BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Oktober 14, 2009
Novel : Coke and Sundae 4
Nama Pena : ILYA ABDULLAH

"MACAM mana ni?" soal Mat Karan gelisah. Dia mengaru-garu rambut kerintingnya ala gaya kumpulan Alleycats tu. Teman-teman yang lain turut meniru aksi Mat Karan. Syakir boleh buat muka selamba sambil mengulum lollipop. Sedikit pun tidak secemas Mat Karan dan yang lain. Masing-masing memakukan mata pada ketua kelab teater mereka yang hensem itu.
Jika bukan kerana mulut laser Syakir, pelakon wanita utama mereka tidak lari. Bukan Syakir tidak tahu Emelda gadis yang begitu sensitif. Tidak boleh di tengking-tengking sikit mulalah rajuknya datang. Nak memujuk gadis itu bukan satu tugas yang mudah. Di mana mereka perlu cari pengganti Emelda. Tarikh pertunjukkan hanya tinggal tiga hari lagi. Mat Karan cengkam kepala macam pesakit mental di hospital sakit jiwa tu. Mengerang kuat kawan tu dengan sikap sambil lewa Syakir.
"Steadylah…perkara kecik je." suara Syakir. Dia letakkan manuskripnya atas meja.
"Steady kepala tengorak engkau! Kau tahu tak pertunjukkan teater kita tinggal lagi tiga hari. Mana kita nak cari pengganti si gedik tu untuk watak Tun Teja. Itulah kau mulut laser sangat! Mel tu selagi kau tak pi pujuk selagi itu dia tidak akan jejak kaki kat pentas kita ni!" gerutu Mat Karan.
Syakir ketawa kecil. Kecoh betul kawan baiknya itu. Lantaklah kalau si Emelda tu nak merajuk. Tak luak pun. Dia memang tak suka Emelda pegang watak Tun Teja. Ada ke Tun Teja pakai make-up tebal satu inchi. Tiada ciri-ciri wanita melayu langsung. Tak natural. Syakir mahukan wajah asli! Yang natural! Tak perlu touch-up sana touch-up sini. Satu babak sudah makan masa selama dua jam semata-semata menunggu Emelda ber touch-up.
"Pasal watak Tun Teja tu kau jangan risaulah. Aku sudah punya calon yang sesuai. Kau orang jalani saja latihan macam biasa." Syakir bangkit dari kerusi. Lebar senyuman di bibirnya. Bukan susah nak cari calon untuk gantikan Emelda. Cik Nur Azyan Binti Idris kan ada. Gadis itu adalah calon yang paling atas dalam senarainya. Inilah peluang untuk dia mengenakan Azyan.
"Kau dah ada calon? Siapa?" Dahi Mat Karan berkerut.
"Sekejap lagi aku bawa jumpa kau orang. Rasanya kuliah dia dah habis. Kau orang pasti berpuas hati tengok dia nanti. Dia jauh lebih cun dari Emelda." sengih memanjang Syakir.
"Kau ni kalau tak cun kau tak nak. Kita nak cari yang pandai berlakon bukan harap pada rupa paras je." desis Mat Karan.
"Kalau heronya hensem heroinnya mestilah cun-melecun. Aku tak seleralah kalau heroin aku rupa tongkang pecah."
"Amboi-amboi! Habis si Emelda tu tak cun depan mata kau ke? Aku rasa dah cukup cun dan seksi tapi kau reject jugak budak tu! Kau tu yang mata keranjang!" Syakir ketawa besar. Mat Karan ketap bibir. Tapi tidak dinafikan perempuan mana tidak cair dengan bakal doktor yang hensem giler ni. Semua pakej ada padanya Syakir. Nasib baik Mat Karan lelaki. Kalau tidak pasti dia pun boleh tangkap cintan dengan Syakir.
"Emelda tu memang cun tapi banyak sangat tampal kat muka dia tu! Kalau tak tampal mesti muka dia macam hantu! Tak asli!" komen Syakir. Cik Nur Azyan tu wajahnya cantik asli. Tampal pun ala kadar je. Sedap mata memandang. Jika Cik Nur Azyan itu pakai tudung pasti lagi ayu dan manis gitu.
"Kau jangan main-main Syakir. Masa dah suntuk tahu!" celah Nani.
"Muka aku ada nampak main-main ke? Come on geng…aku pengerusi kelab teater ni. Aku tahu tanggungjawab aku. Kalau tidak apa gunanya kau orang pilih aku jadi pengerusi kelab." Syakir menepuk satu-satu bahu ahli kelab tetaer itu. Ahli-ahli kelab itu saling berpandangan. Syakir memang nampak tidak serius dan suka main-main tapi dia seorang ketua yang bijak mengawal situasi.
"Kami serahkan pada kau Syakir."
"Don’t worry. Aku akan buat Emelda menyesal kerana meletakkan jawatan dalam kelab teater ni." Syakir genyitkan sebelah matanya. Dia berlalu keluar. Mat Karan dan Nani menarik nafas panjang. Harap-harap betullah apa yang diperkatakan oleh Syakir itu. Mereka kesuntukan masa untuk mencari pengganti Emelda.
Emelda join kelab teater sekadar untuk memenuhi tujuan utamanya iaitu memikat hati Syakir. Syakir ada memberitahu Emelda yang dia sudah ada girlfriend tapi perempuan itu seakan tidak faham bahasa je lagaknya. Kata Emelda dia tidak pernah nampak pun Syakir membawa teman wanitanya keluar. Betul juga. Syakir tidak pernah
menunjukkan teman wanitanya di khalayak ramai. Sekarang mereka di tahun akhir. Bukan sahaja wajah tapi nama teman wanita Syakir pun mereka tidak tahu. Berahsia betul Encik Muhammad Syakir ni.
"Siapalah agaknya gadis yang bakal menggantikan Mel nanti?" suara Imah.
"Aku tak kisah siapa pun yang bakal menggantikan tempat Mel. Yang aku risaukan adalah Syakir. Dia kalau nak dapatkan sesuatu tu bukan tahu nak guna taktik yang elok-elok. Aku takut budak tu dipaksa dengan taktik kotornya saja. Kau orang bukan tak kenal dengan Syakir. Tiada perkataan TIDAK dalam hidupnnya." balas Nani.
"Itu belum sampai kat bab dia naik angin. Bergegar satu kelab. Muka dia memang meyeramkan time dia mengamuk." tambah Mat Karan. Imah dan yang lain menelan air liur. Budak-budak fresh yang baru join kelab tersebut mula rasa gelisah di hati.
"Kau ni saja nak menakutkan budak-budak baru tu! Kau nak ahli kelab kita berkurangan lagi ke?" Nani menarik cuping telinga Mat Karan. Siapa suruh Mat Karan terlepas cakap. Nasib baik Syakir sudah keluar jika tidak nahas mereka semua dikerjakan Syakir. Syakir tu telinga lintah! Kalau nak bercakap kena pandang-pandang belakang.

