BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Oktober 13, 2009
Novel : Chomelnya Chenta 7
Nama Pena : BUDAK GERIK 93

"Hana..pergilah main jauh-jauh.Mak Jah boleh buat semua ni."Mah Jah menegah.Mop ditanganku diambil.

"Alah Mak Jah ni…"aku merengek."Biarlah Hana tolong mop kan lantai ni.Bukannya susah pun.Hana nak juga keluar peluh.Ni,asyik duduk jer…Badan pun makin kembang.Nak-nak,Mak Jah yang masak..peh,sodap!"ibu jariku naik.Kemudian mop ditangan Mak Jah kembali aku ambil.

Mak Jah mengeluh."Jangan…Nanti apa pula kata Tengku Rubiah.Nanti Mak Jah juga yang susah.."Mop ditanganku diambil."Badan Hana tu tak adanya nak kembanglah.Slim jer Mak Jah tengok.Macam papan plywood!"hidungku dicuit.Aku tarik muncung.Adusss…bencinya…nak tolong pun susah ker??Aku duduk diatas kerusi bulat di meja pantri.

Mak Jah sengeh."Yang lain mana?"soalan mak Jah aku sambut dengan bunyi krooohh.Apa lagi??Membutalah.Mentang-mentang hari ni Ahad,aktiviti tak ada,semua pakat buka kilang tahi mata.Bangun untuk sarapan jer..Nak jaga imej ler.Malas tu..

Mak Jah gelak."Sunyilah villa ni.Tengku Hasful pergi meeting.Tengku Rubiah dengan Tengku Mariah pun dah keluar."Mak Jah cerita tanpa aku pinta.Yei??Habis tu mafia hitam yang berdaulat tu kemana?Oh ya…bukan urusan aku pun.

"Berdebar tak semalam?"aku angkat kening.Tak faham dengan soalan Mak Jah.Nak berdebar apa?Bukannya semalam aku pergi nikah,hehe..

"Yelah..waktu penyingkiran.Mak Jah takut betul bila Zarra sebut nama Hana.Ingat kan betul Hana kena singkir.Nasib baik Tengku Rubiah umumkan tak ada penyingkiran minggu ni."Tangan Mak Jah cekap mengemop lantai dapur.

Huh..pasal semalam tu?Memang betullah.Sabar jerlah.Bila jer Zarra sebut nama aku tu,memang aku dah melompat ala-ala sarkas punya orang.Mestilah seronok.Aku memang nak keluar pun.Aku dah bayangkan amannya bila dah keluar dari villa ni.Dapat kerja setiausaha.Tak payah nak berdepan dengan orang ’tu’ yang menyakitkan hati.Memang syukur ya amat..Alih-alih,Tengku Rubiah muncul.

"Namun minggu ni,kita ada kejutan."kata-kata Tengku Rubiah mematikan perilaku aku yang terlonjak-lonjak.Semua mata memanah pada Tengku Rubiah.Dia berjalan memasuki kawasan kami.Kamera difokuskan pada dia.

"Bersempena dengan birthday Rizkin minggu depan,maka saya ishtiharkan…"

Aku telan air liur.Janganlah…tolonglah…

"Tak ada penyingkiran…!!!"

Aku tepuk dahi.Amma…dah elok-elok aku kena singkir,tak jadi pula.Aku tengok Zarra dah tarik muncung panjang sedepa.Eh,kau ingat aku suka ker ha???Lantak kaulah nak ada hari jadi pun tapi aku nak keluar!!!!

Keluhan aku lepaskan.Kalaulah aku tersingkir semalam,kan seronok..Apalah malang sangat nasib aku ni?Hidup diatur orang lain.

"Hana!"sergahan mak Jah mengejutkan."Mak Jah Tanya,boleh pula dia berangan."sengehan muncul dari bibir Mak Jah.Aku mengeluh lagi.

