Adib. Wajahnya ceria. Liyana hanya menurut langkah Adib ke meja paling belakang di dalam perpustakaan itu. Itulah perangai budak sekolah yang tidak bermoral. Selalu menyalah gunakan perpustakaan untuk dating.

Dating? Kami bukan salah seorang daripada pelajar yang tidak bermoral tau. Kami bukan dating, kami hanya bercakap, seperti yang Adib cakap tadi. Liyana meninggalkan buku yang hendak dipulangkan di kuanter. Urusan itu biarlah pustakawan je yang uruskan, janji aku dah pulangkan.

" Liyana…Adib betul-betul nak Liyana jadi kekasih Adib." Belum sempat Liyana duduk Adib mula bersuara. Dia tercengang.

" Adib…kau bergurau kan? Kau sengaja nak mainkan aku. Kalau kau masih kecil hati dan berdendam dengan aku pasal hari tu, aku minta maaf, aku tak tau ibu kau dah…dah..kau sendiri tau kan. Dan kau jugak patut minta maaf kat aku sebab…dahi aku. Dahi aku dah bertampal dengan plaster ni. Malu aku nak tayang muka cute aku tau." Leter Liyana panjang lebar. Adib hanya tersenyum. Eh! biar betul beruk ni? Hati Liyana keliru melihat senyuman Adib.

" Tak lah Adib serius. Adib dah jatuh cinta kat Liyana. Adib minta maaf sebab buat Liyana macam tu. Adib janji tak buat lagi." tercengang Liyana mendengar pengakuan Adib. Bahasa ganti nama diri pun sudah bertukar Adib dan Liyana! Hmm…boleh tahan! Eh! boleh tahan apa.? Tak boleh jadi ni. Mana pergi Aku dan Kau? Dia salah makan kot! Liyana pandang wajah Adib lama. Handsome! Tenang saja hati kalau tengok muka beruk ni lama-lama. Eh! Apa yang aku melalut ni?

" Duduklah dulu Liyana…dari tadi berdiri…kenapa? Ada bisul kat punggung tu?" Liyana bengang mendengar kata-kata sinis Adib. Dia terus menghempaskan punggungnya sebagai bukti kata-kata Adib tadi salah.

" Kau ni kenapa? Dah sewel? Mereng?" Dengus Liyana dengan wajah kemerahan. Dia masih malu dengan apa yang diperkatakan Adib tadi. Tentang luahan Adib dan tentang tuduhan Adib di punggungnya ada bisul.
Adib angkat muka mengambil kesempatan itu memandang wajah Liyana. Liyana tunduk malu. Wajah kemerah-merahan itu direnung lembut. Dia pasti dengan perasaannya. Dia benar-benar cintakan Liyana.

-Hoi budak sekolah tak boleh bercinta tau.

Adib gelisah mendengar suara yang tiba-tiba menganggunya. Pergilah kau. Budak sekolah pun manusia jugak, ada perasaan ingin dicintai dan mencintai…teriaknya pada suara itu.

" Liyana…kenapa diam? Dah jatuh hati kat Adib?" Adib tersengih nakal.

" Tak eh! aku nak balik." Pantas angkat punggung dan melangkah ke arah Nurain. Kalau berlama-lama dengan Adib di situ, entah-entah teradai jugak hati aku kepada musuh tradisiku itu. Hal itu tak boleh jadi. Lagipun dia malu apabila beberapa mata di dalam perpustakaan itu memandang mereka dengan pandangan sinis.

" Ain…jom la balik…" Pujuk Liyana.

" Tunggulah kejab…aku tak ingat hari ni kami ada meeting dengan group yang bertugas di pintu pagar sekolah. Kami baru nak mula ni." Balas Nurain. Liyana mengambil keputusan untuk balik sendiri. Dia tidak mahu Adib kembali menuju ke arahnya.

" Gunalah payung Adib ni…" Adib menghulurkan payung kepada Liyana. Liyana menggeleng, terus berlalu. Sampai di depan blok, Liyana mengeluh perlahan. Menyesal kerana terlalu ego tidak menyambut pertolongan Adib tadi.

" Payung tak ada…" rungutnya melihat hujan makin lebat.

