BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Oktober 04, 2009
Cerpen : I Love my lelaki lembut, i love my perempuan kasar
Nama Pena : Jering

"Bagi balik kasut pink kite!!"

"Uwekkkk! Tak nak!..hahaha"

"Kite bagi tau Umi kite!.. Awak jahat!..Kite benci laki kasar!"

"Eleh.. aku tak takot. Aku benci perempuan lembut!"

***********************************************************

"Hoi! nak kene belasah ke! jalan tu tengok a depon ngok!".

Serentak dengan itu satu isyarat jari diberikan kepada lelaki yang melanggar badannya secara tiba-tiba, jari tengah ditunjukkan. Astarafirullah.. Bisik hati lelaki itu.

"Maaf Ryan, aku tak sengaje".

Ismail meminta maaf sambil mengutip barang makanan yang dipesan oleh Encik Manap. Lecturer Bahasa Arab yang terkenal dengan gelaran Encik makan kipas (suke dibodek la maksudnye). Ismail ni pulak adalah seorang pelajar yang terkenal dengan kaki air-cond (pembodek taraf PhD).

Haih tak penah aku jumpe perempuan celup lelaki macam die ni. Lantas Ismail terus bergerak pantas sebelum perempuan yang dah serupa laki tu memecahkan gegendang telinga kesayangannya dengan suara yang tak berape nak lemah lembut lagi ayu itu.

"Ko ni apasal muke macam lori sampah je aku tengok bro? haha".

Kamal lantas menarik kerusi disebelahnya seperti sudah tahu empunya diri yang ditegur mahu duduk di situ.
" Woit, agak-agak a. Aku ngah panas ni, ko nak ke jadi kamal masak petai jap ag!?"

Ryan duduk sambil menggangkat sepapan petai yang baru di cicirkan Ismail ketika mereka berlanggar tadi. "Hehe.. jadi Kamal masak tempoyak bole???".

Giliran kamal pula menggangkat satu bekas yang berisi tempoyak. " Ha.. meh sini aku lanyak ko jadi Kamal masak petai tempoyak!" Dengan pantas Ryan mengepit kepala Kamal dibawah ketiaknya.

"Woit lepas a.. BUSUK!!!"

**********************************************************

Kelihatan dari jauh seorang model berjalan dengan penuh bergaya. Baju berwarna pink, rambut beralun panjang dan dihiasi dengan cekak berwarna pink, skirt labuh berwarna pink (kalau pakai skirt pendek tak kene la pulak)… Aishh senang cerita semua la warna pink.

Dan sementara itu terdengar siulan yang manja lagi mengoda daripada lelaki-lelaki yang dah tergugur bulu ketiak melihat penampilan si model.

"Hai adik manja. Jom abang belanje limau nak?? Limau adik terjatuh sebelah la".

Serentak dengan suara mengusik itu, kedengaran ketawa yang maha dahsyat dari penonton-penonton tak berbayar yang menyaksikan drama lenggokan mengancam si model.

"Auuu.. limau mak..!jahat la nyah ni tau!" Si model lantas mengutip limau yang terjatuh lalu diletakkan kembali ke tempat asalnya. Selamat. baru la mantap.! bisik hati si model.

"Kakaka. Ko g buat breast baru ajela Aley a.k.a Ramli…tak pon gune la buah durian pulak. Kompem tak jatoh dah..Wahahaha".

"SEBOK KAU NYAHH!!!"

***********************************************************

"Awak nak beli?" Aley menyoal lelaki dihadapannya sambil jari telunjuknya menunjuk lembut kearah lip gloss di hadapan lelaki itu.

"Takla aku tengok je". Ryan menjawab sambil menghulur lip gloss water shine jenama Maybelline kepada perempuan ditepinya.

"Thanks. Tapi kalau awak nak belikan untuk girlz awak, saya boleh tolong tau. Cakap je kulit die macam mane nanti saya bagi suggestion ok."

"Uhuk-uhuk….girlz??? Hehe…Emmm…macam aku kot warne kulit die". Ryan terbatuk apabila mendengar perkataan girlz. Geli hati pulak orang macam die ade girlz?.

"Ok, jom kite cari sama-sama ye".

Sementara itu didalam hati masing-masing tertanya. Die ni laki ke..?? Die ni Pompuan ke..??? kenape len macam je???..erkkk

*****************************************************

Sambil memuncungkan mulut, Ryan terkebil-kebil melihat alat-alat make up diatas katil yang dibelikan untuk "girlznya" pagi tadi bersama perempuan misteri yang pelik di Guardian.

