BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Oktober 16, 2009
Novel : Ad + Iz 20
Nama Pena : eury athena

Ihsan mundar-mandir di perkarangan hotel. Kemudian dia berlari ke tempat parkir pula. Penat berlari ke sana-sini tidak dihiraukan. Apa yang penting adalah Adry. Namun, jangankan Adry, bayang Adry pun tak kelihatan di mana-mana. Mustahil cepat benar Adry dapat menghilangkan diri!

"Kat mana kau, Adry?" Gerutunya sendirian. Dalam hati, berkali-kali dia mengutuk tindakan Adry mengejar Farriel.

Ihsan meraup wajah, ubun-ubun dan akhirnya kedua-dua belah tangannya mengusap-ngusap pula belakang leher. Dia terduduk di tar jalan. Kaki yang lenguh minta direhatkan. Mujur kawasan parkir di perkarangan hotel sudah lengang dari manusia dan kenderaan.

Tiba-tiba dia teringatkan sesuatu. Telefon bimbit pantas dikeluarkan dari kocek. Nombor Marina didail. Tak berjawab.

"Pick up the phone, Marina!"

----------------

Sebaik sahaja enjin kereta dimatikan, Nenda Nerrisa segera turun dari kereta mewah buatan luar negara itu. Pemandu peribadi Nenda Nerrisa kelihatan terkejut dengan tingkah laku Nenda Nerrisa yang keluar dari kereta tanpa menunggu pintu dibukakan. Dua orang pengawal peribadi yang baru sahaja turun dari kereta, digamitnya.

"Aku nak korang jejak Aril dan Adrianna…" Arahnya dengan wajah serius. Menghilangkan diri dari majlis perkahwinan sendiri? Sesuatu yang tidak dapat diterima oleh akal fikirannya.

"Tapi kami nak cari di mana, puan?" Soal salah seorang dari pengawal peribadi tersebut. Rakan di sebelahnya pantas menyiku temannya. Demi terpandangkan wajah Nenda Nerrisa yang sudah merah padam, kedua-duanya pantas menundukkan kepala. Bersedia untuk dimarahi.

"Tak kan itu pun aku nak ajar? Guna semua sumber, kebolehan kamu atau apa sahaja teknologi yang ada! Cucu aku tu manusia. Bukan halimunan. Mesti tinggalkan jejak punya!"

"Kalau kami jumpa mereka…"

Nenda Nerrisa pantas memintas ayat pengawalnya.

"Aku cuma nak tahu kat mana mereka dan keadaan diorang macam mana! Hubungi aku sebaik sahaja korang dapat maklumat. Faham?!"

"Faham, puan!" Hampir serentak kedua-dua lelaki tersebut menjawab.

"Tunggu apa lagi??" Soal Nenda Nerrisa garang bila dilihatnya pengawal peribadinya masih termangu-mangu di hadapannya.

Bagai direnjat elektrik, pengawal peribadi Nenda Nerrisa pantas bergegas pergi memulakan tugasan yang diberikan.

---------------------

"Tergamak Aril dan Adry malukan kita macam ni! Awak tahu apa headlines akhbar-akhbar pagi nanti? Tengku Farriel Izumi Tengku Muhammad Faris dan isterinya ‘lari’ menghilangkan diri dari majlis perkahwinan… Sungguh memalukan! "

Tengku Khalidah yang dah elok melingkar dalam comforter tebal, kembali duduk bersandar di kepala katil. Suami yang baru selesai membersihkan diri dipandang dengan mata kuyu. Niat hatinya untuk tidur sebelum subuh menjengah terbantut tatkala nama Farriel disebut-sebut. Tengku Faris masih tercegat di kaki katil dengan wajah masam dan bengis. Tengku Khalidah menjengah muka jam di sebelah lampu tidur. Jam 5 pagi… Huh! Tak boleh tunggu esok ke kalau iye pun nak marah?

"Tentu ada perkara penting sampai dia buat macam tu!" Bela Tengku Khalidah.

