BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Oktober 06, 2009
Novel : Coke and Sundae 3
Nama Pena : ILYA ABDULLAH

"Lawak kau tak kelakarlah."
"Aku tak cakap lawak aku kelakar. Yan…tak boleh ke kita berdamai sekejap. Aku belanja kau minum Sundae. Kau nak tak?" Syakir sudah mengalihkan motorsikalnya. Saja dia menhimpit skuter Azyan. Bukan ada niat apa-apa. Dia cuma ingin melambatkan masa Azyan untuk pulang.
"Eiiiii…aku tak suka sundae. Manis. Kau memang sengaja nak kenakan aku ke!"
"Sundae lebih sedap dari coke apa. Coke tu tak elok minum selalu Yan. Bahaya untuk kesihatan. kandungan gula dalam coke lagi bannyak tau! Boleh dapat kencing manis nanti!"
"Lantak akulah. Dah coke minuman kegemaran aku! Dahlah…bertekak dengan kau ni buang masa aku je. Aku nak blah. Lapar tahu tak. Nak balik rumah makan nasi." Azyan sudah bertenggek atas skuter. Masa untuk beredar setelah berjam-jam memanaskan punggung dalam dewan kuliah.
"Aku join sekali boleh."
"Kau nampak ni?" Azyan tunjukkan penumbuknya.
"Eiiiiii….takutnya…." Syakir mengacah. Bertambah-tambah kerut muka Azyan. Aku debik pulak mamat ni nanti. Makin dilayan makin dia loyar buruk.
"Syakir! Syakirrrrr! Tunggu kejap!" Terkecoh-kecoh Haziq berlari mendapatkan Syakir yang masih berada di tempat parkir motorsikal. Kehadiran Haziq disambut dengan senyuman manis di bibir Azyan. Senyuman berbalas senyuman. Syakir jadi pemerhati. Bila pulak Azyan mula jadi perempuan mengeletis begitu. Tidak seperti Azyan yang dikenalinya sebelum ini.
"Baru balik Yan?" soal Haziq lembut.
"Haah. Awak kenal dia ni ke?" Azyan menundingkan jarinya pada Syakir.
"Kenal sangat! Aku abang sepupu dialah." Syakir menjawab bagi pihak Haziq. Berubah wajah Azyan. Biar betul! Ahhhhhhh! Sudah! Habis aku kalau gini. Azyan memengang kepalanya yang sudah dibaluti helmet.
"Ya….Syakir abang sepupu saya. awak kenal dia ye."
Perlahan-lahan Azyan anggukkan kepala. Syakir tersengih. Dia memang dah tahu Azyan minat pada Haziq, sepupunya itu. Haziq ada bercerita tentang seorang pelajar junior yang menjadi sebutan di universiti. Seorang gadis ayu yang sering menjadi perhatian pelajar-pelajar lelaki. Bila Syakir menyelidik, gadis itu adalah Azyan. Gadis yang begitu memusuhinya ketika di sekolah dulu.Gadis yang selalu buat Syakir menjadi bengang. Naif sangat dan lembab dalam menggunakan otak walaupun dia seorang seorang gadis pintar.
"Agaknya dia gadis yang abang sukakan dulu tu?" sambung Haziq. Tajam dia meneliti wajah Azyan. Rasanya bukan kot. Tengok gambar yang Syakir tunjukkan dulu
agak berlainan sekali. Gadis itu tampak garang dan tegas.
"Kau merepek apa Ziq. Bukan dia inilah. Gadis yang abang minat tu lagi cantik dari dia." gerutu Syakir. Azyan mencebik. Macam aku tak tahu siapa yang kau maksudkan tu Syakir. Aku tahulah Emelda tu lebih cun dari aku. Si gedik tu memang jadi pujaan hati kau dari sekolah dulu. Kau selalu bezakan aku dengan diakan! Bila aku dah cantik gini kau mulalah jealous pulak!
"Ya…kau memang salah orang Ziq. Kami just kenal gitu-gitu je masa sekolah dulu." Azyan buat-buat tawa kecil. Control Azyan…control…jangan sampai terkantoi dengan Haziq. Mati kau kalau Haziq tahu siapakah diri kau yang dulu. Dari data yang diperolehi oleh Salwa, Haziq tidak suka perempuan yang ganas-ganas.
"Iya…kenal gitu-gitu aje." Syakir sudah buat senyuman merbahayanya. Senyuman itu yang buat Azyan benci sangat. Adalah yang dirancang dek cicak kobeng tu. Ini tidak boleh jadi. Syakir pasti akan menggunakan peluang yang ada untuk membuat ugutan pada dia. Azyan perlu buat persediaan.
"Saya balik dululah ye. Bye-bye." Azyan start skuter kesayangan cepat-cepat. Lama melayan nanti susah pulak kalau tersilap cakap.
"Bye-bye." Haziq lambaikan tangan pada Azyan. Siap dengan senyuman yang memukau hati Azyan lagi tu. Timbul lagi simbol love pada mata Azyan. Tak boleh tahan dengan senyuman Haziq tu. Lenalah malam ini tidur gadis yang sedang di panah beribu-ribu panahan cinta.
"Kau minat pada dia ke Ziq?" Syakir di belakang mencuit bahu Haziq.
"Ermmmm….sukalah gak. Tapi takut nak dekat dengan dia. Haziq dengan dia macam langit dengan bumi je. Abang pun tahu Haziq gemuruh sikit dengan perempuan ni. Lebih-lebih dengan gadis cantik macam dia."
"Oooooo…." Syakir mengusap-usap dagu yang licin. "Kau lapang tak?"
"Naper?"
"Temankan aku ke kedai CD kejap. Aku belanja kau sundae."
"Okay."