"Ishh..betol ke aku yang beli ni?? Tapi cute betol la alat-alat make up ni…. kalau aku pakai mesti comel….suke..suke..!" Ryan mengomel sambil tersenyum sendiri.

" Ishh tak bole tak bole..aku ni ganas..aku kene ganas..aku tak bole lembut..aku kene jumpe budak hantu tu pastu bagi die tengok penampilan aku ni!"

Ryan mengeleng-geleng kepala dan segera menyimpan alat-alat make up itu didalam laci. Lantas peristiwa 12 tahun lalu kembali didalam ingatannya…

"Benci aku tengok pempuam manje macam ko ni..! baju, barang, kasut..sume warne pink! geli tau!!". Dengan ganas lelaki itu menggunting kasut pink kesayangannya. Hanya air mata yang mengalir di pipi gadis comel itu melihat kasut kesayangannya berlubang di sekeliling penjuru kasut itu.

Lantas Ryan membongkokkan badan mengambil kotak dibawah katilnya. Dibuka penutup kotak itu. Kelihatan kasut kesayangannya yang berwarna pink bertampal disetiap penjuru dan sudah berhabuk.
"Ko kne kuat Ryan.! Ko tak bole jadi lemah macam perempuan len!"

*******************************************************

"Bosannye… asyik warne pink je". Aley mengomel sendirian ketika melihat koleksi baju didalam almarinya. "Adriana… kat mane kau sekarang...".

Lantas Aley mengambil blaus berwarna pink dan dipadankan dengan seluar slack berwarna putih.

Ketika dalam pejalanan ke kuliah

"Syoh! Syoh! g jauh la kucing sial!"

Aley yang sedang khusuk menikmati lollipop perisa strawberi terdengar satu suara tidak jauh dari dirinya. Kelihatan seorang lelaki ketakutan apabila seekor anak kucing yang comel mengiau-ngiau manje mengelilingi lelaki itu. Pelik-pelik. Anak kucing comel pon dipanggil sial.

"Woi ko yang tengah tengok tu! tolong aku halau kucing gedik ni cepat!" lelaki itu bersuara kepadanya.

"Eh…Awak..?lelaki kat guardian tu kan?". Aley memang cam dengan lelaki pelik itu.

"Ape-ape la..Cepat la halau kucing ni……Aku takot..nanti die gigit aku!!!"

Haha..apela. Harap je laki. Anak kucing comel ni pon kau takot. Bisik hati Aley. Lantas Aley mengambil anak kucing itu dan diusap penuh manje.

"Buang la kucing sial tu"

"Kucing ni comel la"

"Buang aku cakap"

"tak mau"

"Buang!"

"tak mau!"

"Buang!". Tiba-tiba Aley melihat air mata mengalir di pipi lelaki itu.

"Okey-okey… saya buang la ni".

Lelaki itu terus duduk mencangkung memeluk lututnya dan kepala dihalakan kebawah. Macam Adriana! Getus hati Aley. Dia masih ingat kenangan 12 tahun dahulu.

Adriana akan menangis sambil bercangkung memeluk lutut apabila dia mengusik gadis comel itu dengan kucing. Adriana memang fobia dengan kucing!.

"Awak..sory ekk. Saya tak tau yang awak fobia dengan kucing sampi macam ni". Aley segera meminta maaf.
"Thanks". Lembut lelaki itu menjawab

"Saya Aley.. Awak.?"

"Aku Ryan. Weh ko g la kelas dulu. Malu a orang tengok aku nangis gini"

"Huhu..ok..nice to meet you."

Kedua-duanya tidak menyangka mereka belajar di Universiti yang sama. Maklumla masing-masing katak bawah tempurung. Mane la nak amik peduli dunia luar. Katak bawah tempurung ke?? Entah. aku yang menaip ni pon tak tahu..huhu..jangan marah ye pembace..hehe

*********************************************************

"Woit Kamal. Ko kenal tak budak pempuan name Aley?"

Ryan segera meluru kearah Kamal yang asyik mengayat perempuan yang mukenya tak dek market langsung bagi pandangan Ryan.

"Kau ni, mengacau daun betol la. Tak nampak aku ngah buat misi negara ni?".