TERKETAP-ketap bibir Azyan melihat kelibat manusia yang bertenggek atas skuter kesayangannya itu. Dia memang cukup kenal susuk tubuh manusia berkenaan. Siapa lagi kalau bukan manusia yang bernama Muhammad Syakir. Syakir buat muka poyo bila dilihat Azyan menghampiri. Azyan cebik bibir. Rasa macam tak percaya lelaki cicak kobeng depan matanya itu adalah bakal seorang lagi doktor di Malaysia ini. Pada pandangan mata Azyanlah…Syakir tidak ada rupa langsung gaya seorang doktor. Lihat saja stail rambut dan pakaiannya. Bergaya sakan! Paling mengejutkan Si Syakir ni ada buat part time job jadi model sambilan. Hmmmm…Syakir memang ada pakej jadi model. Dia hensem! Tapi kehenseman Syakir buat Azyan menyampah sesangat. Malas nak ulang ingat citer lama ni.
Azyan kerling Syakir tajam. Mamat seekor ni memang suka sangat bikin onar. Setahu dia Syakir tiada kelas hari ini. Apa kejadah pulak dia dok melongo kat skuter kesayangan aku. Kan lagi baik siapkan assignment yang lecturer kasi dekat rumah. Sehari aku tak jumpa mamat seekor ni memang tak sah. Hari-hari muka dia tercongok depan mata aku! Membebel Azyan dalam hati.
"Oiiii! Kau nak apa hah! Kau tahu tak punggung kau telah memanaskan tempat duduk skuter aku!" lantang sekali suara minah ni. Syakir tersengih.
"Amboi cantiknya bahasa gorilla ni. Cuba bercakap dengan Encik Muhammad Syakir ni lemah lembut sikit. Baru manis dan nampak lebih feminin. Kau tak berapa lama aku tunggu kat sini. Naik kematu punggung aku. Kau pergi mana tadi. Setahu aku kuliah kau tamat sejam lebih awal."
Suka-suka hati panggil aku gorilla! Badan aku slim tahu tak Encik Muhammad Syakir oiii! Bukan besar macam goilla tu. Tak sesuai langsung bagi gelaran gorilla tu pada aku! Lainlah si Syakir. Masa sekolah dulu tubuhnya memang kurus kering macam cicak kobeng. Dahlah kurus tinggi melangit pulak tu.
"Aku tak suruh kau tunggu aku! Aku lapar so aku pergilah makan ke kantin. Lebih baik kau turun dari skuter aku sebelum aku debik sebiji kat muka kau. Kau tentu tak nak sejarah lama berulang." Azyan menayangkan buku limanya. Syakir ketawa. Tiada benda lain yang Azyan nak tayang selain buku lima dia je. Ingat dia seorang saja ada black belt! Aku juga juara silat dan karate peringkat sekolah jugak. Just aku tak suka menunjuk-nunjuk bila dah masuk form 6. Malas nak giat sangat dengan aktiviti sekolah masa tu.
"Sebenarnya aku ada hal sikit dengan kau. Dan aku tidak mahu dengar perkataan ‘TIDAK’ dari mulut kau tau." Syakir sudah turun dari skuter Azyan. Azyan kerut dahi. Hal apa pulak yang ada kena-mengena dengan mamat seorang ini. Bunyi macam nak mengugut je. Ini buat Azyan tak sedap hati.
"Aku tiada masa nak berbincang dengan kaulah. Tepi! Aku nak balik nanti bapak aku mengamuk pulak sebab anak dara dia balik lewat!" selamba Azyan menolak tubuh Syakir. Syakir ketap bibir. Tak boleh jadi ni. Dia mesti menahan Azyan daari pulang. Tidak kira apa jua cara sekalipun.
"Yan nanti dulu!" Syakir merentap lengan Azyan. Bulat mata Azyan dengan tindakan drastik Syakir itu.
"Apa pegang-pegang anak orang ini. Dah sayang nyawa ke?" Azyan melenting. Meronta-ronta Azyan minta Syakir lepaskan lengannya. Susah payah jugak dia rentap lengannya dari cengkaman Syakir. Kurang asam punya Syakir. Kuat pulak tu dia cengkam lengan aku! Syakir meleret senyuman nakal. Dia menghadang Azyan dari mendekati skuternya. Bertambah berasap kepala Azyan. Apa hal dengan mamat ni! Beria-ia benar tak bagi dia balik rumah!