TERMENGAH-mengah Syakir berlari menuju ke pintu pagar. Sesak nafas dia dibuatnya. Boleh pulak motor kapcainya buat hal dipertengahan jalan. Sudahlah dia bangun lambat
pada hari pertama persekolahan pagi ni. Tali kasut pun tak sempat nak ikat dah. Hari ini dia berlari mengalahkan orang yang berlari seratus meter tu. Apa tidaknya anjing Mr. Chan mengejar dia dari belakang. Entah apa halnya pulak anjing sewel tu naik angin hari ini. Apakah dia tidak dapat mengorat anjing cun di sebelah rumahnya itu. Ala anjing betina tu pun perasaan lawa sebenarnya. Setakat bulu ciput gitu dah berlagak cantik. Alamak, pintu pagar dah tutup! Syakir melihat jam di tangan. Dia sudah terlewat sepuluh minit. Mata pelajaran pertama pastinya sudah pun bermula. Apa lagi Syakir brek mengejut.
"Kenapa awak lambat!" tengkingan seorang pengawas depan matanya itu buat Syakir terkejut beruk. Amboi! Garang nak mampus! Cubalah tanya elok-elok. Ini main tengking-tengking orang je! Woi! Aku budak barulah….awak tu seorang perempuan tau! Muka saja nampak lemah lembut. Dahlah tocang tinggi macam ekor kuda!
"Kenapa tak jawab soalan saya tadi?"
Syakir tersentak. Tertelan gak air liur. Kemain garang pengawas di depannya. Muka pun serius habis. Pengawas lelaki di sebelahnya relaks saja.
"Siapa nama awak?"
"Muhammad Syakir…." jawab jelah apa yang dia tanya.
"Nama penuh! Takkan tak ada nama bapak di belakang. Habis siapa pulak yang kasi nama awak tu kalau bukan mak bapak awak!" leter gadis itu dengan suara yang tetap meninggi. Syakir sempat menjeling pada tag nama yang tersangkut di baju gadis itu. Nur Azyan….sedap nama dia. Tapi orangnya garang mengalah singa jantan.
"Awak pekak ke? Saya tanya siapa nama penuh awak!" Lebih meninggi suara gadis itu.
"Dekat tag nama awak tu pun tiada nama bapak awak?" Syakir menjawab.
"Berani awak menjawab ye. Saya ulang sekali lagi! Siapa nama penuh awak? Itu pun kalau awak tak nak jalan itik round satu kawasan sekolah ni!"
Main ugutan nampak. "Nama saya Muhammad Syakir Bin Ilyas. Puas hati!" Gadis mencatatkan sesuautu pada buku notanya.
"Kelas awak?"
"Saya tak tahu lagi."
Gadis angkatkan kepala yang asyik menunduk tadi. Syakir nyaris terburai ketawa melihat wajah gadis depan matanya itu. Ingatkan cun tadi. Rupanya tidak.
"Bagaimana awak boleh tak tahu awak kelas mana?" Berbaris pendakap gigi di dalam mulutnya. Cepat-cepat syakir menekup mulut. Gadis ini lebih dahsyat dari Ugly Betty.
"Saya budak baru. Hari ini hari pertama saya di sini. So manalah saya tahu kelas saya lagi." balas Syakir selamba.
"Hmmmmm…" Gadis itu mendengus kecil. "Zam…kau bawa budak baru nak belajar ni jumpa pengetua."
"Okay." Barulah pengawas seorang tu nak bersuara. Ingatkan bisu tadi.
"First day dah lewat. Ingat jangan lewat lagi selepas ini. Pagar tutup tepat pukul 7.30 pagi. Seminit pun tidak boleh terlewat." Dia berleter lagi. Syakir angkat kening. Bengang betul dengan minah tu. Berlagak!
"Dia ketua pengawas sekolah. Dia tu memang tegas. Lebih baik jangan lawan kata-kata dia kalau nak selamat la." Pengawas bernama Zam tu memberitahu.
"Patutlah…." Ketua pengawas rupanya. Tengok mamat ni pun macam okay je dengan minah tu tadi. Dah biasa agaknya.