Kamal membuat muke bengang apabila perempuan yang tak dek market itu berlalu begitu sahaja apabila Ryan datang mengganggu.

"Ko ni bro, 24 jam mengayat awek je, tapi 1 habok pon tak lekat. Cepat a bro. Lupekan dulu misi negara ko yang hancus tu..Ko kenal tak awek name Aley?"

Ryan menyoal bagaikan peluru tak berpandu.

"Aley mane pulok??"

Kamal menggaru-garu kepalanya yang penuh dengan kelemumur..betol ke ejaan kelemumur ni??aku pun tak sure..tapi kawan aku cakap betol..ape-ape jela…ok-ok..berbalik kepada cerita tadi.

"Alah aku nak describe pon tak reti..tapi kalau ko tengok si Aley ni die ni len macam sikit tau..Seram sejuk pon ade..Tapi die bukan hantu la..baju die pulak semua warne pink..kaye la kilang cat pink" Ryan menerang dengan panjang lebar.

"Hahahaha..Dah tu ko nak cakap die ni alien pinky ke?"

"Bukan alien pinky a ngok! aku tengok kulit die kasar semacam je, dah tu pulak kt leher die macam ade adam’s apple tau. Tak tau la kalau aku silap kot-kot die ade penyakit Hodgkin’s disease ke".
Ryan bertutur ibarat seorang professor.

"Jap-jap aku nak pk dulu ni..minah mane yang ‘len macam je’ kat sini ekk. Haaa! kot-kot aley@Ramli si mamat sotong pink tu yang ko cakap ni..Die tu memang dah macam manusia spesies sotong aku tengok" Kamal menjawab dengan ‘confidentnye’.

"Erkkk???????? mamat???? patot la len macam".

Hehe..aku ni tak len macam ke??Ryan berbisik didalm hatinya. Tiba-tiba terase geli pulak apabila dia merasakan mereka berdua ada persamaan!

***********************************************************

"Assalamualaikum, anak umi sihat tak arini?"

"Walaikumsalam, Adriana sihat Umi.. Umi dengan Abah sihat?". Ryan menjawab penuh sopan. Bagi Ryan Umi dan abah harus dihormati dan watak ‘Ryan’ seperti hilang didalam dirinya.

Dia seperti mempunyai dua perwatakan. Adriana ketika bersama Umi dan Abah dan Ryan ketika berada di dunia luar. Memang dia mengaku dia sememangnya seorang yang hipokrit.

"Kami sihat sangat-sangat. Adriana bila nak balik rumah? Umi rindu sangat kat anak tunggal umi ni tau."

"Hehe..Adriana pon rindu sangat-sangat pada Umi dengan Abah tapi assignment banyak sangat la umi, tak sempat Adriana nak luangkan masa jenguk Umi dengan Abah. Insyaallah hujung minggu ni Adriana balik ye Umi, lagipon Kamal cakap kuliah banyak batal minggu depan. Lecturer banyak pergi meeting dengan kursus."

"Ah..elok sangat la tu..lagipun Pak Man jiran kita masa duduk kat Kampung Sungai Rambai dulu nak datang rumah hujung minggu ni. Katanya rindu sangat nak tengok Adriana, anak dia pon nak datang jugak. Adriana ingat lagi tak pada Am??? Kawan Adriana mase kecik-kecik dulu"

Ya allah!...Ryan beristigfar didalam hati..Tak mungkin dia lupa pada nama tu..lelaki yang mengubah hidupnya daripada Adriana kepada Ryan! Sampai mati dia tak kan lupa.!

"Emmm…ingat....Umi, Adriana ade hal sikit ni nanti Adriana call Umi pulak ye..Kirim salam sayang pada abah..Assalamualaikum".

Malam itu amat berat bagi Ryan memejamkan mata..’Am’..lelaki yang pernah mengherdik dirinya..mencaci dan membuatkan dia trauma untuk menjadi seorang ‘gadis’ apabila berada didunia luar.

Ahh, tapi itu semua tak menjadi masalah padanya kerana dirinya bukan lagi Adriana seperti dahulu.. Dia adalah Ryan, bukan Adriana yang lemah!

********************************************************

"Adriana". Satu suara garau menyapa dari belakang

"Ryan!". Dia menekan nada suaranya. "Aku bukan lagi Adriana tapi aku Ryan!"

Lantas dia berpaling menoleh kearah lelaki itu.

"Ryan?".