" Ambiklah payung ni.." Sergah satu suara. Liyana serba salah mahu menyambut payung Zamri. Zamri budak kelas sebelah. Kalau tak ambik kang aku basah kuyub, dia melorotkan matanya ke arah bajunya yang berwarna putih. Kalau pun aku redah, tak ke nanti baju akan melekat ke tubuh? Sejak memahami perubahan-perubahan bentuk badannya Liyana tidak lagi suka berhujan. Takkan nak bagi orang tengok percuma body aku? Lambat-lambat Liyana menyambut.

" Hmm..thanks… InsyaALLAH, esok saya pulangkan." Balas Liyana sambil memaksa diri untuk tersenyum. Bukan hendak mengutuk atau berperasangka. Tapi memang hatinya tidak berkenan kepada Zamri. Muka bolehlah tahan..walaupun tidak sehansome Adib.

Adib! Eh! kenapalah dia jugak yang aku ingat? Aku nak sambung balik pasal si Zamri ni..memang aku tak suka. Dia ni nampak perempuan macam nak telan je. Menurut rakan sekelas dengan si Zamri ni, Zamri memang perasan handsome. Hisy…lelaki yang sepatutnya dielak.

" Tak payah pulangkan pun tak apa." Zamri bersuara lembut. Liyana menahan hati, terasa loya tekaknya.

" Esok saya pulangkan. Tapi macam mana awak nak balik ni?" Tanya LIyana.

" Saya boleh tumpang kawan." Jawab Zamri.

" Ok..saya balik dulu." Liyana berlalu. Zamri tersenyum. Liyana gadis idaman pelajar lelaki di situ. Kalau aku berjaya mendampingi Liyana, tentu aku boleh berbangga kepada rakan-rakan yang lain. Selain cantik, dia tahu Liyana jugak anak orang berada. Dia tahu hal itu dari rakan-rakan yang berasal dari sekolah yang sama dengan Liyana.

Adib menyepi di anak tangga. Sungguh! Hatinya rasa dihiris sembilu. Sakit! Terlalu sakit menahan cemburu. Liyana..kenapa kau tak faham perasaan aku? Hatinya meraung.

**************************

Sambil berjalan ke asrama Liyana teringatkan Adib. Dia kenal lama dengan Adib. Mana mungkin dia lupakan jejaka yang tidak pernah membiarkan dia tenang dan sunyi di sekolah. Dia pernah nyaris bertumbuk dengan Adib apabila Adib menyatakan dia tidak ada kakak dan abang. Dia menangis. Pantas mencabar Adib untuk bergaduh di belakang kelas mereka pada hari sabtu. Nyata cabarannya bersambut, dia yang sudah bersedia membawa batang penyapu. Adib turut membawa batang penyapu. Masa itu mereka masing-masing baru di tingkatan dua. Mujur pergaduhan mereka di leraikan oleh ibu dan kakak Adib yang kebetulan menziarahi Adib yang tidak balik ke kampung minggu itu. Mula-mula dia takut-takut melihat ibu Adib. Tapi dakapan erat wanita itu mendamaikannya.

"Kenak tok?" ’ Kenapa ni?’ Liyana tidak lupa betapa lembut dan mesra suara itu bertanya sambil mengusap pipinya yang sudah basah.

" Nya cari kelahi dengan Adib bu." ’Dia yang cari gaduh dengan Adib bu..’ jerit Adib yang di peluk kakak sulongnya. Nazra mencubit pipi adiknya.

" Ibu sik tanya Adib." "Ibu tak tanya Adib."Pn. Izaty tidak senang mendengar kata-kata anaknya.

" Dia…dia cakap Liyana tak ada kakak dengan abang…Liyana tak ada adik beradik sendiri…umi tak boleh mengandung lagi. Adib ejek…" adu Liyana teresak kecil.

Pn. Izaty memandang wajah yang dirinduinya itu dengan simpati. Entah mengapa dia merindui wajah milik gadis kecil itu. Wajah gadis itu milik wajah satu-satunya adik lelakinya Mansur. Mansur telah lama menghilang dengan seribu kekecewaan dan rajuk yang panjang.

