BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Oktober 06, 2009
Novel : Chomelnya Chenta 6
Nama Pena : BUDAK GERIK 93

"Memang dia nak Hana matilah tu!"aku berdengus.

"Sabar…"suara mak dihujung talian cuba menenangkan aku."Salah Hana jugakan.Siapa suruh kenakan Tengku..Tak baiklah"

Aku melepaskan keluhan.Dari posisi baring,aku bangkit.Dah lama juga ni aku berbual dengan mak.Sampai telinga pun dah rasa panas.Yelah dah lama tak telefon mak,memang banyak benda yang nak dibualkan.Semua pasal Rizkin yang menjengkilkan tu,aku ceritakan kat mak.

"Tu lain mak.Tu sebab Hana nak bagi pengajaran kat dia.,Mak tahu,dia tu manusia paling bongkak pernah Hana jumpa!!Hana tahu dia yang sabotaj Hana.Julap tu angkara dia.."

"Hana ada bukti ker?"

"Ada..Hana Nampak dia kat bilik Zarra.Dia pegang botol julap tu.Lepas tu bagi kat Zarra.Hana yakin sangat yang dia upah Zarra.Tu yang sampai Zarra boleh menang walaupun Cuma masak telur rebus dan roti bakar.Logik ker?Kalau amali KH tu,wajiklah dapat C-!!"aku bersuara keras.Bukan nak kurang ajar kat mak tapi ni aku lepaskan kat Rizkin alias mafia tu.

"Dia nak uji Hana tu.Hana sabarlah.Untung sabut,mak dapat menantukan dia.Ye tak?"ketawa mak pecah.Aduhhh,mak ni.Dah datang dah aura Raja Lawak.

"Kalau mak dapat menantu macam dia tu,meranalah jawabnya!Baik Hana ambil Hazrik jer.."

"Hazrik?Siapa pula tu?"

"Kawan Hana..dia cameraman.Ni,Hana telefon guna handset dialah.Dia bagi pinjam.Dia baik mak.."aku terangguk-angguk.Ceh..bajetlah konon mak boleh nampak,hehehe.

"Baik sungguh dia.Tapi Hana,jangan ingat semua orang yang baik dengan kita ni baik.."

"Yelah mak….Hana anggap dia kawan baik Hana jer.Mak jangan risau…Hana…"

Kata-kata aku mati bila ketukan dipintu berbunyi.

"Mak,nanti Hana telefon.Ada orang ketuk pintu bilik ni."

Aku segera mematikan handset bila mak membalas salamku.Tudung aku capai dan terus buka pintu.Eh…apa kes pula dia datang kat bilik aku??Mimpi siang eh…Sengal jer aku rasa.



Che Nah memandang telefon.Hana..rindu betul kat anak dara yang sorang tu.Memang sunyi bila Hana tak ada.Tambahan pula bila Hana dah lama tak telefon.Nasib baiklah ada TV.Boleh juga tengok Hana kat TV tu.Kesian pula dengan nasib Hana kat sana.Harap-harap Hana selamat.Sebab Che Nah yakin dengan janji Tengku Rubiah..Janji rahsia antara dirinya dan Tengku Rubiah.Ye…hanya mereka berdua.

Che Nah melangkah kebilik.Almari yang sudah usang,dibuka perlahan.Che Nah menjengkitkan kakinya.Kotak besi kecil dikeluarkan dan dibawa ke katil.Perlahan-lahan,tangannya membuka kotak tersebut.

Rantai emas berloketkan hati dikeluarkan.Loket diperbuat daripada platinum dan berukir nama Hana Humaira’.Ya…kat dunia ni hanya ada 2 jer rantai ni.Satu di sini dan satu lagi tak tahu dipelosok mana..Ada sesuatu yang membezakan rantai ni dengan rantai-rantai yang lain.Ukirannya.