Mak Jah meletakkan mop dan menghampiri aku."Mak Jah tahu Hana tak mau tinggal lama-lama kat sini kan?"aku angguk."Tapi sekurang-kurangnya,ada hikmah Hana masih bertahan kat sini.Mak Jah dengan Pak Mat ada juga teman…"

Aku Cuma angguk."Alah Mak Jah ni,jangan lah emo sangat.Hana okeylah."Mak Jah senyum.Baru hendak buka mulut,kedengaran suara Pak Mat memanggil dari taman belakang.Segera Mak Jah keluar meninggalkan aku.

Aku pandang mop yang tertinggal.Sengehan muncul.Ada juga kerja untuk aku.



Selesai minyak wangi disembur,daun pintu dibuka.Langkah Rizkin menuju kearah anak tangga.Ingat nak keluar lepak.Sampai dianak tanggak kelima akhir,nampa Hana yang membelakanginya tengah mengemop ruang tamu.Sengehan nakal muncul.

"Minah indon mana yang jadi orang gaji baru ni?"sinis nada Rizkin.Aku pusing belakang.Waaaa..mamat mafia yang berbau wangi.Eh…awak sembur apa ye??

Oooo..kau kutuk aku ye?.."Aku Acha Septriasa.."nada indon muncul."Aku datang sini mau cariin bekas pacar aku,Irwan Shah yang gantang bangek..Tapi..yang aku temuin Cuma si mafia yang menyakitin hati aku…Aku nyampah banget ama dia.."aku buat muka."Apa mas kenal ama Tengku Rizkin Ajmin anaknya Tengku Hasful??"

Rizkin kerut.Aku sengeh.
"Kurenglah kau ni Hana!"jari telunjuknya naik.Woi,nak cucuk hidung aku ker??Banyak berdaulat kau punya jari.

"Ish mas..aku bukannya Hana dong.Aku Acha!Penyanyi ama pelakon terkenal Indonesia.."bahasa indon masih aku gunakan.

"Acha otak lah.Kau jadi acar buah jer layak.Acha tu sikit punya cantik.Kau??Just an ugly girl from village.Layak duduk setaraf dengan gembel.."

Ceh…dia cakap aku gembel??Anak jalanan tu…Cari nahas betul.Tak mau ke nak amalkan konsep 1MALAYSIA dengan aku ni?Tahulah kau orang Bandar.Ni nak kena bagi ngaji ni.

Mop ditangan aku celup kedalam baldi yang berisi sabun.Secepat kilat,aku angkat dan memusingkan mop tersebut kesebelah kiri.

"Hana!!!!!!You…so….Urgh!!!!"Rizkin menjerit.Air sabun selamat mendarat kat t-shirt hitam yang dipakainya.Dah Nampak agak lenjun tu.Dahlah air sabun tu kotor.Wakakaka…

Aku cepat-cepat bergerak.Kang tak pasal-pasal penampar mendarat kat aku.Rizkin pula dah mula dekat dengan aku.Mak aih…kot ye pun nak kejar,tunggulah aku bilas dulu lantai ni.Sabun semedang jer…

Belum sempat aku nak buka langkah,Rizkin dah paut lengan kanan aku.
"Kau ni memang cari nahaslah!"matanya besar.Nak kata ada laser tak ada pun..

Aku meronta mahu melepaskan lenganku dari pegangannya tapi tak boleh.Weh…ni memang incredible hunk ke hape ha?Cicakman..tolong Hana lah.

"Kali ni aku memang nak bagi pengajaran kat kau."kening Rizkin terangkat."Kau nak yang mana?Penampar ke pelempang ha?"Rizkin gelak.Mak….

"Tak nak dua-dualah!!!!"aku tolak dada Rizkin dengan tangan kiri.Badan Rizkin hilang imbangan dek kerana lantai yang licin.Lain yang diharapkan,lain pula yang muncul.
Rizkin jatuh dan aku pun sekali.Dah dia pegang lengan aku.