"Kalau iye pun ada perkara penting, tak kan tak boleh tunggu sampai majlis selesai?" Nada suara Tengku Faris naik setangga. Hatinya panas dengan tindakan drastik Farriel. Walaupun dia sedia maklum bahawa Farriel meninggalkan majlis demi Marina, namun dia tetap tidak dapat menerima tindakan Farriel tersebut memandangkan dia sekeluarga terpaksa menerima penghinaan yang maha besar dari para tetamu majlis. Dan ‘kehilangan’ Adrianna Mayesa menimbulkan tanda soal besar dalam benaknya. Ahh! Biarkan sahaja! Hilang terus lagi baik!

"Mungkin betul cakap abang Makmur. Kita tak patut setuju dengan permintaan mama malam tu. Perkahwinan antara Aril dan Adry adalah kesilapan besar. Saya lebih rela Aril kahwin dengan Murni!" Sambung Tengku Faris bila dilihatnya isterinya diam tanpa kata.

"Kahwin dengan Tengku Murni Hadirah anak Tengku Makmur tu? Baik tak payah kahwin! Saya lebih rela Aril membujang sampai ke tua dari kahwin dengan perempuan gedik tu! Ei, tak berkenan la saya dengan perangai dia! Manja tak bertempat!" Bantah Tengku Khalidah.

"Dah tu dengan Adrianna Mayesa, menantu awak tu okey sangat ke? Serba-serbi tak tahu! Mana layak jadi isteri CEO syarikat multinasional!" Selar Tengku Faris.

"Sekurang-kurangnya Adry tak mengada-ngada. Independence. Tak materialistik. Pandai ambil hati orang tua. Dan yang paling penting, tak menyakitkan mata dan hati saya ni!" Tengku Khalidah menepuk-nepuk dada kirinya tatkala mengucapkan ayatnya yang terakhir.

Tengku Faris mendengus tak puas hati. Marah mendengar bicara si pembela Adry. Badan direbahkan di sisi kanan katil. Gebar tebal ditarik separas pinggang.

"Saya nak dengar apa kata awak bila awak dah kenal siapa Adry sebenarnya…" Gumam Tengku Faris dengan mata terpejam.

"Apa dia, bang?" Pantas Tengku Khalidah menyoal. Suara suaminya yang antara dengar tak dengar membuatkan dia kurang jelas dengan apa yang diperkatakan.

"Tak ada apa-apa. Tidur la!"

-------------------

"Aku cintakan kau…!"

Kata-kata Farriel sebati bersama deruan ombak pagi itu. Indah, mengasyikkan dan lunak kedengaran di telingaku. Sungguh, aku tenang mendengar kata-katanya. Tapi, bila aku teringatkan peristiwa yang berlaku beberapa jam lalu, ketika kami di bilik persalinan, aku jadi berang. Mudah dan murah sungguh nilai lafaz cinta dari dirinya.

"Aku cintakan kau…!" Lafaznya lagi. Dan sepasang matanya tetap setia menatap ke dalam anak mataku.

Sungguh… Kalau aku tak mendengar isi pertelingkahan antara Farriel dan Marina di hotel tadi, kalau aku tak menyaksikan sendiri bagaimana bersungguhnya Farriel memujuk Marina beberapa jam lalu, sudah pasti aku akan melonjak-lonjak kegembiraan mendengar sebaris ayatnya itu.

"Dengan aku, kau cakap ‘aku cintakan kau’… Dengan Marina tadi kau cakap ‘I love you’… Sapa yang kau cinta sebenarnya ni?" Soalku berang. Muka dah rasa panas akibat kemarahan. Bayu laut dah tak mampu m’neutral’kan amarahku lagi.

"Aku cintakan kau! Aku cintakan kau, AD! Bukan Marina. Bukan sesiapa!" Tegasnya bersungguh-sungguh. Aku pekup telinga. Enggan mendengar pembohongannya.

"Kau gila! Dah tak waras! Dah hilang ingatan! Agaknya kau dah lupa yang berdiri di hadapan kau sekarang adalah Adrianna Mayesa. Bukan Marina Irriani!" Jeritku sekuat hati.