"Syakir!!!!!" Azyan melaung nama Syakir. Mujur saja tiada orang lain di kawasan tempat parkir motor tu. Jika tidak pastinya mereka akan jadi bahan tontonan.
"Aduh! Kau nak kasi telinga aku pekak ke?" rengus Syakir. Kemudian dia tersenyum lagi. Azyan mencebirkan bibir. Getik betul tengok gaya poyo mamat seorang ni. Azyan paling tidak suka melihat senyuman Syakir. Senyuman manis Syakir tu selalunya ada agenda tersendiri.
"Aku bukan setakat nak kau pekak. Aku nak kau buta sekali. Tak menyusahkan hidup aku." gerus Azyan. Bersua dengan Syakir ni pasti akan menimbulkan masalah. Ada saja angkara yang di setkan dalam kepala otak Syakir ni.
"Mahu tidak kau mesti join aku punya kelab teater." Syakir memberitahu tujuannya. Makin terbeliak biji mata Azyan. Hampir nak tertonjol keluar. Gila! Suka-suka hati cicak kobeng ni nak paksa dia join kelab teaternya. Minta maaf! Aku tidak berminat Encik Muhammad Syakir. Aku sudah join kelab catur satu group dengan jejaka idaman aku, Haziq.
"Hey! Apa main paksa-paksa orang ni. Aku tak inginlah join kelab teater kau tu! Geli tahu tak! Tidak ingin aku ulang sekali lagi bagi kau faham!" bentak Azyan. Dari sekolah dulu Azyan memang tidak sukakan teater. Geli! Tengok pelakon-pelakon teater atas pentas tu dah buat dia menyampah. Tak tahu mengapa? Ayat pergh! Meruntun jiwa beb. Itu belum lagi teater bertemakan hikayat-hikayat melayu. Lagi Azyan tidak faham! Kesusasteraan sangatlah.
"Kan aku dah cakap tadi aku tidak mahu dengar perkataan ‘TIDAK’ keluar dari mulut kau. Kau mesti join kelab teater! Muktamad!" Syakir jegilkan biji matanya. Wajahnya sudah berubah jadi serius. Azyan tidak mahu mengalah. Dia menentang pandangan mata Syakir dengan tajam.
"Aku tetap akan mengatakan TIDAK! TIDAK! TIDAK!" Apa kena dengan mamat ni nak aku masuk kelab teater dia pulak!
"Aku tetap akan heret kau masuk kelab teater. Kau mesti ganti watak heroin aku yang dah cabut lari tu. Kau adalah calon yang paling jadi heroin aku."
Argh! Si syakir sudah buat perangai gila meroyan dia balik! Kenapalah aku
jugak yang kena jadi mangsa lelaki cicak kobeng ni. Macamlah dalam kolej ni tiada pelajar perempuan lagi.
"Kalau kau berani heretlah aku!" Azyan mencabar. Kau pegang aku lagi siaplah kau. Aku kasi smackdown sama engkau! Aku belasah kau cukup-cukup Syakir! Azyan sudah siap pasang kuda-kuda. Pecah ketawa Syakir bila lihat aksi Azyan. Azyan ingat dia takut nak heret gadis itu ke kelab teater. Nak dukung pun dia boleh buat. Ala Azyan bukan berat mana pun. Ringan saja.
"Aku bagi kau pilihan Cik Nur Azyan. Kau nak diheret atau didukung. Kalau pada akulah kan aku lebih suka dukung kau."
"Dua-dua tak hingin! Dah-dah aku nak balik!" Azyan menyeringai. Kau paksa aku macam mana sekalipun aku tidak akan masuk kelab teater yang menggelikan itu! Tidak!
"Aku dah jumpa pengerusi kelab catur kau. Aku minta dia delete nama kau dalam kelab catur. Kau akan jadi milik kelab teater aku." Ala macam aku tak tahu Cik Nurul Azyan. Kau masuk kelab catur sebab ada Haziq. Kau bukannya reti main bedah alah tu.
Jangan haraplah aku nak kasi can kau dekat-dekat dengan adik sepupu aku tu! Kau kena langkah aku dulu.
"Kauuuu!" Azyan menundingkan jari telunjuk ke muka Syakir. Celaka betul cicak kobeng ni. Dengki bebenor dia pada aku dengan Haziq. Aku tidak rela dipisahkan dengan Haziq. Oh tidak…cinta kami baru nak berputik. Bukan senang aku nak dapat bersama Haziq selama ini. Pelbagai halangan dan rintangan aku tempuhi. Berani kau cicak kobeng ingin memisahkan kami! Chewahhhh! Aku dah mula jiwang karat pulak!