Sekarang,aku betul-betul jatuh kat atas badan dia.Lebih sadis,kami terguling.Boleh bayangkan betapa sengalnya aku.Alahai.drama Hindustan..Aku geli giler ni…

Gulingan terhenti.
Aku jegil mata.
Cuba nak bangun.
Tapi Rizkin bagi tenungan…
Tolonglah jangan nak tenung macam tu..
Aku nak bangun!!!!

Sedaya upaya aku cuba bangun.Tapi lantai licin membuatkan aku hilang imbangan dan sekali lagi jatuh atas Rizkin!!!Sekali lagi!!!Dan sekali lagi!!!!Benci!!!Rizkin yang tadinya kaku kembali sedar.Dia menolak bahuku bangun dan sama-sama berdiri.Tangannya masih melekap dibahuku.Mata dia juga.

"Tengku..Hana..kenapa ni?"

Mata kami berdua menala pada Mak Jah yang kaku dipintu.Pantas aku tepis tangan Rizkin yang masih mendarat atas bahuku.

"Tak ada apa!"

Sama-sama menjawab.Aku pandang dia yang masih pandang aku.Eh,takkan baru terjatuh sekali kau dah jatuh cinta kat aku??Gilooosss…

"Kau..Dah basahkan baju aku.Siap kau!!!"

Ceh…dia marah!!Dia pandang tadi sebab dia nak marah.Bukannya jatuh chenta.Nasib baik.Fuh semangat..Nasib baik ada Mak Jah.Kalau tak,mesti dia dah terkam aku.Dengan muka yang mencuka,Rizkin panjat anak tanggan dan menuju kebiliknya.

Dan…Hana Humaira’ tetap pemenang…




Aku berjalan-jalan.Dari satu kedai aku masuk kekedai yang lain.Ni semua sebab nak cari hadiah hari lahir Rizkin yang akan disambut lusa.Shopping complex ni memanglah besar tapi aku tak tahu nak beli apa.Awal-awal lagi aku dah lari dari kamera.Nasib baik Hazrik dan cameraman yang lain tak kejar aku.

Uh…mendalah nak cari untuk si mafia tu??Aku rasa kalau aku bagi hadiah pun,tak ada maknanya pada dia.Yalah,dia anak orang kaya.Semua benda ada.Dah tu?Takkan nak bagi cakerawala kat dia kot..

Penat berjalan,aku duduk kat atas kerusi panjang.Aku melangut.Teringat pula insiden semalam.Adoyai..macam mana lah aku dapat badi malang semalam??Jatuh atas Rizkin.Gelinya,tak usahlah nak cakap.Geli nak giloooosss.Janganlah dia pikir yang melalut.Uh…tapi,bila aku ingat apa yang Hazrik cakap pasal Rizkin tu,aku jadi lega.Rahsia besar Rizkin tu membuatkan aku lega..Betul-betul lega.

Pap!
Bahu aku ditampar.Aku pandang keatas.Mak aih..kecilnya dunia.

"Molen!!!!!Apa kau buat kat sini?"Ayob berwajah ceria.Aku bangun dari kerusi panjang.Teruja juga dapat jumpa sepupu aku yang sorang ni.

"Kot ye pun,bagilah salam bila jumpa aku!"aku tepuk bahu Ayob.Ayob sengeh.Dia duduk disebelahku bila aku kembali duduk.

"Aku dah bagi salam,kau yang tak dengar.."Ayob sengeh lagi."Amacam??Seronok tak dapat jadi bakal isteri Tengku?"

"Ceh..Seronok??Aku tak sukalah.Nyampah!!!"aku berdengus."Pekes kau ada kat sini?UiTM sikit punya kat Shah Alam,amacam boleh datang KL??

"Kau ingat KL dengan Shah Alam jauh sangat ker macam nak pergi Gerik ha?Aku saja keluar dengan kawan-kawan aku.Diorang ajak,aku ikut jer.Tapi diorang sekarang pergi tengok wayang.Aku tak minat ler.Yang kau,apakehelnya kat sini?"

"Aku ada aktiviti sekarang.Nak beli hadiah birthday untuk Tengku tu.."

