BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, September 26, 2009
Novel : Tulang rusuk siapakah ini? 1
Nama Pena : hira najwa

BAB SATU

"Mama, please..Dania tak nak!Please tell papa that I don't want stay with atuk and nenek" pinta Dania sungguh-sungguh.

"Dania, bukan mama tak mahu pujuk papa tu tapi, Dania sendiri pon tahu kan macam mana perangai papa Dania. Kalau dia sudah buat keputusan, jangan sesekali bantah, sayang." Terang Datin Aini panjang lebar.

Anak gadisnya yang berusia 17 tahun itu sungguh nakal. Dia sering membuli rakan-rakannya di sekolah. Sudah acap kali dia bertukar-tukar sekolah dan kali ini Dato' Zahari tidak betah lagi membiarkan Dania tinggal di bandar.

Dania hanya membisu. Dia tahu dia salah.

"Okey,okey..tapi, papa dan mama selalu datang tengok Dania,tau? Tak suka lah tinggal kat kampung, orangnya kolot!" ujar Dania penuh angkuh.

"Dania..!!" Datin Aini memberi amaran.

"Sorry, terkutuk kampung mama pulak.." kata Dania sambil tersengih.



"DANIA, Dania?" panggil cikgu Badariah.

"Oh, ya saya." kenangan bagaimana dia boleh berada di kelas 5 Siddiq berlegar-legar di dalam kepalanya.

"Sila perkenalkan diri awak." Pinta cikgu Badariah.

"Erm..nama aku Aisya Dania Dato' Zahari. Dulu, sekolah di KL dan datang sini sebab terpaksa." Ujar Dania agak sombong lagaknya. Semua pelajar di kelas itu menumpukan perhatian terhadap Dania.

"Baiklah, kelas. Cikgu harap kamu semua boleh bagi kerjasama terhadap Dania. Erm, Amir sebelah kamu aje yang kosong. Dania, kamu boleh duduk di situ."

‘Ha, duduk sebelah aku? Apasal pulak. Dah lah budak ni berlagak. Tak apa, aku ajar dia nanti' bisik hati Amir.

Dania menuju ke arah Amir. 'Alamak, pakwe cun lah. Alah, setakat budak kampung aje, tak heranlah'

Sesi pembelajaran bagi hari itu berjalan lancar. Dania berjaya mendapatkan seorang kawan bernama Airin Mellisa yang tinggal di kampung atas alasan tidak mahu mengikut mama dan papanya yang tinggal di Iran. Bapanya bertugas di Syarikat Cari Gali Petronas.

Dania perasan, semua orang dalam kelas itu sudah dikenalinya kecuali rakan di sebelahnya.

"Weh, nama kau apa ek?" soal Dania buat ramah.

Namun tiada sebarang respon yang diperolehinya. Dania berasa sedikit malu. Nasib baik lah orang lain tidak dengar.

"Wei, aku tanya kau ni. Nama ku ape?" soal Dania sedikit keras.

"Eh, kau cakap dengan siapa? Setahu aku, tiada orang bernama ‘weh' kat sini." Selamba muka Amir menambahkan rasa sakit hati terhadap Dania.

‘Mamat ni perli aku ke? Dasar budak kampung. Hisy, malas ar aku cari pasal ngan kau. Nanti tak pasal-pasal gaduh pulak.' Bisik hati Dania.

"Baiklah, awak nama apa? Maaflah,saya tak tahu nama awak apa. Saya tak sedar pulak bahasa saya agak kasar."ucap Dania sambil tersenyum manis. Teserlah lesung pipit di sebelah kiri pipinya. Boleh cair Amir dibuatnya.

‘Mak oii, cutenya dia. Alahai, tak boleh jadi ni. Kau jangan mengalah, Amir. Dia nak buat kau terpikat ngan dia aje tu.' Entah dari mana suara itu datang kepada Amir.

"Hei, kau ingat kau lawa lah tu. Peegi da..!! Setakat muka macam mak cik kat pasar." kata Amir agak kasar.

‘Weh, apa salah aku? Aku dah nak buat baik ngan dia ni.' Tiba-tiba Dania sebak.

"Tak apalah. Saya nak tanya nama awak aje." Ucap Dania. Matanya bekaca-kaca menahan tangis. Dia sendiri tidak tahu kenapa dengan Amir dia boleh berubah sikap. Mana pergi sikapnya yang brutal nih.

Amir yang melihat keadaan Dania berasa serba-salah. ‘Kenapa dia tak lawan balik cakap aku? Alah, dia nak tunjuk baiklah tu.' Bisik Amir menyedapkan hatinya.