"Aku bagi kau satu minit untuk berfikir." Syakir bersandar pada skuter Azyan sambil melihat jam di tangan. Mengira saatlah tu.
Azyan buat muka acuh tak acuh. Kau suruh aku fikirkan tawaran kau tu! Jawapan aku tetap sama! Tidak! Gerutu Azyan dalam hati. Seminit telah berlaku. Azyan dan Syakir saling berbalas pandangan. Masing-masing tidak mahu beralah. Syakir mengeluh kecil lalu mengeluarkan satu sampul surat berwarna pink dari poket seluarnya. Azyan kkerut dahi. Seakan pernah dilihat surat dalam genggaman Syakir itu. Syakir membuka sampul surat berkenaan dan mengeluarkan isinya.
"Ke hadapan saudar Haziq yang dekat di mata tapi jauh di hati…." lantang sekali
Syakir membaca. Mata Azyan membulat besar. Alamak! Surat cinta aku pada Haziq! Macam mana boleh jatuh dalam tangan cicak kobeng ini! Jerit hati kecilnya. Ingin dirampas surat pada tangan Syakir. Tapi Syakir lebih pantas menyembunyikan surat itu ke dalam poket jeans nya.
"Pulangkan balik!"
"Itulah lain kali kalau nak letak surat cinta tu tengok betul-betul nombor lokernya. Loker aku dengan Haziq berdekatan. Salah aku sebab main redah masuk." Syakir ketawa kecil.
"Pulangkan…" Azyan bersuara ala-ala gaya lakonan Maya Karin dalam filem Pontianak Harum Sundal malam. Syakir gelengkan kepala. Dia tidak semudah itu akan memulangkan surat cinta Azyan. Azyan perlu membayar harganya.
"Kalau kau nak surat cinta kau ni balik kau kena join kelab teater aku. Itu syarat yang paling mudah aku tawarkan pada kau. Tak perlu aku heret atau dukung kau." Azyan mengatap bibir. Bijak sungguh Syakir mengatur strategi. Perlukah Azyan lakukan pengorbanan bodoh ini. Nak menangis air mata tak keluar! Muhammad Syakir Bin Ilyas….aku rasa nak cekik-cekik batang leher kau. Aku nak potong-potong badan kau kemudian bagi buaya dalam sungai tu makan.
"Sepuluh saat untuk berfikir lagi…sepuluh…sembilan…lapan…" Syakir mula mengira. Azyan menarik nafas panjang. Azyan paling benci diugut begini rupa.
"Okay-okay…aku setuju join kelab teater kau!" Cis! Aku terkena kali ini. Syakir betul-betul nak balas dendam pada aku ni. Tak mengapa. Sebagai gadis yang kuat aku mesti berani manyahut cabaran. Nak takut apa. Aku pernah membelasah lima orang lelaki takkan Syakir seorang ni aku tak terlawan. Syakir perlu fikir dua tiga kali sebelum mengapa-apakan aku.
"Good girl. I’m very-very happy man." Kan aku dah cakap. Benda yang nak aku pasti aku akan dapatkan. Azyan kau kena tunduk bawah aku. Aku tidak akan lepaskan kau kali ini. Tidak sesekali! Pada Haziq sekalipun! "So sekarang kau ikut aku ke kelab teater. Kita adakan latihan."
"Latihan hotak kau! Aku dah bersetuju tu dah cukup baik. Aku nak balik rumah makan nasi pulak. Lagipun bapak aku tak kasi balik lewat-lewat petang. Aku kena ikut time table!" Azyan sudah bercekak pinggang.
"Tak padan badan slim beruk lantak jugak kau ye. Ermmmm….bape number phone rumah kau?"
"Kau nak buat apa mangkuk!" soal Azyan.
"Aku nak call bakal father in law." balas Syakir selamba. Azyan menjuihkan bibir. Lambat-lambat dia menyerahkan nombor telefon rumahnya kepada Syakir.
posted by Penulisan2u @ 8:38 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
17 Comments:
  • At 14/10/09 10:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xde smbungan cter ni kew???
    cter yg best.....