Selesai jumpa pengetua, seorang guru perempuan menunjukkan kelas yang bakal dia duduki. Dalam perjalanan ke kelasnya, Syakir terserempak lagi dengan gadis yang menahan dia dipintu pagar tadi. Gadis itu kelihatan sedang mendenda dua orang pelajar di luar kelas. Nampak kecut wajah kedua-dua pelajar terbabit.
"Selamat pagi cikgu."
"Selamat pagi Azyan. Awak lapang tak balik nanti."
"Lapang. Mengapa cikgu?"
"Cikgu nak adakan mesyuarat untuk pasukan bola tampar kita petang ini. Awak maklumkan pada ahli yang lain nanti ya."
"Baik cikgu."
Syakir terus membuntuti cikgu tersebut dengan menundukkan kepala. Buat masa ini dia tidak mahu bertentangan muka dengan gadis itu. Buat-buat tidak nampak. Itulah cerita perkenalan pertama Syakir dengan gadis bernama Nur Azyan Binti Idris. Pertemuan seterusnya membingitkan lagi perkelahian antara mereka. Syakir tersenyum sendiri bila mengingati cerita masa sekolah dulu-dulu. Seronok sekali.
"Coke and sundae tak boleh bercampur ke? Soalnya sendiri dalam hati.
"Kak Yan makin cun adik lihat. Abang tak jealous ke?" Adiknya Syamil muncul mengejut dari depan pintu bilik. Kus semangat! nasib baik tak ada lemah jantung. Budak seoranng ni kalau muncul bukan nak bagi salam dulu.
"Tak kisah pun. Macam mana kelas tuisyen adik dengan dia?" Syakir bingkas bangun dari katil. Dia membuka t-shirt yang dipakai lalu dilontarkan dalam bakul pakaian.
"Buat permulaan ini okay. Dia tak tahu siapa adik lagi. Naper abang nak adik masuk kelas tuisyen dengan dia. Adik kan dah pandai macam abang. Abang nak adik intip dia ye." Syamil mengoyang-goyangkan jari telunjuknya.
"Buat ajelah apa yang abang suruh. Itu pun kalau adik nak abang belikan adik PS3." Syakir kenal sangat dengan perangai Syamil. Buat kerja mesti ada upahnya.
"Nak-nak…" Mata Syamil sudah terbayang-bayangkan permainan kesukaannya itu. Setakat ini Syakir sudah membelikan dia PS2 dan PSP. Dapat PS3 nanti boleh dia menunjuk pada kawan-kawannya nanti. Haha..haha…hahaha…
"So apa perkembangan intipan adik setakat ini." Syamil laju melangkah masuk. Dia duduk di sisi abangnya itu.
"Kak Yan tu yang abang panggil gorilla tu sekarang nak jadi lebih feminin. Nak jadi lemah lembut gitu. Betul ke dia dulu lebih maskulin dari lelaki abang Syakir. Macam tak percaya je." Syamil menongkat dagu. Dia tengok Azyan itu memang cun. Masa mengajar pun lemah lembut je. Tak pernah nampak garang pun. Saja je kot Syakir mahu kelentong dia. Orang cun macam Azyan siapa yang tak mahu mengorat. Dia pun boleh jatuh hati. Nasib baik dia budak sekolah baru belajar.
"Feminin…" Syakir diam seketika. Kemudian dia pecah ketawa. "Patutlah pun dia nampak lain benar sekarang ni." Syakir tepuk dahi. Tak terfikir pulak dia.
"Amboi! Meriah ketawa."
"Adik mesti tak percaya kalau abang cakap. Sekejap ye." Syakir bingkas menyelongkar laci almari bajunya. Sekeping gambar dikeluarkan lalu dihulurkan kepada Syamil.
"Picture sapa ni?"
"Tengoklah betul-betul."
"Biar betul."
"Betullah apa yang tak betulnya."
"Impossible."
"Possible…."
"I don’t believe it. Betul ni picture Kak Yan. Mana abang cilok ni…." Terkebil-kebil mata Syamil melihat gambar tersebut.
"Biar betul ni…"
"Betullah." Syakir mengiakan.