"Banyak duit kau?"Ayob angkat kening.

"Duit sponser lah.."

Kami ketawa.Walaupun aku tak kamceng sangat dengan Ayob ni tapi sebenarnya dia tak adalah teruk sangat.

"Seriously.. Sejak kau masuk Pilih Hati tu,kau makin cun tau!Bila jer aku cakap kat member yang kau ni sepupu aku,diorang tak percaya!!"Ayob ketawa.

Aku cebik."Diorang tak percaya sebab aku ni cun.Kau tu cam orang asli.."Kali ni aku yang ketawa,dia yang cebik.

"Kalau aku ni cam orang asli,tak adanya ramai budak kampus tu gilakan aku ni.."nada bangga.Ayob tepuk dada.

Aku buat muka.Memang pun,Ayob memang handsome.Jangankan budak kampus dia,budak kampung aku pun dok tergila-gilakan dia.Tapi pada aku biasa jer.Tapi aku tak pernah Nampak pun Ayob bawa kawan perempuan dia jumpa Mak Ngah.Mana taknya,semua kawan perempuan dia tak menepati piawaian Mak Ngah.Bak kata Mak Ngah,miskin sangat sampai pakai baju tak cukup kain..Aku tersengeh.

"Apalah kau ni molen?Sengeh sorang-sorang?Giloss.."

"Tak payah kutuk aku.Weh,jom teman aku cari hadiahlah.Aku tak reti nak bagi apa kat mafia tu.Kau tolonglah aku."aku berdiri.Ayob juga.

"Mafia?Besar mandat kau panggil dia macam tu."

"Macam besar mandat kaulah boleh panggil aku molen!!"

Ayob ketawa.Kami terus jalan.



Rizkin berjalan melintasi setiap kedai.Tapi tak terniat pun nak masuk.Tadi dia melawat finalis-finalis Pilih Hati yang tengah sibuk melawat kedai baju.Sibuklah mereka semua Tanya,nak apa.Rizkin hanya angkat bahu.Yelah..orang yang nak bagi tu yang kena pilih.Bukannya orang yang dapat hadiah.Tapi bila difikirkan balik,rasa kelakarlah.Yelah…ada ker penerima hadiah tahu yang pemberi hadiah nak belikan hadiah.Lawak!!

Tapi tadi,tak Nampak pun budak kampung tu.Manalah dia pergi ye?Geram betul dengan Hana ni.Suka ngelat!

Rizkin masih terus berjalan.Dari kedai baju ke kedai kasut ke kedai buku ke kedai aksesori ke kedai kraftangan islamik…Eh,kedai kraftangan islamik!!!Macam Hana.Rizkin mengundurkan langkahnya kebelakang.Dilihatnya Hana yang membelakanginya sedang leka menatap Khat ayat Al-Quran yang tergantung didinding kedai tersebut.Disisinya da lelaki.Entah apa yang dibualkan,mereka sama-sama tertawa.

Rizkin melangkah masuk.Serentak itu,Hana dan Ayob pusing.Hana bulat mata.Rizkin angkat kening.Ayob garu kepala.

"Hai Tengku Rizkin!"Ayob menghulurkan salam tanda hormat.Rizkin menyambut dan menggenggamnya.Ehem!!!Bila Hana berdehem,baru Rizkin melepaskan tangan Ayob.

"Siapa ni?"Rizkin menghalakan pandangannya pada Hana.

Belum sempat Hana menjawab,Ayob sudah memotong."Saya sepupu molen ni.Ayob!"Ayob senyum.

Rizkin kerut muka."Mo-what?"

"Molen…."

"Ayob!!!Diam!!!"cepat Hana memotong sebelum Ayob bukak hikayat lain pula.



Kah!!!!Kah!!!!Kah!!!Kah!!!!
Rizkin memegang perutnya yang terasa senak.Ayob sengeh memanjang.Aku??Masam macam asam bol!!!Menyampahh siut..
Aku pandang ke kanan dan ke kiri.Suasana kat kafe ni tenang jer sebab tak ramai orang..Entah apa mimpi Rizkin,ajak aku dengan Ayob datang kafe ni.