Farriel menurunkan kedua-dua belah tanganku yang mendarat kemas di cuping telinga.

"Aku masih waras! Aku tak hilang ingatan sama sekali. Dan aku cukup sedar bahawa kau, Adrianna Mayesa yang ada kat depan aku sekarang! Aku cintakan kau, Adrianna Mayesa!"

Farriel yang cuba meraih bahuku, segera kutolak sekuat hati. Dia terduduk di pasir pantai. Istana pasir yang menjadi perbalahan kami sebentar tadi terbiar sepi. Tanpa menunggu sesaat pun, aku berdiri dan berlalu pergi dari situ.

Aku sudah cukup bersabar dengan kerenah Farriel selama ni. Hati aku sudah lunyai dek kehadiran Marina dalam hidup pura-pura kami ini. Aku sudah tidak mampu untuk menerima apa jua bentuk penipuan, lakonan atau permainan yang diciptakan dalam perkahwinan kontrak ini. Aku sudah letih. Terlalu letih! Satu-satunya yang boleh membuatkan aku kembali ‘hidup’ adalah dengan meninggalkan semua pembohongan ini. Jauh dari keluarga kerabat itu. Jauh dari Ihsan. Jauh dari Marina. Jauh dari Farriel. Jauh dari semua orang. Aku rindukan kehidupan aku yang dulu. Biar miskin, asalkan aku bahagia mencorakkan kehidupanku.

Farriel mengejarku dari belakang. dan sebelum sempat aku berbuat apa-apa, dia sudah memeluk erat pinggangku dari belakang. Aku terkaku di situ. Terpaku dengan tindakannya. Langsung buntu untuk cuba melepaskan diri dari pelukannya.

"Lepaskan aku, Iz…" Serak suaraku tatkala menyuarakan permintaan itu.

Aku terdengar esak di tepi telinga. Farriel… Menangis? Mengapa dia menangis? Kerana akukah?

"Aku tak kan lepaskan kau, AD! Aku cintakan kau. Susah sangat ke kau nak percaya?" Terputus-putus bicaranya masuk ke gegendang telingaku. Benarlah… Tengku Farriel Izumi menangis di bahuku.

"Aku dah letih, Iz… Dah terlalu letih nak teruskan kontrak yang kita tandatangani tujuh bulan lepas… Kalau kau fikir ini salah satu cara nak mempermainkan perasaan aku, nak mempertingkatkan ego kau, anggap sahaja kau dah berjaya! Sekarang bebaskan aku dari penjara ciptaan kau ni!" Ujarku dalam sendu. Ahh…! Air mata ni memang cepat sahaja beranak sungai di pipi.

Kepala Farriel bergerak ke kiri dan ke kanan beberapa kali di bahuku. Seakan menidakkan kata-kataku tadi.

"Aku tak kan lepaskan kau. Tidak sekarang. Tidak selama-lamanya!"

Aku mengeluh perlahan.

"Dengar sini, AD! Aku cintakan kau! Aku tak tahu macam mana atau apa cara yang harus aku buat untuk bagi kau percaya yang aku benar-benar cintakan kau. Coz I’m not good in words and in actions too… Cuma aku nak kau tahu yang aku tak pernah rasa sebegini. Rasa hangat, rasa bahagia, rasa tenang bila ada di sisi kau. Rasa sedih, rasa kehilangan, rasa terseksa bila kau hilang dari pandangan aku. Memang dulu aku dengan bangganya mengisytiharkan Marina sebagai kekasih aku. Tapi bila kau datang dalam hidup aku, bila kau jadi isteri aku, semua rasa dan perasaan aku pada Marina terasa macam palsu... Langsung tak ada kebenarannya sama sekali! Sebab Marina tak mampu buat aku rasa sedih dan gembira dalam sekelip mata. Tapi kau mampu! Malah kau dengan mudahnya mampu menggoyang dan meruntuhkan ego aku… Hanya kau, AD!"