Bila sampai masanya,rantai ni perlu diserahkan pada Hana.Ya…bila Hana dah dapat rantai ni,maka rahsia yang disimpan selama ni juga akan terbongkar.Hana berhak tahu dan dia wajib dedahkan pada Hana.Entah apalah reaksi Hana…Hana Humaira’..anak mak…



Aku peluk tubuh.Dia pula angkat kening.Eh…berdaulat sangat ker ha?Dahlah ketuk pintu bilik orang,kacau kehidupan aku jer.Ish….geram!!!

"Ha…pe kes?"aku soal tanpa nada.Mata aku pun dah jadi kuyu ala-ala Garfield.Memang tak berbuah kalau cakap dengan dia.

"Eh…suka hati akulah.Ni rumah aku.Aku boleh ketuk pintu sesuka hati.."dia mendongakkan muka.Eh awak…lubang hidung tu besar sangatlah.

"Pembetulan.Ni bukan rumah awak tapi rumah Tengku Rubiah.Lagipun saya tak ada anak tekak kalau nak cakap dengan orang yang menuduh saya walhal dia yang sabotaj saya.Julap kan…"aku perli.Rizkin sinis.

"Oyeh…what ever."

Eh…dia nak apa sebenarnya ha?Ish,menyebuk betul."Kalau awak tak ada apa-apa nak cakap,saya nak tutup pintu!"segera aku tolak pintu namun Rizkin sempat menahan dengan lengannya.Woi,tahulah lengan tu sikit punya besar.Tak payah la nak buat macam tu!

"Tengku Rizkin!Awak nak apa sebenarnya ha?"kali ni suaraku sudah melengking.Geram!Pintu bilik aku kembali buka.

"Aku nak bagi amaran kat kau…"

"Apa?"nada malas.

"Jauhkan diri kau daripada Hazrik!"dia bersuara keras.

"Suka suki saka hati sayalah nak dekat dengan dia ker siapa ker.Awak tak ada hak nak halang saya kawan dengan siapa pun.."aku membulatkan mata.Nak salurkan aura ganas.

"Wei,aku tak pedulilah kau nak dekat dengan siapa pun tapi jangan dekat dengan Hazrik!Kalau kau nak dekat dengan jantan lain pun,aku tak heran tapi bukan dengan dia.Atau….."kata-katanya tergantung kat situ.

Aku berdengus kuat dan kembali memeluk tubuh."Apa?Awak nak sabotaj saya lagi?Ker awak nak bunuh saya pula kali ni ha?Apa-apa jer lah…"

"Aku tak akan keluarkan kau dari Pilih Hati ni.Kau ingat….Aku tahu kau nak sangat keluar dari Pilih Hati ni kan.Kau dah tahan nak duduk kat sini.Kalau kau ikut cakap aku,aku akan keluarkan kau dari Pilih Hati."

Aku angkat kening.Aku betul-betul tak faham kenapa Rizkin nak aku jauhkan diri aku dari Hazrik.Aku bukannya buat apa pun dengan dia.Kawan semata-mata.Bukannya aku buat maksiat kat rumah ni…

"Suka hati awaklah.Dah.saya nak tutup pintu ni…"

"Nanti!Jangan kau perasan pula ye.Aku larang kau kawan dengan dia bukan sebab aku suka kat kau atau cemburu…"jari telunjuknya digoyangkan.Aku dah bosan ni.

"Hurm…"Dump!Pintu bilik aku hempas.Menyampah betul..Dia ingat aku nak ikut ker cakap dia ha?Pe kes lah agaknya.Aku rasa dia tu dah tak betul.Wayar tertanggal agaknya.Badan yang rasa sengal,aku hempas kat atas katil.Puh…nyaman.Katil spring,apa nak heran.

Baru jer aku nak tutup mata,bunyi telefon kedengaran.Aku memandang handset disebelah.Siapa?Mak ker?Aku capai handset tapi nombor tu aku tak kenal pun.Agak-agak selamat tak kalau aku angkat?Angkat jer lah.Bukannya boleh keluar bom pun.