Rizkin mengesat matanya yang basah.Kelakar sangat!Ayob masih lagi senyum.Aku tarik muka."Tak habis gelak lagi ker ha?Lawak sangat??"aku memandang Rizkin.

"Dah…dah.."Rizkin semput nafas."Tapi lawak betul!!!Molen!!!Hahaha.."ketawanya bersambung.Aku halakan mataku kearah Ayob pula.Sebab mulut dialah ni.

"Apa makna molen tu?"Rizkin memandang Ayob.

"Ayob!Kau jangan nak cerita ek..Aku.."

Belum sempat aku nak cakap habis,Ayob dah potong."Molen tu hasil gabungan gemuk dan lemak.Sebab Hana ni dulu gemuk giler.Bayangkan umur baru 11 tahun tapi berat dia waktu tu dah 50 kg lebih.Memang gemuk.Tu yang kitorang budak kampung panggil dia molen."Ayob ketawa.Rizkin tak payah cakap lah…

"Molen…Tak sangka.."

"Dahlah!"aku bangkit dari kerusi.Panas jer muka aku duduk kat sini.Kena buli dengan 2 mamat mereng ni."Duduklah sini sembang.Nak pergi beli hadiah!"

Aku terus melangkah keluar dari kafe.Panggilan Ayob aku tak pedulikan.Habislah aku lepas ni…Rizkin dah ada modal nak ejek aku!!





Seisi villa meriah dengan kilauan cahaya yang terang.Para tetamu rancak bersembang.Masing-masing bergaya sakan.Kebanyakkanya datang dari golongan korporat yang kaya.Alunan lagu jazz berkumandang menambahkan lagi kemeriahan.Hari ni ada sambutan hari lahir Rizkin yang ke 23 tahun.Semua kenalan hadir membawa hadiah yang pelbagai.

Aku garu kepala yang dah dilitupi tudung.Badanku berpusing-pusing dihadapan cermin.Mak aih..betul ker aku dah sarung baju ni?Memang…lain betul.Baju ni cantik sangat.Warna kuning emas yang cantik,berlabuci namun tetap menutup aurat.Petang tadi Mak Jah bawa gaun ni masuk dalam bilik.Katanya Tengku Rubiah nak aku pakai untuk malam ni.Hurm..dah Tengku Rubiah suruh.Aku ikut jerlah.

Aku rasa dah macam ala-ala Cinderella versi sopan dah ni.Ek??Tak layak pun nak jadi Cinderella yang cantik tu.Nak solek ker??Alat solek pun tak ada.Hurm..akhirnya,aku ambil bedak Johnson baby dan sapukan kemuka.Sedikit lips balm aku sapu kebibir.Ah..ok lah tu dari habukkan.

Aku kerling jam.Dah pukul 8.30 malam,masa untuk turun.Aku buka pintu dan terus kearah tangga.Sampai dianak tangga terakhir,semua mata menghala kearahku.Apa?Tahulah aku ganjil,tak payahlah nak tengok macam aku seorang kat sini tak ada hidung.

Aku senyum dah terus melangkah menuju kearah finalis yang lain.Bulat mata mereka.Woi,pekes ha?

"Aku ingatkan kau nak pakai baju T dengan trek bottom.."Eurica sinis.Aku Cuma senyum.Tak ada masa nak cari pasal.Korang semua dah cantik,tak payah nak cari pasal dengan akulah.

Hadirin semua terdiam bila muzik terhenti.Semua mata memandang kearah pentas yang ada kek diatasnya.Muncul Tengku Rubiah,Tengku Hasful,Tengku Mariah dan Rizkin diatas pentas.Mikrofon diambil.