Kosa kataku terasa berasa di peringkat paling minima. Hinggakan aku tak mampu untuk mengeluarkan walau sepatah kata. Aku terkelu seribu bahasa!

Farriel membalikkan tubuhku agar mengadapnya. Air mata yang berjuraian di pipiku, disekanya dengan cermat. Dan aku dengan jelasnya dapat melihat betapa dia juga menitiskan air mata jantannya ketika melafazkan kata-katanya sebentar tadi.

"Aku cintakan kau, Adrianna Mayesa… walaupun aku tiada tempat dalam hati kau, walaupun cinta kau milik lelaki lain, walaupun satu hari nanti kita terpisah jauh atau bercerai…"

Farriel berjeda di situ.

"… aku cuma mahu kau tahu yang aku mencintai kau… hanya engkau… kerana tiada insan lain yang mampu menandingi kau dalam hatiku ini…" Ujarnya lembut.

Air mataku kembali lebat. Kata-katanya kedengaran tulus dan ianya benar-benar meruntun hati dan perasaanku. Demi melihat esakku yang makin kuat, Farriel meraih aku dalam pelukannya yang hangat. Di situ aku menangis lagi. Akalku sudah bercelaru; tidak tahu menimbang benar atau tidaknya luahan rasa Farriel sebentar tadi. Aku sendiri sudah terlalu letih dan bingung untuk menentukan realiti atau fantasinya apa yang aku dengar tadi. Aku sudah tidak pasti dengan apa yang patut aku percaya!

Namun ada sesuatu yang aku benar-benar pasti... Aku cintakan Tengku Farriel Izumi! Dan aku sanggup mempertaruhkan segala apa yang ada padaku semata-mata untuk bersama-sama dengannya; walaupun seketika.

Dan sesuatu yang pasti pada saat itu, aku dan Farriel bertangis-tangisan dalam pelukan.

BAB 20 adalah bab terakhir yang akan di siarkan di penulisan2u. Novel ini akan di terbitkan di pasaran. untuk bab selanjutnya. dapatkan di pasaran akan datang. terus menyokong penulis eury dan karya ad + iz. Kami di penulisan2u akan memberitahu dari masa ke semasa tarikh novel ini akan di keluarkan
posted by Penulisan2u @ 5:22 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
100 Comments:
  • At 16/10/09 5:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yen,,yen,,org pertamat comment..
    salmiidris ireland,,
    saya chop satu wokehhhhhhh..

     

  • At 16/10/09 10:11 PG, Anonymous Anis said…

    hye..
    citer ni memang best
    bila citer ni nak keluar x sbr2 nak baca
    citer yang selanjutnye

     

  • At 16/10/09 10:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Arrrrr bosan laaaaa cam niiiii.....bila nak keluar buku ni...setahun ....2 tahun lagi....

     

  • At 16/10/09 10:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    novel-novel pnulisan2u ni susah sngat la nk cari d kedai2 buku brdekatan tmpt tnggal saya.sebenarnya kat mn saya boleh dptkn slain mlalui online.

     

  • At 16/10/09 10:33 PG, Anonymous lyna said…

    xsabar nak tau kisah selanjut y

     

  • At 16/10/09 10:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    thnkzzz..
    plz infrm k bl nk terbit kn...?

     

  • At 16/10/09 11:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haaaa...cpat2!!! lmbat lg la mcam ni...adus....
    - aina514

     

  • At 16/10/09 1:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BESTNYEEEEEEEEEEEEEEEEEE
    A.1

     

  • At 16/10/09 1:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hpeflly kalo dah jadi buku tu , bia je bahasa dia ni bahasa rojak . itu yg buat best . oke ? haha . tk saba nih ! cpt publishkan !