"Assalamualaikum…"aku memberi salam.

"Waalaikumussalam…"suara laki garau.Gulp!"Hana…"Eh,dia tahu nama akulah!

"Errr…siapa ye?"aku garu kepala.

"Sampai hati awak tak kenal suara saya ye…"nada merajuk.Oh..dah kenal.Yang empunya handset.

"Hazrik!Alah,saya kenal.Saja nak dengar suara orang tua merajuk.Agaknya sekarang muka awak mesti masam kan.."aku ketawa.Dia juga.

"Yelah..saya orang tua.Awak tu baby lagi kan…"dia kembali ketawa."Handset macam mana?Ok?"Ceh…telefon aku ni,nak yanya pasal handset dia ker?Haila..

"Hurm..Hanset awak sihat walafiat.Saya dah bagi dia makan,minum,mandi dan tidur…Tapi dia cakap dia rindu awaklah…"

"Ek?Handset yang rindu ker or orang yang guna handset tu rindu?"

Eh…dia kenakan aku balik.Ish..Hana tak boleh kalah.
"Aah..memang rindu tapi bukan kat awak tapi kat kamera awak tu."aku ketawa.Dia diam jer.Pe kes?

"Hailo hailo..Kopi tak mau milo..Ada orang tak?"

"Hurm..ye.."Hazrik bersuara."Hana…yang pasal julap tu,awak tak buat kan?"nada Hazrik teragak-agak"

"Tak…saya tak buat.Demi Allah…Kalau saya nak kenakan Rizkin,saya tak akan libatkan Tengku Rubiah dan Tengku Mariah.Tak akan…Awak…percaya saya kan.."

"Saya percayakan awak.Saya tahu,awak takkan berbohong.."lega hati aku dengar dia cakap macam tu.Hazrik memang kawan yang baik.

"Hazrik,awak nak tahu tak.."aku nak buka hikayat ni."Tadi Rizkin datang ketuk bilik saya."

"Apa yang dia buat kat awak?"nada Hazrik terkejut.

Aku geleng."Tak,dia tak buat apa-apa pun.Tapi dia bagi amaran.Dia tak bagi saya dekat dengan awak.Dia kata,akalu saya ikut apa dia cakap,dia akan singkirkan saya.Tapi awak ingat,saya nak ke ikut cakap dia tu?Tak akan!Mafia macam tu,tahu nak ugut orang jer.."

Hazrik melepaskan keluhan."Awak nak tahu sebab apa dia suruh awak jauh dari saya?"

Aku bulat mata!Telefon ditelinga kanan,aku alihkan kekiri."Kenapa?"

Hazri hembus nafas."Sebab dia tu….sebenarnya…."



"Betul,aku Nampak Tengku kat depan bilik perempuan kampung tu!"Eurica bersuara.Mereka semua berkumpul dibilik Eurica bila terima sms sebentar tadi.

"Alah,depan bilik jer..bukannya apa pun."Lufya bersuara.Dia yang duduk di sebelah Mellisa kat atas kerusi panjang.

"Eh korang ni!"Zarra menyampuk."Mula-mula memanglah kat depan bilik…lepas tu…"sinis nadanya.

"Betul cakap Zarra tu.Cuba korang fikir,buat apa Tengku datang kat bilik dia?Kalau nak beritahu maklumat,mesti depan kita.Ni,kenapa pula kena main jumpa kat depan bilik?Aku rasa perempuan kampung tu dah bomohkan Tengku.Alah..korang tahu jelah kan,orang kampung…"Eurica memeluk tubuh.

"Aku rasa taklah sebab Hana tu Nampak baik."Mellisa pula bersuara.

"Tu..nampak jer baik.Bertudung.Kat depan manis,kat belakang hampeh!"Zarra meningkah.