KITA lihat pulak cerita yang di sebelah sini. Muncung sedepa mulut Azyan di meja makan. Mulutnya terkumat-kamit membebel. Ayah hanya diam sambil menyuap nasi di pinggan. Matanya tetap tajam merenung ketiga-tiga orang anaknya. Ada saja yang buat pasal. Sudah tahu Azyan jenis degil dan panas baran masih juga diusik.
"Depan rezeki tak baik masam muka Yan." tegur ayah. Dia jeling Anuar yang buat muka tak bersalah. Anuar kuat menyakat Azyan. Anuar jugak yang banyak mengajar adiknya itu jadi lebih gagah dari lelaki. Segalanya bermula bila suatu hari Azyan balik dalam keadaan pakaian yang comot dengan keadaan yang kusut masai ketika di tadika dulu. Bila ditanya Azyan hanya diam. Azuan dan Anuar pergilah menyiasat. Rupanya ada sekumpulan budak-budak lelaki membuli Azyan. Peliknya Azyan sedikit pun tidak menangis atau melawan balik. Diam saja menurut kehendak budak-budak tersebut. Balik rumah Azuan dan Anuar paksa Azyan bercakap. Si adik pun ceritalah dari A hingga Z. Anuar naik berang. Anuar turunkan ilmu yang konon-kononnya tersimpan di dada. Tak sedar yang awak tu pun budak kecik jugak masa tu. Ajar si adik agar tahu mempertahankan diri dari buli.
Dari seorang budak perempuan yang hanya duk diam dan tidak bersuara banyak jadi budak perempuan yang terlebih aktif. Habis dikerjakan budak-budak lelaki yang membulinya. Malah ada yang bawak mak bapak jumpa ayah mereka. Tiga-tiga kena balun dengan rotan ayah. Sejak itu Azyan nak jadi gagah macam abang-abangnya. Duduk sama tinggi sama taraf. Ayah pula tidak menghalang si anak perempuan jadi kuat. Lagi lasak lagi bagus. Kena denda pun setara dengan dua abangnya. Tak perlu susah sangat lagi nak menjaga si anak gadis seorang itu. Sebab orang kata jaga anak gadis ni macam jaga sekumpulan lembu. Itu alkisah asal usul Azyan menjadi lebih kuat dan gagah macam lelaki.
"Macam mana boleh salah target Yan?" soal si ayah bila si anak gadis masih duk senyap. Nasi dalam pinggan tak terkuik sedikit pun.
"Sapa suruh mamat sengal tu lalu depan rumah kita. Lagipun bukan Yan sengaja nak baling pasu bunga tu kena kepala dia. Abang Nuar yang mengelak." Azyan buka mulut menjawab.
"Kalau abang tak elak kena kepala abanglah. Kesian si anak Mak Timah Radio. Satu kepala berbalut. Macam kepala mumia dah." sampuk Anuar.
"Padan muka dengan dia jugak! yan memang nak belasah dia pun sebab suka sangat report kat mulut radio mak dia."
"Yan…." Ayah jegilkan biji mata. Tak sudah-sudah marahnya pada si Fadhil tu. Dah tahu budak tu sewel sedikit di layan jugak. Salah sapa? "Esok pergi tengok anak teruna Mak Timah Radio kat hospital. Minta maaf kat dia."
"Buat apa? Mengabiskan minyak skuter Yan aje. Bukannya koma duk ICU pun. Mengada-ngadalah mamat sewel tu!" Azyan membantah.
"Yan…." Ayah keraskan suara sedikit. Azyan ada saja jawapan yang diberikan.
"Ala pergilah. Bukan luak pun. Mamat tu bila tengok muka kau kuranglah sakit dia tu. Bukan kau tak tahu Mak Timah Radio berkenan dengan kau untuk dijadikan menantu." Menyampuk lagi abang seorang ni.
"Yan debik pula abang nanti!" Azyan sudah lipat lengan kemejanya yang atas paras siku.
"Yan…" si ayah menjeling lagi. Azyan turunkan balik lengan kemejanya.
"Nuar pun pergi sekali dengan Yan. Dua-dua pergi mintak maaf. Ini arahan. Tiada sebarang bantahan atau surat-menyurat. Muktamad!!!!" Ayah bangkit membawa pinggan ke dapur.
"Hmmm!" Makin muncung mulut Azyan.
"Buruk betul mulut muncung-muncung gitu. Tak cun dah. Kalau mamat tu tengok mesti dia reject Yan jadi awek dia." Azuan yang baru menghabiskan dua kali tambahan nasi dalam pinggan. Kelaparan sangatlah tu. Tak padan dengan badan kurus.
"Eh! Kau tahu ke siapa mamat malang yang bakal jadi adik ipar kita tu?" Anuar merapati Azuan. Cerita panas ni. Tak patut dilepaskan.
"Tahu sesangat."
"Abang jangan nak cari pasal dengan Yan pulak!" Lengan kemeja yang dilurutkan tadi naik semula ke pangkal siku. Menyorot mata Azyan memandang kedua-dua abangnya itu. Auranya sudah makin menghampiri Azuan dan Anuar.
"Ayahhhhhhhh! Yan jadi gorilla lagi!" jerit Azuan dan Anuar sebelum dia dikerjakan oleh adik tersayang. Leher Azuan dan Anuar sudah dipaut oleh Azyan ala-ala pautan The Rock dalam wrestling tu. Ayah terhormat bercekak pinggang depan mereka. Azuan dan Anuar sudah berpeluh.
"Tiga-tiga tekan tubi seratus kali!" perintah si ayah. Dan ketiga-tiganya telan air liur.
posted by Penulisan2u @ 4:41 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
10 Comments:
  • At 6/10/09 10:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yay!! org first ks komen...
    sambung lagi .. sambung lagi .. sambung lagi ..

