BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, September 14, 2009
Novel : She's my maid 5
Nama Pena : oRkId eDyliYnE

Asha yang sudah siap mengemas meja makan, berlalu pula ke ruang tamu. Tanpa di suruh, dia menyusun satu-satu barang yang berada di ruang tamu yang kelihatan bersepah pada matanya.

"Asha," panggil Bik Lina membuatkan Asha yang asyik beragan jadi Cinderella terperanjat dan terhantuk kepalanya di sisi rak DVD.

"Aduh. Nasib baik kau tak berapa tajam," sungut Asha sambil digosoknya penjuru tempat dia terhantuk tadi dan sebelah tangannya mengusap kepalanya.

"Sakit ke Asha. Bik Lina minta maaf buat Asha terperanjat," pinta Bik Lina sambil turut melihat kepala Asha dan diusapnya.

"Tak apa Bik Lina. Sikit je. Kenapa?" tanya Asha sambil memandang wajah Bik Lina dengan muka tidak bersalahnya.

"Boleh tolong Bik Lina?"

"Bik Lina ni. Kan kita satu kapal. Nak tolong apa?" tanya Asha dengan senyumannya.

"Hari ni sepatutnya Bik Lina kemas bilik Emir. Tapi, Bik Lina nak buat benda lain. Emir tak pergi kerja lagi tu. Terlanjur Asha tak ada kerja. Tolonglah Bik Lina kemaskan bilik Emir. Boleh?" jelas Bik Lina tentang permintaannya.

"Bilik Xiah celup?" tanya Asha kembali sedikit terkejut dengan suruhan itu.

Bik Lina sudah membuat muka pelik. Apa yang budak ni cakap? Ke tak dengar? Telinga tersumbat ke?

Asha sudah tersenyum malu. Lupa hanya dia sahaja yang menggelar Emir tu Xiah celup.

"Yelah. Mana biliknya? Apa yang kena buat?" tanya Asha dengan senyuman malunya yang masih terpahat.

"Naik tingkat dua, bilik nombor 3. Ada dia tampal gambar dia depan bilik dia tu. Asha kemaslah apa yang bersepah. Sapu, sedut habuk, mop. Selalunya Bik Lina tolong gantikan cadar dengan selimut dia sekali," beritahu Bik Lina.

Mulut Asha dah ternganga besar mendengarnya. Apa Emir macam tu punya besar tak reti nak buat semua benda tu sendiri ke? Pemalas punya doktor.

"Kenapa Asha?" tanya Bik Lina kerana dilihatnya Asha sudah seperti cicak kobeng tertelan kapur barus sahaja riaknya.

"Eh tak ada apa-apa," kata Asha sambil menggibas-gibas tangan di hadapan wajahnya. Malu buat muka tak patut pula. Dah namanya pembantu rumah, kerjanya memanglah banyak. Nak terkejut apanya.

"Boleh tak tolong Bik Lina?" Sekali lagi ditanya kerana dilihatnya wajah Asha membuatkan dia kurang yakin hendak menyuruh si budak Asha ni. Macam lembik je nak buat kerja berat-berat tu.

"Arahan diterima Bik Lina. Mana alatan nak dikerjakan bilik Xiah celup tu?" tanya Asha dengan wajah selambanya. Sambil diberi tabik seakan askar sahaja gayanya.

"Semua penyapu, mop, baldi, penyedut habuk ada dalam bilik dekat dapur tu. Kalau cadar, Asha buka almari Emir dalam bilik tu, ada dekat dalam tu. Bawah baju yang bergantung-gantung tu. Bik Ita selalu letak situ," terang Bik Lina panjang lebar.

Asha sekali lagi menelan air liurnya. Beratnya kerja nak menyelongkar almari lelaki pula.

"Bik Lina nak buat kerja lain ni. Asha pergilah," arah Bik Lina.