    :))

     

  • At 16/10/09 3:27 PTG, Blogger Penulisan2u said…

    Tahun depan akan keluar novel ini. penulis hantar cepat manuskript.. akan keluar cepat novel ini. terus menyokong novel ini dan penulis eury

     

  • At 16/10/09 3:54 PTG, Anonymous awana said…

    kalo da kuar cpt2 bg tau kt ne,,ok..citernie mmg bez gle...juz anta kt emel aq kt mane nk dptkan novel ni....awana_fate@yahoo.com

     

  • At 16/10/09 4:56 PTG, Anonymous atie said…

    best sgt cite nie..xsabar nk beli novel nie..bila adah ada di psran jgn upa bgtau tau..n beli,klau blh bgtau terbitan syarikat mana senang nk cari..klau blh terbitkan cepat2 tau sbb xsbar nk baca smbungan cite nie..bila dah ada di psran please e-mail 2 me at atie_nia91@yahoo.com

     

  • At 16/10/09 8:46 PTG, Blogger iera_kimie said…

    wah.....
    so nice....
    buku tu gerenti laku macam goreng pisang panas...
    hehe...
    pe2 pown tlg inform kat saye t erk...
    ble buku tu dah diterbitkan t...=)

     

  • At 16/10/09 9:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat2 ya x sabar nak baca
    kena tunggu lama lg ke....
    apa tajuk novel 2 nanti...

     

  • At 17/10/09 12:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    arapnya cepatla cket kluarkan buku 2,
    tak sabar nak baca sambungan nnt.
    saje nak wat org t'tunggu2
    dah nak smpai klimeks dah???
    huaaaaaaaaaaaa...
    semoga berjaya
    congrates 2 writer
    plz klu dah kluar bagi tau la yerk..

     

  • At 17/10/09 12:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a'ah btol 2
    cepat ar terbitkan
    t gtau ek lau da terbit
    email kat sy tau...munir_wasabi@yahoo.com..
    ok..thankz..

     

  • At 17/10/09 1:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat2 la kuarkan buku nie..citer ni best ar..x sbr nk baca ...

     

  • At 17/10/09 3:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Slm.. penulisan2U xda ke cdgn nak terbitkn cerpen2 tpilih? sy rs crpn2 dlm ni pun byk yg best2. Nak bukak n cri kat arkib 2 la rs mls. Leh la gak penulis cerpen ni dpt manfaatnya.

     

  • At 17/10/09 5:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpat la kuarkan......x sabar nk bace bab seterusnya....

     

  • At 18/10/09 10:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x sbr nk tggu nvl nih..
    best sgt2..
    hopefully endg dia pon best cm intro dia gaks
    thumbs up to writer =P

     

  • At 19/10/09 9:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lambat la cenggini...nak tggu kat pasaran...nnti tjuk dia sama jugak kew????

     

  • At 23/10/09 9:10 PG, Blogger niessa said…

    yezzaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!
    ak nk bli novel mie!!
    x sabar nk tunggu kuar d pasaran..
    cepat kuar yer...
    kehy.. truskn berkarya!!

     

  • At 26/10/09 9:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat2 terbitkan novel eh..nant sy terlupe..hurry..plz...i can't wait..uhuhu...-Diela

     

  • At 9/11/09 8:36 PTG, Blogger wiyani said…

    waaaaa......nk sambung ag....tlg...ble buku nk kuar ni...
    tlg emel kat ae_cha1312@yahoo.com

     

  • At 9/11/09 8:50 PTG, Blogger wiyani said…

    nk bli ktne ek bku tu???

     

  • At 13/11/09 4:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaa..bl nk kuar??dh 2 hari sku duk tercongok bace cite ni...mn bleh tahan...cpt kuarr

     

  • At 26/11/09 3:48 PTG, Blogger syasya said…

    dimana saya boleh mencari blog penulis eury athena? penulis boleh x send kan blog anda ke email saya lovecharr@gmail.com?? minta tolong ya..

     

  • At 2/12/09 8:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg best
    bila nak kuar?
    xsbr nk beli
    cepat taw kuar
    all the best

     

  • At 3/12/09 3:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best memang best..
    cuma jln cerita seakan2 sama seperti novel hlovate iaitu novel Aa+Bb.harap penulis dpt mencari kelainan dlm penulisan beliau.