Keadaan di antara mereka berdua menjadi sunyi sepi semula sehingga waktu rehat. Dania keluar rehat bersama Airin.

"Asal kau duk sini ha? Kau tak sayang ke tinggal kawan-kawan kau kat KL tu?"soal Airin ketika mereka beratur di kantin.

"Tu lah pasal. Aku dah buat macam-macam tak nak duduk sini tapi, suatu hari aku terdengar papa aku cakap dengan kawan dia. Papa mengadu dia sudah tertekan dengan perangai aku yang nakal ini. Papa aku siap nangis lagi tau!"

"Ye ke? Pastu, apa jadi?" soal Airin tidak sabar.

"Ermm..aku sedih lah. Aku jugak berazam tak nak buat nakal lagi bila aku dah duduk kat kampung ni. Aku nak mama dan papa aku bangga sama aku." Ujar Dania sambil tersenyum membayangkan mama dan papanya.

"Aku tanya sikit boleh tak? Apa kau buat sampaikan papa dan mama kau begitu marahkan kau?" tanya Airin ingin tahu.

"Aku buli orang. Mula-mula tak adalah teruk sangat tapi, satu hari aku geram kat sorang budak ni. Dia lembik sangat jadi, aku pukul dia ramai-ramai sampai masuk ICU kawan tu."

"Ya Allah, macam mana boleh jadi tu?"soal Airin sambil melabuhkan punggung di sebelah Dania. Mereka sudah selesai membeli makanan.

"Aku tak sengaja lah. Mak bapak budak tu nak saman aku tapi tak jadi sebab bapak budak tu kerja di syarikat papa aku. Jadi, semuanya tutup kes dan, budak tu sekarang dah pulih." Ujar Dania sambil menunjukkan riak kesal.

"Aku tak sangkalah kau seganas tu. Brutal gak kau ni,kan?"

"Alah, tu semua cerita lama. Yang aku tahu sekarang ni, aku nak berubah." Ujar Dania sambil menuju ke tempat meletak bekas kotor.

"Ahh..!!" jerit Dania. Kini, bajunya habis basah terkena kuah kari. Dia mendongak melihat gerangan siapakah yang melanggarnya.

Kini, mata bertentang mata. Debaran yang tidak terkata dirasakan oleh kedua-dua pihak. Lama mereka berkeadaan begitu.

"Eh, sorry! Sengaja pulak." Ujar Amir sinis sambil berlalu.

Semua mata yang berada di kantin memerhatikan Dania.

"Kau tak apa-apa?" tanya Airin.

"Tak, aku okey." Balas Dania ringkas.

‘Hai, mamat ni cari pasal pulak dengan aku. Aku bagi kang!' bisik Dania cuba bersabar.

Keesokannya, sesi pembelajaran berjalan seperti biasa. Dania seperti biasa menaiki basikal ke sekolah. Kini, dia sudah tahu nama teman sebelahnya itu. Ahmad Amir Firdaus berdasarkan buku tulis pemuda itu. Satu nama yang cukup untuk melambangkan seseorang yang matang.

"Awak, nota sejarah yang cikgu kasi semalam, awak salin tak? Saya tak sempat lah. Nak pinjam boleh?" ujar Dania sambil tersengih-sengih.

Amir tanpa kata mengeluarkan buku nota sejarahnya.

"Nama aje budak bandar tapi, bengap! Tak kan nota pon tak sempat nak salin. Entah-entah PMR dulu pon tak pas."ujar Amir keras.

‘Amboi sedapnya mengata aku. Harap muka aje hensem. Taik kucing punye budak. Weh, aku dapat 8 A tau PMR. Siap dapat tawaran gi Kolej Tengku Khursiah lagi. Aku aje yang tak nak pergi.' Bisik hati Dania.

Sebelum menghulurkan buku itu Amir mengomel sekali lagi.

"PMR dapat berapa? Bengap semacam aje aku tengok."

"Hello, saya dapat 8 A tau. Awak tu yang bengap. Entah-entah PMR pun tak pas." Kata Dania sambil tergelak kecil.

"Tak sayang mulut betul minah ni. Aku dapat lebih dari kau, tau? 9 A. Kau tak ambil bahasa arab. Maknanya, aku lagi bijak dari kau." Amir melawan kata-kata Dania.

Selepas itu, Dania malas melayan lagi kerenah Amir. Nanti, besar pulak jadinya. Lebih baik dia diam aje.

"Kalah lah tu. Tak lah hebat mana pon." Kata Amir menjengkelkan hati Dania.

"Kau..!" Dania ingin menyambung kata-katanya namun tidak jadi apabila cikgu matematik telah masuk.