"Tapi,Tengku bukannya suka kat budak kampung tu..Korang pun Nampak sendirikan yang Tengku selalu nak kenakan dia.Hana pun,bukannya nak sangat masuk Pilih Hati ni..Dia terperangkap."Lufya membela.

"Aku yakin,Hana dah buat sesuatu.Korang nak ker kalau budak kampung yang tak pandai bergaya tu,entah dari ceruk mana tah,kalahkan kita?Malu ooo…Sekurang-kurangnya,biarlah yang jadi isteri Tengku Rizkin dari kalangan yang bergaya,cantik dan kaya macam kita ni."aura jahat mucul dari Eurica.

"Kau nak buat apa?"Zarra angkat kening.Kes julap tu,tak boleh cerita kat diorang.Kena dirahsiakan sama sekali.Dia pun sebenarnya yakin yang Rizkin dan Hana tak ada apa-apa sebab dia tahu macam mana sukanya Rizkin bila dia kenakan Hana.

"Aku akan pastikan dia keluar!"tekad Eurica bermula.Mula-mula aku akan singkirkan budak kampung tu,lepas tu..korang semua!Dia menjeling Zarra,Lufya dan Mellisa.Tengku Rizkin aku yang punya!Orang lain boleh jalanlah.




Yes!!!Line clear…Rizkin tak ada kat bilik dia.Hahaha..Rizkin,jangan ingat boleh sesuka hati nak buli perempuan kampung macam aku ni.Aku tutup pintu perlahan-lahan.Ke mana dia pergi ye?Tadi aku terdengar bunyi kereta dia.Entah merayap kat mana tah.Ahh,lantaklah.Janji aku boleh jalankan projek aku kat sini.

Buat seketika,aku terpegun.Mak aihhh,cantiknya bilik dia ni.Kemas sangat!Tak macam bilik lelaki pun.Uh..apa nak hairan kan,orang gaji boleh kemaskan.Tapi,memanglah bilik ni sikit punya cantik.

Aku pandang sekeliling.Banyak betul frame gambar yang tergantung.Banyak gambar dia jer.Eh…gambar ambik ijazah.Tak sangka rupanya mafia tu habis belajar.Tapi tengok cara macam letak akal kat lutut.

Aku menuju ke arah almari Rizkin.Kalau nak letak kat baju,baju yang mana satu dia nak pakai nanti.Seluar pun sama juga.Ish…fikir Hana.Fikir!Ha…tuala!Aku menuju kearah tempat penyidai yang berdekatan dengan meja kerja dia.Dan…serbuk tu aku taburkan kat tuala dia.Haha..ni serbuk gatal.Biar padan muka dia.Nasib baik aku bawa serbuk ni dari kampung.Memang ni kira nasib baiklah ada serbuk ni.Siap!!Baru padan muka kau Rizkin.Ada ubi ada batas,dah kau tak ada budi dengan aku,buat apa aku nak balas.

Aku pandang meja kerja Rizkin.Ada bingkai gambar.Gambar dia dengan perempuan.Cantik!Siapa perempuan ni ha?Macam gayanya kacukan.Ah…lantaklah.Baik aku keluar sekarang sebelum terkantoi.Kalau tak…mampus nanti.

Baru jer aku nak pergi ke pintu,aku dengar suara Rizkin dari luar.Mesti dia tengah guna handset tu.Ya ya ya…macam mana ni??Mampus aku…Cari tempat sembunyi.Almari!Dengan lafaz bismillah…redah jerlah masuk dalam almari ni!
Jantung aku ni,tak payah nak kiralah.Dah macam orang baru lepas berlari.Dahlah kena bersembunyi kat baju-baju dia ni.Semuanya hitam!Dasar mafia.Nasib baik wangi.