     

  • At 5/12/09 10:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat ckit kuarnye..tak sabo nih...
    nuralyaa45@yahoo.com

     

  • At 5/12/09 10:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kene kumpul duet ni..

     

  • At 11/12/09 1:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hye writer., knape x abes kn teros,? kn senang., asyik2 sambung kat novel, x syok la cam nie nk bce.,
    by the way., best !!=)

     

  • At 12/12/09 11:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bla nk kuar nvel nie... dk cae kt kdai xjpe2 ag pon........huhhhh

     

  • At 12/12/09 2:53 PTG, Anonymous penguin said…

    1 malam bce dr bab 1 hingga bab 20.. nenek aku da bebel pok pek pok pek coz kul 4 pagi bwu tdo.. bapak best cite die..

     

  • At 13/12/09 8:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bile nk kuar cite nie??? besttttttttttttttt glerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.............

     

  • At 14/12/09 7:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bile nak kuar nieeee x sabaq dah nak au endinye???
    sape sebenarnye ad nie???
    apa hubungan ad ngan adly.. nama pun nak dekat sama...
    tlng lah sesiapa g tau dah kuar ke novelnye???
    please...please...please.. >amie<

     

  • At 22/12/09 11:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penulisan2u, tlg emel sy biler tarikh novel ni kuar: amalinahusna@yahoo.com

     

  • At 7/1/10 12:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aah..alg2 hbskn trus.best sgt cta ni.tjuk nvel ni ap ek?
    dh kuar blom kt psrn?
    xsbr nk tau endig dia.

     

  • At 9/1/10 4:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ala.......xde duit nk beli.....T-T
    alamaknya kena puasa sampai SPM

     

  • At 28/1/10 4:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    de jual kat ne ek

     

  • At 30/1/10 1:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Sy konfius ble la nk terbit buku nie. Sy bukn slalu on9, jd nape lambt sgt pnerbitan buku nie. Ada kuota ke? ada 3 novel y djanji nk kuar..tp sampe la nie..hampas pon xde. sampe tajuk pon dah lupe... Ape cer?

     

  • At 31/1/10 12:41 PG, Anonymous ad_ina said…

    best giler cittteeee ni.....
    tp kt mne nk cri bku pnulisan2U????
    nnti klu dh kuar novelye tlg inf0rm kt ktowng ek?????

     

  • At 31/1/10 8:51 PG, Blogger Unknown said…

    alaaaaaa.....
    nape da abes....
    sgup x tdo baca cte ni...
    alih2 kna tgu novel kuar....
    cpt2 publish tau!

     

  • At 31/1/10 9:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cter ni
    ble nk kuar bkunye

     

  • At 4/2/10 8:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat arrr publish novel nie...
    gantung arrr baca...

     

  • At 6/2/10 1:37 PG, Anonymous wardah89 said…

    bestnyerrrrrrrrrrrrrr...
    cepat la kluarkn novel ni...
    hati rsa x tenang je x bce smpai hbisssssssss....
    pleaseeeeeeeeeeeeeeee.....

     

  • At 10/2/10 2:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    novel nie dah kuar ke belum

     

  • At 13/2/10 9:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble novel nie nak kuar kt pasaran ek???

     

  • At 21/2/10 12:07 PTG, Blogger kaseh-cayang- said…

    gud2..sy sokong..dh kuar blom novel nie??nak belilaaa..

     

  • At 8/3/10 3:45 PTG, Anonymous PUTIH said…

    BILA NAK KELUAR YE NOVELNYE......CEPAT22 YE TERBITKAN, X SABAR RASENYE.....PLEAZZ..............

     

  • At 17/3/10 10:50 PTG, Anonymous dididid said…

    cte nie kuar kat kdai dh ke blom...
    sy cri kat kdai xde pon....
    sape publish novel nie...snang cket nk cri 6t...

     

  • At 19/3/10 4:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hellooo...snyap je penulisan2u ni...
    x gtau pn da kua ke blom...hampeh...

     

  • At 21/3/10 1:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye... cpat la kluar nvel...