"Aley?".

Kedua-dua mereka tergamam. Lidah masing-masing menjadi kelu.

"Adriana..Am..ape lagi yang dibualkan kat luar tu. Mari masuk. Umi dah buatkan karipap ni, kuih kesukaan kamu bedua."

Kata-kata Puan Kalthom bagaikan angin yang berlalu. Langsung tidak dibalas oleh kedua-dua pihak..(Aduh..Skema la pulak)..huhu…

Tapi yang pasti mereka masih tidak berganjak sehingga Puan Kalthom berdehem kuat.

"Kalau ye pon nak bermain mata mari la masuk dulu. Lepas makan boleh sambung main mata pulak." Puan Kalthom cuba bergurau.

"Umi ni. Mane ade".

Ryan cube mengalih perbualan lantas berlalu menuju kedapur.

Apela umi ni. Aku ni dh terpernjat macam orang baru terjun banggunan, umi pulak boleh buat lawak. Ryan mengomel sendirian didalam hati.

Tiba-tiba

"Awak"

"Ooo mak jatuh aku banggunan kau..!"Ryan tiba-tiba melatah apabila ditegur oleh Aley@Am@Ramli (korang pilih la name mane yang korang suke..Den suke name Am..hehe)

"Ape?."Ryan cube ‘mengcontrol’ malu apabila melatah dengan extremenya tadi. Jatuh saham.

"Em..tak sangke kan..awak dah lain..saya pun dah lain." Am cube berlagak tenang, tapi sebenarnye dia ni tak tahan nk gelak sebenarnya.

"A’ah."Jawab Ryan pendek.

"Nanti balik kampus kite jumpe kat hostel ye. Ade bende yang saya nak bincang dengan awak"

"Ok"

Ryan menjadi bingung dan marah dengan dirinya. Bingung kerana lidahnya kelu untuk menjawab pertanyaan dari Am dan marah kerana dia tak mampu memarahi Am walaupun sudah 4 malam dia memikirkan ayat untuk mengenakan Am..Tapi lain pulak yang jadi..

Maklumlah Am mengenakan t-shirt berwarna hitam dan berseluar jeans..Hensem!

Namun dari pandangan Ryan, Am sudah banyak berubah..pasal jadi ‘nyah’ tu len cerita la. Cara dia bercakap dah tak menyakitkan hati lagi. Dia pulak yang banyak mengeluarkan kata-kata kesat ketika Am berada dirumahnya.

Mereka seperti dah bertukar personaliti. Tapi ni bukan macam dalam cerite freaky Friday tu..lebih tepat lagi diorang ni sebenarnya fobia dengan kisah lampau, sampai menukar perwatakan sebenar mereka .

********************************************************

Pagi tu Ryan bangun awal kerana dia mahu sampai dahulu ditempat yang dijanjikan untuk bertemu dengan Am. Rambut pendeknya disikat rapi dan sedikit bedak dipalitkan kewajahnya.

Aduh..macam nak g dating la pulak. Ryan mengelengkan kepalanya kerana hairan dengan kelakuan dirinya pagi itu. Tak pernah dia memakai bedak semenjak dirinya menjadi Ryan!

"Pagi". Am menyapanya.

Aduh dia lagi awal ke. Ryan melihat Am dari atas kebawah. Aku kene pangil die Aley daa. Bisik hati Ryan apabila melihat Am mengenakan baju t-shirt berwarna pink bersama kasut berwarna pink!

"Pagi. Lame dah ke ko sampai?".

"Saya baru je sampai". Aley berbohong. Padahal dia dah sampai sejam awal dari waktu yang ditetapkan.
"Ko nak bincang ape dengan aku?". Ryan mengambil tempat tidak jauh dari Aley dan memandang kepada beberapa pelajar yang berjoging disekitar kawasan itu.

"Saya nak bincang pasal kite… Pasal diri kite. Pasal kisah lampau kite. Pasal diri saya yang dah sakitkan hati awak".

Sayu Aley bersuara. Dia melihat Ryan hanya memandang kebawah.

"Saya betul-betul menyesal dengan sikap saya pada awak 12 tahun dulu..Saya tak dapat memaafkan diri saya sebab saya tak sempat minta maaf pada awak sebelum saya pindah ke johor, Umi awak cakap awak ketakutan sambil pegang kasut pink kesayangan awak yang saya gunting, dua hari awak tak makan sampai masuk hospital. Sebab tu saya berubah jadi macam ni.. Saya jadi ‘Aley’ sebab saya rasa bersalah pada awak."