Asha tanpa berlengah, terus berlalu mengambil alatan yang patut untuk digunakan untuk menyepahkan bilik Emir. Diangkutnya semua naik ke tingkat dua. Tinggi pula biliknya. Meletihkan rumah tinggi-tinggi ni.

Dikiranya dari tepi, bilik ketiga. Terpampang besar di hadapan pintu wajah Emir dengan buat muka comel dia tu.

‘Huh. Ingat cute sangat ke macam ni. Hish. Cocok mata tu nanti.’ Gumam Asha dalam hati sambil dikeluarkan dua jari runcingnya untuk dicucuknya mata dalam gambar itu.

Belum lagi jarinya mendarat, pintu terkuak dari dalam membuatkan dia membatu dengan gayanya.

"Apa yang awak buat depan pintu saya ni?" tanya Emir dengan gaya rambut yang berserabut taufan Caterinanya, dengan seluar pendek separuh pehanya, dengan baju tanpa lengan yang melekat pada tubuh berototnya itu.

"Peace," jawab Asha hendak menutup malunya. Jari yang hendak dibenamkan pada mata Emir di gambar tadi diangkat ke depan wajahnya.

"Tak betul ke apa?" tanya Emir masih lagi dengan nada selamba dan kemalasannya.

"I want to... Saya nak kemas bilik awaklah," beritahu Asha kembali dengan nada geramnya terhadap Emir.

Emir membuat muka bingungnya. Baru bangun tidur, lambat nak proses maklumat.

Suara Asha masuk ke lubang telinganya dan sampai ke gegendang telinganya yang mula bergetar kemudian menggetarkan tulang-tulang osikelnya. Dihantar impulse melalui sarafnya yang bergelar olfactory. Sampai ke otak kemudian mengambil masa beberapa saat untuk diproses. Akhirnya hasil telah dikeluarkan.

"Oh. Hah kemaslah," jawab Emir dengan wajah yang begitu juga. Diberi ruang untuk Asha masuk ke dalam biliknya.

Asha apa lagi diangkatnya semua barang yang dibawanya tadi kemudian melangkah masuk.

Ditebarkan pandangannya ke ruang bilik besar itu.

Barang di tangannya terjatuh menyembah lantai ketika melihat keadaan kamar Emir. Mulutnya terbuka luas seperti membenarkan semua lalat dan serangga untuk menetap di dalamnya.

"Apa yang awak terkeras dekat situ?" tanya Emir sambil ditatapnya tubuh Asha yang membelakanginya itu.

"This is your room?" tanya Asha terkeluar bahasa orang putihnya kerana terlampau terkejut. Wajahnya dipalingnya memandang Emir yang masih lagi berdiri di hadapan pintu bilik.

"Kenapa? Tak pernah tengok bilik macam ni ke?" tanya Emir dengan kerutan dahinya memandang wajah Asha yang kelihatannya terkejut amat.

"Awak ni umur berapa Xiah celup?" tanya Asha dengan selambanya. Wajah Emir terus ditatapnya.

"29," jawab Emir sepatah secara tidak lansung mengaku dirinya itu Xiah celup. Kepalanya digaru kemudian dia menutup pintu dan berlalu ke sofa dan melabuhkan punggungnya.

Asha terkesima sebentar dan sekali lagi ditebarkan pandangannya ke seluruh ruang itu.

Banyaknya anak patung beruang yang bersusun di bilik itu. Atas rak, atas lantai, atas meja lampu tidur, tepi katil. Berpuluh-puluh bentuk, saiz dan warna yang dia ada. Cadar, selimut dan langsirnya pula bercorak kartun comel. Yang penting selipar bilik yang digunakan Emir berbentuk Shin Chan. Emir? Shin Chan? Tak macho lansung.

"Dah cepatlah kemas. Tak payah nak describe satu-satu benda tu dalam otak awak tu," tegur Emir memecahkan khayalan Asha tentang biliknya itu.

Asha tidak tahu dari mana sepetutnya dia mengemas. Kelihatannya bilik itu sudah begitu kemas.