     

  • At 31/3/10 2:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alahh..xsabaq nk tau citer nie..hope happy ending yer...

     

  • At 3/4/10 11:58 PTG, Anonymous qysrah said…

    almk..trus trang,frust sgt ble x dpt bc the whole story..da la sush nk cri nvel2 ni..em,,xpela,wish u luck dear writer...hope 2 c more from u..

     

  • At 5/4/10 1:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku pelik la kenapa la watak hero dlm novel mesti kaya dan kacak.dan yang heroien dia gadis biasa2je.cuba buat kelainan sikit bgi yg heroien plk kaya dan yg hero tu orangnya serdahana je.

     

  • At 5/4/10 1:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kenapa kebanyakkan novel yg sya bca banyak sngt watak hero tu mesti kaya dan kacak dan heroien dia pulak gadis biasa je.cuba buat kelainan sikit bgi pulak watak heroien tu yg kaya dan hero tu orang biasa je.baru ada kelainan sikit.

     

  • At 29/4/10 10:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm..best gler cte nih..!!!mmg teruja laaa...!!cpt laa kuarkn bku dy..xsbar nih...!!congrats!!u've done really a good job..!!^_^

     

  • At 30/4/10 5:53 PTG, Anonymous no reality nor fantasy said…

    mmg tol apa yg sorang pmbaca nie ckp, slalunya citer psl jantan ni hensem ni kaya, tp pompuan tu pulak gadis biasa. satu lgi, apsal kbnykan citer mcm nie psl ahli korporat je? nape x wt citer psl kisah cinta pnjual ikan ke, pnjual goreng pisang ke......psl konflik remaja skolah ke.... x b'pijak pd realiti lansung!

     

  • At 4/5/10 6:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best. bile nak kuarkan novel nie? x sabar nak tau ending die laa. kalo boleh ASAP yer. tq. :)

     

  • At 4/5/10 6:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    err. ape name novel nie nanti? masih ad+iz ke? tq. :D

     

  • At 19/5/10 6:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm mne nak dptkn novel ni?????
    skrg dah ade kat pasaran belum?

     

  • At 11/6/10 12:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku tgk kat kedai buku xda pun
    aku beli jodoh o cinta
    huhuhu
    cite nie bes wei!
    aku nak beli tapi dah pokai

    aku dayah yg comel
    hahaha

     

  • At 22/7/10 7:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila novel ni nak keluar....

     

  • At 5/8/10 11:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i pn nk 1 novel ni...peh best gler siot....x sia2 i bc la..u mmg fhm taste i la...cayok2...truskan usaha...

     

  • At 3/9/10 12:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mne leh dpt novel ni??best sgt.thums up!!!

     

  • At 4/9/10 8:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble novel nie nk kuar?..,
    novel nie BEST GILERRRR...
    Hrp maklumkn tarikh nvel nie kuar ye...

     

  • At 6/9/10 2:20 PTG, Anonymous dewi_arjuna84 said…

    citer ni dh jd buku..dah pon diterbitkan..mmg best...congrats wat penulis nya..pasni tulis bnyk2 lg k...

     

  • At 21/9/10 1:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dh kuar k?? under alaf 21 k nie???? cmne nk bli?? nk...

     

  • At 26/9/10 7:56 PTG, Anonymous cek nak novel neeee said…

    sye cba cri novel ne tp xjmpa...huhhu....agk2 kt mne sy blh dptkn novel ne????

     

  • At 27/9/10 12:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nak th kesudahannya...........

     

  • At 20/10/10 4:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terbaik...!!

     

  • At 29/10/10 6:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaa, best la kesudaahannye ni.... smpat
    la ak menitiskan air mata kebahagiaan....
    papun, ni nvel mmg best giler....

     

  • At 15/11/10 4:17 PTG, Anonymous bluebery said…

    so nice n cute story...
    i like its....=)

     

  • At 18/11/10 1:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best larh citerr ni,,,
    romantik betol,,
    bile buku ni keluar kat pasaran?