"Dan aku jadi Ryan sebab aku berdendam pada ko". Pantas Ryan menambah.

"Saya tahu.. Saya lihat awak saya teringat pada ‘Am’ dan bila saya pandang diri saya, saya teringat pada ‘Adriana’..". Aley bertutur sambil mengeluh panjang.

"Entahlah..aku ingat aku dapat buktikan pada ko yang aku ni dah tak lemah macam dulu. Tapi..sekarang dah terbalik.. Aku betol-betol trauma nak jadi ‘perempuan’. Aku jadi kasar macam ni sebab nak pertahankan diri aku. Tapi sebenarnya aku hipokrit. Aku pon lemah macam perempuan lain. Bila aku tengok ko jadi macam ni, semua dendam aku selama 12 tahun ni macam tiba-tiba dah hilang dari hati aku"

"Ryan…awak sudi tak maafkan diri saya yang hina ni?"

Aley menitiskan air mata sambil merenung kedalam mata Ryan. Benar dia menyesal dengan sikap kejamnya pada gadis itu walaupun ketika itu dia masih mentah untuk menilai antara baik dan buruk.

"Aku maafkan".

******************************************************************

"Panggil aku Adriana!"

"What??". Mulut Kamal melopong melihat gadis dihadapannya. Cantik!

Pertama kali Kamal melihat Ryan mengenakan baju blaus labuh berwarna pink dipadankan dengan seluar slack berwarna putih. Dan dia bertudung! serius ayu giler!

"Tutup mulut ko tu Kamal. Nak aku sumbat kasut aku ni dalam mulut ko?!" Adriana menunjukkan high heelnya yang berwarna pink.

"Ade borang kosong lagi tak Ryan…Ehh..Adriana?..hehe". Kamal mula senyum gatal

"Sorry…mesin fotostat rosak". Adriana tersenyum sambil mengingati seseorang.

"Alah..kau mane ade boyfriend lagi Ria…….Adriana". Kamal sedikit kekok untuk memanggil name baru kawannya itu.

"Huhu..Bakal ade la bro". Adriana nenaikkan kening lalu pergi untuk mencari seseorang yang dirinduinya.

"Woit Adriana! ko tak nak kepit kepala aku lagi ke??!" Kamal menjerit kuat sambil menunjukkan kepalanya.

"Sorry bro…haram!" Adriana menjawab kuat sambil jari telunjuknya digerakan ke kanan dan kiri.

"I LOVE MY LELAKI LEMBUT". Bisik Adriana didalam hati.

***********************************************************

"Mane la Adriana ni".

Am mengomel sendiri sambil membetulkan rambutnya yang terjuntai kedahi dengan menggunakan jari. Jaket hitamnya dibetulkan dan kedudukan seluar jeannya diperhatikan beberapa kali.

Biar Adriana terpegun melihat ‘kehensemannya’.

"Ohh my God! Aley..Is it You?"

Satu suara manje menegurnya dari tepi. Amy @ Hamidah! perempuan termanje dan tergedik di alam semesta. Perempuan itu mengelilingi dirinya sambil mengenyitkan mata.

"Iye nyah…Mak la ni". Lantas Am menjawab sambil tangannya dilembutkan.

"Euwww..Ramli..You looked so perfect, but please be like a man…so you can deserved as my boyz" Hamidah mula mengulung-gulung jaket Am menggunakan jarinya. Ingat menggoda la tu..please..

"Nyah…mak tungu ‘pakwe’ mak ni..jangan la nak kacau!"

"Are you gay??". Hamidah membulatkan mata.

"Correct!".

Dengan segera Hamidah berlalu sambil membuat muka..geli la tu kononnya..

Haha..ape-ape la cik Hamidah oiii…dah ade orang len yang bertahta dalam hati aku ni.. "I LOVE MY PEREMPUAN KASAR". Getus hati Am.

Tamat…..