"Bilik air?" tanya Asha sambil menatap wajah baru bangun tidur Emir itu yang matanya hampir tertutup kembali. Tengah duduk pun matanya boleh nak terlelap. Apalah Emir ni.

"Tu," tunjuk Emir sambil menuding jarinya.

Asha berpaling dan sekali lagi dia rasa seakan berada di planet lain.

Pintu bilik mandi Emir penuh dengan corak kartun dengan pelbagai warna yang begitu menarik. Begitu juga pengelap kaki yang berada di hadapan pintu itu.

Asha berlalu mendekati bilik mandi itu dan dikuaknya. Bertambah asing dia rasa apabila melihatnya. Dalam bilik mandi itu banyak pula kartun plastik yang di susun di atas sink, di tepi-tepi tub mandi, di atas tangki tandas duduk. Dan yang pentingnya, tuala mandi Emir ada muka Shin Chan besar melekat dekat tuala birunya itu. Emir ni gila Shin Chan agaknya. Patutlah perangai pun ada sikit-sikit tak berapa betul macam Shin Chan.

"Xiah celup," panggil Asha sambil berpaling.

Buk! Emir sudah menyembah lantai.

Asha terkedu memandang Emir.

Emir tersenyum tepi memandang wajah Asha.

"Tertidur. Apa yang awak panggil saya?" tanya Emir sambil bangun dan duduk kembali di atas sofa.

Asha membuat muka pelik. Tertidur sampai boleh jatuh dari sofa. Tu mesti tersengguk-sengguk lepas tu terus terbungkam jatuh cium lantai mar-mar biliknya.

"Macam mana nak kemas bilik awak ni?" tanya Asha meminta pendapat. Wajah Emir yang terpisat-pisat itu dipandangnya.

"Tak payah kemas pun tak apa sebenarnya. Awak fikirlah sendiri," jawab Emir sambil menggaru kepalanya. Orang tengah mamai ditanya. Memanglah jawapannya macam tu. Macam pasif je si Emir ni kalau baru bangun tidur.

Asha dah tersenyum-senyum dengan otak nakalnya.

"Xiah celup," panggil Asha.

"What?" tanya Emir kembali. Wajah Asha ditatapnya kosong.

"Saya guna awak punya berus gigi eh," pinta Asha dengan muka comelnya.

"Gunalah. Nak buat apa?" tanya Emir setelah membenarkan.

"Nak berus mangkuk tandas," jawab Asha selamba.

"Yelah. Guna elok-elok," balas Emir sambil berlalu ke katil. Diambilnya patung Spongebob dan kembali ke sofa. Dipeluknya patung itu seakan budak kecil.

Asha dan tergelak kecil. Memang tak diproses lansung maklumat itu diotaknya terus sahaja jawab.

Asha berlalu ke dalam bilik air. Dia sengaja hendak menguji Emir tadi.

‘Lepas ni kalau nak dengki dia time yang paling best sekali waktu baru bangun tidur.’ Otak nakal Asha mula mengatur semua perkara untuk didengkinya Emir.

"Asha!" jerit Emir membuatkan Asha yang baru hendak mengambil berus untuk diberusnya tub mandi terkejut dan terhumban masuk ke dalam tub mandi.

‘Sakitnya belakang aku. Xiah celup ni kalau nak panggil orang memang tak kena tempat tau.’ Gumam Asha dalam hati sambil terkial-kial dia bangun.

"Apa? Panggil tu betul-betullah. Yang terjerit-jerit tu kenapa?" tanya Asha apabila dia sampai di muka pintu bilik mandi.

"Awak guna berus gigi saya buat berus jamban ke?" tanya Emir. Keningnya sudah bercantum dengan muka yang buat-buat garang.

"Yelah. Awak yang bagi tadi kan?" tanya Asha sengaja dia buat muka selambanya. Padahal dia tak buat pun. Hatinya dah gelakkan Emir.