"Nya cari pasal dolok bu. Nya ingkah gam gajah atas kerusi Adib sebab Adib buat laporan nya gunting pokok bunga sekolah sampei botak" ’ Dia dulu yang cari pasal bu. Dia letak gam gajah kat kerusi Adib sebab Adib buat laporan dia yang gunting pokok bunga sekolah hingga botak.’ Makin panjang muncung Liyana dan esakannya makin kedengaran.

Pn. Izaty membawa wajah gadis itu ke dadanya, dipeluknya erat. Nazra menahan gelak mendengar cerita adiknya, tidak menyangka kenakalan gadis yang erat dipelukan ibunya. Dia turut merenung wajah gadis itu, matanya tidak menipu. Dia seakan pernah melihat wajah itu. Tapi dia tidak ingat siapa kerana setahunya dia pernah melihat wajah itu masa dia masih kecil.

"Iboh nangis. Sik sepatutnya Adib madah macam ye. Sik semua orang bernasib bait di kurniakan adik beradik rami. Adib sik patut molah Liyana macam tok. Sepatutnya Adib pujuknya." ’ Jangan nangis. Adib… tak sepatutnya cakap macam tu. Tak semua orang bernasib baik di kurniakan adik beradik ramai..Adib tak patut buat Liyana macam ni. Sepatutnya Adib pujuk dia.’ Nasihat pn. Izaty.

Adib mencebik. Esakan Liyana sudah mula reda. Dia memang marah apabila Adib membuat laporan kepada cikgu Halim, yang dia memotong pokok bunga sekolah mereka sehingga botak. Dia dihukum menanam kembali pokok bunga itu. Dia memotong pokok bunga itu sehingga botak kerana marah kepada anak tukang kebun di sekolahnya yang mengatakannya berlagak dan selalu mencari pasal kepadanya.

Selepas itu dia membalas dendam kat Adib pula dengan meletakkan gam gajah ke kerusi Adib sehingga Adib terpaksa menggunting punggung seluarnya kerana kerusi melekat dipunggung seluar. Auntie Normaizanya memang marah kepadanya. Auntie Normaiza turut membayar ganti rugi dengan membeli seluar baru untuk Adib. Bukan itu saja, dia dihukum auntie Normaizanya mencuci tandas di rumah sebulan. Selama ini dia bergilir mencuci tandas di rumah dengan auntienya. Tapi, kerana Adib, dia membuat kerja itu selama sebulan tanpa henti.

" Liyana dengan Adib sama-sama minta maaf ye…" Pujuk pn. Izaty. Liyana memandang Adib dengan muka keruh. Perlahan-lahan dia melangkah ke arah Adib dan menghulurkan tangan. Bagai hendak tak hendak je Adib meyambut.

" Aku minta maaf." Ucap Liyana.

" Aku pun." Balas Adib.

" Mak cik…Liyana minta diri dulu. Nanti ibu Za cari…" Beritahu Liyana. Dia bersalaman dan mengucup tangan pn. Izaty dan Nazra dan menjelirkan lidah ke arah Adib sebelum berlalu. Dia masih ingat betapa mesranya perasaannya dengan pn. Izaty.

Auk…auk….

Opocot! Liyana berlatah apabila mendengar bunyi salakan anjing yang berdiri tidak jauh darinya. Anjing itu sedang bersantai sambil mengeringkan bulu di bawah pokok di tepi jalan.

Liyana kecut perut, kenapalah binatang sekor ni buat sekolah ni macam sekolah dia.? Budak-budak sekolah itu memang sudah biasa dengan kehadiran anjing di sekolah mereka, tapi kehadiran haiwan haram itu tetap menakutkan. Pernah jugak dia terdengar anjing-anjing itu mengejar rakan-rakannya.

Liyana takut sekali apabila matanya bertembung dengan anjing yang nampak santai itu. Dia memberanikan diri melangkah perlahan-lahan melalui anjing itu. Dalam hati tidak habis-habis berdoa agar anjing itu tidak mengejarnya.

Auk…auk…

Liyana terkejut, tanpa menoleh dia membuka langkah seribu. Dia tercungap-cungap mengatur nafas apabila sampai di blok asrama. Mujur anjing itu tidak mengejarnya seperti kebiasaan. Mungkin sebab hari ni hujan kot!