Pintu almari dibuka.Aiyoyo..Dia nak ambil baju ker?Janganlah dia Nampak aku.Ayokkk!!!Dari celah baju-baju ni,aku Nampak dia tader baju.Oiiii,malunya.Kenapa tak ambil baju dulu lepas tu baru buka?Malunya aku.Bola mata aku alihkan..Puh semangat.Pintu almari ditutup.Kemudian terdengar bunyi air.Dia dah mandi!Cepat-cepat aku keluar dari almari dan terus blah dari bilik tu..

Huhuhu…durjana…Lepas ni,bilik Zarra menanti…Hahaha…pengajaran untuk diorang.



Makan malam ni tenang jer.Semua enak makan makanan yang dimasak mak jah kecuali Rizkin dan Zarra.Dok tergaru sana tergaru sini.Muka masing-masing Nampak resah.

"Riz..kenapa ni?Tergaru sana sini."Tengku Rubiah bersuara.Aku nak gelak ni,sabar-sabar.Tapi memanglah..sebiji macam beruk.Hahaha…

"Entahlah nek,badan Riz ni gatal semacam"

"Kamu pergi mana tadi?"Tengku Hasful pula masuk line.Jarang Tengku Hasful ada kat rumah.Sibuk agaknya.

"Mana ada pergi mana pun pa..Riz dah mandi banyak kali ni tapi tetap juga gatal.Miang betul.."Rizkin menjawab sambil menggaru.Ala,ciannya…Macam mana nak elok,tiap kali mandi,pakai tuala…Dah tu,serbuk gatal tu memang ada kat tuala pun..

"Zarra?"Pandangan Tengku Rubiah menala pada Zarra pula.

"Saya pun gatal juga badan ni.."

"Nak pergi klinik ker?Ma takut lah kalau jadi apa-apa nanti"Tengku Mariah bimbang.Ish…bukannya apa sangat tu.

"Tak payahlah ma.Kejap lagi nak on air.Nanti Sya dengan produksi nak datang.Kan malam ni ada penyingkiran."

Penyingkiran?Yelah…malam ni ada penyingkiran.Ha.ha.ha.Aku tak sabar nak tengok telatah Rizkin yang tergaru sana sini depan kamera..Aku harap sangat dia singkirkan aku.



"Kesiannya gatal…sedap?"aku bisik kepada Rizkin taktala kami semua diarahkan keruang tamu.Pandangan Rizkin tajam.

"Kau!How dare you?"keras suaranya.

"Kira ok lah tu dari julap."aku angkat kening."Kalau awak dah tak tahan,elok awak singkirkan saya jer..Lagipun,saya dah tahu siapa awak yang sebenarnya."aku berkata sinis dan terus jalan meninggalkan Rizkin.

Ya,aku dah tahu siapa Rizkin.Hazrik dah cerita kat aku…Tak sangka aku.Hazrik suruh rahsiakan tapi…seronok juga kalau ugut Tengku sorang tu.Aku betul-betul harap dia singkirkan aku malam ni.Aku dah tak tahan.

Kehidupan orang kaya ni bukan aku.Aku Cuma orang kampung yang sukakan benda-benda biasa.Memang tak boleh nak duduk kat villa ni lama-lama.Lansung tak!Tambah pula,rindu kat mak!!!!


Setengah jam kemudian,kami para finalis diarahkan berdiri mengahadap Rizkin.Macam hari tu,seorang akan tersingkir.Gadis yang tak dapat mawar.Kalau minggu lepas,Milia tersingkir.Minggu ni,aku harap aku!!!Hana Humaira’….

"Dihadapan saya,berdiri 5 orang gadis jelita…"Rizkin memulakan mukaddimah bila kamera terpasang.Aikk,tak garu pun.Tahan ler tu.Zarra pun tak menggaru macam tadi dah.Pun nak cover.

"Lufya…"

"Zarra.."

"Eurica.."

"Hana.."

"Mellisa.."

Satu persatu nama kami disebut.Tak boleh ker sebut dalam senafas jer?Bunga mawar ada ditangan Rizkin.