"Awak ni tak fikir ke? Takkanlah orang buat berus gigi jadi berus tandas?" Emir seakan marah sahaja sambil berlalu dan menolak sedikit Asha yang berdiri di hadapan pintu bilik air tadi.

Diteleknya berus giginya yang tadi diambil dari bekas Shin Chan yang berada di atas sink. Tak ada perubahan.

"Awak dah berus ke mangkuk tandas tu pakai berus gigi saya?" tanya Emir sambil memandang wajah selamba Asha.

"Awak tengoklah sendiri benda tu bersih ke tidak," suruh Asha kembali sambil menuding jari runcingnya kepada mangkuk tandas.

Emir mengangkat penutup tandasnya. Bersih bersinar macam dalam iklan. Dia kembali memandang Asha dengan muka geram.

"Saya tak cuci lagi lah. Takut sangat," jawab Asha tidak sanggup ditengung lama-lama oleh pandangan Emir. Takut nanti menusuk ke sanubari. Susah pula dia. Dahlah duduk sebumbung. Tak mahu dia nanti dikata mengurat anak tuan rumah.

"Dah awak kemas dalam biar saya yang cuci bilik air ni sendiri," suruh Emir sambil diletaknya berus gigi ke dalam bekasnya kembali.

"Tak apa ke?" tanya Asha. Sepatutnya kerja dia, tapi Emir yang nak buat.

"Tak apa. Dari awak buat bukan-bukan nanti dalam bilik air saya ni. Siapa tahu. Tiba-tiba je awak pergi pasang CCTV dekat sini. Hish tak pasal-pasal," seloroh Emir sengaja disembunyikan senyumannya. Buat muka sirius.

Dia dah mula sedar sepenuhnya. Otaknya mula ligat hendak menyakat Asha. Tadi Asha sibuk mengenakannya. Kini, jangan haraplah. Otaknya sudah dapat berfungsi dan bergerak sepantas mungkin untuk perkara-perkara dengki-mendengki.

"Pardon?" Asha sudah buat muka geram. Ada ke patut kata Asha nak letak CCTV dalam bilik air dia. Tak ada kerja ke apa?

"Awak cakap orang putih?" tanya Emir kembali. Padahal tadi masa Asha mula datang depan muka pintu, ada sahaja Asha tersasul cakap orang putih dia je yang tak boleh nak proses.

Asha dah semakin geram.

"Saya tak inginlah nak buat benda-benda tu. Tengok muka awak pun saya dah geram tau," gumam Asha dengan nada lembutnya. Sakit hatinya ditahan.

"Oh macam tu eh? Habis tu kenapa pintu bilik tu tertutup? Awak nak buat apa pada saya?" tanya Emir lagi. Ada sahaja mulutnya hendak mengenakan Asha yang dilihatnya semakin membara.

Asha mengerling pintu bilik. Tertutup. Dia pun dengan pantas berlalu dan membukanya seluas-luasnya.

"Puas hati?" tanya Asha dengan senyuman ayunya seakan pelayan hotel.

Emir menahan tawanya. Wajah Asha dipandangnya.

"Dahlah kemas cepat. Nanti saya nak pergi kerja pukul 12," beritahu Emir sambil berlalu kembali masuk ke dalam bilik mandi.

‘Tak tanya pun sibuk nak beritahu,’ sungut Asha dalam hati dan berlalu untuk mengemas bilik Emir dan Emir sudah mula mencuci tandasnya sendiri.
posted by Penulisan2u @ 6:55 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
31 Comments:
  • At 14/9/09 9:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu ad blog x?

     

  • At 14/9/09 10:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lucu....
    x larat nak gelak.. huhuhu....