"Hari ini,merupakan hari lahir cucu saya,Tengku Rizkin Ajmin yang ke-23.Terima kasih kepada hadirin sekalian yang sudi hadir."semua hadirin mengangguk mendengar ucapan Tengku Rubiah."Marilah bersama kita menyanyikan lagu Happy Birthday!"

Serentak dengan itu,seisi villa menyanyikan lagu Happy Birthday untuk Rizkin.Aku usha Rizkin,Nampak smart dengan tux dibadannya.Eh..dia pun usha aku.Apa?Nak cari pasal ker..Uh..

Selesai nyanyian,Rizkin pula mengambil alih mikrofon.Dia memberikan ucapan yang membuatkan aku menguap tak sudah-sudah.Bosan!

"Saya akan menari dengan finalis-finalis Pilih Hati!"

Tapi,tang ayat tu,membuatkan aku bulat mata.Nak apa?Menari?Ewah ewah..besarnya mandat..macam mana nak ngelat ni ha?

Nama Eurica disebut dahulu.Eurica kedepan dan berdiri dihadapan Rizkin.Memanglah Eurica malam ni cantik tapi seksi aka seksa betul..Baju fesyen kemban..Lagu sway kedengaran.Mereka berdua mula mengatur langkah.

Aku terhendap-hendap mahu menyelinap keluar.Sampai dimuka pintu,aku terlanggar seseorang.Ayob!!!Apa yang dia buat kat sini?

"Apa kau buat kat sini?"

"Kau nak pergi mana ni?"

Serentak kami bersuara.Aku menarik tangan Ayob keluar.
"Apa kau buat kat sini?"mataku mencerun.

"Datang birthday party Riz lah.Dia jemput.."Aku kerut.Riz?Mesranya panggilan.

"Kau pekes duduk kat luar ni?Kenapa tak masuk dalam?"

"Aku tak maulah menari dengan Rizkin tu!"

"Dah tu?"

"Bawa aku lari naik kancil kau sekarang!"

"Huh?"




Rizkin baring.Penatnya badan…seronok memang seronok tapi badan tetap penat walaupun dia bukannya kena buat apa-apa pun.Matanya jatuh pada bungkusan Hadiah yang ada dilantai biliknya.Separuh dah dibuka manakala separuh lagi belum.

Teringin mengetahui isi hadiah yang lain,Rizkin bangkit dan membuka.Ahh…semua hadiah biasa jer.Tak ada yang menarik.Perfume,baju,kasut and sewaktu dengannya.Tak ada yang special lansung.

Tiba-tiba,mata Rizkin terpandangkan bungkusan kecil yang berbalut pink.Segera tangannya mencapai kotak tersebut.Dari Hana..

‘Selamat Hari Lahir yang ke 23..
Dah tua pun..ingat sikit…
Jangan ingat nak enjoy jer..
Hadiah ni x special pun..’

Rizkin tersengeh membaca kad ucapan Hana.Apalah budak kampung ni.Kalau perempuan lain,mesti sibuk nak goda aku..Dia??Pula tu,boleh pula nak larikan diri sebab tak mau menari dengan aku.Nasib baik aku sempat nampak dia.

Lansung tak jadi nak lari dengan Ayob.Bila diajak menari,Hana tak mahu.Mcam-macam alas an yang dia bagi.Akhirnya..Rizkin mengalah.Tak guna paksa kepala batu macam Hana tu.

Rizkin menggoncangkan isi kotak.Apa ye?Pantas Rizkin mengoyakkan pembalut.Dibukanya kotak tersebut.Songkok?Kaset?Kaset apa ni?Mushkil nya.Rizkin mengambil kaset tersebut dan memasangkannya.

Assalamualaikum…

Suara Hana kedengaran.

Allah selamatkan kamu,
Allah selamatkan kamu,
Allah selamtakan Tengku Rizkin Ajmin..
Allah selamatkan kamu..

Suara Hana menyanyikan lagu Allah selamatkan kamu.
Kemudian..
"Saya akan bacakan Surah Thaha.Surah ni sesuai untuk melembutkan hati.."