P/S: NI CERPEN KEDUA DEN SELEPAS CERPEN SEPIT..DEN CUBE BUAT CERPEN NI JADI SERIUS TAPI MACAM XJADI PULAK..HOPE SUME PEMBACE BOLEH BAGI KOMEN PEDAS2 (sebab den sendri kecewa dengan cerpen den ni…idea kering kontang…)
*BUDAK BANYAK SIKIT DAH BELAJA MENAIP*
posted by Penulisan2u @ 5:50 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
70 Comments:
  • At 4/10/09 8:33 PG, Blogger Orkid Edyliyne said…

    ok...
    seronok baca...
    tak bosan...
    tersenyum2 sendiri jugak bila baca part yang kelakar tu...
    =)
    teruskan usaha k..

     

  • At 4/10/09 12:13 PTG, Anonymous abnormal said…

    hahhaa ..
    mmg tak serius pon cerita ni .
    tp , menghiburkan hati gak la ..
    :)

     

  • At 4/10/09 2:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    first of all you kena tulis seolah olah u dalam citer tu.. so awak tak boleh nak tulis question macam.. betul ke ejaan kelumumur tu.. jangan marah ye.. kau suka nama yang mana.. n else.. tapi citer ni dah best dah.. just itu je la.. tq

     

  • At 4/10/09 4:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xpe....
    jnji boleh layan.....
    ok la...
    wt aq ssenyom sorg2...
    hehehehhe...

     

  • At 4/10/09 5:58 PTG, Anonymous cty_gurl said…

    cita ni bezz..
    kwn sbelah aku dah kata aku sewel coz aku
    senyum sorang2..
    bezzz arrr..
    thanx writer..

     

  • At 5/10/09 9:09 PG, Anonymous nurindah said…

    macam-macam idea adik ni. akak dah senyum sesorang..;)

     

  • At 5/10/09 3:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer bez..congrates writer

     

  • At 5/10/09 4:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    idea kering kontang pun xper r asal blh layannn..
    hehe,best..

    -Dzilda-

     

  • At 6/10/09 12:06 PTG, Anonymous wan ashema said…

    cter yg menarik...hahahaha suka sgt!
    gud job writer...

     

  • At 6/10/09 4:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ske3..hehehe

     

  • At 7/10/09 1:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la citer nie....awk orang n9 ker..
    duk area mana?

     

  • At 7/10/09 9:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    permulaan yang baik then disambung pd jalan cerita yang menarikk good jobs but in the ending msti ader endless yang bestt to make this story is perfect...aper2 ponn cter dier bestt chayokkkk

     

  • At 7/10/09 6:53 PTG, Anonymous pokai said…

    boring sesangat!!!....aku x bce smpai hbs pon...ntah pape ntah cter ni...siap bg pndpt kat readers plak...pape ntah....hish....cube tuka gaya penulisan 2 .......x menarik minat aku pon taw x..

     

  • At 7/10/09 8:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha..klaka gak..tp x logik r die ubah jd lembut sbb tu..
    ne way luv it ..ley ilangkan tensen aku yg bru abis presentation td..huhu

    erk..nasib baik x wat boy tu sker kaler purple cam aku..gilerz pelik kalu ats smpi bwh purple..huhu..mcm blackcurrent daa.

    -miss_purple-

     

  • At 7/10/09 11:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jering..ko ni laki ke pempuan.ayat cam pempuan..tapi kadang2 aku pkir ko pondan gak.

     

  • At 8/10/09 12:03 PTG, Anonymous cik misteriusha said…

    ahaks agak best r gak
    klo lar btoi2 jdi kenyataan
    ak x kisah ader cik sotong or abg tomdoy kt dunie
    nice job dude

     

  • At 8/10/09 1:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyer cerita nih.. buat lah sambungan..
    best giler..
    buatkan orang ketawa dan tersenyum sendiri..
    i like this story...

     

  • At 8/10/09 5:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler..... nanti buat la citer ni yang ke2 plak! citer yg diorang dah kawin....

     

  • At 8/10/09 9:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez bai...xbosan..meti writer dye pon otak gile2 gak kan..huhuhu..
    buat banyak2 lg..



    -intan suhaila-

     

  • At 9/10/09 4:51 PTG, Anonymous Aten Junying said…

    hehe..menarik giler citer nie smpai aku t'gelak2 sorang2...tp kalo wat versi novel msti lg best....

     

  • At 9/10/09 6:06 PTG, Anonymous kechek said…

    cter ny kdg2 cam dri aku...huhu
    aku pon jnis ske kt boyz yg lmbut...
    emg best smpai aku jd pe org gler...
    mok aku kter aku ny da sewel
    coz sengeh sorg2 dpn pc...