     

  • At 14/9/09 2:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt2 sambung

     

  • At 14/9/09 6:22 PTG, Anonymous afiesha said…

    huhuhu
    dah bce dah cite nie kat blod penulis

     

  • At 14/9/09 8:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    leh bg alamat blog x

     

  • At 14/9/09 11:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam orkid edilyne..
    da lme tgu..!!semunye ok..bes..!!
    ble nk smbng lg..??
    keep up a gud work..!!
    niya1501@yahoo.com

     

  • At 15/9/09 10:44 PG, Anonymous intan said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

     

  • At 15/9/09 3:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BESTTTTTTT
    TK LARAT NK GELAK TGK GELAGAT ASYA & EMIR

     

  • At 16/9/09 6:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha....crite yg funny n cute sgt...saye suke n suke...........sgat...

     

  • At 19/9/09 1:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suke...suke......suke.........ade blog?

     

  • At 21/9/09 8:48 PG, Blogger Some1 Secret89 said…

    really nice~! great job~! i want ur blog address. please? :)



    ps: saya pun peminat dbsk jugak! pluss, i'm xiah junsu's fan!!! hahaha~ sangat suka dengan cerita ni! <3<3<3

     

  • At 22/9/09 5:00 PTG, Blogger vanessa ricky said…

    ahahhh.
    comel ler ..
    hehex ..
    sbg cepat yerk ..
    smiley_nessa@yahoo.com

     

  • At 27/9/09 2:06 PG, Anonymous ida said…

    first time baca.. and i fall in love dengan jalan cerita yang bersahaja...mudah difahami dan tak meleret leret.. harap harap ada buku shes my maid diterbit

     

  • At 30/9/09 3:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Orkid..
    tahniah awak buat cerita best, kelakar, up to date dan paling penting ada plot cerita..Mesti semua orang yang membaca karya awak tertunggu2 apa akan jadi antara emir dan asha..
    Tahniah..Teruskan berkarya

    fidah_yusuf@yahoo.com

     

  • At 30/9/09 3:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lmbtnya upload...
    dh la xleh bkk kt blog....
    upload la cpt....

     

  • At 1/10/09 8:02 PG, Anonymous sem4_na said…

    Salam...kih3...
    memg bet0i..
    x terlarat dh nk gelak..!
    lucu...sesgt!!mengalahkn lawak antara dunia!heheh..
    will u continue??
    pe pun,TAHNIAH!!

     

  • At 2/10/09 8:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST GAK
    A.1

     

  • At 3/10/09 12:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy suka citer ni,
    ada blog x?

     

  • At 3/10/09 2:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gle cte..cpt lah sambung..lawak betul lah..hahaha

     

  • At 4/10/09 6:16 PTG, Anonymous ny said…

    citenya best la. bila nak sambung? tk sbr nk bc........

     

  • At 13/10/09 11:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha....
    lucu gle..
    tgh2 bce, my sis garu kpale..
    maybe tpikir,
    kakak aq ny siuman ke x...

     

  • At 14/10/09 12:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduh...
    sakit perut aku..
    naik pening kpla tahan nk gelak.
    best2..hahahahahaha...hah hah..

    ...angah blurr...

     

  • At 7/11/09 3:33 PG, Anonymous mia said…

    haha..
    lucu eaaa...
    x larat nak gelak...

     

  • At 20/6/10 8:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..setuju2..kelakor bebenornye
    aku gelak macam orang giler je baca novel nie
    gud luck
    luv u
    nur hidayah Abidin
    minat ko punya novel

     

  • At 27/7/10 5:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg best lah....
    cayalah...
    so sweet....

     

  • At 27/9/10 10:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kelakar la..hehehe...

     

  • At 3/12/10 5:31 PTG, Anonymous snhy sdi said…

    kelako siot...skit perut aq gelak..hee..

     

  • At 15/1/11 9:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    syok nya.........

     

  • At 10/5/11 1:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...best...best...hehehhe...ada blog tak???,....

     

  • At 29/11/11 11:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suka DBSK gak?haha..well i like jaejoong..nice story..plot pon best..funny!!asik tersengih je bace cite ni..

     

  • At 4/3/12 12:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita best! tapi peliklah takde la lucu sgt pun,memang best jalan cerita tapi seriously xlucu sgt pun. beragak la pun kalau nak puji

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group