‘Hai, nasib aku lah dapat mamat ni duduk sebelah aku. Sabar ajelah.' Bisik Dania.
posted by Penulisan2u @ 2:53 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
31 Comments:
  • At 26/9/09 7:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story.. teruskan berkaya au..
    i wait for the next episode..

     

  • At 26/9/09 11:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best

     

  • At 26/9/09 12:53 PTG, Anonymous aliya said…

    em best ar.amir....

     

  • At 26/9/09 1:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad la..
    best gak..cepat sambung yer..?

     

  • At 27/9/09 5:00 PTG, Blogger a.s.m.a said…

    tajuk cta ni unik la..all d best 4 the next episode

     

  • At 27/9/09 9:05 PTG, Blogger Afeea said…

    x de blog kew????

     

  • At 30/9/09 12:31 PTG, Anonymous DGSHUE said…

    HAI..PERMULAAN JALAN CITER YANG MENARIK TERUSKAN USAHA YA...

     

  • At 5/10/09 12:07 PG, Blogger cik lubakpink said…

    maaf kpd sesiapa yg trtunggu2 smbungn cerite CINTA X DI DUGA..saye skang da msukkn citer tue ngn smbungnnye skali dlam blog..kalau rjin,sile kunjungi blog sye tuk smbungn citer ni..

     

  • At 10/10/09 4:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala..nak bca dr sini gak..upload la crite ni..tjkny nmpk cam mnarik jew..bley la ek????

     

  • At 12/10/09 11:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    blh tahan gak..smbgnnya bia mncbr sket,hu2..

     

  • At 13/10/09 4:52 PTG, Anonymous milah cute said…

    errrrrrrrrrrr......
    hisyyyyy...
    dop beh sikit pom...
    kloloo..

     

  • At 15/10/09 5:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermm, time kasih sume...
    klo nk bca cepat, ikuti kat sini..
    aquue.blogspot.com

     

  • At 30/10/09 5:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    too klise.. childish..cte yg kte da blh nk agk..kdg2 cam x logik je..anyway, truskn berusaha.. anggap j komen ni sbg mbina..

     

  • At 21/11/09 11:29 PG, Anonymous just manth said…

    mmm..not bad..jln cte kdg2 same je..but cte kte ni bnyk kbtuln yng ptg adunan utk menjdi kan nya best giler..

     

  • At 27/11/09 7:32 PTG, Anonymous elly@noka said…

    menarik!lau boleh,sambung cepat sikit tau...
    bub episod p'tama nie,xnmpak pon
    pe kaitan ngan tjuk dia...

     

  • At 30/11/09 9:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes gilerlah.truskan usaha k.chaiyok,chaiyok.all the best.

     

  • At 5/2/10 3:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alah,,mner smbungannyer...

     

  • At 16/2/10 11:19 PTG, Anonymous cibot said…

    nama watak tdak mnarik phatian..jln cerita seolah2 pembaca sudah mnjgka. wujudkan unsur2 terkejut atau kelaka sebagai bahan penarik.

     

  • At 23/6/10 10:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Tajuk cite yg unik...menarik...yg buat aku tertarik utk mengetahui cite yg lebih lanjut...selamat berjuang menyiapkan episod yg selanjutnya...wish all the best 4 u... (^_^)

     

  • At 4/7/10 9:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apsal kat blog tu trgantung jew..nk dekat setahun da..xsambung lg kew..huhu..

     

  • At 7/7/10 10:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2! ble nk smbung..

     

  • At 30/7/10 12:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suke lar cter nie .. huhuhu. . yg si laki n pompuan cm perang dingin .. . bagos teroskan usaha. . .

     

  • At 19/11/10 8:57 PTG, Anonymous FIZA FIZZ said…

    Sslam cerita ni best gak...bila baca teringat zaman sekolah dulu-dulu..windu la pulak...cepat sambung ye...tambah lagi watak...

     

  • At 25/2/11 6:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk sbr nk read the next episode !

     

  • At 28/4/11 12:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best glew..xsbr nk tggu next episode!!!

     

  • At 3/5/11 12:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suke2..

     

  • At 27/5/11 2:04 PTG, Anonymous momoe said…

    smpai bab 6 je, bila nak continue lagi....

     

  • At 15/11/11 8:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CEPATLAH SAMBUNG,,,

     

  • At 19/2/12 12:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cy ske cter niy...jgn lpew smbungan dye erk.

     

  • At 29/4/12 8:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpatla buad sambungan!!

     

  • At 4/6/12 2:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat la sambung...best arr....x sabar nk baca...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group