     

  • At 10/10/09 3:21 PTG, Anonymous butterfly05 said…

    best...
    wat ak senyum sorg2...
    lme2 org pn pk ak sewel...
    ad part y klakar...
    keep it up...

     

  • At 10/10/09 4:31 PTG, Blogger raisya syahira said…

    aku pernah jatuh cinta padet laki lembut...
    n aku lak s0wg yg kasar...seriously ak gtaw
    ctew nie mmg best!!!!!!!!!!keep it up!!!

     

  • At 10/10/09 10:32 PTG, Anonymous puteri_katak0518 said…

    tahniah2...akhirnya kuar jugak cerpen yg kedua..dah lame kami tggu...they think u r pondan?...ahaks!

     

  • At 11/10/09 4:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak gak citer ni...
    xpenah jumpe jalan cite camni...

     

  • At 12/10/09 5:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh laa ugak

     

  • At 13/10/09 11:40 PG, Anonymous amka said…

    hahaha..best citer nie! sy gelak sorang2 ms bc citer nie..dh abis bc pn sy gelak lg..gud job kpd writer coz wat citer yg leh wat sy senyum n ketawa pd hari nie..gud luck in ur future life!!!(^_^)

     

  • At 15/10/09 11:34 PG, Anonymous moja said…

    best2...tersengeh je aku,,nampak kat mber aku mau kena kutuk

     

  • At 16/10/09 2:19 PTG, Blogger comic_fanz said…

    cute.. hehee..

     

  • At 17/10/09 1:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ur story very interest..so i wish gud luck to you..

     

  • At 17/10/09 3:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    this story is very interesting

     

  • At 17/10/09 3:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye cite ni

     

  • At 17/10/09 11:39 PTG, Anonymous kelantan_gulz said…

    nape nme watak2 dlm cite nie mngelirukn?anyway..cite nie bley la kte best..

     

  • At 18/10/09 2:30 PTG, Anonymous chemiomazic said…

    ha3!
    1st of all,, salam..
    gler..
    awl2 bce..mak aiii..ape yg dia ni tulis ni..
    lintang pukang!
    bce pnye bce..
    bru phm..
    best cte ni..
    stu klainan..
    mne dpt idea eh?
    ylah..
    kbykkan story msti direct je..
    tp yg ni x..
    wtk brubah hnye krne rse bslh..
    ha3!
    cayalah..
    keep it up huh!

     

  • At 21/10/09 10:31 PG, Anonymous moon said…

    uit... xmgecewakan....
    huhuhuhu... good luck k..

     

  • At 22/10/09 2:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    syokkkk woooooo....

    reen

     

  • At 23/10/09 4:42 PTG, Anonymous smile4eve said…

    bole la tahan....
    biasalah..budak baru blaja kan/
    usaha g

     

  • At 23/10/09 5:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie best...cuma aku pening yg mana satu pompuan, yg mana satu lelaki... cuma guna nama yang senang difahamkan...ryan mcm laki tapi andriana mcm pompuan... jadi aku pening semasa membaca...

     

  • At 25/10/09 9:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nih mmg best..tpi x pham laa yg mna stu pompuan dan laki..
    kn sng klu guna stu nma jer..sng pmbaca nk pham..xpe try harder next time..Good Luck !!!..

     

  • At 26/10/09 6:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    geli aku bace cite ni...sbb aku tebayang penulisnya pondan..
    kuah kuah kuah...jgn mrh da..

     

  • At 27/10/09 8:24 PG, Blogger yasmin said…

    cite ni oklah
    tapi aku benci lelaki lembut
    tambah macam sotong
    tapiwaktu dia pakai jaket hitam tu
    aku pun terbayang wajah lelaki kacak

     

  • At 2/11/09 1:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hm...nice story,hm..tapi sy rase jln cite cerpen sepit awak lg menarik,tapi dont worry,awk btl2 ade bakat mnulis,klau betul2 praktis boleh tulis novel ni..hehe..ape pon,saye sokong awk dlm ape jua yg awk bt...yg penting awk bhagie..dari org yg paling dkat dgn awk :)

     

  • At 5/11/09 3:55 PTG, Anonymous ina ku said…

    aku boring la............

     

  • At 8/11/09 3:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    miss purple punye komen gak memikat hati aku...haha..blackcurrent ye??? betul gak..ats smpi bawah purple..haha...ko ske gune ayt2 x pelik..aku suke je cerite ni..lain sgt2

    putra86

     

  • At 9/11/09 12:08 PG, Anonymous shine_gurl said…

    ok laa..bez punye..hmm...keep it up.. ader bakat laa.. mesti imaginasi awk tinggi kn...