Kemudian Hana mengalunkan Surah Al-Fatihah diikiti dengan surah Thaha.Rizkin memejamkan mata menghayati bait-bait ayat yang Hana alunkan.Sedap dan begitu menyentuh Hati.Benar..
posted by Penulisan2u @ 6:13 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
22 Comments:
  • At 13/10/09 8:08 PG, Blogger achasishomel said…

    uwaa.
    nak lgiii.
    :)

     

  • At 13/10/09 8:43 PG, Blogger nhidayah said…

    waaa...best nye...blog x de ke...??
    congrate write bt cte y mnrik cm ni.
    sngt2 best.

     

  • At 13/10/09 9:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nie best la.hrp cpt siap n cite nie akan menjd lbh mnarik.sy rse sbensrnya rizkin ada menaruh prasaan kt hana dlm diam.

     

  • At 13/10/09 10:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la...cepat wat sambungan...xsabala nak tahu sambungan nya lagi...

     

  • At 13/10/09 10:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best.........
    ada blog x????????????

     

  • At 13/10/09 11:46 PG, Anonymous fiza said…

    best tul cite nie..kpd penulis bolh tak nk crpn nie dr bab 1..plz..tringn nk wat kolksi...jngn risau sya takkn ciplak cite nie..bolh ye... nie mail sya... fiza_aster93@yahoo.com.my

     

  • At 14/10/09 10:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk jgk lg.......
    hrap2 cpt r hbiskn cz xsbar
    rsenye hti ni

     

  • At 14/10/09 11:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perhatian utk. setiap syarikat penerbit novel!novel CHOMELNYA CHENTA pastinya akan meletop jika d bukukan.Jalan cerita sesuai dgn. remaja masa kini(romance comedy).to the writer-budak gerik 93....keep your good work! from--amilliahmad@gmail.com

     

  • At 14/10/09 12:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yang seterusnya bila nak buat saya dah tak sabar-sabar nak baca ni.saya baca berulang-2 dah dari bab 1-6,ader tak cara lain supaya saya dapat baca cereta ni tanpa mengklik dari bab 1 sehingga seterusnya.
    adizah8281@yahoo.com.my

     

  • At 14/10/09 2:26 PTG, Anonymous hafiz said…

    huwah..
    sweet nya hadiah dy..
    songkok n tape??
    he3...
    chomel!!!!
    sambung ar cpt

     

  • At 14/10/09 2:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    WAAA
    BESTTTTT2
    CPAT LA SMBG...

    -AZ-

     

  • At 14/10/09 4:05 PTG, Anonymous dila zulkifli said…

    waaaa!!!!!
    sambungan dia ????!!!

    sronk la cita ni!!!
    sweet sngt2!!!!!!!!
    bestnya!!!!!

    aaaaaa!!!!!!!!

     

  • At 14/10/09 8:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best... cpt lah sambung.. x sabar dah ni..

     

  • At 14/10/09 11:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    islamic la..
    suke2

     

  • At 15/10/09 11:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt la smbg...
    best..ada blog x..??

     

  • At 15/10/09 3:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnya citer die
    sila sambung cepat sikit ye

     

  • At 15/10/09 7:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahai penulis....karyamu sungguh mencuit hatiku...
    moleklah kiranya aq bertanya blog mu...ade ke takde???????

     

  • At 16/10/09 12:02 PTG, Anonymous sn0w_princess said…

    cepat la smbgg..xsbar la
    chweet sgt..)

     

  • At 18/10/09 2:35 PTG, Blogger Miss Ina Zarina said…

    ermm..interesting...

     

  • At 21/10/09 10:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2 citer nih..smbung cpat2..
    -Aimi-

     

  • At 23/10/09 5:13 PG, Blogger MiSs hAwA said…

    bagusnye si hana tu bacakan surah thaha tu.
    biar lembut hati si rizkin tu ckit

     

  • At 22/3/11 12:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    naper xleh baca epi 8 yer....? pliz help me...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group