     

  • At 14/10/09 10:55 PG, Blogger SuhailaAbdullah said…

    tentulah ada. ini baru sampai bab ke 4 dik. -Ilya Abdullah

     

  • At 14/10/09 12:50 PTG, Blogger pRinCesS eiNo said…

    cane nk bace dr episod awal?? de blog?

     

  • At 14/10/09 3:54 PTG, Anonymous Nurisma said…

    best gak...teruskan

     

  • At 15/10/09 1:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    at last, saye dapat jugak bace cerpen yang boleh tahan lain dr yang lain, kalu tak semue same aje..
    teroskan..

    tapi paragraphing nak kene jage..
    yang dialog, pisahkan. yang bermonolog dgn diri sendiri, pisahkan.
    narrator pon pisahkan.
    jadi pembc tak susah n confuse bile bace..

    bahase pon tetap kene jage, walaupon cume satu cerite pendek, kite tetap kene mengaplikasikan bahase yang baik.
    kalau english, proper english..
    mcm tula seterosnye..

    teroskan.

     

  • At 16/10/09 4:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sambung yerk...

     

  • At 10/12/09 9:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best gak....terus kn usaha...

     

  • At 10/12/09 1:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ad blog x..

     

  • At 18/12/09 1:16 PG, Blogger "starlover" said…

    bestttttttttttttt

    best best best

    sambung lagi

     

  • At 18/12/09 8:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    IlyaAbdullah.blogspot.com ~Ilya~

     

  • At 12/7/10 4:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite nie...

     

  • At 1/9/10 12:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gle la cte nie... huhuhu.. tak sbar ar nk beli wahahahahahahaaha xD hpy2!

     

  • At 14/10/10 6:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aq tabik springg..
    best giler tahap gigaa..
    mmg best ahh.. ayat sempoi..

     

  • At 28/10/10 4:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    byk nye ayat kelantan...

     

  • At 27/11/10 10:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni mmg best....
    tp bnyk ejaan yg salah la..
    dah jd xkena ngan ayat dia...
    teruskan yg terbaik ya...

     

  • At 16/3/11 7:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez glerr r citer nie!!!
    i like!!!
    thumbs up kpd pengrang...

     

  • At 27/4/12 4:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada novel ke..
    kalau ada cmne nk dptkan

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group