     

  • At 9/11/09 3:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xbest

     

  • At 11/11/09 9:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jate lmbut??


    yekss...


    hino??

     

  • At 12/11/09 12:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni x bes pon. melanggar syariat agama atas kesalahan yang kecil, iaitu menukar jantina... TAUBATLAH SEGERA..

     

  • At 13/11/09 2:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu...
    mmg p0n...
    ak ingt pe mende...
    uikss...
    xbek tkar jntina..
    tah pape r cite nih...

     

  • At 22/12/09 3:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezla cite nie..
    conok je bace

     

  • At 27/12/09 4:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    permulaan cite ni wat aku xphm la...
    tp cite ni kureng sket bez bg aku...
    troskan usaha..ye!!!!
    chayo...............
    wani_ks

     

  • At 20/1/10 12:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lucu laa...eheh..gudjob!

     

  • At 12/3/10 2:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bst gler!!

     

  • At 26/3/10 11:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dasyat giler!!! huhuhu... best ar citer kau ni.. tangkap siot aku ketawa.. cam freaky friday pun der gak p ni best lagi ar.. fufufu.. post 50 sen kat aku nanti.. dah puji kau tahap bangunan klcc dah ni.. huhuhuh... anyway, congrats yo!! kau memang dilahirkan buat criter lawak.. hahaha.. tak sedih langsung aku baca citer kau nih.. part nangis tu pon aku ketawa gak!! kui kui kui...


    regards,
    alexander dhani..

     

  • At 16/6/10 4:22 PTG, Blogger its me said…

    best gler lah..hhahaha..
    urmh,anyway, i like da story.. nice..
    congratez..

     

  • At 23/6/10 3:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...best gaaak citeeer niiiieeee..! (^_^)

     

  • At 31/10/10 10:15 PTG, Blogger fitri ayul said…

    pergh..
    mmng bezz..
    huhu

     

  • At 25/11/10 2:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni oke tp kalo bole ending ye biar gempak skit.... baru syok ...so far oke la :)

     

  • At 30/12/10 8:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2..

     

  • At 28/1/11 9:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    this is your idea kering...
    but how about your brilliant idea???
    that must be superb!!!!!

     

  • At 21/4/11 7:06 PTG, Anonymous atira said…

    boleh diterima la.....best gak bace

     

  • At 26/8/11 1:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok lar....
    best jgk cite ne.... :)

     

  • At 20/9/11 3:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...comel sgt cerita nie...hilang tension ble bca...npe nk kecewa...awk wt yg terbaik le ni...sye suka sgt....love u...:)..wt lagi k..keep it up...-princess_eykin@yahoo.com.my

     

  • At 14/10/11 2:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penulis! citer ni best ar!
    rmai ahli kluarge ckp aq 'giler' la smpai 'sewel' pon ade bab gelak x habis2
    do ur bestz writer!

     

  • At 21/11/11 5:27 PTG, Blogger Dye said…

    bapak arrrrrr best giler citer nie tau!!!! memang rugi klo x baca. n x menyesal klo bace!!!! n nak ulang 1000x pon boley!!!! good job... =) keep it up!!

     

  • At 11/1/12 5:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer nie...klaka n sempoi...x yah la wat citer serius...pmbaca skang lbh suke bace mtrial yng rngan n sempoi...good job...keep it up

     

  • At 28/4/12 5:43 PTG, Blogger rumput. said…

    haha, sampoi kot cerita ni.
    saya suke hehe..

     

  • At 5/6/12 1:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice job n nice story....tapi cerita ni hanya menarik bagi orang yang suka mencipta dunia sendri(sorry)sebab aku rasa pelik. snggup ke aku bertukar sampai cam tu sekali hanya disebabkan hal itu,bg watak perempuan ok,tp watak laki,ish aku x sanggup ubah diri aku cam tu...n the last nice try..aq still ketawa baca story ko..

     

  • At 22/6/12 2:51 PTG, Anonymous Sakura Gurl said…

    paet kelakar dye slalu senyum sorang2... best.. kelakar cite nie...

     

  • At 29/8/12 7:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sepatutnya ending tu boleh tambah banyak lagi...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group