"Tapi malam ni,hanya 4 orang gadis saja akan kekal dalam program Pilih Hati.Gadis yang tak menerima mawar,harus pulang kerumah dan meninggalakan villa ni."Rizkin menalakan bola matanya ke semua finalis.

"Bunga mawar yang pertama untuk….Lufya!"Lufya tersengeh dan menuju kearah Rizkin untuk mengambil mawar.

"Bunga mawar yang kedua untuk..Eurica!"Eurica kedepan.

"Bunga mawar yang ketiga adalah untuk gadis terbaik minggu ni.Beliau bukan saja dapat hadiah baucer membeli belah bernilai RM2000 malah beliau juga boleh menyingkirkan salah seorang daripada 2 gadis yang belum terpilih.."Rizkin tersenyum.Tu satu kejutan tu!

"Mawar yang ketiga untuk…Zarra!"

Zarra bulat mata.Dia menjerit kecil.Haila…dahlah pakai baju dengan skrit baby..Bajet-bajetlah.Zarra kedepan mengambil mawar.

"Zarra…pilihan ditangan awak sekarang.Antara Hana dan Mellisa….Awak berhak singkirkan salah seorang."Rizkin bersuara.Tapi,aku sempat tangkap senyuman sinis Rizkin.Ada aku kisah?Tader!!!

Zarra sengeh menggoda…Ala minah ooiii,kau cakap jer lah nak singkirkan aku.Aku tahulah.Dia memang benci aku.Ni dah dapat peluang..apa lagi.

"Terima kasih Tengku..Saya nak singkirkan…"
Mata Zarra bergilir-gilir antara aku dan Mellisa.

"Hana Humaira’!"demi dengar 2 patah nama aku tu,aku terus melompat.Yes!!!!Tercapai juga hajat aku.


*sorry ye kalu n3 kali ni x menarik..otak tgah biol sbb dah nak dekat exam akhir tahun,koje kolah pun melambak..pape pun,teruskan komen ye..TQ!!=) =P
*TQ sudi vote Rizkin n Hazrik..
posted by Penulisan2u @ 5:33 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
10 Comments:
  • At 6/10/09 9:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahai penulis di harapkan cepat la siapkan sambungannya. kenapa la hana humaira yg kena singkir?

     

  • At 6/10/09 9:53 PG, Blogger shakirah said…

    suker sangat...padan muka rizkin

     

  • At 6/10/09 11:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i rsekn 2 cme angan2 hana je 2.....
    tp klu slh sowi ye..cter ni best2 cpt smbung yea
    xsbar dh nk mnuggu ni

     

  • At 6/10/09 11:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    knape blog awak xde apa2. nice story. Cpat sambung ya. ape2 pon rizkin & hana lah:D

     

  • At 6/10/09 12:36 PTG, Anonymous yunix77 said…

    tak percaya la Hana disingkirkan
    takkan semudah itu Rizkin mengalah?
    ni mesti Hana tersilap dengar
    rasanya lepas ni mesti Qyqa cakap.....

    "Hana Humaira.....tahniah. aku masih kekal. Melissa....awak disingkirkan"

    hehehe...pepandai ja aku wat cerita sendiri

     

  • At 6/10/09 8:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2!! cepat2 lah smbung..sape lah rizkin yg sebenarnye.. saspen lah penulis ni..

     

  • At 7/10/09 1:51 PTG, Anonymous hafiz said…

    adoooiii
    suspen aku

     

  • At 8/10/09 3:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye siapa hana yang sebenar?tak mungkin hana terkeluar,makin sespen cerita ni...adizah8281@yahoo.com.my

     

  • At 10/10/09 8:21 PG, Anonymous dila zulkifli said…

    alamak..
    hana disingkirkn ke??
    pas2, ape jdik???
    d harapkn cepat yee...

     

  • At 6/2/11 9:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huh, kna singkir???cik pnulis wuat citer best2 taw...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group