     

  • At 7/10/09 12:13 PTG, Anonymous tempegoreng said…

    bapak garang ayah dier.. cam askar la plak. wakakakkaa

     

  • At 7/10/09 9:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam ner nak tahu kesudahan cerita ni??cerita ni ader jual kat popular atau mph ke?

     

  • At 11/10/09 1:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    blh tak kalu wan azyan tu pakai tudung..
    kan lbh feminin dan muslimah..

     

  • At 14/10/09 1:36 PTG, Blogger SuhailaAbdullah said…

    citer ni tiada dlm mana2 pernebitan lagi. Hanya disiarkan dlm blog sy IlyaAbdullah.blogspot.com

     

  • At 18/12/09 1:05 PG, Blogger "starlover" said…

    hahahahaha best2

    best gila xD

    sambung cepat2 sikit ye

     

  • At 1/9/10 11:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bpak best ar cte nie!!! sumpah ckp! smbung la lgi... ayah die grg nk mmpos... hahahaha xD

     

  • At 8/12/10 1:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    .................

     

  • At 18/2/11 3:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    w0ah! grang thap dewa bapak azyan! seram woo! mcm bpak ak jerr! slh skit amek r0tan! fuy0ooh! =="

     

  • At 30/12/11 11:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    stakat niey mmg best.....huhu

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group