     

  • At 18/11/10 5:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dearest penulisab2u,erm klau dah rlease novel ni kat pasaran announce besar2 eh,..takut kang tlepas pandang plak.n 1 more thing,klau boleh novel ni hantar bebanyak kat sabah n swak,plisssssssssssss coz diz novel r really hot n ala2 korean,kiut sesngt.tq eury athena.lurv u ol.gud job.

     

  • At 26/11/10 10:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i like this novel

     

  • At 10/12/10 1:30 PTG, Anonymous shio_aroha said…

    well done to eury athena! such a great story, i read it non-stop, all the 20 entries. =) so, let us know when the novel is release k, tq

     

  • At 16/12/10 1:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hu hu hu

    BEST BTULL

    TP.............

     

  • At 20/12/10 1:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best syoit,,

     

  • At 27/12/10 1:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la citer ni

     

  • At 29/12/10 12:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg best. 1 cerita, tp complete ngan sume skop.
    mmg penulisan yg kreatif..
    tahniah buat penulis..(^_^)

     

  • At 31/12/10 4:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye.. romantik r kisah cinta ad ngan iz.. x sbr r nk tau ending dia..

     

  • At 10/4/11 5:39 PTG, Anonymous fashanada12 said…

    mmmm..saya daa beli daa novel ni
    citer nyer best gile..
    cuba try cari kat mph alamanda..

     

  • At 21/4/11 1:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ceritanya best la gak..
    penuh dgn emosi, suke dan duke..
    harap penulis dapat menulis cerita yang lg best drpd yang ini
    gud luck ^_^

     

  • At 3/5/11 12:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Saya cari merata-rata buku ni. x jumpa la. ada yg boleh tolong?

     

  • At 3/5/11 1:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    like..heheh

     

  • At 21/5/11 6:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezt cite ni

     

  • At 11/6/11 1:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x tau nak komen ape??? sbb, ape yg sy nk komen smuanye dah komen.. sy ade t'jumpa nvel ni kat SMO.. tp, x tau lak citer ni sdap giler.. jd, t,lps deh... huk_3

     

  • At 29/8/11 12:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Novel nie memang best gler..tp dh bnyak kedai sy round utk cari bku nie,susah nk dpt..dh xde stock ker? hpefully pnulis eury akn terus kuarkn karya2 yg best2 cmni..good luck..! =)

     

  • At 17/9/11 5:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    novel ni memang best arr jgn lupa smbg ek

     

  • At 25/10/11 6:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahhh best.....

    sada publish tak novel nie d pasaran????
    anyone tolong jawap...huhuhu
    nak sangat tau ending crite nie...

     

  • At 29/10/11 6:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gilerr..
    wlaupun blum bce abes, tp citer ni mmpu mmbuatkn aku hepi+sedih+marah+kecewa+terharu..plus,kkdg aku gelak sorang2 cm org giler..heheh
    apapun,gud luck kpd pnulis.. :)

     

  • At 9/12/11 12:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow best gilerrrrrrrrrrr

     

  • At 9/12/11 12:42 PTG, Anonymous wawa zaty said…

    nonel yg pling best yg prnah sya bca n yg nilah yg boleh buatkn sya feeling gilerrrrr

     

  • At 31/12/11 10:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Novel awak sangat menarik :) Saya telah membelinya di pasaran . Karya yang baik . Btw , harap awak dapat sambung menulis lebih banyak lagi karya yang menarik :)
    Daripada: Erina

     

  • At 6/1/12 12:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sgt best!
    tahniah..teruskan!

     

  • At 16/2/12 7:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Saya sayang novel ni ! Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ..

     

  • At 29/4/12 11:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yeah,,esok nak beli novel nie...baru aje juar minggu lalu...tak sabar nak tau nding for this story/...

     

  • At 3/7/12 8:36 PTG, Blogger Nur Shuhadah said…

    Knp x citer sampai abes?? !! anyway this novel really best for me! lama saya cari buku ni,, x dpt beli dpt baca kat inernet pon okey !

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group