" Haha…dari jauh aku tengok kau berlari." Liyana tersenyum dengan Ijah rakan sebiliknya. Dia masih termengah-mengah.

" @$%%%###@. Benci betul aku kat asuk tu." Liyana sempat menyumpah kerana sakit hati.

" Pandailah kau cakap Sarawak.." Puji Ijah.

" Sikit je aku pandai. Tapi aku faham apa yang korang cakap tau. Nak sebut tu lah…Lidah aku rasa terseliuh je…" Ijah ketawa mendengar ucapan Liyana. Liyana ikut tergelak.

Asuk? Asuk dalam bahagian Samarahan dan bahagian-bahagian yang sewaktu dengannya bermaksud anjing. Bukan anjing je yang lain. Ayam contohnya, kalau di Sarawak akan menyebut ‘manok’, kucing pulak ‘pusak’.
posted by Penulisan2u @ 5:06 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
19 Comments:
  • At 16/11/09 10:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam lc..
    asuk,manok,pusak..cikit2 lame2 pandai la kn..???
    hehehe..nice story..
    keep on writing..
    niya1501@yahoo.com

     

  • At 25/11/09 3:53 PTG, Anonymous zaitackey said…

    ak tau..lelengai,haha..
    (rindu)

     

  • At 1/2/10 7:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez la cter nie..
    bile nk smbung..
    xsabar nie..

     

  • At 19/2/10 10:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alah bila nk smbung kisah diorang ni.dh lamer tggu.

     

  • At 22/2/10 6:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    http://demicintaliyana-lc.blogspot.com

     

  • At 25/2/10 11:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy harap novel ne dapat siap dgn cpt.....

     

  • At 4/4/10 12:01 PG, Blogger anis diary said…

    salam LC..
    x sabar nak tahu kisah selanjutnya..harap cepat2 lah LC sambung kay..tq

     

  • At 22/5/10 7:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Salam... Novel ni cari kat blog LC,dah sampai bab 32 dah sekarang
    http://demicintaliyana-lc.blogspot.com/

     

  • At 6/9/10 12:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    TAK BEST LANGSUNG...BOSAN+BORING.....

     

  • At 16/9/10 10:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wehh bosan ngn boring tu sme je la ngok. ejaan je lain. mksud nye sme.. pape do.. cte nie best ape. huhu.

     

  • At 17/11/10 4:38 PTG, Blogger nana_ariffin95 said…

    BEST... HARAP2 DAPAT JADI NOVEL ONEDAY....

     

  • At 10/12/10 10:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    satu lagi kalau nak translet kan bahasa tu tlg lah jgn smbung bagi huruf dia condong ke bagi dalam kurungan ke..baru tK MENGELIRUKAN..hehe but nice story lah hehe..and iboh la kaka swk ya baku gilak x kacak upanya..hehe

     

  • At 15/2/11 3:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler citer nie!!!!
    bile nk sambung?? x sabar-sabar nk bace nie...<3

     

  • At 17/3/11 5:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gile ape org yg buat novel ni????
    dh la tk sdp....
    sape yg buat ni mmg gedik thp nk mampos....

     

  • At 19/3/11 7:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ko tu yg gile kot
    kalo x sedap jgn baca
    ko tu gile asyik xpuas hati kat karya org lain
    baik ko g check hosptl sana
    hati... kalo dah di selaput rs dengki & cemburu, mmg xpernah aman.
    xpe lc, sorg mengutuk ko, beribu yg akn back up ko
    jgn layan org gila mcm tu

     

  • At 8/6/11 4:29 PTG, Blogger qyairiana said…

    best gle novel ni...tak sabar nk tgu cte seterusnye.. :)

     

  • At 23/12/11 8:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gler cerita nie..
    ble nk smbung nie..?
    x sbar nk bc..=)

     

  • At 23/2/12 11:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gler cte nie...org yg kutuk 2 yg gler..dengki je kt org..law pndai sngt bwt la karya dri sndri best ke tak?huhuhu....

     

  • At 16/3/12 4:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    novel ni jual ke??kalo jual nk beli.. :)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group